Sorry jongens, maar je legt een baby toch ook in bed als jij merkt dat het tijd is om te slapen en een klein kind zet je in een box als je daar behoefte aan hebt. Ga jezelf maar even vermaken in een veilige, gecontroleerde, omgeving. Of is dat dan soms kindermishandeling?
Onzin!
Natuurlijk zullen er honden zijn die een probleem hebben met een bench of een probleem hebben met alleen gelaten worden. Ik ken er echter meer dan voldoende die een bench heerlijk vinden en liever in de bench liggen dan los in de kamer.
Een hond moet af en zit en lig en down en op de plaats en weet ik al wat niet meer... Waarom zou hij dan niet op zijn plaats kunnen in een bench als jij dat wilt? Zeker een puppy MOET leren om ook alleen te kunnen zijn. Een bench is een prima hulpmiddel om dat stapsgewijs aan te leren, zonder dat ze zichzelf of je inboedel ernstige schade toe kunnen brengen.
En nee, ik vind niet dat je een hond maar uren in een bench moet laten zitten, maar een uur of 3 a 4 per dag is echt geen dierenmishandeling in mijn ogen. En kan hij los alleen achter blijven in huis en vindt de hond dat zelf fijner dan in de bench.. Dan lekker los in huis.
Frenk slaap 's nachts in de bench. Overdag gaat hij er vaak zelf in liggen, met name als ik herrie maak en hij wil slapen

. Nee, zonder gekheid. Overdag hoeft hij er zelden in met de deur dicht. Eigenlijk alleen als hij zichzelf voorbij aan het rennen is. Om te trainen in alleen thuis blijven buiten de bench mag hij nu los achterblijven als ik bijvoorbeeld een boodschap ga doen. Dan kunnen we allebei wennen aan het idee

.
Heb ik een vergadering of andere afspraak, dan gaat hij nu nog wel in de bench, want we zijn nog niet zolang 'los' aan het oefenen. Nooit langer dan 3 uur achtereen en ik heb nog aan helemaal niets gemerkt dat dat een probleem is. En ik spreek toch geregeld mijn buren, maar die vinden hem echt verbazingwekkend zoet