Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Nou ik kan het toch wel zeggen dat mijn poging om Rossi meer vrijheid te gunnen gigantisch mislukt is .... :roll:

het logeermatras:

Afbeelding

Afbeelding

het bed

Afbeelding

Afbeelding

de plinten

Afbeelding

en de waterbak had ze omgegooid.

De spullen die ze gesloopt heeft maakt me niks uit gelukkig, ik heb ze niet voor niks laten staan. Maar dit geeft toch wel aan dat Rossi er nog niet aan toe is ...

Ik had haar Kong, Kong Wubba en bijtring ook in de kamer gelegd maar daar heeft ze niet naar omgeken natuurlijk.....
:pffff:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Joyce schreef:Ik denk dat ook bench-misbruikers het argument aan zullen voeren dat hun hond er automatisch in gaat. Als je iets wat niet zo leuk is vaak genoeg associeert met iets wat wel leuk is dan gaan ze dat niet leuke automatisch ook leuk vinden (premack principe).

Niet dat iedereen met dat argument ineens een bench-misbruiker is, maar ik vind het in het geven van een reden voor bench gebruik geen steekhoudend argument.
Eens, maar ik denk dat Marc reageerde op mijn zin dat Bram het zo vreselijk vond. Hoe kan dat dan eigenlijk, dat het bij Bram niet werkte? Ik heb erg m'n best gedaan om de bench leuk te maken (noem het maar op en ik heb het toegepast), maar dat is jammerlijk mislukt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Hayley84 schreef: De spullen die ze gesloopt heeft maakt me niks uit gelukkig, ik heb ze niet voor niks laten staan. Maar dit geeft toch wel aan dat Rossi er nog niet aan toe is ...
Ik denk dat ze er uberhaupt nog niet aan toe is om alleen te zijn en dan de bench in deze er alleen voor zorgt dat ze niks sloopt, maar haar gevoel blijft hetzelfde.
Joyce
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Joyce schreef:Ik denk dat ook bench-misbruikers het argument aan zullen voeren dat hun hond er automatisch in gaat. Als je iets wat niet zo leuk is vaak genoeg associeert met iets wat wel leuk is dan gaan ze dat niet leuke automatisch ook leuk vinden (premack principe).

Niet dat iedereen met dat argument ineens een bench-misbruiker is, maar ik vind het in het geven van een reden voor bench gebruik geen steekhoudend argument.
Eens, maar ik denk dat Marc reageerde op mijn zin dat Bram het zo vreselijk vond. Hoe kan dat dan eigenlijk, dat het bij Bram niet werkte? Ik heb erg m'n best gedaan om de bench leuk te maken (noem het maar op en ik heb het toegepast), maar dat is jammerlijk mislukt.
Tja, er zijn vast ook honden die een bench zo verschrikkelijk erg vinden dat het niet uit maakt hoeveel leuke dingen je er mee associeert, het negatieve van de bench blijft zwaarder wegen. Of Bram is gewoon te slim :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Joyce schreef:
Hayley84 schreef: De spullen die ze gesloopt heeft maakt me niks uit gelukkig, ik heb ze niet voor niks laten staan. Maar dit geeft toch wel aan dat Rossi er nog niet aan toe is ...
Ik denk dat ze er uberhaupt nog niet aan toe is om alleen te zijn en dan de bench in deze er alleen voor zorgt dat ze niks sloopt, maar haar gevoel blijft hetzelfde.
Is er een honden dagopvang in de buurt?
Misschien kan je daar wat mee, of met iemand die privé dagopvang wil doen.

Wat de reden is dat ze alles stuk makkt weet ik niet.
Kan komen omdatze niet alleen kan zijn.
Kan ook komen omdat ze het leuk/prettig vindt. (ze houdt er een prettig gevoel aan over).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hayley84
Zeer actief

Joyce schreef:
Ja sorry hoor maar ik moet ook werken :roll:

Vanochtend toen ik ging werken zat te ook te piepen, doet ze normaal nooit als ze in de bench zit.

Ze gaat er s'avonds ook uit haarzelf in liggen, dus ik geloof niet dat ze het ze erg vind.

En natuurlijk ben ik het liefst de hele dag bij Rossi!
dat zou iedereen wel willen denk ik.
Maar er moet toch brood op de plank komen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ook niet. Daarbij doe je ook nog eens het deurtje dicht als je hond er eenmaal in 'gelokt' is. Laat je het deurtje open, ja dan zie ik het ook wel als een lekkere slaapplek, maar dat is een mand ook.
Ik snap op zich wel dat je als hondenbezitter redenen hebt om je je hond even weg te sluiten in bepaalde situaties maar ik zou dan proberen te kijken of er andere mogelijkheden zijn dan een kooi. Een deel van je kamer afzetten bijvoorbeeld of je keuken, gang of slaapkamer er voor gebruiken.
Maar goed, ik heb nooit een pup gehad, dat scheelt misschien. Bij mijn volwassen herplaatsers is het iig nooit in me opgekomen om een bench te gebruiken.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Hoe lang en hoe vaak is ze eigenlijk alleen (staat vast al ergens)?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hayley84
Zeer actief

Elke werkdag 5,5 uur
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Hayley84 schreef:Ja sorry hoor maar ik moet ook werken :roll:
Ik werk fulltime, maar mijn hond zit toch echt niet aldoor alleen. Ik weet ook zeker dat hij daar problemen mee zou hebben en dat zou zich uiten in slopen, loeien of iets dergelijks. Er zijn honden die heel goed elke dag uren alleen kunnen zijn, maar er zijn er ook genoeg die dat niet kunnen. In dat laatste geval zul je toch iets anders moeten verzinnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

LongFields schreef:
Ik wens je veel succes met het ergens leggen van een 5 maand oud hyperherdertje met kolder in de kop :pffff:
Ik lees hier dat het om hun eigen pup gaat, en niet dat het om alle herderpups van deze leeftijd gaat. :wink:
Het is een hondje dat eigenlijk totaal uitgeput is en dringend moet slapen maar dan barstensvol energie die er volledig ongecontrolleerd uit komt. Ik heb van heel veel eigenaren van Belgjes gehoord dat bijna alle pups dat hebben en dat een bench gewoon heel goed is om daarmee om te gaan.
Zoals het hier staat gaat het inderdaad om een flinke hoeveelheid van de Belgen, maar als je op het Belgische Herderforum leest zijn er dus ook een flink aantal pups van eigenaren daar die het gedrag herkennen. Ik herken het gedrag zelf ook, alleen heb ik zelf geen bench gebruikt destijds. Nu moet ik zeggen dat Eva ook wel heftiger is dan Sjefke en Nozem waren, en dat ik in hun situatie denk ik exact hetzelfde gehandeld zou hebben.
Van gemakzucht is in het geval van Eva echt geen sprake, kan ik uit eigen ervaring vertellen. :wink:
dat schrijf ik ook nergens ;)

je hebt mijn naam bij een kwoot gezet die niet van mij is ;)
Laatst gewijzigd door Hutsje op 03 apr 2008 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hutsje schreef:
LongFields schreef:
Ik wens je veel succes met het ergens leggen van een 5 maand oud hyperherdertje met kolder in de kop :pffff:
Ik lees hier dat het om hun eigen pup gaat, en niet dat het om alle herderpups van deze leeftijd gaat. :wink:
Het is een hondje dat eigenlijk totaal uitgeput is en dringend moet slapen maar dan barstensvol energie die er volledig ongecontrolleerd uit komt. Ik heb van heel veel eigenaren van Belgjes gehoord dat bijna alle pups dat hebben en dat een bench gewoon heel goed is om daarmee om te gaan.
Zoals het hier staat gaat het inderdaad om een flinke hoeveelheid van de Belgen, maar als je op het Belgische Herderforum leest zijn er dus ook een flink aantal pups van eigenaren daar die het gedrag herkennen. Ik herken het gedrag zelf ook, alleen heb ik zelf geen bench gebruikt destijds. Nu moet ik zeggen dat Eva ook wel heftiger is dan Sjefke en Nozem waren, en dat ik in hun situatie denk ik exact hetzelfde gehandeld zou hebben.
Van gemakzucht is in het geval van Eva echt geen sprake, kan ik uit eigen ervaring vertellen. :wink:
dat schrijf ik ook nergens ;)

je hebt mijn naam bij een kwoot gezet die niet van mij is ;)
Sorry! :N:
Bij de eerste heb ik je naam wel weggehaald, bij de tweede ben ik het vergeten.
Ik ga mijn bericht even aanpassen, als jij misschien die van jou wil doen dan staat je naam er niet meer ten onrechte bij. :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

geefnie, ik heb het aangepast :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Rami schreef:

Ik ook niet. Daarbij doe je ook nog eens het deurtje dicht als je hond er eenmaal in 'gelokt' is. Laat je het deurtje open, ja dan zie ik het ook wel als een lekkere slaapplek, maar dat is een mand ook.
Ik snap op zich wel dat je als hondenbezitter redenen hebt om je je hond even weg te sluiten in bepaalde situaties maar ik zou dan proberen te kijken of er andere mogelijkheden zijn dan een kooi. Een deel van je kamer afzetten bijvoorbeeld of je keuken, gang of slaapkamer er voor gebruiken.
Maar goed, ik heb nooit een pup gehad, dat scheelt misschien. Bij mijn volwassen herplaatsers is het iig nooit in me opgekomen om een bench te gebruiken.
Klinkt heel gek, maar als ik hier een hond in de slaapkamer opsluit wordt die helemaal gek :wink: Dapper en Cleo gaan ook niet in de bench natuurlijk. Die zouden dat weer niet leuk vinden denk ik. Hoewel Dapper er vanzelf wel in gaat liggen als ik vergeet de deur dicht te doen.

Verder hoef ik niet te lokken. Ik doe de deur open en ze vliegt erin. Waarom ze dat doet weet ik niet. Ze gaat meteen liggen en lijkt erg blij dat ze erin mag. Dat was vanaf de eerste dag zo. Die bench stond ook in de nestruimte bij Suzanne en dus zag ze het als huisje denk ik. :wink: Als ze eruit wil gaat ze zitten en dan laat ik haar meteen eruit. Ze zit er nooit zomaar in en al helemaal niet voor het gemak zoals net geïnsinueerd werd :pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind dat ook geen steekhoudend argument inderdaad. Ik heb verder geen problemen met honden die af en toe eens een uurtje, of 2 uurtjes, in de bench zitten. Maar dat ze het zo leuk vinden is toch heel vaak bewust door de baas zo aangeleerd :19:

Ik kreeg het Moos ook niet aangeleerd. Ook alles uit de kast getrokken, hij heeft het altijd een naar ding gevonden, is er ook nooit uit zichzelf in gaan liggen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sorry jongens, maar je legt een baby toch ook in bed als jij merkt dat het tijd is om te slapen en een klein kind zet je in een box als je daar behoefte aan hebt. Ga jezelf maar even vermaken in een veilige, gecontroleerde, omgeving. Of is dat dan soms kindermishandeling?

Onzin!

Natuurlijk zullen er honden zijn die een probleem hebben met een bench of een probleem hebben met alleen gelaten worden. Ik ken er echter meer dan voldoende die een bench heerlijk vinden en liever in de bench liggen dan los in de kamer.

Een hond moet af en zit en lig en down en op de plaats en weet ik al wat niet meer... Waarom zou hij dan niet op zijn plaats kunnen in een bench als jij dat wilt? Zeker een puppy MOET leren om ook alleen te kunnen zijn. Een bench is een prima hulpmiddel om dat stapsgewijs aan te leren, zonder dat ze zichzelf of je inboedel ernstige schade toe kunnen brengen.

En nee, ik vind niet dat je een hond maar uren in een bench moet laten zitten, maar een uur of 3 a 4 per dag is echt geen dierenmishandeling in mijn ogen. En kan hij los alleen achter blijven in huis en vindt de hond dat zelf fijner dan in de bench.. Dan lekker los in huis.

Frenk slaap 's nachts in de bench. Overdag gaat hij er vaak zelf in liggen, met name als ik herrie maak en hij wil slapen :wink:. Nee, zonder gekheid. Overdag hoeft hij er zelden in met de deur dicht. Eigenlijk alleen als hij zichzelf voorbij aan het rennen is. Om te trainen in alleen thuis blijven buiten de bench mag hij nu los achterblijven als ik bijvoorbeeld een boodschap ga doen. Dan kunnen we allebei wennen aan het idee :mrgreen:.

Heb ik een vergadering of andere afspraak, dan gaat hij nu nog wel in de bench, want we zijn nog niet zolang 'los' aan het oefenen. Nooit langer dan 3 uur achtereen en ik heb nog aan helemaal niets gemerkt dat dat een probleem is. En ik spreek toch geregeld mijn buren, maar die vinden hem echt verbazingwekkend zoet :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Moos schreef:
Ik vind dat ook geen steekhoudend argument inderdaad. Ik heb verder geen problemen met honden die af en toe eens een uurtje, of 2 uurtje, in de bench zitten. Maar dat ze het zo leuk vinden is toch heel vaak bewust door de baas zo aangeleerd :19:

Ik kreeg het Moos ook niet aangeleerd. Ook alles uit de kast getrokken, hij heeft het altijd een naar ding gevonden, is er ook nooit uit zichzelf in gaan liggen.
Je geeft met jouw reactie eigenlijk al aan dat dat aanleren en het leuk vinden van de bench van honden waarvan eigenaren hun hond eraan laten wennen helemaal niet zo vanzelfsprekend is, bij Moos (en bijvoorbeeld Bram) is het dus niet gelukt de bench leuk te maken.
Ik vraag me dus ook af (eigenlijk een vraag aan Joyce dus) hoe dat premack-principe precies werkt, want als ik de verhalen van Moos en Bram lees is het dus niet zo standaard dat een hond zoiets vanzelf leuk gaat vinden als hetgene wat niet zo leuk is maar vaak genoeg geassocieerd wordt met iets wat wel leuk is. :19:
Laatst gewijzigd door LongFields op 03 apr 2008 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef: Ze zit er nooit zomaar in en al helemaal niet voor het gemak zoals net geïnsinueerd werd :pffff:
Maar het is toch hoe dan ook 'voor het gemak'? :wink: Dat vind ik ook helemaal geen schande, als dat niet uitgebuit wordt verder, maar het heeft toch altijd iets met gemak te maken?
Zonder bench is het rond eten heel lastig en onhandig, dan speelt er toch een bepaald gemak mee waarom ze dan in de bench gaat?
En nogmaals, dat vind ik helemaal geen drama verder, maar volgens mij zit er geen enkele hond in de bench om een andere reden dan dat het makkelijk of praktisch is. Toch? :denken: Al dan niet in bepaalde gevallen ook voor de hond zelf.
Laatst gewijzigd door Moos op 03 apr 2008 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

LongFields schreef:
Moos schreef:
Ik vind dat ook geen steekhoudend argument inderdaad. Ik heb verder geen problemen met honden die af en toe eens een uurtje, of 2 uurtje, in de bench zitten. Maar dat ze het zo leuk vinden is toch heel vaak bewust door de baas zo aangeleerd :19:

Je geeft met jouw reactie eigenlijk al aan dat dat aanleren en het leuk vinden van de bench van honden die waarvan eigenaren hun hond eraan laten wennen helemaal niet zo vanzelfsprekend is, bij Moos (en bijvoorbeeld Bram) is het dus niet gelukt de bench leuk te maken.
Ik vraag me dus ook af (eigenlijk een vraag aan Joyce dus) hoe dat premack-principe precies werkt, want als ik de verhalen van Moos en Bram lees is het dus niet zo standaard dat een hond zoiets vanzelf leuk gaat vinden als hetgene wat niet zo leuk is maar vaak genoeg geassocieerd wordt met iets wat wel leuk is. :19:
Nee, da's waar. Daar heb je zeker een punt denk ik :ok: :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
MARC_S schreef: Ze zit er nooit zomaar in en al helemaal niet voor het gemak zoals net geïnsinueerd werd :pffff:
Maar het is toch hoe dan ook 'voor het gemak'? :wink: Dat vind ik ook helemaal geen schande, als dat niet uitgebuit wordt verder, maar het heeft toch altijd iets met gemak te maken?
Zonder bench is het rond eten heel lastig en onhandig, dan speelt er toch een bepaald gemak mee waarom ze dan in de bench gaat?
En nogmaals, dat vind ik helemaal geen drama verder, maar volgens mij zit er geen enkele hond in de bench om een andere reden dan dat het makkelijk of praktisch is. Toch? :denken:
Jawel hoor. Frenk zit erin voor zijn eigen rust en zijn eigen veiligheid.
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:
En nogmaals, dat vind ik helemaal geen drama verder, maar volgens mij zit er geen enkele hond in de bench om een andere reden dan dat het makkelijk of praktisch is. Toch? :denken:
Omdat jij weg moet/wil en hem dus niet mee kan nemen. Dan is het dus praktisch of makkelijk dat hij dan in de bench kan zodat jij veilig van huis kan :wink:
(en je niet hoeft te bedenken hoe je een andere ruimte in huis helemaal pup-proof zou kunnen maken).

En nogmaals, dat vind ik helemaal niet erg :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Even n.a.v. van de foto's. Hoe zou het nou komen dat een hond zo sloopt? Rock kwam hier met 5 maanden, was een bench gewend. Hier werd hij in het 'diepe' gegooid, heeft een week lang wat kleine dingetjes vernield (labello, afstandsbediening, brillenpoot) daarna was het definitef over. Reina (zie foto eerder in dit topic) kwam hier met 14 maanden, ook direct los in huis gelaten, zij heeft een week lang iets ernstiger gesloopt (tafelpoten afgekloven en een leren bank kapot getrokken) en daarna was het ook definitief over :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Frenk schreef:
Moos schreef:
Omdat jij weg moet/wil en hem dus niet mee kan nemen. Dan is het dus praktisch of makkelijk dat hij dan in de bench kan zodat jij veilig van huis kan :wink:
(en je niet hoeft te bedenken hoe je een andere ruimte in huis helemaal pup-proof zou kunnen maken).

En nogmaals, dat vind ik helemaal niet erg :wink:
Nou nee. Die momenten zijn er ook, dat geef ik grif toe. Maar als je mijn verhaal goed leest, dan zijn er ook momenten dat Frenk erin gaat voor zijn rust. Dan ben ik dus gewoon thuis en desondanks gaat hij in de bench...

(Veel) honden geven er de voorkeur aan om in een beschutte ruimte te slapen in plaats van in een grote ruimte.
Frenk
Zeer actief

alm@ schreef:Even n.a.v. van de foto's. Hoe zou het nou komen dat een hond zo sloopt? Rock kwam hier met 5 maanden, was een bench gewend. Hier werd hij in het 'diepe' gegooid, heeft een week lang wat kleine dingetjes vernield (labello, afstandsbediening, brillenpoot) daarna was het definitef over. Reina (zie foto eerder in dit topic) kwam hier met 14 maanden, ook direct los in huis gelaten, zij heeft een week lang iets ernstiger gesloopt (tafelpoten afgekloven en een leren bank kapot getrokken) en daarna was het ook definitief over :19:
Geen idee.. Verveling? Stress? Verwend gedrag (als ik sloop, dan mag ik de hele tijd bij de baas blijven)

Waarom gaan sommige honden gillen in de bench en waarom vinden andere honden het prima en relaxt?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Frenk schreef:
Waarom gaan sommige honden gillen in de bench en waarom vinden andere honden het prima en relaxt?
Ja inderdaad, dat zou je je ook nog kunnen afvragen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Nou nee. Die momenten zijn er ook, dat geef ik grif toe. Maar als je mijn verhaal goed leest, dan zijn er ook momenten dat Frenk erin gaat voor zijn rust. Dan ben ik dus gewoon thuis en desondanks gaat hij in de bench...
Dan nog is het, vind ik, een bepaald gemak. Je kiest er als baas voor om de bench daarvoor te gebruiken ipv eventuele andere oplossingen.
Ik vind voor de rust wel veel minder onder 'voor het gemak' vallen dan alle andere redenen, dat geef ik toe :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Frenk schreef:
Gaat het deurtje dan dicht of blijft die open staan?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Frenk schreef:

(Veel) honden geven er de voorkeur aan om in een beschutte ruimte te slapen in plaats van in een grote ruimte.
Maar rust krijgt een hond ook in een beschut hoekje van de keuken, gang of een afgescheiden ruimte in je huiskamer. In bijv. een lekkere diepe mand, met kussentjes, kleedjes, vetbedje er in. En dan heeft je hond iig wel de mogelijkheid om even te gaan verliggen, poten te strekken, een slokje water te drinken, zich uit te rekken, lekker te rollen.
Voor rust en een beschutte plek heb je echt geen kooi nodig.

Edit: quote wat kleiner gemaakt
Laatst gewijzigd door Rami op 03 apr 2008 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Joyce schreef:
Frenk schreef:
als hij meteen gaat liggen pitten, dan blijft de deur open. Als hij echt uitheinig is en zichzelf voorbij raast.. dan gaat de deur dicht. Hoezo?
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Joyce schreef:
Frenk schreef:
als hij meteen gaat liggen pitten, dan blijft de deur open. Als hij echt uitheinig is en zichzelf voorbij raast.. dan gaat de deur dicht. Hoezo?
Er zit nogal een verschil tussen een bench die door de hond gewoon exact zo gebruikt wordt als een mand, of een bench die door de baas gebruikt wordt om de hond in tja, ehm, op te sluiten. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”