Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik voer overigens alleen brok en smuldier. Omdat ik de financien even niet heb voor vers en ik niet weet waar ik vers kan halen voor een kleine prijs. Iemand een tip? En wil die iemand mij daar dan over PB'en?
Ik zou namelijk heel graag meer willen weten over vers voeren en over GOED vers voer.
Alvast bedankt
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Ik voer overigens alleen brok en smuldier. Omdat ik de financien even niet heb voor vers en ik niet weet waar ik vers kan halen voor een kleine prijs. Iemand een tip? En wil die iemand mij daar dan over PB'en?
Ik zou namelijk heel graag meer willen weten over vers voeren en over GOED vers voer.
Alvast bedankt
je zou je goed kunnen inlezen op verschillende versvoer of barffora's
Wij bestellen onder meer bij herby ,Lupa en Richardversvoeding (alle te googelen) en daar kun je leuke dingen vinden.
Kip halen we bij de poelier en we hebben nog een adresje waar we vaak wat halen maar dat is gezien de afstand voor jou niet haalbaar denk ik
Riemsesy schreef:ow heerlijk lekker wagyu rundervlees
die dieren worden vertroeteld, gemasseerd, krijgen het beste voer dat er is, alle licht en ruimte, de mooiste weilanden
en daarna gaan ze naar de hemel.. eh mijn gehemelte
vegetarische honden bestaan niet, wel baasjes die van hun hond een vegetariër maakt
laat de hond zelf maar kiezen, alhoewel mijn bonjo gek was van wortels, aardappels, komkommers.
Maar als ie moest kiezen tussen vlees of een verdwaalde duif of groente, dan was de keuze snel gemaakt.
Arme duif†
Hm dat kan ik niet betalen... ben wel erg nieuwsgierig want lekkerder vlees schijnt er niet te bestaan
Wat een onwijs mooie hond in jouw avatar, heb je daar ergens grotere foto's van?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake!
Ben vast ontzettende mosterd na de maaltijd. Maar ik kan mij als vegetariër zijnde toch niet afzijdig houden. Ik vind het een ontzettende non-discussie. Er zijn drie soorten dieren: herbivoren, carnivoren en omnivoren. Een herbivoor is natuurlijk een perfecte vegetariër. Dus mocht je echt niets met vlees te maken hebben neem een herbivoor als huisdier. Omnivoren kunnen alles eten en wellicht zou je hier een vegetariër van kunnen maken. Hoewel ik hier toch ook mijn twijfels over heb. Maar goed carnivoren (honden dus) zijn vleeseters. Hun hele gestel is afgestemd op het eten van vlees, ze hebben een korter darmstelsel omdat vlees sneller opgenomen word en knip tanden voor het scheuren van vlees. Deze beesten hebben vlees nodig punt uit. Geen vlees voeren aan een carnivoor omdat je zelf vegetariër bent vind ik persoonlijk erg kortzichtig en euhm ... dom.
Ik heb niet zo zin om al die pagina's te lezen maar ik begrijp wel de kern van de discussie denk ik
Een hond is een vleeseter maar als je om wat voor rede je hond geen vlees wil geven, dan zullen er best alternatieve zijn.
Ik zou er zelf niet voor kiezen maar ik heb er ook niet zo moeite mee als iemand hier wel voor kiest.
Een hond is altijd totaal afhankelijk van de keuzes die zijn baas maakt, niet alleen op het gebied van voedsel. Er zijn zoveel dingen die ik niet zou doen met mijn honden maar waar andere mensen wel achterstaan.
Riemsesy schreef:
laat de hond zelf maar kiezen, alhoewel mijn bonjo gek was van wortels, aardappels, komkommers.
Maar als ie moest kiezen tussen vlees of een verdwaalde duif of groente, dan was de keuze snel gemaakt.
Arme duif†
Hier zou er alvast toch al ene kiezen voor die verdwaalde duif hoor
Alvast bedankt
Lid worden van een vers-voerforum en daar alle "verkrijgbaarheidstips" meenemen en in het groot meebestellen.
Je "moet' wel even omschakelen van kvv naar een stap eh.. hoger/anders (?) maar dan komt het vast goed. Niet zomaar wat doen bij barf/nrv, maar je goed inlezen en dan aktie ondernemen.
Riemsesy schreef:
Arme duif†
Hier zou er alvast toch al ene kiezen voor die verdwaalde duif hoor
Die van mij gaan voor vlees.
Lola én Jakko(en die vreet zowat alles ) zweren dat duif niet te kanen is.
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Ik heb een kieskeurige teef als het op botwerk aankomt, van wild(uitgezond haaskk) eet ze vrijwel niets.
Blijven genoeg botsoorten over maar toch, ik voer graag wild.
Hier het zelfde probleem, wild wordt niet gegeten door Romeo, maar hij krijgt er ook heel erge maagklachten van.
Julia lust het meeste wel, al was fazant niet zo'n succes.
Fax moet ook geen wild (eigen fout, het als pup veel te weinig gegeven).
Daarmee dat ik de nieuwe pup in het begin (en nu nog vnl;) alleen maar wild gegeven heb. Hij (w)eet van niets anders
Ik voer het ook graag (heb het meeste gratis ), dus tenminste 1 van de 2 moest het lusten van me
maart schreef:Fax moet ook geen wild (eigen fout, het als pup veel te weinig gegeven). Daarmee dat ik de nieuwe pup in het begin (en nu nog vnl;) alleen maar wild gegeven heb. Hij (w)eet van niets anders
Ik voer het ook graag (heb het meeste gratis ), dus tenminste 1 van de 2 moest het lusten van me
Ga ik ook doen bij mijn volgende pup, zoveel mogelijk diersoorten geven vanaf het begin, vnl wild,zodat ze er meteen aan gewend raakt, idem met vis.
Dat eten mijn RR ook niet.
Wat lees ik nu weer, "Als je geen dieren zou willen doden voor het vlees, dan zou je ook geen katten en honden als huisdier moeten houden. Beide zijn carnivoren en hebben altijd vleesvoeding nodig. Een carnivoor vlees onthouden (in zowel brok als barf / kvv / nrv) is in mijn ogen dierenmishandeling omdat het spijsverteringsstelsel niet voor vegetarische voeding is gemaakt.
Zo redeneren onwetende, domme, ongeïnformeerde mensen.
Een hond kan prima een vegetarische voeding krijgen."
Een vlees eter geen vlees eten!!! En nadien gezondheidsproblemen krijgen. Is dat geen dierenmishandeling? Mijn wolven en wolfachtigen eten iig lekker het vlees wat overigens niet ervoor wordt gedood. Ik krijg voldoende afval en dode schapen en herten die per ongluk niet overleefden. Misschien de dode dieren op de oostvaarderse plassen niet laten rotten maar opvoeren. Er schijnen er 1000 elke winter te sterven. Ik ben laatst even daar wezen kijken. Althans probeerde ik. Na 100 meter zag ik al een dood veulen liggen en dat heb ik gefotografeerd en meteen opgepakt en een boete want je mag er niet komen terwijl ze zelf de slagboom hadden weggehaalt maar goed.
Heeft hier ook niet veel mee te maken maar was wel een optie, opvoeren van dieren die daar te veel rondlopen.
Jos
Joswolf schreef:Wat lees ik nu weer, "Als je geen dieren zou willen doden voor het vlees, dan zou je ook geen katten en honden als huisdier moeten houden. Beide zijn carnivoren en hebben altijd vleesvoeding nodig. Een carnivoor vlees onthouden (in zowel brok als barf / kvv / nrv) is in mijn ogen dierenmishandeling omdat het spijsverteringsstelsel niet voor vegetarische voeding is gemaakt.
Zo redeneren onwetende, domme, ongeïnformeerde mensen.
Een hond kan prima een vegetarische voeding krijgen."
Een vlees eter geen vlees eten!!! En nadien gezondheidsproblemen krijgen. Is dat geen dierenmishandeling? Mijn wolven en wolfachtigen eten iig lekker het vlees wat overigens niet ervoor wordt gedood. Ik krijg voldoende afval en dode schapen en herten die per ongluk niet overleefden. Misschien de dode dieren op de oostvaarderse plassen niet laten rotten maar opvoeren. Er schijnen er 1000 elke winter te sterven. Ik ben laatst even daar wezen kijken. Althans probeerde ik. Na 100 meter zag ik al een dood veulen liggen en dat heb ik gefotografeerd en meteen opgepakt en een boete want je mag er niet komen terwijl ze zelf de slagboom hadden weggehaalt maar goed.
Heeft hier ook niet veel mee te maken maar was wel een optie, opvoeren van dieren die daar te veel rondlopen.
Jos
Hoe gaat het met de wolfjes Jos?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake!
Wolfjes?? Zo klein zijn ze allang niet meer. Enkele moeten tegenwoordig werken voor der geld en geven een voorstelling elke zondag middag. Moeten ze zingen voor de bezoeker.
Jos
Nu met die hitte zijn ze wel iets moeilijker te animeren. Ze liggen dan liever met de buik in de zon en ze willen ook nog maar geen vegetarier worden.
Jos