Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

ik own jullie
Waar is het eigendomsbewijs dan? :LOL:
Afbeelding
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

NicoBorder schreef:http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2&start=15 ......jullie aansprakelijk
http://da.nny.nl/200801/dier-en-schade- ... itters.php jullie aansprakelijk bij eigen bewegingen dus een mtb'er kan ten allen tijde zeggen dat het dier voor z'n wielen sprong, liep.
Heb je de links zelf wel goed gelezen Nico, hier gaan ze uit van schade die de hond toebrengt door gedrag uit eigenbeweging. Een hond die rustig over een bospad loopt en die jij van z'n sokken rijd met zo'n 20/30km per uur zoals je zelf zegt en GEEN bel valt daar niet onder dus.

Quote nicoborder:
Paard eigenaar is aansprakelijk denk ik trouwens, maar dat weet ik niet zeker.

Je zal zelf echt nie fout zijn hè Mannetje
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het zal allemaal wel.
Maar iedereen op een fiets, van wat voor soort dan ook maar, die mij daarmee onheus bejegend duw ik een stok in de spaken. Die heb ik daartoe altijd paraat namelijk.
Dan hebben we het daarna wel even over wie wie nu precies ownt.
Zolang er nergens een bordje staat waar op staat dat Jaapen daar niet mogen lopen, loop ik overal waar ik maar wil :pffff:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

Jaap* schreef: Zolang er nergens een bordje staat waar op staat dat Jaapen daar niet mogen lopen, loop ik overal waar ik maar wil :pffff:

:LOL: :LOL: :E:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

NicoBorderline schreef:ik own jullie
Nee, owe. Jurisprudentie. Als je er al achter bent wat dat is :wink:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs

Ongelezen bericht door Quibus »

Hahahaha ik lig in een deuk hiero zeg.....wat een flapdrol.
Maar ik heb me weer uitermate goed vermaakt met het lezen van dit stuk...echt toppie.
Ik zeg hou gewoon rekening met elkaar......kleine moeite groot plezier denk ik dan maar.
Groetjes Alie.

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos

Ongelezen bericht door twinkeltje »

NicoBorder schreef:Ik ga me toch niet aanpassen aan de tokkies die jullie zijn.
het is je anders goed gellukt hoor je zou zelfs al les kunnen geven
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

En nee geen slot doen we hier bijna nooit
Afbeelding
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Heerlijk getraind dwars door de bossen ten noorden van Eindhoven (voor een keer niet op de vaste routes), heb er op gelet om overal in aangelijnd gebied te blijven. Wat schets mijn verbazing maar liefst 12 verschillende mensen moeten aanspreken over hun overtredingen, zonder dreigementen maar gewoon op een nette manier. De mensen waren het allemaal met mij eens dat een botsing zeer ongewenst is, ze namen mijn voorgestelde maatregelen voor lief en zo hoort het ook. Daarna nog ff één uurtje gecrosst in stiphout, helemaal niemand op de route te zien behalve medebikers en één hond zonder eigenaar!? Heb h'm maar netjes aan z'n halsband van de route gehaald. Hij viel nog wel een keer uit naar me maar toen heb ik h'm zo hard laten schrikken dat hij zich snel uit te voeten maakte.

Weet er iemand wat de consequentie was geweest als deze hond voor m'n wielen was gesprongen? MUK, Frank en consorten vast wel? Trouwens ik weet het ook een heleboel onnodig aansprakelijkheidsgedoe ( je mag mijn link hier citeren deze ligt bij de hondenbezitters) en hond, mens en materiaal schade.

Het zal toeval zijn, maar heb het idee dat we hier in de bossen steeds beter met elkaar over weg gaan!

Verder heb ik net de zoekfunctie gebruikt en daar kwam ik nog meer gejen met geslachtsdelen tegen,( vooral MUK heeft er een handje van ) kan iemand mij uitleggen wat jullie daarmee hebben? Hebben jullie geen uitlaatklep op dat gebied? Heeft dat verband met het wettelijk verbod op sodomie sinds 2010? Misschien dat Reny een oplossing weet, zij kent haar weg naar overheidswegen. Althans dat maak ik op uit haar reacties.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Tjonge tjonge wat een gezeik zever zeg,als beide partijen gewoon rekening houden met elkaar dan is het probleem opgelost toch?
Aan beide kanten zal je altijd mensen houden die gewoon hun goddelijke gang gaan :gvd:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou wat goed dat je die mensen op een nette manier hebt aangesproken, dat valt me weer mee van je. Waren alle mensen zich er ook van bewust dat ze de regels overtraden eigenlijk, heb je dat gevraagd? Want ik ben nogal een chaoot en je kunt honderd bordjes neerzetten maar ik zie ze waarschijnlijk niet. Ja we zijn niet allemaal zo bij de pinken als jij bent he. Wat grappig dat je een hond vond die los liep, tja honden luisteren ook niet altijd he, soms zijn het net mensen. Dat ie naar je uitviel, waarschijnlijk was je ook niet erg kalm en dan kunnen honden lelijk doen, zeker als je niks van ze weet, van hun gedrag. Hoe je ze moet benaderen, kun je hier ook veel over lezen. Toch wel grappig ergens dat je zo boos blijft want je blijft wel in gesprek, bovendien heb je je al ontwikkeld want je spreekt mensen netjes aan. Je hebt dus wat geleerd, chapeau! Heb je die wedstrijd nog gewonnen eigenlijk? Of was het geen wedstrijd?
NicoBorder

Ben het met je eens Pepie, heb ook meerdere malen aangegeven dat ik mijn plichten in het bos ook ken en daar niet van weg loop. Ik krijg echter steeds haatdragende reacties van de mensen op dit forum, niet dat dat erg is, kwam er tijdens mijn zoekrondje tegen dat ik zeker niet de enige ben. Ben het echter wel een beetje zat dat omdat het vooral één tegen de rest is, dat mijn argumenten minder geweegt worden dan die van andere mensen hier. Ook dat maakt niet uit, ik weet dat ik op sommige punten in mijn recht sta. In geval van een eventueel ongeluk ben ik goed voorbereid in ieder geval.

Fitzik, heb geen wedstrijden gepland staan, heb het daar ook niet over gehad. Pas in Maart maar bedankt voor de interesse! Een toertocht is geen wedstrijd namelijk maargoed miscommunicatie. Kijk dat die hond naar mij uitvalt heb ik geen problemen mee, kan me goed voorstellen dat hij schrikt als hij een hijgende gast die met een rotgang aan komt een noodstop makende in z'n nek heeft hangen.

Heb me in the heat of the moment wat laten opnaaien, maar dat hebben andere forum gebruikers ook gedaan hoor. Erger me gewoon aan de royale houding die mensen hier aannemen t.o.v. andere bosgebruikers. Ook de dreigementen van ik zou je laten vallen hebben me getergd. Verder blijf ik inderdaad actief omdat ik me heb voorgenomen me hier niet weg te laten jagen.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Je begrijpt er nog steeds geen hout van.
En oh ja,de verleden tijd van wegen is gewogen.Je Nederlands is wel bijzonder slecht voor zo'n genie als jij bent.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
NicoBorder

Ja dit bedoel ik nou, ik zeg expres niet gewogen omdat het nog niet afgelopen is. Je reactie is volkomen ad hominem en zonder enige inhoud dan wel onderbouwing. Bedankt voor deze zeer onzinnige bijdrage!
marian*
Erelid
Contacteer:

NicoBorder schreef:Ja dit bedoel ik nou, ik zeg expres niet gewogen omdat het nog niet afgelopen is. Je reactie is volkomen ad hominem en zonder enige inhoud dan wel onderbouwing. Bedankt voor deze zeer onzinnige bijdrage!
In onderstaande zin hoort gewoon "gewogen" te staan.
NicoBorder schreef:Ben het echter wel een beetje zat dat omdat het vooral één tegen de rest is, dat mijn argumenten minder geweegt worden dan die van andere mensen hier.
Heb je voordat je die mensen aansprak gekeken of zij niet op een hondenlosloopgebied liepen?
Wie weet was dat wel zo.En liepen ze daar net zo legaal met een los lopende hond als dat jij daar fietste.
Afbeelding
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Rexyboy »

geweegt is GEEN bestaand woord hoor!

je kan je zin beter anders schrijven als je het correcte woord niet weet,
maar daar gaat het hier allemaal niet over.

Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je op dit forum blijft?
dient een forum niet om aangenaam met mekaar te communiceren en elkaar raad te vragen ipv hier steeds heen en weer te liggen blaffen?
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
NicoBorder

Nogmaals, jullie reactie's zijn volkomen ad hominem, bij andere gebruikers zie ik tig stijlfouten staan waar niet op gereageerd wordt. Ik heb dit expres gedaan om bovenstaande reden. Zal niet zeggen dat ik perfect schrijf heb namelijk dislectie, maar daar wil ik absoluut niet zielig meedoen dan wel als excuus gebruiken. Natuurlijk heb ik dat gecheckt of ik gelijk heb ( ten aanzien van het aanlijningsgebod en mijn stijlfout), heb in mijn leven nog niet veel gedaan zonder na te denken. Verder ben ik blij dat je al zo ver moet inbinden dat dit het enige is waar je nog mee kan komen.

Wil trouwens ook nog even mijn reageer recht gebruiken om mensen die denken dat als ik op een MTB route tegen een paart/hond/ander huisdier bots zonder dat het mijn intentie was dit te doen: de letter van de wet schrijft: bij eigenlijke bewegingen van het dier, in dit geval dus het lopen op een mtb route de eigenaar aansprakelijk is. Nou is dat niet zo'n punt omdat iedereen een aansprakelijkheidsverzekering heeft. Tenminste daar ga ik van uit.

Voor de mensen die willen bewijzen dat ik het met de intentie een huisdier aanrijdt volstaat onderstaand bericht bij eventuele gang naar de rechter: Meneer denkt u nou werkelijk dat ik mijn lijf, leden, materiaal en het leven van dat dier riskeer om het willens en wetens aan te rijden? Met volle overtuiging en in volle integriteit kan ik hier nee op antwoorden.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Contacteer:

Verder schrijf je trouwens zelf dat je weer met een rotgang door het bos hebt geraced.
Kijk dat die hond naar mij uitvalt heb ik geen problemen mee, kan me goed voorstellen dat hij schrikt als hij een hijgende gast die met een rotgang aan komt een noodstop makende in z'n nek heeft hangen.
Heb je nu na je aanwezigheid hier al iets aan je stuur gemonteerd waarmee je mens en dier kunt waarschuwen dat je eraan komt?Denk het niet.
Verder is het op zijn minst niet handig om een wildvreemde hond zomaar bij zijn halsband te pakken als je niks van honden weet.Dat kan je op een flinke beet komen te staan.
En de eigenaren van deze hond zullen je ook erg dankbaar zijn dat je hem de stuipen op het lijf gejaagd hebt zodat hij waarschijnlijk nog verder weg gerend is van ze.
Wie weet was hij al ergens van geschrokken.....
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

NicoBorder schreef:Nogmaals, jullie reactie's zijn volkomen ad hominem, bij andere gebruikers zie ik tig stijlfouten staan waar niet op gereageerd wordt. Ik heb dit expres gedaan om bovenstaande reden. Zal niet zeggen dat ik perfect schrijf heb namelijk dislectie, maar daar wil ik absoluut niet zielig meedoen dan wel als excuus gebruiken. Natuurlijk heb ik dat gecheckt of ik gelijk heb ( ten aanzien van het aanlijningsgebod en mijn stijlfout), heb in mijn leven nog niet veel gedaan zonder na te denken. Verder ben ik blij dat je al zo ver moet inbinden dat dit het enige is waar je nog mee kan komen.

Wil trouwens ook nog even mijn reageer recht gebruiken om mensen die denken dat als ik op een MTB route tegen een paart/hond/ander huisdier bots zonder dat het mijn intentie was dit te doen: de letter van de wet schrijft: bij eigenlijke bewegingen van het dier, in dit geval dus het lopen op een mtb route de eigenaar aansprakelijk is. Nou is dat niet zo'n punt omdat iedereen een aansprakelijkheidsverzekering heeft. Tenminste daar ga ik van uit.

Voor de mensen die willen bewijzen dat ik het met de intentie een huisdier aanrijdt volstaat onderstaand bericht bij eventuele gang naar de rechter: Meneer denkt u nou werkelijk dat ik mijn lijf, leden en materiaal en het leven van dat dier riskeer om het willens en wetens aan te rekenen? Met volle overtuiging en in volle integriteit kan ik hier nee op antwoorden.
Je overtreedt de wet al als je geen waarschuwingsmiddel in de vorm van een bel aan je stuur hebt.
Afbeelding
NicoBorder

Geen hond die mij bijt, heb vroeger veel honden om me heen gehad kan er perfect mee om gaan. Het is niet mijn verantwoordelijkheid die hond bij te houden in een aanlijningsgebied maar dat van de eigenaars. Er gelden bepalingen in de wet die het mogelijk maken om op voor wedstrijd gebruikte fietsen als doeleinde geen bel te hoeven te monteren.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dat er honden los lopen waar ze niet horen is ook hier op hf een veel gehoorde klacht. Ik stoor me ook mateloos aan loslopende honden in een aanlijngebied.

Vanmorgen rondje over de berg gedaan en veel mtb'ers tegen gekomen. Er was een tourtocht. Maar iedereen was vriendelijk :) En onze honden liepen keurig aan de lijn :)
NicoBorder

@Machie

Perfect toch! Van zowel jullie als de mtbers!! :p

@Hierboven (heb de naam niet onthouden)

Ik vond dat ik het netjes afhandelde, ben ook met een training bezig hé niet als padvinder.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

NicoBorder schreef:@Machie

Perfect toch! Van zowel jullie als de mtbers!! :p
Zeker.
Maar, diezelfde tourtocht ging ook door een stuk losloopgebied. Geen idee hoe het daar gegaan is :)
Daar kom ik nl liever niet op zondag rond het middag uur :LOL:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

marian* schreef:Ik heb de situatie hier vanmiddag maar eens proberen te documenteren.
Het bord dat bij een van de ingangen van het bos staat en vermeldt dat er vrije toegang op wegen en paden is
Afbeelding

Misschien is het voor Michael annex Nicoborder nu duidelijk dat het bos voor iedereen is.En niet alleen voor hem en zijn companen.
Let op: op dit bordje staat "Vrij WANDELEN op wegen en paden" zoals dat er meestal staat.
Er staat vrijwel nooit "vrij TOEGANG....."
Dus; je mag er alleen wandelen, niet met een paard, niet met een fiets, niets anders dan wandelen.

Bij de bordjes van natuurmonumenten staat vaak ook nog "Overigens verboden toegang" waarbij nog nadrukkelijker bedoeld wordt dat ALLEEN WANDELEN is toegestaan. In dat gebied mag je dus niet fietsen, niet met een paard en ook niet met een mountainbike.

Het zou fijn zijn als fietsers / mountainbikers / ruiters dat soort toevoegingen op de bordjes eens zouden willen lezen!!! Ik zoek mijn wandelgebieden er namelijk met mijn hond op uit dat ik geen fietsers / mountainbikers / ruiters kan tegenkomen, maar lezen is moeilijk!!! Ook al spreek ik ze erop aan, wijs ik ze nadrukkelijk op de text van zo'n bordje dan nog is het "nee hoor, ik mag hier gewoon komen".... nou, NEE dus!!!

Suzanne
NicoBorder

@Suzanne:

Dit is totaal niet van toepassing om mijn situatie, maar ik begrijp je frustraties.

@Machie:

De organisatie heeft ongetwijfeld een vergunning gekregen, dus dat is een afweging van de beleidsbepaler geweest die positief uitviel voor ons mountainbikers.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

NicoBorder schreef:@Suzanne:

Dit is totaal niet van toepassing om mijn situatie, maar ik begrijp je frustraties.

Natuurlijk is het van toepassing op jouw situatie!
Jij meent toch dat je overal mag komen mb-en?? Dat is dus gewoon niet waar!
Kom je er toch en rijd je mijn hond aan, dan mag je ervan uitgaan dat ik je als je op je snuffert gevallen bent volledig tot lens trap. Want JIJ bent dan de lul, NIET ik!

(Dat ik daarna wordt aangesproken op mijn gedrag naar jou toe en jouw schade mag betalen zal me worst zijn; JIJ zit fout met je gefiets op zo'n wandelpad)

Suzanne
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

NicoBorder schreef:Heerlijk getraind dwars door de bossen ten noorden van Eindhoven (voor een keer niet op de vaste routes), heb er op gelet om overal in aangelijnd gebied te blijven. Wat schets mijn verbazing maar liefst 12 verschillende mensen moeten aanspreken over hun overtredingen, zonder dreigementen maar gewoon op een nette manier. De mensen waren het allemaal met mij eens dat een botsing zeer ongewenst is, ze namen mijn voorgestelde maatregelen voor lief en zo hoort het ook. Daarna nog ff één uurtje gecrosst in stiphout, helemaal niemand op de route te zien behalve medebikers en één hond zonder eigenaar!? Heb h'm maar netjes aan z'n halsband van de route gehaald. Hij viel nog wel een keer uit naar me maar toen heb ik h'm zo hard laten schrikken dat hij zich snel uit te voeten maakte.

Weet er iemand wat de consequentie was geweest als deze hond voor m'n wielen was gesprongen? MUK, Frank en consorten vast wel? Trouwens ik weet het ook een heleboel onnodig aansprakelijkheidsgedoe ( je mag mijn link hier citeren deze ligt bij de hondenbezitters) en hond, mens en materiaal schade.

Het zal toeval zijn, maar heb het idee dat we hier in de bossen steeds beter met elkaar over weg gaan!

Verder heb ik net de zoekfunctie gebruikt en daar kwam ik nog meer gejen met geslachtsdelen tegen,( vooral MUK heeft er een handje van ) kan iemand mij uitleggen wat jullie daarmee hebben? Hebben jullie geen uitlaatklep op dat gebied? Heeft dat verband met het wettelijk verbod op sodomie sinds 2010? Misschien dat Reny een oplossing weet, zij kent haar weg naar overheidswegen. Althans dat maak ik op uit haar reacties.
U riep?

Iemand die zijn hond in aanlijngebied los laat lopen is verkeerd bezig. Maar zelfs al loopt de hond los, jij hebt in aanlijngebied ook de plicht om niet met een rotgang te racen en te waarschuwen (met een BEL, die jij niet op je fiets hebt, dus je bent zelf dan in overtreding) dat je eraan komt stiefelen. Maar nogmaals, weet je 100% zeker dat het wel een aanlijngebied was? Zo duidelijk is het niet altijd aangegeven en de losloopgebieden lopen hier vaak naadloos over in aanlijngebieden. En veel niet-hondenbezitters denken dat alles aanlijngebied is. Vandaar.

Iemand die zijn hond kwijt is of gewoon los laat lopen zonder toezicht kan inderdaad verantwoordelijk gehouden worden voor de schade die de hond veroorzaakt. Overigens is dat ook irritant, een loslopende hond zonder dat de eigenaar deze onder appèl heeft.

Ik zie ook dat je een nieuw woordje hebt geleerd, namelijk ad hominem. Knap van je! Nu nog de rest van je basis nederlands ophalen en je komt er misschien nog wel eens.

En om even terug te komen op het strooien met geslachtsdelen. Iedere man die hier gefrustreerd is (zoals jij dus) heeft ergens last van. Over het algemeen is het een compensatiedrang. Net zoals het biken in strakke broeken. En ja, dan kom je bij een man maar op 1 ding uit.

Je hebt dus gemerkt dat je met vriendelijk blijven en net gedrag veel verder komt dan met het dreigen tot doodrijden van honden (wat je in dit topic doet) en andere onzinnige bedreigingen.

En nu nogmaals, vertel eens de locatie van die wedstijd en wanneer die wedstrijd start?
NicoBorder

Suzanne leer eens lezen: ik fiets 99 procent van de tijd uitsluitend op de routes.

Cleve, inderdaad het is niet heel verstandig om steeds te stoppen. Het is als eerste zeer irritant. Ten tweede ook niet zo slim omdat je zo ongewenst intervallen gaat creëren die in de winter het lichaam meer uitputten dan versterken. Nu is dit geen probleem maar ik bedoel maar ik ga niet telkens uitgebreid m'n tijd nemen bij eventuele dingen die ik tegen kom.

Ahh MUK, hoef je naam eigenlijk niet te lezen om te weten dat het bericht van jou was, daar jezelf zo gefrustreerd als de pest bent. Je bent denk ik jaloers op bikers, wij kunnen ons nog in zo'n strak pakje vertonen en het ziet er appetijtelijk uit, met jou postuur zal dat waarschijnlijk een stuk lastiger zijn.

Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraagstuk waarom jullie steeds met geslachtsdelen aankomen zetten? Toch die sodomie? Er is trouwens net zo veel mis met mijn Nederlands als dat van jou lees je zinnen nog maar een keer na.

Ik heb zoals hierboven gezegd helemaal niet de plicht een bel op mijn fiets te hebben. Tevens heb ik nooit gezegd dat ik buiten mtb routes kei hard zit te racen dat doe ik dan ook helemaal niet. Ik heb me laten opnaaien en loze dreigementen geuit en daar ben ik niet trots op, ben mans genoeg om dat toe te geven. Je moet echter in mijn opinie gewoon met je hond van de routes af, daar heb ik duidelijke argumenten voor gegeven die helder en goed gefundeerd zijn. Weet nu ook dat ik volledig in mijn recht sta bij eventuele botsingen, zal me dus niet schromen me te laten inperken om de mtb routes.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Rexyboy »

Zit ik hier wel juist? Ik dacht dat dit een hondenforum was?
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

NicoBorder schreef:Geen hond die mij bijt, heb vroeger veel honden om me heen gehad kan er perfect mee om gaan. Het is niet mijn verantwoordelijkheid die hond bij te houden in een aanlijningsgebied maar dat van de eigenaars. Er gelden bepalingen in de wet die het mogelijk maken om op voor wedstrijd gebruikte fietsen als doeleinde geen bel te hoeven te monteren.
Bij een wedstrijd is een bel niet verplicht, tijdens een training wel. Je hebt van die opklikbellen die iedere nitwit kan monteren. Is voldoende voor een training. Dus zonder bel ben je nog steeds in overtreding. En dus aansprakelijk, omdat jij niet voldoende voorzorgsmaatregelen neemt bij je gescheur.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”