Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeling Gelderland, zondag 17-02, Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Re: Wandeling Gelderland nummer 5, 6 en 7, pagina 14 en verd

Ongelezen bericht door Caat* »

Lothian schreef:Jinthe had ik ook graag nog wat langer meegemaakt, wat een leuke uitstraling heeft ze!
Dank je wel! Wellicht bij een volgende wandeling? Ik vind Lucca ook geweldig :I:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

laeken schreef:
DeDiana schreef:
Manuma schreef:Dus als er dan wat mis gaat voelt het alsof ik alsnog faal en doet het me gewoon veel. Ik was zo geschrokken en ik was bang dat iedereen hem nu een kolerehond vind.
Nee joh, Droef en Manu was gewoon geen goede combinatie, de situatie was ook niet handig, maar verder heeft hij zich toch uitstekend gedragen? Zoiets kan gewoon gebeuren met twee grote, sterke reuen van hetzelfde kaliber. Ik vond Manu juist uitermate sociaal en vriendelijk de rest van de wandeling en als Amoz hem een snauw gaf omdat het even te lomp werd qua spel, reageerde Manu daar ook meteen heel netjes op.
Ik zou deze ook echt niet bij mezelf zoeken. Als Droef niet opgewonden was geraakt en was gaan rijden was er niks aan de hand geweest. En dat Droef ging rijden kan puur uit opwinding door de chaos zijn geweest. Misschien was er zelfs wel een loopse teef op dat veld of net geweest? Manu was daarna ook verliefd toen hij langs dat veld liep. Dus als dat veld doordrenkt met plasjes en geurtjes ook de geur van een loopse teef had heb je al ruim voldoende redenen voor reuen om wat uit te gaan zoeken. Ik vond alle reuen op dat veld erg druk en opgewonden op dat moment. :schrik: Alles stoof al snuffelend achter elkaars kont aan en soms zag je een hond lopen met 5 drukke reuen in haar kielzog die elkaar verdrongen om te ruiken.

Ik heb Guus dus meteen van dat veld geplukt want ik vond die situatie veel te explosief voor een ratje tussen de grote jongens. :engel: Bedoel ermee dat ik hem eigenlijk al zag aankomen toen ik zag hoe druk de honden waren toen ze eenmaal los liepen en hoe ze in groepen achter elkaar en losse honden aan stoven. Te druk, te chaotisch en teveel opwinding.

Vond dat zelf best raar omdat we er eerst naartoe liepen en voordat we bij dat veldje waren waren de honden veel rustiger. Op dat veldje zelf ontstond ineens een hele chaotische onoverzichtelijke situatie waarin alles door elkaar begon te rennen en er echt geen ruimte meer tussen de honden was. Op een hoopje en drukker en drukker. Dus dat er daar een loopse teef was of geweest was sluit ik echt niet uit. Alle reuen werden druk en begonnen honden te achtervolgen in groepjes. Is het deze? Is het deze? En dan lopen ze elkaar uiteraard gruwelijk in de weg. :pop:
Ik denk achteraf gezien dat het veldje inderdaad misschien teveel van het goede is geweest. Een loopse teef zou natuurlijk heel goed kunnen, maar kan ook iets heel anders zijn. Droef heeft namelijk toen we van het veldje af gingen gewoon leuk mee gedaan. Tot we weer terug waren op het veldje en toen had hij ineens besloten dat Lucca maar even moest toegeven aan zijn mannelijke behoeftes. Mocht ik Droef ooit weer meenemen zal ik hem langer aangelijnd laten zowel voor m'n eigen gemoedsrust en die van anderen.

Misschien toch maar castreren voor Droef gaan overwegen, hij heeft er namelijk best wel eens last van bij bepaalde teven. Niet in ze zin dat hij echt vervelend is(doorgaans). Maar zaadlozingen in zijn slaap, stinkende staartklier en dat eeuwige plasjes likken en niet vooruit komen tijdens het wandelen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dees en Maylo schreef:
laeken schreef:
DeDiana schreef:
Manuma schreef:Dus als er dan wat mis gaat voelt het alsof ik alsnog faal en doet het me gewoon veel. Ik was zo geschrokken en ik was bang dat iedereen hem nu een kolerehond vind.
Nee joh, Droef en Manu was gewoon geen goede combinatie, de situatie was ook niet handig, maar verder heeft hij zich toch uitstekend gedragen? Zoiets kan gewoon gebeuren met twee grote, sterke reuen van hetzelfde kaliber. Ik vond Manu juist uitermate sociaal en vriendelijk de rest van de wandeling en als Amoz hem een snauw gaf omdat het even te lomp werd qua spel, reageerde Manu daar ook meteen heel netjes op.
Ik zou deze ook echt niet bij mezelf zoeken. Als Droef niet opgewonden was geraakt en was gaan rijden was er niks aan de hand geweest. En dat Droef ging rijden kan puur uit opwinding door de chaos zijn geweest. Misschien was er zelfs wel een loopse teef op dat veld of net geweest? Manu was daarna ook verliefd toen hij langs dat veld liep. Dus als dat veld doordrenkt met plasjes en geurtjes ook de geur van een loopse teef had heb je al ruim voldoende redenen voor reuen om wat uit te gaan zoeken. Ik vond alle reuen op dat veld erg druk en opgewonden op dat moment. :schrik: Alles stoof al snuffelend achter elkaars kont aan en soms zag je een hond lopen met 5 drukke reuen in haar kielzog die elkaar verdrongen om te ruiken.

Ik heb Guus dus meteen van dat veld geplukt want ik vond die situatie veel te explosief voor een ratje tussen de grote jongens. :engel: Bedoel ermee dat ik hem eigenlijk al zag aankomen toen ik zag hoe druk de honden waren toen ze eenmaal los liepen en hoe ze in groepen achter elkaar en losse honden aan stoven. Te druk, te chaotisch en teveel opwinding.

Vond dat zelf best raar omdat we er eerst naartoe liepen en voordat we bij dat veldje waren waren de honden veel rustiger. Op dat veldje zelf ontstond ineens een hele chaotische onoverzichtelijke situatie waarin alles door elkaar begon te rennen en er echt geen ruimte meer tussen de honden was. Op een hoopje en drukker en drukker. Dus dat er daar een loopse teef was of geweest was sluit ik echt niet uit. Alle reuen werden druk en begonnen honden te achtervolgen in groepjes. Is het deze? Is het deze? En dan lopen ze elkaar uiteraard gruwelijk in de weg. :pop:
Ik denk achteraf gezien dat het veldje inderdaad misschien teveel van het goede is geweest. Een loopse teef zou natuurlijk heel goed kunnen, maar kan ook iets heel anders zijn. Droef heeft namelijk toen we van het veldje af gingen gewoon leuk mee gedaan. Tot we weer terug waren op het veldje en toen had hij ineens besloten dat Lucca maar even moest toegeven aan zijn mannelijke behoeftes. Mocht ik Droef ooit weer meenemen zal ik hem langer aangelijnd laten zowel voor m'n eigen gemoedsrust en die van anderen.

Misschien toch maar castreren voor Droef gaan overwegen, hij heeft er namelijk best wel eens last van bij bepaalde teven. Niet in ze zin dat hij echt vervelend is(doorgaans). Maar zaadlozingen in zijn slaap, stinkende staartklier en dat eeuwige plasjes likken en niet vooruit komen tijdens het wandelen.
Pas maar op daarmee. :wink: Hij is prachtig en stabiel zoals hij nu is. Ik zou dat doodeng vinden bij een hond als Droef. Hij is zwaar, heeft al wat last van zijn botten gehad en ik zou die spieren en zijn echt wel heel stabiele karakter niet snel gaan veranderen persoonlijk. Hij kan er twee kanten door op gaan. Zijn galante gedrag verliezen bv. Ken genoeg bulldoggen die na castratie helemaal niet meer goed met honden konden. Stel dat Droef lekker gaat ruiken? Of dat hij heel claimerig en bezitterig wordt?

Ik zou genieten van hem zoals hij is. Hij kan zomaar mee op een wandeling met allemaal honden. Hij kan prima loslopen en doet niks. Bij een hond als Droef wil je echt geen veranderingen van gedrag als je zo in je handjes mag klappen. Pas als hij echt de verkeerde kant op zou gaan zou ik hem castreren als laatste redmiddel. Dus als hij ineens vechtlustig wordt bv. Dan kan je er niks meer aan verpesten en vooral duimen op verbetering.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Voor de mensen die zich eerder afvroegen waarom ik Kenji niet mee durf te nemen, zie hierboven ;-)

Hij is prima sociaal en in principe conflict vermijdend maar wel een reu. En dat betekent dat hij andere reuen die zich willen laten gelden niet altijd even geslaagd vind. Ik heb gewoon geen zin om na zo'n wandeling op het forum terug te moeten lezen wie wat allemaal wel en niet vindt van mijn "klotehond".

Jammer want ik vind het best leuk om eens wat meer forummers te ontmoeten :-(
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

En dat veld is juist wat ik zo fijn vind aan deze wandeling :tongue:

Ik heb even terug gezocht, maar volgens mij is dit het laatste lijstje voor a.s. zondag. Is deze nog steeds up to date? Ik ben in ieder geval nog steeds van plan te gaan, als Tess tenminste niet loops wordt. Ik hou haar al een week als een havik in de gaten of ze loops is, maar ik zie nog altijd niks. Morgen hebben we hoopers, dus dan zijn er nog reuen die daar hun mening over kunnen vormen :tongue: Als ze echt loops wordt, ben ik bang dat ik moet afhaken. Ben 's middags ook al van huis en zo lang kan ik haar niet alleen laten :(:
Fotogravinnetje schreef: Op 18 februari, om 10 uur
Diana ovb met Taartje/Amoz
Jules01 met Joia
Anneke met Izzie
Mirriej met Qya, I-My, Semmie
Veertje met Finn en Tess
Domor (Anneloes) met Noa en Ninthe
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik moet even kijken of Ninthe's (castratie)wond nu wel goed geneest, want die moet eerst helemaal gesloten zijn. Anders kom ik opnieuw met alleen Noa. Ze zit nu wel aan de antibiotica, want het is licht ontstoken en (als het goed is) sluit het daarom niet. Het is maar net de laatste cm, maar dat moet toch op orde zijn.
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Eilfy schreef:Voor de mensen die zich eerder afvroegen waarom ik Kenji niet mee durf te nemen, zie hierboven ;-)

Hij is prima sociaal en in principe conflict vermijdend maar wel een reu. En dat betekent dat hij andere reuen die zich willen laten gelden niet altijd even geslaagd vind. Ik heb gewoon geen zin om na zo'n wandeling op het forum terug te moeten lezen wie wat allemaal wel en niet vindt van mijn "klotehond".

Precies waarom ik ook twijfelde en waarom ik afgelopen zondag vrij snel weer richting auto ben gelopen ;-) Ik heb van dit voorval niets meegemaakt, maar ik vond het te chaotisch en (mede daardoor) ook te heftig allemaal.

Je kent je eigen hond het best, dus ik zou op je eigen gevoel afgaan om in te schatten bij welke groep je eventueel wel een keer kan aanhaken :-)
Jules01
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jules01 »

veertje schreef:En dat veld is juist wat ik zo fijn vind aan deze wandeling :tongue:

Ik heb even terug gezocht, maar volgens mij is dit het laatste lijstje voor a.s. zondag. Is deze nog steeds up to date? Ik ben in ieder geval nog steeds van plan te gaan, als Tess tenminste niet loops wordt. Ik hou haar al een week als een havik in de gaten of ze loops is, maar ik zie nog altijd niks. Morgen hebben we hoopers, dus dan zijn er nog reuen die daar hun mening over kunnen vormen :tongue: Als ze echt loops wordt, ben ik bang dat ik moet afhaken. Ben 's middags ook al van huis en zo lang kan ik haar niet alleen laten :(:
Jules01 met Joia
Anneke met Izzie
Veertje met Finn en Tess
Dat veld is voor mij en Archie juist ook zo fijn.

Wij komen ook nog steeds, tenzij er gekke dingen gebeuren.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

veertje schreef:En dat veld is juist wat ik zo fijn vind aan deze wandeling :tongue:
Deze keer was de groep een stuk groter en volgens mij ook heel wat meer honden erbij die elkaar nog niet kenden. Voorheen hebben we tijdens deze wandelingen ook steeds lang op het veldje doorgebracht en ontstond er nooit spanning. Maar dit was er gewoon geen handige groep voor.
Taartje vindt zulke veldjes ook heerlijk, kan ze lekker even zelf rondstruinen en graven. Voor haar het hoogtepunt van de wandeling.
veertje schreef: Ik heb even terug gezocht, maar volgens mij is dit het laatste lijstje voor a.s. zondag. Is deze nog steeds up to date? Ik ben in ieder geval nog steeds van plan te gaan, als Tess tenminste niet loops wordt. Ik hou haar al een week als een havik in de gaten of ze loops is, maar ik zie nog altijd niks. Morgen hebben we hoopers, dus dan zijn er nog reuen die daar hun mening over kunnen vormen :tongue: Als ze echt loops wordt, ben ik bang dat ik moet afhaken. Ben 's middags ook al van huis en zo lang kan ik haar niet alleen laten :(:
Jules01 met Joia
Anneke met Izzie
Veertje met Finn en Tess
Ja, wij zijn er in ieder geval weer bij!
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Inderdaad niet vreemd lijkt me, dat er wat sneller spanningen ontstaan als er veel honden op een veld zijn en er niet doorgelopen kan worden. Een beetje te vergelijken met een hondenspeeltuin. Daar hoef ik met mijn reu ook echt niet heen te gaan, want gegarandeerd gaat ie zich vervelen en een hond opzoeken om lastig te vallen (geen agressie maar vervelend genoeg).

Het lijkt me een mooi leermomentje, achteraf heel logisch en niets ten nadele van de honden.
laeken
Zeer actief

Eilfy schreef:Voor de mensen die zich eerder afvroegen waarom ik Kenji niet mee durf te nemen, zie hierboven ;-)

Heel even....staat er ergens iets over klotehonden :denken: of lees je niks dan begrip en is er niemand boos op elkaar? Ik het laatste. :wink: En als je denkt dat je hond dit niet aan kan moet je hem inderdaad niet meenemen. :19: Cleva en ik komen niet voor niets met 1 hond terwijl we er allebei twee hebben die allemaal heel sociaal zijn maar dit evt niet trekken. Dus je moet het meer bij jezelf en je hond houden en er geen forum-dingetje van gaan maken. Je houdt je hond niet thuis omdat je niet terug wil lezen dat het een klotehond is. Tenzij het er een is natuurlijk. :engel: Manu en Droef waren elk hele leuke sociale honden. Alleen onderling klikte het niet. Het heeft een grauwerijtje gegeven waarna dus zoals je leest niemand boos is op elkaar.

Dus de realiteit is niet dat mensen hier lezen dat ze een klotehond hebben nadat twee reuen niet klikken. Juist begrip en juist gedacht in oplossingen en zonder verwijten.
Zoals je ook leest hadden de eigenaars het zelf ook niet verwacht. Jij verwacht het blijkbaar op voorhand en ja dan moet je inderdaad bedenken of het wel een goed idee is. Droef en Manu kunnen normaal gesproken prima met reuen opschieten dus blijkbaar was het iets tussen die twee. Shit happens en er is geen hond naar huis gegaan met een kras of haar scheef dus waar hebben we het eigenlijk over?

Beide honden hebben daarna de hele wandeling lekker los met alles gespeeld. :19: Problemen kun je dus ook groter maken dan ze zijn.

Volgens mij kan jij prima komen met je hond als hij sociaal is. Je kan nooit op voorhand weten of er niks gaat voorvallen want er kan ook een vreemde hond komen die stoer gaat lopen doen op een andere wandeling. Je blijft het over honden hebben dus tja.....
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

*Wolf* schreef:
Het lijkt me een mooi leermomentje, achteraf heel logisch en niets ten nadele van de honden.
En niets ten nadele van de baasjes :mrgreen: Jullie zijn allebei lieverds, Dees en Nikki, maar ga het je alsjeblieft niet teveel aantrekken en aan jezelf twijfelen of castratie plannen smeden. Volgens mij staat het rotgevoel niet meer in verhouding tot het hele "incident", jullie kennen jullie eigen honden allebei prima en doen het hartstikke goed :J:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:

Heel even....staat er ergens iets over klotehonden :denken: of lees je niks dan begrip en is er niemand boos op elkaar? Ik het laatste. :wink: En als je denkt dat je hond dit niet aan kan moet je hem inderdaad niet meenemen. :19: Cleva en ik komen niet voor niets met 1 hond terwijl we er allebei twee hebben die allemaal heel sociaal zijn maar dit evt niet trekken. Dus je moet het meer bij jezelf en je hond houden en er geen forum-dingetje van gaan maken. Je houdt je hond niet thuis omdat je niet terug wil lezen dat het een klotehond is. Tenzij het er een is natuurlijk. :engel: Manu en Droef waren elk hele leuke sociale honden. Alleen onderling klikte het niet. Het heeft een grauwerijtje gegeven waarna dus zoals je leest niemand boos is op elkaar.

Dus de realiteit is niet dat mensen hier lezen dat ze een klotehond hebben nadat twee reuen niet klikken. Juist begrip en juist gedacht in oplossingen en zonder verwijten.
Zoals je ook leest hadden de eigenaars het zelf ook niet verwacht. Jij verwacht het blijkbaar op voorhand en ja dan moet je inderdaad bedenken of het wel een goed idee is. Droef en Manu kunnen normaal gesproken prima met reuen opschieten dus blijkbaar was het iets tussen die twee. Shit happens en er is geen hond naar huis gegaan met een kras of haar scheef dus waar hebben we het eigenlijk over?

Beide honden hebben daarna de hele wandeling lekker los met alles gespeeld. :19: Problemen kun je dus ook groter maken dan ze zijn.

Volgens mij kan jij prima komen met je hond als hij sociaal is. Je kan nooit op voorhand weten of er niks gaat voorvallen want er kan ook een vreemde hond komen die stoer gaat lopen doen op een andere wandeling. Je blijft het over honden hebben dus tja.....
De eerste 2-3 posts van de Droef-Manu discussie begint met wie wat wel en niet gedaan heeft of had moeten doen (is wat ik lees). Daar reageer ik op. Dit icm met eerdere discussies nav forumwandelingen niet perse nu of hier maakt dat ik met mijn niet 100% perfecte reu er niet op zit te wachten om mee te gaan met dit soort dingen. En ja, 1 van de redenen is omdat er mensen op het forum zijn die het niet kunnen laten om nog even te melden dat het toch niet fijn was wat er wel of niet gebeurd is - ongeacht of er wel of geen schade is. Mogen ze dat zeggen? Jep absoluut maar dan wel graag op het moment zelf en niet achteraf op het forum
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Ik had er op het moment zelf wel even een rotgevoel over hoor, en ik vond Droef ook echt wel even een klotehond. Ik roep al zolang dat Droef altijd leuk is met andere en dan moet het nu net misgaan. :ugh:

Niks aan te doen natuurlijk, wel een wijze les. Ik ben er nog scherper op nu, en sinds het voorval ontwijk ik dus ook echt bepaalde reuen(waarvan ik weet dat ze geen fan van Droef zijn, en ik hem er voorheen zo voorbij stuurde), Droef is gewoon geen lulletje meer blijkbaar en kan heus wel besluiten een puntje te willen maken.
Geeft niet, ik weet het nu en we gaan gewoon weer door.

Ik vat het ook niet op als belediging of wat dan ook. Mocht ik weer mee willen lopen met een wandeling dan zal dat afhangen van de samenstelling of ik Droef mee zou nemen of niet, en ook zal ik meer de tijd nemen om hem los te laten zodat ik eerst kan zien wat zijn eerste reactie op alles en iedereen is, en vreemde veldjes met een te grote groep sla ik gewoon over of hij gaat maar weer even aangelijnd, dan kan hij ook niet echt een klotehond uit gaan hangen.

Ik snap wel wat Eilfy bedoeld hoor, ze is zich er van bewust dat haar reu ook haantjes gedrag kan vertonen, en dat moet je niet willen. Van Droef had ik die verwachting niet, maar nu ik het weet kan ik er wel op anticiperen door te wandelen met kleinere groepen en bepaalde honden te vermijden als deze bijvoorbeeld bekend staan als dominant en van gelijk kaliber zijn.

Castratie is overigens iets waar ik wel al een paar keer mee heb gelopen hoor, maar toen kreeg hij last van zijn ellebogen en was dat door die omstandigheden wel van de baan. Maar jullie hebben gelijk, gezien zijn fysieke doen is het niet handig, en qua karakter is het maar weer afwachten. Hij is ook pas 2,5 dus wie weet gaat het nog over(tot die tijd heeft Droef gewoon gezellig zaadlozingen in zijn slaap en ruim ik het braaf op). :engel:
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Eilfy schreef:
laeken schreef:

De eerste 2-3 posts van de Droef-Manu discussie begint met wie wat wel en niet gedaan heeft of had moeten doen (is wat ik lees). Daar reageer ik op. Dit icm met eerdere discussies nav forumwandelingen niet perse nu of hier maakt dat ik met mijn niet 100% perfecte reu er niet op zit te wachten om mee te gaan met dit soort dingen. En ja, 1 van de redenen is omdat er mensen op het forum zijn die het niet kunnen laten om nog even te melden dat het toch niet fijn was wat er wel of niet gebeurd is - ongeacht of er wel of geen schade is. Mogen ze dat zeggen? Jep absoluut maar dan wel graag op het moment zelf en niet achteraf op het forum
Achteraf blijkt dat allemaal wel mee te vallen. Dat is als je elkaars berichten leest ipv face to face. Dan interpreteer je het soms niet zo handig, of het staat er wat onhandig. :wink:
Vanaf mijn kant no hard feelings, alleen bij een volgende wandeling is het niet handig Manu en Droef samen te hebben tenzij we zin hebben om de hele tijd de mannen aangelijnd te houden met wat afstand er tussen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Eilfy schreef:De eerste 2-3 posts van de Droef-Manu discussie begint met wie wat wel en niet gedaan heeft of had moeten doen (is wat ik lees). Daar reageer ik op. Dit icm met eerdere discussies nav forumwandelingen niet perse nu of hier maakt dat ik met mijn niet 100% perfecte reu er niet op zit te wachten om mee te gaan met dit soort dingen. En ja, 1 van de redenen is omdat er mensen op het forum zijn die het niet kunnen laten om nog even te melden dat het toch niet fijn was wat er wel of niet gebeurd is - ongeacht of er wel of geen schade is. Mogen ze dat zeggen? Jep absoluut maar dan wel graag op het moment zelf en niet achteraf op het forum
Er was op het moment zelf niet echt een gelegenheid om het erover te hebben, omdat beide baasjes het een beter idee vonden om met hun honden even wat afstand van elkaar te houden. Daarna splitste de groep zich. Ik had het eerlijk gezegd raarder gevonden als er niets meer over gezegd was (the elephant in the room). Volgens mij neemt niemand elkaar iets kwalijk verder?
Mijn honden zijn ook niet perfect (haha!), maar dat hoeft toch ook niet? Als ze zich niet naar behoren gedragen, haal ik ze uit de situatie en lijn ze aan. Niemand verwacht robotjes of honden die nooit eens een stap verkeerd zetten. Zeker in een grote groep met veel honden die elkaar niet kennen, snapt volgens mij iedereen wel dat er een keer een incidentje kan plaatsvinden.
Ik neem inderdaad Mila en Amy niet mee naar zulke wandelingen, die doe ik geen plezier met grote groepen. Maar als jouw hond dat wel leuk vindt, gewoon een keer aansluiten hoor!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Eilfy schreef:De eerste 2-3 posts van de Droef-Manu discussie begint met wie wat wel en niet gedaan heeft of had moeten doen (is wat ik lees). Daar reageer ik op. Dit icm met eerdere discussies nav forumwandelingen niet perse nu of hier maakt dat ik met mijn niet 100% perfecte reu er niet op zit te wachten om mee te gaan met dit soort dingen. En ja, 1 van de redenen is omdat er mensen op het forum zijn die het niet kunnen laten om nog even te melden dat het toch niet fijn was wat er wel of niet gebeurd is - ongeacht of er wel of geen schade is. Mogen ze dat zeggen? Jep absoluut maar dan wel graag op het moment zelf en niet achteraf op het forum
Als je mij bedoelt kun je dat gewoon zeggen hoor.

Dat er een voorval is geweest vond ik niet fijn en ik ging ook niet even gezellig teruglopen. Dat lag helemaal niet aan Dees maar aan mijn schrik en dat ik contact tussen de reuen vooral wilde vermijden. De situatie was daar helemaal niet naar. En ik geloof ook niet dat ik nou iets raars heb neergezet. Ik weet niet hoe dat met jou zit, maar ik maak dit niet veel mee. Ik had Dees beter een pb kunnen sturen wellicht, dat was niet handig van mij. Ik zat het zo te analyseren en ik had dat misschien niet op het forum moeten uiten. Dus sorry Dees, als ik zo overkwam :roos: Ik heb Droef al eerder ontmoet en Manu ook trouwens. En toen waren ze beide heel relaxed. Dus ik had dit eerlijk gezegd ook niet verwacht.
Van mijn kant ook helemaal no hard feelings. En jammer dat we moesten splitsen want nog een seconde voor de heren besloten elkaar niet te mogen stonden we nog gezellig te lachen. Heb ik je alsnog niet gesproken.. (op de show ook al niet).
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik snap wel wat je bedoelt Eilfy, soms kunnen dingen op dit forum wel uitgereld en nagedragen worden. Maar de laatste tijd merk ik dat toch wat minder en de mensen die meegaan op deze wandeling zijn tot nu toe allemaal wel relaxte mensen die dingen gewoon uitpraten. Ik zie Manuma en Dees en Maylo niet echt als de opperrellers van het forum zeg maar.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Ik snap wel wat je bedoelt Eilfy, soms kunnen dingen op dit forum wel uitgereld en nagedragen worden. Maar de laatste tijd merk ik dat toch wat minder en de mensen die meegaan op deze wandeling zijn tot nu toe allemaal wel relaxte mensen die dingen gewoon uitpraten. Ik zie Manuma en Dees en Maylo niet echt als de opperrellers van het forum zeg maar.
Ik ook niet, de Droef-Manu discussie was voor mij ook alleen om aan te geven welke tendens ik zie op het HF (en dan valt deze discussie nog heel erg mee). En met mijn niet 100% perfecte Border Collie reu met drijf gedrag voel ik mij dan bij voorbaat al niet op m'n gemak - wetende wat de gevolgen KUNNEN zijn als er wat gebeurt. Niet in fysieke schade maar in gerel hier op het forum. En dat wil ik niet, ik wil zoveel mogelijk proberen om hier gewoon "gezellig" (niet helemaal het juiste woord) te kunnen praten en discussiëren zonder dat dit soort dingen je nagedragen worden.
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Eilfy schreef:
Lothian schreef:Ik snap wel wat je bedoelt Eilfy, soms kunnen dingen op dit forum wel uitgereld en nagedragen worden. Maar de laatste tijd merk ik dat toch wat minder en de mensen die meegaan op deze wandeling zijn tot nu toe allemaal wel relaxte mensen die dingen gewoon uitpraten. Ik zie Manuma en Dees en Maylo niet echt als de opperrellers van het forum zeg maar.
Ik ook niet, de Droef-Manu discussie was voor mij ook alleen om aan te geven welke tendens ik zie op het HF (en dan valt deze discussie nog heel erg mee). En met mijn niet 100% perfecte Border Collie reu met drijf gedrag voel ik mij dan bij voorbaat al niet op m'n gemak - wetende wat de gevolgen KUNNEN zijn als er wat gebeurt. Niet in fysieke schade maar in gerel hier op het forum. En dat wil ik niet, ik wil zoveel mogelijk proberen om hier gewoon "gezellig" (niet helemaal het juiste woord) te kunnen praten en discussiëren zonder dat dit soort dingen je nagedragen worden.
Dat is ook de reden dat ik inderdaad ook mijn border collie niet meeneem. Hij vind racen en achter Juna aandrijven geweldig, op wandelingen met andere bordercollies zijn daar ook geen problemen mee, maar veel andere rassen vinden dat gewoon niet tof.
Maar ik zou inderdaad ook niet blij worden als ik daar dan achteraf iets op het forum over terug moet lezen, al is dat natuurlijk ook niet verkeerd bedoeld.
Voor mij ook de reden om forumwandelingen heel eng te vinden, iets met bang zijn om oordelen over mijn honden te krijgen.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Ik weet niet hoe dat met jou zit, maar ik maak dit niet veel mee. Ik had Dees beter een pb kunnen sturen wellicht, dat was niet handig van mij. Ik zat het zo te analyseren en ik had dat misschien niet op het forum moeten uiten. Dus sorry Dees, als ik zo overkwam :roos: Ik heb Droef al eerder ontmoet en Manu ook trouwens. En toen waren ze beide heel relaxed. Dus ik had dit eerlijk gezegd ook niet verwacht.
Van mijn kant ook helemaal no hard feelings. En jammer dat we moesten splitsen want nog een seconde voor de heren besloten elkaar niet te mogen stonden we nog gezellig te lachen. Heb ik je alsnog niet gesproken.. (op de show ook al niet).
Moest even nadenken. Maar inderdaad, toen stonden we zo goed als naast elkaar toen ik bij de rasloze ring stond te kijken/wachten. Als Droef niet had besloten om te gaan rijden, of al Manu daar niks van had gevonden hadden we ook gewoon als 1 groep door kunnen gaan. Nou ja, de volgende keer gewoon ff afstemmen welke reu er mee gaat, dan is er ook niks aan de hand. :wink:

Voel je vooral niet schuldig wat het getypt hebt, je hebt het al verhelderd en daarmee is het voor mij duidelijk.

Ondanks het akkefietje, ga ik gewoon weer een keertje mee. Niet volgend weekend, want 1,5 uur heen en terug rijden elk weekend voor een wandeling is misschien ook overdreven en Droef heeft 4 maart show, en dan eind april Droef en Izzy weer show en in juni een dogsurvival waarvoor ik zelf nog even wat conditie wil opbouwen, dus genoeg andere dingen ook te doen. Echter Izzy(waar ik nog het meest mijn bedenkingen over had) vond het volgens mij wel behoorlijk geslaagd en staat haar mannetje anders wel, dus in elk geval 1 hond die ik wel mee kan nemen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief

Wat Diana zegt. Het zou toch raar zijn als er niks meer over gezegd zou worden? En ik vind het eerlijk gezegd raar dat mensen die er niet bij waren nu eigenlijk vanalles roepen over wat er dan nagedragen zou worden etc terwijl de mensen die er wel waren en de eigenaren van de honden zelf dat heel anders zien.

Kijk, als je hond gaat drijven en doen dan kun je inderdaad beter niet met honden gaan lopen die dat niet snappen. Ik vind bordercolies hartstikke lief maar mijn hondjes hebben het ook niet zo op dat sluipen en staren.

Dus als je verwacht dat dat problemen geeft ga je niet. Hoe simpel kan het zijn. Als ik alleen Bas had ging ik ook niet. Die vindt dat niks. Misschien probeer ik het een keer en zie ik hoe het gaat als er weinig honden komen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik kom gewoon als Droef en Manu er zijn met een reutje van 6 kilo. Tot zover het nadragen en de zgn klotehonden.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Dees en Maylo schreef:Dus ik had dit eerlijk gezegd ook niet verwacht.
Nee, dat zag ik aan je.

Ik ken eigenlijk geen voorbeelden van reuen die weer makkelijker zijn geworden.
Ik zou het zelf echt zoveel mogelijk voorkomen. Hoe minder vaak dit soort dingen gebeuren hoe beter.

Niet dat er zoveel gebeurde want nogmaals, beide honden hadden geen schrammetje, maar je wil die kant gewoon niet op. Je moet hem die kansen niet geven. Hij heeft er niets aan en jij ook niet. Laat hem zich specialiseren in zijn talenten, niet in zijn valkuilen.

Dit is oprecht geen kritiek, alleen wat ik zelf geleerd heb na jaren schade en schande.
Het is ook zeker een wijze les, ik merk wel aan mezelf dat ik er even aan moet wennen. Weer met ogen in mijn achterhoofd en meer ruimte nemen.

Ben de afgelopen dagen al een paar x weer gewoon omgedraaid of ver in de berm gaan staan. Dit zijn dan honden die op afstand al uitvallen of welke ik ken en ik weet dat hun Droef niet heel geslaagd vinden. Geeft niet went wel, ik probeer er alleen gewoon boven op te zitten zodat hij geen succes krijgt in uitvallen of mot zoeken. En misschien komt het vertrouwen wel weer terug, maar eerst maar even voorzichtigheid en vanuit daar kijken we wel verder.

Het viel achteraf inderdaad allemaal wel mee, ze waren beide niet vreselijk explosief, al ervaar je dat op zo'n moment niet zo.
Met Maylo en Noeska heb ik het erger te voortduren gehad. Noeska ging met vrijwel niks samen en Maylo werd zelf een vreselijke patser die tof tegen vrijwel elke reu moest doen, en die gingen wel een standje harder(gelukkig viel ook dan de schade mee, kras en een beurse poot).
Afbeelding
Biothane
WashBar
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb gelukkig een aantal foto's weten te redden maar het was niet veel soeps :oeps:
Ze staan hier: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=323203
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik ben er verder helemaal niet bij geweest maar ik vind het eerder vreemd om te verwachten dat een kruising Malamute en een Ambull, beiden intacte reuen, het leuk samen moeten vinden.
Het is geen ambull maar een old english bulldog dat is best een verschil.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Caat* schreef:
Lothian schreef:Jinthe had ik ook graag nog wat langer meegemaakt, wat een leuke uitstraling heeft ze!
Dank je wel! Wellicht bij een volgende wandeling? Ik vind Lucca ook geweldig :I:
Ja en dan meer foto’s van Jinthe :mann: ze blijven me boeien die Picards
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Kruimel53 schreef:
Bishy schreef:
Caat* schreef:
Ik vind d'r prachtig :I: en ook heel leuk.
Een Fototopic van de IJslanders is ook welkom :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
Bishy schreef:
Caat* schreef:
Ik vind d'r prachtig :I: en ook heel leuk.
Ik ook! Heel indrukwekkend. Alleen Guus vond haar minder en zij vond Guus te druk en te chaotisch :engel: Ben dus erg benieuwd naar de blikkerende tanden van Guus op de gopro :Q: :F:
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Even een suffe vraag hoor, maar waar spreken jullie af voor deze wandelingen? 'Elst' is een breed begrip (en ik kan het weten, geloof me :mrgreen: ) en in de 10 pagina's die ik nu door gescrold heb kan ik het niet vinden. :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”