Jemig....ik ga niet eens meer alle pagina's na ergens in de dertig lezen, maar ik wil wel even kwijt dat ik echt zo:

zit te lezen hier. Ik ben echt geschokt. En alles wordt goedgepraat met de meest rare argumenten. Er is één ding zo duidelijk als wat; couperen van staarten of oren doe je ALTIJD voor jezelf en in je eigen belang en nooit in het belang van die onschuldige, kleine pup. God, wat zijn mensen toch beesten!
Die pup heeft totaal geen belang bij een stuk staart minder en nee, mensen die couperen hebben niet het beste voor met hun honden. Gewoon NIET. Bullshit dat het nodig is voor de jacht. 99 van de 100 pups worden verdomme verkocht als huishondje!
Het is "mooier", wordt er dan gezegd. Wat een motief. En dan jezelf nog een hondenliefhebber kunnen noemen. Misschien vind ik een kind zonder armen ook wel mooier. En ach, als ze pas een dag oud zijn en de chirurg komt thuis dan merken ze er weinig van hoor. Ze kunnen prima leven zonder armen, ze drinken gewoon door. Dus conclusie: het doet geen pijn!
Een ding is voor mij duidelijk: een hond van een fokker die zou couperen als het zou mogen komt er bij mij niet in. Ik vind het walgelijk en een dergelijke fokker gaat wat mij betreft respectloos met pups om.