Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Stang schreef:
regina schreef:
jelle schreef:
regina schreef:Je moest eens weten wat mijn hobby al voor geld gekost heeft, heb ik met plezier betaald :wink:
maar goed, we hebben nu 27 pag vol meningen gehoord, en sommigen heb ik wat aan, anderen niks.
we kunnen nog meer pag vullen, maar uiteindelijk komen we niet echt verder, julie weten nu mijn mening en daar wou ik het nu bij laten.
Eigenlijk weet ik dat nog niet. Het enige dat ik tot nog toe kan concluderen is dat je het blijkbaar prima vindt om pups te fokken met verhoogde gezondheidsrisico's. Klopt dat?
jullie zijn vrij om nog meer meningen neer te zetten, denk alleen dat ik alles wel zo"n beetje beantwoord hebt,
Je hebt vrijwel niets beantwoord. Of je slaat de inhoudelijke vragen over, of er komt een ontwijkend antwoord op.
jullie gaan maar door op de gezondheidsrisicos, ok had ook beter ed moeten testen, maar als ik dat allemaal zo lees komt dat toch op vrije jonge leeftijd tot uiting, HD is getest, ze is door de da onderzocht, ze heeft extra entingen gekregen enz, julie vallen nu op de ed

en dat vind ik zon cliche antwoord, dat ik niets beantwoord heb, ik heb overal een antwoord op gegeven ook inhoudelijk
Dus jij denkt omdat Bibi en Diesel geen last hebben van de voorpoten dat ze geen ED hebben? :denken:
Dat zegt dus heel erg weinig hoor: ED hoeft helemaal niet tot uiting te komen voor ons, maar dat betekent niet dat ze de aandoening niet hebben. Soms gaat de hond kreupelen, soms ook niet maar dan hebben ze het wel.

En als ik dan nog het verhaal van Rob (Ragverp) lees, dat het nog weer veel ingewikkelder is dan ik zelfs wist, dan kan je nagaan hoe ingewikkeld deze hele materie is.
In duitsland werken ze met een soort database waar de honden voor een aantal dingen een cijfer krijgen. Ga je nu fokken krijgen de pups ook een zgn zuchtwerte. Die zuchtwerte word aan de hand van HD/ED van nakomelingen en eigen hd/ed uitslagen bijgesteld. zo kun je dus aan de hand van een fokplanning al de zuchtwerte bekijken die je pups zouden krijgen. Zo heeft de moeder van beertje een lagere Ed zuchtwerte gekregen omdat Beertje ED vrij is .

stel mams heeft voor ED zuchtwerte 115 en paps heeft 87 krijg je dus een zuchtwerte van ik meen 115+87/2=101 weet niet zeker of de berekening zo gaat . Maar zo ongeveer klopt ie wel .
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Regina,

wat ik me nou afvraag is of je na 704 berichten en een hoop feiten die zeggen dat dit niet de verstandigste manier geweest is om pups op de wereld te zetten zelf inmiddels overtuigd bent dat je dit beter niet zo had kunnen doen.
Ik begrijp dat je een mening hebt maar ik zou eerlijk gezegd zelf mijn mening toch wel bijgesteld hebben na al deze informatie.

Dat de pups er nu komen snap ik maar zou je het ooit nog op deze manier doen ? Ik kan me namelijk nog een verhaal herinneren van Danielle visser die ook riep dat ze verder zou gaan met stamboom, maar daar is inmiddels zover ik begrepen heb ook weer een "goedkoop want anders kunnen mensen het niet betalen nest" op komst.
Afbeelding
regina

Ongelezen bericht door regina »

Ragverp schreef:Regina,

wat ik me nou afvraag is of je na 704 berichten en een hoop feiten die zeggen dat dit niet de verstandigste manier geweest is om pups op de wereld te zetten zelf inmiddels overtuigd bent dat je dit beter niet zo had kunnen doen.
Ik begrijp dat je een mening hebt maar ik zou eerlijk gezegd zelf mijn mening toch wel bijgesteld hebben na al deze informatie.

Dat de pups er nu komen snap ik maar zou je het ooit nog op deze manier doen ? Ik kan me namelijk nog een verhaal herinneren van Danielle visser die ook riep dat ze verder zou gaan met stamboom, maar daar is inmiddels zover ik begrepen heb ook weer een "goedkoop want anders kunnen mensen het niet betalen nest" op komst.
nee dit is haar eerste en laatste nestje, en nee danielle heeft geen pups op komst, :wink:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

regina schreef:
little-wolf schreef:
jelle schreef:
regina schreef:dit vind ik wel zo frappant, jullie denken voor mij en geven een antwoord voor mij.
kijk en dat jullie lopen te schelden is dom, je komt er geen stap verder mee, dan duurt een wandeltocht lang hoor :mrgreen:
als iemand zijn boosheid niet meer in normale bewoordingen kan beschrijven, word er al snel gevlucht in nodeloze kreten, het is niet alleen onbeheerst en onvolwassen, maar is vooral een teken dat iemand woorden tekort komt die zijn gevoelens van verontwaarding en verbazing, niet op een goede manier kunnen omschrijven.
Wat bedoel je nu precies?
je kunt beter vragen wie :mrgreen:
:19: dat zijn er meerdere hoor :wink: en dit geld niet voor de degene die er ook niet mee eens, maar dit wel normaal kunnen verwoorden

dan blijft t dus wie :19: zoveel zitten er niet te schelden.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik heb geen verstand van Rottweilers en kan en mag me er dan ook niet "inhoudelijk" mee bemoeien, maar ik heb medelijden met Demi01.
Ze startte zo enthousiast dit topic.
Ik val helemaal niemand aan hoor, dit is alleen wat na 29 pagina's in me opkwam.
little-wolf
Zeer actief

Teckelgek schreef:Ik heb geen verstand van Rottweilers en kan en mag me er dan ook niet "inhoudelijk" mee bemoeien, maar ik heb medelijden met Demi01.
Ik val helemaal niemand aan hoor, dit is alleen wat na 29 pagina's in me opkwam.
heb je alles gelezen?

regina had er voor moeten zorgen OF dat haar dochter niks hierover zou posten OF het zelf moeten doen.
ze begon zelf reactie's te geven hier.

misschien snapt dat meisje van 8/9 het nog wel beter dan dur ma en leert ze ervan hoe het NIET moet.
Ari@ne

little-wolf schreef:
Teckelgek schreef:Ik heb geen verstand van Rottweilers en kan en mag me er dan ook niet "inhoudelijk" mee bemoeien, maar ik heb medelijden met Demi01.
heb je alles gelezen?

regina had er voor moeten zorgen OF dat haar dochter niks hierover zou posten OF het zelf moeten doen.

misschien snapt dat meisje van 8/9 het nog wel beter dan dur ma en leert ze ervan hoe het NIET moet.
Ja, ik heb alles gelezen, van begin tot het eind. Ben het helemaal met je eens dat Regina het beter had kunnen voorkomen of zelf moeten posten en ik weet ook dat ze het zelf in een vroeg stadium overnam.
Ik bedoel alleen dat ik het zo sneu vind voor een kind van 9, dat het zo gelopen is. En ik ben ervan overtuigd dat Demi01 hier van geleerd heeft en weet dat ze het zelf t.z.t. anders moet doen.
En met haar hoop ik nog wel meer mensen die zich nu bezinnen voor ze beginnen!
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

ik ben het met jullie eens dat het fokken zonder een stamboom niet klopt. En ik keur het ook gigantisch af.. Maarrr om de vergelijking met een broodfokker te maken vind ik wel heel ver gaan!!

Ik weet niet of jullie de afleveringen van radar hebben gezien. Dat noem ik echt broodfokkers, en mensen die fokken van loopsheid tot loopsheid..

Ik heb het idee alsof Regina hier wordt afgeschilderd, als een harteloze vrouw die niks om haar eigen honden geeft.. Hoewel ik toch anders denk, anders heb je niet al honderden berichtjes op een hondenforum geplaatst..

Heel raar maar ik heb zo'n idee dat wanneer ik vanavond weer ff op dit forum kijk, dat ik ook van alle kanten uitgekafferd ben, maar goed het zij zo, dat zijn we ondertussen wel al gewend van dit forum.. Heel gek maar op andere forums staat dit forum daar ook bekend om..

Nogmaals, ik keur de acties van Regina om met ongeteste honden te fokken af. Maar ik hoef haar niet zo erg de grond in te trappen dat ze ergens in china er weer eens een keertje uit komt.
Hd rontgenfoto's zonder beoordeling van de raad van beheer en hirschfieldstichting is het zelfde als niet testen, want je kan er niet van op aan..

Regina, ik vind het een onverstandige keuze die je gemaakt hebt, die helaas niet ongedaan gemaakt kan worden. Desondanks wens ik Je honden en de pups het allerbeste toe.. Ik hoop dat de pups gezond ter wereld komen, en de moederhond helemaal gezond blijft.
En tevens hoop ik ook, dat de pups allemaal een goed eigenaar krijgen die net zoveel van hun pupje gaan houden als dat ik ook doe van mijn eigen hondje, want dan weet ik dat de pupjes een goede eigenaar krijgen!!
En ik hoop dat de pups een goed karakter krijgen..

Veel succes met de bevalling en een knuffel aan je rotti's!

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Teckelgek schreef: Ik bedoel alleen dat ik het zo sneu vind voor een kind van 9, dat het zo gelopen is.
Dit is geen forum voor meisjes van 9, dat weten mijn kinderen ook. Er zijn genoeg forums over honden die prima geschikt zijn voor meisjes van negen, maar deze niet.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

regina schreef:Je moest eens weten wat mijn hobby al voor geld gekost heeft, heb ik met plezier betaald :wink:
maar goed, we hebben nu 27 pag vol meningen gehoord, en sommigen heb ik wat aan, anderen niks.
Je hebt aan geen enkele mening iets want het kwaad is al geschied. Ik begrijp er net als anderen hier niets van dat je met het karakter door wil gaan fokken. Ik vind het nog erger dan mensen die zeggen Ik heb zo'n ontzettend lieve teef dus daarom wil ik er een nestje van. Ook met stamboom zou ik er niet over piekeren ermee te fokken, hoie lief ze verder ook voor jullie is.

Anne
regina

Martijn schreef:
little-wolf schreef:
regina schreef:dit vind ik wel zo frappant, jullie denken voor mij en geven een antwoord voor mij.
kijk en dat jullie lopen te schelden is dom, je komt er geen stap verder mee, dan duurt een wandeltocht lang hoor :mrgreen:
als iemand zijn boosheid niet meer in normale bewoordingen kan beschrijven, word er al snel gevlucht in nodeloze kreten, het is niet alleen onbeheerst en onvolwassen, maar is vooral een teken dat iemand woorden tekort komt die zijn gevoelens van verontwaarding en verbazing, niet op een goede manier kunnen omschrijven.
nee jij bent volwassen bezig met je teef :roll:
dus laat die opmerking maar lekker achterwegen.

en ja de 1 vertaald t wat groffer dan een anders. er zijn er zat die minder grof zijn. meer dan de groffe.
wel makkelijk om die eruit te pakken.
Het zal wel over mij gaan maar ik heb niet zo'n boodschap aan wat iemand die zelf over lijken gaat om een nieuw bankstel te kopen van mijn schrijfstijl vindt.

Grof? Invalide, agressieve puppies fokken en die aan goedbedoelende maar onwetende mensen verpatsen..dat is grof.
Mensen een hond verkopen waar ze van gaan houden maar die ze na twee jaar met kapotte poten of met een verminkt kindergezicht op zijn kerfstok weer in moeten laten slapen. Dat is grof.

Met droge ogen verkondigen dat je het zo goed doet terwijl je uberhaupt niets gedaan hebt maar voor de aller- allermakkelijkste weg gaat. Dat is grof.

Mensen 250 euro laten betalen voor een bak ellende met een rottweilervelletje er om heen en vervolgens iemand anders gaan aanspreken op fatsoensnormen. Dat vind ik grof.
En als jij, regina, denkt dat ik me laat gaan heb je het heel erg mis. Ik ben nog mild.
Het is dat het op een openbaar forum is waar regels gelden waaraan ik heb gezegd me te houden want als ik je prive voor me had liet ik helemaal geen spaan van je heel.

Wat denk jij in godsnaam met je opgeheven vingertje over gedragscodes? Je draait zelf je teef, je pups en je kopers lachend een poot uit dus hou je praatjes over wat wel en niet netjes is maar lekker voor je, oké? Dat klinkt uit jouw mond namelijk nogal belachelijk.
De woorden die jij zegt zijn als een warme waterval, en dan ben jij mild :smile: :smile: je stoom komt uit je oren :smile: wat denk jij wel niet, met je overtollige ervaring met honden, en ik, ik ben nog niet eens begonnen, en ben ik niet van plan, want je bibberende echootje ligt toch al onderuit, wil ik niet verder mee aan helpen, o jaa prive met jou, dat lijkt me echt geweldig :ok: en jouw schrijfstijl? welke schrijfstijl? net zo tweedehands als dat jij bent.
fatsoennormen, das een buitenlandswoord voor jou, met je zelfingenomen houding van je wat ik een lachertje vind.
want als jij zo goed weet hoe ik met me honden omgaat, wil ik niet weten hoe het er bij jou aan toe gaat.
I love you man :mrgreen:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

regina schreef:je bibberende echootje
HAHAHAHAHA! :smile:
Ari@ne

linlin schreef:
regina schreef:je bibberende echootje
HAHAHAHAHA! :smile:
Zoiets van: Hoe heet de koning van Wezel????????????? Ezel!

Kon het niet laten toch even te reageren, vond deze wel erg goed :ok: .
little-wolf
Zeer actief

Teckelgek schreef:
little-wolf schreef:
heb je alles gelezen?

Ja, ik heb alles gelezen, van begin tot het eind. Ben het helemaal met je eens dat Regina het beter had kunnen voorkomen of zelf moeten posten en ik weet ook dat ze het zelf in een vroeg stadium overnam.
Ik bedoel alleen dat ik het zo sneu vind voor een kind van 9, dat het zo gelopen is. En ik ben ervan overtuigd dat Demi01 hier van geleerd heeft en weet dat ze het zelf t.z.t. anders moet doen.
En met haar hoop ik nog wel meer mensen die zich nu bezinnen voor ze beginnen!
ik, en meerdere met mij, wisten er al vanaf voor t op het forum kwam.
regina wilde het hier niet plaatsen omdat ze inmiddel het riedeltje wel kon over hoe men hier dacht over boomloos fokken.
kan ik best inkomen.dus verwacht je dat ze weet WAAROM men daar tegen is.en dat weet ze stiekum wel, maar heeft er schijt aan. helaas.
als je al een hele tijd hier op t forum zit, weet je zo onderhand wat er allemaal bij komt kijken om beetje fatsoenlijk te fokken.

ik hoop ook dat dochterlief het een beetje snapt. maarja, dat hangt af wat mams verteld. :19:
little-wolf
Zeer actief

Selian schreef:ik ben het met jullie eens dat het fokken zonder een stamboom niet klopt. En ik keur het ook gigantisch af.. Maarrr om de vergelijking met een broodfokker te maken vind ik wel heel ver gaan!!

Ik weet niet of jullie de afleveringen van radar hebben gezien. Dat noem ik echt broodfokkers, en mensen die fokken van loopsheid tot loopsheid..

hoe wil je t dan noemen? ze doet t voor de centen. niks meer of minder. op zich nog geen ramp, maar zorg ervoor dat je hond medisch getest is. maarja, das teveel gevraagt. anderen doen t immers ook niet :19:

Ik heb het idee alsof Regina hier wordt afgeschilderd, als een harteloze vrouw die niks om haar eigen honden geeft.. Hoewel ik toch anders denk, anders heb je niet al honderden berichtjes op een hondenforum geplaatst..

dan had ze na al de berichtjes moeten weten hoe fokken WEL moet.

Heel raar maar ik heb zo'n idee dat wanneer ik vanavond weer ff op dit forum kijk, dat ik ook van alle kanten uitgekafferd ben, maar goed het zij zo, dat zijn we ondertussen wel al gewend van dit forum.. Heel gek maar op andere forums staat dit forum daar ook bekend om..

en daarom is het ook het grootse forum :ok: hier wordt tenminste je de mond niet gesnoerd. ken je van die andere huichelaar forums niet zeggen. 1 ding wat men niet zint wat je zegt en je heb een ban. :roll:

Nogmaals, ik keur de acties van Regina om met ongeteste honden te fokken af. Maar ik hoef haar niet zo erg de grond in te trappen dat ze ergens in china er weer eens een keertje uit komt.
Hd rontgenfoto's zonder beoordeling van de raad van beheer en hirschfieldstichting is het zelfde als niet testen, want je kan er niet van op aan..

Regina, ik vind het een onverstandige keuze die je gemaakt hebt, die helaas niet ongedaan gemaakt kan worden.

abortus :idea:

Desondanks wens ik Je honden en de pups het allerbeste toe.. Ik hoop dat de pups gezond ter wereld komen, en de moederhond helemaal gezond blijft.
En tevens hoop ik ook, dat de pups allemaal een goed eigenaar krijgen die net zoveel van hun pupje gaan houden als dat ik ook doe van mijn eigen hondje, want dan weet ik dat de pupjes een goede eigenaar krijgen!!

Veel succes met de bevalling en een knuffel aan je rotti's!

xxx
little-wolf
Zeer actief

regina schreef:
Martijn schreef:
little-wolf schreef:
nee jij bent volwassen bezig met je teef :roll:
dus laat die opmerking maar lekker achterwegen.

en ja de 1 vertaald t wat groffer dan een anders. er zijn er zat die minder grof zijn. meer dan de groffe.
wel makkelijk om die eruit te pakken.
Het zal wel over mij gaan maar ik heb niet zo'n boodschap aan wat iemand die zelf over lijken gaat om een nieuw bankstel te kopen van mijn schrijfstijl vindt.

Grof? Invalide, agressieve puppies fokken en die aan goedbedoelende maar onwetende mensen verpatsen..dat is grof.
Mensen een hond verkopen waar ze van gaan houden maar die ze na twee jaar met kapotte poten of met een verminkt kindergezicht op zijn kerfstok weer in moeten laten slapen. Dat is grof.

Met droge ogen verkondigen dat je het zo goed doet terwijl je uberhaupt niets gedaan hebt maar voor de aller- allermakkelijkste weg gaat. Dat is grof.

Mensen 250 euro laten betalen voor een bak ellende met een rottweilervelletje er om heen en vervolgens iemand anders gaan aanspreken op fatsoensnormen. Dat vind ik grof.
En als jij, regina, denkt dat ik me laat gaan heb je het heel erg mis. Ik ben nog mild.
Het is dat het op een openbaar forum is waar regels gelden waaraan ik heb gezegd me te houden want als ik je prive voor me had liet ik helemaal geen spaan van je heel.

Wat denk jij in godsnaam met je opgeheven vingertje over gedragscodes? Je draait zelf je teef, je pups en je kopers lachend een poot uit dus hou je praatjes over wat wel en niet netjes is maar lekker voor je, oké? Dat klinkt uit jouw mond namelijk nogal belachelijk.
De woorden die jij zegt zijn als een warme waterval, en dan ben jij mild :smile: :smile: je stoom komt uit je oren :smile: wat denk jij wel niet, met je overtollige ervaring met honden, en ik, ik ben nog niet eens begonnen, en ben ik niet van plan, want je bibberende echootje ligt toch al onderuit, wil ik niet verder mee aan helpen, o jaa prive met jou, dat lijkt me echt geweldig :ok: en jouw schrijfstijl? welke schrijfstijl? net zo tweedehands als dat jij bent.
fatsoennormen, das een buitenlandswoord voor jou, met je zelfingenomen houding van je wat ik een lachertje vind.
want als jij zo goed weet hoe ik met me honden omgaat, wil ik niet weten hoe het er bij jou aan toe gaat.
I love you man :mrgreen:
regina schreef:als iemand zijn boosheid niet meer in normale bewoordingen kan beschrijven, word er al snel gevlucht in nodeloze kreten, het is niet alleen onbeheerst en onvolwassen, maar is vooral een teken dat iemand woorden tekort komt die zijn gevoelens van verontwaarding en verbazing, niet op een goede manier kunnen omschrijven.

:roll: :roll:
regina

:smile: :smile: ach ja :mrgreen: :wink: dit is niet een nodeloze kreet hoor, gewoon speling van het lot :smile:
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

Martijn schreef:
Selian schreef:ik ben het met jullie eens dat het fokken zonder een stamboom niet klopt. En ik keur het ook gigantisch af.. Maarrr om de vergelijking met een broodfokker te maken vind ik wel heel ver gaan!!

Ik ben met je eens dat het wat gecharcheerd wordt.
Maar ik wijt jouw verbazing toch meer aan je onwetendheid over broodfok dan aan de zogenaamd heftige reactie.

Die tjechische dierenwinkelpups zijn een aanzienlijk maar kleiner deel van de aantallen puppies die hier verhandeld worden. Het overgrote leeuwendeel van die pups zijn dit soort huiskamergefokte gezinstevenpuppies. Logisch ook want het is een heel ideaal plaatje zo'n gezellige mand met pups in de woonkamer met koffie en gekeuvel.

En moeder de vrouw verzorgt ze goed...denkt ze...hoopt ze. Eigenlijk weet ze natuurlijk niet of de pups goed verzorgd worden want ze heeft zich daar helemaal niet in verdiept.
Dat het bewijs van haar onkunde de eerste dag al in een doodgedrukte pup aan de dag komt valt haar niet eens op.
Maar goed..ze doet haar oprechte, ietwat lakse, best.

Wat wel erg jammer is is dat het zoontje des huizes nu al bij 4 pups over de staart gereden is met zijn driewieler. Die puppies hebben dan alvast een hekel aan kinderen en het laten we zeggen...ietwat robuuste karakter van hun moeder hadden ze al. :roll:
Opa aan vaders kant was trouwens ook zo'n bikkel. Die presteerde het om met 2,5 jaar oud afgespoten te worden omdat hij een in het park joggende vrouw zwaar verwond had. En wat hij met dat Maltezertje van verderop deed was toch eigenlijk ook niet helemaal in de haak...dat hij die door de straat sleepte als een teddybeer en zijn, eveneens bloedende baas, hem er net af kon trekken voor Killer de poten er af begon te trekken.

De dochter des huizes heeft wel een hele leuke rol op zich genomen.
Ze is bezig de puppies te socialeren door de godganze buurt uit te nodigen om met ze spelen. De mensen komen zelfs van het andere kamp..3 kilometer verderop.
De hele dag wordt er met de pupjes gespeeld door brommerjongens met matjes en een of ander pubercomplex. De puppies vinden dat eigenlijk niet altijd leuk maar goed..jongens onder mekaar. Moet kunne!
de vriendinnetjes helpen ook een handje door op de gillende puppies af te rennen en ze vervolgens te troosten alsof ze een gehele bouquetreeks aan het uitkakken zijn. Lekker veel oeh- en ah- en boos geschreeuw naar zijn beulen die alweer met de volgende bezig zijn.

De vader van het gezin is er eigenlijk niet vaak bij. Misschien wel helemaal nooit. Want laten we eerlijk zijn sommige gezinnen hebben geen vaders en ook niet zo erg veel inkomen. Dat zijn soms gezinnen waar 250 x 10 toch wel een vreselijke boel geld is.

Maar goed..in dit gezin is hij er wel en neemt in het weekend...nou ja weekend...op zaterdag voor het voetbal en na het uitslapen de rol van opvoeder waar. Veel gedoe, geruk en pikverlengend geschreeuw.
Eigenlijk vinden de puppies mannen ook al niet meer zo leuk want die doen zo hard en hard is niet leuk als je 5 weken bent.

Oh ja..en dan is er nog de poes! Daar rennen de puppies de hele dag achteraan. Lekker vast oefenen..voor later! Als we groot zijn.
En heel misschien worden we zo groot dat we dan ook achter die kleuter met die driewieler aan kunnen hollen en dat we hem dan in z'n billen kunnen bijten. Is ook altijd leuk als een rottweiler dat doet, he?

Nee hoor...heerlijk zo'n gelegenheidsnestje. Zo zouden we het eigenlijk allemaal moeten doen.
Dit soort shit om wat geld te pakken vind ik gewoon broodfok hoor. Als je het niet erger vind. Het gaat namelijk niet alleen bij allebei om het geld maar de pups die er uit komen zijn even beschadigd.
Dus....omdat ze hier een flink aantal berichten heeft staan is ze op de een of andere manier van blaam verschoond?
Wat een typische redenatie. Het houdt je nogal bezig he? Dit forum.
Staan we bekend? Wat leuk.
Andere forums hier niet..dat zegt me een hoop.
En wie is "we"? Vriendinnetjes van een ander forumpje? Ach wat schattig.

Zo...klaaaar. Ga maar weer terug naar het libelleforum
Voorlopig hebben ze de waarschijnlijkheid tegen zich.
Ten eerste ken jij mij niet eens, dus hoe kan jij mij ontwetend noemen over broodfok.. Als er iemand wat weet over broodfok ben ik het wel, helaas heb ik zelf zowat een pup genomen uit dit nest, gelukkig waren er mensen van een ander geweldig forum, die een helpende hand uitrijkten en op tijd waarschuwden..
Deze broodfokkers presenteerden het inderdaad als een gelegenheids nestje, maar het bleek dekking naar dekking..
Dus noem mij niet ontwetend, want genoeg verdriet hebben wij er van gehad dat je toch een pup moet afstoten waar je eigenlijk al een band mee had.. Gelukkig optijd voordat we de pup gekocht hadden..
En op dit moment, heb ik heel veel meer er over geleerd, en weet ik zeker wel wat broodfok inhoud. En gelukkig ben ik in dat opzicht niet meer ontwetend..

ten 2e precies zoals ik al dacht, wordt zij al een hoek in gedrukt van hoe de pups opgevoed worden!! Voor hetzelfde geld kan zei de pups hartstikke goed socialiseren etc.!!!

ten 3e, de reden waarom andere forums hier waarschijnlijk niet genoemd mogen worden, is misschien wel omdat mensen van dit forum er achter kunnen komen dat het op een ander forum er anders aan toe kan gaan.. Dat je daar wel gerespecteerd wordt..
Tuurlijk, je hoeft elkaar geen veer in de kont te steken, maar met respect je mening geven of iemand de grond in trappen zit verschil in!

En hoezo ze hebben de waarschijnlijkheid tegen, ze zijn nog niet eens geboren man!!
Stel, je vrouw is zwanger, zeggen we dan ook: dat kind wordt vast en zeker een crimineel!!

En ten 4e, ik ga maar wat gauw weer terug naar mijn "Libelle" forum.. Een forum waar iedereen gerespecteerd wordt..
Lang leve het border collie forum!!

En nog maals, ik ben het er zeer zeker niet mee eens wat regina doet, maar 29 pagina's lang iemand de grond in trappen.. tjongejonge, niks anders te doen??
Zoals hier ene paar pagina's eerder ook al werd gezegd:
man pak een ijsbeer :pffff:

veel plezier verder :blah:
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Stel, je vrouw is zwanger, zeggen we dan ook: dat kind wordt vast en zeker een crimineel!!

:mrgreen: nou ik zou niet zeggen, dat word vast een crimineel, maar zou me wel achter mijn oren krabben :mrgreen:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

yamie schreef:Stel, je vrouw is zwanger, zeggen we dan ook: dat kind wordt vast en zeker een crimineel!!

:mrgreen: nou ik zou niet zeggen, dat word vast een crimineel, maar zou me wel achter mijn oren krabben :mrgreen:
:smile: Mijn vader zou zeggen: volgens mij heb je gelijk, dus gaan we opvoeden (helaas doen sommigen dat niet :mrgreen: ) :smile:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

yamie schreef:Stel, je vrouw is zwanger, zeggen we dan ook: dat kind wordt vast en zeker een crimineel!!

Haha...jij was even snel,Noor!

Vertel eens ,Martijn? :mann:
little-wolf
Zeer actief

Selian schreef:
Ten eerste ken jij mij niet eens, dus hoe kan jij mij ontwetend noemen over broodfok.. Als er iemand wat weet over broodfok ben ik het wel, helaas heb ik zelf zowat een pup genomen uit dit nest, gelukkig waren er mensen van een ander geweldig forum, die een helpende hand uitrijkten en op tijd waarschuwden..
Deze broodfokkers presenteerden het inderdaad als een gelegenheids nestje, maar het bleek dekking naar dekking..
Dus noem mij niet ontwetend, want genoeg verdriet hebben wij er van gehad dat je toch een pup moet afstoten waar je eigenlijk al een band mee had.. Gelukkig optijd voordat we de pup gekocht hadden..
En op dit moment, heb ik heel veel meer er over geleerd, en weet ik zeker wel wat broodfok inhoud. En gelukkig ben ik in dat opzicht niet meer ontwetend..

ach er is zat info op het net te vinden. snap nog steeds niet dat mensen voor een duppie op de 1e rij willen zitten.

ten 2e precies zoals ik al dacht, wordt zij al een hoek in gedrukt van hoe de pups opgevoed worden!! Voor hetzelfde geld kan zei de pups hartstikke goed socialiseren etc.!!!

ten 3e, de reden waarom andere forums hier waarschijnlijk niet genoemd mogen worden, is misschien wel omdat mensen van dit forum er achter kunnen komen dat het op een ander forum er anders aan toe kan gaan.. Dat je daar wel gerespecteerd wordt..
Tuurlijk, je hoeft elkaar geen veer in de kont te steken, maar met respect je mening geven of iemand de grond in trappen zit verschil in!

wat doe je hier dan nog als je t niet aanstaat? en andere fora's mogen hier wel genoemd worden, maar daar is geen enkele reden voor.
tussen goed fokken al dan niet met boom en zomaar 2 honden op elkaar zetten, zit ook enorm veel verschil in.

En hoezo ze hebben de waarschijnlijkheid tegen, ze zijn nog niet eens geboren man!!

als 1 van de ouders t is is de kans groter datie t ook woord ja. gedrag is zo aangeleer, zeker als je niks anders ziet.

En ten 4e, ik ga maar wat gauw weer terug naar mijn "Libelle" forum.. Een forum waar iedereen gerespecteerd wordt..
Lang leve het border collie forum!!

heerlijk om je mond te laten snoeren

En nog maals, ik ben het er zeer zeker niet mee eens wat regina doet, maar 29 pagina's lang iemand de grond in trappen.. tjongejonge, niks anders te doen??
Zoals hier ene paar pagina's eerder ook al werd gezegd:
man pak een ijsbeer :pffff:

veel plezier verder :blah:

jij had blijkbaar ook niks te doen, je heb alle pagina's gelezen :roll:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Martijn schreef:En moeder de vrouw verzorgt ze goed...denkt ze...hoopt ze. Eigenlijk weet ze natuurlijk niet of de pups goed verzorgd worden want ze heeft zich daar helemaal niet in verdiept.
Dat het bewijs van haar onkunde de eerste dag al in een doodgedrukte pup aan de dag komt valt haar niet eens op.

Wat wel erg jammer is is dat het zoontje des huizes nu al bij 4 pups over de staart gereden is met zijn driewieler. Die puppies hebben dan alvast een hekel aan kinderen en het laten we zeggen...ietwat robuuste karakter van hun moeder hadden ze al. :roll:
Opa aan vaders kant was trouwens ook zo'n bikkel. Die presteerde het om met 2,5 jaar oud afgespoten te worden omdat hij een in het park joggende vrouw zwaar verwond had. En wat hij met dat Maltezertje van verderop deed was toch eigenlijk ook niet helemaal in de haak...dat hij die door de straat sleepte als een teddybeer en zijn, eveneens bloedende baas, hem er net af kon trekken voor Killer de poten er af begon te trekken.

Ze is bezig de puppies te socialeren door de godganze buurt uit te nodigen om met ze spelen. De mensen komen zelfs van het andere kamp..3 kilometer verderop.
De hele dag wordt er met de pupjes gespeeld door brommerjongens met matjes en een of ander pubercomplex. De puppies vinden dat eigenlijk niet altijd leuk maar goed..jongens onder mekaar. Moet kunne!
de vriendinnetjes helpen ook een handje door op de gillende puppies af te rennen en ze vervolgens te troosten alsof ze een gehele bouquetreeks aan het uitkakken zijn. Lekker veel oeh- en ah- en boos geschreeuw naar zijn beulen die alweer met de volgende bezig zijn.

De vader van het gezin is er eigenlijk niet vaak bij. Misschien wel helemaal nooit. Want laten we eerlijk zijn sommige gezinnen hebben geen vaders en ook niet zo erg veel inkomen. Dat zijn soms gezinnen waar 250 x 10 toch wel een vreselijke boel geld is.

Maar goed..in dit gezin is hij er wel en neemt in het weekend...nou ja weekend...op zaterdag voor het voetbal en na het uitslapen de rol van opvoeder waar. Veel gedoe, geruk en pikverlengend geschreeuw.
Eigenlijk vinden de puppies mannen ook al niet meer zo leuk want die doen zo hard en hard is niet leuk als je 5 weken bent.

Oh ja..en dan is er nog de poes! Daar rennen de puppies de hele dag achteraan. Lekker vast oefenen..voor later! Als we groot zijn.
En heel misschien worden we zo groot dat we dan ook achter die kleuter met die driewieler aan kunnen hollen en dat we hem dan in z'n billen kunnen bijten. Is ook altijd leuk als een rottweiler dat doet, he?
Martijn, het lijkt gechargeerd, maar het is een heel treffend verhaal. Een jaar of 10 geleden alweer heb ik in mijn omgeving een gezin gezien waar het bijna letterlijk zo ging als je hier weergeeft. De pupjes kwamen daar omdat "de teef er zo aan toe was", ondertussen was wel al in gedachten een boot gekocht.

Wat niet wil zeggen dat ik denk dat het bij Regina zo zal gaan, daar kan ik niet over oordelen. Dat neemt niet weg dat ik het niet verstandig vind te gaan fokken met een hond die al drie keer heeft gebeten. Zelfs al zou medisch alles uitgzocht en in orde zijn, zelfs al zouden de ouders wel een stamboom hebben en ook al zijn er allerlei excuses en verzachtende omstandigheden voor de bijtincidenten. Het bijtgedrag van Bibi vind ik eigenlijk het belangrijkste argument om niet met zo'n hond te fokken. Stel dat je later hoort dat een van de pups een kind verminkt heeft, omdat het gedrag nog net een graadje erger is dan van Bibi en de baasjes toch wat minder in staat hiermee om te gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mickie schreef:Ik ben het er mee eens dat Martijn erg grof is. Ik krijg altijd het idee dat hij pas echt in zijn element is als hij flink tekeer kan gaan. Ik wordt daar vaak een beetje misselijk van.
Nou, ik lees het altijd graag; hij heeft altijd een goed verhaal, en niet alleen maar 'sterkte :ok: ' of ' :smile: :smile: :smile: '.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

starfleet schreef:
Teckelgek schreef: Ik bedoel alleen dat ik het zo sneu vind voor een kind van 9, dat het zo gelopen is.
Dit is geen forum voor meisjes van 9, dat weten mijn kinderen ook. Er zijn genoeg forums over honden die prima geschikt zijn voor meisjes van negen, maar deze niet.

Anne
Ook dat, maar verder als je ergens helemaal achter staat kan je dat best verwoorden en veraqntwoorden naar je kinderen toe. Alle beslissingen (en zeker op het gebied van de dieren) kan ik verantwoorden naar mijn kinderen toe. Tuurlijk maak ik ook fouten (niet veel natuurlijk :mrgreen: ) en leg dat ook altijd uit aan de kinderen. Opvoeden is voorleven (zei mijn oma van toendertijd 93 en ik denk dat ze nu nog gelijk heeft).
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
regina

tekkel schreef:
Mickie schreef:Ik ben het er mee eens dat Martijn erg grof is. Ik krijg altijd het idee dat hij pas echt in zijn element is als hij flink tekeer kan gaan. Ik wordt daar vaak een beetje misselijk van.
Nou, ik lees het altijd graag; hij heeft altijd een goed verhaal, en niet alleen maar 'sterkte :ok: ' of ' :smile: :smile: :smile: '.
ik lees het ook graag hoor, :mrgreen: maar ja hij kan de bal een keer terugverwachten, van iemand die het ook geen bal kan schelen wat ie schrijft :wink:
little-wolf
Zeer actief

Mickie schreef:Ik ben het er mee eens dat Martijn erg grof is. Ik krijg altijd het idee dat hij pas echt in zijn element is als hij flink tekeer kan gaan. Ik wordt daar vaak een beetje misselijk van. Of het echt zo is dat hij weet ik niet, maar het lijkt er verdomd veel op.
Jammer, want het leidt af van het onderwerp. Kan zowaar bijna begrip opbrengen voor de persoon die aangevallen wordt, omdat het meestal gewoon niet zo erg is als Martijn doet voorkomen. Niet echt zijn beoogde doel, dacht ik. En zeker ook niet terecht, want ik heb geen goed woord over voor de manier waarop Regina bezig is...
in de meeste gevallen hou ik ook niet van martijns schrijven.
maar in dit topic is dat een uitzondering.
regina

Belle schreef:
Martijn schreef:En moeder de vrouw verzorgt ze goed...denkt ze...hoopt ze. Eigenlijk weet ze natuurlijk niet of de pups goed verzorgd worden want ze heeft zich daar helemaal niet in verdiept.

Martijn, het lijkt gechargeerd, maar het is een heel treffend verhaal. Een jaar of 10 geleden alweer heb ik in mijn omgeving een gezin gezien waar het bijna letterlijk zo ging als je hier weergeeft. De pupjes kwamen daar omdat "de teef er zo aan toe was", ondertussen was wel al in gedachten een boot gekocht.

Wat niet wil zeggen dat ik denk dat het bij Regina zo zal gaan, daar kan ik niet over oordelen. Dat neemt niet weg dat ik het niet verstandig vind te gaan fokken met een hond die al drie keer heeft gebeten. Zelfs al zou medisch alles uitgzocht en in orde zijn, zelfs al zouden de ouders wel een stamboom hebben en ook al zijn er allerlei excuses en verzachtende omstandigheden voor de bijtincidenten. Het bijtgedrag van Bibi vind ik eigenlijk het belangrijkste argument om niet met zo'n hond te fokken. Stel dat je later hoort dat een van de pups een kind verminkt heeft, omdat het gedrag nog net een graadje erger is dan van Bibi en de baasjes toch wat minder in staat hiermee om te gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben?
Hoi, ga geen voorbeelden meer erbij nemen, maar is het niet een eigenschap van een rot dat ie beschermend en waaks is? thuis errg waaks en savonds als het donker is dan he, is ze beschermend, dat zit erin, een waak en verdedigingshond, en ze heeft toen het gevoel gehad dat ze me moest verdedigen, dom van me dat ik niet goed oplette
little-wolf
Zeer actief

regina schreef:
tekkel schreef:
ik lees het ook graag hoor, :mrgreen: maar ja hij kan de bal een keer terugverwachten, van iemand die het ook geen bal kan schelen wat ie schrijft :wink:
kan je zien hoe triest je bent.
eerst zeiken over hoe die schrijft en later ineens ook zelf doen. :roll:
regina

little-wolf schreef:
regina schreef:
tekkel schreef:
kan je zien hoe triest je bent.
eerst zeiken over hoe die schrijft en later ineens ook zelf doen. :roll:

en als je mijn schrijven vergelijkt met dat van hem
ik weet het je hebt geen humor :smile: :smile:
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”