Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
benche's
Moderator: moderatorteam
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Mijn hemel houdt het dan ook nooit op?
We weten nu toch wel wie elkaar zo ondertussen het licht in de ogen niet gunnen. En dat krijsen over janken bij Modjes of het modjes team maar laten wijzigen, duidt op meer kinderachtigheid, dan de actie zelf.
Sjezus..... stelletje bakvissen (En daar bedoel ik ook kerels mee)
We weten nu toch wel wie elkaar zo ondertussen het licht in de ogen niet gunnen. En dat krijsen over janken bij Modjes of het modjes team maar laten wijzigen, duidt op meer kinderachtigheid, dan de actie zelf.
Sjezus..... stelletje bakvissen (En daar bedoel ik ook kerels mee)
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Met hitte ben ik het helemaal met je eens.Gollum schreef:Dat hangt ervanaf hoe groot dat vloeroppervlak is. Met die hitte zag ik dat Gollum andere plekjes als normaal opzocht om te gaan liggen, de badkamer bijvoorbeeld. Ik vind het toch wel een prettig idee dat ze zelf kan bepalen wat voor haar de meest comfortabele plek in huis is om te liggen, moet er niet aan denken dat ze in een bench zit en het heet heeft.
Een bench of een kennel daar zie ik dan weer niet zo'n groot verschil in, of het moet echt een hele grote kennel zijn.
Meer in algemene zin ken ik veel honden die liever alleen gelaten worden in een kleinere dan al te grote ruimte

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier ligt de een zo goed als de hele tijd in het nachthok, ook al is het tropisch warm (maar ja zo goed als die tegen de kou isoleert, zo goed doet ie dat ook tegen warmte denk ik)... de ander ligt altijd op zn nachthok... de rest van de kennel gebruiken ze amper...Gollum schreef: Een bench of een kennel daar zie ik dan weer niet zo'n groot verschil in, of het moet echt een hele grote kennel zijn.
En het nachthok is net zo groot als hun varikennel ongeveer...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Dat bedoel ik, ze liggen meestal toch wel op 1 plek. Als ik thuis kom ligt Gollum meestal nog op dezelfde manier op dr rug als toen ik weggingmalinois schreef:Hier ligt de een zo goed als de hele tijd in het nachthok, ook al is het tropisch warm (maar ja zo goed als die tegen de kou isoleert, zo goed doet ie dat ook tegen warmte denk ik)... de ander ligt altijd op zn nachthok... de rest van de kennel gebruiken ze amper...Gollum schreef: Een bench of een kennel daar zie ik dan weer niet zo'n groot verschil in, of het moet echt een hele grote kennel zijn.
En het nachthok is net zo groot als hun varikennel ongeveer...
Behalve dan met die hitte, maar dan is het ook een sauna hier in huis. Gollum is wat meer van de lagere temperaturen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tuurlijk, mijn kindjes zijn altijd liefGordonsetter23 schreef:nee zo zie je maarInge schreef:Ff gelezen in het topic van 2 jaar geleden en toen schreef ik precies hetzelfde als nu![]()
Oh...en lees nu dat Martijn geband is, je kan ook niet rustig een dagje gaan werken
waren de kinderen lief vandaag
Ze lopen braaf in het gareel richting waar ze moeten, ouders vragen me soms hoe ik het toch voor elkaar krijg om ze zo gedrild te krijgen. Overwicht, dat is het.
OK...terug naar de rel.
Laten we wel wezen, Martijn is in mijn ogen te ver gegaan.
Maar
Als hij geband wordt mogen anderen in mijn ogen dus ook wel even een tijdje afkoelen, deze beslissing is in mijn ogen niet terecht.
Gut....wie had er ooit gedacht dat ik het nog voor Martijn zou kunnen opnemen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nee joh, dát bedoel ik ook nietranetje schreef:Dat heb ik toch ook niet gezegd?![]()
Het komt vaker voor.
het is vreemd.
Maar je zult er wat mee moeten...........................Toch?
Honden waarvan ik mij afvraag of fokken op drift invloed heeft op de mate van het benodigd corrigeren etc...laat maar
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Nee he? Maar ik vond dit wel gezellig!Aimee schreef:Waar ging het ookal weer over persoonlijke vete's? Ooooooh nee, Benches![]()
Ik vind in sommige gevallen een bench een prima oplossing, zolang een hond daar maar niet te lang alleen in hoeft te liggen, dat lijkt me als mens ook geen lolletje, om je om te moeten draaien in een hok van 1 bij 1.
Nou, allemaal een pootje van Soleiltje.

- starfleet
- Erelid
Sorry hoor, dat vind ik niet duidelijk. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit vooropgezet is van de moderatoren. Een dubbel topic is zo te zien, hier gebeurt iets in een topic waar druk in gepost wordt, maar toch altijd weer het oude benchgedoe, het was niks om echt in de gaten te houden.Addy schreef: Heel simpel, ieder dubbel topic wordt met een noodgang gesloten, dit mag al rellende net zolang open blijven totdat een van de modjes in haar fatsoendelijke wijsheid eindelijk besluit dat ze voldoende amunitie heeft om martijn te pakken, duidelijk genoeg
Anne
- starfleet
- Erelid
Toen ik de eerste keer het deurtje dicht deed en Buffy daarachter kwam ging ze loeien en huilen als een wolf. Ik heb daarop direct het deurtje opengedaan en een einde gemaakt aan de benchtraining.P!nki schreef:Zoek stok! schreef:Daar ben ik benieuwd naar. Ik lees dat de fokker in het desbetreffende topic schrijft dat een pup natuurlijk protesteert in de bench en dat je daar niet direct aan mag toegeven. Ik begin me dus af te vragen of niet elke pup zo tekeer ging als Bram toen ik hem in de bench zette. Alleen kon ik het niet over m'n hart verkrijgen om hem te laten gillen. En anderen wellicht wel in het kader van 'hij moet er aan wennen, niet aan toegeven'. Alleen durft bijna niemand dat hier te posten.Gollum schreef:Krijsende pups in de bench is natuurlijk hardstikke zielig, het lijkt mij dat bijna iedereen dat wel kan bedenken?
Lune gilde wel wat af in de bench geef ik eerlijk toe. Nee, ik liet haar geen uren in de bench zitten, dat was met de bench training.... die ging als een drama queen eerste klas tekeer.
Ik had best tegen een vijf minuten zielig zacht gepiep gekund, maar Buffy zette gelijk zo'n keel op dat ik besefte dat het een hele lange weg zou worden en daar had ik geen zin in. Maar even piepen- ik had haar al helemaal aan de bench gewend, ze sliep er ook in regelmatig- dat had ik wel een minuut of vijf kunnen aanhoren.
Als je denkt dat het zo hoort laat je misschien een pup wel krijsen (hoewel 3 uur), ik weet het niet. Ik kan het me niet voorstellen bij een pup die net in huis is, maar ik had ook puppyboeken in huis waarin het aangeraden werd pup de eerste nachten niet alleen te laten zodat je gemakkelijk een hand in de bench of doos kon steken en ook hoorde wanneer hij ' s nachts moest plassen. Erg nieuwerwets is dat niet, want mijn schoonouders hadden in de vijftiger jaren ook pup de eerste nachten in een doos naast het bed. Dat was toen ook vrij normaal. Je moet toch wel een bepaald karakter hebben ook om je helemaal verse pup zo maar te laten krijsen en krijsen en krijsen.
Anne
- starfleet
- Erelid
Nou ga ik piekeren wanneer mijn riem eigenlijk vervangen is voor het laatst en of dat niet zou moeten gebeurenMARC_S schreef:Dit topic wordt een reden genoemd voor de maandban:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0
Sorry bezopen dus
Anne
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Dat gekrijs in de bench is helemaal niet nodig, waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een hond eerst krijst in de bench?
Mijn honden hebben nooit gekrijst in de bench, ik heb ze er nooit slapend ingelegd en ik heb ook niet 7 maanden een bench naast mn bed gehad omdat ik te lui was om er 's nachts uit te gaan.
Het idee dat een hond niet prettig ligt in de bench is ook des mensen, niet iedere hond zal een bench plezierig vinden -en ik kan me heel goed voorstellen dat je dan op zoek gaat naar een andere mogelijkheid- maar er zijn zat honden die uit zichzelf de bench inkruipen en niemand kan me wijsmaken dat ze dat doen om nou eens even lekker onprettig te gaan liggen
Ik heb dit al eerder gezegd maar ik word echt helemaal gallisch van die mensen die keer op keer blijven vertellen dat ik en alle andere benchGEbruikers een andere mogelijkheid moeten zoeken voor onze hondjes omdat die zo ongelukkig zijn in de bench.
Geweldig dat die dat voor ons gaan uitmaken en nog wel door een pc scherm heen. Heel knap vind ik dat!!
Ook dit is al eerder gezegd, maar misschien zou het benchMISbruik voor een deel voorkomen kunnen worden als er eens normaal over benchGEbruik gediscussieerd zou kunnen worden.
Veel nieuwe hondeneigenaren weten niet hoe ze een benchtraining kunnen doen en denken goed bezig te zijn door hun hond maar te laten janken.
Waarom richten de fervente tegenstanders, die in dit topic ook de verantwoorde benchGEbruikers maar blijven aanvallen zich daar niet op? Dan doen ze tenminste nog iets constructiefs.
Helaas voor hen hoor ik niet tot de bekeerden.
Ik gebruik een bench en ik blijf die ook zeker gebruiken.
Zolang mijn hondjes en ik me daar prettig bij voelen zal het me een rotzorg zijn wat de rest van de wereld daar van denkt en vindt!
Mijn honden hebben nooit gekrijst in de bench, ik heb ze er nooit slapend ingelegd en ik heb ook niet 7 maanden een bench naast mn bed gehad omdat ik te lui was om er 's nachts uit te gaan.
Het idee dat een hond niet prettig ligt in de bench is ook des mensen, niet iedere hond zal een bench plezierig vinden -en ik kan me heel goed voorstellen dat je dan op zoek gaat naar een andere mogelijkheid- maar er zijn zat honden die uit zichzelf de bench inkruipen en niemand kan me wijsmaken dat ze dat doen om nou eens even lekker onprettig te gaan liggen
Ik heb dit al eerder gezegd maar ik word echt helemaal gallisch van die mensen die keer op keer blijven vertellen dat ik en alle andere benchGEbruikers een andere mogelijkheid moeten zoeken voor onze hondjes omdat die zo ongelukkig zijn in de bench.
Geweldig dat die dat voor ons gaan uitmaken en nog wel door een pc scherm heen. Heel knap vind ik dat!!
Ook dit is al eerder gezegd, maar misschien zou het benchMISbruik voor een deel voorkomen kunnen worden als er eens normaal over benchGEbruik gediscussieerd zou kunnen worden.
Veel nieuwe hondeneigenaren weten niet hoe ze een benchtraining kunnen doen en denken goed bezig te zijn door hun hond maar te laten janken.
Waarom richten de fervente tegenstanders, die in dit topic ook de verantwoorde benchGEbruikers maar blijven aanvallen zich daar niet op? Dan doen ze tenminste nog iets constructiefs.
Helaas voor hen hoor ik niet tot de bekeerden.
Ik gebruik een bench en ik blijf die ook zeker gebruiken.
Zolang mijn hondjes en ik me daar prettig bij voelen zal het me een rotzorg zijn wat de rest van de wereld daar van denkt en vindt!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
chrico
- Zeer actief
-
C@rmen
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- starfleet
- Erelid
renee-uk schreef: Veel nieuwe hondeneigenaren weten niet hoe ze een benchtraining kunnen doen en denken goed bezig te zijn door hun hond maar te laten janken.
Een bench vind ik nog altijd beslist niet standaard eerste keuze en ik heb er problemen mee dat een puppyboek niet bij de standaarduitrusting hoort, een bench wel. Dat vind ik wat anders dan een bench gelijk maar helemaal afbranden. Ik ben een gematigd tegenstander. Soms lees ik dat pup of hond grote problemen heeft met de bench en dan zal ik toch altijd vragen of er dan geen andere oplossing is. Ik vind mensen weinig creatief en niet verder denken dan die bench.
Ik kan het wel ten dele met je eens zijn hoor. En paar kritische vragen stellen is wat anders dan aanvallen. Ik weet dat bij mij "het is zo'n lekker eigen plekje", "het is net een holletje hè, dat hebben ze het liefst, anders moeten ze zo'n enge grote kamer bewaken" triggers zijn. Ik vind dat er vaak zo'n kulargumenten worden gebruikt, dat irriteert me mateloos. Als dat zo was, dan hoefde geen enkele hond aan een bench te wenen.
Een bench is om te voorkomen dat de hond in huis kakt en plast in de nacht en als je weg bent, hij is er om te voorkomen dat pup je spullen aanvreet en hij is er om te voorkomen dat pup zich in de nesten werkt. De rest van de argumenten vind ik grote kul. Het zou prettig zijn als die fervente benchvoorstanders zich dat eens wat meer realiseerden. Altijd maar praten over 6 uurtjes alleen, alsof een verkleinwoordje het minder lang maakt. Benchgebruikers zouden wat eerlijker moeten zijn tegenover zichzelf en hun schuldgevoel niet wegpoetsen met "holletje", "eigen plekkie". Als er geen deurtje in zou zitten zou niemand zo'n leuk holletje kopen voor zijn hond.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 20 aug 2008 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
- starfleet
- Erelid
De een had nog niks staan en kreeg een waarschuwing, de ander stond bij nog een overtreding op een maandban, dat is het verschil.Neeltje schreef:Goeiemorgen en ik snap d'r niks van waarom hier iemand is geband. Er gingen er genoeg te keer, dan gewoon iedereen en niet een, dat roept bij mij in ieder geval heel wat vraagtekens op.
Anne
-
Neeltje
Beide 'schuld' aan 'n discussie, beide dezelfde straf, punt uit. Kunnen ze allebei afkoelen.starfleet schreef:De een had nog niks staan en kreeg een waarschuwing, de ander stond bij nog een overtreding op een maandban, dat is het verschil.Neeltje schreef:Goeiemorgen en ik snap d'r niks van waarom hier iemand is geband. Er gingen er genoeg te keer, dan gewoon iedereen en niet een, dat roept bij mij in ieder geval heel wat vraagtekens op.
Anne
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
als dat de reden is vind ik persoonlijk (en nee ik heb geen hekel aan haar) dat jessica ook meemag want die heeft precies hetzelfde gedaan, zelfde monniken zelfde kappen.Zoek stok! schreef:19-08-2008
Martijn - maandban : Officiële waarschuwing gehad wegens het op de man spelen en niet tolereerbaar gedrag op het forum.
Deze waarschuwing heeft als gevolg een maandban daar hij 10 -6 al een weekban gehad heeft en binnen de 4 maanden helaas weer een waarschuwing krijgen moest.
Dit is toch de uitleg? Martijn had al een weekban en heeft de regels overtreden binnen vier maanden waardoor hij nu een maandban heeft. Weet jij veel wie er allemaal nog meer een waarschuwing hebben gehad vanwege dit topic? Een waarschuwing krijgen als je verder nog niks hebt staan, leidt niet tot een ban.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Het lijkt erop dat je je daarover verbaast. Misschien dat je nu een keer een waarschuwing krijgt maar ik heb jou nooit echt over de schreef zien gaan. Kritisch zijn, boos worden dat kan hier toch gewoon? Het gaat om schelden e.d., dat heb ik jou eerder niet zo zien doen eerlijk gezegd.MARC_S schreef:
Mooi zo. Ik ga sowieso niet weg want ik heb nog niet eens een waarschuwing gehad. Nog nooit![]()
Er zit normaliter een behoorlijk verschil tussen jou en Martijn als jullie boos zijn.
Ik vind dit echt een rotkwestie. Ik snap wel dat Martijn geband is inmiddels en anderen niet, maar ik vind het een erg grote consequentie dat hij dan hierna zo gemakkelijk helemaal van het forum gemikt kan worden. Dit is niet een normale situatie waar iemand over de schreef gaat, met weer dat oude conflict en oude dingen naar boven halen, precies weten waar de zwakke plekken zitten. Maar hoe moet je dit dan als moderator oplossent? Het wordt voor een deel van het forum wel erg ongeloofwaardig en vooral ook ondoorzichtig als de moderatoren nu ineens uitzonderingen gingen maken door dit als een speciale situatie te gaan behandelen.
En dan toch ook: hoe moeilijk het misschien is je mond dicht te houden, het kan wel. Martijn maakt de keuze te zeggen wat hij zegt en kon op zijn vingers natellen waar dat toe ging leiden, hij weet dat hij nog niet uit de gevarenzone was. Verdorie sluit dan toch die computer af als je niet geband wil worden.
Anne
-
Neeltje
Dus als je iedere keer voor weet ik wat wordt uitgemaakt, moet je het maar slikken en je mond houden? Heeft de persoon die zulke dingen flikt dan ook maar enig benul wat dat bij sommige mensen teweeg zou kunnen brengen? Ik vind het uitlokken nog veel erger dan 'n reactie erop. En daarvan lopen er hier op het forum heel wat rond die constant aan het uitlokken zijn.starfleet schreef:Het lijkt erop dat je je daarover verbaast. Misschien dat je nu een keer een waarschuwing krijgt maar ik heb jou nooit echt over de schreef zien gaan. Kritisch zijn, boos worden dat kan hier toch gewoon? Het gaat om schelden e.d., dat heb ik jou eerder niet zo zien doen eerlijk gezegd.MARC_S schreef:
Mooi zo. Ik ga sowieso niet weg want ik heb nog niet eens een waarschuwing gehad. Nog nooit![]()
Er zit normaliter een behoorlijk verschil tussen jou en Martijn als jullie boos zijn.
Ik vind dit echt een rotkwestie. Ik snap wel dat Martijn geband is inmiddels en anderen niet, maar ik vind het een erg grote consequentie dat hij dan hierna zo gemakkelijk helemaal van het forum gemikt kan worden. Dit is niet een normale situatie waar iemand over de schreef gaat, met weer dat oude conflict en oude dingen naar boven halen, precies weten waar de zwakke plekken zitten. Maar hoe moet je dit dan als moderator oplossent? Het wordt voor een deel van het forum wel erg ongeloofwaardig en vooral ook ondoorzichtig als de moderatoren nu ineens uitzonderingen gingen maken door dit als een speciale situatie te gaan behandelen.
En dan toch ook: hoe moeilijk het misschien is je mond dicht te houden, het kan wel. Martijn maakt de keuze te zeggen wat hij zegt en kon op zijn vingers natellen waar dat toe ging leiden, hij weet dat hij nog niet uit de gevarenzone was. Verdorie sluit dan toch die computer af als je niet geband wil worden.
Anne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat heeft het een in vredesnaam met het ander te maken?renee-uk schreef:Dat gekrijs in de bench is helemaal niet nodig, waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een hond eerst krijst in de bench?
Naast je bed in de bench is toch juist om er wel uit te gaan gewoon omdat je het hondje eerder hoort?
Kan je het ook anders uitleggen?
Ik kan me niet voorstellen dat je het zo bedoelt
-
Neeltje
Tirsa heeft ook de eerste twee weken naast m'n bed geslapen en ik op het randje van m'n bed zodat m'n arm naast de bench (had gelukkig een kleinere kattenbench groot genoeg voor 'n minibulletje om in te slapen) te laten bungelen en als ze dan piepte was het naar de krant op de badkamer, plasje en/of poepje en we gingen weer slapen. Na twee weken is ze naar beneden verhuisd. Het naast je bed o.i.d. is niet om het krijsen tegen te gaan, dan ben je al verkeerd, maar dat het pupske niet ineens van 'n hele familie in z'n eentje in 'n vreemde omgeving slaapt. Hij moet even weer leren wie z'n nieuwe 'mama' (of 'papa') is en aan de nieuwe omgeving wennen.ranetje schreef:Wat heeft het een in vredesnaam met het ander te maken?renee-uk schreef:Dat gekrijs in de bench is helemaal niet nodig, waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een hond eerst krijst in de bench?
Mijn honden hebben nooit gekrijst in de bench, ik heb ze er nooit slapend ingelegd en ik heb ook niet 7 maanden een bench naast mn bed gehad omdat ik te lui was om er 's nachts uit te gaan.![]()
Naast je bed in de bench is toch juist om er wel uit te gaan gewoon omdat je het hondje eerder hoort?
Kan je het ook anders uitleggen?
Ik kan me niet voorstellen dat je het zo bedoelt
- starfleet
- Erelid
Jessica zal een andere status hebben qua waarschuwingen en bans op het moment. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat zij een waarschuwing heeft gehad voor uitlatingen in dit topic. Ik heb ook geen hekel aan Jessicamassam schreef: als dat de reden is vind ik persoonlijk (en nee ik heb geen hekel aan haar) dat jessica ook meemag want die heeft precies hetzelfde gedaan, zelfde monniken zelfde kappen.
Jessica en Martijn weten allebei heel precies inmiddels hoe ze elkaar via de honden kunnen raken. Welke woorden er dan gebruikt worden of er nu wel of niet gescholden wordt, wat je schelden noemt of niet, maakt dan niet uit . Ik vind "uberhond" nou bepaald geen scheldwoord, maar Jessica weet heel best wat het bij Martijn doet als ze dat woord gebruikt. Als ik modje was zou ik daar een waarschuwing voor uitdelen. Of beiden, of allebei niet.
Anne
- starfleet
- Erelid
Dat laatste weet ik echt niet, ik lees momenteel lang niet alles. Maar inderdaad, in deze situatie kun je best je mond houden en je voor rotte vis laten uitmaken. Wat denk je nou wat erger is voor een uitlokker: dat jij lekker hapt, boos wordt en een ban om je oren krijgt, of dat je je mond houdt en natuurlijk wel in andere topics schrijft om te laten zien dat je aanwezig bent. Reken maar het laatste. Intussen kan je altijd zinnen op wraak, koud...Neeltje schreef:
Dus als je iedere keer voor weet ik wat wordt uitgemaakt, moet je het maar slikken en je mond houden? Heeft de persoon die zulke dingen flikt dan ook maar enig benul wat dat bij sommige mensen teweeg zou kunnen brengen? Ik vind het uitlokken nog veel erger dan 'n reactie erop. En daarvan lopen er hier op het forum heel wat rond die constant aan het uitlokken zijn.
Dit in zijn algemeenheid overigens, ik heb het niet specifiek over dit conflict.
Anne
-
Neeltje
En op mijn forum zou zo'n bericht dus gewoon gedelete worden. Nog erger, ik denk dat ik dit hele topic zou deleten als het al start, want iedereen weet toch waar dit op uitdraait? Oeverloze discussies en geherrie over en weer tot ook iedere keer tot erger toe. Dus niet moeilijk doen, kappen iedere keer.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Wacht even nou, ik had al nagezocht dat Marc Jessica uit de tent heeft gelokt met zijn post. Hij wist donders goed dat de inhoud van zijn bericht Jessica zou triggeren met een tegenreactie. Exact hetzelfde is namelijk een tijdje geleden ook al gebeurd. Uitlokking dus. Jessica's reactie was voorspelbaar met een reactie waarvan ze wist dat het Marc en Martijn zou triggeren. Vervolgens klapt Martijn er over heen. Als je weet dat je in de gevarenzone zit, waarom dan zoals Anne ook zegt niet de pc uit doen, hard schreeuwen dat Jessica een piep is en lekker de hondjes uitlaten. De opmerking van Marc naar Jessica triggerde mij ook (het is precies ook mijn knopje), maar ik dacht 'zak er maar in', geen zin in weer dezelfde rel. En ja, dat had Jessica ook kunnen doen.Neeltje schreef:
Dus als je iedere keer voor weet ik wat wordt uitgemaakt, moet je het maar slikken en je mond houden? Heeft de persoon die zulke dingen flikt dan ook maar enig benul wat dat bij sommige mensen teweeg zou kunnen brengen? Ik vind het uitlokken nog veel erger dan 'n reactie erop. En daarvan lopen er hier op het forum heel wat rond die constant aan het uitlokken zijn.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ook aan haar heb ik geen hekel, ze zal verder vast heel lief zijnstarfleet schreef: Ik heb ook geen hekel aan JessicaAan Martijn ook niet overigens, ik zou eigenlijk helemaal niet weten aan wie ik een hekel heb behalve aan dat meisje dat haar pupje uren laat krijsen zodat hij de andere ochtend nog helemaal schor is.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Maar het gaat toch helemaal niet over de hondenNanna schreef:Triggeren, uitlokken, kom op zeg, we zijn toch volwassen mensen.
Als je je boos voelt worden, dan ga je es lekker achterover in je stoel zitten, neemt een bakkie pleur en denkt "Waar gaat over? Juist, maar over een stel honden".
Sommigen gaan mekaar hier te lijf of het over WO3 gaat. Ik snap dat niet.
Zó belangrijk zijn die k*thonden nou ook weer niet hoor

Linda, Izzie en Bram