Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door Machie »

NicoBorder schreef:Machie:

Dat is de kern van mijn betoog, daar zit het pijnpunt: Mijn voorstel zou toch zijn, om goed op te letten op de mtb bordjes en wij moeten goed opletten op jullie bordjes. Zien jullie van: oww we lopen hier op een smal onoverzichtelijk weggetje misschien is dit gevaarlijk voor de honden en onzelf wij kunnen hier beter niet lopen, wij moeten denken: oow op deze wegen pas ik me aan op mede bos gebruikers mocht ik die tegen komen. Maar ik zou als ik een hond had niet op dat soort paadjes komen...

Neem de fiets een keer fiets de locale route, dan weet je precies waar het verstandig is niet te komen, en waar je vooral wel mag en ook moet komen.
Maar kan dat niet andersom? Zou jou niet kunnen denken, heee losloopgebied! Hier moet ik rusitg rijden want op deze smalle paadjes kan ik loslopende honden tegenkomen :idea:
Ik heb maar 1 klein gebied waar de honden loslopen. De mtb route is hier veel en veel groter. Scheelt hun hooguit 1 km...
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Zo hee. Eindelijk alles gelezen en wat ben jij komisch Nico.
Je spreekt jezelf tegen en als je het niet kunt winnen gooi je het op onbegrip en onkunde van anderen.

Goed man! :ok:
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Dat is de kern van mijn betoog, daar zit het pijnpunt: Mijn voorstel zou toch zijn, om goed op te letten op de mtb bordjes en wij moeten goed opletten op jullie bordjes. Zien jullie van: oww we lopen hier op een smal onoverzichtelijk weggetje misschien is dit gevaarlijk voor de honden en onzelf wij kunnen hier beter niet lopen, wij moeten denken: oow op deze wegen pas ik me aan op mede bos gebruikers mocht ik die tegen komen. Maar ik zou als ik een hond had niet op dat soort paadjes komen...

Neem de fiets een keer fiets de locale route, dan weet je precies waar het verstandig is niet te komen, en waar je vooral wel mag en ook moet komen.
Dank voor je eerdere reactie. Ik maak zelf ook regelmatig typefouten, dus val niet zo over de verandering van mijn naam ook al vinden anderen dat humor.

Op de MTB bordjes letten wil ik zeker doen (en doe ik ook, ook al zou ik graag ook bordjes zien op kruisingen met LET OP u nadert een kruising met een MBT route). Erger nog als ik weet dat ik een MBT route ga kruisen dan lijn ik Prana toch aan (ook al is het losloopgebied). Soms is het gewoon niet duidelijk. Dan is het aan de natuurbeheerder om naar aanleiding van klachten en tips wat aan de bewegwijzering te doen.

Ik heb in losloopgebied én verboden voor fietsers ook onoverzichtelijke paadjes waarin ik me heerlijk alleen op de wereld waan en waar het ook veilig is, omdat je er alleen mag wandelen. Dat een paadje onoverzichtelijk is, betekent mijns inziens niet dat ik er nooit mag lopen. Sterker nog mijn route door het panbos (losloopdeel, aanlijndeel kom ik niet) gaat door onoverzichtelijke paadjes en door de bordjes te volgen vind ik de weg naar mijn fiets weer. Ik ben namelijk nogal slecht in zelf routes bedenken en zou anders nooit het bos meer uitkomen.

Ik lees de teksten in dit topic, dat ik wel degelijk doorgelezen heb, toch iets anders als jij. Komt misschien om dat ik bepaald gekleurd taalgebruik oversla en daar niet zoveel betekenis aan geef of vanuit het kader waarin ik lees, wat anders is als jouw kader.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Roompie, lees het opnieuw...

Machie, natuurlijk dat zeg ik toch ook in m'n laatste zin:
wij moeten denken: oow op deze wegen pas ik me aan op mede bos gebruikers mocht ik die tegen komen
Lieveheersbeesje:

Misschien een keer met je stadsfiets rustig de mtb route over fietsen? Dan weet je precies hoe die loopt.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Die onoverzichtelijke paden zijn gewoon wandelpaden waar je met en zonder hond mag lopen. Een fietser hoort zich daar juist aan te passen, want op dit soort paden wordt vaak gecrosst. En ja, mtb-paden lopen dus vaak over gewoon wandelgebied. En ik ben ook zeker niet van plan om weg te blijven van dat soort paden. Iets anders is het als het echt een mtb-route is, daar loop ik niet op. Maar zodra die route over wandelpaden gaat (dus dat het pad niet alleen mtb-pad is) kun je er nu eenmaal andere mensen tegenkomen. En om te vragen dat die weg moeten blijven is wel een hele asociale gedachtengang.

En nogmaals, jij kan wel drammen over gelijk hebben. Maar jouw gelijk komt helaas niet overeen met de NL wetgeving. En zolang de NL wetgeving niet aan jouw gelijk is aangepast, heb ik gewoon gelijk.
Maar blijkbaar ben je een verwend kind die niet gewend is om niet zijn zin te krijgen.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

NicoBorder schreef:Roompie, lees het opnieuw...
In tegenstelling tot jou kan ik heel erg goed begrijpend lezen. Dus neem je eigen advies ter harte.
Afbeelding
NicoBorder

MUK, onzin deze smalle paden heten: Singletrack en zijn vaak speciaal voor mountainbikers aangelegd, er is geen enkele reden om hier met de hond te komen. Kruisingen vinden waar ik bike plaats bij vele grotere paden en voor de 100ste keer daar pas ik me aan net zoals jij dat ook moet doen.

En zolang je zelf maar geloofd dat je gelijk hebt volgens de wet kan je nog voor onvoorziene kosten en verdriet komen te staan. En dat gun ik je ook weer net niet.

Ben helemaal niet verwend, alles wat ik bezit heb ik zelf gekocht van mijn eigen verdiende geld, mijn studiefinanciering gaat naar m'n ouders.

Roomie: Je kan niet lezen laat staan begrijpend.
Muk

NicoBorder schreef:MUK, onzin deze smalle paden heten: Singletrack en zijn vaak speciaal voor mountainbikers aangelegd, er is geen enkele reden om hier met de hond te komen. Kruisingen vinden waar ik bike plaats bij vele grotere paden en voor de 100ste keer daar pas ik me aan net zoals jij dat ook moet doen.

En zolang je zelf maar geloofd dat je gelijk hebt volgens de wet kan je nog voor onvoorziene kosten en verdriet komen te staan. En dat gun ik je ook weer net niet.
Singletracks zijn hier gewoon wandelpaden of paardenroutes, niks geen speciale mtb-route. Want die hebben wij hier niet. De wandelpaadjes waren er al lang voordat het hele mtb-gedoe in de mode is gekomen. Maar dat is van ver voor jouw tijd, dat weet jij natuurlijk niet. Dat er in het weekend gecrosst mag worden (alleen 's ochtends gelukkig) betekent nog niet dat iedere andere gebruiker op moet rotten. :neenee: Daar zul jij je als mtb-er aan moeten passen aan de wandelaar. Aangezien dit hier niet echt gebeurt door de mtb-ers, worden deze paden bewust geblokkeerd door de beheerder van het bos. Dus niet door de hondenbezitter wat jij denkt.

In Schoorl is een mtb-route, die door losloopgebied kruist. Geen enkele wandelaar (met of zonder hond) zal vrijwillig over die mtb-route lopen. De kruisingen met de gewone wandelpaden zijn echter heel slecht. Je moet het maar weten als wandelaar dat daar een mtb-pad loopt. Daar waar ik het weet, hou ik er rekening mee, maar ik verwacht het omgekeerde ook van een mtb-er die een kruising met een gewoon wandelpad tegenkomt. En aangezien officiele mtb-paden vaak dicht langs wandelpaden in het losloopgebied lopen, zul je hoe dan ook uit moeten kijken als mtb-er.
NicoBorder

Natuurlijk moet je uitkijken als mountainbiker niemand die beweerd dat niet te doen. Maar je kan wel weer gaan met koppig zijn enz. Maar ik blijf bij mijn standpunt: Je hebt als hondenbezitter niets te zoeken op singletracks. Of ze er voor aangelegd zijn of niet, daar worden ze wel hoofdzakelijk voor gebruikt. Je snapt niet dat mensen om mountainbike routes volle bak willen rijden zo ver dat kan, dat is een gebrek aan inlevingsvermogen van jou. Reken er maar op dat je de gevolgen van jou gedrag emotioneel en financieel gaat terugzien als je zo standvastig blijft. Wil wel benadrukken dat ik hoop van niet, maar als je zo erg vast houdt aan die risico vollen stukken gaat het een keer mis ben ik bang.

Verder hekel je de mtb'ers op Schoorl nogal, ik spreek welles mensen van daar en die praten precies hetzelfde als jij maar dan over hondenbezitters. Ruzie komt van twee kanten.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

juist wel, ook voor ons zijn dat juist de leuke paadjes, dan zie je nog eens wat anders van het bos
Afbeelding
NicoBorder

Wat een onzin, zet een pion op je hoofd en spuit je honden anders paars, dan zie ik jullie ook van een afstandje. Jullie kunnen je op mtb routes ook aanpassen hoor. Ik kan je vertellen dat er meer bos van de route af ligt als erop.
Muk

NicoBorder schreef:Natuurlijk moet je uitkijken als mountainbiker niemand die beweerd dat niet te doen. Maar je kan wel weer gaan met koppig zijn enz. Maar ik blijf bij mijn standpunt: Je hebt als hondenbezitter niets te zoeken op singletracks. Of ze er voor aangelegd zijn of niet, daar worden ze wel hoofdzakelijk voor gebruikt. Je snapt niet dat mensen om mountainbike routes volle bak willen rijden zo ver dat kan, dat is een gebrek aan inlevingsvermogen van jou. Reken er maar op dat je de gevolgen van jou gedrag emotioneel en financieel gaat terugzien als je zo standvastig blijft. Wil wel benadrukken dat ik hoop van niet, maar als je zo erg vast houdt aan die risico vollen stukken gaat het een keer mis ben ik bang.

Verder hekel je de mtb'ers op Schoorl nogal, ik spreek welles mensen van daar en die praten precies hetzelfde als jij maar dan over hondenbezitters. Ruzie komt van twee kanten.
Daar waar het pad NIET alleen voor mtb-ers is (zoals de smalle bospaden waar je gewoon mag wandelen en waar je in het weekend dus alleen in de ochtend mag fietsen) kun je nu eenmaal wandelaars tegenkomen. Met of zonder hond. Met of zonder kinderen (die zich ook zelden aan de regels houden, maar dat is een andere discussie). Iedereen heeft daar net zoveel recht om te zijn, als mtb-er heb jij zeker niet meer rechten om daar te zijn dan een wandelaar. Als mtb-er ben jij dus ook net zo verantwoordelijk voor je ongelukken dan ieder anders. Maar als je daar loopt te crossen dan ben je 100% aansprakelijk voor wat je aanricht. En ja, mocht ik ooit zo'n asociale mtb-er zoals jij tegenkomen die mij (of mijn hond) op zo'n stuk aanrijdt, dan zul die daar spijt van krijgen dat die ooit zo roekeloos heeft durven rijden op zo'n stuk. Een smal bospad is nu eenmaal onoverzichtelijk en daar hoor je je als mtb-er ook naar te gedragen. Tempo minderen, bel op je fiets en rustig rijden waar het overzicht ontbreekt.

Dat jij graag het alleenrecht op smalle bospaden hebt kan, maar dan zul je zelf een bos moeten kopen. En tot die tijd heb jij gewoon rekening te houden met de andere bosgebruikers.

Ik hekel de mtb-ers op Schoorl overigens nergens. Zij moeten rekening houden en een wandelaar moet daar ook rekening houden met elkaar. Hoe simpel kan het zijn!
Muk

NicoBorder schreef:Wat een onzin, zet een pion op je hoofd en spuit je honden anders paars, dan zie ik jullie ook van een afstandje. Jullie kunnen je op mtb routes ook aanpassen hoor. Ik kan je vertellen dat er meer bos van de route af ligt als erop.
Nogmaals, die mtb-routes lopen dwars door en over wandelgebieden en losloopgebieden. Dus je hebt niets te eisen. Je mag blij zijn dat je als mtb-er gebruik mag maken van de wandelpaden. En gedraag je daar ook eens naar, want zo'n asociale houding is geen positieve reclame voor de mtb-ers. Het is niet voor niets dat de bosbeheerder deze smalle paden blokkeert voor fietsers. En er gelukkig geen aparte mtb-paden zijn in de regio. Ook in Schoorl zijn ze niet blij met asociale mtb-ers zoals jij. Het heeft niet veel gescheeld of die mtb-route was weer opgeheven, door idioten zoals jij.
NicoBorder

MUK: Situatie schets:

Ik ben lekker op de singletrack route aan het fietsen: Jij loopt er met een losse hond ( overtreding één) de hond loopt wat voor jou jij loopt erachter. Ik roep dat ik eraan kom en jij gaat aan de kant, als je hond dan niet weg gaat en voor m'n wielen springt als ik hem probeer te ontwijken ben jij aansprakelijk. Als je hem aan de lijn doet is er in principe niet zo'n groot probleem want dan kun je hem op tijd wegtrekken. Alhoewel het alsnog niet slim is om daar dan te lopen en buitengewoon hinderlijk voor zowel jou als mij, maar zo koppig ben je nou eenmaal. Als ik zou moeten stoppen of een gevaarlijk manoeuvre moet doen om niet in botsing te komen, zal ik me niet schromen om je daarover aan te spreken op een iets minder vriendelijke toon. Mijn tempo aanpassen vind ik geen enkel probleem. Ik vind je houding agressief en negatief over mountainbikers.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Maar Nico. Het is voor wandelaars gewoon toegestaan op álle paden in het bos te lopen. Het is wandelgebied. Jij mag daarintegen alleen op de paden fietsen die daar voor aangegeven staan. Dus ipv dat je je grote bek hier opentrekt om ons allemaal van het pad te jagen wat jij graag wilt gebruiken (daarmee bewijs je maar weer eens hoe mountainbikers zijn, ontzettend aardig, zolang je maar doet wat zij willen, oftewel, voor ze in de sloot springt als ze eraan komen) zou je je ook gewoon normaal kunnen gedragen...

Of nouja, een poging doen tot ;)
Afbeelding
NicoBorder

Er zijn 100 paden in een bos waar er van op 10 mtb'ers rijden count you're losses en loop lekker over de andere 90, maar daar ben jij te asociaal voor.
sjaak-k
Zeer actief

NicoBorder schreef:Er zijn 100 paden in een bos waar er van op 10 mtb'ers rijden count you're losses en loop lekker over de andere 90, maar daar ben jij te asociaal voor.
Exact, wat ik bedoel. De rest moet zich maar aanpassen aan die ene, onzettend asociale mtb-er, toch? Dat is toch wat je wilt?
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

NicoBorder schreef:MUK: Situatie schets:

Ik ben lekker op de singletrack route aan het fietsen: Jij loopt er met een losse hond ( overtreding één) de hond loopt wat voor jou jij loopt erachter. Ik roep dat ik eraan kom en jij gaat aan de kant, als je hond dan niet weg gaat en voor m'n wielen springt als ik hem probeer te ontwijken ben jij aansprakelijk. Als je hem aan de lijn doet is er in principe niet zo'n groot probleem want dan kun je hem op tijd wegtrekken. Alhoewel het alsnog niet slim is om daar dan te lopen en buitengewoon hinderlijk voor zowel jou als mij, maar zo koppig ben je nou eenmaal. Als ik zou moeten stoppen of een gevaarlijk manoeuvre moet doen om niet in botsing te komen, zal ik me niet schromen om je daarover aan te spreken op een iets minder vriendelijke toon. Mijn tempo aanpassen vind ik geen enkel probleem. Ik vind je houding agressief en negatief over mountainbikers.
geen overtreding, want losloopgebied :J:

waar die paadjes ook leuk voor zijn is voor een speurtocht van een kinder en/of familiefeest.
Afbeelding
NicoBorder

Nee Sjaak mtb'ers komen niet op wandel paden tenminste ik niet, jij wil overal komen.

Mwaw denk dat de meeste ouders in tegenstelling tot jullie slim genoeg zijn om daar niet te komen.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

NicoBorder schreef:Natuurlijk moet je uitkijken als mountainbiker niemand die beweerd dat niet te doen. Maar je kan wel weer gaan met koppig zijn enz. Maar ik blijf bij mijn standpunt: Je hebt als hondenbezitter niets te zoeken op singletracks. Of ze er voor aangelegd zijn of niet, daar worden ze wel hoofdzakelijk voor gebruikt. Je snapt niet dat mensen om mountainbike routes volle bak willen rijden zo ver dat kan, dat is een gebrek aan inlevingsvermogen van jou. Reken er maar op dat je de gevolgen van jou gedrag emotioneel en financieel gaat terugzien als je zo standvastig blijft. Wil wel benadrukken dat ik hoop van niet, maar als je zo erg vast houdt aan die risico vollen stukken gaat het een keer mis ben ik bang.
Je snapt het nog steeds niet: Zolang er niet staat dat een pad verboden is voor iedereen die NIET op zo'n bergfiets zit, mag ik daar gewoon komen, met of zonder, al dan niet aangelijnde hond, met mijn kleuter etc. Of dat slim is, is een andere zaak. Maar dat ik er niets te zoeken heb, dat is flauwekul.

Het bordje met dat driehoekje en twee zwarte cirkeltjes geeft alleen maar aan dat je DAAR MAG bergfietsen. Doe je het ergens anders dan ben je in overtreding. Ik MAG daar dus ook gewoon komen.

Als zo'n bergfietspad over het hondenlosloopgebied loopt, dan MAG mijn hond daar loslopen en MAG jij daar bergfietsen. Dus..... daar dienen we dan heel gewoon rekening met elkaar te houden. En als dat een, voor honden geweldig, smal en spannend paadje is, dan dien jij even aan te kondigen dat je eraan komt zodat ik mijn homd even bij me kan roepen. Snelheid moet daar dus even aangepast worden.

Is dat nu zo moeilijk :scratch:
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Jeannettebo
Zeer actief

NicoBorder schreef:Nee Sjaak mtb'ers komen niet op wandel paden tenminste ik niet, jij wil overal komen.

Mwaw denk dat de meeste ouders in tegenstelling tot jullie slim genoeg zijn om daar niet te komen.
ik denk dat de meeste niet weten dat het ook een mtb route is
Afbeelding
NicoBorder

Hoeveel moeite met lezen hebben jullie!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zeg hierboven dat ik geen probleem heb met snelheid op zekere mate aan te passen en IK FIETS ENKEL OP MTB ROUTES niet op wandel routes. Je hond los laten lopen op een mtb route is evengoed verboden trouwens.

Jullie willen totaal nergens inbinden, dus dat veel mtb'ers niet, wachten op het volgende ongeluk op deze manier. You're loss letterlijk.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
sjaak-k
Zeer actief

NicoBorder schreef:Nee Sjaak mtb'ers komen niet op wandel paden tenminste ik niet, jij wil overal komen.

Exact, jij niet, dat maakt jou 1 op de 100, die andere 99 wel. Dus ipv hier te gaan schelden zou je op je mtb forum moeten gaan schelden op het volk wat wel gewoon overal fietst. Je zou je eens kunnen afvragen waarom veel hondenbezitters een hekel aan mtb-ers hebben... Dat komt namelijk niet omdat "jullie" altijd netjes op de paden rijden en je aanpassen aan de rest. Je zou je bijvoorbeeld ook kunnen voorstellen dat papa, mama en kind niet snappen dát ze uberhaupt op een route lopen (waar ze gewoon mogen lopen, ondanks dat jij zo hard roept van niet). Als je ze dat netjes verteld/vraagt dan zul je zien dat heel veel mensen best bereid zijn een pad verder te nemen. Maar nee, schelden, tieren en hard langs iemand crossen is jullie tactiek. Tja, dan moet je nu niet mekkeren dat het respect weg is.

Oh, en zou je niet op de weg willen fietsen? Die is namelijk voor auto's. Er zijn vast wel wegen in de buurt met een fietspad ernaast, dan ga je daar maar fietsen. En als die er niet zijn ga je maar lopen. Wij, automobilisten, willen namelijk rustig op die weg kunnen rijden zonder die irritante fietsers overal. :U:
Afbeelding
Muk

NicoBorder schreef:MUK: Situatie schets:

Ik ben lekker op de singletrack route aan het fietsen:

Die singletrack heet hier gewoon een wandelpad in losloopgebied waar een fietser alleen in het weekend mag fietsen.

Jij loopt er met een losse hond ( overtreding één Geen overtreding, want losloopgebied hier) de hond loopt wat voor jou jij loopt erachter. Ik roep dat ik eraan kom en jij gaat aan de kant, als je hond dan niet weg gaat en voor m'n wielen springt als ik hem probeer te ontwijken ben jij aansprakelijk.

Als jij als medegebruiker van dat pad roept dat jij eraan komt, dan ga ik opzij met hond. En zeg ik je nog netjes gedag ook. Dat doe ik altijd, want je hoort gewoon rekening te houden met elkaar.
Mocht jij onvoldoende gelegenheid geven (in verband met je te hoge snelheid) om mijn hond terug te roepen en jij rijdt hem aan, dan ben jij daar 100% aansprakelijk voor.

Als je hem aan de lijn doet is er in principe niet zo'n groot probleem want dan kun je hem op tijd wegtrekken. Alhoewel het alsnog niet slim is om daar dan te lopen en buitengewoon hinderlijk voor zowel jou als mij, maar zo koppig ben je nou eenmaal.

Ik ben inderdaad standvastig. Als ik ergens wandel op een wandelpad, waar ook mtb-ers op gezette tijden mogen fietsen, dan blijf ik daar wandelen. Ik mag hier wandelen waar ik wil en dat doe ik ook. Hier zijn namelijk geen speciale mtb-paden, alles is namelijk wandelgebied.

Als ik zou moeten stoppen of een gevaarlijk manoeuvre moet doen om niet in botsing te komen, zal ik me niet schromen om je daarover aan te spreken op een iets minder vriendelijke toon. Mijn tempo aanpassen vind ik geen enkel probleem. Ik vind je houding agressief en negatief over mountainbikers.

Ik ben niet negatief ten opzichte van de fatsoenlijke mtb-er, maar wel ten opzichte van de asociale mtb-er. Als die mij onfatsoenlijk aanspreekt over een situatie waarbij ik volledig in mijn recht sta, dan zal ik ook minder vriendelijk worden.
NicoBorder

Maar dat komt in de praktijk amper voor, en zeker niet hier. Je bent wel heel traag van begrip heb hier al 100 keer op geantwoord. Misschien voor jou ook het idee om je hond te laten reageren ipv jezelf, daar komen beter doordachte dingen uit.
sjaak-k
Zeer actief

NicoBorder schreef:Hoeveel moeite met lezen hebben jullie!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zeg hierboven dat ik geen probleem heb met snelheid op zekere mate aan te passen en IK FIETS ENKEL OP MTB ROUTES niet op wandel routes. Je hond los laten lopen op een mtb route is evengoed verboden trouwens.

Jullie willen totaal nergens inbinden, dus dat veel mtb'ers niet, wachten op het volgende ongeluk op deze manier. You're loss letterlijk.
Nee, want jij bindt je zo goed in, he ;) En als dat losloopgebied is, en dat zijn zo'n beetje alle bossen hier, dan mag die hond daar gewoon loslopen.

Neemt niet weg dat jullie asociale volkje ook te asociaal is zich van te voren te melden als de honden aan de lijn zitten, hoor ;)
Afbeelding
NicoBorder

MUK,

VOoral blijven doorgaan niet janken als je je hond verliest en de dader kan betalen. Mtb routes zijn overal aangelijnd gebied gecheckt heb ik dat dat moet jij ook doen, kom maar met bewijs. sjaak ga dat aan hun vertellen, heb er verder niets mee te maken en geloof er ook niks van.
Muk

NicoBorder schreef:Hoeveel moeite met lezen hebben jullie!!!!!!!!!!!!!!!

Je Engels is nog bedroevender dan je Nederlands, by the way.

Als een mtb-route door losloopgebied loopt (bijvoorbeeld in Schoorl), dan is er altijd een risico dat je een loslopende hond (of kind) op de route tegenkomt. Ik zal niet op zo'n officieel pad wandelen overigens en ik denk dat de meeste hondenbezitters dat ook niet doen. Maar het mag wel.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Vraag mij toch wat af. Die mtb-paden liggen in prachtige natuurgebieden. Je zou denken dat je daar dus ook van de natuur wilt genieten. Waarom ga je er dan als een blinde kip crossen? Dan kan je toch ook bij een wielerbaan terecht? In Alkmaar hebben ze naast de wielerbaan een stuk aangelegd om te crossen en je hebt ook van die crossbanen.

Verder nogmaals de vraag of de ts toevallig aan Nyenrode studeert. Gewoon interesse.

En dan ga ik nu de laatste 2 pagina's bijlezen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Suzanne123 schreef:
marian* schreef:Ik heb de situatie hier vanmiddag maar eens proberen te documenteren.
Het bord dat bij een van de ingangen van het bos staat en vermeldt dat er vrije toegang op wegen en paden is
Afbeelding

Misschien is het voor Michael annex Nicoborder nu duidelijk dat het bos voor iedereen is.En niet alleen voor hem en zijn companen.
Let op: op dit bordje staat "Vrij WANDELEN op wegen en paden" zoals dat er meestal staat.
Er staat vrijwel nooit "vrij TOEGANG....."
Dus; je mag er alleen wandelen, niet met een paard, niet met een fiets, niets anders dan wandelen.

Bij de bordjes van natuurmonumenten staat vaak ook nog "Overigens verboden toegang" waarbij nog nadrukkelijker bedoeld wordt dat ALLEEN WANDELEN is toegestaan. In dat gebied mag je dus niet fietsen, niet met een paard en ook niet met een mountainbike.

Het zou fijn zijn als fietsers / mountainbikers / ruiters dat soort toevoegingen op de bordjes eens zouden willen lezen!!! Ik zoek mijn wandelgebieden er namelijk met mijn hond op uit dat ik geen fietsers / mountainbikers / ruiters kan tegenkomen, maar lezen is moeilijk!!! Ook al spreek ik ze erop aan, wijs ik ze nadrukkelijk op de text van zo'n bordje dan nog is het "nee hoor, ik mag hier gewoon komen".... nou, NEE dus!!!

Suzanne
Ze mogen hier wel komen,zie de regel over fietspaden en atb-route.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”