NicoBorder schreef:Machie:
Dat is de kern van mijn betoog, daar zit het pijnpunt: Mijn voorstel zou toch zijn, om goed op te letten op de mtb bordjes en wij moeten goed opletten op jullie bordjes. Zien jullie van: oww we lopen hier op een smal onoverzichtelijk weggetje misschien is dit gevaarlijk voor de honden en onzelf wij kunnen hier beter niet lopen, wij moeten denken: oow op deze wegen pas ik me aan op mede bos gebruikers mocht ik die tegen komen. Maar ik zou als ik een hond had niet op dat soort paadjes komen...
Neem de fiets een keer fiets de locale route, dan weet je precies waar het verstandig is niet te komen, en waar je vooral wel mag en ook moet komen.
Dank voor je eerdere reactie. Ik maak zelf ook regelmatig typefouten, dus val niet zo over de verandering van mijn naam ook al vinden anderen dat humor.
Op de MTB bordjes letten wil ik zeker doen (en doe ik ook, ook al zou ik graag ook bordjes zien op kruisingen met LET OP u nadert een kruising met een MBT route). Erger nog als ik weet dat ik een MBT route ga kruisen dan lijn ik Prana toch aan (ook al is het losloopgebied). Soms is het gewoon niet duidelijk. Dan is het aan de natuurbeheerder om naar aanleiding van klachten en tips wat aan de bewegwijzering te doen.
Ik heb in losloopgebied én verboden voor fietsers ook onoverzichtelijke paadjes waarin ik me heerlijk alleen op de wereld waan en waar het ook veilig is, omdat je er alleen mag wandelen. Dat een paadje onoverzichtelijk is, betekent mijns inziens niet dat ik er nooit mag lopen. Sterker nog mijn route door het panbos (losloopdeel, aanlijndeel kom ik niet) gaat door onoverzichtelijke paadjes en door de bordjes te volgen vind ik de weg naar mijn fiets weer. Ik ben namelijk nogal slecht in zelf routes bedenken en zou anders nooit het bos meer uitkomen.
Ik lees de teksten in dit topic, dat ik wel degelijk doorgelezen heb, toch iets anders als jij. Komt misschien om dat ik bepaald gekleurd taalgebruik oversla en daar niet zoveel betekenis aan geef of vanuit het kader waarin ik lees, wat anders is als jouw kader.