Je bent niet de enige! Had volgens mij een perfect hondje kunnen zijn voor hier.fenneke schreef:Sanner schreef:Wij zijn onderweg naar huis
ik vind haar vanaf het begin de leukste![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, oepsfenneke schreef:en zamunda wat een huge onderschrift heb je nu
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou baasje is nog wat veel gezegd maar er is al wel een serieus geinteresseerde die zsm kennis wil maken met haar.&nicole schreef:Wat een scheetje Sanne! Heeft ze al een baasje?

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Irmimi
- Vaste gebruiker
Voor alle ongeduldigen hier, ik ga nu een update voor jullie typen! Leuk om te lezen dat iedereen zo meeleeft 
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Duitser... Die zijn nogal vocaal. Hier wordt gegild bij leuke dingen, gejoeld als we weggaan, gepiept als we niet opschieten, noem maar op. Dus idd spanning, bij leuke en minder leuke dingen. (en dat doen ze allemaal op de club, behalve de mechelZamunda schreef: Wat het precies is met het joelen en de spanning... ik kan er nog steeds niet exact de vinger op leggen.
Wat een heerlijke verhalen, ik lees gezellig mee! Echt super!
-
Irmimi
- Vaste gebruiker
Na een nacht bijna zonder slaap werd ik vanmorgen al voor zes uur door Diana wakker gebeld. Snel opgestaan en meteen begonnen met de laatste voorbereidingen, mijn vriend had namelijk gisteravond het buitenhok voor Sep gebracht en dat moest nog uit de bus geladen worden en in elkaar gezet.
Dat was nog een hele klus waar we pas om 8 uur mee klaar waren, maar Sep heeft nu wel een heus hondenpaleis (foto's volgen later).
Toen Diana bij mij was zijn we in de twee bussen gestapt, met zus en ik in één bus en mijn vriend en twee vriendinnen van Diana die mee waren om te helpen in de andere bus. De ontmoetingsplek was in Aken bij een raststätte die we gelukkig makkelijk konden vinden. Daar stonden de mensen die daar de hond kwamen halen al in spanning te wachten. Snel nog even koffie en een broodje gehaald en toen kwam de bus met honden al. We zijn toen meteen met een grote rij auto's (7 in totaal geloof ik) achter de bus met honden aangereden om naar een rustigere plek te gaan. Daar aangekomen ging de bus open en je hoorde iedereen enthousiast juichen en veel 'aaaahhhhhh's en 'oh wat een leukerd/lieverd' etc.
De honden wilden er natuurlijk allemaal graag uit, maar om chaos te voorkomen werden ze er netjes één voor één uit gehaald en overgedragen aan hun nieuwe gezin. Echt prachtig om te zien. De ene hond was blij, de ander een beetje angstig of juist helemaal uitgelaten, en iedereen stond echt te glunderen (Diana zal wel foto's posten, ik had geen camera bij).
Natuurlijk Sep even wat aandacht gegeven, en een stuk met hem gewandeld. Ik had 'm natuurlijk al gezien in Spanje, maar het was geweldig om hem weer te zien en met hem te knuffelen en wandelen. Hij is wel beresterk en sleurde mij de hele parkeerplaats over. Daarna was het tijd om de honden voor Roermond over te laden in de twee bussen. Dat ging gelukkig allemaal makkelijk.
Onderweg naar Roermond waren de honden rustig en we waren er dan ook zo. In Roermond aangekomen zagen we al dat er veel mensen binnen in huis stonden te wachten. Gelukkig was mijn geweldige buurvrouw zo lief om ze op te vangen met koffie en thee, en twee taarten die ik gemaakt had.
Toen iedereen de bus in de gaten kreeg kwamen ze zo snel mogelijk naar buiten. Nu ook weer de één voor één de honden uit de bus gehaald en wederom blije gezichten. Sep was inmiddels zijn bench aan het afbreken dus toen heb ik hem er maar uitgehaald en ben even rustig in mijn huis naar binnen gegaan zodat hij wat tot rust kon komen.
Na een half uur arriveerde ook de tweede bus (mijn vriend was een beetje verdwaald). Nadat iedereen zijn hond had bleven de meesten nog even kletsen en een stukje taart eten. Na een tijdje gingen ze één voor één naar huis waarna ik eindelijk al mijn aandacht helemaal aan Sep kon geven.
Ik was al een paar keer met hem aangelijnd naar binnen gelopen en dat ging heel goed. Gelukkig probeerde hij geen één keer zijn poot op te tillen, en aangezien hij buiten tegen elk plantje/boompje/muurtje een plas deed lijkt het of hij begrijpt dat dat in huis niet de bedoeling is.
Na een paar keer een rondje door het huis gemaakt te hebben ben ik de kopjes en alles op gaan ruimen en dat vond Sep heel interessant. Zeker de vaatwasser vond hij geweldig. Daarna ben ik op de bank gaan zitten waar Sep natuurlijk meteen op wilde, maar dat mag hij nu (nog) niet omdat dat de plek is van mijn katten. Na een paar keer resoluut NEE gezegd te hebben begreep hij dat wel. Toen nog een paar keer zit geoefend met een snoepje en Sep zijn bench laten zien. Nadat de boodschap duidelijk was dat de bank geen optie is, ging hij uit zichzelf naar de bench waar hij lekker ging liggen.

Hij was toch wel echt heeeeeeeel moe, dus al snel legde hij zijn hoofd ook neer:

Daarna heeft hij lekker even liggen dutten en flink liggen zuchten, totdat hij per ongeluk op de piep ging liggen en zich een hoedje schrok
Straks gaan we nog even wandelen en dan vanavond kennismaking met de katten!
Dat was nog een hele klus waar we pas om 8 uur mee klaar waren, maar Sep heeft nu wel een heus hondenpaleis (foto's volgen later).
Toen Diana bij mij was zijn we in de twee bussen gestapt, met zus en ik in één bus en mijn vriend en twee vriendinnen van Diana die mee waren om te helpen in de andere bus. De ontmoetingsplek was in Aken bij een raststätte die we gelukkig makkelijk konden vinden. Daar stonden de mensen die daar de hond kwamen halen al in spanning te wachten. Snel nog even koffie en een broodje gehaald en toen kwam de bus met honden al. We zijn toen meteen met een grote rij auto's (7 in totaal geloof ik) achter de bus met honden aangereden om naar een rustigere plek te gaan. Daar aangekomen ging de bus open en je hoorde iedereen enthousiast juichen en veel 'aaaahhhhhh's en 'oh wat een leukerd/lieverd' etc.
De honden wilden er natuurlijk allemaal graag uit, maar om chaos te voorkomen werden ze er netjes één voor één uit gehaald en overgedragen aan hun nieuwe gezin. Echt prachtig om te zien. De ene hond was blij, de ander een beetje angstig of juist helemaal uitgelaten, en iedereen stond echt te glunderen (Diana zal wel foto's posten, ik had geen camera bij).
Natuurlijk Sep even wat aandacht gegeven, en een stuk met hem gewandeld. Ik had 'm natuurlijk al gezien in Spanje, maar het was geweldig om hem weer te zien en met hem te knuffelen en wandelen. Hij is wel beresterk en sleurde mij de hele parkeerplaats over. Daarna was het tijd om de honden voor Roermond over te laden in de twee bussen. Dat ging gelukkig allemaal makkelijk.
Onderweg naar Roermond waren de honden rustig en we waren er dan ook zo. In Roermond aangekomen zagen we al dat er veel mensen binnen in huis stonden te wachten. Gelukkig was mijn geweldige buurvrouw zo lief om ze op te vangen met koffie en thee, en twee taarten die ik gemaakt had.
Toen iedereen de bus in de gaten kreeg kwamen ze zo snel mogelijk naar buiten. Nu ook weer de één voor één de honden uit de bus gehaald en wederom blije gezichten. Sep was inmiddels zijn bench aan het afbreken dus toen heb ik hem er maar uitgehaald en ben even rustig in mijn huis naar binnen gegaan zodat hij wat tot rust kon komen.
Na een half uur arriveerde ook de tweede bus (mijn vriend was een beetje verdwaald). Nadat iedereen zijn hond had bleven de meesten nog even kletsen en een stukje taart eten. Na een tijdje gingen ze één voor één naar huis waarna ik eindelijk al mijn aandacht helemaal aan Sep kon geven.
Ik was al een paar keer met hem aangelijnd naar binnen gelopen en dat ging heel goed. Gelukkig probeerde hij geen één keer zijn poot op te tillen, en aangezien hij buiten tegen elk plantje/boompje/muurtje een plas deed lijkt het of hij begrijpt dat dat in huis niet de bedoeling is.
Na een paar keer een rondje door het huis gemaakt te hebben ben ik de kopjes en alles op gaan ruimen en dat vond Sep heel interessant. Zeker de vaatwasser vond hij geweldig. Daarna ben ik op de bank gaan zitten waar Sep natuurlijk meteen op wilde, maar dat mag hij nu (nog) niet omdat dat de plek is van mijn katten. Na een paar keer resoluut NEE gezegd te hebben begreep hij dat wel. Toen nog een paar keer zit geoefend met een snoepje en Sep zijn bench laten zien. Nadat de boodschap duidelijk was dat de bank geen optie is, ging hij uit zichzelf naar de bench waar hij lekker ging liggen.

Hij was toch wel echt heeeeeeeel moe, dus al snel legde hij zijn hoofd ook neer:

Daarna heeft hij lekker even liggen dutten en flink liggen zuchten, totdat hij per ongeluk op de piep ging liggen en zich een hoedje schrok
Straks gaan we nog even wandelen en dan vanavond kennismaking met de katten!
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat leuk om te lezen en wat is Sep een knapperd!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Feather__
- Zeer actief
Kan je niet beter als hij zo moe is de kennismaking met de katten doen? Dat heb ik hier in ieder geval gedaan en ze heeft geen moment lelijk gedaan.
Nu is het nog allemaal nieuw voor hem.
Mensen met meer ervaring weten het misschien beter maar vroeg me dit af.

-
RedPassion
Sep
Mooi verslag, fijn dat alles goed gegaan is!
Mooi verslag, fijn dat alles goed gegaan is!
- TessaThomas
- Zeer actief
Wat is Sep ook een knappe hond zeg!
- Zamunda
- Zeer actief
Gaaf om te lezen irmimi! Wat een drukte in je huis
. Super dat Sep niet eens aanstalten maakte om in huis te markeren. Hij ligt er mooi bij.
Nog 10 minuten en dan gaan we Tisbee zien!
Nog 10 minuten en dan gaan we Tisbee zien!
-
Manu
Ahh de eerste foto's! Wat fijn dat het al goed begint!
-
Aniway
Wauw, wat is Sep mooi zeg 
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Mooi hondje Sanner, en Sep is ook een knapperd.
Heel veel geluk met ze!
Heel veel geluk met ze!
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Nou daar komt ie hoor
Vanochtend naar Aken gereden met mijn vader, en ook nog flink moeten omrijden omdat wij die parkeerplaats niet meer op konden
. Maar gelukkig ruim op tijd daar. Dan was daar het wachten op DE bus, dat duurde toch lang zeg haha maar ondertussen wel even gekletst met de andere mensen.
Toen de bus er was zijn we met z'n allen erachter aan gereden naar een rustige plek om de honden eruit te laten. Robin zat een beetje stil in zijn bench. Die van Sanner was net als de rest bovenin aardig aan het blaffen
Robin ging meteen tegen mijn AH zak plassen haah dus snel naar wat boompjes gelopen. Ik ben dus duidelijk geen reu gewend
Hij heeft netjes geplast en gepoept. En volop kusjes gekregen. Nog even afscheid genomen van Diana en daar gingen we opweg naar mijn ouders. Hij heeft bijna de hele tijd geslapen.
Eenmaal daar hebben we eerst Robin alleen de tuin laten ontdekken, hij is erg nieuwsgierig. Daarna Zara erbij, ze vond hem een beetje eng maar al snel niet meer
Zara is dus groter dan Robin haha ik had ook echt een enorme hond verwacht.
De hond van mijn ouders vond Robin eng, hij gromde ook wat maar ook dat ging al snel weer goed.
Robin daagde Zara uit om te spelen en andersom ook, ze hebben achter elkaar aan rondjes door de tuin gerend
Nu net zijn we naar mij thuis gegaan. Hij snuffelde netjes aan de katten en het was meteen goed. Hij ligt nu op een handdoek op een botje te knagen
Hij is doodop, hopelijk gaat hij zo nog even lekker slapen
Bij ouders:

Samen met Zara wat eten

En hoe hij nu ligt

Vanochtend naar Aken gereden met mijn vader, en ook nog flink moeten omrijden omdat wij die parkeerplaats niet meer op konden
Toen de bus er was zijn we met z'n allen erachter aan gereden naar een rustige plek om de honden eruit te laten. Robin zat een beetje stil in zijn bench. Die van Sanner was net als de rest bovenin aardig aan het blaffen
Robin ging meteen tegen mijn AH zak plassen haah dus snel naar wat boompjes gelopen. Ik ben dus duidelijk geen reu gewend
Eenmaal daar hebben we eerst Robin alleen de tuin laten ontdekken, hij is erg nieuwsgierig. Daarna Zara erbij, ze vond hem een beetje eng maar al snel niet meer
De hond van mijn ouders vond Robin eng, hij gromde ook wat maar ook dat ging al snel weer goed.
Robin daagde Zara uit om te spelen en andersom ook, ze hebben achter elkaar aan rondjes door de tuin gerend
Nu net zijn we naar mij thuis gegaan. Hij snuffelde netjes aan de katten en het was meteen goed. Hij ligt nu op een handdoek op een botje te knagen
Bij ouders:

Samen met Zara wat eten

En hoe hij nu ligt

-
Aniway
Wat een leuke foto's allemaal zeg 
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Irmimi
- Vaste gebruiker
Sep is nog steeds een beetje hyper de pieper, vandaar dat ik het nog even uitstel. Ik ga dadelijk nog een flink stuk met hem wandelen, en wil het daarna proberen als hij dan wat rustiger is.Feather__ schreef:Kan je niet beter als hij zo moe is de kennismaking met de katten doen? Dat heb ik hier in ieder geval gedaan en ze heeft geen moment lelijk gedaan.
- Feather__
- Zeer actief
Ohh, dat verklaart hetIrmimi schreef: Sep is nog steeds een beetje hyper de pieper, vandaar dat ik het nog even uitstel. Ik ga dadelijk nog een flink stuk met hem wandelen, en wil het daarna proberen als hij dan wat rustiger is.

- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
-
Sanner
- Zeer actief
Haha, was ze aan het blaffen ja! Arm ding.
Leuk om jullie verslagjes te lezen!!
Hier dan Cosette!
Klein, vrolijk ding, dat was het eerste wat duidelijk was toen ze de bus uit kwam.
Overal knuffels halen en iedereen zoenen. Het waren allemaal lieve honden zeg. Sommige nog een beetje nerveus maar dat viel me echt voor 100% mee. Zo anders dan toen met Kiwi.
Cosette sprong ook zo de auto in en ging gelijk languit op de achterbank liggen. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen in de auto.
Eenmaal thuis ben ik mijn honden gaan halen en mijn zus had Cosette vast. Klein rondje gaan wandelen, Teun deed erg flauw maar Cosette trok zich er niks van aan. Kiwi en Jamie vonden het wel best 'oh weer een nieuwe, oké dan'. Thuis de achterdeur open gezet, konden ze lekker de tuin in met dit mooie weer. Teun vindt Cosette nog niet echt leuk, gelukkig interesseert het Cosette niet. Met Kiwi en Jamie gaat het prima. Speeltjes vindt ze héél erg leuk, ze heeft even lekker in de tuin gespeeld met een piepspeeltje, werd ze erg enthousiast van.
En dan wat foto's:

En zo ligt ze er nu bij:

Leuk om jullie verslagjes te lezen!!
Hier dan Cosette!
Klein, vrolijk ding, dat was het eerste wat duidelijk was toen ze de bus uit kwam.
Cosette sprong ook zo de auto in en ging gelijk languit op de achterbank liggen. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen in de auto.
Eenmaal thuis ben ik mijn honden gaan halen en mijn zus had Cosette vast. Klein rondje gaan wandelen, Teun deed erg flauw maar Cosette trok zich er niks van aan. Kiwi en Jamie vonden het wel best 'oh weer een nieuwe, oké dan'. Thuis de achterdeur open gezet, konden ze lekker de tuin in met dit mooie weer. Teun vindt Cosette nog niet echt leuk, gelukkig interesseert het Cosette niet. Met Kiwi en Jamie gaat het prima. Speeltjes vindt ze héél erg leuk, ze heeft even lekker in de tuin gespeeld met een piepspeeltje, werd ze erg enthousiast van.
En dan wat foto's:

En zo ligt ze er nu bij:

-
Aniway
Wat een leuke foto's
Cosette is ook een mooi hondje zeg
Cosette is ook een mooi hondje zeg
- Zamunda
- Zeer actief
Wat een heerlijke updates! Ik ga ze straks thuis nog even nalezen.
Wij zijn nu zo'n 30/45 minuten onderweg naar huis en het doodvermoeide muppie is eindelijk gaan liggen. Wat was het raar om haar in het echt te zien: zo'n smal koppie joh! En klein, ik had haar groter geschat. Ik denk dat ze even hoog is als Lais.
Ze heeft haar oogjes nu helemaal dicht, kan ik eindelijk even naar haar staren
.
Wij zijn nu zo'n 30/45 minuten onderweg naar huis en het doodvermoeide muppie is eindelijk gaan liggen. Wat was het raar om haar in het echt te zien: zo'n smal koppie joh! En klein, ik had haar groter geschat. Ik denk dat ze even hoog is als Lais.
Ze heeft haar oogjes nu helemaal dicht, kan ik eindelijk even naar haar staren
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat een leuke updates allemaal!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- TessaThomas
- Zeer actief
Leuk zeg allemaal! 
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Sep is zeker een knapperdHanneke2 schreef:Wat leuk om te lezen en wat is Sep een knapperd!

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nou, ik ben ook weer thuis na een lange dag die al vroeg begon (om half zes kwam het telefoontje van de chauffeur dat ze tussen half 10 en 10 in Aken zouden zijn).
Alles is heel goed en volgens planning verlopen. Alle honden hebben de lange reis goed doorstaan en waren blij dat ze de bus uit mochten. Heel fijn om ze allemaal weer te zien, nu met blije baasjes en opvanggezinnen die hen op stonden te wachten...
Als laatste Tisbee aan Zamunda overgedragen - die was doodop natuurlijk en zal wel flink slapen de komende dagen.
Heel fijn dus om nu de eerste updates te lezen, ik voel me helemaal trots dat ze het allemaal zo goed doen (maar dat is natuurlijk helemaal niet mijn verdienste).
Iedereen heel veel plezier en succes met jullie nieuwe (tijdelijke) huisgenoot!
Alles is heel goed en volgens planning verlopen. Alle honden hebben de lange reis goed doorstaan en waren blij dat ze de bus uit mochten. Heel fijn om ze allemaal weer te zien, nu met blije baasjes en opvanggezinnen die hen op stonden te wachten...
Als laatste Tisbee aan Zamunda overgedragen - die was doodop natuurlijk en zal wel flink slapen de komende dagen.
Heel fijn dus om nu de eerste updates te lezen, ik voel me helemaal trots dat ze het allemaal zo goed doen (maar dat is natuurlijk helemaal niet mijn verdienste).
Iedereen heel veel plezier en succes met jullie nieuwe (tijdelijke) huisgenoot!