iones schreef:
Wel een ding wil ik er over kwijt: je kunt niet voorspellen of iemand crimineel wordt, dus jouw bovenstaande uitspraak is onzin.
En dit kan je bij honden wel?

Natuurlijk is wat ik schrijf onzin, ik bedoelde het sarcastisch. Ik snap gewoon echt niet hoe jij aan een hond denkt te kunnen zien of ie al dan niet voor de kill gaat voordat het daadwerkelijk gebeurt. Sterker nog dit is een krantenberichtje waar je op reageert, je kent de hond in kwestie niet eens.
Het woord "mogelijke" zou je weg kunnen laten. En dan zeg ik dat iemand die de fout in is gegaan, zoals bij een verkrachting, die mag niet nog een kans krijgen. Zet maar voorgoed vast.
Het wordt steeds mooier, het glas is bij jou echt nooit halfvol maar altijd half leeg he?
Hij kent zijn eigen hond niet. Daarmee begint de fout al.
Wat steekt de wereld toch simpel in elkaar volgens jou, er is echt geen enkele nuance mogelijk.....
Ik probeer het nog 1 keer. Een hond reageert bij iedereen anders, als ik mijn hond meegeef aan iemand die niet dominant genoeg is naar hem is zal hij veel meer en heftiger uitvallen. Voor een vrouw of kind is hij veel beschermender dan bij een man. Bij een grote luidruchtige groep die ons passeert zet meneer zich schrap om ons te verdedigen, bij een oud omaatje wat langs rolatort is hij gewoon ontspannen. Ik heb niet de wijsheid in pacht om bij elke mogelijke combinatie van factoren met zekerheid te kunnen zeggen hoe hij reageert, ik vraag me dan ook af waar jij die wijsheid vandaan haalt.
Iedere hond heeft een breekpunt waarin hij aggressief naar mens of dier wordt, dat weet ik wel zeker en ook die grens verschilt van ras tot ras en binnen het ras van hond tot hond. Je kunt niet zeggen dat een chihuahua bijv. nooit zal bijten en een staff per definitie wel en dit is wel wat jij nu beweert.