Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door fenneke »

metaveenendaal schreef:GEDRAGSCODE
De mogelijkheden om te mountainbiken worden sterk bepaald door ons eigen gedrag als mountainbiker. Respecteer daarom de gedragscode die in samenwerking met Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, de KNWU en de NTFU is opgesteld.

Fiets alleen daar waar het is toegestaan

Maak geen gebruik van paden waar aangegeven staat dat deze verboden zijn voor fietsers. Vermijd gemarkeerde, smalle wandel- en ruiterroutes waar nauwelijks uitwijkmogelijkheden bestaan. Maak zelf geen nieuwe paden zonder daarvoor toestemming te hebben van de terreinbeheerder.
Respecteer de natuur: plant én dier
Verniel geen planten en laat geen dieren schrikken. Paarden kunnen bij een ontmoeting met een mountainbiker schrikken en vluchten. Fiets dan ook ruim om paarden heen, kondig even rustig aan als je wilt passeren, rij rustig voorbij en gun de ruiter en het paard tijd om aan de kant te gaan. Zie je dat het paard angstig wordt, blijf dan even staan tot het paard gekalmeerd is.
Fiets in kleine groepjes
Grote groepen worden door andere bosbezoekers en beheerders als een groter probleem ervaren dan kleine groepen van maximaal 3-4 personen.
Waarschuw andere recreanten tijdig en vriendelijk
Wanneer je een groep recreanten nadert, waarschuw de groep dan tijdig. En doe dit vooral vriendelijk.
Benader andere recreanten en drukke locaties stapvoets
Verleen voorrang aan wandelaars en ruiters. Deze ongeschreven regel wordt al langer toegepast in de VS en Schotland. De belangrijkste bron van conflicten is de schrikreactie van wandelaars en ruiters op mountainbikers die onaangekondigd en met een hoge snelheid langskomen. Benader andere recreanten en drukke locaties daarom stapvoets. Wil je mountainbiken zonder al te veel andere recreanten tegen te komen? Begeef je dan vooral ’s ochtends in het terrein en mijd bijvoorbeeld de drukke zondagmiddagen of drukke locaties.
Voorkom onnodig remmen: spaar de ondergrond
Voorkom slippen. Slippen kan de bovengrond losmaken en kan geulen veroorzaken die het water kanaliseren. Slippen wijst bovendien op een gebrek aan techniek. Hellingen, bochten, mulle bodems en bodems met een slechte afwatering zijn gevoelig voor schade door mountainbikers. Overweeg in dat geval een ander pad of andere route. Maak geen nieuwe paden maar blijf op bestaande routes . Snijd geen bochten af maar blijf op het pad.
Maak geen onnodig lawaai
Met name paarden kunnen schrikken wanneer je veel lawaai maakt in hun omgeving. Schreeuw nooit naar andere recreanten als je wilt passeren, dit is funest voor het imago van de mountainbiker en brengt de toegankelijkheid van gebieden voor mountainbikers in gevaar.
Laat geen afval achter
Houd de natuur schoon en gooi verpakkingen van energierepen, drankjes of bijvoorbeeld bananenschillen altijd in een prullenbak of container. Is deze niet aanwezig, neem je eigen afval dan mee om het bij terugkomst van de activiteit weg te gooien.

bron:http://www.singletracks.nl/Singletracks ... scode.aspx

dit staat er ongeveer al 10 keer maar dat geldt niet voor nico of hoe hij ook heet na alle leugens die hij verspreidt :oohja:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

NicoBorder schreef:Wedden voor 10000000 miljard euro dat ik dyslectisch ben.
Eerder oost indisch blind :19:
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Mijn spelling hier is tevens beide keren de juiste. God hebbe z'n ziel is spreektaal en niet schrijftaal.
Establishment is een verangalisering ofzo (worden uit het engels geleend op een foutieve manier ) en mijne is de Europees juiste spelling namelijk een leenwoord uit het Frans. Jullie zijn echt een stelletje sukkels.

Ik houd me aan al die regels behalve dat schreeuwen vind het ook een onzinnige regel dus daar mag je me op aanpakken maar daar heb ik schijt aan.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

NicoBorder schreef:Mijn spelling hier is tevens beide keren de juiste. God hebbe z'n ziel is spreektaal en niet schrijftaal.
Establishment is een verangalisering ofzo (worden uit het engels geleend op een foutieve manier ) en mijne is de Europees juiste spelling namelijk een leenwoord uit het Frans. Jullie zijn echt een stelletje sukkels.

Ik houd me aan al die regels trouwens dus je kan er wel weer mee op de proppen komen.
Tuurlijk, en jij mag overal fietsen :E:

Wat zul jij een kut partner hebben, aangezien je je hier behoorlijk moet afreageren. Misschien eens scheiden of uit elkaar gaan :mrgreen:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Geniaal, goed uitziend, mooie benen, slim, dyslectisch, wat komt er nog meer? Egocentrisch, eigenwijs, rechtlijnig, weinig empathie? Of gewoon, een beetje dom?
Sorry hoor, maar je vraagt er gewoon om.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 08 jan 2012 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Gelukkig begint de basisschool morgen weer, vakantie voorbij. Zijn we weer verlost van een kleuter :cheer: :cheer:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Liesbeth schreef:
Geniaal, goed uitziend, mooie benen, slim, dyslectisch, wat komt er nog meer? Egocentrisch, eigenwijs, rechtlijnig, weinig empathie? Of gewoon, een beetje dom?
Sorry hoor, maar je vraagt er gewoon om.
Ik zou wel eens een foto van hem willen zien en bij voorkeur in zijn mbt-outfit :mann:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
NicoBorder

Het is niet te hopen dat wij elkaar ooit tegen komen dan, denk je werkelijk dat ik ga vragen? Hee je loopt dan wel in de richting op een mtb route maar zou ik er toch als het enigszins even kan langs kunnen. Ik roep op een aanvaardbare afstand pas op, en dan heb je gewoon uit de weg te gaan.

Ik heb schijt aan dat dyslectische echt schijt, verschuil me er niet achter mij mag je best op m'n spelling aanpakken maar de volgende keer zorg even dat je wel gelijk hebt, dombo's :p .
Liesbeth
Zeer actief

NicoBorder schreef:Het is niet te hopen dat wij elkaar ooit tegen komen dan, denk je werkelijk dat ik ga vragen? Hee je loopt dan wel in de richting op een mtb route maar zou ik er toch als het enigszins even kan langs kunnen. Ik roep op een aanvaardbare afstand pas op, en dan heb je gewoon uit de weg te gaan.

Ik heb schijt aan dat dyslectische echt schijt, verschuil me er niet achter mij mag je best op m'n spelling aanpakken maar de volgende keer zorg even dat je wel gelijk hebt, dombo's :p: .
:LOL: :LOL: :LOL:

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

NicoBorder schreef:Ik roep standaard PAS OP, op een afstand waarvan ik acht en weet dat je tijd genoeg hebt om weg te gaan. Heb namelijk nog nooit mee gemaakt dat dat niet op tijd kon gebeuren. Als jij dan blijft staan willens en wetens om een robbertje te vechten loop ik daar zeker niet voor weg meneer feitemans kijken hoe stoer je dan bent.
En rem je dan ook meteen even af zoals het hoort?
Of krijg ik (en mijn hond) nog net tijd om mijn vege lijf te redden?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Sukkels, slimpie, dombo's :lol1:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
sjaak-k
Zeer actief

NicoBorder schreef:Ik roep op een aanvaardbare afstand pas op, en dan heb je gewoon uit de weg te gaan.

Jezus jongen, je moest je eigen posts eens lezen :LOL:
Afbeelding
NicoBorder

Ben opzich wel geneigd een foto van mezelf te plaatsen alleen tja, wil ook niet het risico nemen dat ik herkent wordt... Het heeft wel eens negatieve gevolgen om je nek uit te steken.

Ik roep standaard op gepaste afstand: PAS OP! en daarna BEDANKT. Nooit ben ik daarop aangesproken denk dus ook dat jij dat niet zal doen.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Woow Nico, jij mag blij zijn dat je mij nooit bent tegen gekomen, aso's als jij wordt ik namelijk des duivels van, dikke kans dat jij met die fiets van je om je nek gevouwen het bos uitstrompelt

:kotz:
NicoBorder

Ik ga best vaak in Mierlo fietsen probeer het daar eens zou ik zeggen...
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

NicoBorder schreef:Ben opzich wel geneigd een foto van mezelf te plaatsen alleen tja, wil ook niet het risico nemen dat ik herkent wordt... Het heeft wel eens negatieve gevolgen om je nek uit te steken.

Ik roep standaard op gepaste afstand: PAS OP! en daarna BEDANKT. Nooit ben ik daarop aangesproken denk dus ook dat jij dat niet zal doen.

wat een scheitbak ben je zeg
wel iedereen hier de vloer aanvegen maar niet met je snufferd op het internet willen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
NicoBorder

Ik durf hem makkelijk aan te gaan. Heb de bewijzen namelijk.

Klopt inderdaad, ik wil in deze hoedanigheid niet op internet herkenbaar komen , laf inderdaad.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Liesbeth
Zeer actief

NicoBorder schreef:Ben opzich wel geneigd een foto van mezelf te plaatsen alleen tja, wil ook niet het risico nemen dat ik herkent wordt... Het heeft wel eens negatieve gevolgen om je nek uit te steken.

Als je nou eens roept dat je (eraan) komt, wellicht dat een ander dat minder dominerend ervaart :19: ?

Liesbeth
Zeer actief

NicoBorder schreef:Ik ga best vaak in Mierlo fietsen probeer het daar eens zou ik zeggen...
In dat losloopgebied????

Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

NicoBorder schreef:Mijn spelling hier is tevens beide keren de juiste. God hebbe z'n ziel is spreektaal en niet schrijftaal.
Je schrijft hier toch, je spreekt toch niet? En heb je ook door dat je vanuit jouw situatie praat (wat begrijpelijk is) maar dat anderen hetzelfde doen? Praten over situaties waarmee zij te maken hebben gehad. Je kan niet verwachten dat iedereen alleen maar praat over jouw situatie als ze die niet meemaken :19:
NicoBorder

Klopt inderdaad maar ik werd verbeterd dat het niet hebbende maar hebbe z'n ziel was. Dus dankjewel dat je me onbedoeld bijvalt.

Nee Mierlo is geen losloopgebied.

Ohh nu is het opeens toespreken, net zat je nog met zogenaamde feiten te dreigen.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

NicoBorder schreef:Ik roep standaard PAS OP, op een afstand waarvan ik acht en weet dat je tijd genoeg hebt om weg te gaan. Heb namelijk nog nooit mee gemaakt dat dat niet op tijd kon gebeuren. Als jij dan blijft staan willens en wetens om een robbertje te vechten loop ik daar zeker niet voor weg meneer feitemans kijken hoe stoer je dan bent.
En ineens kom je een persoon tegen welke hardhorend -of doof-is! Gebruik je restantje botte verstand en schuif dat fietspad in je bovenkamer eens opzij. Hopelijk dat er dan iets van bruikbaar verstand zichtbaar wordt. Kun je zomaar een helder moment van krijgen wat in de regel gewoon 'rekening houden met' wordt genoemd.

Ik hoop je nooit tegen te komen tijdens mijn dagelijkse wandelronde. Jij gebruikt je rem niet, ik dan ook niet. :ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

sjaak-k schreef:
NicoBorder schreef:Ik roep op een aanvaardbare afstand pas op, en dan heb je gewoon uit de weg te gaan.

Jezus jongen, je moest je eigen posts eens lezen :LOL:
:LOL:
Dat is waar ik mij vaak aan irriteer bij fietsers. Ik kom overigens liever mountainbikers tegen dan wielrenners, maar dat terzijde.
Waar het mij om gaat is dat zulke roepers zelf denken dat ze je waarschuwen, terwijl het eigenlijk een doodordinar dreigement is. Het betekent: Ga aan de kant of ik rij je van de sokken.
Tja, daar reageren mensen nu eenmaal vaak niet gewenst op. Vreemd hè :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Kit
Erelid

Liesbeth schreef:
NicoBorder schreef:Ik ga best vaak in Mierlo fietsen probeer het daar eens zou ik zeggen...
In dat losloopgebied????

Helaas voor hem kom ik daar nooit, come to think of it, misschien toch maar eens doen
NicoBorder

Heb ik ooit gezegd dat ik m'n rem niet gebruik? NEEEE ik heb nooit een hond dood gereden, wou jullie een beetje op de kast krijgen zodat ik jullie aandacht heb in dit belangrijke topic.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kit
Erelid

Ik ga weg uit dit debiele topic, dikke kans dat ik een "onschuldige collega" van epicfailNico bij z'n kladden grijp
sjaak-k
Zeer actief

NicoBorder schreef:Heb ik ooit gezegd dat ik m'n rem niet gebruik? NEEEE ik heb nooit een hond dood gereden, wou jullie een beetje op de kast krijgen zodat ik jullie aandacht heb in dit belangrijke topic.
Je lult jezelf vast mannetje :wink:
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ach misschien zet hij zich hier wel asocialer neer dan dat hij is. Als hij op gepaste afstand "pas op" roept (en niet op een toon van hoe haal jij het in godsnaam in je hoofd om hier uberhaubt te zijn) en als je aan de kant gaat met je hond "bedankt" roept bij het passeren dan is er niet zo veel aan de hand. Het eerdere zijn punt kracht bijzettende verhaal namelijk doodrijden van de hond was niet waar als ik het goed gelezen en begrepen heb.

De mountainbikers die ik lastig vind zijn degene die niks roepen of laten weten dat ze achter me zitten en gaan inhalen, of PAS OP schreeuwen als ze me al voorbij zijn. Die spreek ik er overigens ook nooit op aan... ze zijn namelijk al ver buiten mijn bereik qua gesprek om te vragen of dat nou echt zo moest.....

Laatst riep er een TRING TRING (klonk zo ie zo al vriendelijker als PAS OP viel me heel erg op) en dat ging prima. Gaf me genoeg tijd om gewoon aan de kant te gaan en Prana bij me te roepen. Toch stoor ik me niet aan een tijdige PAS OP zelfs als de toon niet allervriendelijkst is. Kan me voorstellen dat als je al een uur hard aan het fietsen bent dat je wat anders ademhaalt en als je dan gaat schreeuwen het er wat steviger uitkomt als normaal.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Na 32 pagina's nog geen slot op deze gestoorde wandeling/fietstocht?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

NicoBorder schreef:Nee Mierlo is geen losloopgebied.
http://www.doggies.nl/hondenlosloopgebi ... ierlo-5381
http://www.mtbroutes.nl/com_mtbinfo/kaa ... s/1022.xml

Volgens mij loopt de MTB-route door het hondenlosloopgeboed Molenheide. Kan zijn dat ik niet goed zie, want ik ben daar niet bekend. Maar als ik het plaatje bekijk en de omschrijving lees, denk ik dat ik gelijk heb.

Gesloten

Terug naar “Discussieforum”