Er is geen medische oorzaak volgens de DA. Waarschijnlijk heeft hij onvoldoende voeding/doorbloeding via de placenta of baarmoeder gekregen. Uit de eerste test bleek dat hij bloedarmoede zou hebben, maar bij de bloedtest een week later was de waarde van de rode bloedcellen al vier keer hoger. Vanaf zijn geboorte heeft ie goed gegeten en is hij aangekomen. Hij krijgt nu dagelijks 200 gram tartaar extra, zodat hij meer ijzer binnenkrijgt (dat is volgens de DA niet noodzakelijk, maar het kan ook geen kwaad en hij vind het erg lekker). Ik kan dus wel eindeloos in het hondje laten prikken om bloed te testen, maar wrs is er gewoonweg geen andere oorzaak voor het feit dat hij zo klein was. Bij een normale geboorte had hij dood geweest, of erger nog, er helemaal niet uit gekomen (hij zat achter de moeders ribben). Doordat het nu een keizersnede werd, leefde hij gewoon. Ik ben met je eens dat de foto´s een vertekend beeld gaven. Als ik ze nu bekijk, vond ik hem ook een zielig hoopje. Er zijn diverse fokkers die zeggen dat zij hem ook hadden laten inslapen, maar ik ben erg blij dat ik toch naar mijn gevoel heb geluisterd.
De DA ziet geen enkele aanleiding waarom hij niet zou uitgroeien tot een normaal formaat Mastiff. Ik laat over een maand of 2 nogmaals bloed prikken om zeker te weten dat de waarden van de rode bloedcellen niet weer is teruggelopen, maar daar geloof iik niet in! Hij gedraagt zich echt als een Mastiff, alleen loopt ie een week of 3 achter op de rest. Ik hoop hier over twee jaar foto´s van hem te kunnen plaatsen als hij 100 kilo weegt (80 mag ook). Kijk maar eens op mijn site, daar staan een aantal filmpjes van hem (Barto), daar kun je het verschil met zijn zusjes goed zien, maar daar kun je ook zien dat het absoluut geen ziek of zielig hondje is!
Ik moet nog even kwijt dat ik het wel karakter vind hebben dat je hier toch nog reageert, dat had ik niet verwacht. Misschien is het een optie om de volgende keer je mening iets genuanceerder te uiten. Iedereens mening wordt door mij op prijs gesteld, maar in het geval van jouw mening was het vooral de manier waarop je het schreef. Maar nogmaals, chapeau dat je nu een reaktie plaatst