Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

NicoBorder

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Kijk lieveheersbeestje, ik had het niet beter kun omschrijven. Aangezien je hier gelijk op foutjes gewezen wordt: het is sowieso. Niet dat het me ook maar iets boeit voor de rest.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

NicoBorder schreef:Helemaal niet, daar ik mijn fiets voor wedstrijd doeleinde gebruik hoef ik geen bel te monteren, ik schreeuw PAS OP!!, dan ga je aan de kant en dan zeg ik dankjewel thats it, is genoeg waarschuwing. Voor verdere info inclusief teruggekaatste beledigingen verwijs ik je naar mijn bovenstaande bericht.
Dit klopt niet. Als je aan het trainen bent wordt je gezien als fietsende weggebruiker al ben je op een MTB route. En als fietsende wegebruiker ben je verplicht om een bel te hebben.
NicoBorder schreef:En die armband is geen goed idee, heb h'm gehad maar bij mountainbiken gaat hij door de schokken constant af...
Dit klopt wel. Zijn geen fijne dingen op een goede route.

Het draait in de hele topic maar om 1 ding. Rekening houden met elkaar. Honden op een MTB route is niet altijd handig. Overigens staan de routes hier in het oosten van Brabant wel redelijk goed aangegeven. Ik loop er gewoon, maar wel op de overzichtelijke stukken zodat ik mijn honden aan de kant kan doen.

Fietsers in een losloopgebied is ook niet handig. Die MTBroutes lopen wel eens door een losloopgebied. Dan is het prettig als een fietser aan kan kondigen dat hij onderweg is.
Gewoon, rekening houden met elkaar :19:

Niemand die me "owned". Niemand die me met latijnse woorden duidelijk hoeft te maken dat hij slimmer denkt te zijn dan mij. gewoon, beetje fatsoen gebruiken. Als dat heel moeilijk is dan zegt dat wat over intelligentie wat mij betrefd.
NicoBorder

Op de site van gemeente Mierlo staat een upgedate plattegrond daar is alles gesplitst begrijpelijk ook.

Ja een viswijf met 2 hondjes is wel iets om heel erg bang van te worden...
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Tara schreef:
NicoBorder schreef:Ik durf hem makkelijk aan te gaan. Heb de bewijzen namelijk.

Klopt inderdaad, ik wil in deze hoedanigheid niet op internet herkenbaar komen , laf inderdaad.
Knullie, etablissement was inderdaad correct gespeld, als je het nu ook nog een keer in de juiste context had geplaatst was het een prachtige zin geweest, maar helaas... :neenee:
Maar kom, ik ben de lulligste niet, en ik leg het je wel even uit.
Had ik al gedaan :pffff:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ariane
Erelid

NicoBorder schreef:Op de site van gemeente Mierlo staat een upgedate plattegrond daar is alles gesplitst begrijpelijk ook.

Ja een viswijf met 2 hondjes is wel iets om heel erg bang van te worden...
Nu krijgen we er ook nog een viswijf bij :goeie: :goeie:

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

NicoBorder schreef:Klopt inderdaad maar ik werd verbeterd dat het niet hebbende maar hebbe z'n ziel was. Dus dankjewel dat je me onbedoeld bijvalt.

Nee Mierlo is geen losloopgebied.

Ohh nu is het opeens toespreken, net zat je nog met zogenaamde feiten te dreigen.
http://www.hondenlosloopgebied.nl/index ... &Itemid=38

In Mierlo is wel een losloopgebied.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 08 jan 2012 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

NicoBorder schreef:Ik durf hem makkelijk aan te gaan. Heb de bewijzen namelijk.
Welke?
Leesdiploma van groep 1?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
NicoBorder

Beetje zeiken over spelling als je het op dit inhoud niet meer kan winnen. Nogmaals een voorbeeld de slechte verliezers die jullie zijn. Alleen maar ad hominem 0 inhoud.

En flamme ik heb het bij de bond na gevraagd dus denk dat die er wel meer van weten dan jij.

Nogmaals kijk maar op de site van de gemeente en leg die naast het parcours.
Ariane
Erelid

fenneke schreef:
NicoBorder schreef:Ben opzich wel geneigd een foto van mezelf te plaatsen alleen tja, wil ook niet het risico nemen dat ik herkent wordt... Het heeft wel eens negatieve gevolgen om je nek uit te steken.

Ik roep standaard op gepaste afstand: PAS OP! en daarna BEDANKT. Nooit ben ik daarop aangesproken denk dus ook dat jij dat niet zal doen.

wat een scheitbak ben je zeg
wel iedereen hier de vloer aanvegen maar niet met je snufferd op het internet willen
Fenneke, hij wil niet herkenT worden :lees:

Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

NicoBorder schreef:Heb ik ooit gezegd dat ik m'n rem niet gebruik? NEEEE ik heb nooit een hond dood gereden, wou jullie een beetje op de kast krijgen zodat ik jullie aandacht heb in dit belangrijke topic.
Ik wil je dat het volgende gewoon eens tot je door laat dringen.
Ik vind je;
-irritant
-hoogdravend
-egoïstisch
-patserig
-dreigend
-hersenloos
-ervan uit gaat dat iedereen je wél hoort en dus opzij dient te gaan... :piew:

Eigelijk hoop ik 'n beetje dat je wel in mijn gebied komt fhehietsheé. Jouw drammerige toontje nodigt bijna uit om het een toontje lager te laten zingen.
NicoBorder

Ik zou zeggen kom maar! kom maar! Naar Mierlo!
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

NicoBorder schreef:Heb ik ooit gezegd dat ik m'n rem niet gebruik? NEEEE ik heb nooit een hond dood gereden, wou jullie een beetje op de kast krijgen zodat ik jullie aandacht heb in dit belangrijke topic.
Wat een amusant topic :F:

ik wou
je/jij wou
hij/zij/ze wou
wij/we wouwen
jullie wouwen
zij/ze wouwen

Zou het :O:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

NicoBorder schreef:Op de site van gemeente Mierlo staat een upgedate plattegrond daar is alles gesplitst begrijpelijk ook.
Sorry Nico, maar 'upgedate' heeft niets te maken met dyslexie.. :U:
Afbeelding
Wilm@

Ariane schreef:
fenneke schreef:
NicoBorder schreef:Ben opzich wel geneigd een foto van mezelf te plaatsen alleen tja, wil ook niet het risico nemen dat ik herkent wordt... Het heeft wel eens negatieve gevolgen om je nek uit te steken.

Ik roep standaard op gepaste afstand: PAS OP! en daarna BEDANKT. Nooit ben ik daarop aangesproken denk dus ook dat jij dat niet zal doen.

wat een scheitbak ben je zeg
wel iedereen hier de vloer aanvegen maar niet met je snufferd op het internet willen
Fenneke, hij wil niet herkenT worden :lees:
Fenneke, ik wordT?
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

NicoBorder schreef:Beetje zeiken over spelling als je het op dit inhoud niet meer kan winnen. Nogmaals een voorbeeld de slechte verliezers die jullie zijn. Alleen maar ad hominem 0 inhoud.

En flamme ik heb het bij de bond na gevraagd dus denk dat die er wel meer van weten dan jij.
Nogmaals kijk maar op de site van de gemeente en leg die naast het parcours.

:LOL: :LOL: :LOL: Tja ik heb het ook gevraagd.

Overigens kruist in Mierlo de MTB route het losloopgebied. In Roosendaal bijvoorbeeld ook. Dat is op meer plaatsen zo. Omdat men er van uit gaat dat mensen op een normale manier met elkaar om kunnen gaan.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

NicoBorder schreef:Beetje zeiken over spelling als je het op dit inhoud niet meer kan winnen.
Het is niet alleen je spelling maar ook je leesniveau is bedroevend laag.
De taalpolitie hier veegt in elk geval de vloer aan met jouw Nederlands.Dat heeft namelijk niks met dyslexie te maken.
Als jij een zich aan alle regels houdende andere gebruiker van een bos aanrijdt ben je hoe dan ook de pisang maar op een of andere manier schijnt dat niet tot je door te dringen.
Als jij in het bos een bejaarde die daar met zijn rollator loopt aanrijdt ben je ook de pisang.Tenzij opa of oma na jouw brul meteen de rollator aan de kant gooit en zelf voor zijn leven springt.Want zo hard kom je blijkbaar aan racen getuige je ontmoeting met de hond van vandaag.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pool
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pool »

Och wat zielig die NicoBorder....
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

NicoBorder schreef:Wedden voor 10000000 miljard euro dat ik dyslectisch ben.

Mijn spelling hier is tevens beide keren de juiste. God hebbe z'n ziel is spreektaal en niet schrijftaal.
Establishment is een verangalisering ofzo (worden uit het engels geleend op een foutieve manier ) en mijne is de Europees juiste spelling namelijk een leenwoord uit het Frans. Jullie zijn echt een stelletje sukkels.
Fout. Het is een conjuctief (aanvoegende wijs.) Heeft niks met spreektaal te maken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanvoegende_wijs

En het is een Anglicisme..
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Kit schreef:
Liesbeth schreef:
NicoBorder schreef:Ik ga best vaak in Mierlo fietsen probeer het daar eens zou ik zeggen...
In dat losloopgebied????

Helaas voor hem kom ik daar nooit, come to think of it, misschien toch maar eens doen
Dan ga ik met je mee :mrgreen:
Afbeelding
Wilm@

NicoBorder schreef:Ik zou zeggen kom maar! kom maar! Naar Mierlo!
Met mijn schattig Bassie.... :I: Tis zo'n lieverd, :love: Vooral voor fhehietsheé's zonder normen en waarde. Wanneer kan ik je verwachten?
Eigelijk hoop ik 'n beetje dat je wel in mijn gebied komt fhehietsheé. Jouw drammerige toontje nodigt bijna uit om het een toontje lager te laten zingen.
Dus, hijs die fiets achterin en kom naar mijn gebied. :pffff:
NicoBorder

Volgende zaterdag en zondag/ langs het kanaal bij landgoed gulbergen nabij de afval berg. Wel even thee meenemen.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilm@

NicoBorder schreef:Volgende zaterdag en zondag/ langs het kanaal bij landgoed gulbergen nabij de afval berg.
Nee, MIJN gebied en nergens anders. :zweep:
Roompie
Zeer actief

Ik ken een paar mensen die te dom voor woorden zijn. Nico hoort daar vanaf nu voor mij ook bij. :piew:
Afbeelding
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door Rexyboy »

Ik denk dat dit wel het meest actieve onderwerp is! En dan nog een discussie met iemand die geen bal om honden geeft! Dat is toch te gek voor woorden dat hij aandacht krijgt! Dit forum is voor hondenliefhebbers niet voor degoutante egotrippers!
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

NicoBorder schreef:Volgende zaterdag en zondag/ langs het kanaal bij landgoed gulbergen nabij de afval berg. Wel even thee meenemen.
Dat is toeval zeg,dan is er ook een hondenwandeling :lol1: :wink:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Tara schreef:
Roompie schreef:Ik ken een paar mensen die te dom voor woorden zijn. Nico hoort daar vanaf nu voor mij ook bij. :piew:
Ik herhaal: Beati pauperes spiritu
:engel:
Google is my best friend :ok: Beati pauperes spiritu, quoniam ipsorum est regnum caelorum.

:mrgreen:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Boutje schreef:Ik heb niet alle 33 pagina's gelezen, maar klopt dit?
-ts wil zijn border niet afleren achter fietsers aan te rennen en wil die zelfde border aanleren om bij klachten van die fietsers tegen de fiets te plassen en/of vervaarlijk te grommen naar de fietser
-ts roept van op een in zijn ogen aanvaardbare afstand "pas op" op de fiets en veronderstelt dan dat iedereen op tijd zijn/haar hond(en) kan bij zich roepen en aanlijnen of... (rijdt hij dan gewoon door, desnoods tegen/over hond heen???)
-ts nodigt ons vriendelijk uit om in Mierlo te gaan wandelen

Ik twijfel tussen lachen, walgen of gewoon morgen met mijn 7 honden en mezelf uiteraard naar Mierlo te trekken ...
mss toch even alle pagina's lezen :engel:
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Nog even over jouw favoriete bos:
dit zegt MTBroutes:
De route voert voor een groot deel over de Molenheide en de Braakhuizense heide, gelegen tussen Geldrop en Mierlo
Dit zegt staatsbosbeheer (eigenaar van de molenheide en iets betrouwbaarder dan jouw bond lijkt me)
Honden zijn welkom, mits aangelijnd. Op het Rulse Laarzenpad zijn honden niet toegestaan i.v.m. het vee dat daar loopt. In het Leenderbos mogen honden los op de Molenheide.
http://www.staatsbosbeheer.nl/Natuurgeb ... kheid.aspx

ATBroutes zijn geen verboden gebied, dat het niet slim is om daar met je hond te wandelen lijkt me evident, net zoals je niet op gewone fietspaden wandelt, net zo vervelend. Verboden is het echter niet. Het pad is namelijk geen eigendom van een MTBclub maar van instanties zoals Staatsbosbeheer.

Verder heb je het steeds over dat ik schuldig ben als jij tegen mijn hond aanrijdt, ik weet niet waarop je je baseert?? Ik heb het idee op artikel 425 wetboek van strafrecht
Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:

1*.
hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;
2*.
hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.
Dan ga ik je heftig teleurstellen:
lid1 aanhitsen (of ophitsen in niet wettelijk nederlands) en terughouden gaat dus pas op als het dier een mens aanvalt. In jouw MTBsituatie is er van aanvallen geen sprake. Hond loopt en jij fiets ertegen aan.
lid2 gevaarlijk dier is pas van toepassing als bijv. de burgemeester mijn hond heeft aangewezen als gevaarlijk dier (en dan gaat het om een specifieke hond).

Het leuke is dat in het geval van een botsing tussen jij op je fiets en mijn hond artikel 5 wegenverkeerswet van toepassing is: jij had je snelheid moeten aanpassen (en dankzij jou zal ik in een hopelijk nooit voorkomend geval wel even controleren of de fiets is voorzien van een wettelijk verplichte bel :F: ). Grappig is dan ook dat daar waar er kruisingen zijn in het eerder genoemde Schoorl tussen de MTBroute en fiets/ruiter/wandelpaden er op de MTBroute waarschuwingsborden staan. Hiermee dekt Staatsbosbeheer en het PWN zich juridisch in, jij als Mountainbiker hebt dan willens en wetens je snelheid niet aangepast terwijl jij wel gewaarschuwd bent.

Ik heb uit dit verder vermakelijke topic geleerd:
Ik zal nog beter vooraf checken wat de regels in een bepaald gebied zijn omtrent honden.
Mocht er een MTB route zijn zal ik die regels ook nakijken zodat gesprekken heel leuk kunnen zijn.

Verder heb ik ontdekt dat sommige studenten bedrijfskunde enorm uit hun nek kunnen lullen en blijkbaar onzettend slecht in zaken opzoeken zijn (ik ben niet bekend in Mierlo/Geldrop maar dat van dat hondenlosloopgebied vind je met 1 zoekactie)
Owh en over dat topsportondersteuning.............. volgens de site van NOC/NSF heeft alleen de KNWU die, en dat is toch een hele andere bond dan dat jij aangeeft.
En de groeten van de mannen :zwaai
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Roompie schreef:
Kit schreef:
Liesbeth schreef:
NicoBorder schreef:Ik ga best vaak in Mierlo fietsen probeer het daar eens zou ik zeggen...
In dat losloopgebied????

Helaas voor hem kom ik daar nooit, come to think of it, misschien toch maar eens doen
Dan ga ik met je mee :mrgreen:
Idee voor een forumwandeling!
:cheer:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Liesbeth schreef:
Liesbeth schreef:
NicoBorder schreef:Je komt blijkbaar uit de buurt, pfff zwakke fietser ga een keer mee trainen met ons dan...

Lezen kan je ook al niet, heb meermaals benoemd dat ik het zo doe zoals jij schetst.

Voor de hondenbezitters: Jullie hebben je net zo goed aan te passen maar aangezien jullie daar schijt aan hebben hoeven de meeste van jullie niet op mijn empathie te rekenen mocht er met jullie hond een ongeluk gebeuren. Jullie zijn aansprakelijk onthoud dat goed.
Wil je mijn bijdrages dan ook even lezen (en niet alleen deze)?

De meeste hondenbezitters houden heel veel rekening met MTB-ers, gewoon omdat ze hun hond liever niet zien verongelukken.
Dat "wij" aansprakelijk zouden zijn geloof ik niet. De zwakkere/langzamere heeft over het algemeen meer rechten dan de snellere/sterkere. Het is op de weg ook zo dat de fieters (vrij) goed beschermt wordt, volgens de wet. En dat is omdat die zwakker is t.o.v. automobilisten. Neemt niet weg dat het gros van de (bijna)ongelukken veroorzaakt wordt door de fietser.
Ik quote mezelf even, want anders vergeet je misschien om eens een antwoord te geven. Of héb je geen antwoord. Mag je ook zeggen, hoor :F: .
@ NicoBorder:
Nog maar een keer, want ik heb de indruk dat je alleen reageert als je je aangevallen voelt en niet op vragen waarbij je moet nadenken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”