Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Neeltje schreef:
jidde schreef:Bassie en Adriaan, Peppie en Kokkie, Jut en Jul, Hepie en Hepie (schrijf ik die goed?). Volgens mij is het in die trand bedoeld, want ik zie weinig homo-achtig iets aan Bassie en Adriaan :smile: Weet je wie wel homo is dit jaar? Sinterklaas :smile:
Het was in ieder geval vast niet aardig bedoeld.........
maar dan moet je niet gelijk blerren dat een homosexueel tintje aan zit ;) ...

Want zelfs ik als homosexueel, zie dat toch echt niet... maar goed... zal wel aan mij liggen.. :roll:

Kijk, als ze nou Tinky Winky, Tipsy, Lala & Po hadden genoemd, dan had ik het nog kunnen begrijpen.... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Suuz! op 20 aug 2008 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Neeltje schreef:
jidde schreef:Bassie en Adriaan, Peppie en Kokkie, Jut en Jul, Hepie en Hepie (schrijf ik die goed?). Volgens mij is het in die trand bedoeld, want ik zie weinig homo-achtig iets aan Bassie en Adriaan :smile: Weet je wie wel homo is dit jaar? Sinterklaas :smile:
Nee, kijk dat droop er nou wel af ja.
Maar 'niet aardig' is wat anders dan "moet gebanned wegens discrimineren".
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Neeltje schreef:Het was in ieder geval vast niet aardig bedoeld.........
Ach, mega mindy, je moet maar zo denken. Teef is nou ook weer niet echt een uiting van respect :19:
Je kiest de woorden die je gebruikt zelf, daarna moet je niet ineens de verantwoording elders gaan zoeken vind ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Neeltje schreef:
Dat is wat anders dan iemand discrimineren. In de context van bovengenoemde mensen staat het voor: waar de ene persoon is, zie je de ander ook. 4 handen op 1 buik kan je het ook noemen. Alhoewel het woord buik nu wellicht ook weer discriminerend beschouwd zou kunnen worden. :roll:

Maar ik ga mee met Anne. Omdat iemand er ergens geen discriminatie in ziet, wil het nog niet zeggen dat je oogkleppen op hebt. Want als Bassie en Adriaan niet meer kunnen, dan houdt het wel op zeg. :blah:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Angel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Angel »

chrico schreef: Doe jij het met je broer dan :smile:
Incest lijkt me toch niet de meest wenselijke vorm van liefde is het wel? Dat is iets anders dan van dezelfde sexe houden waar weinig problemen mee hebben
nee maar oepss niet goed gelezen dacht dat er opmerkingen gemaakt werden dat er mensen zijn die van dezelfde sexe houden en dat vind ik niet leuk aangezien ik vrienden heb die homo zijn en die erg gelukkig zijn vandaar mijn reactie hierop...
starfleet schreef:
Angel2 schreef:
joh zie mij dat al doen.. met mijn diensten.. dan midden in de nacht aanbellen bij de oppas om mijn hond weer op te halen... zullen ze blij mee zijn dat ze om 4uur snachts wakker gebeld worden omdat ik mijn hond kom ophalen..
denk dat ik hem dan toch liever in een bench doe.. :wink:
Een pup kan niet beter alleen blijven omdat hij in een bench zit. Als ik een pup niet kan begeleiden in het alleen leren blijven, dan komt er geen pup.

Ik snap niet zoveel van je antwoord. Ik zie in je onderschrift een ongeveer volwassen hond. Waarom zit die dan in een bench? Kan die nog steeds niet los in huis blijven?

Anne
het ging er in de start van deze topic niet alleen over een pup in de bench :wink:
maar goed igor heeft idd tot aan zijn 4e levens jaar in een bench gezeten aangezien hij al mijn meubelen erg lekker vond.. :roll: en ik niet geld als drek heb om alle dagen nieuwe meubels te kopen zat hij dus idd in de bench.. we zijn toen verhuist en idd ik denk die bench komt niet meer in de kamer.. hij dus los in de kamer en ja hoor begon het gevreet aan mijn meubels weer ( en hij kreeg echt genoeg te vreten dus daar lag het niet aan... :roll: ) dus hem in de aangrenzende garage gedaan en wat denk je gewoon aan de deurkozijnen begonnen daar aluminiumfolie overheen geplakt en toen werd het dus idd minder en is het ineens gestopt en toen hem idd in het huis laten lopen en toen was igor onderhand toch wel ff 5 jaar oud..
hij heeft dus zijn laatste jaren idd niet meer in een bench gezeten :wink:
maar zoals ik dus vind als men verstandig met een bench omgaat dan is daar niks mis mee :wink:
want wat is het verschil dat ik hem opsluit in een kamer onder de trap waar die geen ruimte heeft of in een bench waar die wel makkelijk in kan draaien...
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Jaap* schreef:
Ach, mega mindy, je moet maar zo denken. Teef is nou ook weer niet echt een uiting van respect :19:
Je kiest de woorden die je gebruikt zelf, daarna moet je niet ineens de verantwoording elders gaan zoeken vind ik.
Wie is Mega Mindy, nog nooit van gehoord.
Jaap*
Zeer actief

Angel2 schreef:nee maar oepss niet goed gelezen.
:wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Neeltje schreef:
renee-uk schreef:
wendy71 schreef:@ Neeltje: wanneer iemand zijn hond 8 uur achtereen overdag (en vaak ook nog s'nachts in een bench plempt, valt diegene voor mij in de categorie dierenmishandelaars, ja. :19:
Neem dan geen hond.., bespaar dat beestje het lijden. :ok:

Ik heb niks tegen (verantwoord) bench gebruik, echt niet, maar wat de 1 verantwoord vind is voor de ander onacceptabel. :19:
Als het kan zonder bench(probeer het eens, zou ik zeggen) dan ben ik er erg voor. :ok:
Er zijn alternatieven maar die moet je wel wíllen proberen en niet op voorhand al een hoop *bezwaren* ertegen hebben, enkel om je eigen bench gebruik te rechtvaardigen.
En dat lees ik maar al te vaak, zowel van de voor als tegenstanders om het maar even zwart wit te stellen.
Zwart wit is vaak maar 1 of 2 procent, er zit een heel gebied tussen ook wat betreft benchge?bruik.
Er zijn best alternatieven, dat is wat ik wil aangeven. :19: :wink:
Tja, maar waarom zou je op zoek gaan naar alternatieven als je iets hebt wat goed werkt?
Dat is mijn bezwaar tegen die suggestie.

En voor de verandering en ten overvloede: ik heb het over benchGebruik en niet over benchMisbruik
Daar heb ik het dus ook over. Voor mij heeft de opvoeding met de bench bij Tirsa gewerkt, dus ik ga die ook bij m'n volgende pup toepassen. Of het dan ook werkt, zien we dan wel, maar in eerste instantie ja.

En als bij iemand de hond langer in de bench zit? Ik ken de persoonlijk situatie niet waarom dat nodig zou zijn en hoe de hond verder is. Dan pas kun je daar iets over zeggen. En dan bedoel ik ook zeggen en niet iemand meteen afbranden. Als je op 'n normale toon iets tegen iemand zegt, heb je veel meer kans dat het of wordt aangenomen of op z'n minst over wordt nagedacht. Als het wordt gebracht op de hier bekende manier, jaag je ze eerder weg.
Ik kón de persoonlijke situatie ook niet van een baas een paar deuren verderop die zijn Husky pup dág en nácht opsloot zonder water in de bench met 30 graden.. :19:

Wat weet jij uberhaupt van s'mens persoonlijke beweegredenen om een pup zo lang weg te sluiten dat de brandweer eraan te pas moest komen om die arme pup uit zijn benarde positie te redden? :denken:

Ook die man had vast *persoonlijke* redenen om het zo te doen.. :roll:

Is meestal niet in het belang van de hond/pup in mijn ogen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Jaap*
Zeer actief

Neeltje schreef:
Jaap* schreef:
Een in een te strak roze catsuit gehesen Belgische kinderheldin die de pappa's ervan weerhoudt weg te zappen naar het voetbal :mrgreen:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ennath schreef:
renee-uk schreef:
Ennath schreef:Kunnen we weer naar het onderwerp terug => benchgebruik
Want ik ben helemaal klaar met: maar hij zei. Nee , want zij zei"
En het is niet eerlijk want:....

Ik heb een heel stuk getypt oa over het gebruik van benches bij de opvoeding/training.
Wel eens van gehoord?
Wat vinden jullie ervan?
Daar heb ik op de vorige pagina (26) op gereageerd.
Je reactie is verzopen in het gekissebis :mrgreen:
En het was geen reactie op mijn stuk
Mijn stuk stond op bladzijde 27 :wink:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Neeltje schreef:
Jaap* schreef:
Een in een te strak roze catsuit gehesen Belgische kinderheldin die de pappa's ervan weerhoudt weg te zappen naar het voetbal :mrgreen:
Ik dacht Mindy van Mork&Mindy. :N: :smile:
Jeugdsentiment! :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Jaap* schreef:
Neeltje schreef:
Jaap* schreef:
:smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Neeltje

Jaap* schreef:
Neeltje schreef:
Jaap* schreef:
Daar hebben we hier geen last van, geen kinder programma's en al zeer zeker geen voetbal.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Addy schreef: Zodra jij twee homo's Basie en Adriaan gaat noemen moet je mij niet wijsmaken dat het erbuiten staat,
En als je een stel dat hier altijd samen post Gert en Hermien noemt, wat is het dan?
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 20 aug 2008 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

wendy71 schreef:
Jaap* schreef:
Neeltje schreef:
Jaap* schreef:Ach, mega mindy, je moet maar zo denken. Teef is nou ook weer niet echt een uiting van respect :19:
Ja, dat was leuk!!!

Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Addy schreef: Zodra jij twee homo's Basie en Adriaan gaat noemen moet je mij niet wijsmaken dat het erbuiten staat,
En als je een stel dat hier altijd samen post Gert en Hermien noemt, wat is het dan?

Anne
Dat zijn (ex) Jehovah's. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

wendy71 schreef:
Jaap* schreef:
Neeltje schreef:
Jaap* schreef:Ach, mega mindy, je moet maar zo denken. Teef is nou ook weer niet echt een uiting van respect :19:
:mrgreen: Dit is d'r.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

wendy71 schreef:
Jaap* schreef:
Neeltje schreef:
wie zijn mindy en mork dan? want ik ken 2 hondjes die zo heten :smile:
Neeltje

Jaap* schreef:
wendy71 schreef:
Jaap* schreef:
Neeltje schreef:Wie is Mega Mindy, nog nooit van gehoord.
:mrgreen: Dit is d'r.
Afbeelding
Doe mij de Mindy van Mork maar:

http://www.nostalgiacentral.com/images_ ... y_004.jpeg
Laatst gewijzigd door Neeltje op 20 aug 2008 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

jidde schreef:
wendy71 schreef:
Jaap* schreef:
Neeltje schreef:Wie is Mega Mindy, nog nooit van gehoord.
wie zijn mindy en mork dan? want ik ken 2 hondjes die zo heten :smile:
Een te gekke serie eind jaren 70 begin jaren 80 met Robin Williams.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

starfleet schreef:
Anne
Jij vind zelfs het woord relnicht niet discriminerend dus hou aub op Hermien :roll:
onderstaande even om je geheugen op te frissen :ok:
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:45 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

starfleet schreef:
Addy schreef:

Relnicht is een woord wat gewoon gebruikt wordt om homo's op een bepaalde manier te typeren en is simpelweg pure discriminatie.
Vind het wel komisch dat dat zo stelselmatig ontkend wordt, geeft iets aan over het eerlijkheidsgehalte van bepaalde mensen

Relnicht vind ik in de orde van tut hola, halve zool of huppelkut. Om daar nu discriminatie van te maken vind ik weer zwaar overdreven. Het is wel de benaming voor een bepaald type mens, dat klopt. Dat is huppelkut of hockeytrutje ook. Niet netjes om dat in een discussie te gebruiken, maar nou ook weer geen drama waard. Bij jou heeft het woord blijkbaar een andere lading dan bij mij. Wat is er oneerlijk aan als ik dat zeg?

Anne

nou.. ik zie relnicht ook alleen maar opduiken als marc en martijn ergens bij betrokken zijn, nooit daarbuiten ( of ik moet blind zijn hoor) ik zeg niet dat de mensen die het zeggen, naar doen over een geaardheid, maar om nou te zeggen dat het een gewoon " scheldwoord" is, dat bij jan en alleman gebruikt word? nee dus.
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Neeltje schreef:
renee-uk schreef:
wendy71 schreef:@ Neeltje: wanneer iemand zijn hond 8 uur achtereen overdag (en vaak ook nog s'nachts in een bench plempt, valt diegene voor mij in de categorie dierenmishandelaars, ja. :19:

Ik heb niks tegen (verantwoord) bench gebruik, echt niet, maar wat de 1 verantwoord vind is voor de ander onacceptabel. :19:
Als het kan zonder bench(probeer het eens, zou ik zeggen) dan ben ik er erg voor. :ok:
Er zijn alternatieven maar die moet je wel wíllen proberen en niet op voorhand al een hoop *bezwaren* ertegen hebben, enkel om je eigen bench gebruik te rechtvaardigen.
En dat lees ik maar al te vaak, zowel van de voor als tegenstanders om het maar even zwart wit te stellen.
Zwart wit is vaak maar 1 of 2 procent, er zit een heel gebied tussen ook wat betreft benchge?bruik.
Tja, maar waarom zou je op zoek gaan naar alternatieven als je iets hebt wat goed werkt?

En voor de verandering en ten overvloede: ik heb het over benchGebruik en niet over benchMisbruik
Daar heb ik het dus ook over. Voor mij heeft de opvoeding met de bench bij Tirsa gewerkt, dus ik ga die ook bij m'n volgende pup toepassen. Of het dan ook werkt, zien we dan wel, maar in eerste instantie ja.

En als bij iemand de hond langer in de bench zit? Ik ken de persoonlijk situatie niet waarom dat nodig zou zijn en hoe de hond verder is. Dan pas kun je daar iets over zeggen. En dan bedoel ik ook zeggen en niet iemand meteen afbranden. Als je op 'n normale toon iets tegen iemand zegt, heb je veel meer kans dat het of wordt aangenomen of op z'n minst over wordt nagedacht. Als het wordt gebracht op de hier bekende manier, jaag je ze eerder weg.
Neeltje dat is nou precies waar ik het al vanaf het begin van dit topic over heb.
Ik ben het dan ook helemaal met je eens :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

wendy71 schreef:
renee-uk schreef:

Naja, niet voor het een of ander, maar ik heb mijn honden liever *los* in huis(kunnen ze gaan en staan waar ze willen :19: ) dan opgesloten in een bench. :wink:
Maar dat verschilt dus per persoon blijkbaar. :19:

Ik heb het al eerder gezegd.., die bench zat MIJ destijds niet *lekker*, ik wilde zo vlug mogelijk vrijheid voor Lola. :19: :ok:

Kijk, als je ZELF geen moeite hebt je hond op te sluiten dan heb je met benchgebruik ook niet zo'n probleem.
Ik had daar wel moeite mee, en zocht dus naar andere oplossingen, en die zijn er hoor. :ok:
Wil je me niet begrijpen?

Ik weet ook wel dat er andere oplossingen zijn en mocht ik ooit een hond krijgen die in de bench niet gelukkig is zal ik daar ook zeker naar op zoek gaan.
In tegenstellig tot wat jij schijnt te denken zie ik mijn honden ook graag gelukkig.

Maar ik voel niets voor opnieuw het wiel uitvinden.
Ik heb een methode gevonden waarin zowel mijn hondjes als ik happy zijn en ik voel er helemaal niks voor om die te veranderen omdat jij je honden niet opgesloten wil zien.

Leven en laten leven, iedereen heeft zijn eigen ideeën en die hoeven niet bij voorbaat fout te zijn omdat ze niet overeenkomen met de jouwe.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Ennath schreef:
Ennath schreef:
renee-uk schreef:
Ennath schreef:Kunnen we weer naar het onderwerp terug => benchgebruik
Want ik ben helemaal klaar met: maar hij zei. Nee , want zij zei"
En het is niet eerlijk want:....

Ik heb een heel stuk getypt oa over het gebruik van benches bij de opvoeding/training.
Wel eens van gehoord?
Wat vinden jullie ervan?
Daar heb ik op de vorige pagina (26) op gereageerd.
Dan is dat ook verzopen in het gekissebis, ik zal nog een keer kijken :wink:
Afbeelding

Ennath
Zeer actief

renee-uk schreef:
Ennath schreef:
Ennath schreef:
renee-uk schreef: Daar heb ik op de vorige pagina (26) op gereageerd.
Dan is dat ook verzopen in het gekissebis, ik zal nog een keer kijken :wink:
Komt omdat de laatste 10 bladzijdes alleen maar uit gekissebis bestaan :wink:
Ik ben niet boos hoor :devil:
Alleen maar verdrietig :jank:
Neeltje

Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Neeltje schreef:Afbeelding
Dank je :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Addy schreef:
nou.. ik zie relnicht ook alleen maar opduiken als marc en martijn ergens bij betrokken zijn, nooit daarbuiten ( of ik moet blind zijn hoor) ik zeg niet dat de mensen die het zeggen, naar doen over een geaardheid, maar om nou te zeggen dat het een gewoon " scheldwoord" is, dat bij jan en alleman gebruikt word? nee dus.
Dan lees je niet wat ik schrijf Addy. Ik kan me dat topic nog heel goed herinneren en ik zeg juist dat ik er niet meer aan zou denken het te gebruiken tegenover Marc of Martijn (eerder ook niet echt geloof ik, dat weet ik niet meer) omdat ik weet wat voor lading het voor ze heeft. Het zou nu echt zuigen zijn als ik dat deed. Hetzelfde geldt voor uberpup e.d. Ik vond daar iks mis mee, maar zodra ik weet dat het niet lekker ligt, wordt het anders als ik het zou gebruiken. Het gaat om de intentie niet om het woord sec.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 20 aug 2008 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

starfleet schreef:
Addy schreef:
Dan lees je niet wat ik schrijf Addy. Ik kan me dat topic nog heel goed herinneren en ik zeg juist dat ik er niet meer aan zou denken het te gebruiken tegenover Marc of Martijn (eerder ook niet echt geloof ik, dat weet ik niet meer) omdat ik weet wat voor lading het voor ze heeft. Het zou nu echt zuigen zijn als ik dat deed.

Anne
Onderstaand stukje was een reaktie van Yamie maar kon het niet quoten omdat het topic op slot stond :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

En teef vind je wel normaal :denken:
Ik zeg ook geen teef tegen Jaap, discrimineer ik hem nu :19:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”