Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat in de tuin en dan?
Moderator: moderatorteam
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat hier weinig of geen mensen met honden zijn, hebben de katten het paradijs voor zich , en zitten ze altijd in andermans tuin. Met het gekak en gepis erbij natuurlijk. Maar je mag er niks van zeggen, want 'een kat moet toch vrije uitloop hebben'.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- iones
- Zeer actief
Vandaag staat er in de Telegraaf een verhaal over de poes Minous die een een week (wat ongebruikelijk is voor de kat) of wat weggebleven is waarna ze gillend van de pijn, bloedend en met een pootje vol met maden voor de deur in elkaar zakte. Vreselijke drama natuurlijk! Die mensen gingen meteen met haar naar de dierenarts en ze kon gered worden middels een amputatie. De dierenarts is er van overtuigd dat Minoes in een wildklem heeft gezeten. In die buurt zijn er nog 2 soortgelijke gevallen, Minous was nr. 3.
Vermoeden is dat er een dierenbeul aan de gang is, maar de mogelijkheid bestaat volgens de dierenarts ook, dat iemand gewoon een bunzing probeert te vangen, omdat de klem daarvoor ontwikkeld is.
Ik denk dat iedereen het wel met me eens is als ik het gebruik van dergelijke klemmen helemaal afkeur, voor welk dier dan ook. Ik snap niet dat ze in Nederland gebruikt mogen worden. De politie zegt echter niets aan het gebruik van deze klemmen in EIGEN tuin niet te kunnen doen, het is immers niet verboden.
MAar waar ik wel over struikel is als een katteneigenaar in die buurt klaagt over welke krankzinnige zo'n ding in zijn tuin heeft, en dat hij rekening moet houden met katten die in tuinen komen. Ik denk dat katteneigenaren eens rekening moeten leren houden met het feit dat andere mensen geen kat in hun tuin willen hebben. Ik voorspel daarom nog veel meer van deze narigheden in de toekomst, want de mensen hebben het straks gehad met de katten.
Honden mogen door de hondenpoep ook al nergens meer komen omdat te veel hondeneigenaren maning aan andere mensen hebben. Dat gaat op deze manier ook ngo wel gebeuren met katten.
Vermoeden is dat er een dierenbeul aan de gang is, maar de mogelijkheid bestaat volgens de dierenarts ook, dat iemand gewoon een bunzing probeert te vangen, omdat de klem daarvoor ontwikkeld is.
Ik denk dat iedereen het wel met me eens is als ik het gebruik van dergelijke klemmen helemaal afkeur, voor welk dier dan ook. Ik snap niet dat ze in Nederland gebruikt mogen worden. De politie zegt echter niets aan het gebruik van deze klemmen in EIGEN tuin niet te kunnen doen, het is immers niet verboden.
MAar waar ik wel over struikel is als een katteneigenaar in die buurt klaagt over welke krankzinnige zo'n ding in zijn tuin heeft, en dat hij rekening moet houden met katten die in tuinen komen. Ik denk dat katteneigenaren eens rekening moeten leren houden met het feit dat andere mensen geen kat in hun tuin willen hebben. Ik voorspel daarom nog veel meer van deze narigheden in de toekomst, want de mensen hebben het straks gehad met de katten.
Honden mogen door de hondenpoep ook al nergens meer komen omdat te veel hondeneigenaren maning aan andere mensen hebben. Dat gaat op deze manier ook ngo wel gebeuren met katten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Hier twijfel ik ernstig aan. Als je betrapt wordt door de politie terwijl je een ready to go wildklem in je tuin hebt, dan heb je volgens mij wel een probleem(pje).iones schreef:De politie zegt echter niets aan het gebruik van deze klemmen in EIGEN tuin niet te kunnen doen, het is immers niet verboden.

Linda, Izzie en Bram
- iones
- Zeer actief
De politie in de krant zei van niet. MAar ja, misschien zeggen politie agenten wel eens vaker dat ze niets kunnen doen, om niet hoeven te doen. Kan ook.Zoek stok! schreef:Hier twijfel ik ernstig aan. Als je betrapt wordt door de politie terwijl je een ready to go wildklem in je tuin hebt, dan heb je volgens mij wel een probleem(pje).iones schreef:De politie zegt echter niets aan het gebruik van deze klemmen in EIGEN tuin niet te kunnen doen, het is immers niet verboden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
IK denk het niet, hier in het dorp iig niet.Onze buurman zette tot voor kort altijd mollenklemmen en konijnenklemmen.Zoek stok! schreef:Hier twijfel ik ernstig aan. Als je betrapt wordt door de politie terwijl je een ready to go wildklem in je tuin hebt, dan heb je volgens mij wel een probleem(pje).iones schreef:De politie zegt echter niets aan het gebruik van deze klemmen in EIGEN tuin niet te kunnen doen, het is immers niet verboden.
Sinds wij een kat hebben (die iemand als ziek kitten gedumpt had) doet hij dat niet meer.
Hij is blij dat onze kat de konijnen en mollen uit zijn tuin verdrijft......

- mik
- Vaste gebruiker
Ik heb zelf twee raskatten (heilige birmanen) die dus gewoon weg niet buiten komen. Ten eerste omdat ik bang ben dat er iets mee gebeurt (overreden worden, vergiftigd enz.) Ten tweede omdat ik zelf een hekel heb aan vreemde katten die zomaar loslopen in mijn tuin en ten derde maar niet de voornaamste reden is dat ze idd veel gekost hebben (al zou een andere kat ook niet los mogen hoor). Alleen als ik in de tuin ben dan mogen ze wel los, maar ze worden dan goed in de gaten gehouden dat ze niet weggaan. Ik heb dus totaal geen hekel aan katten, maar ik vind het meer dan verschrikkelijk dat er vreemde katten zomaar over mijn terrein lopen. Als mijn toekomstige hond ooit een kat pakt die hier op het terrein loopt, sorry dan ben ik misschien heel bot, maar dat is dan pech voor die kat. Eigenlijk kan de poes er niets aan doen en is het de schuld van de eigenaar dat die hem zo los laat lopen, maar die kat wordt er uiteindelijk wel mee gestraft. Oke het is misschien moeilijker om een kat in de tuin te houden omdat ze overal op klimmen en over de schutting kunnen springen (wat ik een hond nog niet zo snel zie doen ) maar er zijn genoeg methodes om ze binnens huis te houden. Mijn moeder heeft een cattery en die heeft een groot net (is ook niet zo'n hele grote tuin) over de tuin gespannen om haar katten binnen te houden. Bij veel cattery's waar ik kom zie ik grote rennen staan waar de katten van binnenuit in kunnen enz, enz, er zijn dus mogelijk heden genoeg. Ook voor een kat moet je veranwoordelijkheid nemen en dat moet eigenlijk net zo vanzelf sprekend zijn dan bijv je hond voldoende beweging en ruimte geven.
Ik ben van mening dat het niet uitmaakt wat voor een beesten je hebt, je hebt ze voor jezelf en niet om los te laten lopen in de buurt of het om katten of honden gaat je behoort voor beide je verantwoodelijkheid te nemen. Het zijn jou dieren hou ze dan ook bij en val er niemand anders mee lastig.(Sorry komt er misschien een beetje bot uit) Of het nu loslopende katten zijn of honden poep op de stoep ik vind dat het beide niet hoort. Nou zijn er altijd wel mensen die gewoonweg moeten zeiken omdat ze gewoon niet van dieren houden en toch ergens op moeten kunnen afgeven en het maakt dan ook niet uit hoe goed je de kat of hond hebt opgevoed, daar krijg je toch commentaar van zelfs al laat je de hond los in het bos. Maarja ik probeer boven dat soort mensen te staan.
Groetjes Kim
Ik ben van mening dat het niet uitmaakt wat voor een beesten je hebt, je hebt ze voor jezelf en niet om los te laten lopen in de buurt of het om katten of honden gaat je behoort voor beide je verantwoodelijkheid te nemen. Het zijn jou dieren hou ze dan ook bij en val er niemand anders mee lastig.(Sorry komt er misschien een beetje bot uit) Of het nu loslopende katten zijn of honden poep op de stoep ik vind dat het beide niet hoort. Nou zijn er altijd wel mensen die gewoonweg moeten zeiken omdat ze gewoon niet van dieren houden en toch ergens op moeten kunnen afgeven en het maakt dan ook niet uit hoe goed je de kat of hond hebt opgevoed, daar krijg je toch commentaar van zelfs al laat je de hond los in het bos. Maarja ik probeer boven dat soort mensen te staan.

Groetjes Kim
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
altijd een zwaar discussie punt loslopende katten. bij mijn vorige huis hadden de buren ook problemen met mijn katten.
aan de ene kant woonden mensen met een hond, die deed niets met de katten, joeg ze alleen de tuin uit, heb ik nooit een probleem van gemaakt, en zijn hond liep ook af en toe door mijn tuin, nooit problemen van gemaakt.
maar altijd problemen met die man, ik heb voorgesteld de poep op te ruimen als het echt erg was, werd niet op gereageerd.
maar hij liet ook altijd overal zijn hond poepen, heb hem nooit met een zakje gezien.
aan de andere kant woonde een dierenhater, hij hield alleen van dieren op zijn bord, en vogeltjes (maar heb hem meerder keren betrapt op het schieten naar vogeltjes met zo'n paintball ding, deed ie op ook op onze katten).
we hebben toen een kattenren gemaakt, en niet alle katten naar buiten laten gaan tegelijkertijd. ook dat was nog niet goed.
2 keer heeft hij op mijn katten geschoten toen ze in de kattenren zaten, mijn schoonzoon heeft toen de politie gebeld, die zeiden dat hij geen recht had om zoiets te doen, ik moest wel proberen rekening te houden met de buren, maar katten lopen nou eenmaal buiten, en als je een beetje van elkaar kunt hebben moet het toch op te lossen zijn?
ook beweerde hij dat mijn katten bij hem naar binnen kwamen en in zijn huis pieste, nou er lopen daar een heleboel katten rond en hij weet niet eens welke van ons is, een keer zei hij, kijk daar loopt weer zo'n rot kat van jullie, dus ik kijken, nou het was echt onze kat niet.
later wees hij naar onze boike (na eerst een paar keer de verkeerde kat te hebben aangewezen, die niet eens van ons was), die was het, oke boike heeft de neiging om te amicaal te zijn en bij mensen in huis te gaan, maar in huis piesen
toen kregen we ons hondje, het kleine loeder ontsnapte en ging zijn tuin in, ik erachter aan, en kon door de poort achter bij hem de tuin in. hij stond daar maar en ik zei ik pak haar wel, mijn hondje wilde richting hem lopen, en hij grijpt haar en smijt haar gewoon de heg in, ze bleef daar gillend hangen (pup van 12 weken oud).
ik heb nu 2 herders en 6 katten, sommigen lopen regelmatig buiten, en ja dat is een risico en ik zou het vreselijk vinden als er iets met ze gebeurd, maar katten zijn over het algemeen niet dom en weten vaak gauw genoeg waar ze wel en niet kunnen komen.
mijn honden doen niets met de katten, en ja vreemde katten jagen ze wel op, maar als ze stil blijven staan doen ze niets, en ja dat weet ik zeker want dat heb ik al een paar keer gezien.
mijn schoonzusje had een mechelaar, en de vorige eigenaar had een kattenhater van die hond gemaakt. de buren hadden een kat, en die lag regelmatig op hun bed te slapen, en ja dat is vreselijk mis gegaan, kat dood, vond ze vreselijk, maar ja wat kun je er aan doen?
waar ik nu woon rijden er auto's en soms houd ik mijn hart vast als er weer eens een kat op een slakkegangetje oversteekt, moet ik daarvoor mijn katten binnen houden? dat wil en kan ik ze niet aan doen.
katten horen niet buiten los te lopen? wat moet ik dan? ze aan een riempje uitlaten? zelfs als zou je een kat dat aan kunnen leren (en met sommigen lukt dat) maar mijn katten niet, de meesten komen uit het asiel vandaan, en zijn te oud om het te leren.
en zelfs al zou het me lukken, ooit geprobeerd om het je voor te stellen kat aan het lijntje en buurman hond aan het lijntje? nou die gaan heus niet lekker met elkaar staan neuzen hoor.
en honden mogen toch ook lekker buiten zijn, naar het park/bos met het baasje, moet ik dan mijn katten op sluiten?
ik begrijp heus wel de redenering van mensen die het rot vinden dat ze in de tuin poepen, maar waar ik moeite mee heb is de uitspraak: dat is niet mijn probleem als mijn hond een kat pakt, maar leuk vinden doe ik het niet.
nou als je op die manier zegt dat het jouw probleem niet is, toon je een behoorlijk koudbloedigheid wat dieren betreft, vind ik.
mijn honden kunnen de hele dag de tuin in, maar er komen geen vreemde katten terwijl er hier een heleboel rondlopen.
als ik met mijn honden buiten loop en ze zien een kat heb ik ze genoeg onder appél staan om te zorgen dat ze niet in andermans tuin gaan lopen racen.
en ja, als 1 van mijn katten gepakt word door een hond zou ik het vreselijk vinden, maar ik kan ze niet binnen houden.
tuurlijk zou ik vreselijk van streek zijn, maar zolang het baasje van de hond die niet afgericht heeft als katten killer ga ik die niet daarvoor aansprakelijk stellen, mijn kat kan idd ook onder een auto lopen.
ik wil hier alleen nog even aan toe voegen dat we in nederland erg op onszelf zitten, als er maar niets van iemand anders in mijn territorium komt schijnt het motto te zijn, we kunnen niets van elkaar hebben, als mijn hond een keer blaft, blaft hij meteen de hele dag.
mensen leer toch eens iets meer van elkaar te kunnen hebben, respect moet van 2 kanten komen, en als iemand last van mijn dieren heeft en ze komen daar gewoon normaal over praten (en geen onredelijke eisen stellen) dan ben ik meer dan bereid om moeite te doen om rond de tafel te gaan zitten om te kijken wat we kunnen doen.
maar kom niet (net zoals mijn ex-buurman) voor de deur staan schreeuwen, ik eis dat je je katten binnenhoud.
want ja dan kan ik ook onredelijk worden
aan de ene kant woonden mensen met een hond, die deed niets met de katten, joeg ze alleen de tuin uit, heb ik nooit een probleem van gemaakt, en zijn hond liep ook af en toe door mijn tuin, nooit problemen van gemaakt.
maar altijd problemen met die man, ik heb voorgesteld de poep op te ruimen als het echt erg was, werd niet op gereageerd.
maar hij liet ook altijd overal zijn hond poepen, heb hem nooit met een zakje gezien.
aan de andere kant woonde een dierenhater, hij hield alleen van dieren op zijn bord, en vogeltjes (maar heb hem meerder keren betrapt op het schieten naar vogeltjes met zo'n paintball ding, deed ie op ook op onze katten).
we hebben toen een kattenren gemaakt, en niet alle katten naar buiten laten gaan tegelijkertijd. ook dat was nog niet goed.
2 keer heeft hij op mijn katten geschoten toen ze in de kattenren zaten, mijn schoonzoon heeft toen de politie gebeld, die zeiden dat hij geen recht had om zoiets te doen, ik moest wel proberen rekening te houden met de buren, maar katten lopen nou eenmaal buiten, en als je een beetje van elkaar kunt hebben moet het toch op te lossen zijn?
ook beweerde hij dat mijn katten bij hem naar binnen kwamen en in zijn huis pieste, nou er lopen daar een heleboel katten rond en hij weet niet eens welke van ons is, een keer zei hij, kijk daar loopt weer zo'n rot kat van jullie, dus ik kijken, nou het was echt onze kat niet.
later wees hij naar onze boike (na eerst een paar keer de verkeerde kat te hebben aangewezen, die niet eens van ons was), die was het, oke boike heeft de neiging om te amicaal te zijn en bij mensen in huis te gaan, maar in huis piesen

toen kregen we ons hondje, het kleine loeder ontsnapte en ging zijn tuin in, ik erachter aan, en kon door de poort achter bij hem de tuin in. hij stond daar maar en ik zei ik pak haar wel, mijn hondje wilde richting hem lopen, en hij grijpt haar en smijt haar gewoon de heg in, ze bleef daar gillend hangen (pup van 12 weken oud).
ik heb nu 2 herders en 6 katten, sommigen lopen regelmatig buiten, en ja dat is een risico en ik zou het vreselijk vinden als er iets met ze gebeurd, maar katten zijn over het algemeen niet dom en weten vaak gauw genoeg waar ze wel en niet kunnen komen.
mijn honden doen niets met de katten, en ja vreemde katten jagen ze wel op, maar als ze stil blijven staan doen ze niets, en ja dat weet ik zeker want dat heb ik al een paar keer gezien.
mijn schoonzusje had een mechelaar, en de vorige eigenaar had een kattenhater van die hond gemaakt. de buren hadden een kat, en die lag regelmatig op hun bed te slapen, en ja dat is vreselijk mis gegaan, kat dood, vond ze vreselijk, maar ja wat kun je er aan doen?
waar ik nu woon rijden er auto's en soms houd ik mijn hart vast als er weer eens een kat op een slakkegangetje oversteekt, moet ik daarvoor mijn katten binnen houden? dat wil en kan ik ze niet aan doen.
katten horen niet buiten los te lopen? wat moet ik dan? ze aan een riempje uitlaten? zelfs als zou je een kat dat aan kunnen leren (en met sommigen lukt dat) maar mijn katten niet, de meesten komen uit het asiel vandaan, en zijn te oud om het te leren.
en zelfs al zou het me lukken, ooit geprobeerd om het je voor te stellen kat aan het lijntje en buurman hond aan het lijntje? nou die gaan heus niet lekker met elkaar staan neuzen hoor.
en honden mogen toch ook lekker buiten zijn, naar het park/bos met het baasje, moet ik dan mijn katten op sluiten?
ik begrijp heus wel de redenering van mensen die het rot vinden dat ze in de tuin poepen, maar waar ik moeite mee heb is de uitspraak: dat is niet mijn probleem als mijn hond een kat pakt, maar leuk vinden doe ik het niet.
nou als je op die manier zegt dat het jouw probleem niet is, toon je een behoorlijk koudbloedigheid wat dieren betreft, vind ik.
mijn honden kunnen de hele dag de tuin in, maar er komen geen vreemde katten terwijl er hier een heleboel rondlopen.
als ik met mijn honden buiten loop en ze zien een kat heb ik ze genoeg onder appél staan om te zorgen dat ze niet in andermans tuin gaan lopen racen.
en ja, als 1 van mijn katten gepakt word door een hond zou ik het vreselijk vinden, maar ik kan ze niet binnen houden.
tuurlijk zou ik vreselijk van streek zijn, maar zolang het baasje van de hond die niet afgericht heeft als katten killer ga ik die niet daarvoor aansprakelijk stellen, mijn kat kan idd ook onder een auto lopen.
ik wil hier alleen nog even aan toe voegen dat we in nederland erg op onszelf zitten, als er maar niets van iemand anders in mijn territorium komt schijnt het motto te zijn, we kunnen niets van elkaar hebben, als mijn hond een keer blaft, blaft hij meteen de hele dag.
mensen leer toch eens iets meer van elkaar te kunnen hebben, respect moet van 2 kanten komen, en als iemand last van mijn dieren heeft en ze komen daar gewoon normaal over praten (en geen onredelijke eisen stellen) dan ben ik meer dan bereid om moeite te doen om rond de tafel te gaan zitten om te kijken wat we kunnen doen.
maar kom niet (net zoals mijn ex-buurman) voor de deur staan schreeuwen, ik eis dat je je katten binnenhoud.
want ja dan kan ik ook onredelijk worden

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
respect moet idd van 2 kanten komen.
ik laat jou met rust en val je niet lastig en jij doet hetzelfde bij mij. dus je katten uit mijn tuin houden.
simpel toch?
ik zal nooit mijn hond op een kat afsturen, maar ik heb een grote tuin en zou hij er een grijpen dan kan ik daar niks aan doen. vervelend zou ik het wel vinden.
waarom kunnen je katten niet altijd in die ren?
ik laat jou met rust en val je niet lastig en jij doet hetzelfde bij mij. dus je katten uit mijn tuin houden.
simpel toch?
ik zal nooit mijn hond op een kat afsturen, maar ik heb een grote tuin en zou hij er een grijpen dan kan ik daar niks aan doen. vervelend zou ik het wel vinden.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zoals jouw buurman het "oploste" zal ik nooit doenangela en joek schreef:mensen leer toch eens iets meer van elkaar te kunnen hebben, respect moet van 2 kanten komen, en als iemand last van mijn dieren heeft en ze komen daar gewoon normaal over praten (en geen onredelijke eisen stellen)

Maar inderdaad......respect moet van 2 kanten komen.Mag ik dan als die ene kant zijnde vragen dat jij je dieren gewoon bij je houdt?En dat van mij niet wordt verwacht "oplossingen" te pikken die ik geen oplossing vind,zoals overal horren?
Je hebt een ren,dus dan kunnen ze daar toch mooi in?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Vaste gebruiker
de katten zaten in de ren bij ons vorige huis, toen hadden we een kleinere tuin. het was erg lastig om ze binnen te houden omdat we een schuifpui hadden, en om nou de hele dag (als het warm weer is) met de schuifpui dicht te zittenmassam schreef:respect moet idd van 2 kanten komen.
simpel toch?

nu kunnen ze niet allemaal zomaar naar buiten lopen, de meesten zitten dan ook boven.
en mogen af en toe een uurtje buiten, gelukkig woon ik in een buurt waar katten gewoon geaccepteerd worden.
wat IK onder respect voor elkaar versta?
ik zorg ervoor dat niet alle 6 katten tegelijkertijd buiten lopen, en ik doe er niet moeilijk over als de buren mijn katten uit de tuin jagen, ik heb al gezegd gooi er maar een keer goed de sproeier over (wel in de zomer natuurlijk) en dan blijven ze wel weg.
ik laat mijn katten niet 24 uur per dag buiten, maar af en toe een uurtje moet toch kunnen?
dat bedoel ik ook met dat mensen iets van elkaar kunnen hebben, en als mijn kat iets kapot maakt of vies maakt, kom even langs krijg je een kop koffie en dan praten we er over.
we leven allemaal naast elkaar, en de een die slaat misschien te vaak met de deuren of staat om 7 uur al de tuin te maaien, of loopt elke zondag te zagen en te schuren, maar dan ga ik ook niet lopen schreeuwen en eisen ik wil niet dat je zaagt of maait.
je moet toch iets van je medemens kunnen hebbben? of ben ik nou achterlijk?
Sorry, maar ik wil geen andermans katten in m'n tuin. Ook niet voor 5 min nog niet voor 1 seconde en ook in de winter als het vriest krijgen ze hier water erover heen, ook als ze in de voortuin zitten, want ik hoef geen kattepoep ook niet in m'n voortuin.
Jij neemt die dieren, dus zorg jij er voor dat de mensen er geen last van hebben en hoeven buren niets te doen of te veranderen aan hun huis of tuin. Dat is jouw verantwoordelijkheid.
Dan zouden ook alle mensen met konijnen hun konijn los kunnen laten lopen die dan zo lekker van tuin tot tuin de plantjes op eten??? Ben bang dat dan de konijntjes op 'n bord belanden.
En tuin is te klein of ik moet m'n schuifdeur dichthouden, dat is jou probleem, niet het mijne, jij hebt katten (ik ook, maar die blijven in m'n tuin).
Jij neemt die dieren, dus zorg jij er voor dat de mensen er geen last van hebben en hoeven buren niets te doen of te veranderen aan hun huis of tuin. Dat is jouw verantwoordelijkheid.
Dan zouden ook alle mensen met konijnen hun konijn los kunnen laten lopen die dan zo lekker van tuin tot tuin de plantjes op eten??? Ben bang dat dan de konijntjes op 'n bord belanden.
En tuin is te klein of ik moet m'n schuifdeur dichthouden, dat is jou probleem, niet het mijne, jij hebt katten (ik ook, maar die blijven in m'n tuin).
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
ik heb zoiets jou kat heeft gewoon niet in mijn tuin te schijten, dat tollereer ik van mijn eigen dieren niet dus al zeker niet van dieren van een ander, zou mooi zijn als ik mij honden 2 x per week bij de buren in de tuin uitliet en dan tegen ze zou zeggen ligt er teveel stront kom ik het wel effe opruimenangela en joek schreef:
maar altijd problemen met die man, ik heb voorgesteld de poep op te ruimen als het echt erg was,
later wees hij naar onze boike (na eerst een paar keer de verkeerde kat te hebben aangewezen, die niet eens van ons was), die was het, oke boike heeft de neiging om te amicaal te zijn en bij mensen in huis te gaan, maar in huis piesen![]()
:
ook jou kat hoef ik niet in huis als ik dat zou willen dan had ik er zelf wel een
en ook de uitspraak van als mijn hond een kat pakt als ie in mijn huis/tuin zat is dat niet mijn probleem maar die van de eigenaar van die kat hoort daar helemaal niet te zijn en is ook niet mijn verantwoordelijkheid,
-
- Vaste gebruiker
ja tuurlijk, mijn konijnen springen over de schutting heen.Neeltje schreef:Sorry, maar ik wil geen andermans katten in m'n tuin. Ook niet voor 5 min nog niet voor 1 seconde en ook in de winter als het vriest krijgen ze hier water erover heen, ook als ze in de voortuin zitten, want ik hoef geen kattepoep ook niet in m'n voortuin.
Dan zouden ook alle mensen met konijnen hun konijn los kunnen laten lopen die dan zo lekker van tuin tot tuin de plantjes op eten??? Ben bang dat dan de konijntjes op 'n bord belanden.En tuin is te klein of ik moet m'n schuifdeur dichthouden, dat is jou probleem, niet het mijne, jij hebt katten (ik ook, maar die blijven in m'n tuin).
dat bedoel ik dus maar, wat zijn we toch weer lekker sociaal in nederland, nu gaat het over katten, maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat we blijkbaar helemaal niets van elkaar kunnen hebben.
en dat iedereen wel dingen heeft waar de buren zich aan irriteren, en daar probeer je dan rekening mee te houden, maar om nou andere mensen dingen te gaan verbieden....
we leven in een maatschappij hoor
fijn dat jouw katten in de tuin blijven, jouw mazzel, maar omdat die van mij het niet doen mogen ze niet naar buiten.
maar goed, ik heb mijn mening hier over gezegd, en dit zal altijd een discussie blijven want mensen zijn wat dat betreft nog erger dan honden, die kunnen tenminste als ze goed gesocialiseerd zijn nog andere honden in hun territorium verdragen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat is dat nou weer voor onzin... mijn honden zijn perfect gesocialiseerd MAAR verdragen absoluut geen andere honden of katten in hun territorium... hoeven ze ook niet dat is van mij en dus ook van hun.angela en joek schreef:want mensen zijn wat dat betreft nog erger dan honden, die kunnen tenminste als ze goed gesocialiseerd zijn nog andere honden in hun territorium verdragen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik wil geen last hebben van jouw beesten in MIJN tuin, dus als het dan hap is en je kat, konijn of wat dan ook is foetsie dat is dan jouw probleem niet de mijne...angela en joek schreef:dat bedoel ik dus maar, wat zijn we toch weer lekker sociaal in nederland, nu gaat het over katten, maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat we blijkbaar helemaal niets van elkaar kunnen hebben.
en dat iedereen wel dingen heeft waar de buren zich aan irriteren, en daar probeer je dan rekening mee te houden, maar om nou andere mensen dingen te gaan verbieden....
fijn dat jouw katten in de tuin blijven, jouw mazzel, maar omdat die van mij het niet doen mogen ze niet naar buiten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- peggy en vinnie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
katten laten zich wat dat betreft niet sturen, maar hebben heel snel in de smiezen, waar wel en waar niet te komen. Ik leef in een gat,en mijn katten leven gewoon buiten de deur
worden ze gepakt (ik zal best een traantje wegpinken)maar dat is het risico :N: auto`s is ook een risico,,thats live
Moet ook heel eerlijk zeggen dat we hier geen buren hebben die er over klagen en we wonen dicht bij een boerderij dus ik heb ze gewoon nodig
(ander hebben we muizen overlast)ik vind er ieder dag 1 a 2 dood voor mijn deur (muizen dan he):eek: dus de katten doen het goed 

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nee niet achterlijk. wel erg koppig om niet te willen snappen dat mensen jouw beessies niet in de tuin willen omdat ze daar problemen van krijgen zoals poep in de tuin en een overstresste hond.angela en joek schreef:de katten zaten in de ren bij ons vorige huis, toen hadden we een kleinere tuin. het was erg lastig om ze binnen te houden omdat we een schuifpui hadden, en om nou de hele dag (als het warm weer is) met de schuifpui dicht te zittenmassam schreef:respect moet idd van 2 kanten komen.
simpel toch?
waarom kunnen je katten niet altijd in die ren?![]()
is lastig, moet je je katten in een ren doen of niet in de kamer
nu kunnen ze niet allemaal zomaar naar buiten lopen, de meesten zitten dan ook boven.
en mogen af en toe een uurtje buiten, gelukkig woon ik in een buurt waar katten gewoon geaccepteerd worden.
oh, maar jij mag van mij best katten hebben hoor![]()
wat IK onder respect voor elkaar versta?
ik zorg ervoor dat niet alle 6 katten tegelijkertijd buiten lopen, en ik doe er niet moeilijk over als de buren mijn katten uit de tuin jagen, ik heb al gezegd gooi er maar een keer goed de sproeier over (wel in de zomer natuurlijk) en dan blijven ze wel weg.
ik doe daar wel moeilijk over. ik heb geen zin om te jagen of te sproeien. zo los ik namelijk jouw problemen op.
ik laat mijn katten niet 24 uur per dag buiten, maar af en toe een uurtje moet toch kunnen?
tuurlijk. maar hou ze wel uit mijn tuin. 1. ik ben er bang voor dus ik kom niet in de buurt dus kan ik mijn tuin niet normaal door. 2. mijn reu heeft er een pesthekel aan dus moet ik hem in de gaten houden omdat jij je katten niet bij je houdt. 3. ik een schijthekel heb aan poep in mijn tuin en daarom mijn honden uitlaat. ik dan niet zit te wachten op kattestront
dat bedoel ik ook met dat mensen iets van elkaar kunnen hebben, en als mijn kat iets kapot maakt of vies maakt, kom even langs krijg je een kop koffie en dan praten we er over.
die koffie wil ik wel, maar ik hoef daar niet over te praten . ik wil het gewoon niet hebben
we leven allemaal naast elkaar, en de een die slaat misschien te vaak met de deuren of staat om 7 uur al de tuin te maaien, of loopt elke zondag te zagen en te schuren, maar dan ga ik ook niet lopen schreeuwen en eisen ik wil niet dat je zaagt of maait.
klopt. maar die persoon doet dat wel in zijn eigen tuin. heb je daar last van kun je vragen of ie het beperkt tot een uur per dag ofzo, maar hij mag tot ik dacht 10 uur 's avonds lawaai maken. jij daarentegen bent verplicht te zorgen dat jouw eiugendommen niemand tot last zijn
je moet toch iets van je medemens kunnen hebbben? of ben ik nou achterlijk?

-
- Vaste gebruiker
malinois schreef:ik wil geen last hebben van jouw beesten in MIJN tuin, dus als het dan hap is en je kat, konijn of wat dan ook is foetsie dat is dan jouw probleem niet de mijne...angela en joek schreef:dat bedoel ik dus maar, wat zijn we toch weer lekker sociaal in nederland, nu gaat het over katten, maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat we blijkbaar helemaal niets van elkaar kunnen hebben.
ik dacht dat ik dat al duidelijk had gemaakt, ik heb er geen problemen mee als iemand mijn katten uit hun tuin houden, ik snap het niet waarom mensen dat persé willen, maar dat is mijn mening, IK heb er geen problemen mee, leven en laten leven. zolang je mijn kat niet moedwillig laat doden of op een andere manier mishandelden ja, als 1 van mijn katten gepakt word door een hond zou ik het vreselijk vinden, maar ik kan ze niet binnen houden.
mijn katten weten heel goed waar ze wel en niet kunnen komen.
dus als ze bij jou 1x in de tuin zijn geweest weten ze heel goed dat ze daar niet meer hoeven te komen.
maar waarom moet altijd alles van 1 kant komen? waarom willen mensen elkaar dingen opleggen.
ik ga een ander toch ook niet lopen vertellen wat ie wel en niet moet doen? en ja soms heb ik ook last van de dieren van anderen, nou en?
geeft mij dat dan het recht om die mensen te zeggen, je moet je rotbeest binnen houden?
2 huizen hiervandaan hebben ze duiven, nou die schijten ook weleens in mijn tuin, moet ik daar dan maar boos naar toe lopen en eisen dat hij die beestjes niet boven mijn tuin moet laten vliegen, of dat hij ze maar binnen moet houden?
nee mijn katten lopen daar ook wel eens over het dak, en dat vind hij ook niet altijd even leuk, maar ja je leeft nou eenmaal in een gemeenschap he?
maar op de een of andere manier schijn ik niet duidelijk te kunnen maken wat ik bedoel, dus laat maar.
ieder zijn eigen mening toch? ik ben allang blij dat ik buren heb die wel zo denken als ik, en die gewoon zichzelf kunnen zijn, en mij (en mijn katten) ook de ruimte kunnen geven, en ik laat mijn katten niet zomaar dag en nacht buiten lopen, dus vind ik dat ik binnen mijn kunnen rekening houd met mijn omgeving.
1. vrienden van me zitten 's zomers met die schuifpui dicht te puffen. en waarom? omdat er katten naar binnen sluipen en gaan zitten piesen op het parket.angela en joek schreef: de katten zaten in de ren bij ons vorige huis, toen hadden we een kleinere tuin. het was erg lastig om ze binnen te houden omdat we een schuifpui hadden, en om nou de hele dag (als het warm weer is) met de schuifpui dicht te zitten![]()
2. van de zomer is er een kat in de box van m'n neefje gekropen. heel fijn als je nagaat dat neef gillend allergisch voor die beesten is. vervolgens heeft kat een dure stoel aan flarden gekrabd en heeft naast het bed, op de houten vloer, zitten piesen.
en zo kan ik nog wel wat aangename voorbeelden verzinnen.
- peggy en vinnie
- Zeer actief
angela en joek schreef:
ik dacht dat ik dat al duidelijk had gemaakt, ik heb er geen problemen mee als iemand mijn katten uit hun tuin houden, ik snap het niet waarom mensen dat persé willen,
.
omdat jou kat mijn honden gek maakt, in mijn tuin schijt, en mijn vissen jat, en mijn konijnen bang maakt, daarom hoef ik jou kat niet in mijn tuin!!
van mijn honden mijn konijnen en mijn vissen heb jij geen last! waarom zou ik dan wel last moeten hebben van jou huisdier??
Laatst gewijzigd door peggy en vinnie op 12 okt 2006 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, je wilt dat je katten lekker vrij rond kunnen lopen, nu dan moet je achteraf gaan wonen of op 'n boerderij waar je geen buren hebt.
In de stad, hou je ze bij je punt uit. Maar goed, als al die mensen zo door gaan met hun katten los te laten lopen, zullen daar ook, net zoals bij de hond, wel 'n keer regels en wetten voor komen, dat dit niet meer mag.
Ik heb zelfs 'n keer met Tirsa gehad dat we ergens gezellig door het dorp liepen, wordt Tirsa ineens aangevallen door zo'n 'kat die mag loslopen' echt wel fijn. Die heeft van mij dus echt 'n oplawaai gekregen en ik heb niet meer gekeken of die wat had. Pech gehad gewoon, bij je houden!
In de stad, hou je ze bij je punt uit. Maar goed, als al die mensen zo door gaan met hun katten los te laten lopen, zullen daar ook, net zoals bij de hond, wel 'n keer regels en wetten voor komen, dat dit niet meer mag.
Ik heb zelfs 'n keer met Tirsa gehad dat we ergens gezellig door het dorp liepen, wordt Tirsa ineens aangevallen door zo'n 'kat die mag loslopen' echt wel fijn. Die heeft van mij dus echt 'n oplawaai gekregen en ik heb niet meer gekeken of die wat had. Pech gehad gewoon, bij je houden!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
angela en joek schreef:de katten zaten in de ren bij ons vorige huis, toen hadden we een kleinere tuin. het was erg lastig om ze binnen te houden omdat we een schuifpui hadden, en om nou de hele dag (als het warm weer is) met de schuifpui dicht te zitten
Eerlijk gezegd zal mij jouw schuifpui worst zijn

Jij wilde katten,dus zorg er dan ook maar voor dat een ander zijn tuin niet hoeft te barricaderen of zijn huis hoeft vol te hangen met horren omdat jij je schuifpui niet dicht wenst te houden.
Maar jij bent niet de enige katteneigenaar.en mogen af en toe een uurtje buiten, gelukkig woon ik in een buurt waar katten gewoon geaccepteerd worden.
Zoals gezegd ben je niet de enige katteneigenaar en als al jouw katten om de beurt een uur buiten lopen betekent dat toch voor buren dat er 6 uur lang een kat buiten loopt.Van 1 eigenaarik zorg ervoor dat niet alle 6 katten tegelijkertijd buiten lopen

Bedenk dan dat er meer eigenaren zijn die meerdere katten hebben et voila.
Ik heb echt wel andere dingen te doen dan de godganse dag te zorgen dat andermans katten mijn tuin en vijver met rust laten.Dat mogen de eigenaren doen.en ik doe er niet moeilijk over als de buren mijn katten uit de tuin jagen, ik heb al gezegd gooi er maar een keer goed de sproeier over (wel in de zomer natuurlijk) en dan blijven ze wel weg.
Dat is meestal eenrichtingsverkeer.dat bedoel ik ook met dat mensen iets van elkaar kunnen hebben
Ik kan heel veel hebben van mijn medemens/flatbewoners,maar op een gegeven moment is mijn emmertje vol en mijn begrip op.je moet toch iets van je medemens kunnen hebbben? of ben ik nou achterlijk?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Als ik al een tuin zou hebben, en er zou zich een kat in gaan begeven, dan zou de beste kat of poes zich zelf daarmee vogelvrij verklaren! 

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
- Vaste gebruiker
nou gelukkig maar dat we dan niet bij elkaar in de buurt wonen toch?
hebben we ook geen last van elkaar.
kunnen we gewoon doorgaan met discussieren op dit forum en daarna bv over voeding praten.
ieder het zijne en ik ben blij met de buren die ik nu heb
enne mijn poesjes liggen zoals gewoonlijk lekker boven te slapen

hebben we ook geen last van elkaar.
kunnen we gewoon doorgaan met discussieren op dit forum en daarna bv over voeding praten.

ieder het zijne en ik ben blij met de buren die ik nu heb
enne mijn poesjes liggen zoals gewoonlijk lekker boven te slapen

- mik
- Vaste gebruiker
Ja mijn katten lopen dus net als een hond buiten aan een lijntje samen met mij om lekker te wandelen. En als ze een hond zien dan gaat dat helemaal oke. Ja soms zijn er wel honden die het niet oke vinden, maar die mensen weten dat en zeggen dat tegen mij of ik zie het aan de hond zelf en dan ik er rekening mee kan houden.(ik pak ze even op of steek even over)Maar vaak gebeurt en helemaal niets!! De honden in de buurt kennen inmiddels mijn katten en lopen idd elkaar snuffelend te begroeten. Ik heb mijn oudste kat gekregen toen ze 7 was en heb haar dus op latere leeftijd leren lopen aan een riempje. Mijn jongste kocht ik als kitten en die heeft het net zo makkelijk aangeleerd. Het koste bij de oudste enige moeite, maar het kan dus wel!!!!! Waarschijnlijk zul je gewoon een engelengeduld moeten hebben thats all!!!katten horen niet buiten los te lopen? wat moet ik dan? ze aan een riempje uitlaten? zelfs als zou je een kat dat aan kunnen leren (en met sommigen lukt dat) maar mijn katten niet, de meesten komen uit het asiel vandaan, en zijn te oud om het te leren.

Mijn katten mogen ook niet in mijn tuin poepen. Dus vreemde al helemaal niet!!!! weet je wat voor een ziektes via ontlasting overgedragen kunnen worden FIP, katteleukemie en katteaids.Alledrie dodelijk voor een kat!!! Nou Sorry ik wil dus niet dat welke vreemde kat dan ook in mijn tuin gaat schijten en vervolgens mij katten kan besmetten!!!!! Dus ja katten worden bij mij de tuin uit gejagen. Wel niet op die manier als de genoemde buurman want dat is gewoon mishandeling, maar wel doormiddel van een emmer water, de tuinslang of een harde gil!! En daar komt nog bij dat wanneer mijn katten lekker op de vensterbank liggen en ze een kat op hun terrein zien (achtertuin) dan heb ik gedonder in huis omdat de twee dames dan gewoon niet meer te genieten zijn en die kat op hun terrein willen wegjagen!! Ja niet alleen honden jagen op katten hoor als ik die katten van mij loslaat wanneer er een vreemde kat in de tuin zit dan pakken ze hem/haar en voor een goeie hoor reken daar maar op!!ik begrijp heus wel de redenering van mensen die het rot vinden dat ze in de tuin poepen, maar waar ik moeite mee heb is de uitspraak: dat is niet mijn probleem als mijn hond een kat pakt, maar leuk vinden doe ik het niet.
Onze vorige hond was dikke maatjes met al onze katten. Zelfs zo goed dat alle katten s'avonds op zijn rug lagen om vervolgens heerlijk in zijn vacht weg te doezelen!!!! Maar een andere kat op ons terrein nou je moest eens weten hoe lelijk hij dan deed. Serieus als hij die kat te pakken zou kunnen krijgen dan bleef er niets meer van over. En ja ik ben een echt kattemens en honden mens en ik zou het dan super erg vinden voor de kat zelf. Geen enkel beest verdiend zo'n dood, maar medelijden met de baas heb ik dan niet en voor met een schadevergoeding hoeven ze dan helemaal niet aan mijn deur te kloppen!!! Het enige wat ze dan krijgen is een reactie van mij om hun eens even te vertellen dat ze hun dieren gewoon thuis moeten houden. De meeste mensen die een kat hebben vinden het gewoonweg heel normaal om hun kat dag en nacht buiten te houden en zo af en toe binnen te laten voor het eten. En dan krijg je ook nog van hun een antwoord dat het heel normaal is!! Katten zijn buiten dieren. Nou een hond ook!!!!!, maar je ziet toch ook niet heel nederland hun honden dag en nacht los laten lopen en overal bij iedereen in de tuin laten schijten!!!
Ik heb dus katten en binnenkort weer een hond. Ik geef erg veel om beide diersoorten en ik zou ook niet zonder ze kunnen. Maar beide blijven binnen of op mijn plaats!!! Daar waar ze horen!!!! Ze zijn mijn verantwoordelijkheid en niet die van andere!!
Ik ga straks elke dag lekker met de hond wandelen en de katten gaan dan lekker mee aan het riempje. En ik zal je vertellen dat veel mensen het kei geweldig vinden om die katten zo mooi mee te zie lopen.!!
Groeten Kim