Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond heeft iemand gebeten!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

malinois schreef:[die honden zitten heerlijk weer bij mensen thuis die ik opgehaald heb terwijl ze anders nu allang bij het dierlijk afval gegooid waren
En komen die ooit nog weer bij de eigenaar terug?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

marian* schreef:
malinois schreef:[die honden zitten heerlijk weer bij mensen thuis die ik opgehaald heb terwijl ze anders nu allang bij het dierlijk afval gegooid waren
En komen die ooit nog weer bij de eigenaar terug?
als de eigenaar dat wil wel, zo niet om wat voor reden dan ook, wordt er in samenspraak met hem wat anders gezocht wat ik heb begrepen. Ik wil altijd zo min mogelijk weten, wat niet weet kan ook niet verteld worden vind ik altijd maar...
Laatst gewijzigd door malinois op 22 okt 2006 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
malinois schreef:misschien had hij hem wel meer onder appel staan dan zij, wie weet :19:
Als de vorige eigenaar inderdaad een hondengeleider was dan lijkt me dat voor 99 % zeker :mrgreen:
Daarom is het ook van belang dat zo'n hond bij de goede persoon terecht komt na zijn pensionering.
Mensen die schreeuwen, mij uitschelden of tegen me aan liepen. Dan beet ze. Ik vond dat overigens doodnormaal gedrag en dus deed ik wat nodig om dat te voorkomen. Als mensen niet mee wilden werken dan werden ze gebeten. Hun shit en niet de mijne
Dan is het nog voor te stellen en te begrijpen dat een hond zoiets doet,maar als ik gewoon ergens sta en mijn hond zegt "hap" in de 1e de beste arm die hij tegen komt wordt het een andere zaak vind ik.
Voor het zelfde geld is het een kindergezicht dat ie aan gort bijt.
lichaamstaal van de mens kan al genoeg zijn :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:
marian* schreef:
malinois schreef:misschien had hij hem wel meer onder appel staan dan zij, wie weet :19:
Als de vorige eigenaar inderdaad een hondengeleider was dan lijkt me dat voor 99 % zeker :mrgreen:
Daarom is het ook van belang dat zo'n hond bij de goede persoon terecht komt na zijn pensionering.
Mensen die schreeuwen, mij uitschelden of tegen me aan liepen. Dan beet ze. Ik vond dat overigens doodnormaal gedrag en dus deed ik wat nodig om dat te voorkomen. Als mensen niet mee wilden werken dan werden ze gebeten. Hun shit en niet de mijne
Dan is het nog voor te stellen en te begrijpen dat een hond zoiets doet,maar als ik gewoon ergens sta en mijn hond zegt "hap" in de 1e de beste arm die hij tegen komt wordt het een andere zaak vind ik.
lichaamstaal van de mens kan al genoeg zijn :wink:
Precies.
Daarom moet zo'n hond goed geplaatst worden.Een kind weet nog niks van lichaamstaal en een niet-hondenbezitter weet ook niet wat bepaalde handelingen,blikken of wat dan ook bij een hond kan triggeren.
Dus als zo'n hond bij de verkeerde geplaatst is kun je maar zo het haasje zijn blijkbaar :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het wordt weer lekker uit z'n verband gerukt allemaal :roll:

Een gesprek aangaan is niet fatsoenlijk, niet na een hondenbeet en ook niet als je iemand aangereden hebt met je auto (kan voor dat laatste nog een uitleg komen of moet je dat niet doen omdat anders je auto ipv je hond in beslag genomen wordt? :roll: ).
Dat is natuurlijk het andere uiterste van direct je gegevens uitwisselen. Misschien is er een middenweg mogelijk? want ik kan me ook voorstellen dat je bang bent voor de gevolgen voor je hond, maar dan moet het niet zo gedraaid worden dat het niet fatsoenlijk is als je je excuses aan zou bieden.

Met een Rottweiler kijk ik absoluut wel goed uit als zoiets zou gebeuren en ik denk dat ik dan de hond ook eerst in veiligheid zou brengen. Een gesprek aangaan, betekent overigens niet direct verz.gegevens uitwisselen, want die ga ik natuurlijk helemaal niet bij een bijtincident betrekken :neenee: En dan ligt het verder aan de reactie van het slachtoffer hoe of wat verder.
Maar gewoon niets meer laten horen? nee, dat zou ik niet doen.
In dit geval, klein dorp, zou dit trouwens meer tégen dan vóór haar werken en daarnaast vind ik het dus wél een kwestie van fatsoen om iig proberen een gesprek aan te knopen en excuses aan te bieden. Niet voor rede vatbaar, oké dan kap ik de boel ook af.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Ik vind het wel normaal om wat van je te laten horen. Dat veranderd de hele beleving van het slachtoffer. Je hebt belangstelling getoond en er is geen onvrede meer bij het slachtoffer omdat zij geen hondenbezitter meer aan de deur heeft gezien. Als slachtoffer zou ik het asociaal vinden als ik helemaal niets meer van de eigenaar zou horen.
Ik zou wel de voorkeur hebben naar het slachtoffer te gaan en niet mijn eigen adres achter te laten. Voor eventuele schade betaal ik ze dan wel cash. Overigens is het helemaal geen dagelijkse gang van zaken dat er honden in beslag worden genomen en meteen worden afgespoten. Niet voor niets heeft de zaak van storm zoveel media aandacht gehad. De procedure die daar gevolgd werd was hoogst ongebruikelijk.
Ik vraag me wel af of je wel duidelijk genoeg leiding geeft als je hond al op teelt slaat als er mensen schreeuwen op straat. Jij ben toch de baas, en dus bepaal jij waar je hond je tegen beschermt.
Ik denk dat TS verstandig met het voorval omgaat. Hij doet er alles aan om herhaling te voorkomen en zoekt deskundig advies (de oud geleider) om het gedrag van de hond te verbeteren.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Remco schreef:Overigens is het helemaal geen dagelijkse gang van zaken dat er honden in beslag worden genomen en meteen worden afgespoten. Niet voor niets heeft de zaak van storm zoveel media aandacht gehad. De procedure die daar gevolgd werd was hoogst ongebruikelijk.
het gebeurd bijna wekelijks, geloof me, ik hoor en zie genoeg. Dat de zaak met Storm zoveel stof heeft doen opwaaien is omdat het een kat betrof en geen mens. Daarnaast zoekt iemand die z'n hond even laat verdwijnen natuurlijk geen media-aandacht, dat lijkt me logisch.
Afbeelding
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

gisteravond, niet meer gereageerd op de discussie. ben op tijd gaan slapen , aangezien ik twee nachten heel slect geslapen had.
vanmorgen even alles terug gelezen. een felle discussie heeft plaatsgevonden.

toch vraag ik mij af of er inderdaad ten alle tijden zulke drastische maatregelen genomen worden. louter de uitschieters vind je in het nieuws terug.
je hond laten verdwijnen etc. ik zet er mijn twijfels bij
onze hond blijft gewoon bij mij, en als er iemand aan mijn deur komt om mijn hond te laten testen. so be it , maar dan ga ik wél mee. nergens gaat onze hond zonder mij of mijn partner.

en ja ik erken schuld, het is immer onze hond die dit gedaan heb.
ondanks dat hij kort aangelijnd was.
nee , ik ben stellig van mening dat hij niet vals is.
ja, ik zal mijn verantwoording in deze moeten dragen, en zorgen dat dit nooit maar dan ook nooit meer gebeurt.
ook ben ik van mening dat ik mijn hond voldoende lichaamsbeweging geef en spelletjes met hem doe om verveling te voorkomen. spulletjes zoeken, zwemmen, apporteren, fietsen.

ik ben stiekem wel bang voor wat de toekomst brengt.

ik wil niet ingaan op reacties als voor het zelfde geld had hij een kindergezicht kapot gebeten, en andere reacties van dien aard.
dat is namelijk niet gebeurt, en ik neem mijn maatregelen dat zo iets ook niet kan gebeuren
(muilkorf, aangelijnd tenzij we zijn op het uitgestrekt gebied waar ik hem uitlaat, geen bomen en struiken aanwezig dus volledig overzicht over 1.5 km, dus bij het zicht op andere aanwezigen kun je hem ruimschoots optijd opnieuw aanlijnen)

ik ben van mening dat het vreselijk genoeg is wat er is gebeurt, en heb dan ook geen zin om er een nog groter drama van te maken dan dat het al is, met teksten die beginnen met ; voor het zelfde geld had dit of dat gebeurt...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik heb toch nog een vraag aan jou Vedim. Ik zie dat je serieus op pakt met je hond.
Heb je voor deze hond nog andere honden gehad en hoe ben je door de vorige eigenaar voorbereid op het houden van een gepensioneerde politie hond? Wat voor voorgesprek heb je gehad met de oude eigenaar en zijn ze bij je thuis geweest etc. Hoe ben je op het idee gekomen om voor deze hond te kiezen?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

vedim schreef:toch vraag ik mij af of er inderdaad ten alle tijden zulke drastische maatregelen genomen worden. louter de uitschieters vind je in het nieuws terug.
onze hond blijft gewoon bij mij, en als er iemand aan mijn deur komt om mijn hond te laten testen. so be it , maar dan ga ik wél mee. nergens gaat onze hond zonder mij of mijn partner.
kijk op het duitse herderforum en je ziet een zeer recent voorbeeld, hond wordt gewoon via het kind meegenomen, kind wordt 'voorgelogen' door meneer de politie en hond is weg...
Je mag er natuurlijk je twijfels bij zetten, zelf weten ik zeg alleen maar dat ik natuurlijk niet voor niks midden in de nacht half NL door cross om een hond om die reden op te halen....en dat gebeurd niet 1 x per jaar. Die in het nieuws komen zijn de mensen die de publiciteit zoeken nogmaals dat zou ik natuurlijk ook niet doen als m'n hondje 'weggelopen' zou zijn... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Ik heb toch nog een vraag aan jou Vedim. Ik zie dat je serieus op pakt met je hond.
Heb je voor deze hond nog andere honden gehad en hoe ben je door de vorige eigenaar voorbereid op het houden van een gepensioneerde politie hond? Wat voor voorgesprek heb je gehad met de oude eigenaar en zijn ze bij je thuis geweest etc. Hoe ben je op het idee gekomen om voor deze hond te kiezen?
Met als aanvulling: waarom juist een gepensioneerde politiehond? Want volgens de kenners worden die dus normaal niet aan 'zomaar' mensen meegegeven.
Afbeelding
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

Rataplan schreef:Ik heb toch nog een vraag aan jou Vedim. Ik zie dat je serieus op pakt met je hond.
mijn partner zijn ex vriendin had een afgekeurde politie hond thuis,
bij mijn moeder thuis hebben we altijd honden gehad.
dat ik het huis uit ging wilde ik ook een hond , maar dat kon niet op dat moment omdat ik fulltime werkte en op een flat woonde.
nu we in een huis wonen konden we wel een hond nemen.
we hebben er een jaar over gesproken en gedacht, een puppy hebben we geen tijd voor, bij mijn mening moet er dan iemand toch echt een van de twee niet werken. om er voldoende tijd in te steken om er een goed opgevoedde hond van te kunnen maken.
wij zijn bij de geleider (de vorige eigenaar) thuis geweest om kennis te maken, geleider is ook bij ons thuis geweest. geleider komt elke twee maanden hier langs. ik mag altijd bellen of mailen in geval van vragen, elke maand mail ik fotootjes en een verhaaltje hoe het met hem is en wat we gedaan hebben. er is dus nog regelmatig contact.... al zie ik wel op tegen ons volgende contact.
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
vedim schreef:toch vraag ik mij af of er inderdaad ten alle tijden zulke drastische maatregelen genomen worden. louter de uitschieters vind je in het nieuws terug.
kijk op het duitse herderforum en je ziet een zeer recent voorbeeld, hond wordt gewoon via het kind meegenomen, kind wordt 'voorgelogen' door meneer de politie en hond is weg...
Je mag er natuurlijk je twijfels bij zetten, zelf weten ik zeg alleen maar dat ik natuurlijk niet voor niks midden in de nacht half NL door cross om een hond om die reden op te halen....en dat gebeurd niet 1 x per jaar. Die in het nieuws komen zijn de mensen die de publiciteit zoeken nogmaals dat zou ik natuurlijk ook niet doen als m'n hondje 'weggelopen' zou zijn... :wink:
En krijg jij dan geen vraagtekens boven je hoofd? Je beweert hier dat het dus meer dan 1 keer per jaar voorkomt dat een hond uit jouw circuit (ik neem aan dat het hier dus gaat om herders/ sporthonden omdat dat de wereld is waar jij in bezig bent met je honden) onder de aandacht komt van de politie (met andere woorden een behoorlijk bijtincident) en dan zodanig dat hij met spoed herplaatst moet worden?
Vraag je je dan niet af of het wel de goede richting op gaat met deze honden? Wat is er dan mis? Zijn de honden te scherp of kan iedereen zomaar aan een sporthond beginnen en wat is dan het antwoord hierop van al die sportverenigingen?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
En krijg jij dan geen vraagtekens boven je hoofd? Je beweert hier dat het dus meer dan 1 keer per jaar voorkomt dat een hond uit jouw circuit (ik neem aan dat het hier dus gaat om herders/ sporthonden omdat dat de wereld is waar jij in bezig bent met je honden) onder de aandacht komt van de politie (met andere woorden een behoorlijk bijtincident) en dan zodanig dat hij met spoed herplaatst moet worden?
Vraag je je dan niet af of het wel de goede richting op gaat met deze honden? Wat is er dan mis? Zijn de honden te scherp of kan iedereen zomaar aan een sporthond beginnen en wat is dan het antwoord hierop van al die sportverenigingen?
nee dit zijn GEEN sporthonden, zijn gewone huishonden waar niks mee gedaan wordt qua africhting over het algemeen. Ook het ras verschilld enorm. Vasco was een werkhond die aktief werkte dat is de enige sporthond waar het gebeurde wat ik weet in ieder geval. Van de honden die ik heb gezien waren het geen van allen sporthonden.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
Rataplan schreef:
malinois schreef:
nee dit zijn GEEN sporthonden, zijn gewone huishonden waar niks mee gedaan wordt qua africhting over het algemeen. Ook het ras verschilld enorm. Vasco was een werkhond die aktief werkte dat is de enige sporthond waar het gebeurde wat ik weet in ieder geval. Van de honden die ik heb gezien waren het geen van allen sporthonden.
Maar wel herders neem ik aan of rij jij ook als de dwergpoedel van mijn buren over de rooie gaat?
Het zijn honden die voor de sport gefokt zijn en die bij mensen terecht komen die er verder weinig of niets mee doen die dan een bijtincident op naam hebben staan? Die bellen op hoge poten de fokker en dan wordt jij gebeld? Zie ik het zo goed?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
Rataplan schreef:
malinois schreef: kijk op het duitse herderforum en je ziet een zeer recent voorbeeld, hond wordt gewoon via het kind meegenomen, kind wordt 'voorgelogen' door meneer de politie en hond is weg...
Maar wel herders neem ik aan of rij jij ook als de dwergpoedel van mijn buren over de rooie gaat?
Het zijn honden die voor de sport gefokt zijn en die bij mensen terecht komen die er verder weinig of niets mee doen die dan een bijtincident op naam hebben staan? Die bellen op hoge poten de fokker en dan wordt jij gebeld? Zie ik het zo goed?
nee zie je niet goed zo :mrgreen: en ook niet via fokkers o.i.d. en ja alle grotere rassen, (X-)herders, rottweilers etc. maar zeker niet allemaal voor de sport of werk gefokt.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

malinois schreef:
MARC_S schreef:
Nanna schreef:
Mijn hond heeft 3 keer een mens gebeten en er zijn 3 aanklachten geweest.
Met zo'n hond had ik zèlf allang naar de dierenarts gegaan....
Als tenminste die beten ook "zomaar" waren uitgedeeld.
Wacht maar tot je eigen honden oud worden of slecht ziend en eens gaan bijten. Vraag me af hoe snel je ze aan hun einde helpt :pffff:

Enig respect voor je dier is wel op zijn plaats. Mijn hond beet bij opwinding op straat. Mensen die schreeuwen, mij uitschelden of tegen me aan liepen. Dan beet ze. Ik vond dat overigens doodnormaal gedrag en dus deed ik wat nodig om dat te voorkomen. Als mensen niet mee wilden werken dan werden ze gebeten. Hun shit en niet de mijne :ok:
typisch herder, hoef je hier ook niet te doen, zelfs niet bij de jonge hond van 10 maanden hoor :19: baasje/vrouwtje is alles voor ze en daar komt niemand aan, schreeuwen naar de baas is voor hun absoluut verboden :19:
Ik vind dat toch niet kunnen hoor, honden die zelf het heft over te denken moeten nemen.
AfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:Over uit zijn verband rukken gesproken...ik heb iemand aangeraden om geen contact te zoeken met de hond in gedachten.
Dat was duidelijk.
Het blijft niet netjes.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:
marian* schreef:
Martijn schreef:Over uit zijn verband rukken gesproken...ik heb iemand aangeraden om geen contact te zoeken met de hond in gedachten.
Dat was duidelijk.
Het blijft niet netjes.
Dank je wel, martha stewart.
Graag gedaan :mrgreen:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik heb een enorm respect voor TS dat ze contact wil opnemen met dat meisje, met eventuele alle gevolgen van dien. Hoewel ik niet geloof dat een hond meteen maar, na 1 zo'n incident, een spuitje zal krijgen, leeft bij TS toch die angst. Het is imo zeer te waarderen dat ze dat op de koop toe neemt. Als ik een kind had dat gebeten was door een hond zou ik het heel fijn vinden en het zou van grote betrokkenheid van de eigenaar getuigen.
Als die eigenaar niets van zich liet horen zou ik alles op alles zetten om hem/haar te achterhalen en dan heb je idd kans dat het voor de eigenaar èn de hond minder plezierige gevolgen kan hebben.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Jeetje wat een gedoe zeg...
Ik vind het moeilijk te zeggen hoe ik zou reageren.
Tuurlijk wil je je fatsoen tonen naar het meisje, maar je wil natuurlijk ook niet het risico lopen dat je hond word ingeslapen. :roll:

Ik denk dat ik zou proberen haar adres te achterhalen, en een kaartje zou sturen met Beterschap oid.
Zou voor die tijd ff ergens een goedkoop simkaartje kopen en dat nummer in het kaartje zetten.
Kan ze altijd bellen als ze me hebben moet, maar het is dan wel een tijdelijk nummer.
Beginnen ze moeilijk te doen of te zeuren over adresgegevens oid. dan zou ik het simkaartje wegsmijten.
Jij hebt je fatsoen getoond, en je geweten gesust en daarmee is het klaar.

Maar waarschijnlijk denk ik nou veeeel te makkelijk :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:
Nanna schreef: Met zo'n hond had ik zèlf allang naar de dierenarts gegaan....
Wacht maar tot je eigen honden oud worden of slecht ziend en eens gaan bijten. Vraag me af hoe snel je ze aan hun einde helpt :pffff:

Enig respect voor je dier is wel op zijn plaats. Mijn hond beet bij opwinding op straat. Mensen die schreeuwen, mij uitschelden of tegen me aan liepen. Dan beet ze. Ik vond dat overigens doodnormaal gedrag en dus deed ik wat nodig om dat te voorkomen. Als mensen niet mee wilden werken dan werden ze gebeten. Hun shit en niet de mijne :ok:
typisch herder, hoef je hier ook niet te doen, zelfs niet bij de jonge hond van 10 maanden hoor :19: baasje/vrouwtje is alles voor ze en daar komt niemand aan, schreeuwen naar de baas is voor hun absoluut verboden :19:
Ik vind dat toch niet kunnen hoor, honden die zelf het heft over te denken moeten nemen.
vind ik wel, vind ik heel normaal zeker voor een herder, staat zelfs in de rasstandaard.
De aard van de Mechelaar is moedig,oplettend,werkwillig,gehecht aan eigen mensen waaks en temperamentvol.De Mechelse Herder is een werkhond,die uitblinkt in het verdedigen van zijn baas en diens eigendommen.
( http://www.hondenonline.be/nl/viewrasbe ... sp?rasID=4 )

Je bent als baas daar om te zeggen dat het niet hoeft. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

tbeast schreef:Ik vind dat toch niet kunnen hoor, honden die zelf het heft over te denken moeten nemen.
Jij hebt 2 dobermans en een bouvier :19: Ik neem aan dat je er rekening mee houdt dat dat jou ook kan gebeuren?

Zo niet dan vraag ik me af wat je met 3 stuks waak- en verdedigingshonden moet. :denken: Jij weet net zo goed als ik dat als een keer een buur of verre vriend denkt bij jou achterom te lopen er een kans bestaat dat je honden zelf het heft overnemen. Of als een van je kinderen in de tuin een dreun krijgt van zijn of haar vriendje je toch rekening moet houden met een roedel honden dat in kan grijpen? :19:

Of weet jij 100% zeker dat dat nooit kan gebeuren? Dat dacht de topicstarter ook nl en die hond had ook nooit eerder dat gedrag vertoont. :neenee:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

tbeast schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:
Nanna schreef: Met zo'n hond had ik zèlf allang naar de dierenarts gegaan....

Het gaat hier wel om een herder he...
En ik denk eerlijk gezegd dat iedere hondenbezitter wel hoopt dat de hond wanneer het nodig is het heft in eigen handen neemt.
Ik wel in ieder geval (zegt zij met haar labrador :smile: )
Ben namelijk maar wat blij als Janus begint te grommen en blaffen als ik hier tijdens mijn laatste uitlaatrondje een kerel tegen kom die al schreeuwend op me af loopt.
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef: Je bent als baas daar om te zeggen dat het niet hoeft. :19:
Precies.
Dat houdt naar mijn idee dan in dat jij aangeeft dat er verdedigd moet worden en dat er in rustige situaties niets hoeft te gebeuren.
Ik wil graag rustig kunnen praten met mensen of ergens naar kijken met mijn hond aan de riem zonder bang te hoeven zijn dat ie zomaar uitvalt terwijl ik daar geen controle over heb.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Precies.
Dat houdt naar mijn idee dan in dat jij aangeeft dat er verdedigd moet worden en dat er in rustige situaties niets hoeft te gebeuren.
Ik wil graag rustig kunnen praten met mensen of ergens naar kijken met mijn hond aan de riem zonder bang te hoeven zijn dat ie zomaar uitvalt terwijl ik daar geen controle over heb.
ze reageerde op mijn reactie:
typisch herder, hoef je hier ook niet te doen, zelfs niet bij de jonge hond van 10 maanden hoor baasje/vrouwtje is alles voor ze en daar komt niemand aan, schreeuwen naar de baas is voor hun absoluut verboden
:wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

marian* schreef:Dan is het nog voor te stellen en te begrijpen dat een hond zoiets doet,maar als ik gewoon ergens sta en mijn hond zegt "hap" in de 1e de beste arm die hij tegen komt wordt het een andere zaak vind ik.
Aangezien de hond dit nooit eerder gedaan had kon het dus net zo goed je eigen hond zijn. Wie zegt jou dat een van je eigen honden niet een kindje in het gezicht gaat bijten? Dat kun je niet weten nl net zo min als deze persoon wist dat deze hond ineens iemand in de arm zou bijten.

Dat verhaal van kindergezichtjes geldt voor iedere hond die nooit eerder gebeten heeft. Elke hond kan om wat voor reden dan ook bijten en hard ook. :19: Als je zegt dat zou mijn hond nooit doen dan sta je in dezelfde rij mensen als de topicstarter tot eergister :roll: Ik ging er de eerste 2 jaar ook vanuit dat Wuilus nooit zou bijten, daarna beet ze mij :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

marian* schreef:
Precies.
Jahaaaaaaaa........... ik ook :19: Als ik een hond had gehad die dat deed zou ik hem muilkorven. Als ik geen controle over mijn honden had zou ik ze wegdoen. Dat zou iedereen moeten doen :ok:

Het is trouwens strafbaar om aan je hond aan te geven dat er verdedigd moet worden :wink:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Teckelgek schreef:Ik heb een enorm respect voor TS dat ze contact wil opnemen met dat meisje, met eventuele alle gevolgen van dien. Hoewel ik niet geloof dat een hond meteen maar, na 1 zo'n incident, een spuitje zal krijgen, leeft bij TS toch die angst. Het is imo zeer te waarderen dat ze dat op de koop toe neemt. Als ik een kind had dat gebeten was door een hond zou ik het heel fijn vinden en het zou van grote betrokkenheid van de eigenaar getuigen.
Als die eigenaar niets van zich liet horen zou ik alles op alles zetten om hem/haar te achterhalen en dan heb je idd kans dat het voor de eigenaar èn de hond minder plezierige gevolgen kan hebben.
Maar dan handel je toch vanuit wraakgevoelens of een onweerstaanbare behoefte om een ander 'op te voeden' in zijn of haar gebrek om aan jouw fatsoensnormen te voldoen...
Als mijn dochter vanuit het niets door een hond zou worden aangevallen op deze manier zou ik het zeer op prijs stellen als de -voor mij vreemde- eigenaar contact met me zou opnemen en niet in de laatste plaats om mij ervan te overtuigen dat er maatregelen zouden worden genomen om herhaling te voorkomen (waarmee ik overigens niet de spuit bedoel).
Maar niet iedereen reageert op deze manier...en het is op zo'n moment ook moeilijk in te schatten, denk ik.

Als mijn hond vanuit het niets een persoon op deze manier zou aanvallen, zou ik proberen op het moment zelf alles 'af te handelen', mijn welgemeende excuses aanbieden en duidelijk maken dat ik zelf maatregelen zal treffen om herhaling te voorkomen.
Ik weet dat in dit soort situaties schrik en frustratie na een paar dagen kan omslaan in woede en wraakgevoel en da's nou net wat ik zou proberen voor te zijn... :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Het is trouwens strafbaar om aan je hond aan te geven dat er verdedigd moet worden :wink:
je mag hem niet ophitsen/aansporen maar een hond die bijt uit verdediging is op zich niet meteen strafbaar. Maar dat is weer een andere discussie
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”