Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teef laten steriliseren/castreren na laatste nest?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

LongFields schreef:
pepie schreef:die doen ze gewoon wegz zoeen had ik er toch! of ze laten hem gewoon inslapen . maar dan komt dus de vraag bij me op wat je doet met een hond die niet oud maar wel ziek is. Dat kan namelijk ook.
Ben jij de papegaai van Martijn of zo? :denken:
Martijn schreef:Het gaat er steeds om dat oude honden beperkingen hebben en dat rosita niet op beperkte honden zit te wachten.

Maar dan komt dus de vraag bij me op wat je doet met een hond die niet oud maar wel ziek is. Dat kan namelijk ook.

Mag ik veronderstellen dat alle honden die meer dan de basisverzorging nodig weg moeten. En wie neemt er bewust een zieke hond in huis?
Is het dan ook zo dat de beslissing om een hond in te laten slapen eerder dan normaal gevonden kan worden genomen wordt?
Je kunt beter gewoon je eigen teksten verzinnen lijkt mij... :19:
pepi kan niet zo goed quoten denk ik :wink:
haar eerste zin is volgens mij een reactie op de zin van martijn :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ja zo wilde ik hem dus .
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

yamie schreef:
LongFields schreef:
pepie schreef:die doen ze gewoon wegz zoeen had ik er toch! of ze laten hem gewoon inslapen . maar dan komt dus de vraag bij me op wat je doet met een hond die niet oud maar wel ziek is. Dat kan namelijk ook.
Ben jij de papegaai van Martijn of zo? :denken:
Martijn schreef:Het gaat er steeds om dat oude honden beperkingen hebben en dat rosita niet op beperkte honden zit te wachten.

Maar dan komt dus de vraag bij me op wat je doet met een hond die niet oud maar wel ziek is. Dat kan namelijk ook.

Mag ik veronderstellen dat alle honden die meer dan de basisverzorging nodig weg moeten. En wie neemt er bewust een zieke hond in huis?
Is het dan ook zo dat de beslissing om een hond in te laten slapen eerder dan normaal gevonden kan worden genomen wordt?
Je kunt beter gewoon je eigen teksten verzinnen lijkt mij... :19:
pepi kan niet zo goed quoten denk ik :wink:
haar eerste zin is volgens mij een reactie op de zin van martijn :wink:
Ga dat eerst maar even oefenen dan Pepie. :mrgreen:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

pepie schreef:die malinois heeft op 1 punt gelijk dat quoten is zeker moeilijk
Je moet op het knopje 'quote' rechts boven het bericht klikken, en dan na [/quote] jouw bericht schrijven. Om dit soort misverstanden te voorkomen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
zou er dan zelf alleen voor kiezen om een pupje op fokkers voorwaarden uit te plaatsen, zo heeft zo'n hondje vanaf t begin een eigen vast huisje waar 100% aandacht is en heb je evt in de toekomst als ze geschikt is een teef waar een nestje mee gefokt kan worden ipv dat zo'n teefje op oudere leeftijd nog aan een ander huis moet wennen....
En dat vind ik dan weer niks... :wink:
Zo'n hondje groeit op bij andere mensen en moet dan na een paar jaar, drachtig en wel, terug naar de fokker om daar te bevallen ipv in haar vertrouwde omgeving. Lijkt mij veel stress geven voor zo'n drachtig teefje.
Bovendien kan een bevalling behoorlijk mis gaan en wat doe je dan zo'n "gastgezin" aan? Nee, daar zitten mij teveel haken en ogen aan.
mijn teef is niet onder fokkersvoorwaarden bij mij gekomen, ik heb haar gewoon als sporthond gekocht. Toch heb ik ervoor gekozen om haar te laten bevallen bij de fokker van haar. Hij heeft de ervaring die ik niet heb.
Ze was ruim een maand vantevoren al daar en had het na 3 dagen al prima naar d'r zin, ik kwam een paar keer per week kijken, de 1e keer liep ze nog mee naar de deur daarna helemaal niet meer... ze vond het daar best... kreeg veel aandacht, werd goed verzorgt...
Natuurlijk ben ik bij de bevalling geweest maar ook al was dit niet gebeurd had ze zich prima geredt dat weet ik zeker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Ze was ruim een maand vantevoren al daar en had het na 3 dagen al prima naar d'r zin, ik kwam een paar keer per week kijken, de 1e keer liep ze nog mee naar de deur daarna helemaal niet meer... ze vond het daar best... kreeg veel aandacht, werd goed verzorgt...
Waarom is een hond bij een bekende plaatsen dan zielig? Ze hebben het écht allebei na 3 dagen prima naar hun zin, het enige verschil is dat de ene wel teruggaat en de ander tot haar dood bij die baas blijft. En het uitstekend naar haar zin heeft :wink:
ja dat vind ik zielig.. zie het als gebruiksvoorwerp op dat moment. :19: In mijn geval kon het niet anders, kon niet met m'n andere hond, en de ervaring die hij wel heeft en ik niet, had het ook graag anders gezien hoor, in het geval van het bij een bekende plaatsen is het niet nodig voor de gezondheid van de hond... snap je het nog :denken: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Gevoelsmatig snap ik het helemaal :wink:

Maar voor de hond maakt het na 3 dagen geen hout meer uit of ie nog wel of niet teruggaat naar het vorige huis, hij heeft het naar z'n zin en wordt prima behandeld and that's it.
Honden zijn afgrijselijke opportunisten, al denken wij graag dat ze zielsveel en innig van ons houden... :cheer:

Een vriendin van me vangt honden op voor mensen die wel op vakantie willen maar het sneu vinden hun hond in een pension/kennel te doen. Die moet in een huiskamersituatie blijven.. :wink:
Die mensen bellen vaak na een paar dagen op en verwachten dan dat de hond ze vreselijk mist. Het tegendeel is waar; die hond rent met de andere honden door de tuin en door het bos en heeft de tijd van z'n leven :wink: :smile:
klopt hoor.. er zal best verschil in honden zitten maar ik heb wel gezien dat als ze het maar goed heeft, ze het daar ook prima naar d'r zin had.
Ik had er meer moeite mee dan zijzelf maar was ook maar wat blij dat ze uiteindelijk weer mee naar huis kon hoor :mrgreen:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Rosita Compagner schreef:
En wordt het daar leuker van? Omdat 't bij het leven hoort? 't Lijkt er niet op dat ik me aan mijn verplichtingen ontrek met die oude honden hier maar geloof me, die band waarover gesproken is, die wordt doodgewoon 'afgebouwd' als ze zo oud worden. Het wereldje van die honden wordt steeds kleiner door hun beperkingen, dat is nu eenmaal zo. En misschien is dat ook wel de functie van oud worden hoor, ik kan me zo voorstellen dat de band met opa en oma heel anders is wanneer je met ze de hertjes gaat voeren en wanneer ze je fietsen leren dan wanneer ze voor het raam zitten te kijken in het verzorgingstehuis <!> en geen boe of bah meer zeggen.

Dat zijn allemaal stadia die bij het leven horen en in dat laatste stadium kun je niet veel anders meer dan 'er goed voor (láten in het geval van opa en oma meestal..) zorgen'. Maar dat hoef je toch niet leuk te vinden? D'r zijn zat dingen die niet leuk zijn en die je gewoon toch doet. Ik heb alleen nu ff gezegd dat het mijn voorkeur niet heeft.

Ik heb trouwens nog nooit een hond weg gedaan omdat'ie wat mankeerde zoals geïnsinueerd werd. Al mijn honden zijn op redelijk jonge leeftijd geplaatst, altijd als 2e hond en altijd bij mensen die ik kende. Iedereen is altijd heel blij met die hondjes geweest (de gemiddelde eigenaar heeft toch geen westie die gewoon luistert? Zij wel ;-)) ).

Fokkers zullen er altijd 'moeten' blijven en dan ook die fokkers die meer dan alleen een nestje voor zichzelf en de fun fokken. Fokken doe je om genen te behouden en omdat je hoopt/denkt wat voor het ras te kunnen betekenen. Wanneer je naar het ras kijkt en daar wat bij wilt dragen door 'een eigen lijn' op te zetten bijvoorbeeld dan kun je niet alle hondjes houden tot ze oud en versleten zijn én jonge dieren aanhouden. Althans, ik heb in de kennels gewerkt waar dat gebeurde en ik had daar niet het idee dat de honden gelukkig waren. Vandaar dat ik toen voor een andere manier heb gekozen. Niet zozeer míjn belangen maar de belangen van 'het ras' stonden voorop (hoe edel LOL).

Ach ja, nu laat ik het ze allemaal maar uitzoeken met die rassen, ze worden alleen maar verrotter namelijk.
En jij vind dan een fokker die ik ken gee ngoede fokker omdat haar dochter alles doet?? PARDON :eek: Jij doet gewoon je honden weg als je er klaar mee bent. Ik begin je steeds rader en rader te vinden :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Maar voor de hond maakt het na 3 dagen geen hout meer uit of ie nog wel of niet teruggaat naar het vorige huis, hij heeft het naar z'n zin en wordt prima behandeld and that's it.
Honden zijn afgrijselijke opportunisten, al denken wij graag dat ze zielsveel en innig van ons houden... :cheer:

Een vriendin van me vangt honden op voor mensen die wel op vakantie willen maar het sneu vinden hun hond in een pension/kennel te doen. Die moet in een huiskamersituatie blijven.. :wink:
Die mensen bellen vaak na een paar dagen op en verwachten dan dat de hond ze vreselijk mist. Het tegendeel is waar; die hond rent met de andere honden door de tuin en door het bos en heeft de tijd van z'n leven :wink: :smile:
En dat is dus geen standaard gegeven. Mijn (helaas) overleden Pien bleef gewoon thuis als wij eens weggingen (dit komt zelden voor) en dan had ik hier altijd 24/7 oppas, maar ze wilde nauwelijks eten en was altijd erg onrustig. Hetzelfde verhaal als ze naar mijn moeder ging. Zo heb ik er meerdere gehad, en er hier nog een zitten, FritZ.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Martijn schreef:
Nanna schreef:

Ik zou nooit een zieke hond herplaatsen. Heb zelf meerdere zieke honden gehad (hartproblemen, tumoren) maar die gehouden tot hun dood, op hoge leeftijd.
Je kunt het niet maken om een ander met jouw zieke dier op te zadelen.

Maar dat is toch ook helemaal niet aan de orde geweest?
Nou ja...als je zo'n uitgesproken hekel aan honden die "Je huis onderzeiken en de voordeur niet kunnen vinden" is dat niet beperkt tot oude honden toch?
Als het een 'vraag' aan mij is, Martijn? Eigenlijk heb ik nog nooit een hond met een chronisch probleem gehad. De westie's bij mij in huis met huidproblemen heb ik kunnen genezen door ze vers te voeren en minimaal te enten. Verder worden ze hier vooral oud <...> en mankeren nooit iets. Mazzel he. Ik zie ook geen enkele overeenkomst trouwens tussen ziekzijn en oudzijn, jij wel? Daarnaast doe ik mijn oude dieren niet weg (oud als in bejaard) en waarom zou ik dat met een ziek dier wel doen?

De zaakjes even straight houden:

Ik fokte honden, had daar een heel fokplan voor uitgezet en wilde graag iets opbouwen binnen dat ras.
Om dat te verwezenlijken wilde ik wat meer dan 1 nestje in de 4 of 10 jaar fokken.
Fokken doe je vooral voor jezelf en dus om iets aan te houden. Ergo, je hebt een olievlek.
Om die olievlek binnen de perken te houden plaatste ik mijn teefjes (gecastreerd! want daar ging het eigenlijk om in dit topic) na 2 of 3 nestjes, waarvan ik dan dus 1 of 2 pups gehouden had, bij leuke mensen.
Er mankeerde dus helemaal niets aan die hondjes, ze waren 5 jaar op zijn oudst. Ook waren ze niet 'leeggefokt'.

Als bíjkomend voordeel aan deze manier van uitplaatsen noemde ik het feit dat oude hondjes niet echt aan mij besteed zijn. Bijkomend voordeel voor mij, dus niet de zaken om gaan draaien nu.

Malinois, ik geloof helemaal dat jouw hond van 11 het nog best doet, eerlijk gezegd vind ik dat ook helemaal niet 'oud' voor een mechelaar uit sportlijnen? Mijn Grote Poedel begon met een jaar of 13 de weg wat kwijt te raken, richting en tempo te verliezen en heeft tot ruim 15 jaar een heel behoorlijk leven gehad, dus je kunt nog even ;-)

Ah ja, natuurlijk met zo'n 25 jaar een roedel honden in huis van een wisselende samenstelling heb ik wel een hond met ernstige HD gehad, diverse maagtorsies meegemaakt, een hond op IC gehad, Patella Luxatie en Calvé Legg Perthes in huis gehad en als laatste een hond met een darminvaginatie en buikvliesontsteking gehad. Bedoel je dat Martijn? En vraag je je af of ik die honden weg heb gedaan? Voor of na ‘reparatie’? Nou maak je geen zorgen, de meeste niet. Nogmaals, ik zie hier geen overeenkomst in maar jij/jullie wel blijkbaar.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:

En jij vind dan een fokker die ik ken gee ngoede fokker omdat haar dochter alles doet?? PARDON :eek: Jij doet gewoon je honden weg als je er klaar mee bent. Ik begin je steeds rader en rader te vinden :19:
jidde, je zult me moeten helpen..... ipv laten raden. Wie zijn de fokker en de dochter die ik niet goed vind? Mag per PB hoor. Enne, nee 'gewoon' heb ik mijn honden nooit weg gedaan en voor piep, op marktplaats hebben mijn herplaatsingshonden niet gestaan, marktplaats bestond toen nog niet ;-)
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik heb zoiezo niet zo heel erg snel iets tegen laten castreren etc, puur omdat ik er nog geen negatieve dingen van gezien heb persoonlijk en in mijn omgeving.

Even over de opermkingen van Rosita en Nanna,

Ik kan hun wel begrijpen... Sommige mensen willen geen puppie maar een oudere hond. Moet dit betekenen dat ze die altijd uit het asiel moeten halen? Soms is het gewoon beterm voor a.s. baas, hond en fokker. En zolang de hond er niet onder lijdt, en er streng geselecteerd wordt op eigenaars heb ik er ook geen problemen mee. Maar net zoals er werd gezegd, zolang de hond erop vooruit gaat, kan het helemaal geen kwaad ( he dat rijmt :mrgreen: )
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Martijn schreef:
Ailena schreef: Ik kan hun wel begrijpen... Sommige mensen willen geen puppie maar een oudere hond. Moet dit betekenen dat ze die altijd uit het asiel moeten halen?
Ik kan me niet herinneren dat of Rosita of Nanna het hebben gebracht als een gunst naar degene die de hond krijgt.
Ik kan me ook niet herinneren dat Rosita of Nana het als iets slechts hebben gebracht naar degene die de hond krijgt.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:

Komt dat even goed uit, he?

Honden zijn ook afgrijselijke roedeldieren die hun roedel pas verlaten als ze er met veel geweld uit verjaagd worden. Wat doe je daarmee? Past minder goed in je straatje, he?

Ik ken zat andere verhalen.

Ik vind dat je erg makkelijk praat.
daarom zei ik ook, er zal onderscheid zijn tussen honden hiermee... met deze hond had ik het wel verwacht, maar je hoeft dit niet met 2 van m'n andere honden te doen... als die uit logeren gaan eten ze al vreselijk moeilijk en liggen de hele dag voor de deur te wachten. Dat is per hond verschillend, had mijn teef er anders op gereageerd was ik in huis getrokken bij hun voor die maanden... niet makkelijk ruim 150 km van m'n werk, maar dat had niet uitgemaakt dan... maar aangezien het zo makkelijk en goed ging en aangezien ik weet dat ze daar heel goed is voor mijn wijffie heb ik hiervoor gekozen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Malinois, ik geloof helemaal dat jouw hond van 11 het nog best doet, eerlijk gezegd vind ik dat ook helemaal niet 'oud' voor een mechelaar uit sportlijnen? Mijn Grote Poedel begon met een jaar of 13 de weg wat kwijt te raken, richting en tempo te verliezen en heeft tot ruim 15 jaar een heel behoorlijk leven gehad, dus je kunt nog even ;-)
dat is geen mechelaar :wink: het is een kruising kees...
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

pepie schreef:iemand rent weg en de hond brengt hem tot stilstaan.zit erin getraind krijg je er niet meer uit. en iets moeite doen ?heb de moeite genomen om hem op te nemen en in zijn wereld mijn te verplaatsen.
Whahahaha......stooktrol alert :smile2: :smile2: :smile: :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

jidde schreef:
En wordt het daar leuker van? Omdat 't bij het leven hoort? 't Lijkt er niet op dat ik me aan mijn verplichtingen ontrek met die oude honden hier maar geloof me, die band waarover gesproken is, die wordt doodgewoon 'afgebouwd' als ze zo oud worden. Het wereldje van die honden wordt steeds kleiner door hun beperkingen, dat is nu eenmaal zo. En misschien is dat ook wel de functie van oud worden hoor, ik kan me zo voorstellen dat de band met opa en oma heel anders is wanneer je met ze de hertjes gaat voeren en wanneer ze je fietsen leren dan wanneer ze voor het raam zitten te kijken in het verzorgingstehuis <!> en geen boe of bah meer zeggen.

Dat zijn allemaal stadia die bij het leven horen en in dat laatste stadium kun je niet veel anders meer dan 'er goed voor (láten in het geval van opa en oma meestal..) zorgen'. Maar dat hoef je toch niet leuk te vinden? D'r zijn zat dingen die niet leuk zijn en die je gewoon toch doet. Ik heb alleen nu ff gezegd dat het mijn voorkeur niet heeft.

Ik heb trouwens nog nooit een hond weg gedaan omdat'ie wat mankeerde zoals geïnsinueerd werd. Al mijn honden zijn op redelijk jonge leeftijd geplaatst, altijd als 2e hond en altijd bij mensen die ik kende. Iedereen is altijd heel blij met die hondjes geweest (de gemiddelde eigenaar heeft toch geen westie die gewoon luistert? Zij wel ;-)) ).

Fokkers zullen er altijd 'moeten' blijven en dan ook die fokkers die meer dan alleen een nestje voor zichzelf en de fun fokken. Fokken doe je om genen te behouden en omdat je hoopt/denkt wat voor het ras te kunnen betekenen. Wanneer je naar het ras kijkt en daar wat bij wilt dragen door 'een eigen lijn' op te zetten bijvoorbeeld dan kun je niet alle hondjes houden tot ze oud en versleten zijn én jonge dieren aanhouden. Althans, ik heb in de kennels gewerkt waar dat gebeurde en ik had daar niet het idee dat de honden gelukkig waren. Vandaar dat ik toen voor een andere manier heb gekozen. Niet zozeer míjn belangen maar de belangen van 'het ras' stonden voorop (hoe edel LOL).

Ach ja, nu laat ik het ze allemaal maar uitzoeken met die rassen, ze worden alleen maar verrotter namelijk.
Huh...waar haal jij nou uit dat ze een fokker die jij kent niet goed vindt omdat haar dochter alles doet :denken: Ik kan niets van een dergelijke uitspraak of mening vinden in bovenstaand stukje :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

LongFields schreef:
Wat me wel blijft steken, is zo'n opmerking (niet van jou!) dat iemand oude honden maar lastig vindt, en niet leuk. Ouderdom en aftakeling hoort nou eenmaal bij het leven, het is niet anders.
En wordt het daar leuker van? Omdat 't bij het leven hoort?
Nee, natuurlijk wordt het daar niet leuker van. Maar je doet toch niet als een klein kind iets wat je niet leuk meer vindt gewoon maar weg?!
Je hebt voor die hond gekozen en in jouw geval heeft zo´n fokteef je nog wat opgebracht ook! En dan kan de hond weg, omdat jij het ouder worden niet leuk vindt aan die hond?! Ik vind dat echt een bijzonder vreemde redenatie en ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat een dierenliefhebber zo kan denken.
Rosita Compagner schreef:ik kan me zo voorstellen dat de band met opa en oma heel anders is wanneer je met ze de hertjes gaat voeren en wanneer ze je fietsen leren dan wanneer ze voor het raam zitten te kijken in het verzorgingstehuis <!> en geen boe of bah meer zeggen.
Nee, als je van die mensen houdt, verandert de band met hen niet doordat zij door de vergankelijkheid van het leven in een ander stadium gekomen zijn. Het zou toch wat zijn om zo met je dierbaren om te gaan!?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hutsje schreef:

En dat is dus geen standaard gegeven. Mijn (helaas) overleden Pien bleef gewoon thuis als wij eens weggingen (dit komt zelden voor) en dan had ik hier altijd 24/7 oppas, maar ze wilde nauwelijks eten en was altijd erg onrustig. Hetzelfde verhaal als ze naar mijn moeder ging. Zo heb ik er meerdere gehad, en er hier nog een zitten, FritZ.
Ik heb er hier ook zo één, Saar dus. Die hebben we 1x een nacht bij de fokster gelaten, en 1x een dag bij haar grootste hondenvriendin toen. De nacht bij de fokster heeft ze haar pies 18 uur opgehouden ( :N: ) en de dagoppas was ook al geen succes. Met heel veel moeite was ze het hoekje uit te krijgen voor de wandelingen (in het veld, gewoon met Roxy, wat ze normaal erg leuk vond).

Ik zou mijn honden ook niet kunnen herplaatsen, na de fok. Maar ik snap wel heel goed dat fokkers dat wel kunnen. Ik denk zelfs dat het "part of the deal" is, als je kleinschalig blijft fokken. Het klinkt cru, maar als je wilt fokken kan dat niet met 2 10+ plus teven. Dus ook al is je bedoeling eens in de 2 jaar, dan nog kan niet ieder teefje oud bij je worden. Tenzij je een heel groot huis hebt, en die 'oudjes" toch niet meer mee hoeven op de wandeling :19:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Rosita Compagner schreef:Malinois, ik geloof helemaal dat jouw hond van 11 het nog best doet, eerlijk gezegd vind ik dat ook helemaal niet 'oud' voor een mechelaar uit sportlijnen? Mijn Grote Poedel begon met een jaar of 13 de weg wat kwijt te raken, richting en tempo te verliezen en heeft tot ruim 15 jaar een heel behoorlijk leven gehad, dus je kunt nog even ;-)
Ja jee.......... een bástaard!! :smile: Die worden wel 100 toch? Maak je dan met 16 maar pas zorgen over eventuele dementie, tot die tijd is het een gewone hond die alles mee doet :cheer: :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Ja jee.......... een bástaard!! :smile: Die worden wel 100 toch? Maak je dan met 16 maar pas zorgen over eventuele dementie, tot die tijd is het een gewone hond die alles mee doet :cheer: :cheer:
normaal wel, maar met een zwaar hart- en longprobleem waarmee ze eigenlijk zelfs in huis aangelijnd moet liggen en alleen maar poepen en plassen mag buiten en dan weer naar binnen, absoluut niet spelen, rennen of op een andere manier druk maken..., maar dit natuurlijk niet opgevolgd wordt (ook in overleg met de DA) weet je dat het risico groot is dat ze elke dag er zo bij neer kan vallen... :wink: Maar ik heb liever een hond die dan maar 2 jaar korter leeft maar een leuk hondenleven heeft gehad dan een hond die 2 jaar langer leeft maar niks meer mag doen wat ze leuk vind, eigenlijk geen hond meer mag zijn.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ik heb nu 4 teven en 1 reu van 1 ras. ik ben ook een kleinschalige fokker, ik wil mijn oudere teven niet herplaatsen, of er moet een reden zijn, dat het voor de hond beter is ( als het niet meer samen gaat oid)

ik hou uit mijn gefokte nestjes wat aan, althans dat wil ik graag, dat is deels mijn reden van een nest fokken. ik zit nu ook in de situatie, ik kan eigenlijk geen hond er meer bij hebben, ik heb uit het vorige nestje en teefje aangehouden, zij blijkt niet geschikt om mee te fokken, ik heb een reu geimporteerd, hij blijkt niet geschikt om mee te fokken.. allemaal leuk en aardig en ja tuurlijk hou ik van ze en wil niks missen, maar dan is het idd de beslissing die je moet nemen, ik stop met fokken of ik herplaats, gewoon even een tijd niet fokken? ja dat kan, alleen worden de teven wel gewoon ouder en als je wilt fokken, moet er ook een keer een eerste nest, dus eindeloos uitstellen en wachten is ook geen optie.

zoals het er nu uitziet? hou ik dus niks zelf uit het ( hopelijk) komende nestje, (eventueel op fokkersvoorwaarde ergens), ik ga niet stel op sprong of zomaar ergens een hond herplaatsen omdat ik graag een pup wil houden, dat doe ik alleen als ik echt een goed adres vind voor die hond.

mensen die niet fokken, die kunnen ( en dat hoeft ook niet) de dubbele kant niet begrijpen, of althans sommige kunnen dat niet, ik heb mijn honden ook voor mijn plezier, omdat ik van ze hou enz enz, maar OOK omdat ik fok, en juist daarbij komen andere dingen kijken als een gezellig huishondje.

maar goed, bij mij gaat het dus ook niet om oudere, uitgefokte teven, die blijven hier, maar om jonge honden, die dan idd plaats kunnen maken voor honden waar ik ook weer mee verder kan..
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef: mensen die niet fokken, die kunnen ( en dat hoeft ook niet) de dubbele kant niet begrijpen, of althans sommige kunnen dat niet, ik heb mijn honden ook voor mijn plezier, omdat ik van ze hou enz enz, maar OOK omdat ik fok, en juist daarbij komen andere dingen kijken als een gezellig huishondje.
Het ging hier niet om dingen die inherent zijn aan het fokken.
(Trouwens, zoals jij zegt "mensen, die niet fokken snappen het niet" kan ik zeggen dat "mensen die wel fokken vaak uit het oogf verliezen waarom ze ooit aan honden begonnen zijn". Dat is net zo flauw.)

Het ging hier om uitlatingen die de normale door-de-wol-geverfdheid van een fokker ver overstijgen.
Uitspraken als "ik heb niets met oude honden. Die zeiken je huis onder en zijn te dement om de voordeur te vinden als je ze roept." is niet iets wat bij fokkers hoort.
zo.. ga je nou mijn post corrigeren op waarom het ging? denk dat we hier al wel vanaf waarom het ging afgeweken waren en ik dus ook mijn visie ergens op kon geven
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Jezus..ben je nu al boos? :smile:
ik? :denken: boos? hoezo..
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Martijn schreef:Uitspraken als "ik heb niets met oude honden. Die zeiken je huis onder en zijn te dement om de voordeur te vinden als je ze roept." is niet iets wat bij fokkers hoort.
Jij vind het heel raar dat iemand roept dat ze eigenlijk niets met oude honden hebben, maar uitspraken als "ik heb niets met puppen" zijn wel heel normaal? Het zal wel :denken:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef:
Martijn schreef:Jezus..ben je nu al boos? :smile:
ik? :denken: boos? hoezo..
Ga je nou mijn post corrigeren waarom het giiihiiing??????
Die toon! Hahahaha

Ik dacht dat het nog steeds over de ontslagen werknemers van Rosita ging. Zal wel niet dan..ook best.
ik ben geen werknemer van rosita, dus nee, sorry ik had de link niet gelegd. ik reageerde vanuit mijzelf.

de toon die bedenk je er zelf bij :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef: de toon die bedenk je er zelf bij :wink:
Dat zal het vast wel zijn. :blah:
sorry hoor, ik snap je nu echt niet :19:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef:
Martijn schreef:
yamie schreef: de toon die bedenk je er zelf bij :wink:
Dat zal het vast wel zijn. :blah:
sorry hoor, ik snap je nu echt niet :19:
Ik snap het ook niet meer. Hahahaha! :roll: :mrgreen:
dat zal ook wel sarcastisch zijn? denk ik? of
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef:
Martijn schreef:
yamie schreef: sorry hoor, ik snap je nu echt niet :19:
Ik snap het ook niet meer. Hahahaha! :roll: :mrgreen:
dat zal ook wel sarcastisch zijn? denk ik? of
Nou hoor! Wat doe je achterdochtig!
Ik bedoel het helemaal niet sarcastisch.
Er zit gewoon ergens een miscommunicatie maar ik begrijp niet waar.
oke, pffff gut, doe niet zo verbaasd dat er achterdocht is zeg :pffff: :mrgreen: ik heb het nu al twee keer terug gelezen en ik snap het nog niet echt :N:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Martijn schreef:Ik dacht dat het nog steeds over de ontslagen werknemers van Rosita ging. Zal wel niet dan..ook best.
Om eerlijk te zijn, dacht ik dat ook...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”