Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helaas... * update: foto op pagina 4

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik lees het nu pas, wat jammer Suzanne...
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

ik lees het nu pas.

Jammer zeg dat het niet gelukt is, maar het belangrijkste is dat ze gezond is :ok:
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Ook een beetje laat....

Maar goed, fijn dat alles met Nozem in orde is. En volgende keer beter. Het is alleen jammer dat we nu allemaal een half jaartje langer moeten wachten op gekrulde puppies!
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ja, dat is zeker jammer Hanneke.
Laten we hopen dat het later dit jaar alsnog gaat lukken!
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ook een beetje late reactie.. Heel erg jammer zeg, vooral voor de toekomstige pupkopers! Ik weet nog goed hoe ik me verheugde en als je dan weer zolang moet wachten is dan een grote teleurstelling!

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk de gezondheid van Nozem; heel fijn dat er niets aan de hand is :ok: .
Gr. Marijke
Afbeelding
Malamute
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Malamute »

Wat ontzettend jammer zeg...
Maar gelukkig is met Nozem alles goed :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nog steeds niet het idee dat er toch wat zit Suzanne???
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

malinois schreef:Nog steeds niet het idee dat er toch wat zit Suzanne???
Das ook toevallig, ik dacht er vanochtend ook aan :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

malinois schreef:Nog steeds niet het idee dat er toch wat zit Suzanne???
Nee, niet echt.
Ze wordt niet breder in haar taille of zo, dus ik ga er (nog steeds) van uit dat ze inderdaad gewoon leeg is gebleven.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb ook nog een sprankje hoop dus ben ook benieuwd of ze niet toch wat vage tekenen toont :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:Ik heb ook nog een sprankje hoop dus ben ook benieuwd of ze niet toch wat vage tekenen toont :mrgreen:
Ik zou het graag ook zo zien hoor, maar ik zie eigenlijk niks aan haar, op iets meer opgezette tepels na.
Als ik de foto van Solar op 4 1/2 week bekijk, heeft die al echt een zakkend buikje. Dat is bij Nozem absoluut niet het geval, en zij zit nu op 5 weken.

Dus ik verwacht begin juni geen verrassing eerlijk gezegd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

LongFields schreef:
MARC_S schreef:Ik heb ook nog een sprankje hoop dus ben ook benieuwd of ze niet toch wat vage tekenen toont :mrgreen:
Ik zou het graag ook zo zien hoor, maar ik zie eigenlijk niks aan haar, op iets meer opgezette tepels na.
Als ik de foto van Solar op 4 1/2 week bekijk, heeft die al echt een zakkend buikje. Dat is bij Nozem absoluut niet het geval, en zij zit nu op 5 weken.

Natuurlijk wel. Op een morgen liggen er 3 teefjes op de keukenvloer hahaha :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:
LongFields schreef:

Natuurlijk wel. Op een morgen liggen er 3 teefjes op de keukenvloer hahaha :ok:
Tuurlijk Marc! :neenee: :wink:
2 Teefjes en 1 reu was het toch volgens jou? :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:

5 weken zag ik ook nog niks :pffff: (maar je kent je hond natuurlijk beter dan ik dus ik geloof je op je woord hoor) :wink:

Ik zal eens kijken of ik nog ergens een foto kan vinden van mijn meissie met 5 weken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

malinois schreef:
LongFields schreef:

5 weken zag ik ook nog niks :pffff: (maar je kent je hond natuurlijk beter dan ik dus ik geloof je op je woord hoor) :wink:

Ik zal eens kijken of ik nog ergens een foto kan vinden van mijn meissie met 5 weken.
Het zou haar eerste nest zijn en ze zit normaal gesproken nogal strak in haar vel, dus wat dat betreft zou het niet vreemd zijn als er nog niets of niet veel te zien zou zijn. Maar gezien de dekkingen is het gewoon bijna onmogelijk dat ze drachtig is, dus ik blijf er van uit gaan dat het ook niet zo is. Mocht ze echt gaan uitdijen kan ik altijd nog bekijken om alsnog een echo te doen, maar nu is daar zeker geen reden voor.

Ik ben wel benieuwd naar een foto van jouw meissie met 5 weken dracht.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
malinois schreef:
LongFields schreef:

Het zou haar eerste nest zijn en ze zit normaal gesproken nogal strak in haar vel, dus wat dat betreft zou het niet vreemd zijn als er nog niets of niet veel te zien zou zijn. Maar gezien de dekkingen is het gewoon bijna onmogelijk dat ze drachtig is, dus ik blijf er van uit gaan dat het ook niet zo is. Mocht ze echt gaan uitdijen kan ik altijd nog bekijken om alsnog een echo te doen, maar nu is daar zeker geen reden voor.

Ik ben wel benieuwd naar een foto van jouw meissie met 5 weken dracht.
:oeps: heb alles vanaf week 3 behalve week 5, waarschijnlijk was ik zooooooooo blij met de echo dat ik dat helemaal vergeten ben :ugh:
Maar ik weet dat zeker dat er nog niks te zien was, want zelfs de DA in Dieren vond haar nog erg niet-zwanger uitzien tot hij de echo zag :mrgreen:
Maar toch even voor de vergelijk:

week 4:
Nog niks noppes nada... alleen een kaal buikje (had het alvast kaal gemaakt voor de echo een week later)

Afbeelding

Afbeelding

week 6:
Toen was het ook goed te zien, maar dat kwam vrij snel opzetten van de ene week op de andere...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik zal wel eens een foto van Nozem maken als ze zit, ze zit namelijk wel een beetje apart, en dan zie je wel iets van zwelling bij haar tepels. Maar ja, dat krijg je bij schijndracht natuurlijk meestal net zo.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Zoooo, dat is een verschil in die korte tijd, Malinois :eek: .
Wie weet Suzanne, wie weet..... Misschien toch....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik zal wel eens een foto van Nozem maken als ze zit, ze zit namelijk wel een beetje apart, en dan zie je wel iets van zwelling bij haar tepels. Maar ja, dat krijg je bij schijndracht natuurlijk meestal net zo.
ben wel benieuwd, mijn teef is dus ook altijd schijnzwanger dus ook dat ken ik heel goed :mrgreen: Alleen zag je toen met de zwangerschap wel hele grote verschillen...
Met de schijndracht heeft mijn meissie alleen de achterste 2 tepels opgezet, bij haar zwangerschap zwollen alle tepels op.
Maar ja wat ik al zei, de DA zei toen ze haar zag, reken er maar niet op want ze ziet er niet zwanger uit... :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik heb 2 verschillende foto's, op 1 zou je kunnen denken dat ze drachtig is, de andere vind ik weer een ander beeld geven. Het is net hoe ze zit denk ik.

Afbeelding
Hier zie ik eigenlijk niets.

Afbeelding
Hier lijk je wat opgezette melklijsten te zien.

Nou ja, ik maak gewoon over een week weer foto's, mocht er dan veel verschil zitten tussen deze foto's en die van over een week, dan zien we wel verder.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

LongFields schreef:
Afbeelding
Hier lijk je wat opgezette melklijsten te zien.
Ik ben nu even helemaal kwijt of zij al eens een nest gehad heeft. Ze lijken zo op elkaar ;-) Voor een teef die al eens zwanger is geweest, zien de melklijsten er niet spannend uit nog, ben benieuwd naar volgende week.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 04 mei 2007 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

starfleet schreef:
Ik ben kwijt of zij al eens een nest gehad heeft. Ze lijken zo op elkaar ;-) Voor een teef die al eens zwanger is geweest, zien de melklijsten er niet spannend uit nog, ben benieuwd naar volgende week.

Anne
Nozem is net 3 en heeft nog niet eerder pups gehad.
Sjefke is de "moeder" hier in huis vooralsnog. :wink:
Die heeft in 2004 het nest gekregen waar Nozem uit is gekomen, en in 2006 Dikkie Dik, 1 pup dus.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Ik denk dat het handiger is haar te wegen. :wink:
Dat heb ik net gedaan, ze weegt op dit moment exact 22 kilo.
Nu heb ik haar voor de dekking niet thuis gewogen, maar bij de DA woog ze 21 kilo en een beetje.

Ik ga haar gewoon volgende week weer wegen en kan dan kijken of ze zwaarder is geworden.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:Ik denk dat het handiger is haar te wegen. :wink:
mijn jongste teef (Dellie) was met 30 dagen dracht ruim een kilo afgevallen tov haar normale gewicht, was dus ook niet zichhhtbaar drachtig, maar dus wel bij haar op de echo duidelijk 5 vruchtjes zichtbaar...maar hoop met je mee...
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef: het is net andersom : voor een teefje niet nog niet eerder een nestje heeft gehad heeft ze behoorlijke melklijsten :denken: .

maar dat kan ook bij schijndracht horen natuurlijk :oeps: .
Dat zei de DA waar ik vorige week was voor die echo ook inderdaad. Toen waren ze overigens minder zichtbaar dan nu.
Maar ik ga er gewoon van uit dat het schijndracht is, hoewel ze mij daar wat te vrolijk voor lijkt. Ze verzamelt ook niks en is verder overal voor te porren.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

bij thirza is nu met 5 weken ook nog niets echt duidelijks te zien :19: we vermoeden het wel , haar tietjes zetten ook open zijn beduidend groter ook heeft ze enorme eetlust, wat ze niet echt had toen ze wel eens schijnzwanger was, dus wij hopen ook nog steeds dat de dekking bij haar is aangeslagen. Wij laten alleen geen echo maken, daarbij is ze nu op vakantie met mn ouders ( daar woont ze immers met Lio :wink: ) en ze komen pas over anderhalve week terug , dus ik ben benieuwd of ik wél wat zie omdat ik haar dan 3 weken niet gezien heb
afijn
bij de een zie je het gewoon eerder dan bij de ander, zo werkt dat bij mensen toch ook zo? en zoals ik je al had gezegt je was wel érg vroeg met de echo , zoizo, maar ook als het een klein nest is dan kon ze ze zo nog achter dr ribben drukken zodra je aan dr buik zit :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik heb nog even een foto van Sjefke opgezocht, toen zij 5 weken onderweg was van Nozem en haar broers en zussen. Bij Sjefke zie je eigenlijk helemaal niets in dat stadium:

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
LongFields schreef:daar ik ga er gewoon van uit dat het schijndracht is, hoewel ze mij daar wat te vrolijk voor lijkt. Ze verzamelt ook niks en is verder overal voor te porren.
maar dat hoeft op zich ook niet - schijndracht als periode na de loopsheid is een normaal fysiologisch onderdeel van de cyclus, niet elk teefje uit dat ook met gedragsverandering :wink: .
Nee, dat is natuurlijk waar Inge.
Ik houd het hier gewoon in de gaten en reken nergens op voorlopig. :wink:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

LongFields schreef:Ik heb nog even een foto van Sjefke opgezocht, toen zij 5 weken onderweg was van Nozem en haar broers en zussen. Bij Sjefke zie je eigenlijk helemaal niets in dat stadium:

Afbeelding
Vind de tepels wel erg knopperig hoor.... :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Inge O schreef:
het is net andersom : voor een teefje niet nog niet eerder een nestje heeft gehad heeft ze behoorlijke melklijsten :denken: .

maar dat kan ook bij schijndracht horen natuurlijk :oeps: .
Dat zei ik;-) Ik vind het er niet spannend uit zien voor een teef die al eens zwanger is geweest :pffff: Wel spannend als de teef nog nooit zwanger is geweest, dan zijn het behoorlijke melklijsten en ga je toch stiekem denken: zou het niet toch.

Afwachten maar.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”