Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Helaas... * update: foto op pagina 4
Moderator: moderatorteam
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ook een beetje late reactie.. Heel erg jammer zeg, vooral voor de toekomstige pupkopers! Ik weet nog goed hoe ik me verheugde en als je dan weer zolang moet wachten is dan een grote teleurstelling!
Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk de gezondheid van Nozem; heel fijn dat er niets aan de hand is
.
Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk de gezondheid van Nozem; heel fijn dat er niets aan de hand is
Gr. Marijke

-
Malamute
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nog steeds niet het idee dat er toch wat zit Suzanne???

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Ari@ne
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik zou het graag ook zo zien hoor, maar ik zie eigenlijk niks aan haar, op iets meer opgezette tepels na.MARC_S schreef:Ik heb ook nog een sprankje hoop dus ben ook benieuwd of ze niet toch wat vage tekenen toont
Als ik de foto van Solar op 4 1/2 week bekijk, heeft die al echt een zakkend buikje. Dat is bij Nozem absoluut niet het geval, en zij zit nu op 5 weken.
Dus ik verwacht begin juni geen verrassing eerlijk gezegd.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Natuurlijk wel. Op een morgen liggen er 3 teefjes op de keukenvloer hahahaLongFields schreef:Ik zou het graag ook zo zien hoor, maar ik zie eigenlijk niks aan haar, op iets meer opgezette tepels na.MARC_S schreef:Ik heb ook nog een sprankje hoop dus ben ook benieuwd of ze niet toch wat vage tekenen toont
Als ik de foto van Solar op 4 1/2 week bekijk, heeft die al echt een zakkend buikje. Dat is bij Nozem absoluut niet het geval, en zij zit nu op 5 weken.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Tuurlijk Marc!MARC_S schreef:Natuurlijk wel. Op een morgen liggen er 3 teefjes op de keukenvloer hahahaLongFields schreef:Ik zou het graag ook zo zien hoor, maar ik zie eigenlijk niks aan haar, op iets meer opgezette tepels na.MARC_S schreef:Ik heb ook nog een sprankje hoop dus ben ook benieuwd of ze niet toch wat vage tekenen toont
2 Teefjes en 1 reu was het toch volgens jou?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
5 weken zag ik ook nog niksLongFields schreef:Ik zou het graag ook zo zien hoor, maar ik zie eigenlijk niks aan haar, op iets meer opgezette tepels na.MARC_S schreef:Ik heb ook nog een sprankje hoop dus ben ook benieuwd of ze niet toch wat vage tekenen toont
Ik zal eens kijken of ik nog ergens een foto kan vinden van mijn meissie met 5 weken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het zou haar eerste nest zijn en ze zit normaal gesproken nogal strak in haar vel, dus wat dat betreft zou het niet vreemd zijn als er nog niets of niet veel te zien zou zijn. Maar gezien de dekkingen is het gewoon bijna onmogelijk dat ze drachtig is, dus ik blijf er van uit gaan dat het ook niet zo is. Mocht ze echt gaan uitdijen kan ik altijd nog bekijken om alsnog een echo te doen, maar nu is daar zeker geen reden voor.malinois schreef:5 weken zag ik ook nog niksLongFields schreef:Ik zou het graag ook zo zien hoor, maar ik zie eigenlijk niks aan haar, op iets meer opgezette tepels na.MARC_S schreef:Ik heb ook nog een sprankje hoop dus ben ook benieuwd of ze niet toch wat vage tekenen toont
Dus ik verwacht begin juni geen verrassing eerlijk gezegd.(maar je kent je hond natuurlijk beter dan ik dus ik geloof je op je woord hoor)
![]()
Ik zal eens kijken of ik nog ergens een foto kan vinden van mijn meissie met 5 weken.
Ik ben wel benieuwd naar een foto van jouw meissie met 5 weken dracht.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Het zou haar eerste nest zijn en ze zit normaal gesproken nogal strak in haar vel, dus wat dat betreft zou het niet vreemd zijn als er nog niets of niet veel te zien zou zijn. Maar gezien de dekkingen is het gewoon bijna onmogelijk dat ze drachtig is, dus ik blijf er van uit gaan dat het ook niet zo is. Mocht ze echt gaan uitdijen kan ik altijd nog bekijken om alsnog een echo te doen, maar nu is daar zeker geen reden voor.malinois schreef:5 weken zag ik ook nog niksLongFields schreef:Ik zou het graag ook zo zien hoor, maar ik zie eigenlijk niks aan haar, op iets meer opgezette tepels na.MARC_S schreef:Ik heb ook nog een sprankje hoop dus ben ook benieuwd of ze niet toch wat vage tekenen toont
Dus ik verwacht begin juni geen verrassing eerlijk gezegd.(maar je kent je hond natuurlijk beter dan ik dus ik geloof je op je woord hoor)
![]()
Ik ben wel benieuwd naar een foto van jouw meissie met 5 weken dracht.
Maar ik weet dat zeker dat er nog niks te zien was, want zelfs de DA in Dieren vond haar nog erg niet-zwanger uitzien tot hij de echo zag
Maar toch even voor de vergelijk:
week 4:
Nog niks noppes nada... alleen een kaal buikje (had het alvast kaal gemaakt voor de echo een week later)

week 6:
Toen was het ook goed te zien, maar dat kwam vrij snel opzetten van de ene week op de andere...

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Ari@ne
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ben wel benieuwd, mijn teef is dus ook altijd schijnzwanger dus ook dat ken ik heel goedLongFields schreef:Ik zal wel eens een foto van Nozem maken als ze zit, ze zit namelijk wel een beetje apart, en dan zie je wel iets van zwelling bij haar tepels. Maar ja, dat krijg je bij schijndracht natuurlijk meestal net zo.
Met de schijndracht heeft mijn meissie alleen de achterste 2 tepels opgezet, bij haar zwangerschap zwollen alle tepels op.
Maar ja wat ik al zei, de DA zei toen ze haar zag, reken er maar niet op want ze ziet er niet zwanger uit...

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb 2 verschillende foto's, op 1 zou je kunnen denken dat ze drachtig is, de andere vind ik weer een ander beeld geven. Het is net hoe ze zit denk ik.

Hier zie ik eigenlijk niets.

Hier lijk je wat opgezette melklijsten te zien.
Nou ja, ik maak gewoon over een week weer foto's, mocht er dan veel verschil zitten tussen deze foto's en die van over een week, dan zien we wel verder.

Hier zie ik eigenlijk niets.

Nou ja, ik maak gewoon over een week weer foto's, mocht er dan veel verschil zitten tussen deze foto's en die van over een week, dan zien we wel verder.
- starfleet
- Erelid
Ik ben nu even helemaal kwijt of zij al eens een nest gehad heeft. Ze lijken zo op elkaarLongFields schreef:
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 04 mei 2007 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nozem is net 3 en heeft nog niet eerder pups gehad.starfleet schreef:
Ik ben kwijt of zij al eens een nest gehad heeft. Ze lijken zo op elkaarVoor een teef die al eens zwanger is geweest, zien de melklijsten er niet spannend uit nog, ben benieuwd naar volgende week.
Anne
Sjefke is de "moeder" hier in huis vooralsnog.
Die heeft in 2004 het nest gekregen waar Nozem uit is gekomen, en in 2006 Dikkie Dik, 1 pup dus.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat heb ik net gedaan, ze weegt op dit moment exact 22 kilo.Nanna schreef:Ik denk dat het handiger is haar te wegen.
Nu heb ik haar voor de dekking niet thuis gewogen, maar bij de DA woog ze 21 kilo en een beetje.
Ik ga haar gewoon volgende week weer wegen en kan dan kijken of ze zwaarder is geworden.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat zei de DA waar ik vorige week was voor die echo ook inderdaad. Toen waren ze overigens minder zichtbaar dan nu.Inge O schreef: het is net andersom : voor een teefje niet nog niet eerder een nestje heeft gehad heeft ze behoorlijke melklijsten.
maar dat kan ook bij schijndracht horen natuurlijk.
Maar ik ga er gewoon van uit dat het schijndracht is, hoewel ze mij daar wat te vrolijk voor lijkt. Ze verzamelt ook niks en is verder overal voor te porren.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
bij thirza is nu met 5 weken ook nog niets echt duidelijks te zien
we vermoeden het wel , haar tietjes zetten ook open zijn beduidend groter ook heeft ze enorme eetlust, wat ze niet echt had toen ze wel eens schijnzwanger was, dus wij hopen ook nog steeds dat de dekking bij haar is aangeslagen. Wij laten alleen geen echo maken, daarbij is ze nu op vakantie met mn ouders ( daar woont ze immers met Lio
) en ze komen pas over anderhalve week terug , dus ik ben benieuwd of ik wél wat zie omdat ik haar dan 3 weken niet gezien heb
afijn
bij de een zie je het gewoon eerder dan bij de ander, zo werkt dat bij mensen toch ook zo? en zoals ik je al had gezegt je was wel érg vroeg met de echo , zoizo, maar ook als het een klein nest is dan kon ze ze zo nog achter dr ribben drukken zodra je aan dr buik zit
afijn
bij de een zie je het gewoon eerder dan bij de ander, zo werkt dat bij mensen toch ook zo? en zoals ik je al had gezegt je was wel érg vroeg met de echo , zoizo, maar ook als het een klein nest is dan kon ze ze zo nog achter dr ribben drukken zodra je aan dr buik zit
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, dat is natuurlijk waar Inge.Inge O schreef:maar dat hoeft op zich ook niet - schijndracht als periode na de loopsheid is een normaal fysiologisch onderdeel van de cyclus, niet elk teefje uit dat ook met gedragsveranderingLongFields schreef:daar ik ga er gewoon van uit dat het schijndracht is, hoewel ze mij daar wat te vrolijk voor lijkt. Ze verzamelt ook niks en is verder overal voor te porren..
Ik houd het hier gewoon in de gaten en reken nergens op voorlopig.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Dat zei ik;-) Ik vind het er niet spannend uit zien voor een teef die al eens zwanger is geweestInge O schreef:
het is net andersom : voor een teefje niet nog niet eerder een nestje heeft gehad heeft ze behoorlijke melklijsten.
maar dat kan ook bij schijndracht horen natuurlijk.
Afwachten maar.
Anne