Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door starfleet »

Marco# schreef: en je zogenaamde kennis over psychische aandoening alleen gebruikt om mensen verrot te schelden.
Dat ligt dan aan jouw kwade geest en aan jouw idee dat ik mensen met een psychische aandoening of een stoornis daarmee zou willen kleineren op een stiekeme manier, want ik bedoel het 100% serieus en niet om pak de bal op deze manier een sneer te geven, daarvoor neem ik bepaalde aandoeningen veel te ernstig.

Je kan het niet met wat ik zeg eens zijn, je kan wat ik zeg ongepast vinden, maar je ziet kwaad waar het niet is.

Anne
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

starfleet schreef:
Marco# schreef: en je zogenaamde kennis over psychische aandoening alleen gebruikt om mensen verrot te schelden.
Dat ligt dan aan jouw kwade geest en aan jouw idee dat ik mensen met een psychische aandoening of een stoornis daarmee zou willen kleineren op een stiekeme manier, want ik bedoel het 100% serieus en niet om pak de bal op deze manier een sneer te geven, daarvoor neem ik bepaalde aandoeningen veel te ernstig.

Je kan het niet met wat ik zeg eens zijn, je kan wat ik zeg ongepast vinden, maar je ziet kwaad waar het niet is.

Anne
Hierin moet ik Anne gelijk geven.
Ze heeft mij nooit gekleineerd of wat dan ook, integendeel.
Ik zou willen dat er meer mensen hier waren met het begrip dat zij heeft.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Eukalipta schreef:Wat ik nog steeds niet begrijp is de terugkeer. Of dat nu onder een andere naam is of niet. Ook dat schijnheilige gedoe van "ik ben het niet, ik ben het niet" snap ik niet helemaal.
Ik ook niet, hou niet van liegen ...
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pak-de-bal schreef:ik heb het nooit willen schrijven, omdat ik wist hóe er gereageerd zou worden. :pffff: :evil:
Maar gelukkig niet door iedreen, klasse ! :ok:

Het was de makkelijkste weg, om een andere naam te kiezen, als je daarvoor bent weggegaan, omdat ik de sfeer waardeloos vond, ,
Dat is logisch, toch? :wink:

Zouden jullie ook doen, als je even daarvoor nog verkondigd had, hier nooit meer terug te willen komen.
Maar ondertussen heb ik wel begrepen, dat de sfeer door sommigen, nog altijd beneden peil is, , blijkbaar is hier tòch niets meer aan te doen. :19:
Onder welke naam dan ook :smile:
Dus kom ik maar gewoon als Bauke weer terug.
Na een paar forumloze dagen dit bericht tegenkomen........ :eek:

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je in vredesnaam hier terugkomt als je het niks vindt hier op het forum. Je beschuldigt mensen van allerlei dingen terwijl je nu toegeeft dat het inderdaad waar is :denken: Je stoort je eraan dat mensen je adviezen niet serieus nemen en er kritiek op hebben. Je krijgt in je eigen topic over het opgesloten worden in je huis, serieuze reacties waar je vervolgens pas pagina's verder (of helemaal niet) op ingaat. En dan maak je vervolgens deze frisse start......

Wat vreemd he dat je niet serieus genomen wordt? Hoe zou dat nou toch komen?

En Reini, m'n complimenten!
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Marjolein, je moet nodig eens "gepakt"worden, maar dan wel :safe:

Je komt duidelijk aandacht tekort :jank:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Nanna schreef:
truusje schreef:Marjolein, je moet nodig eens "gepakt"worden, maar dan wel :safe:

Had je zin om es wat nieuwe smilies te gebruiken? :wink:
Want de bijdrage an sich raakt kant noch wal. :19:
Vind je?
Vind dat hele Pak de bal/Bauke/Marjolein gedoe pure aandachttrekkerij.
:ncool:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Nanna schreef:
truusje schreef:Marjolein, je moet nodig eens "gepakt"worden, maar dan wel :safe:

Had je zin om es wat nieuwe smilies te gebruiken? :wink:
Want de bijdrage an sich raakt kant noch wal. :19:
Vind het ook buitengewoon sexistisch "Truusje"!
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

misschien nog overbodig om hierop te reageren, maar goed, even een statistisch feit:
meestal zijn het mannen , die zulke sexistische opmerkingen maken en die mannen hebben dan jùist geen aandacht of zijn impotent . :wink:
ach, waar de mond van vol is, hè? :19:
het zegt dus meer iets over jou, truusje en verder bekijk je het maar :pffff:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik bedoel het niet lullig, maar hoe heet je hond nou?
Bijke of Bauke?

En ja, ik vind die opmerking van Truusje ook beneden alle peil :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Teckelgek schreef:
kan best lekker zijn hoor :pffff: :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pak-de-bal schreef:maar goed, even een statistisch feit:
meestal zijn het mannen , die zulke sexistische opmerkingen maken en die mannen hebben dan jùist geen aandacht of zijn impotent . :wink:
Heb je voor mij de naam van de onderzoeker, en een link naar zijn onderzoek?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

malinois schreef:
Teckelgek schreef:
:mrgreen: als het maar niet door "Truusje" is :N:
Afbeelding
Pak-de-bal

Teckelgek schreef:Ik bedoel het niet lullig, maar hoe heet je hond nou?
Bijke of Bauke?

bauke
Pak-de-bal

Inge O schreef:
starfleet schreef:
Pak-de-bal schreef:Ja, ik ben Bauke

goed van jullie, hoor ! Mijn complimenten.
Maarre.. houden we nu op, met deze ongein ? en gaan we weer serieus wat doen.! :roll:

En gelukkig kan ik weer doorgaan , zonder een masker op te doen.
Nou ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee voor het moment. Hoe kan je nou verwachten dat mensen je serieus gaan nemen ineens. Omdat jij dat wil? Zo werkt dat niet. Wat dacht je van een mediastilte van jouw kant? Dat lijkt me echt de beste optie, dan kan je je later als het allemaal wat rustiger is, ook in jouw hoofd, je misschien herintroduceren, maar nu gaat het niet werken, niet zoals jij dat wil.

Ik dacht eerst dat je de boel gigantisch in de maling zat te nemen, maar heb nu de indruk dat je echt een beetje problemen hebt, dat je misschien werkelijk niet snapt waarom je mensen tegen je in het harnas jaagt. Ik weet niet hoe je IRL bent, maar ik wil je aanraden toch wat hulp te gaan zoeken w.b. de omgang met mensen. Misschien heb je een stoornis en kan je er niet zo veel aan doen, doe je juist erg je best, maar dan is het handig dat even kort te vermelden, dan houden mensen daar wel rekening mee, binnen redelijke grenzen.

Anne
dat is ook mijn gevoel hierbij - dat was het al met bauke, en dat is het nu (natuurlijk) weer met pak.
en ik reageer op allebei net hetzelfde : negeren, want reageren heeft totaal geen zin.
ik heb /had helemaal geen problemen, maar kwam hier met een frisse nieuwe start èn een nieuwe naam,
om de andere tijd, maar te vergeten.
( Ik geloof niet, dat jùllie dit gesnapt hebben, waarom ik mij met een andere naam heb voorgesteld.)

Er zijn hier mensen op dit Forum, die anderen het moelijk maken, en daar kicken ze misschien op, of ze zijn gewoon zo.
Ik weet het niet, want ik ken ze niet.
Zoals oa Martijn , Felix, Marion , Zoek stok, Dat weten jullie zelf ook wel , toch? :19:

De een reageert hier totaal niet op en negeert hun, maar ik heb er wèl steeds op gereageerd , en dat was mijn goed recht.
Op een Forum mag je best elkaar een beetje pesten, maar dit ging veel te ver ! :evil:

En nu wéer die Bauke ( affaire) jammer genoeg, naar boven is gekomen, omdat er een heleboel mij herkend hebben, móet ik ineens weer mijn mond houden?
Kom nou ! :pffff:

En mij negeren doen jullie maar, dan doe ik het ook bij jullie , toch? :roll: :roll:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Pak-de-bal schreef: En nu wéer die Bauke naar boven is gekomen, omdat er een heleboel mij herkend hebben, móet ik ineens weer mijn mond houden?
Kom nou !!! :boos:
Ik snap jou niet, hoor... :19: Je loopt maar te mekkeren en te krijsen als een kleine stampvoetende kleuter.
Begin je nou eerst eens een beetje bescheiden te gedragen, zonder die grote waffel en dat gejank.
Zolang je doorgaat met je betweterige en knullige gezeik word je nooit serieus genomen en roep je alleen maar weerstand op. Of is dat helemaal de bedoeling..? Je begint mateloos te irriteren met je gedram, weet je dat..?
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Annelies schreef: Je loopt maar te mekkeren en te krijsen als een kleine stampvoetende kleuter.
Ik had het echt niet beter kunnen verwoorden. :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Pak-de-bal schreef: Er zijn hier mensen op dit Forum, die anderen het moelijk maken, en daar kicken ze misschien op, of ze zijn gewoon zo.
Zoals oa Martijn , Felix, Marion , Zoek stok, Dat weten jullie zelf ook wel , toch? :19:
Ik ben mij van geen kwaad bewust van deze mensen en ik hobbel toch al een tijdje mee.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pak-de-bal schreef:
Inge O schreef:
starfleet schreef:
Pak-de-bal schreef:Ja, ik ben Bauke

goed van jullie, hoor ! Mijn complimenten.
Maarre.. houden we nu op, met deze ongein ? en gaan we weer serieus wat doen.! :roll:

En gelukkig kan ik weer doorgaan , zonder een masker op te doen.
Nou ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee voor het moment. Hoe kan je nou verwachten dat mensen je serieus gaan nemen ineens. Omdat jij dat wil? Zo werkt dat niet. Wat dacht je van een mediastilte van jouw kant? Dat lijkt me echt de beste optie, dan kan je je later als het allemaal wat rustiger is, ook in jouw hoofd, je misschien herintroduceren, maar nu gaat het niet werken, niet zoals jij dat wil.

Ik dacht eerst dat je de boel gigantisch in de maling zat te nemen, maar heb nu de indruk dat je echt een beetje problemen hebt, dat je misschien werkelijk niet snapt waarom je mensen tegen je in het harnas jaagt. Ik weet niet hoe je IRL bent, maar ik wil je aanraden toch wat hulp te gaan zoeken w.b. de omgang met mensen. Misschien heb je een stoornis en kan je er niet zo veel aan doen, doe je juist erg je best, maar dan is het handig dat even kort te vermelden, dan houden mensen daar wel rekening mee, binnen redelijke grenzen.

Anne
dat is ook mijn gevoel hierbij - dat was het al met bauke, en dat is het nu (natuurlijk) weer met pak.
en ik reageer op allebei net hetzelfde : negeren, want reageren heeft totaal geen zin.
ik heb /had helemaal geen problemen, maar kwam hier met een frisse nieuwe start èn een nieuwe naam,
om de andere tijd, maar te vergeten.
( Ik geloof niet, dat jùllie dit gesnapt hebben, waarom ik mij met een andere naam heb voorgesteld.)

Er zijn hier mensen op dit Forum, die anderen het moelijk maken, en daar kicken ze misschien op, of ze zijn gewoon zo.

De een reageert hier totaal niet op en negeert hun, maar ik heb er wèl steeds op gereageerd , en dat was mijn goed recht.
Op een Forum mag je best elkaar een beetje pesten, maar dit ging veel te ver ! :evil:

En nu wéer die Bauke ( affaire) jammer genoeg, naar boven is gekomen, omdat er een heleboel mij herkend hebben, móet ik ineens weer mijn mond houden?

En mij negeren doen jullie maar, dan doe ik het ook bij jullie , toch? :roll: :roll:
Je snapt er ook echt geen hout van he? :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

alma2 schreef:
malinois schreef:
Teckelgek schreef:
:mrgreen: als het maar niet door "Truusje" is :N:
:smile2: nee da's waar
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef:
Pak-de-bal schreef: Er zijn hier mensen op dit Forum, die anderen het moelijk maken, en daar kicken ze misschien op, of ze zijn gewoon zo.
Ik ben mij van geen kwaad bewust van deze mensen en ik hobbel toch al een tijdje mee.
ik ook niet :19:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Pak-de-bal schreef:
Begrijp je dat echt niet? Het gaat niet om "de Bauke affaire". Als je een echt goede verse start wil maken, dan moet je niet beginnen met liegen over wie je bent. Dat komt toch altijd uit op den duur en dat maakt het allemaal alleen maar erger.

Er gaan maanden overheen eer mensen je serieus nemen, maar ik vrees dat dat niet zal gaan gebeuren. Niet vanwege de "Bauke affaire" niet vanwege Felix of Zoek stok! of Marion., maar vanwege de manier waarop je je opstelt en gezien je laatste posts ook blijft opstellen. Zo zul je het op geen enkel forum leuk hebben, tenzij het je bedoeling is om constant in de negatieve belangstelling te staan. Ik schat momenteel toch echt het laatste hoewel gigantisch in de maling nemen ook nog een optie is. Nog steeds zou ik het wel een Felix actie vinden, maar ga weer met Inge mee. Zwaai zwaai.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 29 mei 2007 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wat een soap :smile: maar goed dat Ridge net op tijd getrouwd is dan :smile: of ben je Arnie? :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Anderen?! :denken: Sorry hoor, maar ik vind het een zéér kwalijke zaak dat je namen noemt en dan ook nog eens in combinatie met anderen. Net alsof deze mensen de forum terroristen zijn?

Ik ga niet het hele topic doornemen dus of het klopt weet ik niet maar het kan zijn dat deze mensen hun mening hebben gegeven over jou of over hoe jij je profileert op dit forum. Maar om nou meteen in meervoud te praten en te doen alsof ze niets anders doen? :kotz:

Je geeft zelf aan dat je ze niet kent, maar zet wel iets neer op een bepaalde manier alsof het een feit is :19:

Héél apart dit.

*edit*
En weet je wat nou nog mooier is?! Je noemt de naam Felix maar die hele Felix heeft zich niet of amper in jouw topics van afgelopen periode laten zien :denken: WAAROM betrek je er iets of iemand bij die niets met jou te schaften heeft gehad :19:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Pak-de-bal schreef:En mij negeren doen jullie maar, dan doe ik het ook bij jullie , toch? :roll: :roll:
Kijk nou kunnen we praten, eindelijk komt er iets uit jouw toetsenbord dat ik graag lees.
Als jij nou inderdaad mooi dit hele forum negeert (lees: weggaat), dan negeren wij jou. We hebben een deal :mrgreen:!
starfleet
Erelid

Mickie schreef: Ze is echt, Anne. Ken haar al enige jaren van het stabijforum. Ze neemt je niet in de maling, zo is ze gewoon :19: .
Een beetje een variant op George Orwell's Animal farm: Iedereen is uniek, maar sommigen zijn unieker dan anderen :wink:
Dan neem ik dat aan en hoef ik daar ook niet meer over te piekeren :wink: Ik heb de hele tijd het idee dat als ik wel eens iets serieus zeg tegen Marjolijn dat iemand ontzettend zit te lachen omdat ik erin trap :jank:

Het is sowieso rustiger en beter voor mijn adrenaline om niet meer op Marjolijn te reageren. Het wordt wel eens moeilijk als er weer slechte adviezen komen naar nieuwe pupeigenaren, maar daar staan gelukkig altijd wel een hele hoop doordachte ideeën van anderen tegenover.
Dit hele gedoe doet me sterk denken aan Wim Hamhuis, wel bekend bij mensen die op usenet zaten/zitten en daarbij is negeren ook de enige optie gebleken. Praten, enigszins doordringen lukt niet.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 29 mei 2007 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Tamara en Bowie schreef:
*edit*
En weet je wat nou nog mooier is?! Je noemt de naam Felix maar die hele Felix heeft zich niet of amper in jouw topics van afgelopen periode laten zien :denken: WAAROM betrek je er iets of iemand bij die niets met jou te schaften heeft gehad :19:
Dat is oud zeer nog uit de Bauke periode :wink: Daarnaast heeft Felix nog een paar keer een opmerking gemaakt als: "Zou Bauke weer terug zijn" bij een ietwat vreemde nieuwe poster, dat zal Marjolijn ook best meegelezen hebben. Vandaar ook dat ik even dacht aan een Felix actie toen Pak-de-Bal verscheen en Reini de link naar Bauke legde.

Het niet de moeite waard om je boos te maken over de namen die Marjolijn noemt. De problemen met Zoek Stok! dateren bijvoorbeeld ook uit de Bauke periode en Baukes posts over enge bijtgrage mannenhond Vegas :N: Laat maar een eind weg kwaken, dan is de lol er zo af denk ik.

Anne
Pak-de-bal

Mickie schreef:
starfleet schreef:Het is sowieso rustiger en beter voor mijn adrenaline om niet meer op Marjolijn te reageren. Het wordt wel eens moeilijk als er weer slechte adviezen komen naar nieuwe pupeigenaren, maar daar staan gelukkig altijd wel een hele hoop doordachte ideeën van anderen tegenover.
Als je voor de zoveelste keer hetzelfde moet uitleggen/weerleggen, gaat de lol er snel af. Het voordeel van het hondenforum is dat er veel nieuwe aanwas is die er vlot en graag bovenop springt (soms om de verkeerde reden, maar dat terzijde). Hier kun je met een gerust hart 'laat maar' te zeggen, in de wetenschap dat jouw argumenten toch wel voorbij komen. Dat was op het veel kleinere en rustigere stabijforum niet zo, waardoor ik op het laatst nog vrijwel enige was die tegengas gaf (vandaar waarschijnlijk mijn bad guy stempel :roll:)
Het is verademend om hier achterover te kunnen leunen omdat ik gewoon niets toe heb te voegen aan wat er al is geschreven :ok:
oh jeetje, daar hebben we de onderwijzeres weer !!
Nee, niet hier ook zo doen , graag ! :eek:

Anders krijg je hier ook al die stempel en worden jouw adviezen ook niet meer gelezen om die "bet-weter" reden :roll: :roll:
Pak-de-bal

starfleet schreef:
Tamara en Bowie schreef:
*edit*
Dat is oud zeer nog uit de Bauke periode :wink: Daarnaast heeft Felix nog een paar keer een opmerking gemaakt als: "Zou Bauke weer terug zijn" bij een ietwat vreemde nieuwe poster, dat zal Marjolijn ook best meegelezen hebben. Vandaar ook dat ik even dacht aan een Felix actie toen Pak-de-Bal verscheen en Reini de link naar Bauke legde.

Het niet de moeite waard om je boos te maken over de namen die Marjolijn noemt. De problemen met Zoek Stok! dateren bijvoorbeeld ook uit de Bauke periode en Baukes posts over enge bijtgrage mannenhond Vegas :N: Laat maar een eind weg kwaken, dan is de lol er zo af denk ik.

Anne
je hebt volkomen gelijk,
ik wilde aangeven, dat het om die periode gaat, en die wilde ik achter mij laten en een nieuwe start maken, maar helaas , het is mij niet gelukt en wéer krijg ik vervelende snier opmerkingen naar mijn berichten, en dat is niet leuk, !

Ik ben zoals ik ben, en daarom gingen veel van mijn berichten over "respect voor elkaar hebben"
en ook mijn adviezen en/of berichten zijn net zoals velen anderen: goed of niet goed, maar om die helemaal te negeren?

Als dat iedreen met iedreen zou doen, komt er nooit een antwoord of een goed advies uit :smile2:

Laten jullie mij nu een goed forumlid worden en vooral:
denk niet dat jullie het zo goed weten, want elke hond is anders en elk mens denkt anders.

Een advies neem ik ook niet van 1 persoon, maar ik neem het gemiddelde
Ook op het stabijforum, daar nam je ook het gemiddelde en nooit maar van 1 persoon.
Dus dat geklep over "negeren" heeft geen zin, toch? :19:
Want iedereen wordt wel eens genegeerd, als je denkt dat dàt advies niet op jòuw hond van toepassing is.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Juist, ik had dus toch gelijk. Ik ben er verder niet meer op doorgegaan maar ik ben blij dat de aap nu uit de mouw is.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Pak-de-bal schreef:Laten jullie mij nu een goed forumlid worden en vooral:
denk niet dat jullie het zo goed weten, want elke hond is anders en elk mens denkt anders.
Dit vind ik een goed advies. Dat houd dus ook in dat je voor jezelf praat en niet in "we" termen.
Verder ben ik hier wel klaar mee.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”