Wel heb ik van Freek een paar kleine terriers moeten afhalen en daar had ik geen steelpan voor nodig

Groetjes Els
Moderator: moderatorteam
het is niet om de bek van een pitbull open te breken maar gewoon om te zorgen dat de hold verminderd wordt zodat de hond lostMelm schreef:Ah, zo zien die dingen er dus uit. Kun je zo tijdens de wandeling meenemen en zit niet zo in de weg (als je de steelpan en de tuinslang thuislaat). Waar zijn die dingen te koop?
Gegarandeerd ja, je zit dan zelf ook stampvol adrenaline. Dan kun je zelfs n bus optillen bij wijze van sprekenBranka schreef:Mensen die twijfelen of je het fysiek redt om een hond van een kilootje of 35 weg te mikken kan ik melden dat je dat zeker lukt in zo'n situatie. Even goed boos worden en het lukt je gegarandeerd![]()
Juistem!Lemuria schreef:Gegarandeerd ja, je zit dan zelf ook stampvol adrenaline. Dan kun je zelfs n bus optillen bij wijze van sprekenBranka schreef:Mensen die twijfelen of je het fysiek redt om een hond van een kilootje of 35 weg te mikken kan ik melden dat je dat zeker lukt in zo'n situatie. Even goed boos worden en het lukt je gegarandeerd![]()
daar ben ik het erg met je eens,blondie schreef: ik merk echter dat het juist die honden die aanvallen honden zijn die zich niets van de baas aantrekken...
Wat een dom gelul! Wij hebben een Goldenreu die in zijn jongere jaren inderdaad wel eens op een andere hond klapte. En laat nou uitgerekend dit de meest baasgerichte zijn van de honden die we tot nu toe hebben gehad.... En ook het beste opgevoed en getraind.Pak-de-bal schreef:daar ben ik het erg met je eens,blondie schreef: ik merk echter dat het juist die honden die aanvallen honden zijn die zich niets van de baas aantrekken...
misschien blijven ze daarom zo stom kijken, ze weten gewoon weg niet wàt te doen met hun hond. !![]()
Dus de tegenpartij moet het zelf maar oplossen. Helaas !!!!!
Als ik zo bedenk wie mijn hond heeft aangevallen ( klappen vind ik zo'n eng woord) , dan zijn het meestal van vrouwen die hun eigen grote honden niet aankunnen, duidelijk te merken, of 2 honden hebben ( die dan allebei aanvallen)
en maar 1 man gehad , die blijkbaar niet wist dat hij een aanvaller uit het asiel had gehaald.
( een grote Duitse herder, die hij óók niet de baas kon)
Jij vindt het misschien dom gelul... ik vind het vervelender en dommer als je weet dat je hond de neiging heeft om te domineren.. je de hond die dus wel luisterd, niet bij de andere reu weghoudt.. dat doe ik nl wel.. de honden die ik ken waarvan ik weet dat het goed gaat daar mag ie mee.. maar andere honden daar mag ie niet meer heen en ik probeer te vermijden dat ze bij hem komen.. klinkt rot en alsof ie niets mag.. maar niets is minder waar.. alleen maar effe niet meer bij andere reuen... of ik moet op een normale manier kennis maken met een nieuwe hond en zien dat het ok gaat.. zie je snel genoeg aan de houdingen van de beide honden..Branka schreef:Wat een dom gelul! Wij hebben een Goldenreu die in zijn jongere jaren inderdaad wel eens op een andere hond klapte. En laat nou uitgerekend dit de meest baasgerichte zijn van de honden die we tot nu toe hebben gehad.... En ook het beste opgevoed en getraind.Pak-de-bal schreef:daar ben ik het erg met je eens,blondie schreef: ik merk echter dat het juist die honden die aanvallen honden zijn die zich niets van de baas aantrekken...
misschien blijven ze daarom zo stom kijken, ze weten gewoon weg niet wàt te doen met hun hond. !![]()
Dus de tegenpartij moet het zelf maar oplossen. Helaas !!!!!
Als ik zo bedenk wie mijn hond heeft aangevallen ( klappen vind ik zo'n eng woord) , dan zijn het meestal van vrouwen die hun eigen grote honden niet aankunnen, duidelijk te merken, of 2 honden hebben ( die dan allebei aanvallen)
en maar 1 man gehad , die blijkbaar niet wist dat hij een aanvaller uit het asiel had gehaald.
( een grote Duitse herder, die hij óók niet de baas kon)
Verder stonden wij dus nooit dom erbij te kijken als onze hond erop klapte. In tegendeel. Doorgaans waren het de eigenaren van de honden die gegrepen werden die erbij stonden en ernaar keken. Wat vaak ook de honden waren die naar onze honden toe kwamen sjezen.
Moet de hond wel erg baasgericht zijn....plop schreef:Ik heb niet alles gelezen dus ik weet niet of dit al ergens is neergetikt.
Maar als 2 honden knokken en de eigenaren zijn er ook allebei dan kun je het best allebei een andere kant op lopen of rennen en vaak duurt het niet lang voor dat de honden achter de eigenaren aan rennen.
Volgens mij kan een hond nog zo baasgericht zijn, maar op het moment dat hij knokt is dat het enige waarmee hij bezig is. De prikkel van buitenaf moet wel heel sterk zijn wil je dat doorbreken.malinois schreef:Moet de hond wel erg baasgericht zijn....plop schreef:Ik heb niet alles gelezen dus ik weet niet of dit al ergens is neergetikt.
Maar als 2 honden knokken en de eigenaren zijn er ook allebei dan kun je het best allebei een andere kant op lopen of rennen en vaak duurt het niet lang voor dat de honden achter de eigenaren aan rennen.Ik weet zeker dat als mijn honden ooit zouden gaan knokken ik wel weg zou kunnen lopen maar dat ze dat geen bal interesseren op dat moment...
Ik zou er dus maar niet blind vanuit gaan dat dit altijd werkt... ik zou het niet gokken in ieder geval.
Branka schreef:Het zijn inderdaad vaak de Labs en Goldens die onopgevoed zijn ja. Want die schijn je opgevoed te kopen. Die mentaliteit is dus funest voor deze rassen want inderdaad zitten er soms pittige karakters tussen. Die m.i. overigens wel de beste werkers zijn juist omdat ze alles voor hun baas doen.
.
Nanna schreef:Zó kan het ook![]()
"wo 4 jul 2007, 20:26
Man bijt hond dood
PEKING - Een man in de Chinese provincie Hebei heeft een hond doodgebeten die zijn pup aanviel. Dat meldde een lokale krant woensdag.
Wakker geworden door het gejank van de puppy probeerde eerst een dorpsgenoot de woeste hond weg te jagen door watermeloenen te gooien. Toen dat niet hielp, wierp de eigenaar van de pup zich op de hond en zette hij zijn tanden vast in de nek van het dier.
De hond en de man rolden in hun gevecht volgens de krant bijna tien minuten over de grond, totdat de man het beest wist dood te bijten. "