Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grrr hier kan ik me zo kwaad om maken...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Some-one schreef:
Pepie schreef: Discriminatie is ook niet goed te praten maar als mensen het uitspreken weet je wel wie je voor je hebt,en daar kan je dan wat mee.Zo stupide was mijn opmerking niet hoor :pffff:
Ik kan er eerlijk gezegd niet zo heel veel mee (kan me er eigenlijk alleen maar aan ergeren) Dat ik dan wel weet wie ik voor me heb..tja...das waar...maar kan daar niet meer van maken dat ik "die mensen" behoorlijk kortzichtig vind...vraag me dan altijd af of die mensen 'allochtonen" (wat een ***-woord) in hun persoonlijke kennissen/vriendenkring hebben....bedoel het niet persoonlijk tegen jou (kom nu waarschijnlijk weer botter over dan ik bedoel) maar ik irriteer me net zo rot aan de "discrimineerders" als aan de mensen die dit op een of andere manier goed praten....
Wat is er nou weer mis met het woord?
Verder goed praten...in sommige gevallen kan ik het wel begrijpen, dat mensen zo denken. Als jouw vaders baan wordt "ingepikt" door een Japanner (expres maar geen Turk genomen :mrgreen: ), vervolgens word jij in elkaar geslagen en bestolen door een Japanner, en tot slot rand aan Japanner je kleine zusje aan. Ja, dan kan ik heel goed begrijpen dat je roept "k*t Japanners", ik vind het niet meer dan logisch eigenlijk.
Natuurlijk moet je dat niet accepteren en eraan werken, maar ja, ik begrijp het wel.
Sorry voor het offtopic gaan en hiermee wil ik NIET PdB verdedigen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Maxiem schreef:
Some-one schreef:
Pepie schreef: Discriminatie is ook niet goed te praten maar als mensen het uitspreken weet je wel wie je voor je hebt,en daar kan je dan wat mee.Zo stupide was mijn opmerking niet hoor :pffff:
Ik kan er eerlijk gezegd niet zo heel veel mee (kan me er eigenlijk alleen maar aan ergeren) Dat ik dan wel weet wie ik voor me heb..tja...das waar...maar kan daar niet meer van maken dat ik "die mensen" behoorlijk kortzichtig vind...vraag me dan altijd af of die mensen 'allochtonen" (wat een ***-woord) in hun persoonlijke kennissen/vriendenkring hebben....bedoel het niet persoonlijk tegen jou (kom nu waarschijnlijk weer botter over dan ik bedoel) maar ik irriteer me net zo rot aan de "discrimineerders" als aan de mensen die dit op een of andere manier goed praten....
Verder goed praten...in sommige gevallen kan ik het wel begrijpen, dat mensen zo denken. Als jouw vaders baan wordt "ingepikt" door een Japanner (expres maar geen Turk genomen :mrgreen: ), vervolgens word jij in elkaar geslagen en bestolen door een Japanner, en tot slot rand aan Japanner je kleine zusje aan. Ja, dan kan ik heel goed begrijpen dat je roept "k*t Japanners", ik vind het niet meer dan logisch eigenlijk.
Natuurlijk moet je dat niet accepteren en eraan werken, maar ja, ik begrijp het wel.
Vervang nu het woord japanner eens door autochtone nederlander of bijvoorbeeld door 'man'. Vind je het dan ook nog logisch? :mrgreen:

Het is misschien begrijpelijk om het 'vreemde' te bevooroordelen of af te wijzen maar het blijft een gebrek, gebaseerd op angst. Angst die vaak niet eens op een eigen ervaring gebaseerd is.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Maxiem schreef:
Some-one schreef:
Als PDB dat inderdaad zo heeft meegemaakt vind ik dat heel zielig voor haar. Dan heeft zij het geluk niet op haar schouder zitten.
En dan snap ik ook best dat je bepaalde mensen liever niet meer om je heen hebt. Maar zolang het merendeel van de mensen het verschil niet weet tussen een japanner of een chinees heb ik toch liever niet dat er zo generaliserend over mensen gedaan wordt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

De discussies op dit forum vind ik meestal niet erg. Uitwassen worden immers wél radicaal verwijderd en indien noodzakelijk wordt een uit de hand gelopen topic gesloten door de modjes .
Beter dit dan die fora waar iedereen het zooooo met mekaar eens is.
Geef mij maar een pittige discussie :ok:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

er werd mij per PB-tje gevraagd om hier weer aan deel te nemen,
"did you miss me?" :wink:

Maar ik weet niets aan toe te voegen, jullie gaan door en dat is leuk en goed , toch?

Beschouw het maar als:
een discussie in een café , en eentje moet naar huis , nou die ene ben ik dan.
Maar dan mag de rest wel verder gaan, hoor.

Nogmaals:
ik heb niets tegen Marokko , zèlf,
maar ik heb wèl iets tegen die Marokkaanse hang-jongeren en Marokkaanse oude dametjes overvallers . :evil:
( en dáár ben ik beslist niet de enige in)

Dat is weer iets om bij na te denken, hè? :wink:
miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door miemot »

Ik heb je inderdaad ge-PB-t, met de vraag of je nog wou reageren in dit topic. Niet omdat ik je miste, echt niet :pffff:, maar omdat ik het jammer vond dat je hierop niet reageerde:
miemot schreef:
Pak-de-bal schreef: Ik kan je geruststellen, dat ik mij niet bemoei met dingen , die ik niet weet, zoals bv het fokken van nestjes of andere vragen( over teefjes bv)
Maar ik ben nog steeds van mening , dat iedreen een open antwoord mag neerzetten, als de vraag zo opgeeft.
Uiteraard mag iedereen zijn mening geven, Marjolijn, ik denk dat het probleem wat jou betreft bij de formulering zit.
De manier waarop jij je mening post is volgens mij erg directief en zwart-wit. Je vergeet vaak te vermelden dat het om jouw MENING gaat in plaats van om de enige echte waarheid.
Wij weten intussen hoe jij in mekaar steekt op dat gebied, maar nieuwe lezers kunnen jouw mening dan gaan opvatten als 'de waarheid' en gaan die adviezen dan in de praktijk brengen. Als je dan de bal :mrgreen: misslaat, doe je meer kwaad dan goed.
Pak-de-bal schreef:( sorry, we hadden dit beter per Pbtjes kunnen doen)
Misschien is het wel eens goed dat we dit allemaal op tafel gooien. Frustraties bouwen zich alleen maar op als er niks mee gedaan wordt...
Pak-de-bal, er is niemand die een probleem heeft met jou, als persoon, als Marjolijn. Het gaat erom wat je schrijft hier en de manier waarop je het schrijft en de manier waarop je omgaat met de kritiek die je krijgt. Misschien moet je er toch maar eens iets mee gaan doen... (je eigen berichten eens gaan nalezen of zo?) :19:

gewijzigd: te vlug op verzenden geklikt
Maar goed. Ik geef het nu officieel op.
Maxiem
Zeer actief

EstherK schreef:
Maxiem schreef:
Some-one schreef:
Vervang nu het woord japanner eens door autochtone nederlander of bijvoorbeeld door 'man'. Vind je het dan ook nog logisch? :mrgreen:
Ja. Je ziet het ook wel vaker toch? Dat als een meisje verkracht is door een lange man met zwart haar, dat ze zich ongemakkelijk of zelfs bang voelt bij mannen met eenzelfde uiterlijk.
Het is ook vrij logisch, het is gewoon een psychologisch effect. Je "paired" (kan alleen het engelse woord bedenken, sorry!) de Japanner/lange man met zwart haar met de vreselijk ervaring die jij hebt gehad. En als het dan nog eens een groep is die zo makkelijk te benoemen is, als Japanner, ja dan zeg je dat soort dingen.
Als dat meer duidelijk is, vergelijk het met een hond die geslagen is door een grote man. Die hond kan angstaggressie ontwikkelen naar alle grote mannen. De mens werkt wat dat betreft precies hetzelfde. Dat heeft verder ook niet zoveel met echt discrimineren te maken.
Gelukkig kun je het ook weer oplossen, als dit het geval is, je moet een nieuwe, leuke, ervaring met Japanners pairen. Dus bijv. leuk uit eten gaan met Japanners. Dan verdwijnt dat gevoel bij Japanners en maak je ook niet meer zulke discriminerende opmerkingen. Want als dit het geval is, vertaal je gewoon jouw angst/ongemakkelijk gevoelens naar woorden.

Allemaal even heel simpel gezegd :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

En je ziet hoe moeilijk het is om nederlands tespreken want maxiem is nog geen twee maanden weg en ze vergeet al woorden :roll: :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

miemot schreef:Maar goed. Ik geef het nu officieel op.
ik had niet gezien dat je dit als beantwoord wilde hebben., dat bericht van jou,
Ik zag alleen maar heleboel berichten , die een beetje allemaal hetzelfde waren.

Goed, ik wil hier nog wel op antwoorden:

iedreen schrijft zijn eigen mening op en ik ook ! :wink:

natuurlijk in een andere bewoording, we zijn niet allemaal hetzelfde geschapen en zeker geen robots.
De een zegt dit en de ander zegt dat
het is toch niet zo moelijk , om daar een onderscheid in te maken?

Ik zou het heel stom vinden, als een TS alleen maar naar 1 antwoord gaat kijken .

Dat doe ik oook niet , en jij ook niet.

Je neemt altrijd het gemiddelde van àl die adviezen !!!
òf je neemt er helemaal geen advies uit, maar vraagt het aan een GT , of noem maar wat op.

Dus wat een onzin, om te schrijven dat MIJN berichten zo doorslaggevend ( verkeerd) zouden zijn?
hi, hi, van jouw ook niet , hoor ! :wink:
van niemand.
( maar dat willen we graag denken: mijn advies was de beste ! :roll: )

Absoluut niet, het is een forum, waar iedreen een verhaaltje kwijt kan,
(je bent dan even lekker van de straat,) en that's it !

Als ik met een probleem zit met de hond, dan meld ik het ook , maar ik neem een gemiddelde van de adviezen, en hoe meer hoe beter !
En van hoe meer verschillende kanten het bekeken wordt, hoe beter !! :ok:

Je moet dit niet zien als een heilig iets, dat zelfs de da kàn verslaan,
of de GT kan verslaan.
Zo zie ik het ook totaal niet.
Maar het is leuk, dat je je zorgen of vragen even hier kwijt kan, en als je veel berichten krijgt , dàt is heerlijk en goed en verlichtend.

Maar jee. laten we er alsjeblieft geen heilig schrift van maken.

En ja, dan ben ik tè enthousiast en schrijf, als, of het mijn eigen menign is, maar toevallig is dat ook zo.
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

:19:

Zoals ik al zei, ik geef het op :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Pfff, wat een topic is dit weer geworden zeg......
Ik heb echt moeite gedaan om je via PB beter te leren kennen als persoon achter de berichten die je plaatst PdB.....
Maar je gaat echt te ver nu, veel te ver.....
En je hebt niet één keer de moeite genomen om me fatsoenlijk te antwoorden via PB, dus het is mij nu inmiddels echt helemaal duidelijk wat voor iemand je bent.
En jezelf verschuilen achter een naar leven is geen excuus, denk je dat de rest hier allemaal een leuk en fijn leventje heeft?
Geloof me, we dragen allemaal bagage met ons mee, en velen hier hebben op dit moment ook echt wel problemen en verdriet in hun leven.

En voor de TS:
Wat een rotjongeren zijn dat geweest zeg, dat groepje dat zo naar tegen je deed.
Ik vind het belachelijk dat die leraar van die school geen maatregelen heeft getroffen!
Wel fijn dat Yuka je zo goed heeft beschermd, maar idd jammer dat ze nu bij elk groepje dat ze ziet reageert.
Hopelijk kun je dat met de gegeven adviezen goed begeleiden :ok:
:zweep:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Pak de bal, je hebt een pb
Pepie
Zeer actief

C@rmen schreef:Pak de bal, je hebt een pb
waar gaat het over :mrgreen:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Pepie schreef:
Nieuwsgierig? :smile:
:zweep:
Pepie
Zeer actief

Paulala schreef:
Pepie schreef:
Een beetje :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pepie schreef:
Paulala schreef:
Pepie schreef:
Waar staat pb voor :denken:
toch niet voor berichtje voor Pepie, nieuwsgierig of niet :eek:
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Maxiem schreef:
EstherK schreef:
Maxiem schreef:
Some-one schreef: Ik kan er eerlijk gezegd niet zo heel veel mee (kan me er eigenlijk alleen maar aan ergeren) Dat ik dan wel weet wie ik voor me heb..tja...das waar...maar kan daar niet meer van maken dat ik "die mensen" behoorlijk kortzichtig vind...vraag me dan altijd af of die mensen 'allochtonen" (wat een ***-woord) in hun persoonlijke kennissen/vriendenkring hebben....bedoel het niet persoonlijk tegen jou (kom nu waarschijnlijk weer botter over dan ik bedoel) maar ik irriteer me net zo rot aan de "discrimineerders" als aan de mensen die dit op een of andere manier goed praten....
Ja. Je ziet het ook wel vaker toch? Dat als een meisje verkracht is door een lange man met zwart haar, dat ze zich ongemakkelijk of zelfs bang voelt bij mannen met eenzelfde uiterlijk.
Het is ook vrij logisch, het is gewoon een psychologisch effect. Je "paired" (kan alleen het engelse woord bedenken, sorry!) de Japanner/lange man met zwart haar met de vreselijk ervaring die jij hebt gehad. En als het dan nog eens een groep is die zo makkelijk te benoemen is, als Japanner, ja dan zeg je dat soort dingen.
Als dat meer duidelijk is, vergelijk het met een hond die geslagen is door een grote man. Die hond kan angstaggressie ontwikkelen naar alle grote mannen. De mens werkt wat dat betreft precies hetzelfde. Dat heeft verder ook niet zoveel met echt discrimineren te maken.
Gelukkig kun je het ook weer oplossen, als dit het geval is, je moet een nieuwe, leuke, ervaring met Japanners pairen. Dus bijv. leuk uit eten gaan met Japanners. Dan verdwijnt dat gevoel bij Japanners en maak je ook niet meer zulke discriminerende opmerkingen. Want als dit het geval is, vertaal je gewoon jouw angst/ongemakkelijk gevoelens naar woorden.

De meeste discriminatie is angst gebaseerd op vooroordelen. Ireële angst dus.
In je voorbeelden in je laatste reactie heb je het nu over lange mannen met zwart haar en grote mannen. Dat is heel wat anders dan een heel volk (inclusief kinderen :eek: ) af te wijzen.
Maxiem
Zeer actief

EstherK schreef:
Maxiem schreef: Ja. Je ziet het ook wel vaker toch? Dat als een meisje verkracht is door een lange man met zwart haar, dat ze zich ongemakkelijk of zelfs bang voelt bij mannen met eenzelfde uiterlijk.

De meeste discriminatie is angst gebaseerd op vooroordelen. Ireële angst dus. In je voorbeelden in je laatste reactie heb je het nu over lange mannen met zwart haar en grote mannen. Dat is heel wat anders dan een heel volk (inclusief kinderen :eek: ) af te wijzen.
De meeste inderdaad, daarom had ik het hier ook over "sommige gevallen" . En het "probleem" met Japanners is, is dat je ze makkelijk als groep kunt benoemen. Als jij al die ervaringen hebt gehad, je hebt die gepaart met een man met een Japans uiterlijk, kun je dat gevoel heel makkelijk vertalen naar : De Jappanners. Je kunt nou eenmaal niet zeggen : Het volk van de lange mannen met zwarte haren :19:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Addy schreef:
Pepie schreef:
Paulala schreef:
Pepie schreef: waar gaat het over :mrgreen:
Waar staat pb voor :denken:
toch niet voor berichtje voor Pepie, nieuwsgierig of niet :eek:
ja hou het dan ook prive ipv het in een topic neer te knallen
Maxiem
Zeer actief

Martijn schreef:
Maxiem schreef: Het is ook vrij logisch, het is gewoon een psychologisch effect. Je "paired" (kan alleen het engelse woord bedenken, sorry!)
Koppelt. :roll:
En in het engels is het trouwens ook geen verleden tijd. Als je het op zijn nederlands gaat vervoegen is het met een -t.
Bedankt, kon er even niet meer opkomen.
Dat is een domme fout inderdaad, maar jij pair staat zo raar :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Maxiem schreef:
Martijn schreef:
Maxiem schreef: Het is ook vrij logisch, het is gewoon een psychologisch effect. Je "paired" (kan alleen het engelse woord bedenken, sorry!)
En in het engels is het trouwens ook geen verleden tijd. Als je het op zijn nederlands gaat vervoegen is het met een -t.
:mrgreen: :smile:
Zou ook niet kloppen.
Lastig he als je veel in het Engels moet praten :wink:
Dan zitten de luikjes van sommige Nederlandse woorden dicht :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maxiem
Zeer actief

ranetje schreef:
Maxiem schreef:
Martijn schreef:
Zou ook niet kloppen.
Ja, verdorie (en ik schreef eerst y ipv ie :roll: ). Maar wat is er nu fout dan? Zou ik er dan pairt van moeten maken?
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Maxiem schreef:
ranetje schreef:
Maxiem schreef:
Martijn schreef: Koppelt. :roll:
Zou ook niet kloppen.
Ja, verdorie (en ik schreef eerst y ipv ie :roll: ). Maar wat is er nu fout dan? Zou ik er dan pairt van moeten maken?
:mrgreen: Nee, als je twee talen in 1 zin gaat gebruiken, hoef je je over de gramatica echt niet meer druk te maken ;) Dat klopt dan toch al niet :mrgreen:
Maar maakt toch niet uit!! We weten allemaal wat je bedoeld! Of ist bedoelt? :mrgreen: :wink:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Maxiem schreef:
ranetje schreef:
Maxiem schreef:
Martijn schreef: Koppelt. :roll:
Zou ook niet kloppen.
http://woordenlijst.org/leidraad/12/2/
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”