Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eva heeft vandaag meegekeken bij IPO en ze vond het leuk!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:Tsja ik heb dat dus ook met Hera gehad.
Wij hebben ook een aantal lessen GG getraind maar dat ging gewoon niet, ze was daar veel te hectisch, te druk, te hoog in driften voor. Gevolg was dan dat ze de godganze 1,5 uur aan het blaffen was, mij in mn jas ging bijten, zich negatief ging focussen op de buurhonden.
De trainers konden daar echt niet mee overweg, ze moest en zou gewoon op dr kont zitten en ze moest maar gewoon netjes wachten op de rest. Dat kan die hond niet, die kan geen kwartier op dr kont zitten daar krijg ik alleen maar een gefrustreerde hond van.
Zij heeft veel meer aan korte trainingen en daarna de auto in, wachten op het volgende onderdeel.
Overigens zag ik dat bij de GG niet alleen bij Hera hoor, ook bij de mechel die daar zat en ook de hyperende labrador werd daar 'gek' .
Bram was ook niet gelukkig op drie hondenscholen die ik heb gehad. Ik denk dat het meer over de hondenscholen dan over de honden zegt om eerlijk te zijn. Ik vind het niveau van trainers op hondenscholen over het algemeen niet erg hoog.
Daar kan het ook aan liggen.
Ik ben bij 2 hondenscholen geweest en beiden konden ze niets met Hera haar gedrag.
het irritante vind ik dan nog dat ik het gedrag geen probleem vindt (veelvuldig blaffen, opspringen, het ongeduldige) maar dat zij daar dan wel een probleem van gaan maken.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Martijn schreef:Jij bent erg, erg klein van karakter. Laag.
Ik zat me al een tijdje af te vragen wanneer ik een keer aan de beurt ben bij je.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

estelle schreef:Ik ben bij 2 hondenscholen geweest en beiden konden ze niets met Hera haar gedrag.
het irritante vind ik dan nog dat ik het gedrag geen probleem vindt (veelvuldig blaffen, opspringen, het ongeduldige) maar dat zij daar dan wel een probleem van gaan maken.
De trainers konden ook helemaal niks met Bram. Hij was veel te snel afgeleid. Er was echt geen klap aan die lessen. En moet je hem nu eens zien in de trainingshal bij GG :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Zo zal ik eens wat aan africhting gaan doen?

ALLEMAAL JULLIE MAND IN :boos: :pffff:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Martijn schreef: Jij bent erg, erg klein van karakter. Laag.
Gotsamme, verzin eens wat anders :evil: Dit is toch niet nodig.

Anne
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Is dit nou nodig? Tegenwoordig is het wel erg de trend om elkaars topic te verzieken.

Marc en Martijn schrijven in dit topic vol enthousiastme over Eva. Laat ze toch! Irriteer je je eraan op welke manier dan ook. Sla dit topic dan over :roll:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nono schreef:Is dit nou nodig? Tegenwoordig is het wel erg de trend om elkaars topic te verzieken.

Marc en Martijn schrijven in dit topic vol enthousiastme over Eva. Laat ze toch! Irriteer je je eraan op welke manier dan ook. Sla dit topic dan over :roll:
inderdaad :ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
starfleet
Erelid

Nono schreef:Is dit nou nodig? Tegenwoordig is het wel erg de trend om elkaars topic te verzieken.

??

Dat vind ik een beetje raar hoor. Er onstaat een discussie zoals wel 100.000 keer vaker is vertoond in de loop van een topic, dit keer n.a.v. een opmerking over een stabij en ik vind het een beetje raar dat nu net gedaan wordt dat Linda en Tamara dit topic zitten te verzieken, terwijl er behoorlijke rotmopmerkingen richting persoon en karakter gedaan worden. Dat mag wel? :roll:

Ga even mijn klompen lijmen.

Anne ( ergerde me overigens niet aan dit topic, voor ik dat aan mijn broek krijg :N: )
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Fijn dat jullie het leuk hebben gehad :ok: Het lijkt me leuk dit te volgen omdat Marc graag wil laten zien dat hij vooral positief gaat trainen met Eva. Lijkt mij heel leuk om te zien dat hij er ver mee komt :ok:
Obelix apporteerde al enorm goed op die leeftijd, dat zat er bij hem gewoon in, hoefde ik niets voor te doen of te laten. Loop ik in de tuin komt hij gelijk aan met zijn bal :wink: Eva heeft al het "herderige" in zich en juist die verschillen maken honden zo fantastisch :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

starfleet schreef:

??

Dat vind ik een beetje raar hoor. Er onstaat een discussie zoals wel 100.000 keer vaker is vertoond in de loop van een topic, dit keer n.a.v. een opmerking over een stabij en ik vind het een beetje raar dat nu net gedaan wordt dat Linda en Tamara dit topic zitten te verzieken, terwijl er behoorlijke rotmopmerkingen richting persoon en karakter gedaan worden. Dat mag wel? :roll:

Anne ( ergerde me overigens niet aan dit topic, voor ik dat aan mijn broek krijg :N: )
Ik zeg niet dan dingen wel of niet mogen. Ik reageerde in het algemeen. Heb niemand persoonlijk aangesproken en ga dat ook niet doen. Ik reageer op het feit, dat ieder onwillekeurig topic uitdraaid op gezeik.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

starfleet schreef:

??

Wil je mijn klompen dan ook even meenemen want ik snap het ook niet :19: Alsof ik en linda (ok, die laatste nú niet meer :mrgreen: ) van die "topic verziekers" zijn :roll:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik ga misschien wel wat heel stoms zeggen nu :pffff:
Dat je voor IPO kiest is een keuze die je maakt op hoe het pupje Eva nu is maar vrijwel alle pupjes van alle rassen, bijten, hangen in enkels en andere spullen, zie pupje mellemans en meerdere rassen zijn waaks :wink:
Vandaar dat regelmatig bij gedrag weer eens een topic geopend wordt van hellup mijn pupje bijt :smile: :smile: :smile:
Waarom denk je daar al zo vroeg een keuze in te moeten maken of tewel hoe kan je nu op deze leeftijd al bepalen of een hond geschikt is voor IPO of juist speuren of wat anders :19:
Ik begrijp dat je voorkeur naar IPO uitgaat maar om nou zeker te weten dat je hond niet ook bijv. speuren heel erg leuk vind, zou je daar dan ook niet naar toe moeten :19:
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Tsjonge jonge wat een rel zeg.

Leuk ! dat jullie misschien iets gevonden hebben wat voor jullie alletwee(drie) een leuke bezigheid kan zijn. Veel werk en een hoop tijd gaan er in zitten maar als je dan je eerste IPO I certificaat haalt ben je super trots. Het is ook erg leuk om een jonge hond in de loop der tijd te zien groeien naar een afgerichte hond.

Ben benieuwd of je het helemaal gaat redden met positief trainen, zeker wanneer de driften wat hoger zijn in het manwerk. Mocht je wat extra info willen over positeif trainen met de clicker binnen afdeling C moet je maar even pb'en ik heb nog wel wat uitleg en methode's van oa debbie rijnders op papier. Dat kan een hulpje zijn.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Addy schreef: Ik begrijp dat je voorkeur naar IPO uitgaat maar om nou zeker te weten dat je hond niet ook bijv. speuren heel erg leuk vind, zou je daar dan ook niet naar toe moeten :19:
Ik reageer hier even op hoor, want uit jouw opmerking blijkt dat je niet weet dat IPO meer inhoudt dan het bijten op de mouw.
IPO bestaat uit 3 onderdelen, het pakwerk waar jij op doelt, maar daarnaast ook speuren, en appèl. Om een IPO diploma te behalen moet voor alle 3 de onderdelen (afdelingen) een bepaalde minimum-score behaald worden.
Dus IPO is niet alleen het bijtwerk! :wink:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

starfleet schreef:

??

Maar waarom moet dat persè in dit topic? :19:
Het moet toch niet zo zijn dat je ,als je iets zegt over een ander ras ( weet niet over welk onderwerp het gaat ) er mensen zijn die je in je eigen topic met een opmerking die je in een ander topic hhebt geplaatst om de oren gaan slaan....?? :19:
Alsof die mensen zelf nooit iets over een ander ras hebben gezegd, wat voor een ander als denigrerend ervaren kon worden :19: ..
Ik vind dit dus echt gezeur om niets, want ik lees ook niet meer dan twee supertrotse baasjes die trots komen vertellen hoe leuk ze de training vonden. :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
starfleet
Erelid

MonaToetje schreef: Alsof die mensen zelf nooit iets over een ander ras hebben gezegd, wat voor een ander als denigrerend ervaren kon worden :19: ..
Ik vind dit dus echt gezeur om niets, want ik lees ook niet meer dan twee supertrotse baasjes die trots komen vertellen hoe leuk ze de training vonden. :wink:
In het verleden natuurlijk vaak genoeg iets gezegd en ook dan volgde er regelmatig discussie in zo'n onderwerp. Ik vind dat ook alleen maar natuurlijk, zo gaat dat met onderwerpen op een forum, die vliegen regelmatig alle kanten uit.

Niet dat ik vind dat dit onderwerp erg verkwikkelijk is verlopen al met al, maar het is wel actie-reactie. Niet fair om de zwarte piet ineens bij bijvoorbeeld Tamara en Linda neer te leggen. De supertrotse baasjes kunnen zeer venijnig uit de hoek komen.

Anne
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Addy schreef: Ik begrijp dat je voorkeur naar IPO uitgaat maar om nou zeker te weten dat je hond niet ook bijv. speuren heel erg leuk vind, zou je daar dan ook niet naar toe moeten :19:
Ik reageer hier even op hoor, want uit jouw opmerking blijkt dat je niet weet dat IPO meer inhoudt dan het bijten op de mouw.
IPO bestaat uit 3 onderdelen, het pakwerk waar jij op doelt, maar daarnaast ook speuren, en appèl. Om een IPO diploma te behalen moet voor alle 3 de onderdelen (afdelingen) een bepaalde minimum-score behaald worden.
Juist, al kan je tegenwoordig ook deelcertificaten halen...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ragverp schreef:
LongFields schreef:
Dat wist ik niet. Dus als ik zou willen zou ik het speuren en appèl kunnen doen zonder te gaan pakwerken?
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

LongFields schreef:
Ragverp schreef:
LongFields schreef:
Dat wist ik niet. Dus als ik zou willen zou ik het speuren en appèl kunnen doen zonder te gaan pakwerken?
Klopt dit kan vanaf 1 jan 2008 behalve bij de verenigingen die aangesloten zijn bij de NBG
Je zoo bijvoorbeeld bij de NVBH club in Amsterdam kunnen vragen of je daar dat mag trainen
Jan
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

janinca2002 schreef: Klopt dit kan vanaf 1 jan 2008 behalve bij de verenigingen die aangesloten zijn bij de NBG
Je zoo bijvoorbeeld bij de NVBH club in Amsterdam kunnen vragen of je daar dat mag trainen
Die club die jij me aanraadde in Nieuw-Vennep laatst, is dat een NBG-club?
De kringgroepen hier in de buurt wilde ik inderdaad zowiezo al gaan benaderen/bezoeken. :wink:
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

Succes met het IPO programma!! Het belangrijkste is dat jullie beiden er veel plezier aan beleven!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

:N:

Ik wilde jullie toch nog even vertellen dat ik het hardstikke leuk vind dat jullie zo enthousiast zijn over Eva!
Hopelijk word het een stoere IPO-dame :cheer:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb alleen pagina 1 gelezen dus geen idee wat de rest zegt.

ik wil alleen even zeggen dat ik het heerlijk vind je verhaal te lezen. eva lijkt echt op haar plekje daar en al blijft het bij orienteren en spelen dan nog zit ze daar met haar karaktertje beter dan alleen maar in het gareel op de gehoorzaamheid. een combi is dan veel beter!

veel plezier en vertel een keertje waar je traint dan kom ik even spieken hoe leuk ze het vindt en foto's maken! :ok:
Afbeelding
Addy

LongFields schreef:
Nee heb er ook absoluut geen verstand van :wink:
Bedankt voor je uitleg maar wat nog niet helemaal duidelijks is, hoe bepaal je nou bij een pup waar hij het beste in is of wat hij het leukste vind. Moet je dan niet alles eerst proberen voordat je daar je keuze in maakt ?
Want IPO is als ik het goed begrijp een totaalpakket, maar stel nou dat Eva alleen het onderdeel speuren leuk vind, dan kan je dus verder geen IPO doen ?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Addy schreef:
LongFields schreef:
Nee heb er ook absoluut geen verstand van :wink:
Bedankt voor je uitleg maar wat nog niet helemaal duidelijks is, hoe bepaal je nou bij een pup waar hij het beste in is of wat hij het leukste vind. Moet je dan niet alles eerst proberen voordat je daar je keuze in maakt ?
Want IPO is als ik het goed begrijp een totaalpakket, maar stel nou dat Eva alleen het onderdeel speuren leuk vind, dan kan je dus verder geen IPO doen ?
jawel maar dan ga je dus geen examens halen. daarvoor moeten alle onderdelen behaald worden met een minimale score.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Addy schreef: Bedankt voor je uitleg maar wat nog niet helemaal duidelijks is, hoe bepaal je nou bij een pup waar hij het beste in is of wat hij het leukste vind. Moet je dan niet alles eerst proberen voordat je daar je keuze in maakt ?
Die vraag is een paar posts terug al beantwoord, het is ook mogelijk om deelcertificaten te halen sinds 1-1-2008. :wink:
Tevens is het (volgens mij, ik ben geen expert) ook zo, dat bij veel clubs waar voor IPO getraind wordt, ook apart het SPH-1 en 2 (Speurhond 1 en 2) diploma behaald kan worden.

Maar als ik uit eigen ervaring spreek, en dan heb ik het over de pups van Nozem zo lang ik ze zelf heb mogen meemaken, dan is Eva (en in iets mindere mate Cas) vanaf het begin af aan een hondje geweest wat harder was dan de anderen en dan de pups die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen zonder het te kunnen laten zien, maar ze was als pup al belastbaarder dan de anderen, was veel vasthoudender en week wat dat betreft echt al af van wat ik gewend was. Cas had het ook, alleen iets minder.
Nu ik alle pups weer terug heb gezien was er wat dat betreft ook nog niets veranderd. Je weet natuurlijk nooit hoe het zich verder gaat ontwikkelen, maar voor mijn gevoel zouden Eva en ook Cas het in het IPO programma prima naar hun zin hebben. Of ze er goed in zouden zijn kan ik natuurlijk niet inschatten want ik heb zelf geen ervaring met IPO.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

LongFields schreef:
Addy schreef: Bedankt voor je uitleg maar wat nog niet helemaal duidelijks is, hoe bepaal je nou bij een pup waar hij het beste in is of wat hij het leukste vind. Moet je dan niet alles eerst proberen voordat je daar je keuze in maakt ?
Die vraag is een paar posts terug al beantwoord, het is ook mogelijk om deelcertificaten te halen sinds 1-1-2008. :wink:
Tevens is het (volgens mij, ik ben geen expert) ook zo, dat bij veel clubs waar voor IPO getraind wordt, ook apart het SPH-1 en 2 (Speurhond 1 en 2) diploma behaald kan worden.
Klopt, al zijn er veel clubs die de nadruk leggen op het IPO programma. Speurhond kost met name veel tijd voor de geleider zelf, je moet een paar keer per week toch flinke sporen kunnen en willen lopen. Daarvoor heb je iemand nodig die die sporen voor je wil leggen. Als speuren je passie is is het echter een heel mooi programma (persoonlijk vond ik speuren het minst leuke onderdeel bij het IPO-programma) :wink:
LongFields schreef:Maar als ik uit eigen ervaring spreek, en dan heb ik het over de pups van Nozem zo lang ik ze zelf heb mogen meemaken, dan is Eva (en in iets mindere mate Cas) vanaf het begin af aan een hondje geweest wat harder was dan de anderen en dan de pups die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen zonder het te kunnen laten zien, maar ze was als pup al belastbaarder dan de anderen, was veel vasthoudender en week wat dat betreft echt al af van wat ik gewend was. Cas had het ook, alleen iets minder.
Nu ik alle pups weer terug heb gezien was er wat dat betreft ook nog niets veranderd. Je weet natuurlijk nooit hoe het zich verder gaat ontwikkelen, maar voor mijn gevoel zouden Eva en ook Cas het in het IPO programma prima naar hun zin hebben. Of ze er goed in zouden zijn kan ik natuurlijk niet inschatten want ik heb zelf geen ervaring met IPO.
Of ze er "goed" in zal zijn kun je ook nog niet zeggen nu, persoonlijk vind ik dat ook niet zo belangrijk.
Marouck was ook geen hoogvlieger, maar had wel duidelijk erg veel lol in de trainingen en ze werd er ook echt moe van. Dat vind ik zelf het belangrijkste, plezier voor baas en hond. :wink:
Gewoon lekker gaan kijken, beginnen met speuren en lekker laten groeien. :wink: Verder is het gewoon een beetje afwachten hoe ze zich verder zal ontwikkelen en of ze geschikt zal zijn voor het hele programma. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Addy

Maar wat zou dan het nut ervan zijn om IPO te doen als de hond maar in een onderdeel interesse heeft ?
En op welke leeftijd kan je wel bepalen of je hond geschikt is ?
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

De deelcertificaten zijn bedoelt voor honden die net op een onderdeel te kort komen en daardoor dus niet verder kunnen.

Een hoop verenigingen zitten dus niet te wachten op een geleider die puur en alleen voor het C prgramma komt of alleen A, Je train op een vereniging het hele pakket.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Addy schreef:Maar wat zou dan het nut ervan zijn om IPO te doen als de hond maar in een onderdeel interesse heeft ?
En op welke leeftijd kan je wel bepalen of je hond geschikt is ?
als je de nu aanwezige driften in een pup goed begeleid heeft ze er later net zo veel lol in als nu, anders was t nu niet aanwezig in het totale karaktertje (en dus niet alleen willen bijten, maar het totaal karakter waar ook Susanne het over heeft)
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”