Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond muilkorven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

S@ndr@ schreef:tja, dan moet je bij die man zijn die ze los laat lopen, heb al een paar keer een briefje in de bus gedaan of hij zijn honden wil vast houden.
van mijn honden zullen hondjes als Saar nooit geen last hebben.

Baco neemt ze niet serieus, en heeft geen belangstelling, en Ducain heeft er ook weinig mee :19:

die vertoont alleen agressie als hij aggresief bejegend wordt, of als hij een hond echt eng vind :wink: .
verder lopen ze nooit los, als er maar een spoor van een andere hond is..
Ducain heeft ook nog nooit hoeven vechten dankzij mijn aanpak, :neenee:

hier ook precies hetzelfde, of heel eng, of een heel agressieve hond of een hond die als een mongool op hem af komt rennen... dat zijn sams triggers en nog heeft ie nog nooit gevochten.

lijkt me niet dat jij toelaat of dat saar dat uberhaubt gaat doen. ik denk dat je de verkeerde aanspreekt en te letterlijk kijkt want niemand met enig gezond verstand laat zijn agressieve hond los. zelf de "junk" van TS lijkt het goed te doen.

het zijn niet de mensen met hondagressieve honden die problemen geven. het zijn de mensen met 0 appel op hun hond die wel allen goedvinden die een probleem zijn maar da's kut want dat is 60% van hondenbezittend nederland en dat bekt niet lekker
Laatst gewijzigd door M@scha op 06 mar 2008 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

massam schreef:
Moos schreef:
massam schreef:
Moos schreef: Hoe denk je dat Saar zich gaat redden als er 2 a 3 grote honden op haar duiken?.
misschien nog wel beter dan een enorme hond met korf
Ja ze bijt ze vast zo de strot door als ze met zijn drieen op haar duiken.

Maar serieus, ik vraag me dat van 'ze kunnen zich dan niet verdedigen' wel vaker af, omdat naar mijn mening een hondje als Saar bijvoorbeeld dat ook al niet kan. Daarbij genomen dat je naar ik aanneem sowieso niet met twee gewonde honden wilt staan vind ik dat niet echt een argument waar ik het mee eens ben :wink:
alsof iemand zit te wachten tot saar aangevallen wordt of een gekorfde hond of een ander dier?

saar geeft toch geen tekenen: ik maak je dood ik wil vechten!!! wat andere honden kan triggeren? mijn hond wel, ook als ie een korf omheeft wat er dus eerder voor zal zorgen dat ie in een gevecht raakt.
Saar geef heel veel tekenen die honden triggeren. Ze is angstig, slaat op de vlucht. Precies de dingen die opjagende honden zo grappig vinden. Dus nee, het risico is even groot.

Net zoals bij Bram overigens. Het feit dat hij intact is en een flinke staart heeft is blijkbaar al aanleiding genoeg voor een aantal honden geweest om er bovenop te duiken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Even hoor. Er is niks mis met 'mijn snappertje', en ik spreek ook niemand letterlijk aan.
Ik quote iemand om daarop te reageren en zeg er dan nog bij dat ik daarmee dus niet bedoel dat die honden gemuilkorft zouden moeten worden.
Alleen dat ik het argument van "dan kunnen ze zich niet verdedigen' geen echt steekhoudend argument vind :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

en wat moeten we met die info dat veel honden dus zonder reden continu aangevallen worden?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

S@ndr@ schreef:die vertoont alleen agressie als hij aggresief bejegend wordt, of als hij een hond echt eng vind :wink:
Dan praten we gewoon langs elkaar heen :wink: Ik heb het over honden die bovenop elke hond duiken die maar in hun vizier komt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kijk ik kreeg van de week op mijn flikker omdat ik Baco bij me riep omdat er 2 westies aankwamen :evil: , waaromik dat deed heb ik uitgelegd dat een poot verkeerd tot een gehandicapte hond kon lijden, nah zij ze als hij niet bijt lekker laten gaan, ze spelen ook met een sint bernhard :roll:

tja niet dus, :neenee: ik neem mijn verantwoordelijkheid, ten alle tijden
M@scha
Zeer actief

Moos schreef:Even hoor. Er is niks mis met 'mijn snappertje', en ik spreek ook niemand letterlijk aan.
Ik quote iemand om daarop te reageren en zeg er dan nog bij dat ik daarmee dus niet bedoel dat die honden gemuilkorft zouden moeten worden.
Alleen dat ik het argument van "dan kunnen ze zich niet verdedigen' geen echt steekhoudend argument vind :wink:
ik wil niet dat mijn hond vecht, lukt me al 5 jaar erg goed. maar als er een rottweiler of wat dan ook voor stevige hond op hem duikt wil ik dat mijn hond zich kan verdedigen ja. heel stom misschien maar voor mij is verdedigen niet op elke willekeurige hond klappen :19:

mooi iets dat ze jou in een discotheek zetten, armen op je rug gebonden en dan een grote kerel op je afsturen die je af gaat staan rossen. want zo moet je het zien
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
S@ndr@ schreef:die vertoont alleen agressie als hij aggresief bejegend wordt, of als hij een hond echt eng vind :wink:
Dan praten we gewoon langs elkaar heen :wink: Ik heb het over honden die bovenop elke hond duiken die maar in hun vizier komt.
maar dat zijn niet de honden die de grote problemen geven want die zijn er weinig zeker in het bos gezellig wandelend
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:en wat moeten we met die info dat veel honden dus zonder reden continu aangevallen worden?
Dat mensen beter op moeten letten, maar helaas doen ze dat niet en ik heb ook niet de illusie dat ze dat de komende jaren wel gaan doen.
Daarom gaat Saar op de arm bij sluipende, loerende, honden. Omdat ik niet verwacht dat de andere baas oplet. Zelfs niet als de andere hond aangelijnd is bleek van de week nog.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Nee want mijn honden kunnen zowel dader :idea: als slachtoffer van hetzelfde fijt zijn, alleen ik zorg dus zelf ervoor dat ze geen dader worden :neenee: Alleen zonder korf

en als slachtoffer wil ik ze ook niet dus vandaar geen korf :19:
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:en wat moeten we met die info dat veel honden dus zonder reden continu aangevallen worden?
Moos schreef:Alleen dat ik het argument van "dan kunnen ze zich niet verdedigen' geen echt steekhoudend argument vind :wink:
Dat is precies ook mijn punt. Dat ik elke wandeling met een hond loop die zich niet kan verdedigen als hij aangevallen wordt en dat ik dat geen argument vind om je hond niet te muilkorven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:
Zoek stok! schreef:
maar dat zijn niet de honden die de grote problemen geven want die zijn er weinig zeker in het bos gezellig wandelend
Jawel hoor, er lopen een aantal van die herders bij mij in de buurt in het losloopgebied die aangelijnd worden bij elke hond. Het zal me toch maar gebeuren dat ik er eentje mis, de eigenaar mij niet ziet aankomen of dat Bram net binnen grijpafstand staat :N: Waarom zo'n hond dan niet muilkorven?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

massam schreef:
ik wil niet dat mijn hond vecht, lukt me al 5 jaar erg goed. maar als er een rottweiler of wat dan ook voor stevige hond op hem duikt wil ik dat mijn hond zich kan verdedigen ja. heel stom misschien maar voor mij is verdedigen niet op elke willekeurige hond klappen :19:
Maar dat zeg ik toch ook niet? :denken:
mooi iets dat ze jou in een discotheek zetten, armen op je rug gebonden en dan een grote kerel op je afsturen die je af gaat staan rossen. want zo moet je het zien
Ik heb het ook niet over jouw hond, voor alle duidelijkheid nog even :wink: , maar over honden die de baas niet over de schouder kan gooien en die als een andere hond te dicht in de buurt komt die echt aan reepjes willen en kunnen scheuren.

En van dat verdedigen probeer ik dus uit te leggen dat ik dagelijks met een hondje loop wat toch ook echt gewoon zwaar gewond of dood is als er 2 Rottweilers ofzo op duiken. En wat dus ook signalen uitzent waardoor honden die daarvoor nog met een ander hondje hebben lopen spelen haar te grazen willen nemen als een konijn.
Ik snap wel dat je wil dat je hond zich nog kan verdedigen, maar er lopen nogal wat mensen met hondjes die dat sowieso al niet kunnen in de omschreven situaties, dus zo 'vreemd' is dat niet zeg maar.
En als je hond echt een per ongeluk aanhupsende andere hond stuk maakt, en je als baas niet die hond over je schouder kan gooien of wat dan ook, dan vind ik het argument van "maar met muilkorf kan hij zich niet verdedigen' een kul argument om niet te muilkorfen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

omdat als het moet mijn hond zich wel kan verdedigen, en die kans ook krijgt,
gewoon omdat ik dat soort herders dus ook tegenkom :mrgreen:
Buiten losloop gebied, zonder baas
en ik laat mijn hond niet afslachten, en zelfs al zou hij geen schijn van kans hebben :19: is het toch anders
Zoek stok!
Zeer actief

S@ndr@ schreef:omdat als het moet mijn hond zich wel kan verdedigen, en die kans ook krijgt,
gewoon omdat ik dat soort herders dus ook tegenkom :mrgreen:
Buiten losloop gebied, zonder baas
en ik laat mijn hond niet afslachten, en zelfs al zou hij geen schijn van kans hebben :19: is het toch anders
Maar jouw hond bijt niet een snuffelende Maltezer in stukken als die toevallig op een meter afstand staat. Toch? Over die honden heb ik het :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

mijn hond gaat met negen van de tien honden goed, ja, :wink:

Maar hij is ook wel eens voor de kill gegaan, en jachtinstinct heeft ie ook :19:
Dus zeg nooit nooit,
maar de meeste ongelukken zijn van die doet ie anders nooit hoor gevallen :N: mmet argeloze baasje of gewoon ongeintreseerde baasjes
En ik weet dat ie niet heilig is :19: en ik ben altijd voorbereid,

ieder teken van opwinding is een teken om gewoon op te gaan letten. :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

S@ndr@ schreef:ik wil gewoon dat mensen rekening houden met elkaar en zo niet, vind ik ze redelijk aso en dat zullen ze weten ook
maar zo werkt het niet, :neenee: tenzij je er een jasje aan doet met de woorden:
mijn hond heeft een blessure, dàn weet men het tenminste

zijn 2 verschillende redenen om eenhond aangelijnd te houden, en waar een muilkorf niets aan veranderd. (denk ik)
verder zijn het mijn maatjes en ik muilkorf mijn Maatjes niet :19:

Mijn leven wordt gemakkelijker als mensen rekening met elkaar houden, :19:
tuurlijk verandert een muilkorf iets aan deze situaties :

jij bent dan minder gestresst
en de tegenligger heeft geen wond.

dat laatste is wel waar, maar begin met jezelf òm het de anderen makkelijker te maken.
Pak-de-bal

S@ndr@ schreef:mijn hond gaat met negen van de tien honden goed, ja, :wink:

Maar hij is ook wel eens voor de kill gegaan, en jachtinstinct heeft ie ook :19:
Dus zeg nooit nooit,
maar de meeste ongelukken zijn van die doet ie anders nooit hoor gevallen :N: mmet argeloze baasje of gewoon ongeintreseerde baasjes

maar dan snap ik dit niet: ( zó gestresst allemaal :19: )

waarom niet een muilkorf dan?

dan hoef jij niet zo op te letten, toch? en kan je wat meer ontspannen :ok:
Pak-de-bal

massam schreef:ik wil niet dat mijn hond vecht, lukt me al 5 jaar erg goed. maar als er een rottweiler of wat dan ook voor stevige hond op hem duikt wil ik dat mijn hond zich kan verdedigen ja. heel stom misschien maar voor mij is verdedigen niet op elke willekeurige hond klappen :19:
dit is helemaal waar wat je zegt, maar het ìs toch al 5 jaar goed gegaan? :denken:

En àls je "zo'n Rottweiler" ziet aankomen , dan doe je net als wij allemaal:

je ontwijkt die honden, dat leer je vanzelf echt wel :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier heeft Ben een tijdje met muilkorf gelopen ( samen met een Halti en half-Slipketting ). Maar ik loop er niet echt prettiger door, aangezien Ben wel signalen uitzend, en wel dingen uitlokt. Als ik dan een hond hier tegen kom die los loopt, dan kan mijn hond zich op geen enkele manier verdedigen, dat idee vind ik niet prettig. Daar tegenover staat natuurlijk wel dat ik honden zoveel mogelijk ontwijk, en mensen met kleine hondjes altijd waarschuw. Op grote honden duikt Ben niet zomaar,
kleine hondjes wel, plus dat die natuurlijk kwetsbaarder zijn.

gr Aimée
S@ndr@
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:mijn hond gaat met negen van de tien honden goed, ja, :wink:

Dus zeg nooit nooit,

maar dan snap ik dit niet: ( zó gestresst allemaal :19: )

waarom niet een muilkorf dan?

dan hoef jij niet zo op te letten, toch? en kan je wat meer ontspannen :ok:
Tja ik kan hem ook alleen voor een wandeling sturen :19: die kant op en ik zie je over een half uurtje wel weer.

1 honden die op ander honden duiken, lopen negen van de 10 keer los, doet de mijne niet., als er honden in de buurt zijn

2 die keer dat ie echt voor de kill ging, was met een bekende hond die achteraf dus kanker bleek te hebben, en dus anders reageerde dan hij gewent was, (is nog geen reden om zijn leven te beêindigen ,ben ik met iedereen eens)

3 ik loop smorgens vroe om half 7 met mijn hond op de dijk zodat ie zijn energie kwijt kan, en geen andere honden tegen komt, kom ik ze per ongeluk toch tegen verwacht ik gewoon dat ze hem vast houden.
er zal wel een reden voor zijn, en ik vind het niet meer als beleefd
4 tekenen van opwinding kunnen ook een teken zijn dat ie gewoon zegt jouw smoel staat me niet aan, en ik wil niet dat andere mensen met een gewonde hond thuis komen(al dan niet express), dus dat is niet stressen, dat is gewoon alert omgaan met de hond :19:

5 ik blijf trainen met ze ,laatst kon ik Baco terug roepen terwijl hij vol vaart achter een kat aanjoeg, een succes, :cheer: :cheer: :ok:
ik ga voor de permanente oplossing, een hond die onder appèl staat.
Ten alle tijden

en ik denk dat ik hetzelfde heb tegen een muilkorf, als wat een heleboel andere mensen tegen de Bench hebben. :19:
Pak-de-bal

Aimee schreef:Hier heeft Ben een tijdje met muilkorf gelopen ( samen met een Halti en half-Slipketting ). Maar ik loop er niet echt prettiger door, aangezien Ben wel signalen uitzend, en wel dingen uitlokt.

maar dàt is meer een kwestie van :

andere honden zo veel mogelijk vermijden, dat heeft niets met een muilkorf te maken.
Want in die tijd wist je eigenlijk wel voor zéker , dat er bij die andere hond sowieso geen wond zou komen,
dat is toch al weer meegenomen? :ok:

Als ik dan een hond hier tegen kom die los loopt, dan kan mijn hond zich op geen enkele manier verdedigen, dat idee vind ik niet prettig
.

dit snap ik niet tov het vorige stukje :

ik dacht toch gelezen te hebben, dat jòuw hond de uitdager was? :denken: ...dus de aanvaller en niet het slachtoffer???
Op grote honden duikt Ben niet zomaar,
kleine hondjes wel, plus dat die natuurlijk kwetsbaarder
oeh :N:

des te meer een reden voor een muilkorf, toch? :19:
Pak-de-bal

S@ndr@ schreef:die keer dat ie echt voor de kill ging, was met een bekende hond die achteraf dus kanker bleek te hebben, en dus anders reageerde dan hij gewent was, (is nog geen reden om zijn leven te beêindigen ,ben ik met iedereen eens)
wacht even ... ik dacht dat dit figuurlijk gebruikt was..

maar hij heeft het ècht gedaan????? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

mijn hemel, dan maar helemaal een muilkorf !! :neenee:
( als het zo was)
S@ndr@
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:die keer dat ie echt voor de kill ging, was met een bekende hond die achteraf dus kanker bleek te hebben, en dus anders reageerde dan hij gewent was, (is nog geen reden om zijn leven te beêindigen ,ben ik met iedereen eens)
wacht even ... ik dacht dat dit figuurlijk gebruikt was..

maar hij heeft het ècht gedaan????? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

mijn hemel, dan maar helemaal een muilkorf !! :neenee:
( als het zo was)
wees gerust hoor, er zat nog geen gaatje is :neenee: ik had hem er met 2 tellen af en dankzij dat voorval heb ik me hier aangemeld :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef:Hier heeft Ben een tijdje met muilkorf gelopen ( samen met een Halti en half-Slipketting ). Maar ik loop er niet echt prettiger door, aangezien Ben wel signalen uitzend, en wel dingen uitlokt.

maar dàt is meer een kwestie van :

andere honden zo veel mogelijk vermijden, dat heeft niets met een muilkorf te maken.
Want in die tijd wist je eigenlijk wel voor zéker , dat er bij die andere hond sowieso geen wond zou komen,
dat is toch al weer meegenomen? :ok:

Als ik dan een hond hier tegen kom die los loopt, dan kan mijn hond zich op geen enkele manier verdedigen, dat idee vind ik niet prettig
.

dit snap ik niet tov het vorige stukje :

ik dacht toch gelezen te hebben, dat jòuw hond de uitdager was? :denken: ...dus de aanvaller en niet het slachtoffer???
Op grote honden duikt Ben niet zomaar,
kleine hondjes wel, plus dat die natuurlijk kwetsbaarder
oeh :N:

des te meer een reden voor een muilkorf, toch? :19:
Hij is inderdaad diegene die dingen uitlokt, als ik dus een hond tegen kom die niet zo gecharmeerd is van het 'macho gedrag', dan kan het zijn dat een andere hond ook eens denkt "hoepel een eind op ", en dan kan hij zich niet verdedigen. Ik heb het trouwens wel over situaties waarbij de andere hond los is, honden die vastzitten ontloopt ik.

Het is niet zo dat hij op ieder hondje duikt, die kans krijgt hij van mij ook niet, maar het is in het verleden wel voorgekomen ja, en dat zijn dingen die idd gewoon niet meer mogen gebeuren, en dan kan je denken aan een muilkorf, of gewoon oplettend zijn als eigenaar, zoals dus op rustige plaatsen lopen, op andere tijden, mensen waarschuwen etc.

Er zit bij Ben trouwens een verschil tussen prooi- en jachtgedrag, en het gewoon macho zijn.

gr Aimée
S@ndr@
Zeer actief

Dat vind ik ook het scheve aan dit hele verhaal,iedereen die er verantwoordelijk mee omgaat, krijgt te horen van waarom geen muilkorf. :19:

terwijl het echte gevaar in handen is van bazen die dan zeggen van doet ie anders nooit hoor, die ze gewoon op andere honden af laten gaan, die hun hond laten stieren,

die ze dus gewoon domweg de kans geven keer op keer :boos:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Het is scheef in die zin dat als iedereen zich aan de regels zou houden er geen probleem zou zijn. In mijn geval vind ik het weer niet zo krom aangezien ik degene ben met de asociale hond. Als die normaal zou doen zou er ook geen enkel probleem zijn.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Dat vind ik ook het scheve aan dit hele verhaal,iedereen die er verantwoordelijk mee omgaat, krijgt te horen van waarom geen muilkorf. :19:

terwijl het echte gevaar in handen is van bazen die dan zeggen van doet ie anders nooit hoor, die ze gewoon op andere honden af laten gaan, die hun hond laten stieren,

Maar zo is het helaas in zoveel dingen in de maatschappij...

Als iedere baas met een hond die kleine onzekere hondjes als prooi ziet op zou letten zou Saar helemaal een geheel probleemloos hondje met andere honden zijn en zou ik haar niet (heel) soms op hoeven te tillen en op loerende sluiphonden hoeven te letten.
Saar loopt gewoon netjes naast me te volgen, staart gewoon neutraal, en die andere hond duikt dan opeens met snoekduik haar kant op en gaat jagen. Saar doet niks fout, ik doe niks fout, sterker nog ik hou mijn hond nota bene bij me, en toch ben ik degene die op moet letten.
Zo werkt het nou eenmaal heel vaak :19: :wink:

Toppunt was ooit de baas van een Ridgeback reu die op Moos klapte (opeens uit het niks), en die lachend zei "ja, hij houdt niet van kleine witte hondjes, ze moeten gevlekt zijn".
Kortom, of Moos niet zo aso wilde zijn om als klein wit hondje door het bos te wandelen :boos: Over 'scheef' gesproken :roll:
Afbeelding
Pak-de-bal

S@ndr@ schreef:Dat vind ik ook het scheve aan dit hele verhaal,iedereen die er verantwoordelijk mee omgaat, krijgt te horen van waarom geen muilkorf. :19:

maar je gezonde verstand móet je toch inbrengen, dat jij en NIET de ander een gevecht begint ?
( jòuw hond is het toch?)

het is altijd zo makkelijk òm de ander de schuld te geven, maar dàt gaat er bij mij niet in !

Iedereen is verantwoordelijk voor de daden van zijn hond , maar ook jij !

En daar kan je wat aan doen, om dàn een muilkorf te laten dragen.

De oorzaak van het gevecht doet er echt niet toe, maar wèl de gevolgen !!!

Als mijn hond een gevecht zou beginnen met een andere loslopende hond, dan zijn de gevolgen veel minder :19:

snap je het nu?? :wink:
Pak-de-bal

Aimee schreef: gewoon oplettend zijn als eigenaar, zoals dus op rustige plaatsen lopen, op andere tijden, mensen waarschuwen etc.
hier baal ik van, want ik lees dit al meerdere keren,
....want ik ga ook op rustige tijden, en ben al een paar keer zulke moeilijke honden tegengekomen :evil:

Dus dat houdt in, dat de leuke , gezellige honden dùs altijd maar in de spitsuren móeten gaan lopen? :denken:

nee, dank je, dus dit wordt voor jullie ook steeds minder veilig , ...... :19:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 06 mar 2008 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”