Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rhodesian Ridgeback vraagje/verzin een ras voor mas!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Bianc@ schreef:
massam schreef:
er bestaat geen hond voor mij om naast de SBT te hebben :jank:
:mrgreen: moeilijk he.

Mike heeft ook nog steeds de RR als zijn favo hondenras naast de staff. Hij zou er héél graag 1 willen, al jaren. Gaat alleen niet gebeuren.

Bouviers zijn ook geweldig, mijn ouders hebben ze jaren gehad. Beiden overigens helemaal niet waaks. Heerlijke honden.
ik vind het zo lastig.

ik zoek een hond die er goed uitziet en ook een hond waarmee ik gewoon eens lekker het bos in kan. ook op zondag :19:

jij zult mij precies begrijpen met wat jij allemaal gehad hebt en nog hebt :mrgreen:

daarnaast wil ik wel gewoon een staffteef erbij houden. het ras is gewoon te leuk.

wel gemeen trouwens dat mike een RR wil en jij aankomt met een chi :smile:

pascal is dus ook helemaal gek van de RR. ik vind ze gruwelijk mooi maar ken(de) er niks van. ik ga toch een keer wat live hondjes bekijken.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

massam schreef: ik vind het zo lastig.

ik zoek een hond die er goed uitziet en ook een hond waarmee ik gewoon eens lekker het bos in kan. ook op zondag :19:

jij zult mij precies begrijpen met wat jij allemaal gehad hebt en nog hebt :mrgreen:

daarnaast wil ik wel gewoon een staffteef erbij houden. het ras is gewoon te leuk.
Maar de jachtdrift is soms, afhankelijk van het ras (en wellicht lijnen ook) toch best onder controle te houden ook? Of zeg ik nou iets heel ergs :N: :mrgreen:
(omdat je begon over het is OF vechten OF jagen).

Er lopen hier tenminste hele hordes Drentsche Patrijsen, Weimaraners, wat Vizla's, een Duitse staande langhaar, en die lopen allemaal los.
Nu weet ik niet of ze hem nooit peren hoor, maar ik mag toch aannemen dat ze niet continu verdwenen zijn aangezien ik ze altijd samen met de baas tegenkom :mrgreen: :wink:

Want als je alle honden met mogelijk jachtinstinct wilt elimineren blijft er denk ik inderdaad niet bijzonder veel over, van het type (uiterlijk) waar jij op valt ook. Denk ik :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dat weet ik dus niet :19: ik geloof het meteen maar ik ken helemaal niemand met een van deze rassen behalve hier dan dus ik weet niet of dat uit te schakelen (tot bepaalde hoogte) is.

zijn daar speciale cursussen voor of gaat dat anders? ik heb echt geen idee. dat is wat ik al eerder zei wat opvoeding en begeleiden betreft ben ik enorm rasblind :N:
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

massam schreef: ik vind het zo lastig.

wel gemeen trouwens dat mike een RR wil en jij aankomt met een chi :smile:

pascal is dus ook helemaal gek van de RR. ik vind ze gruwelijk mooi maar ken(de) er niks van. ik ga toch een keer wat live hondjes bekijken.
Yep begrijp het volkomen.

Ik vind de RR ook supermooi en qua karakter is het ook wel een hond die bij ons past.

Mike kon aan het chi idee ook niet zo wennen tot we bij de fokker van Skunky langs geweest waren :mrgreen: , een RR of evt een beetje atletisch gebouwde BM trok hem meer.
Grote honden worden het voor ons iig voorlopig gewoon niet meer. Ik denk nooit meer maar wie weet wat de toekomst ooit nog gaat brengen.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:dat weet ik dus niet :19: ik geloof het meteen maar ik ken helemaal niemand met een van deze rassen behalve hier dan dus ik weet niet of dat uit te schakelen (tot bepaalde hoogte) is.

zijn daar speciale cursussen voor of gaat dat anders? ik heb echt geen idee. dat is wat ik al eerder zei wat opvoeding en begeleiden betreft ben ik enorm rasblind :N:
Ik ben ook een leek hoor wat dat betreft (vandaar dat ik ook vroeg of ik niet iets heel raars zei :N: :mrgreen: ).

Maar van wat ik hier zo allemaal zie lopen loopt ook echt niet allemaal met bazen met jarenlange top-ervaring, en zoals ik al zei, ik kom ze altijd tegen met baas :mrgreen:
Ik weet ook dat er wel rassen zijn waarbij het wel heel erg moeilijk is de jachtdrift onder controle te houden, maar ik heb het idee dat dat nou ook weer niet opgaat voor elke ras waar jachtinstinct in zou kunnen zitten.

Denk ik :N: :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

whahaha ik heb dat ook: ik denk dat misschien eventueel wel wat mogelijk zou kunnen zijn :mrgreen:
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

en rottweiler?vind je dat niks?
ik heb meerdere rotties in de buurt wonen en geen van allen leveren problemen op als ze in kontakt met andere honden komen.
zijn allemaal goed sociaal opgevoed en ik kan er geen kwaad in ontdekken.
Maar ik begrijp ook dat dat misschien in andere omgevingen weer anders is.

Er loopt bij ons een viszla en die loopt elke dag door de duinen en daar kijkt ie niet eens naar de nijntjes die her en der verspreid rondlopen,ook een leuke sociale hond naar mijn hondjes.
Ook loopt er een Weim. rond maar dat is een kwallebak,volle reu die elke kleine hondenreu grijpt,zonder zich ook maar aan te kondigen,hij tilt ze gelijk van de grond nadat ie met een noodgang is aan komen sprinten.

maar ja dat zijn mijn ervaringen,echt kennis van rassen heb ik niet echt. :roll:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Moos schreef:
massam schreef:dat weet ik dus niet :19: ik geloof het meteen maar ik ken helemaal niemand met een van deze rassen behalve hier dan dus ik weet niet of dat uit te schakelen (tot bepaalde hoogte) is.

Ik ben ook een leek hoor wat dat betreft (vandaar dat ik ook vroeg of ik niet iets heel raars zei :N: :mrgreen: ).

Maar van wat ik hier zo allemaal zie lopen loopt ook echt niet allemaal met bazen met jarenlange top-ervaring, en zoals ik al zei, ik kom ze altijd tegen met baas :mrgreen:
Ik weet ook dat er wel rassen zijn waarbij het wel heel erg moeilijk is de jachtdrift onder controle te houden, maar ik heb het idee dat dat nou ook weer niet opgaat voor elke ras waar jachtinstinct in zou kunnen zitten.

Denk ik :N: :mrgreen:
Onze honden zijn ook altijd dicht bij me in de buurt, behalve als ze heel even een spurtje nemen maar dan komen ze nog vlugger terug en ik heb niet gek veel getraind.Er zijn herders die fanatieker jagen :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Rottweiler natuurlijk!!! Perfect gewoon, atlhetisch, gespierd, geen blaffers, kort haar :cheer:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
massam schreef:
Zoek stok! schreef:Wat wil je dan verder behalve dat hij kortharig en 'aanwezig' qua fysiek moet zijn?
de ideale hond :mrgreen:

nee ik wil graag een stabiele hond die zich niet veel aan hoeft te trekken van zijn omgeving maar een die wel lol heeft in een spel. niet op niveau maar een keer een frisbee of bal.

en heel belangrijk een hond die in aanleg geschikt kan zijn (natuurlijk is training een onderdeel) om lekker mee het bos in te gaan itt tot de staff waarbij dat mazzel hebben is als dat nog kan na hun 3de jaar.

daarbij moet ik ermee uit mijn voeten kunnen bij gehoorzaamheidstrainingen. het mag best werk kosten maar er moet wel een mogelijkheid zijn om ze te trainen.

en als ik buiten genoeg doe (dat is de voorwaarde natuurlijk altijd) moet ik binnen een hond hebben die er lekker bij gaat liggen. dat hebbe mijn staffs ook. binnen rustig en buiten mag er best wat leven in zitten.

een stabiele relaxte hond die openstaat voor een lolletje en een baas :mrgreen:
maw, een geschoren hovawart dus :pffff: :mrgreen: .
En volgens mij is dat dan een Beauceron heb ik de afgelopen weken geleerd :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zou voor een volwassen herplaatser gaan, ras of rasloos is om 't even. :wink:
Als je een aantal wensen (eisen) hebt kun je net zo goed (of misschien wel beter) terecht bij een volwassen hond. Van een pup weet je ook nooit zeker hoe hij of zij gaat 'opdrogen'. :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
haha, ja, komt in de buurt :mrgreen: .
Nou dan zijn we eruit voor Mascha :ok:
:smile: :smile:
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Frenkie schreef:Ik vind het mooie honden maar ik ben nooit zo blij als ik ze tegen kom. Ze komen vaak aangeslopen en sprinten met hoge snelheid op m'n honden af. Timo heeft al vaak een aanvaring gehad met een RR omdat hij niet van dat dominante gedrag gediend is.
Vrienden van ons hebben een RR die van dezelfde leeftijd is als Wieke. Een tijdje geleden zijn we eens met elkaar gaan wandelen maar wat was die RR lomp zeg :N: Ze was er echt op uit om Wieke omver te beuken. Nu blijkt ook dat ze dit bij alle honden doet die ze tegen komt en ze is dan ook al een aantal keren flink gepakt door verschillende honden.
Tja, zo spelen ze nu eenmaal. Dat gaat ook alleen maar goed met rasgenoten. Het is wel prachtig om te zien hoor!

En volgens mij als een dominante hond een aanvaring heeft met een andere is die andere ook ietsiepietsie dominant?? Of zit ik ernaast??

Simon
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Vind je een Grote Zwitser niet iets voor jullie?
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Deze misschien :mrgreen:
Afbeelding
Dit is een Broholmer, voor info www.broholmer.nl
Als je toch pas over een jaar of 10 aan een andere hond kan/wil beginnen kan je alvast een beetje inlezen en je ergens op een lijst laten zetten in Denemarken, want er is niet makkelijk aan te komen. Een mode hond is het in iedergeval niet.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Bij ons op puppycursus zit een RR ... altijd lachen :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

massam schreef:ok sorry nog :ok:

ik vind herders erg leuk. maar niet de hele heftige exemplaren en wat ik begreep is de DH en de ODH wat meer geschikt voor mij. mits rechte rug en die heeft reina volgens mij wel. Qua uiterlijk vind ik ze iets minder maar het karakter spreken ze me aan.
Ja wat een verwarring :smile:
Reina heeft inderdaad een rechte rug :ok: een super karakter en wat ik ook belangrijk vind: rustig in huis (allebei trouwens). Maar als het uiterlijk je niet aanspreekt houdt het op natuurlijk :wink:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

massam schreef:
Zoek stok! schreef:Wat wil je dan verder behalve dat hij kortharig en 'aanwezig' qua fysiek moet zijn?
de ideale hond :mrgreen:

nee ik wil graag een stabiele hond die zich niet veel aan hoeft te trekken van zijn omgeving maar een die wel lol heeft in een spel. niet op niveau maar een keer een frisbee of bal.

en heel belangrijk een hond die in aanleg geschikt kan zijn (natuurlijk is training een onderdeel) om lekker mee het bos in te gaan itt tot de staff waarbij dat mazzel hebben is als dat nog kan na hun 3de jaar.

daarbij moet ik ermee uit mijn voeten kunnen bij gehoorzaamheidstrainingen. het mag best werk kosten maar er moet wel een mogelijkheid zijn om ze te trainen.

en als ik buiten genoeg doe (dat is de voorwaarde natuurlijk altijd) moet ik binnen een hond hebben die er lekker bij gaat liggen. dat hebbe mijn staffs ook. binnen rustig en buiten mag er best wat leven in zitten.

een stabiele relaxte hond die openstaat voor een lolletje en een baas :mrgreen:
Jij bent gewoon op zoek naar Macho :mrgreen:
Helaas is hij geen ras, maar voldoet wel :mrgreen: .

Ik denk trouwens dat een Vizsla of Weinaraner wel bij jou past.
De exemplaren die ik ken tenminste.
Hele leuke honden in de omgang, en ook het jachtinstinct vind ik wel meevallen.
Je ziet ze trouwens nauwelijks op de HSV he?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Kika schreef:Deze misschien :mrgreen:
Afbeelding
Dit is een Broholmer, voor info www.broholmer.nl
Als je toch pas over een jaar of 10 aan een andere hond kan/wil beginnen kan je alvast een beetje inlezen en je ergens op een lijst laten zetten in Denemarken, want er is niet makkelijk aan te komen. Een mode hond is het in iedergeval niet.
dit ras ken ik helemaal niet, lijkt qua uiterlijk best veel op de RR :eek:
M@scha
Zeer actief

even het lijstje afgaan :mrgreen:

rotti: superduper! maar ik vind iets atletischer mooier
grote zwitser: ik zal eens kijken trekt me totaal niet maar ken het ook niet
hovawart: zo'n hond mag je niet scheren :neenee:
beauceron: ik ken er 1 ik weet niet of die spuiten gehad heeft maar die is groter dan een DD die ik ken :N:
herplaatser: zolang er staffs in mijn huis zijn zie ik dat niet zo zitten eigenlijk daarbij wil ik me echt verdiepen en een pup op lijnen etc kunnen kiezen
broholmer: daar heb ik al heeeel vaak naar gekeken de laatste jaren :cheer:
macho: macho wil ik wel! die is echt heel leuk! maar ook de enige die zoo is die ik ken :N: op de club hebben we er geen nee van de viszla en aanverwanten.
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

De cane corso lijkt wel te voldoen aan jouw eisen...
M@scha
Zeer actief

AnnSophie schreef:De cane corso lijkt wel te voldoen aan jouw eisen...
NFW :pffff: :neenee:

dat vind ik echt helemaal niks :19:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als ik je wensen bekijkt zeg ik ook Bouvier hoor.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Als ik je wensen bekijkt zeg ik ook Bouvier hoor.
maar dan wel zo'n blonde als jij had hoor! die zwarte doen mijn vooroordelen kriebelen :N:

worden die nog gefokt dan? ik zie ze echt nooit meer terwijl je vroeger doodgegooid werd met die beesten :denken:
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Waarom niet :smile:
M@scha
Zeer actief

AnnSophie schreef:Waarom niet :smile:
de CC?

vel, kwijl, erg afstandelijk (die ik ken) en gewoon niet mijn ding
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

massam schreef:
M@ri@nne schreef:Als ik je wensen bekijkt zeg ik ook Bouvier hoor.
maar dan wel zo'n blonde als jij had hoor! die zwarte doen mijn vooroordelen kriebelen :N:

worden die nog gefokt dan? ik zie ze echt nooit meer terwijl je vroeger doodgegooid werd met die beesten :denken:
Ja hoor, ze zijn er nog :wink: . Alleen gelukkig zijn alleen echte liefhebbers geïnteresseerd waardoor het ras de laatste jaren weer heel goed is teruggekomen. En de meeste pups van serieuze fokkers af komen.
Ik vind de blonde ook leuker dan de zwarte. In ieder geval komen ze wat vriendelijker over. Maar ik weet niet of het karakter verschilt met de kleur. Heb ik tenminste nog nooit iets over gehoord.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

massam schreef:
Nanna schreef:Zoiets?
Afbeelding
die kwijlen, zijn vaak niet gezond en hebben enorm korte neuzen.

van een goede fokker als die er zijn misschien. enorm mooie honden maar dat kwijlen is reden 1 waarom ik geen dog meer wil. (ik heb dogXlab gehad en ben gek van doggen maar ik kan niet tegen dat gekwijl)
Kwijlen valt echt reuze mee hoor. Nika kwijlt eigenlijk nooit (nou ja....zelden :mrgreen: )
Qua gezondheid heb je helaas gelijk.
Boxers kunnen echter erg lastig zijn met andere honden.
Lieke schreef:'binnen rustig en buiten mag er best wat leven in zitten."
Binnen is een boxer die voldoende beweging krijgt heel rustig hoor, maar wat leven buitenshuis is misschien wat onderschat :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@scha
Zeer actief

ik heb nu staffies he. dus dat wat ik "wat leven" buitenshuis noem kan voor een ander totale euforie zijn :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inge, ik ken een aantal boxers en het zijn schatten van dieren maar als ze je tegenkomen, mag je je wel schrap zetten want je wordt compleet ondersteboven gelopen en het is wel eens gebeurd dat een maaiende poot m'n bril in het rond deed vliegen :N: :mrgreen: .
Vrienden van me hebben een jonge boxerreu van ruim een jaar en als ik bij ze langs ga, hou ik rekening met mijn kleding: vooral stevige lange broeken en dikke truien met lange mouwen die bestand zijn tegen een dolenthousiaste jonge hond die van gekkigheid niet weet wat-ie moet doen, en dan nóg: ik kom er zelden zonder schrammen en krassen (en 1x zelfs een blauw oog!) van af :mrgreen:
Maar ik hou van die lomperik, 't is zo'n schatje en als je weer (bijna) op de grond ligt, dan kijkt hij zo heerlijk schuldbewust :I: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”