Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vriendinnetje van Bauke had kanker.. .wat doen jullie ?
Moderator: moderatorteam
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maar heb jij feiten van dierenartsen dan? ik zie alleen nl. jouw mening en geen feiten... dat wordt hier dus ook gezegd...Dutchie63 schreef:Weet je, Martijn, om maar bij die naam te blijven, gelooft in zijn feiten, das prima..ik geloof in mijn feiten..das ook goed..
maar om mij nou voor leugenaar uit te maken..ja nee hoor..dag..
Ik heb al vaker gezegd soms moet je accepteren dat je niet altijd met elkaar eens kunt of wilt zijn..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- CKS
- Zeer actief
Hmmm... ligt aan je definitie van 'medisch'. Voor mij is dat: evidence based medicine. Homeopathie valt daar dan dus NIET onder. Mensen die druppels voorschrijven waar geen enkele werkzame stof in zit, waar nog nooit enig effect van is aangetoond, en die -naar de allermodernste biomedische, biochemische en biologische inzichten - ook helemaal niet kunnen werken vallen voor mij niet in de cathegorie medici, wat voor een titels ze verder ook mogen hebben.malinois schreef: nee jij zegt letterlijk dat bijv. Martijn geen medische achtergrond heeft dus dat het niet klopt. Dan worden hier artikelen met wel medische achtergrond neergelegd en dan is het een mening...![]()
Wil jij over feiten praten, dan kom je een stuk geloofwaardiger over als je bronnen beperkt tot medici die zich daadwerkelijk beperken tot de feiten- evidence based medicine dus. Valt WHG dierenartsen, hoe blij jij ook met ze kunt zijn, gewoon niet onder.
Wat niet zegt dat ik perse voor het opereren van alle honden ben. Ik denk dat de meeste teefjes er idd bij gebaat zijn, voor reutjes maakt het niet zoveel uit en moeten de eventuele voor- en nadelen voor de eigenaars de doorslag geven. Vroegsterilisatie ben ik geen voorstander van. Uiteindelijk zijn het de iegenaars die de beslissing (en de verantwoordelijkheid van die beslissing) moeten nemen, gewoon netjes voorlichten (voor-en nadelen) is dus de manier.
Kees
-
jidde
ik zie zelf wel de gevolgen van vroegtijdig castreren dagelijks. Die honden worden heeeel laat volwassen. Waar Tuana met 1,5 jaar volwassen was, was de hond van mijn bazin (met 8 maanden gecastreerd, teef) nog een puber. Nu (ze is 2,5 jaar) merk ik dat ze rustiger word. En dat geld voor vele honden die ik ken.
Soms kan ik het me voorstellen dat reuen gecasteerd worden, er zijn er een paar altijd supergeil en rijden op alles wat los en vast zit :N: Vooral labradors die ik ken zijn er een ster in, altijd dat gerij op andere honden :N: Merendeel niet natuurlijk.
Wat voor mij een grote nadeel is, is dat ze zooo dik zijn die gecastreerde honden
Als er honden te dun waren, waren het intacte honden, geen gestereliseerde. En de verharing, pfff wat een ramp
Gecastreerde verharen het hele jaar, intacte alleen tijdens ruiperiode.
Soms kan ik het me voorstellen dat reuen gecasteerd worden, er zijn er een paar altijd supergeil en rijden op alles wat los en vast zit :N: Vooral labradors die ik ken zijn er een ster in, altijd dat gerij op andere honden :N: Merendeel niet natuurlijk.
Wat voor mij een grote nadeel is, is dat ze zooo dik zijn die gecastreerde honden
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Daar ga je dus de mist in. Er zijn Nederlandse/Belgische dierenartsen die (onder invloed van de Amerikaans/Canadese "standaard") voor castreren zijn. Maar er zijn ook Amerikaanse dierenartsen die het daar dus NIET mee eens zijn.Dutchie63 schreef:Net zoals jullie de feiten hier hebben neer gezet, zo heb ik de canadese/amerikaanse feiten van de dierenartsen neer gezet..en een ieder kan en mag zijn eigen conclusies trekken, het is een vrije wereld
Zoals ik al eerder zei, ik heb sterk de indruk dat JIJ reageert vanuit jouw rescue-ervaringen, maar dat heeft weinig tot niks te maken met de medische kant.
Ik heb een paar Amerikaanse dierenarsen gesproken (real time) die helemaal niet zo voor castreren zijn, MEDISCH gezien dan. Pro's and Con's
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
De dierenartsen waar jij het over hebt zijn gewoon gecertificeerde dierenartsen, alleen hebben zij hun horizon verbreed. Wat ik van een behoorlijk aantal gesettelde dierenartsen niet kan zeggen. Het gros weet, bijvoorbeeld, niet eens dat er ook andere entingschema's zijn dan de jaarlijkse cocktail :N: .Casey schreef:Hmmm... ligt aan je definitie van 'medisch'. Voor mij is dat: evidence based medicine. Homeopathie valt daar dan dus NIET onder. Mensen die druppels voorschrijven waar geen enkele werkzame stof in zit, waar nog nooit enig effect van is aangetoond, en die -naar de allermodernste biomedische, biochemische en biologische inzichten - ook helemaal niet kunnen werken vallen voor mij niet in de cathegorie medici, wat voor een titels ze verder ook mogen hebben.malinois schreef: nee jij zegt letterlijk dat bijv. Martijn geen medische achtergrond heeft dus dat het niet klopt. Dan worden hier artikelen met wel medische achtergrond neergelegd en dan is het een mening...![]()
Wil jij over feiten praten, dan kom je een stuk geloofwaardiger over als je bronnen beperkt tot medici die zich daadwerkelijk beperken tot de feiten- evidence based medicine dus. Valt WHG dierenartsen, hoe blij jij ook met ze kunt zijn, gewoon niet onder.
Wat niet zegt dat ik perse voor het opereren van alle honden ben. Ik denk dat de meeste teefjes er idd bij gebaat zijn, voor reutjes maakt het niet zoveel uit en moeten de eventuele voor- en nadelen voor de eigenaars de doorslag geven. Vroegsterilisatie ben ik geen voorstander van. Uiteindelijk zijn het de iegenaars die de beslissing (en de verantwoordelijkheid van die beslissing) moeten nemen, gewoon netjes voorlichten (voor-en nadelen) is dus de manier.
Kees
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, ik ga helemaal de mist niet in..Ik ga met onze DA's feiten verder, en jullie met jullie DA's feiten..iedereen kan toch doen en laten wat hij will? Vrije wereld..
Ik praat ook veel met canadese dierenartsen, en er zijn er ook een paar die eigenlijk ook in Nederland hebben gestudeerd, en die ook anders denken. Weet je, het is voor mij belangrijk dat ik vertrouwen in mijn DA heb. En die heb ik. Heeft een van mijn " pleeg"honden nou iets zoals mange/schurft, dan gaat mijn DA hem/haar ook niet opereren hoor..eerst van de mange helpen en dan kijken we wel op een langer termijn..
Ik praat ook veel met canadese dierenartsen, en er zijn er ook een paar die eigenlijk ook in Nederland hebben gestudeerd, en die ook anders denken. Weet je, het is voor mij belangrijk dat ik vertrouwen in mijn DA heb. En die heb ik. Heeft een van mijn " pleeg"honden nou iets zoals mange/schurft, dan gaat mijn DA hem/haar ook niet opereren hoor..eerst van de mange helpen en dan kijken we wel op een langer termijn..
- Liesbeth
- Zeer actief
Maar wat wil je nou zeggen? Sorry hoor, ik snap je niet zo goed.Dutchie63 schreef:Inderdaad, ik ga helemaal de mist niet in..Ik ga met onze DA's feiten verder, en jullie met jullie DA's feiten..iedereen kan toch doen en laten wat hij will? Vrije wereld..
Je hebt "feiten" van jouw dierenartsen en wij hebben ook "feiten" van onze dierenartsen
Daarnaast zeggen een aantal/sommige van "jouw" dierenartsen hetzelfde wat "onze" dierenartsen vertellen en omgekeerd.
Behalve onderzoeken die gedaan zijn mbt preventie van allerlei aandoeningen, zijn er ook onderzoeken die aantonen dat juist die preventie een aantal aandoeningen veroorzaakt.
FEIT is dat castratie de hormoonhuishouding verstoord, daar kan je echt niet omheen.
Soms kan je daar voordeel uithalen, maar het is een verstoring en regelmatig zelfs in het nadeel, gezondheidstechnisch gezien.
- Liesbeth
- Zeer actief
Waarom haal je mange (neem aan dat je nu demodectic mange bedoelt) er nou bij?? Wat heeft dat met wel of niet (min of meer) standaard castreren te makenDutchie63 schreef:Inderdaad, ik ga helemaal de mist niet in..Ik ga met onze DA's feiten verder, en jullie met jullie DA's feiten..iedereen kan toch doen en laten wat hij will? Vrije wereld..
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry maar jullie houden je toch ook vast aan je mening, en dat is prima..net als het prima is dat ik aan mijn mening hou..
De een is voor inenten de andere niet..moet men zelf weten..
Ik doe wel aan jaarlijkse boosters..en elke 3 jaar een rabies..is dat verkeerd? Misschien in sommige ogen, maar niet in de mijne, ben ik dan slechter of beter dan een ander..ik denk het niet..net als jullie zlef..niemand is er beter of slechter. Maar daarom kan ik wel mijn mening houden..

Ik doe wel aan jaarlijkse boosters..en elke 3 jaar een rabies..is dat verkeerd? Misschien in sommige ogen, maar niet in de mijne, ben ik dan slechter of beter dan een ander..ik denk het niet..net als jullie zlef..niemand is er beter of slechter. Maar daarom kan ik wel mijn mening houden..
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik haalde het aan als voorbeeld, dat onze DA ook niet zomaar in een hond gaat snijden voor de lol..er is eerst wel degelijk een heel uitgebreid onderzoek..Je wilt toch niet een hond met mange gaan opereren..het herstel duurt dan veel langer door die mange is de hond al meer vatbaar voor andere dingen...
- Liesbeth
- Zeer actief
Je kan ook bijleren, heb ik ook gedaanDutchie63 schreef:Sorry maar jullie houden je toch ook vast aan je mening, en dat is prima..net als het prima is dat ik aan mijn mening hou..
In Amerika is, nota bene als eerste in de wereld, de 3 jarige registratie voor Nobivac entingen erdoor gekomen. Waarom zou je het immuunsysteem van je hond meer tergen dan nodig is (je had het hierboven over mange
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom als de fabrikant zelf een immuniteitsduur van 3 jaar aangeeft?Dutchie63 schreef:Ik doe wel aan jaarlijkse boosters..
http://www.hetteckelhofje.nl/vaccineren.pdf

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
Je draait de zaak om, JUIST omdat de hond vatbaar is voor andere dingen heeft hij/zij mange gekregen.Dutchie63 schreef:Ik haalde het aan als voorbeeld, dat onze DA ook niet zomaar in een hond gaat snijden voor de lol..er is eerst wel degelijk een heel uitgebreid onderzoek..Je wilt toch niet een hond met mange gaan opereren..het herstel duurt dan veel langer door die mange is de hond al meer vatbaar voor andere dingen...
Ergo, een hond met een zwak immuunsysteem ent je niet en opereer je niet, want dan kan hij/zij mange krijgen.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 02 mei 2008 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jidde
Ik ook. Onze vorige hond was gestereliseerd, want "loopsheid is zo een gedoe". Toen we opzoek gingen naar een herplaatser, moest deze ook gestereliseerd zijn, weer vanwege "gedoe met de loopsheid". De laatste is nooit gestereliseerd, want zovee; "gedoe is het niet"Liesbeth schreef:
Je kan ook bijleren, heb ik ook gedaan.
-
Pak-de-bal
ja maar ho, dan zijn we weer beland bij mijn andre topic:jidde schreef:Ik ook. Onze vorige hond was gestereliseerd, want "loopsheid is zo een gedoe". Toen we opzoek gingen naar een herplaatser, moest deze ook gestereliseerd zijn, weer vanwege "gedoe met de loopsheid". De laatste is nooit gestereliseerd, want zovee; "gedoe is het niet"Liesbeth schreef:
Zelfs mijn moeder is om, die zal nu ook niet snel stereliseren
Tuana hoefde niet eens een broekje aan, gewoon even met een zakdoekje wegvegen
"bedankt loopse teef'
en....het cirkeltje is weer rond?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
WHG dierenartsen gebruiken niet alleen homeopatische middelenCasey schreef:Hmmm... ligt aan je definitie van 'medisch'. Voor mij is dat: evidence based medicine. Homeopathie valt daar dan dus NIET onder. Mensen die druppels voorschrijven waar geen enkele werkzame stof in zit, waar nog nooit enig effect van is aangetoond, en die -naar de allermodernste biomedische, biochemische en biologische inzichten - ook helemaal niet kunnen werken vallen voor mij niet in de cathegorie medici, wat voor een titels ze verder ook mogen hebben.malinois schreef: nee jij zegt letterlijk dat bijv. Martijn geen medische achtergrond heeft dus dat het niet klopt. Dan worden hier artikelen met wel medische achtergrond neergelegd en dan is het een mening...![]()
Kees
Het is alleen maar goed dat er niet alleen maar en direct naar andere middelen gegrepen wordt die veel meer bijwerkingen kunnen hebben.
Overigens is het mijn DA niet eens... maar ik heb heel veel aan hun studies gehad...
Je doet net of deze dierenartsen geen medische opleiding of wat dan ook hebben gehad
Als er in het artikel staat dat het wetenschappelijk onderzocht is, dan heeft dit niets met homeopatie te maken overigens.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoezo?Pak-de-bal schreef:ja maar ho, dan zijn we weer beland bij mijn andre topic:jidde schreef:Ik ook. Onze vorige hond was gestereliseerd, want "loopsheid is zo een gedoe". Toen we opzoek gingen naar een herplaatser, moest deze ook gestereliseerd zijn, weer vanwege "gedoe met de loopsheid". De laatste is nooit gestereliseerd, want zovee; "gedoe is het niet"Liesbeth schreef:
Zelfs mijn moeder is om, die zal nu ook niet snel stereliseren
Tuana hoefde niet eens een broekje aan, gewoon even met een zakdoekje wegvegen
"bedankt loopse teef'
en....het cirkeltje is weer rond?![]()

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat veel DA in amerika hier wat van kunnen leren... niet meteen het mes erin maar je eerst verdiepen in het wezen wat hond heet..
Wat dacht je dat ze hier doen, snot eten? Je wordt hier zo maar niet effe DA..
Net zo min in Nederland..het is een lange studie..maar waarom zo hatelijk gelijk? Alles wat Amerikaans is wordt afgekraakt..
Ik ben ook geen Fan van George Bush..net zo min als vele Nederlanders..
Net zo min in Nederland..het is een lange studie..maar waarom zo hatelijk gelijk? Alles wat Amerikaans is wordt afgekraakt..
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als veel DA ondanks de aangetoonde nadelen zo stug doorgaan met propaganda maken voor castratie vind ik dat ze hier weleens naar mogen gaan kijken. Natuurlijk hebben wij niet de zwerfhondenproblematiek... maar om dan maar zo het mes in alle honden te zetten vind ik dus niet echt getuigen van veel kennis...Dutchie63 schreef:ik denk dat veel DA in amerika hier wat van kunnen leren... niet meteen het mes erin maar je eerst verdiepen in het wezen wat hond heet..

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Jemig Liesbeth..(met of zonder "h" )
Ik draai helemaal niks om..
Ik kreeg een hond met mange in de rescue, ..kun je het nog volgen beest moest nog gecastreerd worden..NATUURLIJK doe je dat NIET VOORDAT je de mange helemaal hebt behandelt en dan daarna nog wachten totdat die hond 200% goed is..niet 99.9 %. Dat was in Januari, 2008, en de hond wordt pas volgende maand geholpen met de castratie..
Ik kreeg een hond met mange in de rescue, ..kun je het nog volgen beest moest nog gecastreerd worden..NATUURLIJK doe je dat NIET VOORDAT je de mange helemaal hebt behandelt en dan daarna nog wachten totdat die hond 200% goed is..niet 99.9 %. Dat was in Januari, 2008, en de hond wordt pas volgende maand geholpen met de castratie..
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Liesbeth
- Zeer actief
Volgens mij doe je dat wel. Je zegt dat een DA niet gaat snijden in een hond die mange heeft (is maar goed ook), maar je vergeet even te vermelden dat een hond mange kan kijgen omdat er in hem/haar gesneden wordt.Dutchie63 schreef:Jemig Liesbeth..(met of zonder "h" )
edit: PS: ga mij niks vertellen over demodex, dat is dé reden geweest dat ik ook amerikaanse forums heb bezocht.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat mag... maar zo enorm veel pro's zijn er niet... tenminste die er ook goede redenen (dat wil zeggen gebasseerd op feiten) op na houden....Dutchie63 schreef:als veel DA ondanks de aangetoonde nadelen zo stug doorgaan met propaganda maken voor castratie vind ik dat ze hier weleens naar mogen gaan kijken
Maar dan het liefste bij degene die er tegen zijn..of ook bij de anderen?In Nederland zijn er ook sommigen die pro zijn..

- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 2
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer: