Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kromme rug

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:
malinois schreef:
Inge schreef:Volgens mij is de overtuiging dat ze dan beter draven.
Maar goed, als ze in een andere pas niet meer normaal kunnen lopen vind ik dat draven echt van ondergeschikt belang. :pffff:
Je ziet steeds meer Duitsers die koehakkig zijn, waarvan de hakken zowat tegen elkaar aan komen, die zulke doorgezakte polsen hebben dat het niet meer gezond kan zijn en de karperruggen zijn ook niet zeldzaam. De kynologische lijn is in mijn ogen een karikatuur geworden van het ras.
waarvoor moeten ze nu nog draven dan? De enige honden die nog werken zijn uit de werkhondenlijn en die hebben dit juist helemaal niet :wink:
Dat is niet waar, er zijn legio honden uit kynologisch gefokte lijnen die nog werken.
met zo'n rug? ik ben ze nog nooit tegengekomen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
renee-uk schreef:
malinois schreef:
Inge schreef:Volgens mij is de overtuiging dat ze dan beter draven.
Maar goed, als ze in een andere pas niet meer normaal kunnen lopen vind ik dat draven echt van ondergeschikt belang. :pffff:
Je ziet steeds meer Duitsers die koehakkig zijn, waarvan de hakken zowat tegen elkaar aan komen, die zulke doorgezakte polsen hebben dat het niet meer gezond kan zijn en de karperruggen zijn ook niet zeldzaam. De kynologische lijn is in mijn ogen een karikatuur geworden van het ras.
waarvoor moeten ze nu nog draven dan? De enige honden die nog werken zijn uit de werkhondenlijn en die hebben dit juist helemaal niet :wink:
Dat is niet waar, er zijn legio honden uit kynologisch gefokte lijnen die nog werken.
met zo'n rug? ik ben ze nog nooit tegengekomen :wink:
ze hebben niet allemaal zo'n rug, bovendien lijkt dat vaak erger dan het is door de manier waarop ze in stand gezet zijn, zie mijn foto's eerder in dit topic.
Mijn dh zal het in snelheid afleggen tegen jouw mecheltje, omdat mecheltjes nou eenmaal supersnel zijn. Maar zo heel veel zal het niet verschillen. Het is jammer dat ik niet meer in Nederland woon anders zou ik best de proef op de som willen en durven nemen :wink:

Niet alle kyno's zijn zielige gedrochten en niet alle werklijn duitse herders willen ook werken.
HD komt bij de werklijnen net zo vaak voor als bij de kynologisch gefokte lijnen en heeft niks te maken met de aflopende rug.

Dat mensen het niet mooi vinden is hun goed recht, ik vind sommige hondenrassen ook niet mooi. Smaken verschillen nou eenmaal.

Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nogmaals, voordat ik stop met reageren in deze topic: ik hoop niet dat we in europa dezelfde excessen gaan krijgen als in Amerika. De show dh's daar zijn een compete aanfluiting voor het ras, die zijn pas echt zielig.

*typo
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

http://www.kirschenbach.de/index.php?op ... &Itemid=53

Allemaal honden die bij de kudde zijn afgericht.
ik ga nog zoeken naar honden die ook wedstrijden bij de kudde lopen.

Ook in mijn ogen is het in de 70-er jaren "uit de hand" gelopen.
Ik ben vanaf 1973 t/m 1978 regelmatig op DH-shows geweest. Er waren toen ca 13 clubmatches per jaar met meestal boven de 200 inschrijvingen. Ook heb ik 2 x de grootste Duitse Show bezocht, maar dat was na 1975.
Op de Nl. kampioensclubmatches van voor 1975 viel het zeker mee, er waren wel al honden met een wat rondere rug.
Wel werden de honden erg gestrekt neergezet.
Er werd toen een bepaling ingesteld, dat er geen standfoto's meer mocht worden geplaatst van honden, waarvan het laatste deel van het achterbeen, dus vanaf spronggewricht tot aan de voet niet loodrecht naar beneden liep, maar schuin. Dus als je ze niet schuin mag zetten, dan fok je ze maar schuin. :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

http://www.youtube.com/watch?v=TIFpKL0qRQ0

tja................................ :wink:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

kijk dit is zoals ik de duitse herder "ken" maar al heel lang niet gezien heb.

zoeen zou ik wel willen!

Afbeelding
Afbeelding
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

massam schreef:kijk dit is zoals ik de duitse herder "ken" maar al heel lang niet gezien heb.

zoeen zou ik wel willen!

Afbeelding
Ik ook! Wauw wat een hond :I:
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ineke schreef:
massam schreef:kijk dit is zoals ik de duitse herder "ken" maar al heel lang niet gezien heb.

zoeen zou ik wel willen!

Afbeelding
Daar ga ik helemaal in mee. :ok:
Mede een reden dat wij voor een ODH hebben gekozen. :mrgreen:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
M@scha
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
Ineke schreef:

zoeen zou ik wel willen!

Afbeelding
maar dit lijkt in niks op een ODH.

de rug wel maar ik heb het over de hele hond. geen overdreven vacht, geen overdreven borst, niks teveel, niks te weinig en toch qua uitstraling een kanjer van een hond! :ok:
Afbeelding
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Ineke schreef:

zoeen zou ik wel willen!

Afbeelding
Dit soort type duitsers lopen er echt nog rond hoor :mrgreen: . Hier een aantal van deze exemplaren....

Het is wel zo dat de kynologisch gefokte duitser de overhand heeft in de populatie....
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
Mireillevdw schreef:
Ineke schreef:

zoeen zou ik wel willen!

Afbeelding
maar dit lijkt in niks op een ODH.

de rug wel maar ik heb het over de hele hond. geen overdreven vacht, geen overdreven borst, niks teveel, niks te weinig en toch qua uitstraling een kanjer van een hond! :ok:
Ik heb het ook over de rug. :wink:
Hier de mama van Haakon:
Afbeelding
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
M@scha
Zeer actief

Chiki schreef:
Ineke schreef:

zoeen zou ik wel willen!

Afbeelding
Dit soort type duitsers lopen er echt nog rond hoor :mrgreen: . Hier een aantal van deze exemplaren....

Het is wel zo dat de kynologisch gefokte duitser de overhand heeft in de populatie....
laat die exemplaren van hier eens zien dan! :cheer:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Kyno Duitse Herder liefhebbers blijven maar roepen dat die overdreven rug , hellende croupe en overhoekte achterhand bijdraagt aan de ultieme draf van de DH.
Er zijn er nog enkele (zoals in dat filmpje op youtube) die nog de typische uitgrijpende en overreachende draf hebben. De rest is zelfs in draf hangend in de showlijn een karikatuur van zichzelf geworden.

De honden zijn gehandicapt. Ze komen in het gunstigste geval alleen nog normaal vooruit in een snelle draf hangend in de showlijn. In alle andere gangen strompelen ze vooruit. Ze zijn koehakkig en hebben geen enkele stuwing meer in de achterhand Dat kan ook niet als je je hakken niet meer kunt strekken en de kracht niet meer kunt geleiden naar voren vanwege die kromme rug.

Ik zie trouwens ook geen enkele oude foto van een DH die steil is. :19:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
M@scha
Zeer actief

dan moeten we maar naar belgie denk ik :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

maar dat "goede" front maakt de hond juist zo lelijk log en lijken alsof ie doorzakt aan de voorkant (beetje boot van de efteling als lijf voorstellen)

ik vind die 2de volgens mij veel mooier. weet ik niet zeker omdat het geen hele hond laat zien
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
Chiki schreef:
Ineke schreef:

zoeen zou ik wel willen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik vind dit prachtige honden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Mizzsylver schreef:Afbeelding
Slappe voorhand, goede voorhand, mechelse herder :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

volgens mij vind ik deze heel mooi. maar ik wil eigenlijk wel graag echt geel met echt zwart en een echte scheiding daartussen... :N:

en ik vind zijn voorhand of dat nu gehoekt is of niet wel zwaar tegenover de rest van zijn lijf

:mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door M@scha op 03 sep 2008 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

@massam: mijn foto bijdrage volgt :wink: (op het werk geen fotoarchief bij de hand :silent: )
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:volgens mij vind ik deze heel mooi. maar ik wil eigenlijk wel graag echt geel met echt zwart en een echte scheiding daartussen... :N:

en ik vind zijn voorhand of dat nu gehoekt is of niet wel zwaar tegenover de rest van zijn lijf

Afbeelding
ik hou niet van die geel/zwarte duitsers :N: ik vind zwarte of de wolfsgrauwe heel mooi :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
massam schreef:volgens mij vind ik deze heel mooi. maar ik wil eigenlijk wel graag echt geel met echt zwart en een echte scheiding daartussen... :N:
zoiets dus :pffff:

Afbeelding
die heeft geen dekje :N:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

inderdaad. ik vind het een enorm snoepie en helemaal top, maar een duitse herder moet voor mij geel zijn met een zwart dekje zoals nanna's zwart wit foto.

en dan moet het geel ook nog echt geel zijn enzo dus we zijn er zomaar niet :smile:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:

Afbeelding
ik hou niet van die geel/zwarte duitsers :N: ik vind zwarte of de wolfsgrauwe heel mooi :wink:
Geel/zwart vind ik wel mooi, maar dan meer zwart dan geel. Dus meer die die Inge liet zien.
Verder vind ik grauw het allermooiste (met een brilletje :mrgreen: ) en dan de zwarte. :mrgreen:
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

massam schreef:inderdaad. ik vind het een enorm snoepie en helemaal top, maar een duitse herder moet voor mij geel zijn met een zwart dekje zoals nanna's zwart wit foto.

en dan moet het geel ook nog echt geel zijn enzo dus we zijn er zomaar niet :smile:
Ik denk dat jij dit wel een mooie hond vind, ik kan het ook goed fout hebben hoor ;)
Afbeelding

Zelf vind ik dit overigens een onwijs mooie hond...
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Mizzsylver schreef:
sirene schreef:Kyno Duitse Herder liefhebbers blijven maar roepen dat die overdreven rug , hellende croupe en overhoekte achterhand bijdraagt aan de ultieme draf van de DH.
Er zijn er nog enkele (zoals in dat filmpje op youtube) die nog de typische uitgrijpende en overreachende draf hebben. De rest is zelfs in draf hangend in de showlijn een karikatuur van zichzelf geworden.

De honden zijn gehandicapt. Ze komen in het gunstigste geval alleen nog normaal vooruit in een snelle draf hangend in de showlijn. In alle andere gangen strompelen ze vooruit. Ze zijn koehakkig en hebben geen enkele stuwing meer in de achterhand Dat kan ook niet als je je hakken niet meer kunt strekken en de kracht niet meer kunt geleiden naar voren vanwege die kromme rug.

Ik zie trouwens ook geen enkele oude foto van een DH die steil is. :19:
Er wordt hier net gedaan of alle Duitse herders uit Showlijnen "gehandicapt' zijn.
Nee hoor. Zie mijn dikgedrukte stukje.
Ik heb 2 kynos, Chelsea is overhoekt en koehakkig waardoor ze niet in evenwicht is. Ze heeft ook aan 1 kant HD.
en ja er zijn inderdaad een heleboel duitse herders met zeer afvallende croupes (wat is het meervoud van croupe?) en koehakkigheid, die dus niet fatsoenlijk kunnen lopen.
Ik vind het ook helemaal niet mooi, en zal met zon hond ook niet fokken.
Dit is wel het gros van wat je op shows en op straat ziet lopen hoor.
Maar Gaia is echt niet gehandicapt, ze werkt zoals je van een Duitse herder mag verwachten, en ze heeft een bouw waarmee ze kàn werken.
Gaia is dan ook de hond die jullie hier als steil zouden betitelen. Voor èn achter.
Ik vind de fronten op de oude foto's toch wel behoorlijk stijl.
Ik niet. Al ergens in de 60er jaren zijn ze teruggekomen van de 90graden hoeking die perfect zou zijn. De ideaal gehoekte hond heeft een hoeking van tussen de 110 en 120graden. Dat is bewezen en bevestigd door allerlei kynologen en bewegingsdeskundigen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
massam schreef:
Chiki schreef:
Ineke schreef: Ik ook! Wauw wat een hond :I:

Ik wilde net gaan zeggen dat ik hier op pagina 3 foto's heb gezet van een duitser met normale rug. Mijn eigen hond.

Maar jullie motten weer een zwart/gele hebben. Heb ik wel maar die staat dus ook zo verrot, en die loopt ook verrot.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

estelle schreef:
malinois schreef:
massam schreef:
Chiki schreef: Dit soort type duitsers lopen er echt nog rond hoor :mrgreen: . Hier een aantal van deze exemplaren....

Ik wilde net gaan zeggen dat ik hier op pagina 3 foto's heb gezet van een duitser met normale rug. Mijn eigen hond.
Ik doe met je mee hoor :pffff:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

vanaf minuut 07:15 kun je "genieten" van de DH
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

jidde schreef:
Mireillevdw schreef: Het deel heb over Oudduitsers heb ik al eerder voor je gequote, maar ik blijf niet aan de gang..... :pffff:
tja zolang de ODH liefhebbers nog steed fabeltjes verkopen, blijf ik erop in springen :mrgreen: :pffff:
Hoezo fabeltjes? de oud duitse herder heeft toch ook een rechtere rug? :19:
Wat is jou visie dan, dat ze dezelfde opa hebben?
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Whitefang87 schreef:
jidde schreef:
Mireillevdw schreef: Het deel heb over Oudduitsers heb ik al eerder voor je gequote, maar ik blijf niet aan de gang..... :pffff:
tja zolang de ODH liefhebbers nog steed fabeltjes verkopen, blijf ik erop in springen :mrgreen: :pffff:
Hoezo fabeltjes? de oud duitse herder heeft toch ook een rechtere rug? :19:
Wat is jou visie dan, dat ze dezelfde opa hebben?
Hoe kan een DH langhaar opeens rechte ruggen vererven? ODH fokkers kloppen vaak aan bij een DH fokker om ze in tezetten voor de ODH. Hoe kunnen ze dan rechtere ruggen hebben? De langere generaties zou kunnen, maar dan moet je wel ver terug gaan. Soms zie ik kleinkinderen van Auslese reuen, nou dan ga jij mij niet wijsmaken dat ze rechtere ruggen hebben :19:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ja ik weet het niet :19: ik vroeg het me juist ook af...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”