Was ook nog niet klaar maar moest even versturen omdat er wat tussen kwam.
Het is ook neit de hoofdreden dat hij perce voor me op moet komen maar dat is wel een reden dat we naar zo'n soort hond zochten.
Mechelaars zijn mooi, leergierig, werken graag voor de baas, het is een hond die zijn energie kwijt moet en dat willen we graag want we willen graag met de hond bezig zijn, mooi uiterlijk, we willen graag behendigheid gaan doen daar is een mechel ook goed geschikt voor.
We hebben Diego dan ook gekozen omdat hij 1 meteen ons opviel toen we gingen kijken en 2 hij kon als pup al snel draaien etc. Dus dat is mooi mee genomen als we behendigheid met hem gaan doen.
En thuis hebben ik bij mijn ouders een golden gehad en mijn vriend een lab. Maar ik laat hem smorgens in ieder geval uit en in de winter als het donker is wil ik me toch wel veilig voelen met de hond. En Diego laat nu al af en toe zien dat hij je wil beschermen. Niet dat ik er vanuit ga dat er ooit een keer iets gebeurd met me maar ik wil me wel veilig voelen als ik hem in het donker uit laat. Savonds doe ik of mijn vriend of samen hem uitlaten. Nu heeft mijn vriend even liever niet dat ik hem savonds alleen los laat in het natuurgebied bij ons want vorige week is op tv geweest dat er in de woonplaats van mij een meisje bijna is verkracht. En Diego is nog jong en vind mensen nog heel interessant dus nog neit zeker of hij zal blaffen om mij te beschermen. Dus gaan we of samen of ik loop langs veldjes waar huizen zijn of hij laat hem alleen uit.
Diego's karakter is lief, heel nieuwsgierig, door zijn nieuwsgierigheid voor weinig dingen bang want hij gaat liever op onderzoek uit, sociaal. Sjouwt graag met stokken, dol op stokken, leert snel.
Van het nerveuze merken wij niet veel, in ieder geval tot nu toe nog niet.
Hoop dat het zo al wat duidelijker is dat waaksheid niet op nr 1 staat qua keuze maar het wel een bewuste overweging is wat we mee wilden nemen in onze keuze. Hij gaat ons niet meteen beschermen als we maar iemand tegen komen hoor. Maar als er savonds laat iemand aan de deur staat blaft ie een keer bijv. Dat vind ik prettig.
Dit is overigens Diego:

Proberen of hij wilde poseren

Nieuwe speeltjes

In de nieuwe bench waar hij snachts in slaapt

Slapen tegen de baas aan

Zijn koppie
Morgen is hij 20 weken.