hoef dan dus niet direct contact, contact "eisen" vind ik nogal wat op die leeftijd, maar zou er niet rechtstreeks naast gaan staan, dus andere kant van de hal en gewoon "mijn" ding doen en de hond verder negeren, alleen als hij rustig is (op een gegeven moment komt dat echt wel) goed belonen en spelen....evt om hem rustiger te krijgen kan je (lichamelijk) contact zoeken met de hond, hand op de schoft oid....ranetje schreef:Dit maakt me toch nieuwschierigmalinois schreef:zo bedoel ik het ook denk ikcrutz schreef:denk nog steeds dat ik in die topic verkeerd begrepen ben
vraag op 6 mnd helemaal niets van een pup, dus ook niet dat hij een loopse teef volledig negeert, alleen wel dat hij dan meemaakt dat hij er toch niets mee kan, t negeren komt wel als ze ouder zijn, maar de ervaring leert dat als je ze zo van jongsaf aan er bij weg houdt en niet wegloopt (dus t niet ontwijkt) dat ze er op latere leeftijd ook gewoon normaal over doen...![]()
Ik had in een jonge honden groep een Basset Griffonreu van 6 maanden.
Een kleine terrierteef van 6 maanden was loops en die was ook in de les.
Ik heb een hond nog niet eerder zo uit zijn dak zien gaan als die Basset.
Op geen enkele manier contact meer mee te krijgen.
Hoe zouden jullie dat dan oplossen?
bv (oke, niet loops, wel driften) op de club met aanplagen doen ze alle jonge honden bij elkaar en dan 1 helper, wil alleen niet dat als de rest bezig is mijn jonge hond zich compleet leeg blaft voor er gebeten wordt (daarom doe ik dat zo ook liever niet, maar soms moet je "mee") pak haar dan bij de halsband vast en 1 hand op de borst (tussen de voorpoten) als ze dan al trekt, trekt ze zich niet leeg omdat er geen druk op de halsband staat (werk niet met tuigjes, zelf niet fijn) en merk doordat ik contact maak dat ze kalmer wordt....