Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep opruimen, ja of nee??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gisteravond tijdens het laatste rondje moest Bram poepen. Hij deed het aan de rand van een grasveld en struiken. Ik loop met zakje er naar toe en ruim het op. Sta ik op de terugweg naar het trottoir in een andere hondendrol op het grasveld :boos:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

senna03 schreef:Ik ruim altijd de poep op, behalve in dichte struiken (waar ze meestal gaan zitten). Waar ik me aan erger is als ik maar in de buurt van een speelveldje kom, ik al met de nek word aangekeken. Terwijl ik er alleen maar langs loop. Bij mij achter is een grote zandbak die dus gretig gebruikt wordt door alle katten uit de buurt. En dat schijnt gewoon te kunnen.....
Mensen denken vaak dat kattendrollen ook door honden geproduceerd zijn. Hebben ze zelf een kat en dan nog krijgt de hondenbezitter de schuld van de drollen die mede door hun kat geproduceerd zijn.
Op de een of andere manier vinden mensen het wel ok als een kat in een andermans tuin schijt, maar owee als een hond dat doet! Want een hondeneigenaar kan dat voorkomen, nou een katteneigenaar kan dat ook voorkomen. Dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Ik vind het beide asociaal en smerig.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Muk schreef:
senna03 schreef:Ik ruim altijd de poep op, behalve in dichte struiken (waar ze meestal gaan zitten). Waar ik me aan erger is als ik maar in de buurt van een speelveldje kom, ik al met de nek word aangekeken. Terwijl ik er alleen maar langs loop. Bij mij achter is een grote zandbak die dus gretig gebruikt wordt door alle katten uit de buurt. En dat schijnt gewoon te kunnen.....
Mensen denken vaak dat kattendrollen ook door honden geproduceerd zijn. Hebben ze zelf een kat en dan nog krijgt de hondenbezitter de schuld van de drollen die mede door hun kat geproduceerd zijn.
Op de een of andere manier vinden mensen het wel ok als een kat in een andermans tuin schijt, maar owee als een hond dat doet! Want een hondeneigenaar kan dat voorkomen, nou een katteneigenaar kan dat ook voorkomen. Dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Ik vind het beide asociaal en smerig.
Je hebt gelijk! In de zomer stinkt onze hele tuin naar urine, en nee, dat komt zeker niet door onze eigen honden, die doen niks in de tuin. Maar owee als ze ergens poepen en ik niet snel genoeg een zakje tevoorschijn haal :roll:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Muk schreef:Ik vind het beide asociaal en smerig.
Ik ook! En tegen heggen laten zeiken vind ik helemaal onvoorstelbaar...

Maar ik vind het feit dat anderen het niet goed doen geen argument om dan vervolgens de drollen van je hond niet op te willen ruimen, zoals sommigen in dit topic beweren.

Ik bedoel, waarom vinden veel mensen het toch nodig om altijd eerst naar anderen te wijzen alvorens ze zelf in beweging wensen te komen? :19:

De eeuwige "ja, maar hullie" ziekte :roll: :N:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

En daarmee maak je meer kapot dan dat je bereikt.
Ik heb er nooit iets van gemerkt, want deze brave sul ruimde altijd alles op toen ze haar hond net had hoor... maar ondertussen gleed ze wel uit in de stront van andere honden.
En de gemeente streek forse bedragen op en was lachende derde. Nobody cared. En daar werd ik dus hardstikke simpel van.

Wat gij niet wil dat u geschied... tja, die regel geld allang niet meer.

Zodoende dus mijn verandering in houding. Maar opnieuw; op de stoep, te dicht bij speel- of sportvelden, dat gaat allemaal in de zakjes hoor. ;) Alleen op de uitlaatgrasvelden ruim ik daar dus niet meer op.

En hier in het dorp ruim ik dus ALLES op. Ik ben erg dankbaar voor het beleid hier en daar draag ik graag een steentje aan bij! Door goed beleid te voeren als gemeente krijg je mensen makkelijker mee.
Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn he....
Hier is de algemene tevredenheid dan ook groot, er zijn hier veel hondenbezitters en de straten zijn behoorlijk schoon.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Als ik met de honden in het veld loop (buiten de bebouwde kom dus) ruim ik het niet op. Niemand die er daar last van heeft en ik kan het ook nergens kwijt. Voor de enkele keer dat ze op het plantsoentje tegenover ons huis iets doen heb ik wel plastic zakjes bij me en dat verdwijnt dan in een vuilnisbak.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Dat vind ik ook zo'n nadeel, dat er bijna (zeg maar geen) vuilnisbakken staan op straat. Hier tenminste niet. Dan loop je met twee honden en twee zakken stront.....ik denk als er meer bakken zouden staan, mensen het ook eerder zouden opruimen. (of dat is mijn naieve idee)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

senna03 schreef:Dat vind ik ook zo'n nadeel, dat er bijna (zeg maar geen) vuilnisbakken staan op straat. Hier tenminste niet. Dan loop je met twee honden en twee zakken stront.....ik denk als er meer bakken zouden staan, mensen het ook eerder zouden opruimen. (of dat is mijn naieve idee)
Hier staan ook niet veel vuilnisbakken. Dus je loopt wel even met zo'n dampende drol in je handen. Lekker is anders, maar opruimen doe ik dus wel.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik ruim het alleen op als er iemand in zou kunnen gaan staan. In de bosjes ga ik het niet opruimen, heeft niemand last van.

Ik denk zeker dat als er meer vuilnisbakken staan, dat ik sneller het op ga ruimen. Ik heb er geen zin om zo'n zakje een uur met mij mee te dragen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik ruim het bijna nooit op omdat ze nooit op straat of op een veld poepen. Ze gaan het liefst zo ver mogelijk het bos in.
Wel staan hier nu op iedere hoek van de straat speciale hondenpoep afvalbakken met een hele grote stikker erop waar op staat: OPRUIMPLICHT! Dat vind ik echt een goede zaak! :ok: Ook de hup's worden hier de laatste tijd heel goed schoon gehouden. Ik weet in ieder geval dat er nu wat met mijn centen gedaan wordt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik ruim het op als ze het op voetpad doen of grasstroken die aan huizen grensen alsook op paden in het bos, in bos zelf of op weilanden laat ik het liggen, ik ruim het op om ruzie te voorkomen met mensen

Vind alleen erg vervelend dat ik er 1 uurtje met moet rondleuren, soms doen ze hier met 2 honden 4 poepjes, dus 4 zakjes waar ik mee moet lopen, meer vuilbakken zou niet slecht zijn

sonja
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik had gisteren met Fellow een stukje in het park gelopen, maar hij had alleen geplast, maar dat is normaal op dat tijdstip, dus ik keek best raar op toen hij bij een speeltuintje ging zitten poepen, maar ik heb het netjes opgeruimd want op zo'n plaats mag je het gewoon niet laten liggen vind ik.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hier in Coventry ruimt praktisch iedereen de poep van hun honden op, ook in de losloopgebieden.
Er ligt echt nauwelijks hondenpoep waar dan ook.
Dat hebben ze voor elkaar gekregen door een superstreng beleid met waanzinnig hoge boetes die direkt ter plekke betaald moesten worden.

Inmiddels is het opruimen voor iedereen normaal en wordt de enkeling die het laat liggen daar ook op aangesproken.
Er staan wel bij alle parkjes en parken speciale hondenpoep vuilnisbakken naast de gewone prullebakken.

Ik moet zeggen dat het een verademing is om op de stoep en in het gras te lopen zonder op zn hollands konstant naar beneden te moeten kijken en dan alsnog met poep onder je schoenen thuis te komen.

Ik vind het opruimen van de poep van je eigen hond alleen maar normaal en mijn reuen mogen ook niet tegen andermans eigendommen aanplassen.
Als ik met ze wegga is het in mijn zak steken van voldoende plastic zakjes net zo'n gewoonte als het bij me steken van de bal.

Ik heb nooit goed begrepen waarom andere mensen last zouden moeten hebben van mijn honden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Ik ruim bijna altijd de hoopjes van m'n hond op, behalve een enkele keer als het donker is en ik de keutel niet meer kan vinden in het gras. Ik baal er wel enorm van dat ik tijdens het uitlaten regelmatig in andermans stront sta :boos: Op plaatsen waar het hoogst onwaarschijnlijk is dat er ooit iemand oog in oog komt te staan met de drol, laat ik 'm trouwens wel liggen, maar sinds ik verhuisd ben, heb ik die plaatsen nog niet kunnen vinden.

Laatst liep ik in de stad met puppedup en ging ze zitten voor een hoopje. Roept er een voorbijganger "ohhhh, die hond poept!". Alsof ze nog nooit een poepende hond hebben gezien :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”