Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zegt het soort halsband iets over eigenaar van je hond???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Nanna schreef:
wubjes schreef:Tsja ben ook een keertje overstag gegaan voor een knal roze bling bling halsband die ze uiteinderlijk maar 3 keer gedragen heeft en die nu mooi ligt te wezen in de hal.
Bij kortharige honden staat zo een halsband geweldig maar bij langhaartjes vind ik het gewoon meestal geen gezicht of je ziet hem nieteens :19:
Die zie je best hoor ;-)
Of je moet natuurlijk een Komondor of zo hebben, dan houdt het idd op.
Afbeelding
Bij deze dan een heel zeldzame foto
Afbeelding
Zoek de halsband :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

hij is in ieder geval roze, dus goed! :pffff:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb ook een langharige hond waar je de halsband niet bij ziet en toch heeft zij net als de rest een variatijd aan halsbanden.
Wat ik daarmee aangeef is dat ik koop wat ik mooi vind en niet omdat mijn honden op moeten vallen want dat doen ze toch wel, met of zonder halsband :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
MJ schreef:
Inge O schreef: maar het is wel de bedoeling dat ze hem, inclusief leuk bandje, zien - toch?
Mwoah....ik geloof eigenlijk dat het je niet om anderen te doen is
en toch ben ik ervan overtuigd dat kleding (en net zo goed dus honden'kleding') bedoeld is om op te vallen. niet 'opvallen' in de zin van 'hierrrrrrrr ben ikkkkkkkkkkk :cheer: :boos: :jump1: !!!!' maar wel in de zin van 'kijk, dit is wat ik mooi vind en wie ik ben'.
ik kan me hier ook totaal niet in vinden. mijn honden hebben halsbanden om omdat dat (buiten) nodig is, en omdat het nodig is wil ik dat het zo comfortabel mogelijk zit. dus gebruik ik alleen maar zachte brede leren banden. als ik wil opvallen dan hadden die wel allemaal in schreeuwende kleuren geweest. nu heeft lijf er eentje in het hard blauw, niet om op te vallen maar omdat ik toevallig tegen kwam en omdat ik die heel gaaf vind bij haar. wat een ander daarvan vindt zal me echt een rotzorg zijn, ik kom hier nooit iemand tegen :19: .
voor wat mezelf betreft, ik kleed me ook zo makkelijk en zo praktisch mogelijk. overdag loop ik in mijn oude kloffie want ik ben alleen maar aan het voeren, uitmesten en honden uitlaten. daarmee val ik dus niet op. in de zeldzame gevallen dat ik uit ga kleed ik me ook sober want ook daar hoef ik niet zo nodig op te vallen. als ik naar mijn werk ga of de stad in voor wat dan ook dan is het ook gewoon een spijkerbroek en trui. nou, ook daar val ik niet mee op hoor ;). ms wel met mijn haar omdat dat anders is dan anders maar ook dat heb ik gedaan omdat ik dat zelf mooi en praktisch vind, niet om wat een ander daarvan vindt.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Hutsje schreef:ik kan me hier ook totaal niet in vinden. mijn honden hebben halsbanden om omdat dat (buiten) nodig is, en omdat het nodig is wil ik dat het zo comfortabel mogelijk zit. dus gebruik ik alleen maar zachte brede leren banden. als ik wil opvallen dan hadden die wel allemaal in schreeuwende kleuren geweest. nu heeft lijf er eentje in het hard blauw, niet om op te vallen maar omdat ik toevallig tegen kwam en omdat ik die heel gaaf vind bij haar. wat een ander daarvan vindt zal me echt een rotzorg zijn, ik kom hier nooit iemand tegen :19: .
voor wat mezelf betreft, ik kleed me ook zo makkelijk en zo praktisch mogelijk. overdag loop ik in mijn oude kloffie want ik ben alleen maar aan het voeren, uitmesten en honden uitlaten. daarmee val ik dus niet op. in de zeldzame gevallen dat ik uit ga kleed ik me ook sober want ook daar hoef ik niet zo nodig op te vallen. als ik naar mijn werk ga of de stad in voor wat dan ook dan is het ook gewoon een spijkerbroek en trui. nou, ook daar val ik niet mee op hoor ;). ms wel met mijn haar omdat dat anders is dan anders maar ook dat heb ik gedaan omdat ik dat zelf mooi en praktisch vind, niet om wat een ander daarvan vindt.
daar heeft zoek stok! vast een heel ander idee over :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Maak jullie toch niet zo druk, niemand ontkomt er aan :19:
Ook al doe je nog zo je best om nergens bij te horen, dan hoor je tóch bij de mensen die nergens bij willen horen.
De enige oplossing is om in Alaska ofzo te gaan wonen, dan kom je niemand tegen die iets van je kan vinden :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hier dragen de honden nylon halfchecks, puur uit praktisch oogpunt omdat ze makkelijk en snel om en af te doen zijn. Er zit geen blingbling aan ofzo, gewoon een simpel modelletje zonder franjes. Voor het speuren en fietsen hebben we ook nog nylon tuigjes liggen maar wederom zonder poespas. 't Moet stevig, duurzaam spul zijn en hoe het er dan uitziet zal mij een zorg zijn. Ik ga geen extra geld uitgeven voor iets 'speciaals'. Wel heeft de band en het tuigje voor iedere hond een andere kleur (rood, zwart en blauw) om ze makkelijk van elkaar te onderscheidem.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Tuurlijk koop je iets wat je aanspreekt voor je hond. Maar ik laat dat verder niet alles bepalen. Ben heeft een slipketting omdat dat nou eenmaal het prettigst loopt, en het af en toe een handig hulpmiddel kan zijn, niet omdat het het mooist zou staan. Eentje met grotere schakels vind ik persoonlijk mooier, net zoals de kleur, dus is het die geworden. Osa heeft gewoon jarenlang met een grote slipketting gelopen, die ging dan binnen gewoon af. Maar inmiddels gewoon een leren halsband.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Miura heeft 2 bandjes van Rogz, eentje knalroze en eentje zachtroze. Ze heeft een zwart leren riem en een zwarte flex erbij. Miura is zo'n tutje dat die roze halsbandjes wel moeten.
Fenja heeft een zwart leren halsbandje en een tuig van Hurtta. Ook heeft ze een zwart leren riem en een zwarte flex.
De bandjes passen echt bij de honden, bij Fenja hoort niet echt een roze riem, waarom weet ik eigenlijk ook niet :19: En bij Miura hoort iets roze. Ook heb ik nog voor allebei een zwarte jachtlijn, ze hebben die alleen bijna nooit om omdat ik meestal wel een penning om wil hebben.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Nanna schreef:
pammetje schreef:voor mijn staffies heb ik tuigen
en dan ook nog leren tuigen
ik vind dat ik matriaal moet hebben waar ik 100% van op aan kan
en dat heb ik helaas met de nylon tuigen niet
daar komen ze hier er uit
Afbeelding
Je maakt mij écht niet wijs dat je dit puur op praktisch inzicht koopt. Je vindt het gewoon mooi en stoer staan ;-)
Er zijn veel groter en sterker honden dan de staff en die zie je nooit in dit soort oorlogstuig. Leg dat maar eens uit :mrgreen:
Maar als je hiervan houdt: be vooral my guest.
ik heb deze tuigen het meest voor het praktische ja (dat ik het mooi vind is den tweede, maar niet voor de stoer maar voor mij)
ik wilde een tuig voor het fietsen en voor de makkelijke controle (ik zweer erbij)
ik heb dus een nylon gebruikt
maar ik stond met mn tuig aan de riem in de hand
en baukje rende over het veld (godzijdank dat het bij een veld was)
ik wil geen klik systemen bij mn staffies omdat ik daar slechte ervaringen bij heb gehad
en dan kom ik al snel uit op leren tuigen
en ik heb al verschillende mensen mijn leren reserve tuig laten proberen
en de meeste hebben nu ook zo'n tuig gehaald
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier hebben de honden R4D halsbandjes en tuigjes in alle kleuren. Dan heb ik nog halsbanden die ik zelf zoooo mooi vind, bijv. een knalroze met bijpassende lijn waarop met zwarte letters op staat: one of us is a bitch.
Maar Kevin wil niet dat de dames hier met zo'n suikerzoete halsband lopen en nu hangt het ding hier maar :19:
pammetje
Zeer actief

en wat bedoel je in hemelsnaam met een oorlogstuig
want dat zie ik er dus echt niet aan af
is een vrij simpel zwart leren tuig met een paar nopjes
en met de kop van een staffie en staffie knoop erop (al zie je die niet op deze foto
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik loop het ene moment met een schattig staffordje met roze halsbandje, en het volgende moment met een in de lijn hangende zeer alerte stafford met stevig zwart nylon halsband. Wat zegt dat over mij :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb K9 tuigen voor de honden, ik heb Rogs halsbanden, ik heb ook een slipketing voor DuCain :19: niet te hard gillen :N:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

vind dat iemand die een halsband aandoet die opvalt de persoon zelf ook wel houd van opvallen , ikzelf heb geen interesse in kleding en vind het weggegooit geld om een halsband te kopen van 100 euro omdat die opvalt, hier dragen ze beide een halfchek, kost 8 euro stuk en is sterk en handig, zal die 100 euro wel gebruiken voor goede voeding of wat barfspullen om op te kauwen
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou die uggs halsband wel willen hebben. Wat zegt dat over mij? :mrgreen:

Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Maryanne schreef:Ik zou die uggs halsband wel willen hebben. Wat zegt dat over mij? :mrgreen:

Afbeelding
Dat je niet erg praktisch ingesteld bent wat betreft deze band :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Gos schreef:
Maryanne schreef:Ik zou die uggs halsband wel willen hebben. Wat zegt dat over mij? :mrgreen:

Afbeelding
Hoelang zou dat zo mooi wit blijven? :mrgreen:

Wel een erg leuke band btw.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Biru heeft bijna nooit een band om. Voor haar heb ik een wat duurdere band gekocht omdat ik die zo mooi bij haar vond staan. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik heb dus helemaal niets met halsbanden en/of lijnen :19: Als er ook maar iets van bling, glimmends, of echt kleur aanzit met uitzondering van bruin of zwart dan vind ik het helemaal níets :N:

Ik heb 2 jachtlijnen, een rode en een blauwe voor het in- en uitstappen bij losloopgebieden en hele korte aangelijnde stukjes. Waren de enige redelijk 'normale' kleuren naast mintgroen of roze. Brrrrrrr :mrgreen:

Daarnaast heb ik voor zowel Bowie als Fien 2 mooie, kwalitatief goede leren zwarte halsbanden met dito riem en that's it :19:

Ik hou niet zo van kleur in m'n leven :smile:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

pammetje schreef:en wat bedoel je in hemelsnaam met een oorlogstuig
want dat zie ik er dus echt niet aan af
is een vrij simpel zwart leren tuig met een paar nopjes
en met de kop van een staffie en staffie knoop erop (al zie je die niet op deze foto
Nanna heeft te vaak naar madmax en conan the barbarian gekeken denk ik :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Marie-Josée schreef:
Brigitte schreef:
Jacksel schreef:Ik zou voor Jamey ook heel graag een halsband met spikes willen, vind ik wel gaaf :mrgreen: Maar ze draagt meestal haar May-halsband en anders een rood nylon rogz bandje (of haar K9 tuig)...

Ik vind het jammer dat die spike-halsbanden meestal voor grotere maten en/of duur zijn :mrgreen:
Afbeelding

:mrgreen:
Ik zou mijn hond nooit laten stoeien met een hond die zo'n onding omheeft.Voor je het weet hangen er oogjes aan.
Ik denk niet dat veel honden die hiermee lopen ook gezellig spelen :mrgreen:
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:

Afbeelding
:smile: Dat klopt als een bus!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

2 brede leren halsbanden met handvat :ok: voor Baak nog een tuig en slipketting, meer niet, zoek nog wel een roze leren band in zijn maat :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
GoldenRetrieverLover

Ongelezen bericht door GoldenRetrieverLover »

Wij gebruiken altijd een wandeltuig.Ik zou er best meer willen in leuke kleuren of mooiere materialen,maar ik kan me dat(nu) finacieel niet permiteren.We kopen dus pas een nieuwe als deze wat lelijker word. :wink:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik heb een stuk of 10 halsbanden met bijpassende riemen, varierend van paars nylon tot donkerbruin leer tot k9 tuig. Ik zal wel meerdere persoonlijkheden hebben :19: :wink:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

nanna heb jij je bril op
of heb je die nodig
want er zit geen enkele spike op mijn tuig
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
pammetje
Zeer actief

Nanna schreef:
pammetje schreef:nanna heb jij je bril op
of heb je die nodig
want er zit geen enkele spike op mijn tuig
Nou niet op alle slakken zout leggen hè ;-)
Er zitten van die platte knoppen op, net zoals die meneer ook op zijn tuig heeft.
Het gaat om het begrip oorlogstuig, niet of het een puntig spikeje of een ingedrukte punaise is.
nou ik vind het een heel verschil hoor
spikes of noppen
als er spikes op gezeten hadden had ik dit tuig niet gekocht
want dan was het niet functioneel
dan kunnen ze er niet vrij in bewegen zonder misschien de ander pijn te doen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik heb voor Yanthe gewone leren halsband met dito riem. Zwart cq nu steeds meer donkerbruin.

Bonha heeft ook een leren halsband dito riem, donkerbruin, maar draagt meestal een tuig, beter voor haar rug.

De enige riemen die ik verder leuk vind zijn de nylon riemen van KEBO. Bonha heeft jaren met zo'n setje gelopen. Half-slip en bijbehorend lijntje. Thuis half-slip af, en buiten riem in mijn zak, hahaha.

Ben de riem kwijtgeraakt, maar ga op de eesrtevolgende show, mijn "kei-leuke" riem weer kopen. Erg prettig als de gewrochtijes in mijn handen hun dag niet hebben en niet zwaar om de nek als ik ze omhang
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

:mann:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”