Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Werknestje in aantocht (nieuwe foto's p6)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Wat sneu dat jullie een pupje hebben verloren. Ondanks dit verdriet, wel heel hartelijk gefeliciteerd met de andere puppen.
Ik hoop dat moeders snel haar draai heeft gevonden en dat jullie verder onbezorgd kunnen genieten!
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

LongFields schreef:
Abischa schreef:
Heb hier gehad toen de deurbel ging dat moeders de bak uit raced en de pups door de hele kamer heen lagen een hing er zelfs nog aan de tepel bij de voordeur
Bij ons gaat om die reden de deurbel altijd gewoon uit de eerste dagen/week. Heb dat ook 1x gehad bij ons eerste nest (ze vlogen alle kanten door in de werpkist, gelukkig lag er toen geen te drinken), dat gebeurt je geen tweede keer kan ik je vertellen. :wink:
Precies je leert van zo'n ervaring snel.
Ik hoop dat alles verder voorspoedig gaat en je veel gaat genieten
want als het goed gaat is het dubbel genieten.
Het hielp mij ook om veel te bellen met een bevriende fokker die veel
ervaring had voor raad en daad maar ook als er iets naars gebeurde wat helaas ook bij het fokken hoort.
Een luisterend oor is goud waard.
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hoe het nu met jullie, met de pups en met Laika?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:Hoe het nu met jullie, met de pups en met Laika?
idd, was ook wel benieuwd of de rust een beetje terug is....
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Er moest door iedereen een beetje bijgeslapen worden, en door het verdriet om het mooie ventje had ik eerlijk gezegd ook geen zin. We moesten eerst even afrekenen met een aantal had-ik-maars

Laika en haar pups doen het goed nu. Ze is duidelijk gegroeid in haar rol als moeder, ze is rustiger en weet nu wat ze met de pups moet doen. Ze staat voorzichter op en legt ook de pups anders als het haar niet zint waar ze heengekropen zijn (mijn hemel wat kan zo'n beestje hard wegfriemelen!)

Ze was in het begin gewoon naar bewakend op de pups, daar hebben we ons hart wel voor vastgehouden, kan ik wel zeggen. Dat bewaken zit natuurlijk al heel erg in de aard van het beestje, maar gelukkig is het niet de verkeerde kant opgegaan. Ze doet nu alles meer met beleid en is ook rustiger als je bij de kist komt zitten. Net heb ik er een tijdje bijgezeten en was ze heel rustig, ging zelfs lekker een beetje slapen met haar pups netjes voor zich. Ze gaat nu eigenlijk steeds in een hoek van de doodligstangen liggen met haar pups ervoor, dus als er eentje besluit een rondje te gaan lopen, dan geeft het geen problemen.

Ze zijn alle 4 mooi aangekomen, geef de gewichten na de geboorte en van vanmorgen:
reutje 1: 433 - 456
reutje 2: 394 - 446
teefje 1: 380 - 409
teefje 2: 319 - 359
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Fijn dat het nu goed gaat Ellen :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

Jammer dat je een reutje verloren, dat is toch altijd een flinke domper. Verder hoop ik dat je kunt gaan genieten van dit nestje, gefeliciteerd nog.

Monique
Gos
Zeer actief

Inge O schreef:gelukkig, het gaat de goede kant uit - wat zijn de pupjes al goed bijgekomen zeg :ok: .
Geen idee eigenlijk hoeveel pupjes moeten aankomen, maar in ieder geval heeft alleen teefje 1 de eerste nacht wat ingeleverd (8 gram) wat ze ruimschoots weer ingehaald heeft. Ik zet starks wat foto's erop, Peter heeft Laika net uitgelaten en ik heb even misbruik van de situatie gemaakt :wink:
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

heel mooi dat het nu de goede kant op gaat :ok:

Misschien dat voor Laika de bevalling ook te snel is gegaan en dat ze daarom zelf ook verrast en onrustig was. Ik weet niet of dat bij honden ook zo kan werken hoor :denken:

Ik hoop dat je nu in ieder geval kunt genieten van het nestje :ok:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Gos schreef: Ze zijn alle 4 mooi aangekomen, geef de gewichten na de geboorte en van vanmorgen:
reutje 1: 433 - 456
reutje 2: 394 - 446
teefje 1: 380 - 409
teefje 2: 319 - 359
Gewichten voor de eerste dag erg keurig hoor! In de loop van de dagen gaan ze wel meer groeien, tenminste das de bedoeling... Ze moeten hun gewicht in 10 dagen verdubbelen dus voor de eerste pup moet er in 10 dagen 433 gram bijkomen nou dat per dag is ongeveer dus 43 gram.

Trouwens het verlies van het reutje is misschien ook wel pijn van na bevalling geweest. Hier hebben we ook vaak na de geboorte onrustige moeders of een paar dagen later, vaak door het krimpen/pijn van de baarmoeder.

Groet, Maria
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

De Belgenpups die ik hier tot nu toe gehad heb, zijn steeds vanaf de geboorte alleen maar gegroeid qua gewicht. Ik heb gelezen dat het op zich niet vreemd is dat pups de eerste 24 uur niet groeien of zelfs iets afvallen. Zo lang dat niet meer dan 10% van het geboortegewicht is, is het niet schokkend verder.

Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's!
Gos
Zeer actief

Foto's staan al op Peter's weblogje (http://www.peterjanse.web-log.nl), zet ze straks hier ook wel, eerst even wat gespuis uitlaten :mrgreen:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Wat zijn ze donker zeg, mooi hoor :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ze zien er goed uit Ellen!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Wat jammer van het reutje :(: Sterkte.
Gelukkig is mams nu rustiger en gaat het met de andere pups goed. Als nog gefeliciteerd met de pups! Kan je er al iets meer van genieten?
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Jammer van dat reutje, lijkt me idd heel naar. Maar toch gefeliciteerd met de overige 4 pups en geniet van ze.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gos
Zeer actief

Rosa schreef:Wat jammer van het reutje :(: Sterkte.
Gelukkig is mams nu rustiger en gaat het met de andere pups goed. Als nog gefeliciteerd met de pups! Kan je er al iets meer van genieten?
Beetje wel, maar net baalde ik weer even vreselijk. Er stak namelijk iemand buiten een vuurpijl af, ik hoorde hem vliegen en daarna kwam de knal. Laika kwam woedend blaffend overeind, gelukkig niks met de pups maar dan slaat je hart wel weer even over. Ze liep een paar keer heen en weer van de pups naar mij en ging na een poosje weer bij de pups liggen.

Maar ze zijn mooi om naar te kijken, allemaal erg donker, met reutje 2 (met een wit stipje op z'n borst) als lichtste.
Gos
Zeer actief

De eerste foto's

Allemaal samen
Afbeelding

Reutje 1, de zwaarste bij de geboorte
Afbeelding

Reutje 2 (lichtste van kleur, vlekje op de borst, flinke kop)
Afbeelding

Teefje 1 (oortje)
Afbeelding

Teefje 2 (de kleinste, maar groeit nu het hardst)
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een mooie pups :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gos
Zeer actief

Inge O schreef:ze zijn prachtig, ellen :ok: .
Ja leuke cavias he? :wink:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Wat jammer van het reutje.
Maar deze 4 zien er mooi uit. zijn ze zwart of zwart-bruin? donker in ieder geval :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jammer dat julllie er 1 verloren hebben.

De overige vier zijn wel schattig :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

mooie "cavia's"
jammer van het mannetje en van het oortje....maar als de rest t nu gewoon goed doet...
alleen als ze al zo onrustig en beschermend is is het mss net ff te veel voor haar dat je ze ook wegpakt voor het wegen, of doe je dat als ze uitgelaten wordt?
hier hooguit een enkele keer een pup gewogen net na de geboorte om een inschatting van het geboorte gewicht te maken, daarna weeg ik ze pas weer met het ontwormen :wink:
Gos
Zeer actief

crutz schreef: alleen als ze al zo onrustig en beschermend is is het mss net ff te veel voor haar dat je ze ook wegpakt voor het wegen, of doe je dat als ze uitgelaten wordt?
We komen helemaal niet aan de pups, behalve voor het wegen, wat ik doe als Peter haar uitlaat. Ze is wel stukken rustiger geworden, ze lijkt zekerder in wat ze doet en ze houdt alles heel goed in de gaten. Ook is ze tijdens het uitlaten wat geruster, de eerste 2 dagen sleepte ze je bijna over straat om weer terug te kunnen naar haar kroost. Nu trekt ze nog wel, maar kun je blijven staan :mrgreen:

Het is natuurlijk ook allemaal spannend voor haar, maar nu gaat ze ook wat vaker gewoon liggen slapen. Ze is veel relaxter geworden, zolang de pups maar goed liggen en schoongepoetst zijn.
Gos
Zeer actief

Elmar schreef:Wat jammer van het reutje.
Maar deze 4 zien er mooi uit. zijn ze zwart of zwart-bruin? donker in ieder geval :wink:
Ze zijn niet zwart, wel heel donker. Een reutje is wat bruiniger dan de rest en de pootjes zijn ook iets lichter. Dat wordt dus helemaal afwachten, want qua voorouders zit er veel donkers in allerlei schakeringen tussen. Haar eigen moeder is helemaal donkerbruin tegen het zwarte aan, haar opa langs moeders kant is wat minder effen maar ook donker:
Afbeelding
En vader is zelf natuurlijk ook de lichtste niet qua kleur (kijk maar)
Laatst gewijzigd door Gos op 29 dec 2008 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Elmar schreef:Wat jammer van het reutje.
Ze zijn niet zwart, wel heel donker. Een reutje is wat bruiniger dan de rest en de pootjes zijn ook iets lichter. Dat wordt dus helemaal afwachten, want qua voorouders zit er veel donkers in allerlei schakeringen tussen. Haar eigen moeder is helemaal donkerbruin tegen het zwarte aan, haar opa langs moeders kant is wat minder effen maar ook donker:
Afbeelding
En vader is zelf natuurlijk ook de lichtste niet qua kleur.
idd zit er veel donnker achter
en die zwarte molletjes lichten ook nog wel op

hier Borg net na de geboorte
Afbeelding
en Borg op 10 mnd
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ze groeien nu echt gigantisch, je ziet ze gewoon groter en dikker worden. De zwaarste reu kwam de eerste dagen het minste maar is nu ook flink aan het aanzetten, het kleinste teefje zit ook al boven de 4 ons, en de andere 2 doen het ook prima. Heerlijk om ze te zien liggen slapen met hun volgevreten buikjes lekker naast mama. Ze zien er nu alle vijf tevreden uit.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:Ze groeien nu echt gigantisch, je ziet ze gewoon groter en dikker worden. De zwaarste reu kwam de eerste dagen het minste maar is nu ook flink aan het aanzetten, het kleinste teefje zit ook al boven de 4 ons, en de andere 2 doen het ook prima. Heerlijk om ze te zien liggen slapen met hun volgevreten buikjes lekker naast mama. Ze zien er nu alle vijf tevreden uit.
:ok: :ok: :ok:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

fijn dat het nu goed gaat ellen :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

:ok:

Fijn dat het nu zo goed gaat!
Als ze daar zo tevreden liggen, zou ik er tevreden naar staan kijken!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”