Helemaal mee eenskitty schreef:Fijn dat je nog komt vertellen hoe het gaat met de pups. En ik ben het met je eens. Je geeft toe dat je een foute beslissing hebt gemaakt dus erover 'doorzeuren' is overbodig vind ik. Iedereen maakt fouten en het siert iemand als hij toegeeft fout te zijn geweest.
Fijn dat het wat beter gaat. Mooi dat moeder ze toch nog verzorgd ondanks het feit dat het voeden teveel pijn doet. Heb je een foto van de pups? Ik ben wel benieuwd.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dringende vraag omtrent zogend teefje
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- Lies en co
- Zeer actief
Misschien nuttig om weten... zo rond een week of 3 wou Dinah ook niet meer zo graag de pups voeden. Ze deden haar ook pijn, met hun kersverse tandjes en nageltjes ('k had ze wel geknipt hoor, maar toch). Een 'blijf' was vaak voldoende om ze toch maar van gedacht te doen veranderen om te blijven liggen. Eens ze de pups staand kon voeden, was haar tegengoesting helemaal verdwenen, en wou ze zelf niet van ophouden weten. Ze is tot de laatste pup die wegging op 9,5 weken blijven voeden. (en er kwam nog melk uit) Er waren 9 pups, dus geen klein nestje.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
liljebo
- Zeer actief
bedankt allemaal.
Ik kan nu gelukkig zeggen dat het helemaal de goede kant opgaat.
Op advies van een fokker hier heb ik er twee dagen voor gezorgd dat de pups niet bij de melkklieren konden om de zaak te laten herstellen.
Dat zorgde bij mams voor zoveel rust dat ze weer bij de pups durfde te gaan liggen en de pups veel rustiger werden.
Nu zijn de melkklieren weer slap en niet meer pijnlijk en mogen ze er zelfs weer wat aan sabbelen.
Het voer meng ik, op advies van dezelfde fokker, met pupmelk, waardoor ze het nu graag eten en de buikjes lekker worden gevuld.
Het waren zonder meer stressige dagen en slapeloze nachten, waarbij ik continue alleen met de pups en mams bezig was, en ik heb hiermee enorm veel respekt gekregen voor de goede fokkers (en ben met mijn neus op wat feiten gedrukt)
Nu kan ik dan ook lekker genieten van mijn laatste monstertjes(ik zou er zelfs met een andere rashond niet meer aan willen/durven beginnen) ,van het zootje wat ze ervan maken en alles wat erbij hoort.
Ik kan nu gelukkig zeggen dat het helemaal de goede kant opgaat.
Op advies van een fokker hier heb ik er twee dagen voor gezorgd dat de pups niet bij de melkklieren konden om de zaak te laten herstellen.
Dat zorgde bij mams voor zoveel rust dat ze weer bij de pups durfde te gaan liggen en de pups veel rustiger werden.
Nu zijn de melkklieren weer slap en niet meer pijnlijk en mogen ze er zelfs weer wat aan sabbelen.
Het voer meng ik, op advies van dezelfde fokker, met pupmelk, waardoor ze het nu graag eten en de buikjes lekker worden gevuld.
Het waren zonder meer stressige dagen en slapeloze nachten, waarbij ik continue alleen met de pups en mams bezig was, en ik heb hiermee enorm veel respekt gekregen voor de goede fokkers (en ben met mijn neus op wat feiten gedrukt)
Nu kan ik dan ook lekker genieten van mijn laatste monstertjes(ik zou er zelfs met een andere rashond niet meer aan willen/durven beginnen) ,van het zootje wat ze ervan maken en alles wat erbij hoort.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Fijn dat het weer goed gaat met moeder en pupsels! Jij bent onderhand een expert geworden
Ik vind het zo goed van je dat je zo positief blijft en adviezen van anderen aan neemt!
Het gaat jou echt om het welzijn van moeder en pups nu.
Geniet nog maar lekker van alles. Voor je het weet zijn ze weg.
Geniet nog maar lekker van alles. Voor je het weet zijn ze weg.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daar sluit ik me bij aanInge O schreef:wat goed, ik hoop heel erg voor jou én voor het moedertje dat het vanaf nu weer alleen maar genieten wordt, een beetje stressen hoort erbij maar het plezier om de puppetjes moet wel nog de bovenhand halen.
hoedje af, je doet het prima, zowel hoe je het nu aanpakt met de pupjes als je reacties hier![]()
.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Fijn dat het allemaal goed gaat nu.
Pluim voor hoe je met de zaken omgaat ook
Wat dat bijvoeden betreft:
Ik begin vaak vrij laat, zeker omdat mijn teven vaak erg veel melk hebben. rond de 4 weken bedoel ik dan, dat vind ik laat.
Bij grote nesten begin ik wat eerder, afhankelijk ook van de moeder, van hoeveel ze aankomen, van hoe het allemaal gaat.
Maar bijvoeden vanaf een week of drie vind ik niet raar, hoor, integendeel.
En als ik dat wel vind, moet je het maar eens zeggen aan die teven die rond die tijd al voedsel opgeven aan hun jongen.
Gewoon even zeggen: Dames, dat staat zo niet in de boekjes, inslikken die zooi dus!!
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
-
liljebo
- Zeer actief
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
-
liljebo
- Zeer actief
Hier komen ze dan....
Ze zijn altijd braaf, rustig en lief...

als ze goed vast slapen
maar owee als ze wakker worden

Graag onmiddellijk eten!!! (maken ze wel luidkeels duidelijk :N: )

En met een gevuld buikje (en neus) kun je wel ff poseren, alvorens de kamer ontdekt moet worden.

Papa vindt het allemaal maar knap vermoeiend

En mama doet alsof ze niet thuis is

Ennuh.. nee... ze hoeft niet in dat kleine mandje te slapen. Dat mandje is van de poes. Daisy heeft zelf een grote mand en een deken naast de pups. Maar het poezenmandje heeft toch echt de voorkeur.
Ze zijn altijd braaf, rustig en lief...

als ze goed vast slapen
maar owee als ze wakker worden

Graag onmiddellijk eten!!! (maken ze wel luidkeels duidelijk :N: )

En met een gevuld buikje (en neus) kun je wel ff poseren, alvorens de kamer ontdekt moet worden.

Papa vindt het allemaal maar knap vermoeiend

En mama doet alsof ze niet thuis is

Ennuh.. nee... ze hoeft niet in dat kleine mandje te slapen. Dat mandje is van de poes. Daisy heeft zelf een grote mand en een deken naast de pups. Maar het poezenmandje heeft toch echt de voorkeur.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
- ranetje
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
-
Gos
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Nakisha
- moderator
-
liljebo
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor de complimentjes.
Die lieve pup met bruine pootjes is trouwens het allergrootste spook van het stel.
Hij slaapt het minste, is het actiefste en maakt het allermeeste lawaai. Ik verwacht dat mensen die een pup zoeken eerst naar hem kijken, maar hij kan alleen naar mensen die iets kunnen doen met een brok energie.
Het teefje uit het vorige nest was nl hetzelfde en dat heb ik erbij vermeld toen ik een baasje zocht. Daarom kwam iemand die een hond zocht om eindeloos mee door natuurgebieden te zwerven, mee te zeilen en te zwemmen en die met zijn 18 jarige dochter agility kon gaan doen.
Daar was ze dan weer prima geschikt voor. (had ook de atletische aanleg van mams)
Ik kreeg laatst een mailtje van hen dat ze het prima deed en overal voor in was. Inderdaad een enorme brok energie, maar zij hadden daar bewust voor gekozen en na een toch wel vermoeiende puppytijd (sloopte alles
) hadden ze er nu heel erg veel lol mee.
Die lieve pup met bruine pootjes is trouwens het allergrootste spook van het stel.
Hij slaapt het minste, is het actiefste en maakt het allermeeste lawaai. Ik verwacht dat mensen die een pup zoeken eerst naar hem kijken, maar hij kan alleen naar mensen die iets kunnen doen met een brok energie.
Het teefje uit het vorige nest was nl hetzelfde en dat heb ik erbij vermeld toen ik een baasje zocht. Daarom kwam iemand die een hond zocht om eindeloos mee door natuurgebieden te zwerven, mee te zeilen en te zwemmen en die met zijn 18 jarige dochter agility kon gaan doen.
Daar was ze dan weer prima geschikt voor. (had ook de atletische aanleg van mams)
Ik kreeg laatst een mailtje van hen dat ze het prima deed en overal voor in was. Inderdaad een enorme brok energie, maar zij hadden daar bewust voor gekozen en na een toch wel vermoeiende puppytijd (sloopte alles
- Nakisha
- moderator
HAHAHA, hoe zoek ik ze toch altijd uit?!Bedankt allemaal voor de complimentjes.

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
- Patrol
- Zeer actief
Ook ik keur dit 'soort' nestjes niet goed, maar jij denkt er nu tenminste over na en geeft toe dat je een fout gemaakt heb! 'Gelukkig' gaat het met het nest ook niet helemaal goed en word je dus met de neus op de feiten gedrukt, dat nestjes fokken niet alleen maar 'leuk' is.
Gelukkig ga het nu helemaal goed komen, geniet van je wurmen en succes met het zoeken van verantwoorde baasjes!

-
liljebo
- Zeer actief
allemaal erg bedankt voor tips, raad, meningen en leuke reacties op de puppels.
Noodgedwongen trek ik mij tijdelijk terug van het forum. We zitten nl midden in een verhuizing en va volgende week ook nog eens een paar weken zonder internet, vanwege een wat ingewikkelde procedure telefoon/internet, gezien we landelijk wonen.
Maar ik kom toch graag over een aantal weken terug, vertellen hoe het is verder gegaan en misschien ook meekletsen met de overige dagelijkse dingen met de honden.
tot ziens.
Noodgedwongen trek ik mij tijdelijk terug van het forum. We zitten nl midden in een verhuizing en va volgende week ook nog eens een paar weken zonder internet, vanwege een wat ingewikkelde procedure telefoon/internet, gezien we landelijk wonen.
Maar ik kom toch graag over een aantal weken terug, vertellen hoe het is verder gegaan en misschien ook meekletsen met de overige dagelijkse dingen met de honden.
tot ziens.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
liljebo
- Zeer actief
Zoooo verhuizing achter de rug.
Een hele onderneming als je ook nog eens de zorg voor 5 puppeltjes hebt, die op dat moment 6 weken zijn en dus de tent afbreken :N:
Een van de puppels is inmiddels ziek geweest en het was weer een ramp om een dierenarts te vinden die mij onmiddellijk liet komen. Het zag er ellendig uit. Pupje kon opeens niet meer op de pootjes staan.
Het bleek uiteindelijk een soort koliek door te gulzig eten, wat vaak ontstaat bij de dikste en grootste pup. Klopte dus als een bus en gelukkig was het supersnel verholpen.
Inmiddels zijn alle puppels geplaatst bij hele leuke baasjes. Dat wil zeggen... ze zijn gereserveerd. Ze gaan uiteraard pas na hun 8e week weg, na vaccinatie, chippen en keuring dierenarts.
Behalve eentje... die blijft nl hier.
Uiteindelijk was het daarom begonnen en nu het te vroeg was gekomen (en geen goed idee bleek) vonden we dat we er toch eentje moesten houden, zodat het niet allemaal voor niets is geweest. Bovendien werden we erg verliefd op die pup (foto 1 )
Ze zijn nu overigens op de charmante leeftijd van 6 ½ week en breken gezellig met zijn allen ons nieuwe huis af. Ik kom ogen en handen te kort. Maar ze zijn ook erg grappig.
Dit weekend wat foto's van hun gemaakt...

Een hele onderneming als je ook nog eens de zorg voor 5 puppeltjes hebt, die op dat moment 6 weken zijn en dus de tent afbreken :N:
Een van de puppels is inmiddels ziek geweest en het was weer een ramp om een dierenarts te vinden die mij onmiddellijk liet komen. Het zag er ellendig uit. Pupje kon opeens niet meer op de pootjes staan.
Het bleek uiteindelijk een soort koliek door te gulzig eten, wat vaak ontstaat bij de dikste en grootste pup. Klopte dus als een bus en gelukkig was het supersnel verholpen.
Inmiddels zijn alle puppels geplaatst bij hele leuke baasjes. Dat wil zeggen... ze zijn gereserveerd. Ze gaan uiteraard pas na hun 8e week weg, na vaccinatie, chippen en keuring dierenarts.
Behalve eentje... die blijft nl hier.
Uiteindelijk was het daarom begonnen en nu het te vroeg was gekomen (en geen goed idee bleek) vonden we dat we er toch eentje moesten houden, zodat het niet allemaal voor niets is geweest. Bovendien werden we erg verliefd op die pup (foto 1 )
Ze zijn nu overigens op de charmante leeftijd van 6 ½ week en breken gezellig met zijn allen ons nieuwe huis af. Ik kom ogen en handen te kort. Maar ze zijn ook erg grappig.
Dit weekend wat foto's van hun gemaakt...

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- ranetje
- Zeer actief