Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opzetten van je huisdier ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bofi

Ongelezen bericht door Bofi »

ien schreef:Ik had een cliënt in de thuiszorg met zo'n opgezette hond naast haar bed..
doodeng vond ik het..hij zat er bij alsof die ieder moment in mijn kuiten kon happen..getver..ik moet er niet aan denken om mijn honden zo bij mij te hebben..vind er niets aan..zo stoffig ook :roll:
Dus als ik het goed begrijp, zat bij deze hond de ziel er nog volledig in. Haha. Dan moet ik het adres van die preperateur hebben.....
Ik vrees dat met de toestanden in de thuiszorg de client inmiddels is overleden, zoniet mag ik het adres.

En je kunt hem gewoon schoonmaken met de stofzuiger, wel de zuigkracht aanpassen. Maar goed, maar dat mag weer niet van de thuiszorg. Die hebben statuten waarin precies staat vermeld wat je mag doen als hh.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marjoleine schreef:
Hutsje schreef:
Marjoleine schreef:
Hutsje schreef:dat hoeft niet, het mag ook in de tuin van een huurhuis ;).
Nee, dat mag niet.
Tenzij de wet onlangs is gewijzigd?
geen idee, of het moet per gemeente anders zijn? iig mocht het 2 jaar geleden nog wel in de tuin van een huurhuis.
Nee, en dat verschilt ook niet per gemeente, de destructiewet staat het niet toe.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen niet zo nauw kijken, maar wettelijk mag het echt niet.

Ik heb hier de wetboeken naast me liggen waarin ik het zojuist heb opgezocht ;)
dan zullen de mensen van de gemeente hier en de dierenartsen hier wel niet op de hoogte zijn van die wet. of het is inderdaad veranderd. dat denk ik dan eerder.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Deze wet was al in 2003 zo.
Ik denk dat ze het niet zo nauw nemen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hutsje
Zeer actief

Marjoleine schreef:Deze wet was al in 2003 zo.
het lijkt me sterk dat zowel de gemeente als de da's zeggen dat het nu mag als er specifiek om toestemming gevraagd wordt ;). ik denk dus dat ze wet veranderd is want met ook bo deze zomer werd mij letterlijk gezegd dat het tegenwoordig wel mag door de da.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nooit heb ik problemen gehad met mijn dieren voor de destructie te laten gaan. Dood is dood en het lijf is slechts een omhulsel van mijn dier was het credo. Nu heb ik er eentje waarvan ik al een jaar roep dat hij opgezet gaat worden..... Het idee dat ik hem nooit meer zal kunnen aaien vind ik heel naar.

Ik hoop dat hij me nog even tijd geeft om mijn gevoelens op een rijtje te krijgen want de stofverzameling en de vraag in welke houding en wáár ik hem dan zou laten heb ik nog niet helder.....

Daar is nu dus het vinden van een illegale preparateur bij gekomen. Hoe moet je zo'n overleden dier bewaren Marjolein? Invriezen, kan dat?

Maar zeg dus nooit nooit.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken om Gizmo op te laten zetten als hij er niet meer is

Een tijdje terug was op man bijt hond een item over een mevrouw die het prepareren van dieren als hobby had
Ze kwam eens per maand samen met meerdere mensen
Die gingen dan een vogeltje of een muis of hamster opzetten

Dus dat mag dan wel?
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik moet er niet aan denken om mijn huisdier te laten opzetten. Vroeger thuis hadden we een zeemeeuw aan de wand hangen, brrr , die heb ik nooit durven aanraken, vond het als kind ook wel een beetje zielig :wink:

Ik kan me niet eens een voorstelling maken van een hond die opgezet is, die je dan 'aankijkt' met glazen ogen, nee, niks voor mij.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou het ook niet moeten, volgens mij wordt de rouwverwerking dan alleen maar moeilijker.

Wij hadden vroeger 'n opgezette leguaan op het dressoir staan, had ons pap uit Nederlands Indië meegenomen. We hebben er mee gespeeld, maar ik denk dat je er als kind ook niet zo over nadenkt wat het eigenlijk is. Geen flauw idee waar dat beest is gebleven.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik moet er niet aan denken om Fellow (of een ander huisdier) te laten opzetten, dat vind ik eng. Ik vind opgezette dieren helemaal niks.

Ik zou Fellow vreselijk missen als hij er niet meer is , maar opzetten gaat mij te ver, ik weet dat er een dag komt dat we afscheid nemen, ook zijn as hoef ik niet, ik hou het bij de herinneringen, foto's/filmpjes en zijn map met waar alles in zit, zoals zijn diploma's.
Fellow wordt volgende maand twee jaar dus ik hoop dat we nog heel veel jaren samen hebben.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Toen ik kind was hadden we een aantal opgezette dieren in huis,(in een soort jachtvertrek) dat was toen vrij normaal en ik vond het niet eng.Daarom heb ik de fout gegaan mijn eerste overleden cavia op te laten zetten.Afschuwelijk.....het beestje was keihard door de vulling, met starende glazen ogen en het hele karakter was weg.Nooit meer.
Je mag tegenwoordig je huisdier in de tuin begraven. En als je een dier wil laten opzetten kun je het 't beste invriezen.
Tja ik vind opzetten een beetje luguber maar ik heb hier Bruno's as ook staan, veel mensen vinden dat ook luguber.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Hanneke2 schreef:
Frenk schreef:
ranetje schreef:Ik heb één keer een prachtig bronzen beeld gezien van een Beagle.
Het was de hond :ok: hij had er ook voor model gestaan.
Dat lijkt me dan wel weer erg mooi :ok:
Zou zoiets duur zijn? :denken: Vast wel.
Waarschijnlijk heel duur, maar zoiets trekt me dan weer wel.
afhankelijk van hoe groot het moet zijn en of het massief moet zijn etc etc zal het variëren van een paar honderd tot duizenden euros. Ik weet wat brons kost en wat een mal maken kost en hoeveel werk het is en dan heb je de uren van de kunstenaar nog niet die het beeld moet maken, dus reken eerder richting de duizenden euros dan naar een paar honderd euro of het moet een miniatuurtje worden :wink:
maar ik denk dat een dier laten prepareren ook niet goedkoop zal zijn, daarbij blijf ik er bij dat een brons in de loop der jaren zijn kwaliteit zal behouden en een geprepareerd dier zal er altijd op achteruit gaan in kwaliteit. Tevens kan een goed kunstenaar de ziel weergeven van het dier in het brons en dat kan een preparateur niet aan het omhulsel waar ooit de ziel in heeft gezeten.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik alleen pagina 1 gelezen, dus sorry als het al ergens staat.

Maar laatst bij man bijt hond lieten ze een groep mensen zien die voor de hobby allerlei huisdieren aan het opzetten waren.
De een zette een kanarie op, de ander een kat e.d.
De hoofdpersoon in het filmpje liet ook een bevroren kat zien die in haar vriezer lag om als volgende project op te zetten.

Dat zou toch raar zijn als het niet mag? Dat ze zoiets uitzenden?
Hutsje
Zeer actief

Hutsje schreef:
het lijkt me sterk dat zowel de gemeente als de da's zeggen dat het nu mag als er specifiek om toestemming gevraagd wordt ;). ik denk dus dat ze wet veranderd is want met ook bo deze zomer werd mij letterlijk gezegd dat het tegenwoordig wel mag door de da.
de eerste die ik tegenkwam toen ik googlede:

http://www.dapbreukelen.nl/main/voorlic ... wdier.html

Begraven
De gemeente bepaalt (bij gemeentelijke verordening) of u huisdieren in de tuin mag begraven. Als u een dier zelf begraaft, zorg dan voor voldoende diepte (minstens één meter) en wikkel het dier in een doek, deken, krant of een kartonnen doos (niet in plastic). Bedenk dat een begraven dier voor een eventuele nieuwe eigenaar van uw tuin een onverwachte verrassing kan opleveren.
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Bofi schreef:
ien schreef:Ik had een cliënt in de thuiszorg met zo'n opgezette hond naast haar bed..
doodeng vond ik het..hij zat er bij alsof die ieder moment in mijn kuiten kon happen..getver..ik moet er niet aan denken om mijn honden zo bij mij te hebben..vind er niets aan..zo stoffig ook :roll:
Dus als ik het goed begrijp, zat bij deze hond de ziel er nog volledig in. Haha. Dan moet ik het adres van die preperateur hebben.....
Ik vrees dat met de toestanden in de thuiszorg de client inmiddels is overleden, zoniet mag ik het adres.

En je kunt hem gewoon schoonmaken met de stofzuiger, wel de zuigkracht aanpassen. Maar goed, maar dat mag weer niet van de thuiszorg. Die hebben statuten waarin precies staat vermeld wat je mag doen als hh.
Werk jij soms in de thuiszorg? Hmmmm....dat zou een hoop verklaren.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marie-Josée schreef:Toen ik kind was hadden we een aantal opgezette dieren in huis,(in een soort jachtvertrek) dat was toen vrij normaal en ik vond het niet eng.Daarom heb ik de fout gegaan mijn eerste overleden cavia op te laten zetten.Afschuwelijk.....het beestje was keihard door de vulling, met starende glazen ogen en het hele karakter was weg.Nooit meer.
Je mag tegenwoordig je huisdier in de tuin begraven. En als je een dier wil laten opzetten kun je het 't beste invriezen.
Tja ik vind opzetten een beetje luguber maar ik heb hier Bruno's as ook staan, veel mensen vinden dat ook luguber.
en juist die ogen maken vaak het hele dier :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Hutsje schreef:
Hutsje schreef:

Begraven
De gemeente bepaalt (bij gemeentelijke verordening) of u huisdieren in de tuin mag begraven. Als u een dier zelf begraaft, zorg dan voor voldoende diepte (minstens één meter) en wikkel het dier in een doek, deken, krant of een kartonnen doos (niet in plastic). Bedenk dat een begraven dier voor een eventuele nieuwe eigenaar van uw tuin een onverwachte verrassing kan opleveren.
Ben ik nou heel erg dat ik om die laatste zin in een deuk lig? :smile: :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid

christo schreef:
Hutsje schreef:
Hutsje schreef:

Begraven
Ben ik nou heel erg dat ik om die laatste zin in een deuk lig? :smile: :mrgreen:
Door en door slecht :pffff: :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Daar is nu dus het vinden van een illegale preparateur bij gekomen. Hoe moet je zo'n overleden dier bewaren Marjolein? Invriezen, kan dat?
Ja, invriezen is de beste methode.
Bij voorkeur eerst in kranten en dan in een goed afgesloten plastic zak.
estelle schreef:Maar laatst bij man bijt hond lieten ze een groep mensen zien die voor de hobby allerlei huisdieren aan het opzetten waren.
De hoofdpersoon in het filmpje liet ook een bevroren kat zien die in haar vriezer lag om als volgende project op te zetten.

Ja, jee... Het mag dus niet, tenzij ze vergunninghouders zijn.
Er zijn wel uitzonderingen, hoor.
Voor bv een geringde vogel of een als gefokt dier te herleiden dier (getatoeëerd konijn bv) mag het wel.
Wat de AID daarvan vond weet ik niet, maar het is in Nederland illegaal.

@Hutsje: ik kan er niets aan doen, de wet die wij als preparateurs meekrijgen is dat honden en katten hoog-risico materiaal zijn en dat ze dus in de destructie horen, en dat begraven alleen toegestaan is in eigen grond. Of op begraafplaatsen daarvoor bestemd uiteraard.
Ik heb die wet niet gemaakt, maar zo is het en niet anders.
Dat gemeenten het anders interpreteren is hun zaak, en ik denk niet dat veel mensen er erg moeilijk over doen, maar het is geregeld zoals ik hierboven aangaf.

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief

Marjoleine schreef: @Hutsje: ik kan er niets aan doen, de wet die wij als preparateurs meekrijgen is dat honden en katten hoog-risico materiaal zijn en dat ze dus in de destructie horen, en dat begraven alleen toegestaan is in eigen grond. Of op begraafplaatsen daarvoor bestemd uiteraard.
Dat gemeenten het anders interpreteren is hun zaak, en ik denk niet dat veel mensen er erg moeilijk over doen, maar het is geregeld zoals ik hierboven aangaf.
en jij weet zeker dat die wet niet veranderd is sinds 2003?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Marjoleine schreef: @Hutsje: ik kan er niets aan doen, de wet die wij als preparateurs meekrijgen is dat honden en katten hoog-risico materiaal zijn en dat ze dus in de destructie horen, en dat begraven alleen toegestaan is in eigen grond. Of op begraafplaatsen daarvoor bestemd uiteraard.
Nou, er wordt nog steeds examen afgenomen volgens het boek waaruit ik het gehaald heb en de examens worden door het ministerie afgenomen...
Zo zeker dus, zeg maar ;)

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Hutsje schreef:
Nou, er wordt nog steeds examen afgenomen volgens het boek waaruit ik het gehaald heb en de examens worden door het ministerie afgenomen...
tja, ik denk toch niet dat er zoveel da's open en bloot op hun website zetten dat het wel mag als het niet zou mogen eigenlijk. er is mij ook letterlijk gezegd door de da dat het "tegenwoordig" mag, plus dat iemand die ik goed ken het heeft opgevraagd bij de gemeente.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

estelle schreef:Ik alleen pagina 1 gelezen, dus sorry als het al ergens staat.

Maar laatst bij man bijt hond lieten ze een groep mensen zien die voor de hobby allerlei huisdieren aan het opzetten waren.

Ow jij hebt dat ook gevolgd :mrgreen:
Ik had ook al gereageerd op dat programma en zaten gewoon in een clubje de dieren op te zetten
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

gizmo schreef:Ow jij hebt dat ook gevolgd :mrgreen:
Ik had ook al gereageerd op dat programma en zaten gewoon in een clubje de dieren op te zetten
Het zou best eens zo kunnen zijn dat ze fanatieker zijn in het belagen van vergunninghouders die zich niet aan de regels houden dan in het belagen van amateurs.
Vergunninghouders zijn namelijk rijkserkend, amateurs zijn en blijven amateurs.
Denk ik, hoor.
Want het mag dus niet, maar of de redactie van Man Bijt Hond zich daar wat van aantrekt is zeer de vraag ;)

@Hutsje: ik zal vanmiddag even de wetsartikelen erbij zoeken als je dat wilt.
Maar mij zal het worst wezen wat de wet hierover zegt, hoor.
Ik bedoel: alsof iemand dat controleert, dat je je kat in de achtertuin legt! :denken:

Afbeelding

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

christo schreef:
Hutsje schreef:
Hutsje schreef:

Begraven
Ik denk het wel, wij hebben nl bij het bouwen van de stallen Rataplan (hond van de vorige eigenaars van ons huis) opgegraven, was best shocking :N: , hij was nog helemaal heel. Waarschijnlijk omdat hij in een doek was gewikkeld, hij moet daar toch al minstens 5 jaar gelegen hebben :denken: Gelukkig waren we met een kraantje bezig en hebben we hem dus een paar scheppen dieper terug kunnen leggen. Hij ligt nu onder de stallen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Marjoleine schreef:
Hutsje schreef:
Ik heb even gegoogled en de wet op destructiemateriaal is per 1 januari 2008 vervallen. Eea valt nu onder de Gezondsheids- en welzijnswet voor dieren.

Intrekking Destructiewet
In 2007 is afgekondigd de Wet van 11 mei 2007, houdende wijziging van de voorschriften inzake niet voor menselijke consumptie bestemde dierlijke bijproducten. Middels deze wet worden de voorschriften betrekking hebbend op categorie 1- en 2-materiaal geïntegreerd in de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren onder gelijktijdige intrekking van de Destructiewet. In de nieuwe opzet kan de Minister van LNV ook aan buitenlandse erkende verwerkers van categorie 1- of 2-materiaal exclusieve werkgebieden binnen Nederland toekennen.
De nieuwe regels zijn op 1 januari 2008 in werking getreden.

Daarin staat niets over het begraven op "eigen" grond van huisdieren. Ten minste, IK heb het zo gauw niet gevonden.
Goed, ik reageer nu niet op de TS, maar dat zal me ff worst wezen.

edit: typo
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marie-Josée
Erelid

Nanna schreef:
Hanneke2 schreef: Nee, mensen opzetten lijkt me ook echt illegaal, en dat heeft ws invloed op de vraag. :roll:
Jammer.
Ik zag al helemaal voor me dat, als eega het tijdelijke met het eeuwige verwisselt, ik hem laat opzetten.
Met een peertje in zijn schedel geschroefd en een gezellig kapje.
Is het eindelijk een licht :smile:
Walgelijk om zo over je lulletje rozewater te praten :eek: :smile:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:Ik heb even gegoogled en de wet op destructiemateriaal is per 1 januari 2008 vervallen. Eea valt nu onder de Gezondsheids- en welzijnswet voor dieren.

Intrekking Destructiewet
In 2007 is afgekondigd de Wet van 11 mei 2007, houdende wijziging van de voorschriften inzake niet voor menselijke consumptie bestemde dierlijke bijproducten.
...

Ja, dat zal allemaal best, maar dit gaat niet over honden en katten en het begraven of prepareren ervan.
Want, zoals ik al eerder vermeldde, die vallen onder Hoog Risico materiaal.
En dit gaat over "niet voor menselijke consumptie bestemde dierlijke bijproducten".
Dat zijn dus geen honden en katten.

Afbeelding

Liesbeth
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Liesbeth schreef:Ik heb even gegoogled en de wet op destructiemateriaal is per 1 januari 2008 vervallen. Eea valt nu onder de Gezondsheids- en welzijnswet voor dieren.

Intrekking Destructiewet
In 2007 is afgekondigd de Wet van 11 mei 2007, houdende wijziging van de voorschriften inzake niet voor menselijke consumptie bestemde dierlijke bijproducten.
...

Ja, dat zal allemaal best, maar dit gaat niet over honden en katten en het begraven of prepareren ervan.
Want, zoals ik al eerder vermeldde, die vallen onder Hoog Risico materiaal.
En dit gaat over "niet voor menselijke consumptie bestemde dierlijke bijproducten".
Dat zijn dus geen honden en katten.

Het volgende staat dus in die wet:

Artikel 81h
1. Bij gemeentelijke verordening worden ten aanzien van dode
gezelschapsdieren regels gesteld ter zake van:

a. het aangeven en bewaren door de eigenaar of houder van dode
gezelschapsdieren;
b. het ophalen van dode gezelschapsdieren;
c. het overdragen van dode gezelschapsdieren aan de ondernemer
binnen wiens werkgebied het materiaal zich bevindt.
2. Indien tussen een gemeente en de in het eerste lid, onderdeel c,
bedoelde ondernemer een overeenkomst is gesloten omtrent de in het
eerste lid, onderdelen b en c, genoemde onderwerpen, behoeft de
gemeentelijke verordening geen voorschriften over die onderwerpen te
bevatten.
3. De ondernemer verwerkt de aan hem overgedragen dode gezelschapsdieren.
4. De in het eerste lid bedoelde voorschriften en het derde lid zijn niet
van toepassing indien dode gezelschapsdieren worden verwerkt of
verwijderd op een wijze die ingevolge de krachtens artikel 81c gestelde
voorschriften is toegestaan, niet zijnde de wijze waarop de ondernemer de
dode gezelschapsdieren verwerkt.
5. Onze Minister kan het eerste, tweede en derde lid van overeenkomstige
toepassing verklaren op soorten categorie 1-materiaal, niet zijnde
dode gezelschapsdieren, of categorie 2-materiaal.

Daaruit maak ik op dat het nu dus bij de gemeentes ligt hoe zij hier mee om willen gaan.

Nog even de hele quote gequote;

In 2007 is afgekondigd de Wet van 11 mei 2007, houdende wijziging van de voorschriften inzake niet voor menselijke consumptie bestemde dierlijke bijproducten. Middels deze wet worden de voorschriften betrekking hebbend op categorie 1- en 2-materiaal geïntegreerd in de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren onder gelijktijdige intrekking van de Destructiewet. In de nieuwe opzet kan de Minister van LNV ook aan buitenlandse erkende verwerkers van categorie 1- of 2-materiaal exclusieve werkgebieden binnen Nederland toekennen.
De nieuwe regels zijn op 1 januari 2008 in werking getreden.

Honden en katten waren volgens de (nu opgeheven) destructiewet toch categorie 1 materiaal?

:denken: Waarom zijn die letters in een keer zo groot :19: ?
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 16 feb 2009 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Liesbeth
Zeer actief

Bofi

Bedankt en mogelijke oplossingen

Ongelezen bericht door Bofi »

Huisdieren, lees honden/katten, worden als zoogdieren behandeld bij de preparateur. Het probleem zit hem in Nederland in het transport van huis en naar de preparateur. Daar moet je iets op verzinnen. Eenmaal daar aangekomen, wordt het volgens de voorschriften behandeld en na het 'villen' en 'voorbereiden van de huid' is het geen materiaal meer van klasse 1. Enfin, heb besloten om het hele proces in het buitenland te laten plaatsvinden. D.w.z. de keuze van het moment dat je van je huisdier afscheid neemt en laat inslapen en het vervoeren naar de preparateur. Uiteindelijk zullen we hem na een paar maanden dan 'thuis' laten komen.

Bedankt aan alle mensen die een positieve bijdrage hebben geleverd aan deze topic. Echt veel wijzer ben ik alleen geworden van de mensen die via een PB hebben gereageerd. Die vroegen door en kon ik mijn dillema bespreken. Hun ervaringen, zowel positief als negatief hebben me geholpen om een keuze te maken. Thanks. En ook zij balen van de eindeloze discussie's en het dumpen van ongevraagde meningen. Wat het met je doet en de neiging om de strijd aan te binden. Waardoor je veel te scherp uit de hoek komt , je een domino-effect krijgt op members die je juist wil vermijden. We betreuren het dat je als topic-eigenaar ongewenste reactie's niet kunt verwijderen, met als doel om je topic zuiver te houden, en eventueel bepaalde members te blokkeren.

Ik heb inmiddels een rood halsband met witte zakdoek. Een statement van een van de anoniemen. :wink:

En heel toevallig het tandenprobleem bij mijn tandarts gemeld tijdens mijn controle, ook hondenliefhebber in hart en nieren. Na een meeting met mijn hond blijkt het glazuur/tand beschadigd te zijn, waardoor de tandsteen telkens sneller terugkomt. Stom dat de DA dit niet ziet c.q. meldt !!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”