Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat bezielt mensen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

christo schreef:
starfleet schreef:
christo schreef: Dus begint eerst met (binnen mijn gehoorsafstand) 'goh, die hond hinkt'. Dan valt het gesprek weer stil en dan is het (naar mij gericht, maar op hetzelfde volume) "Wat heeft hij?"

En dan stomverbaasd zijn als ik hen beleefd duidelijk maak dat ze moeten wieberen. :roll:

Ik heb nul behoefte om een gesprek met wie dan ook aan te gaan over Aidan en zijn manken. Nul. En wie dit na deze uitleg nòg niet snapt moet misschien maar eens de rest van het topic nogmaals doorlezen. :ok:
Het zou mij ook kunnen overkomen dat ik zomaar vraag wat je hond mankeert. Niet als je een vreselijk chagerijnig gezicht rondloopt, maar wel als je al eens oogcontact gemaakt hebt en geknikt of zo. Tja.

Opmerkingen over veel te dik zijn of lelijk e.d. dat zijn gewoon rotopmerkingen, die zou ik nooit maken over je hond.

Anne
Nou, dan weet je nu dat dat niet altijd door iedereen gewaardeerd wordt. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen. :ok:

En dat Aidan mankt is trouwens ook een rotopmerking. Er wordt nooit eens gezegd van, goh wat is hij mooi, goh wat heeft hij een lol. Wel door andere mensen gelukkig, maar niet door het 'hij mankt' slag mensen. Blind, doof en dom zien ze alleen een mankepoot. Dat is net zo'n rotopmerking als wanneer iemand van jouw hond alleen wil zien dat hij dik is.
Maar dat manken is domweg het eerste wat opvalt. Als ik voor de zoveelste keer heb uitgelegd wat er met Jack gebeurd is, dan pas krijg ik opmerkingen als "Zonde hoor, wat het is zo'n hele mooie hond" en "Hoe kunnen mensen dat nou doen, want het is juist zo'n lieverd." of van kinders "Maar hij is wel cool, hij lijkt een beetje op een wolf. Een lieve wolf."

Wat je geeft is wat je krijgt, en als je andere mensen een tikkie meer krediet geeft, krijg je dat vaak ook terug.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Kristina schreef:Toen wij Bram net hadden (9 weken oud) vroegen heel veel mensen of Bram een pup was van Taiga...

...zie je het voor je? Een mopshond-pup van een Amstaff? :smile: (en haar snoet is dan ook helemaal grijs vanwege haar leeftijd...)

Op een gegeven moment zeiden dat zij de moeder was inderdaad. :roll:
Jack wordt nog steeds regelmatig aangezien voor de moeder van Lilo. Uitleggen hoe het zit met rasgroepen / soorten /rassen en formaten binnen 1 ras heb ik een beetje opgegeven. Jack is niet beledigd als hij een lieve moeder lijkt en Lilo laat zich prima als pupseding benaderen. :wink:
Hanneke2
Zeer actief

** Angela ** schreef:Ach ik heb zo vaak van die rotopmerkingen gehad .

Toen Roan nog leefde was ik met hem naar het park gegaan.
Hij had een beetje gek lopen doen en was door zn poot gegaan.
Mankte heel erg, en ik was al op weg naar huis want dan ga ik ook niet blijven natuurlijk

Komt er een oudere vrouw aan op de fiets, stapt af en toen begon t hoor.
Ik was een dierenbeul omdat ik mijn manke hond in het park liet lopen.

Ik bleef nog rustig, en zei heel netjes dat hij artrose heeft en net met t spelen door zn poot was gegaan en ik nu op weg naar huis was.

Nou toen was ik nog een grotere dierenbeul want ik moest m maar laten inslapen.

Toen zei ik dat ze haar dan ook maar moesten laten inslapen omdat ze al oud was en vast ook iets aan dr gewrichten had.
Ze was zo weg.

Nu met Leentje krijg ik ook vaak commentaar omdat ze gemuilkorft op straat loopt.
Ik heb mn hond niet goed opgevoed, moet haar maar laten inslapen enz enz.

En dat doet echt pijn, want hun weten niet waarom ze hondagressief is geworden.

Meestal schiet er dan een brok in mn keel of word ik zo kwaad dat ik geen gevatte opmerking meer kan maken
Leg het gewoon uit. :19:

Okee, ik ben ook wel eens (meerdere malen :roll: ) laaiend geworden na zo'n nergens op gebaseerde opmerking, maar als je de kans krijgt om zaken uit te leggen, begrijpen mensen het ook en is het probleem opgelost.

Iemand die geen hol om dieren geeft zal ook echt geen kwetsende opmerking maken over je honden, is mijn idee. En okee, soms loopt het mis, want hard langsfietsen en 'dierenbeul!' roepen, dan heb ik dus niet het fatsoen in me om iets netters terug te roepen dan 'Zal ik hem effe op je afsturen?' :roll: :roll:

Maar ik blijf erbij dat mensen die zich tegen je honden aan bemoeien het niet fout bedoelen, en dat een praatje vaak de hele zaak kan ophelderen.
Hanneke2
Zeer actief

Annet schreef:Ik vind de reacties van sommigen hier aardig asociaal. Mijn hond zwabbert ook met zijn achterpoten en inderdaad krijg ik daar wel vragen over. Nou en? Ik geef even kort antwoord of uitgebreider als ik daar zin in heb. Kost niets toch om een beetje beleefd te blijven?
Ik heb juist wel eens gelezen over mensen die zelf een of andere afwijking hadden of hun kind, dat ze het juist wel prettig vonden als iemand er naar vroeg ipv dat iedereen maar wegkeek, net deed of er niets aan de hand was en hun verder zoveel mogelijk probeerde te negeren.
Inderdaad.

De eerste zomer met dochterlief zat ze in de buggy met een spalk voor haar klompvoet, en ik had ook veel liever dat mensen gewoon rechtuit vroegen wat ze mankeerde dan die steelse blikken. We zijn ook later, toen dochter gewoon meewandelde, op het strand eens een stel tegen gekomen met een baby met een spalkje, en die mensen gingen echt *stralen* toen we vier man sterk bijna tegelijk zonder na te denken uitriepen van "Hee, een klompvoetje!" :mrgreen: "Ellende" delen met ervaringsdeskundigen is gewoon lekker, helemaal als de ellende dus later blijkbaar moeiteloos over het zand kan rennen. Maar als je alle interesse in je 'ellende' wegsnauwt, krijg je dus ook de goeie ervaringen niet.
Hanneke2
Zeer actief

Lemuria schreef:
pammetje schreef:ik denk dat ik het toppunt te horen heb gekregen

bente is te dik
en dat moet ik oplossen door hem een (goedaardige) lintworm te geven
en een wormenkuur als ze genoeg is afgevallen :N: :N: :devil: :N: :devil: :N:
:smile:
Ik wil ook een goedaardige lintworm, waar kennie die krijgen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:??
Bij een goeie fokker. Met stamboom. :mrgreen:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik krijg ook de nodige opmerkingen en meestal stoor ik me daar niet aan.

Een paar weken geleden stopte er ineens een fiets voor de scoot en een boze mevr stapte af. Loddie zit altijd te loeien want die is blij dat we naar het bos gaan. Volgens mevr wou ze lopen en daarom zat ze te loeien. Nou oke ik ben ook de rotste niet en ik lijn Loddie aan en zet haar van de treeplank. Loddie keek mij aan of ik van de pot gepleurd was en stapte weer op de treeplank waar ze ging zitten loeien. Mevr keek heel verontwaardigd naar Loddie daarna naar mij en ging heel beledigd weg.
Onbetaalbaar dit en ik heb heel wat afgelachen de hele weg. Dan is Loddie echt onbetaalbaar :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik ben toch blij dat wij afgelegen wonen
en wij geen opmerkingen krijgen
alleen als mensen hier komen, maar dan
alleen over het feit dat ze Darko (presa reu)
wel heel erg groot vinden en niet geloven
dat Guapa (presa teef) het zelfde ras is
als Darko
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Nanna schreef:
Hanneke2 schreef:
Lemuria schreef: Ik wil ook een goedaardige lintworm, waar kennie die krijgen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:??
Bij een goeie fokker. Met stamboom. :mrgreen:
mag ik de combinatie Lintwormia Lucas x Treesje van de Lintfarm aanraden? Geeft jonkies met prima gangwerkjes, gouden karaktertjes en een gezonde eetlust. :ok:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

nance schreef:Ik krijg ook de nodige opmerkingen en meestal stoor ik me daar niet aan.

Een paar weken geleden stopte er ineens een fiets voor de scoot en een boze mevr stapte af. Loddie zit altijd te loeien want die is blij dat we naar het bos gaan. Volgens mevr wou ze lopen en daarom zat ze te loeien. Nou oke ik ben ook de rotste niet en ik lijn Loddie aan en zet haar van de treeplank. Loddie keek mij aan of ik van de pot gepleurd was en stapte weer op de treeplank waar ze ging zitten loeien. Mevr keek heel verontwaardigd naar Loddie daarna naar mij en ging heel beledigd weg.
Onbetaalbaar dit en ik heb heel wat afgelachen de hele weg. Dan is Loddie echt onbetaalbaar :smile: :smile: :smile:
:smile: :smile:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:maar waarom zou je ervan uit moeten gaan dat je iedereen alles uit zou moeten leggen, na dit soort rotopmerkingen? natuurlijk kan je dat, maar ik heb niet de illusie dat ik daar de bemoeierige instelling van die mensen mee verander - bij de volgende met iets wat in hun ogen 'raar' is, is het weer raak.

nee, zo'n mensen zijn het me echt nog niet waard er mijn speeksel aan te verspillen.

en ja, dan ben ik maar asociaal - ik zie ook niet waarom iedereen sociaal door het leven zou moeten huppelen en kwebbelen.
Precies. Ik heb helemaal geen zin om Jan en alleman van alles uit te gaan leggen. En ik snap dus gewoon niet waarom een willekeurige fietser die we tegenkomen (gisteren, ik ken de hele mevrouw niet, bovendien fietst zij en lopen wij) meent te moeten opmerken "guttt, die zijn al oud zeker?"

Bemoei je lekker met je fietsen en laat mijn honden lekker de krant lezen (overigens was het wel een heel erge buurtkrant, want het was onze voortuin die miniscuul gelezen werd; en daar mogen ze alle tijd voor nemen die ze willen :pffff: ).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”