Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden gaan NOOIT meer los!......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

malinois schreef:
Paulala schreef:
malinois schreef:
ik wel hoor..en dat is een prima oplossing inderdaad. Er zijn al meerdere honden op deze manier aan de roze spuit ontkomen :ok:
Ten eerste heb ik geen plek waar dat mogelijk zou zijn.
En ten tweede geloof ik niet dat het nodig is.
heb ik ook al gezegd, je hebt goed gehandeld en het is prima als jij je daarbij goed voelt... :ok:
Ik denk dat zo'n situatie voor iedereen ook totaal anders is.
Gevoelens die opkomen zijn ook voor iedereen verschillend.
De plaats waar je woont en de handhaving in die omgeving heeft er ook mee te maken.
Als ik bijvoorbeeld in een plaats zou wonen waar ze klakkeloos honden in beslag nemen voor dit soort gevallen, dan zou ik hem echt geknepen hebben.
Maar ik heb genoeg informatie ingewonnen om me geen zorgen te hoeven maken.
De politie is wat dat betreft zeer objectief, en handelt niet uit medeleven of gevoelens, maar bekijkt elke situatie apart en gaat uit van de feiten.
Ik zal hooguit een boete krijgen ofzo, die betaal ik met alle liefde.
Ik ben verzekerd voor de kosten die hieruit voort gaan vloeien, dus dat is ook geen probleem.
Hopelijk nemen die mensen morgen ochtend contact met me op, ik wil heel graag weten hoe het met hun kat gaat.
En zelfs al zou mijn verzekering dit niet vergoeden, dan betaal ik het wel uit eigen zak, ook al komt dat nu erg lastig uit.
:zweep:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik ben verzekerd voor de kosten die hieruit voort gaan vloeien, dus dat is ook geen probleem.
Heb je de kleine lettertjes mbt aangelijnd zijn e.d. al doorgenomen?

Ik duim in elk geval voor je dat de a de kat nog leeft en b dat diens eigenaars niet al te boos zijn en geen nare dingen gaan proberen te doen.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Wow wat een schrik zeg :jank: Ik hoop héél erg dat de kat het overleeft. En ik denk ook dat je bijzonder correct gehandeld hebt. Ik weet niet precies hoe alles werkt in Nederland maar als ik de agent was geweest bij wie jij je gemeld hebt had je in ieder geval een hele grote streep voor. En als ik de eigenaar van de kat geweest was, ook. Ik hoop ook heel erg dat er verder geen vervelende consequenties aanvast zitten.

En ja, ik heb mijn honden ook altijd aan de lijn en hoewel ik ze graag los zou hebben durf ik dat gewoon niet aan. Omdat ik het niet zou kunnen accepteren dat ze een keer iets dood zouden bijten (hond of kat) of dat ze een keer ergens achteraan zouden gaan en zelf onder een auto kunnen komen. En ik vind toch dat mijn honden niets tekort komen. Trek je vooral niets aan van mensen die vinden dat alle honden persé los moeten kunnen, dat vind ik echt onzin.

Groetjes,

Kees
Mojuan
Zeer actief

Sjaak-k

Ik weet niet of je iets verder terug hebt gelezen wat er de oorzaak van is dat mijn honden niet meer terug te roepen zijn bij het zien van een kat.
Maar dat was dus vroeger totaal anders.

Dat ik de kat eerder zag, was maar een fractie van een seconde, ik had geen tijd meer om ze te roepen, daarom had het niet gebeurd kunnen zijn als ik ze vast had.
Omdat ik dan meteen op het moment dat ik de kat zag, de knopjes van de flex in had kunnen drukken.
Nu moest ik dus heel snel naar mijn honden toe lopen en daar was ik te laat mee.
Ik heb op dat moment dat ze naar de kat toe liepen nog wel geprobeerd om hun aandacht te krijgen, maar dat lukte niet.
Mojuan
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Heb je de kleine lettertjes mbt aangelijnd zijn e.d. al doorgenomen?

Ik duim in elk geval voor je dat de a de kat nog leeft en b dat diens eigenaars niet al te boos zijn en geen nare dingen gaan proberen te doen.
Ja hoor, het is zelfs zo bij mijn verzekering, dat ik pas verantwoordelijk ben juist als mijn honden los lopen.
Als ik ze vast had gehad, dan vergoeden ze niets, omdat ze dan de andere partij als verantwoordelijke zien.
Toen er jaren geleden een hondje los was gebroken en Romeo hem gebeten had, was ik blij dat Romeo niet aangelijnd was.
Want de verzekeringsmaatschappij vertelde mij dat als hij aangelijnd was er niets vergoed zou worden, omdat wij dan niet verantwoordelijk zijn voor het voorval.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Paulala schreef:Ik denk dat zo'n situatie voor iedereen ook totaal anders is.
De plaats waar je woont en de handhaving in die omgeving heeft er ook mee te maken.
Toen het bij mij gebeurde hing de nieuwe RAD in de lucht en debatteerde de Kamer over dat men 'geen heksenjacht op honden wilde beginnen'. Anders had ik het misschien aangepakt zoals jij dat hebt gedaan. Was de kat gewond geraakt, dan had ik het zeker gedaan zoals jij het hebt gedaan, ondanks een in de lucht hangende nieuwe RAD. Maar het beestje overleefde het niet, en hij had wel een halsband maar geen adreskoker o.i.d. Ik heb hem ergens gelegd waar hij gevonden zou worden en heb me er nog héél erg lang hondsberoerd door gevoeld :(:

Ik duim dan ook voor je dat de berichten over de kat morgen goed zullen zijn. :ok:
Mojuan
Zeer actief

Casey schreef:Wow wat een schrik zeg :jank: Ik hoop héél erg dat de kat het overleeft. En ik denk ook dat je bijzonder correct gehandeld hebt. Ik weet niet precies hoe alles werkt in Nederland maar als ik de agent was geweest bij wie jij je gemeld hebt had je in ieder geval een hele grote streep voor. En als ik de eigenaar van de kat geweest was, ook. Ik hoop ook heel erg dat er verder geen vervelende consequenties aanvast zitten.

En ja, ik heb mijn honden ook altijd aan de lijn en hoewel ik ze graag los zou hebben durf ik dat gewoon niet aan. Omdat ik het niet zou kunnen accepteren dat ze een keer iets dood zouden bijten (hond of kat) of dat ze een keer ergens achteraan zouden gaan en zelf onder een auto kunnen komen. En ik vind toch dat mijn honden niets tekort komen. Trek je vooral niets aan van mensen die vinden dat alle honden persé los moeten kunnen, dat vind ik echt onzin.

Groetjes,

Kees
Ik vind dat ook onzin.
Zolang je honden genoeg andere leuke dingen te doen hebben, en je niet een ras hebt die gek wordt van alleen maar aan de riem lopen zie ik daar geen problemen in.
Onze honden vinden het prima aan de lijn, zolang ze maar lekker aan de flex zitten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paulala schreef:
Casey schreef:Wow wat een schrik zeg :jank: Ik hoop héél erg dat de kat het overleeft. En ik denk ook dat je bijzonder correct gehandeld hebt. Ik weet niet precies hoe alles werkt in Nederland maar als ik de agent was geweest bij wie jij je gemeld hebt had je in ieder geval een hele grote streep voor. En als ik de eigenaar van de kat geweest was, ook. Ik hoop ook heel erg dat er verder geen vervelende consequenties aanvast zitten.

Groetjes,

Kees
Ik vind dat ook onzin.
Zolang je honden genoeg andere leuke dingen te doen hebben, en je niet een ras hebt die gek wordt van alleen maar aan de riem lopen zie ik daar geen problemen in.
Onze honden vinden het prima aan de lijn, zolang ze maar lekker aan de flex zitten.
niet om het een of ander maar aan de lijn kan het net zo goed gebeuren, wat ik al zei heb het een paar maand geleden nog meegemaakt... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

christo schreef:
Paulala schreef:Ik denk dat zo'n situatie voor iedereen ook totaal anders is.
Toen het bij mij gebeurde hing de nieuwe RAD in de lucht en debatteerde de Kamer over dat men 'geen heksenjacht op honden wilde beginnen'. Anders had ik het misschien aangepakt zoals jij dat hebt gedaan. Was de kat gewond geraakt, dan had ik het zeker gedaan zoals jij het hebt gedaan, ondanks een in de lucht hangende nieuwe RAD. Maar het beestje overleefde het niet, en hij had wel een halsband maar geen adreskoker o.i.d. Ik heb hem ergens gelegd waar hij gevonden zou worden en heb me er nog héél erg lang hondsberoerd door gevoeld :(:

Ik duim dan ook voor je dat de berichten over de kat morgen goed zullen zijn. :ok:
Dankje.
Ik kan me goed voorstellen dat je je erg rot hebt gevoeld.
En ik hoop van harte dat het allemaal goed komt met die kat.
Het baart me nml nogal zorgen dat ik nog niets vernomen heb.
Misschien durven ze niet meer te bellen zo laat, dat kan natuurlijk ook.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

:denken: :denken: :denken:
Job schreef:je zal maar het baasje van de kat zijn en dit lezen,
ik zou jouw hond dus hartstikke dood schoppen de volgende keer!
En als je er wat van zegt jou er bij!

Ik ben namelijk ook een vreselijke hondenliefhebber
ik zie hier toch enige discrepantie :19:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Hutsje schreef::denken: :denken: :denken:
Job schreef:je zal maar het baasje van de kat zijn en dit lezen,
ik zou jouw hond dus hartstikke dood schoppen de volgende keer!
En als je er wat van zegt jou er bij!

Ik ben namelijk ook een vreselijke hondenliefhebber
ik zie hier toch inege discrepantie :19:
Goh... :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief

Job schreef:mag toch hopen dat als de lijn de volgende keer "breekt" jouw hondje onder een auto komt ipv dat hij een kat te grazen neemt.
ja, we hebben het hier over een echte hondenliefhebber :roll: .........
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Job schreef:mag toch hopen dat als de lijn de volgende keer "breekt" jouw hondje onder een auto komt ipv dat hij een kat te grazen neemt.
jaja een enorme hondenliefhebber :mrgreen: het lichtend voorbeeld...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:
nou, idd. maar ik geef haar weinig kans hoor, op doodschoppen bij mijn jongste reutje van 65 kilo :mrgreen: .
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

jeetje dat is echt schrikken :N:
weet je inmiddels al iets over de kat?
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef:
nou, idd. maar ik geef haar weinig kans hoor, op doodschoppen bij mijn jongste reutje van 65 kilo :mrgreen: .
nou ik denk ook niet dat Kief zich laat schoppen door iemand met het benul van een stoeptegel maar goed... dat mag ook niet hoor dan weet je het alvast:
Job schreef:En dan zeggen dat jouw hond mij wel pakt...om te kotsen.
Zulke mensen horen geen honden te hebben, klaar uit!

:neenee:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

malinois schreef:
niet om het een of ander maar aan de lijn kan het net zo goed gebeuren, wat ik al zei heb het een paar maand geleden nog meegemaakt... :wink:
Ja natuurlijk, maar dan heb ik er tenminste alles aan gedaan om het te voorkomen.
Nu liepen ze los, en had het niet hoeven gebeuren.
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef: ja, we hebben het hier over een echte hondenliefhebber :roll: .........
nou ik denk ook niet dat Kief zich laat schoppen door iemand met het benul van een stoeptegel maar goed... dat mag ook niet hoor dan weet je het alvast:
Job schreef:En dan zeggen dat jouw hond mij wel pakt...om te kotsen.
Zulke mensen horen geen honden te hebben, klaar uit!

:neenee:
oh, wat grappig. iemand mag wel een hond doodschoppen zonder directe aanleiding maar die hond mag zich niet verdedigen? ik wens haar een prettige wedstrijd met kiefje want die weet dat niet :cheer: .
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Anne Panne schreef:jeetje dat is echt schrikken :N:
weet je inmiddels al iets over de kat?
Nee, helaas nog niets gehoord.
Ik ga zo maar slapen, want ik denk niet dat ze nog gaan bellen vannacht.
Morgen ga ik met Julia naar de Staffordtimes, ik hoop dat ze voor die tijd iets hebben laten horen.
Want ik kan het er even niet bij hebben dat ik misschien een overstuur kattenbaasje aan de lijn krijg als ik daar ben.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Als kattenbaasje ben ik me bewust van de risico's vooral van onze rooie die denkt zelf een hond te zijn.
Ik zou het wel erg waarderen als degene met de hond die mijn kat beet het even kwam melden zodat ik mijn kat sowieso kan halen als ie erg gewond is.
Misschien zal ik in eerste instantie wel kwaad zijn en verdrietig maar als je dagen je kat kwijt bent omdat hij ergens ligt te sterven is dat ook niks.

Naar de politie hoeft niet, het kan mij ook gebeuren met de kat van iemand anders maar kom het aub wel even zeggen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nooit meer los pal naast een woonwijk en een weg, waar ze uberhaupt niet los mogen lijkt me een goed plan ja :wink: Dat was een behoorlijke inschatingsfout, zeker als je honden dus ook de weg over zijn gerend :N:
Dat met de kat is natuurlijk heel erg vervelend, en ik kan me voorstellen dat je er overstuur door bent; je schrikt je rot!
Nooit meer los, nou ja, ik zie niet in waarom dat niet meer zou kunnen op plekken waar het mag en veilig is qua wegen e.d :wink:

Ik zou ook denken dat je het beste gewoon eerlijk kan zijn, en vind het ook heel erg netjes van je dat je je gegevens achter hebt gelaten enzo. Of je dan moet liegen over dat ze wel aangelijnd waren. pff, zou natuurlijk goed kunnen dat er getuigen zijn die het tegendeel gaan beweren en wat dan...
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Paulala, keurig opgelost... :ok:
Ik hoop dat de kat het overleefd heeft ....weet je al iets ?

Wat ik hier niet allemaal gelezen heb :eek: ik ga Kaya ook maar naar de slachtbank brengen, ze heeft toen ze 8 maanden was een haas gevangen....ze is nu dan wel bijna 6 mja....ze mag der straf natuurlijk niet ontlopen he :neenee:

:piew:
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Mijn hemel, wat een rotschrik :eek: !

Ik vind dat je heel netjes gehandeld hebt, liegen over zoiets snap ik niet. Mijn kat komt nooit buiten (afgezien van het balkon) maar vroeger thuis kwamen ze wel altijd buiten (toen woonde ik nog in een dorp). Gelukkig zijn ze nooit gegrepen door een hond, maar wel achterna gezeten. En hoewel ik dan doodsangsten uitstond snapte ik ook wel dat een kat buiten nu eenmaal risico's loopt. Als ze gebeten waren had ik het ook zéker op prijs gesteld dat de eigenaar van de loslopende hond zijn verantwoordelijkheden ook nam. En dat betekent niet opdraaien voor alle kosten en hond laten inslapen, maar inderdaad ervoor zorgen dat het niet weer kan gebeuren en laten merken dat je 't écht rot vindt en betrokken zijn bij de eigenaar van de kat. Het kan best hun beider fout zijn, helaas is er één toch meer de klos, puur door gebrek aan massa en spierkracht.

Fijn trouwens ook dat men je eerlijkheid waardeert en je toch redelijke zekerheid hebt dat je honden niet opeens worden opgehaald. Ik kan me best voorstellen dat mensen een overstuur iemand die eerlijk verteld wat er is gebeurd en ook duidelijk maakt dat er maatregelen genomen worden serieuzer nemen dan iemand die zegt 'joah, gut, 't was niet mijn schuld, tralala'.

Ik hoop dat het goedkomt met de kat en dat je zelf een beetje bekomen bent inmiddels. En niet meer los in de wijk is inderdaad een goed plan, maar er zijn gelukkig nog wel plekken waar nauwelijks katten komen (het strand bijvoorbeeld, of veel bossen), ik hoop dat die plekken ook bij jou in de buurt te vinden zijn. Kunnen ze misschien toch nog af en toe eens los zonder dat je op je knokkels staat te bijten van spanning.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

sjaak-k schreef:Hmmm, raar topic.

Allereerst, netjes van de TS dat je dit zo opgelost hebt, ongeacht wie er verantwoordelijk is, de waarheid vertellen is altijd goed :). Daarnaast wil je als eigenaar van je dier (los lopend of niet) toch weten wat er gebeurd is?
Hier ben ik het volledig mee eens. Hopelijk knapt de kat weer op, meestak kunnen ze heel wat hebben. Paulala, sterkte met het hele gedoe.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Paula, weet je intussen al meer over de kat..??
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat zul je vreselijk geschrokken zijn!Als het mijn kat was zou ik denk ik ook heel blij zijn als de hondeneigenaar zich meldde maar aan de andere kant is het ook het risico van het vak zal ik maar zeggen.

@Job:ook jou kan een ongelukje overkomen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mojuan
Zeer actief

Ik heb nog geen idee hoe het met de kat gaat.
Nog geen telefoontje gekregen...
Ik heb geprobeerd om het dierenziekenhuis te bellen, en Ridderkerk geprobeerd, maar die zijn beide gesloten en alleen bereikbaar voor noodgevallen.
Hoe moet ik er nu achter komen hoe het met hun kat is gesteld?

Los laten lopen op plekken waar het mag, dat ging juist niet.
Omdat daar allemaal andere honden lopen, en Romeo die dus aanvalt.
Daarom heb ik ervoor gekozen ze af en toe een stukje los te laten rennen op plekken waar het eigenlijk niet mag, en waar ik goed overzicht heb zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren met een andere hond.
Aangezien er dus ook het gevaar op loslopende katten bestaat, heb ik besloten dat ze helemaal niet meer los gaan.
Ze zijn me te veel waard om meer ongelukken te gaan risceren.
Bovendien zou ik er niet mee kunnen leven als ze ooit nog eens iemands huisdier te grazen nemen.
Er is dus echt maar één oplossing, en dat aangelijnd houden en andere leuke dingen met ze doen om hun energie kwijt te raken.

Nee, ik wil echt nooit, maar dan ook nooit meer een Stafford.
Dit is echt de druppel geweest.
Er komt hierna gewoon een leuke herplaatser die zeer sociaal is en gewoon in het bos en op het strand kan spelen.
Zodat ik me niet meer in allerlei bochten hoef te wringen om mijn hond toch nog ergens te kunnen laten los lopen met alle gevaren van dien.
Ik hou zielsveel van mijn honden, en juist daarom vind ik het zo erg dat ik ze van hun vrijheid moet beroven.
Maar het kan gewoon niet anders.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik kan mij jou schrik zo goed voorstellen... mijn Samara heeft een hele tijd geleden ook een kat tepakkken gehad... ze liep aan de lijn maar de kat begon terennen, zij erachter aan, ik viel en Samara los... Samara had de kat omdat die zijn paniek ook de anaval koos...
Ik heb werkelijk staan trillen op mijn benen op janken aan gestaan echt waar.... vreselijk... nooit nooit meer wil ik dit mee maken.
Ik was altijd al erg voorzichtig met het loslaten van mijn honden maar nu laat ik Samara ook niet meer op het dijkje los... ik krijg het beedl van die kat niet meer uit mijn hoofd...
Godzijdank had d ekat helemaal niets maar ik heb trauma ervan opgelopen... op het strand mag ze los en op omheind terrein maar verder nergens...

Ik hoop dat het met de kat goed is en wens je heel veel sterkte..ik vind het heel erg goed van je dat je eerlijk bent en ik hoop echt dat er geen verdere consequenties aanvast zitten.... voor jou of je honden... ik ga ervan uit dat je eerlijkheid beloont wordt en dat de mensne zien dat je dit nooit heb kunnen verwachten...
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Je wilt nooit meer een stafford, waarom, omdat ze een kat hebben gegrepen
meerendeel van de honden grijpen een kat als ze de kans krijgen
dat heeft niks met staffies te maken hoor :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Paulala schreef: Nee, ik wil echt nooit, maar dan ook nooit meer een Stafford.
Dit is echt de druppel geweest.
Er komt hierna gewoon een leuke herplaatser die zeer sociaal is en gewoon in het bos en op het strand kan spelen.
Zodat ik me niet meer in allerlei bochten hoef te wringen om mijn hond toch nog ergens te kunnen laten los lopen met alle gevaren van dien.
Ik hou zielsveel van mijn honden, en juist daarom vind ik het zo erg dat ik ze van hun vrijheid moet beroven.
Maar het kan gewoon niet anders.
Het is niet typisch stafford te noemen dus maak je niet te druk. Mijn honden doen het ook hoor. Ze hebben zelfs de kat van mijn schoonouders gepakt in de tuin die 16 jaar was :N: En Eva heeft ook jachtinstinct want die pakte met net krap 5 maanden al haar eerste kraai :19:
Dus wat voor hond je ook neemt, risico is er altijd.

Dit is gewoon heel naar maar niet echt gebeurd omdat jij zo nodig de onverantwoordelijke doos uit moest hangen. Echt meer een ongelukje. Dus ik zou er zelf toch voor kiezen om ergens een plek te zoeken waar je honden wel lekker even kunnen rennen elke dag. Ik vind het nl wel zielig als een hond nooit eens lekker kan racen. Hier lopen ze elke dag minstens 2 keer lang los. Dan gaan ze rennen, racen en spelen. Dat zou ik ze nooit willen ontnemen. Eva zou je met geen mogelijkheid voldaan krijgen als ze niet los mocht.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”