Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenprijzen --> Wat is nu normaal?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Re: Hondenprijzen --> Wat is nu normaal?

Ongelezen bericht door doggy »

tekkel schreef:
doggy schreef:Als het via de rasvereniging gaat is het toch altijd dezelfde prijs?

Ik meende altijd dat honden van welk ras dan ook, die een stramboom hebben, dat dat altijd via de rasvereniging moet, wil je er een stamboom bij krijgen voor de pups.
De rasvereniging heeft volgens mij niets met de stamboom te maken. Die komt van de Raad van Beheer :wink:
Maar als een nestje word aangevraagd gaat dat toch via de rasvereniging?
Ik neem aan dat de rasvereniging dezelfde prijzen hanteert ( hangt van het ras af).

Dan is er toch ook geen verschil in prijs?
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

de engelse stafford mensen zijn raar
de advies prijs ligt dacht ik op 650
alleen je ziet ze bijna niet onder de 800
baukje was 16 weken en was nog 850
bob was 15 weken en doodziek en was 400
en bente was 1250, maar is dan een bullmastiff
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

doggy schreef:
tekkel schreef:
De rasvereniging heeft volgens mij niets met de stamboom te maken. Die komt van de Raad van Beheer :wink:
Ik neem aan dat de rasvereniging dezelfde prijzen hanteert ( hangt van het ras af).

Dan is er toch ook geen verschil in prijs?
de rv kan een adviesprijs geven, meer niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

doggy schreef:Als het via de rasvereniging gaat is het toch altijd dezelfde prijs?

Ik meende altijd dat honden van welk ras dan ook, die een stramboom hebben, dat dat altijd via de rasvereniging moet, wil je er een stamboom bij krijgen voor de pups.
hoe kom je daar nou bij?
Er is (bijna) geen werkhondenkennel bijv. die via de rasvereniging fokt bij de mechelaars bijv.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

doggy schreef:
nee via de RvB die geeft de stambomen uit niet de RV
En ik kan gewoon een stamboom voor pups aanvragen als ik een stamboomreu en teef gebruik van een ras en voldoe aan de regels van de RvB. Hoef ik dus zeker geen lid te zijn van de RV.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mireillevdw schreef:Een Oudduitse herder is helaas geen erkend ras, maar je moet bij deze honden rekenen op zo'n € 800 à € 1.000. Wel is het zo dat bij de honden die rond de € 1.000 kosten bij de prijs een pennhiponderzoek (van +/- € 200) inbegrepen zit.
Altijd nog duurder dan gemiddelde langhaar DH. De DH moet aangekeurd zijn (minimaal g op show, VZH, IPO/VH/SchH1 en UV hebben). ODH is altijd makkelijk geld verdienen vind ik :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

LongFields schreef:
duitse herder schreef:
Marjoleine schreef:Zowel de stabij als de wetter kost 550,= (richtprijs vereniging dus).

Dat is goedkoop vergeleken bij andere rassen volgens mij, en je komt er heel redelijk mee uit.
Eigenlijk raar, want zoals de wetter zie je zelden en echte stabij's ook. Bullen zijn achterlijk duur vaak en die kan je overal vinden heb ik het idee. Waarom zo veel verschil? Een hollandse en laekense herder is volgens mij ook niet zo duur
Een Laekense Herder bij een Nederlandse fokker kost (met stamboom) tussen de 650 en 750 euro. Bij mijn laatste nest van afgelopen april was de pupprijs 650 euro.
Valt nog redelijk mee vind ik voor zo een onbekend ras :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

*Ellen* schreef:Onze pups hadden geen stamboom. Ons teefje had stamboompapieren zonder een export-pedigree.
De dekreu had wel een nederlandse stamboom.

Het maakte mij geen reet uit, we wilden heel graag een nestje met haar, een pretnest.
We hebben de pups verkocht voor 1200 euro per pup.
Dat heeft een heleboel gelazer gegeven, want de pupprijs lag toen boven de 2000 euro.
Wij vonden 1200 een nette prijs.
Wat heb ik een gelazer gehad zeg op internet.
Dat wij onze pups zo goedkoop verkochten, zonder stamboom, was vast alles mee mis !
Kon niet goed zijn, zijn bastaards !
Echt belachelijk. Ik kan er nog loeilink van worden.
Ik vind 1200 voor een " pretnest " bullenpup zonder stamboom belachelijk veel moet ik zeggen.

Gelukkig zijn Bostonmoedertjes wel in staat om zelf hun kroost te voeden , maar ook in ons ras moeten de pups vaak met een keizersnee gehaald worden en mag je over het algemeen blij zijn als je 2-3 pups krijgt.
Een Bostonpup kost gemiddeld 1500,- , maar ik heb al gehoord dat er fokkers zijn die 1700-2000 vragen . Zelf zit ik onder die prijs. Ik vind 1500 ,- veel te veel OOK voor een Boston. De meeste mensen zoeken gewoon een leuke , gezonde en sociale huishond , waar ze lekker mee kunnen gaan wandelen of een cursusje mee kunnen volgen.
Die zijn niet geinteresseerd in hoeveel titels pa en ma in de wacht hebben gesleept ..die willen gewoon een leuk hondje , klaar!
En 1500 is gewoon veel geld voor een doorsnee gezin met kinderen.
Daarbij fok ik voor mezelf en alleen als ik van plan ben om zelf een pupje te houden en vind ik het veel belangrijker dat de " overgebleven " pups een leuk tehuis krijgen...belangrijker dan smakken vol geld.
Het is uiteraard wel fijn als ik er de kosten die ik gemaakt heb - dekgeld , DA , stamboom - uit kan halen en alles wat daarna overblijft wordt meestal toch weer in de hondjes gestoken. :F:
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 22 jun 2009 01:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

hoe komt het dat mechelaars zo relatief goedkoop ? ik zie hier echt :eek: prijzen voor bij komen.... die je bij mechelaars niet echt ziet ... dit terwijl ze toch wel erg gewild zijn denk ik..
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Nuyvilaq schreef:
AA 1500,-.....gewoon pupprijs dus... :wink:
dan nog vind ik dat ze er belachelijk veel voor een pup vragen
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
angelmelati
Zeer actief

Ongelezen bericht door angelmelati »

Voor een American Akita of een Japanse akita die wij hebben dus, is dat normaal. de vraagprijs ligt tussen de 1300 en 1500 euro en dat is niet alleen in Nederland.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Adviesprijs prijs vanuit de rasvereniging van de RR ligt momenteel om en rond de 1300 euro.
Ik zelf heb 3 jaar geleden 1000 euro betaald.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Anne Panne schreef:
Nuyvilaq schreef:
AA 1500,-.....gewoon pupprijs dus... :wink:
dan nog vind ik dat ze er belachelijk veel voor een pup vragen

Ik ook....mja doe je eraan ? behalve er zelf niet aan meedoen :19:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Miss_Liz schreef:Voor beide honden heb ik evenveel betaald..
550,-

Wat je wel veel op mp ziet is dat mechelaars met ph certificaten toch wel rond die prijs worden aangeboden..
Ik denk niet dat je werkelijk bedoelt wat je hier schrijft :wink: Een mechel met een PH certificaat is geen pup :mrgreen: Een volwassen mechel met KNPV certificaat zal veel meer kosten. Je bedoelt waarschijnlijk een pup waarvan de ouders een KNPV-certificaat behaald hebben......
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nuyvilaq schreef:
Zoek stok! schreef:Voor mij ligt gevoelsmatig de grens toch wel bij 1.500 euro. Daarboven heb ik er geen goed gevoel meer bij.

Dat zei ik altijd bij 1000,- geen idee waar dat gevoel vandaan komt trouwens althans kan het niet omschrijven...mja ben toch ruimschoots die grens over gegaan....als je iets echt wil dan doe je dat denk ik toch wel.....althans ik dan :wink:

O ja, ik moet eerlijk zeggen dat als de fokker van Izzie 2.000 euro had gevraagd, ik het ook had betaald. Maar het had niet goed gevoeld. De pup in Zwitserland die ik lange tijd op het oog had, kostte 1.500 euro. Toen ik die prijs hoorde, had ik wel zoiets van 'slik'. Zeker omdat ik ook nog veel kosten had gehad aan pupbezoek en pup ophalen. En ze stelde nog allemaal eisen qua verplicht op HD en ED laten rontgenen later e.d.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

doggy schreef:Maar als een nestje word aangevraagd gaat dat toch via de rasvereniging?
Nee joh! Bram heeft een stamboom, maar de fokker van Bram wil niks met de rasvereniging te maken hebben. Dat zijn echt twee afzonderlijke zaken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

duitse herder schreef:
Marjoleine schreef:Zowel de stabij als de wetter kost 550,= (richtprijs vereniging dus).
Dat is goedkoop vergeleken bij andere rassen volgens mij, en je komt er heel redelijk mee uit.
Eigenlijk raar, want zoals de wetter zie je zelden en echte stabij's ook. Bullen zijn achterlijk duur vaak en die kan je overal vinden heb ik het idee. Waarom zo veel verschil? Een hollandse en laekense herder is volgens mij ook niet zo duur
Ik was even aan het puppen vangen, hoor :mrgreen:
Er is een enorm lange wachtlijst bij de stabijs. Ik heb zelf een lange lijst en de wachttijd is gemiddeld 6 maanden. De prijs is bewust laag gehouden omdat MP vol staat met stabijna's.
De raszuivere stabij scheelt in geld niet erg veel met wat ze er daar vaak voor vragen, dat is de reden.
Als stabijs duurder worden, gaat de fok van de bastaard-stabijs omhoog omdat de prijs omhoog kan.

Dat heb je als je land van oorsprong bent van een ras, schijnt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Nuyvilaq schreef:*edit* overigens is de AA wel een gezond ras, uitzonderingen heb je altijd.
Ben ik het niet helemaal mee eens ook de AA word steeds slechter.

Ik heb nooit begrepen waarom de prijzen zo hoog zijn maar nu begrijp ik het toch wat beter.
Als ik kijk naar de AA, Shiba of de JA dan word het steeds moeilijker om een goede reu of teef te vinden welke vrij is van allerlei erfelijke ziektes.

Wil je als fokker een goede bloedlijn voortzetten (dan ga ik er van uit dat een fokker vooruitgang wil in zijn fok produkt) dan zal je het verder weg moeten zoeken. Veel shows bezoeken, je verdiepen in de nesten welke geboren zijn en van de lijnen welke je aanspreken het gehele nest moeten volgen. Soms zijn het juist die honden welke je nooit op een show ziet die je juist kan gebruiken. Het zijn niet altjd de honden van een show die juist zo goed zijn.
Mocht er dus geen hond zijn welke voldoet aan de eisen van de fokker zal je het toch verder weg moeten zoeken zoals Amerika, Japan of de noordelijke landen.
Dat kost heel veel geld, zelfs daar een pup halen kost veel. Waarom mag je dit niet berekenen in de pups. Uiteindelijk zijn het de kopers die een gezonde pup willen waar ze jaren lang van willen genieten en mss ook wel zelf willen fokken.

Ik betaal liever veel voor een pup waarvan ik weet dat zoveel mogelijk is gekeken naar een gezonde bloedlijn, een goed gangwerk en werklust dan een goedkopere pup waarvan de fokker niet verder kijkt dan de neus lang is en maar uitgaat van een reu of teef welke op de shows de punten pakken door het uitzoeken van een KM en meestal alleen in de ring staan.
Een titel van NK kamp, lux kamp. of Europees Kamp staat leuk maar hoe is er aangekomen.

Als je 2 kamp op elkaar zet wil niet zeggen dat je dan ook maar Kamp pups krijg.

Ik ben ook van mening dat een vereniging de mensen uit de club moet zetten welke een gezondheidsprobleem verdoezelen.
Ga gewoon voor de gezonden honden en gebruik deze voor de fok. Niet de honden welke 2 maal een U moeten hebben voordat ze gebruikt mogen worden. Wat een onzin.. soms zitten er thuis veel betere honden maar brengen de mensen ze niet uit op shows (de rede laten we maar in het midden)
Si vis pacem, para bellum
Kyra-
Zeer actief

Zoek stok! schreef: O ja, ik moet eerlijk zeggen dat als de fokker van Izzie 2.000 euro had gevraagd, ik het ook had betaald. Maar het had niet goed gevoeld. De pup in Zwitserland die ik lange tijd op het oog had, kostte 1.500 euro. Toen ik die prijs hoorde, had ik wel zoiets van 'slik'. Zeker omdat ik ook nog veel kosten had gehad aan pupbezoek en pup ophalen. En ze stelde nog allemaal eisen qua verplicht op HD en ED laten rontgenen later e.d.

Goede zaak de fokker verkoopt niet alleen de pup maar wil ook zorgen dat er een goede gezonde lijn word voortgezet.
Ik zal als fokker nog een beetje verder gaan, wanneer er een gezondheidsprobleem is zal de hond op mijn kosten gesteriliseerd worden zodat ze voor de fok niet meer gebruikt kunnen worden. Ik zal ook kijken of het probleem zich voordoet in de bloedlijnen of in omgang
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Kyra- schreef:
Nuyvilaq schreef:*edit* overigens is de AA wel een gezond ras, uitzonderingen heb je altijd.
Ben ik het niet helemaal mee eens ook de AA word steeds slechter.

Ik heb nooit begrepen waarom de prijzen zo hoog zijn maar nu begrijp ik het toch wat beter.
Als ik kijk naar de AA, Shiba of de JA dan word het steeds moeilijker om een goede reu of teef te vinden welke vrij is van allerlei erfelijke ziektes.

Wil je als fokker een goede bloedlijn voortzetten (dan ga ik er van uit dat een fokker vooruitgang wil in zijn fok produkt) dan zal je het verder weg moeten zoeken. Veel shows bezoeken, je verdiepen in de nesten welke geboren zijn en van de lijnen welke je aanspreken het gehele nest moeten volgen. Soms zijn het juist die honden welke je nooit op een show ziet die je juist kan gebruiken. Het zijn niet altjd de honden van een show die juist zo goed zijn.
Mocht er dus geen hond zijn welke voldoet aan de eisen van de fokker zal je het toch verder weg moeten zoeken zoals Amerika, Japan of de noordelijke landen.
Dat kost heel veel geld, zelfs daar een pup halen kost veel. Waarom mag je dit niet berekenen in de pups. Uiteindelijk zijn het de kopers die een gezonde pup willen waar ze jaren lang van willen genieten en mss ook wel zelf willen fokken.

Ik betaal liever veel voor een pup waarvan ik weet dat zoveel mogelijk is gekeken naar een gezonde bloedlijn, een goed gangwerk en werklust dan een goedkopere pup waarvan de fokker niet verder kijkt dan de neus lang is en maar uitgaat van een reu of teef welke op de shows de punten pakken door het uitzoeken van een KM en meestal alleen in de ring staan.
Een titel van NK kamp, lux kamp. of Europees Kamp staat leuk maar hoe is er aangekomen.

Als je 2 kamp op elkaar zet wil niet zeggen dat je dan ook maar Kamp pups krijg.

Ik ben ook van mening dat een vereniging de mensen uit de club moet zetten welke een gezondheidsprobleem verdoezelen.
Ga gewoon voor de gezonden honden en gebruik deze voor de fok. Niet de honden welke 2 maal een U moeten hebben voordat ze gebruikt mogen worden. Wat een onzin.. soms zitten er thuis veel betere honden maar brengen de mensen ze niet uit op shows (de rede laten we maar in het midden)

Sja....dat is jouw mening....ik vind de AA een gezond ras....op de uitzonderingen die je in elk ras hebt na dan...

Ohw en showen vind ik vreselijk onbelangrijk trouwens....doe het wel hoor...met mate....maar showuitslagen zeggen me niet zo heel veel... :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Welnee.
Als je honden met papieren hebt, kun je bij de pups ook papieren aanvragen.

Anders zou je mensen verplichten lid te worden van een rasvereniging als ze stamboomhonden willen fokken, en dat is wettelijk verboden, zo'n verplichting. Je zou dan namelijk de verenigingen heel veel macht geven terwijl er voor fokkers geen alternatief zou zijn.
En dat mag niet, want we leven (gelukkig) in een vrij land.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

pammetje schreef:de engelse stafford mensen zijn raar
de advies prijs ligt dacht ik op 650
alleen je ziet ze bijna niet onder de 800
baukje was 16 weken en was nog 850
bob was 15 weken en doodziek en was 400
en bente was 1250, maar is dan een bullmastiff

advies is 750 euro.

meestal kosten de pups rond de 800/850 inderdaad.

vonden wij ook teveel. lola's pupjes hebben 700 gekost en dat vond ik een nette prijs voor een hond.

voor sam heb ik 575 betaald en voor lola 750
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Kyra- schreef:
Zoek stok! schreef: O ja, ik moet eerlijk zeggen dat als de fokker van Izzie 2.000 euro had gevraagd, ik het ook had betaald. Maar het had niet goed gevoeld. De pup in Zwitserland die ik lange tijd op het oog had, kostte 1.500 euro. Toen ik die prijs hoorde, had ik wel zoiets van 'slik'. Zeker omdat ik ook nog veel kosten had gehad aan pupbezoek en pup ophalen. En ze stelde nog allemaal eisen qua verplicht op HD en ED laten rontgenen later e.d.

Goede zaak de fokker verkoopt niet alleen de pup maar wil ook zorgen dat er een goede gezonde lijn word voortgezet.
Ik zal als fokker nog een beetje verder gaan, wanneer er een gezondheidsprobleem is zal de hond op mijn kosten gesteriliseerd worden zodat ze voor de fok niet meer gebruikt kunnen worden. Ik zal ook kijken of het probleem zich voordoet in de bloedlijnen of in omgang
Of ik mijn teef castreer, is mijn zaak. Als jij er niet op vertrouwt dat je pupkopers niet met een ongezonde teef gaan fokken, heb je de verkeerde pupkopers uitgezocht. Op HD ga ik wel rontgenen omdat ik het handig vind om voor de sport te weten. Maar op ED waarschijnlijk niet. Ik vind dat je als fokker ook weer niet moet overdrijven in je regels, de hond is niet meer je eigendom :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Voor Pablo hebben we bijna 2 jaar geleden 750 euro betaald.
Hij heeft geen stamboom, en ik weet het, da's veel te veel geld :N:
Voor de aanstaande bull terrier moeten we 1250 gaan betalen, maar dat heb ik er graag voor over, al zou de prijs het dubbele zijn dan nog.
Ze mogen er van mij best een zakcentje aan over houden, daar heb ik totaal geen problemen mee, ze doen hun best om zo zorgvuldig mogelijk een nest te fokken, steken er bergen tijd in, socialiseren de hondjes super, dus daar mag best wat tegenover staan.
Ik geef liever 1250 uit aan een goedgefokte gesocialiseerde pup, waarbij je nog altijd terecht kan bij de fokkers voor de gezelligheid en de vragen, dan dat ik 650 euro uitgeef aan een bull terrier pup van de puppykennel waarvan de ouders niet bekend zijn, die uit mag zoeken en mee mag nemen, en dan maar afwachten hoe of wat.
En voor vragen hoef je daar ook niet heen te bellen schat ik zo, die hebben totaal geen intresse in hoe het de honden verder vergaat :19:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Of ik mijn teef castreer, is mijn zaak. Als jij er niet op vertrouwt dat je pupkopers niet met een ongezonde teef gaan fokken, heb je de verkeerde pupkopers uitgezocht. Op HD ga ik wel rontgenen omdat ik het handig vind om voor de sport te weten. Maar op ED waarschijnlijk niet. Ik vind dat je als fokker ook weer niet moet overdrijven in je regels, de hond is niet meer je eigendom :wink:
Is zeker jou zaak en dat moet je ook zo houden. Geen idee of jij wel of niet van plan bent met een hond te gebruiken voor de fok met HD of welke niet 100 gezond is weet ik niet maar ik zal er wel alles aandoen om te voorkomen dat een ongezonde hond
word gebruikt voor de fok welke ik gefokt heb. Mss 1 van de rede waarom ik het niet echt nodig vind om te fokken.

Hond is mss dan wel niet meer mijn eigendom maar ik denk dat wanneer je je als fokker betrokken voel bij je fokprodukt en ook in een negatieve situatie verantwoordelijk voel dat je best iets meer mag vragen van asp kopers. Gaan ze hiermee niet akkoord dan krijgen ze niet eens een pup.
Kyra-
Zeer actief

Nuyvilaq schreef: Sja....dat is jouw mening....ik vind de AA een gezond ras....op de uitzonderingen die je in elk ras hebt na dan...

Ohw en showen vind ik vreselijk onbelangrijk trouwens....doe het wel hoor...met mate....maar showuitslagen zeggen me niet zo heel veel... :mrgreen:
Ben wel met je eens dat een AA gezonder is dan een JA lol .. ach ja die shows he .. heeft mij nooit iets gezegd
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Waar ik me rot aan erger is het idee dat een fokker niks zou mogen verdienen aan een nest.
Een nest fokken kost klauwen met geld en maanden tijd. Maar daar mag niks aan verdiend worden, want je fokt alleen om het ras te verbeteren, dat is het enige doel zogenaamd.
Ja dag. Goed fokken is een vak. En daar mag best voor betaald worden.
Als ik naar de bakker ga voor een brood van 1,60 euro ga ik toch ook niet lopen zeiken dat ik dat brood tegen kostprijs wil hebben.

Veel liever een fokker die alle tijd ervoor uittrekt dan iemand die denkt :
Oei, het moet wel een hobby blijven, ik mag er niks aan verdienen, anders ben ik fout bezig, en nu ga ik maar weer naar mijn werk, ik zie de pups vanavond wel weer, als het meezit.
Van mij mag een fokker die zijn werk goed doet best verdienen aan een nest. Zodat hij ook alle tijd aan dat nest kan besteden.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Martijn schreef:Ik wil het beste van het beste als ik een rashond koop.
Dan moet echt alles kloppen. Geen middenmoter voor mij.

Bij "mijn" ras betekent dat niet dat de prijs hoog is want belgen zitten zo rond de 700 euro.
Maar als het 2500 euro was deed ik het ook.
Waarom mag een goed paard wel duizenden euro's kosten en een hond niet?
Er moet natuurlijk wel kwaliteit tegenover staan. Maar een slechte hond hoef ik ook niet als hij goedkoop is.
Een paard werpt één veulen, met geluk twee. Een dobermann kan zeg maar acht pups werpen in één nest. Uitgaande van dekgeld = prijs van één pup, prijs die ik voor Aidan betaald heb is 1000 euro, dan heb je met een nestje van acht pups een brutowinst van 7000 euro, en daar gaan dan alleen de onkosten nog vanaf - die hetzelfde zijn als voor een nest van een goedkoper ras.

Toen Aidan met vier maanden OCD ontwikkelde, heb ik direkt de fokkers gebeld en hen gewaarschuwd. En gevraagd om de gebruikte combinatie reu/teef niet meer te herhalen. Maar wat denk je dat de kans daarop is? Het is zowat een kwart jaarsalaris dat je even verdient met één nest, geen klein extraatje. En dat werkt toch een vorm van corruptie in de hand.
Zoek stok!
Zeer actief

Kyra- schreef:
Zoek stok! schreef: Of ik mijn teef castreer, is mijn zaak. Als jij er niet op vertrouwt dat je pupkopers niet met een ongezonde teef gaan fokken, heb je de verkeerde pupkopers uitgezocht. Op HD ga ik wel rontgenen omdat ik het handig vind om voor de sport te weten. Maar op ED waarschijnlijk niet. Ik vind dat je als fokker ook weer niet moet overdrijven in je regels, de hond is niet meer je eigendom :wink:
Is zeker jou zaak en dat moet je ook zo houden. Geen idee of jij wel of niet van plan bent met een hond te gebruiken voor de fok met HD of welke niet 100 gezond is weet ik niet maar ik zal er wel alles aandoen om te voorkomen dat een ongezonde hond
word gebruikt voor de fok welke ik gefokt heb. Mss 1 van de rede waarom ik het niet echt nodig vind om te fokken.

Hond is mss dan wel niet meer mijn eigendom maar ik denk dat wanneer je je als fokker betrokken voel bij je fokprodukt en ook in een negatieve situatie verantwoordelijk voel dat je best iets meer mag vragen van asp kopers. Gaan ze hiermee niet akkoord dan krijgen ze niet eens een pup.
Uiteindelijk draait het om vertrouwen en niet om het tekenen van een contract, want ik neem aan dat je weet dat allerlei voorwaarden in zo'n contract niet houden voor een rechter?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

De advies prijs van de Rottweiler is 900 euro is vorig jaar net omhoog gegaan daarvoor was het 750 euro maar iedereen vroeg bijna steeds 850 euro ong. De meeste fokkers vragen tussen de 900 a 1000 euro maar hoger ook wel..

Het dekgeld ligt tussen de 350 en 500 euro
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”