Het is gewoon heel grappig wat ze zegttwinkeltje schreef:dit noem ik reldellenFrenk schreef:smoekie schreef:En geloof me, ik kan heel heel goed tegen kritiek hoor
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
tis weer komkommer tijdmalinois schreef: jij oordeelt dus bij voorbaat al dat ze overgeleverd zijn aan een vreemde omgeving zonder eigen dingen etc. Misschien zijn ze dat wel gewend zoals bij mij... dat bedoel ik er mee... ze hebben hier niks in de kennel... ja stro of hooi in de winter in het nachthok...
En dat is niet nodig mochten ze naar een pension gaan want daar hebben ze een binnenkennel.
En ja ik neem ook mn eigen brokken mee... maar wel netjes met voor elke hond een maatbeker waarop aangestreept wat ze moeten krijgen met hun naam op de aparte maatbekers.
Wie of wat veroordeel ik hier joh. Ik vind het alleen persoonlijk niets om mijn hond (onze honden) naar een vreemde omgeving te brengen zonder iets van thuis zo simpel is dat, hoe moeilijk is dat om dat te begrijpen? Alles went voor honden, dus ja ook dat, maar onze honden hoeven daar niet aan te wennen, omdat ons dat wat onze honden betreft gevoelsmatig tegen de borst stuit, wat een ander met zijn hond doet, moet diegene voor zichzelf en de hond weten, wij voelen ons hier beter bij, niks mis mee lijkt mij hoor.
Net zo goed als hun eigen eten, het zijn al van die mekkeraars wat eten betreft, dan ga ik het risico niet lopen dat ze daar niet of slecht gaan eten terwijl dat niet nodig is.
En nee, wij nemen geen bekers mee voor de honden met daarop aangestreept wie en hoeveel ze moeten krijgen omdat wij gewoon volle dichte zakken voer voor ze meenemen en het geen issue is hoeveel ze moeten krijgen, als ze het maar gewoon de hele dag tot hun beschikking hebben. Thats it.
Aangezien ik thuis net zoals mijn moeder dat bij haar thuis doet, elke dag de bak bijvul, en meerdere malen per dag het water ververs, lijkt me dat ik echt wel kan zien dat ze eet. Op het moment dat ik in de ochtend een volle bak aantref van de dag ervoor zou ik er op gaan letten, maar dat is niet aan de orde. Net zo min als dat dat het geval is in het pension.malinois schreef: dan weet je ook niet of en wanneer een hond iets eet... dat laatste is voor mij wel belangrijk want dan kan ik niks doen met mn hond omdat ik niet weet wanneer hij gegeten heeft (dit met het oog op maagtorsies)
Ze eten wanneer ze willen eten, en aan het voer te zien wat we normaliter mee terug krijgen is wel duidelijk dat ze goed eten, dat samen met wat zij van het pension zegt heeft ons nog nooit reden tot ongerustheid gegeven, eten ze op de 1e dag na alle resterende dagen gewoon goed.
Voor jou is dat zo te lezen anders (maagtorsies), dus ja daar handel je dan ook weer naar. Lijkt mij ook niet meer dan logisch
Nee,ze zat inderdaad niet voor Jan lul op die metacam nee. Maar aangezien ze de week voor de vakantie zo goed opknapte en dezelfde hoeveelheden metacam kreeg en desondanks steeds beter werd en de vrijdag zelfs zo goed dat er niets aan de hand leek, durfde ik het niet aan om met de metacam te stoppen om te zien of het niet meer nog nodig was daar we die zaterdag op vakantie zouden gaan, en vandaar ook dat ik in overleg met de DA heb besloten om haar in de vakantie voor de zekerheid aan de metacam zou houden om na de vakantie daarmee te stoppen (afbouwen)malinois schreef: maar dan is ie toch nog niet beter? Hij zit toch niet voor jan lul op die metacam?Ik stop hier rustig een dag of 2 om te kijken of ze nog reageren... dan weet je ook of je het door moet blijven geven..
Zouden we niet op vakantie gaan had ik haar vanaf de vrijdag al waarschijnlijk niks meer gegeven, maar ik wilde zeker zijn dat als ze toch nog ergens last van zou hebben, ze daar tijdens het verblijf last van zou hebben, dus ja, misschien heeft ze het tijdens het verblijf wel voor jan lul gekregen, feit is dat ik haar na de vakantie ervan afgehaald heb, en ze het inderdaad niet meer nodig heeft, en hoogst waarschijnlijk toch zichzelf bezeerd heeft tijdens 1 van haar fanatieke springbeurten die ze dagelijks heeft als er weer eens iemand met zijn vingers aan de bel drukt
smoekie schreef: Mijn hond heeft wel tanden, die heeft nergens last van, die van mijn moeder niet, en daar zijn we heel lang mee bezig geweest, tot ze uiteindelijk eens iets heel simpels kreeg (cesar) en dag ging er hartstikke goed in, en daar zijn we ook bij gebleven wat haar betreft.
Dat jij het troep vind moet jij weten, ik vind van niet, dat heeft niets te maken met het wel of geen zin hebben om ze te voeren zoals jij doet, jij doet het simpelweg op jouw manier, en ik doe het op mijn manier. De mensen zijn in de loop der jaren gewoon helemaal gek gemaakt wat betreft voedingen voor honden. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten geven, ze worden gek gemaakt dat ze voeding moeten geven waar weet ik veel wat in zit, of waar iets juist niet in zit, uiteraard met bijbehorend prijskaartje, niet dat dat verder wat uitmaakt, maar ik heb mijn ouders en hun honden als voorbeeld, en ik draai simpelweg niet mee in die massashit van gezondheidsfreaks die stellen dat dingen als bonzo of frolic not done is.
Dat jij dat wel doet, nogmaals is jouw ding, prima daar heb ik respect voor, maar men mag hier wel eens leren respect te hebben voor de andere manier van opvoeden zoals een ander dat doet, en niet zijn of haar mening bij iemand door de strot proberen te duwen door dingen als slecht/troep en weet ik veel wat nog meer af te schilderen of noem maar op omdat iets jouw ding niet is, of omdat het jouw goedkeuring niet kan wegdragen.
Ik ben niet iemand die alles wat men bewijst ook direct voor waar aanneemt, of het leven instelt naar wat men allemaal bewezen heeft ongeacht wat, er zijn zoveel dingen bewezen, en tegen elk bewezen onderzoek staat 9 van de 10 x weer een ander onderzoek die weer een ander resultaat geeft. Zo is dat met voeding voor ons, zo is dat met zuigelingenvoeding/potjes etc en zo is dat ongetwijfeld niet anders als het gaat om hondenvoeding.malinois schreef: het is bewezen dat het zooi is... dus dat is niks geen mening, dat zijn feiten.
Ik heb een vrij goedkope brok, veel goedkoper dan al jouw cesarretjes en frolicjes bij elkaar hoor... maar ik weet wel dat het een hele goede brok is, zonder enige zooi er in. Verder voer ik AHV en dat is in mijn ogen een goede en goedkope KVV. Wederom vele malen goedkoper dan die zogenaamde goede zooi van cesar, frolic en Bonzo, dus goedkoop hoeft zeker niet slecht te zijn. Je moet alleen er wel wat voor over hebben dus goed zoeken.
Simpel voorbeeld maar wat hier totaal niets mee te maken heeft, zo is ooit bewezen dat het beter zou zijn om de kinderen op de buik te laten slapen om wiegedood te voorkomen, jaren later komt men daar weer van terug en adviseert men juist om de kinderen op de rug te laten slapen juist weer om wiegedood te voorkomen.
Die voedingen die er in de loop der tijd zijn gekomen (vroeger had je gewoon niet zo veel, toen was bonzo 1 van de standaard soorten voeding, we hebben later ook royal canin gehad, Eukanuba e.d. De Eukanuba die ik destijds voor Nell had toen ze klein was, was ineens uit de schappen verdwenen (duur, maar ze deed het er goed op) en daarna zijn we op pedigree uitgekomen waar ook alles inzit en daar goed ze het hartstikke goed op, en dat houden we ook lekker zo, haar andere brokken wisselen we gewoon af van bonzo meatballs (waar in principe ook alles inzit) met frolic. Zo heeft zij dus standaard 2 soorten staan, 1 grote bak met haar gewone voer, en 1 met die frolic of bonzo, en als ik haar haar gang zou laten gaan, zou ze het alleen bij de frolic of bonzo houden, dus die vul ik dagelijks halfvol en haar gewone vol.
Dus kortom, jij geeft jouw honden lekker datgene waar jij je goed bij voelt, en ik doe dat precies hetzelfde met datgene waar ik me goed bij voel, maar meer nog waar de hond zich goed bij voelt, en op reageert. En of dat nou duurder of goedkoper is dan weet ik veel welk ander voer zal mij een worst zijn, ik kijk niet op een prijskaartje, ik kijk naar hoe de hond het er op doet etc. Die van eukanuba was vlak 15 euro voor een anderhalf kilo pak, tegenover 5 euro voor pedigree, who cares.
Dan kan er bewezen zijn dat pak AH vele malen beter en goedkoper is dat het pak van Bonzo/Frolic, als mijn hond die van de AH niet moet,en of daar losse flodders van schijt dan ga ik onderzoek of geen onderzoek over op een pak waar hij het wel goed op doet, en welke hij lekker vindt
Daarbij heb ik mijn eigen ouders als voorbeeld hoe zij het altijd met de honden hebben gedaan, en nagenoeg alle honden die ze hebben gehad zijn dik tegen de 15-16 jaar geworden op standaard dingen als bonzo, verse pens etc.
Dus het is zeer zeker niet een gebrek aan goed zoeken, maar het houden bij iets waar de honden het goed op doen. En ja dat dagelijkse kleine bakje cesar hoorde daar ook bij
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wat denk je met zo'n houding te bereiken, eigenlijk?smoekie schreef:tis weer komkommer tijd
Zeiken om het zeiken noemen we dit ook wel eens

- smoekie
- Zeer actief
twinkeltje schreef:willen jullie AUB geen rel van dit topic maken
er valt niet door te komen met die lappen Qoutes
Tja ik ben zo beleeft om simpelweg iedereen netjes van antwoord te blijven voorzien
Ehm Frenk, het was meer als grapje bedoelt hoor dat je niet zo moest zeurenFrenk schreef:Ik zeur niet, ik vind jouw manier van forummen bijzonder irritant en storend. Dus als je wilt dat ik je serieus blijf nemen, doe er dan aub iets aan.
Verder heb ik geen bernersennen, maar was ik het eens met forummer bernersennenfan. En Nell stond toch nog steeds op medicatie en haar probleem was toch pas een paar dagen daarvoor? Dat noem ik geen goede gezondheid
Dat jij mijn manier van forummen irritant en storend vindt kan ik niks aan doen, that’s me deal with it, en get over it
Wat betreft Nell haar gezondheid, zie het medische gedeelte als je werkelijk geïnteresseerd bent, of blader gewoon even het boekwerk iets terug, dan vindt je ongetwijfeld het antwoord op je vraag, en dan zul je ook lezen hoe haar gezondheid was op het moment dat ze wegging.
Ik doe niet aangebrand, maar wordt er wel een klein beetje moe van dat mensen hier schijnbaar niet goed kunnen lezen, en elke keer weer terug in herhaling vallen terwijl een antwoord op iets allang al gegeven is, vandaar dat ik mensen er op attendeer goed te lezen, zo hoeven er ook geen overbodige vragen gesteld te wordenFrenk schreef: Doe eens niet zo aangebrand. Enjo vertelt simpelweg hoe zij het doet.
Tja komt voor jou misschien heel vreemd over, maar feit dat ik nog steeds netjes iedereen te woord sta, en nog steeds uitleg geeft lijkt me dat wel te bewijzen, zou dat niet zo zijn, zou ik halverwege pagina 2 waarschijnlijk al gestopt zijn met antwoord geven en om een slotje gevraagd aangezien het allang al niet meer over het gedoe van de hond ging maar het wijzen van de vinger naar….Frenk schreef:smoekie schreef:En geloof me, ik kan heel heel goed tegen kritiek hoor
Mooi woord hetwinkeltje schreef:dit noem ik reldellenFrenk schreef:smoekie schreef:En geloof me, ik kan heel heel goed tegen kritiek hoor
Goed onthouden he
Dat ben ik nou helemaal met je eensFrenk schreef: Het is gewoon heel grappig wat ze zegt
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Even terug naar waar het nou over ging. Ik snap er geen hout van. Je hond heeft een week (of langer? zie ik het over het hoofd ergens?) geen eten gehad? Gewoon niets? Omdat men dacht dat het allemaal voor de andere hond was? En dan gaat er nergens een belletje rinkelen: gut, misschien wil die andere hond ook wel eten?
Wat is dat voor een toko? Ik bracht er van mijn levensdagen nooit meer mijn honden. Hoe kan je nou een hond dagenlang geen eten geven, omdat je denkt dat het voor de andere hond is?
Zo van: oh, dan hoeft die niet ofzo?
Ik ben echt verbijsterd.
Of ik begrijp het verkeerd, dat kan ook natuurlijk.
Wat is dat voor een toko? Ik bracht er van mijn levensdagen nooit meer mijn honden. Hoe kan je nou een hond dagenlang geen eten geven, omdat je denkt dat het voor de andere hond is?
Ik ben echt verbijsterd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- smoekie
- Zeer actief
En dat vraag jij aan mijFrenk schreef:Wat denk je met zo'n houding te bereiken, eigenlijk?smoekie schreef:tis weer komkommer tijd
Zeiken om het zeiken noemen we dit ook wel eens
Ik zou zeggen lees mijn openingspost, dan de rest van de antwoorden, en ook daarin vind je ergens tussen die verwijten het antwoord wel.
maarre wel goed lezen he
- smoekie
- Zeer actief
Roelfien schreef:Even terug naar waar het nou over ging. Ik snap er geen hout van. Je hond heeft een week (of langer? zie ik het over het hoofd ergens?) geen eten gehad? Gewoon niets? Omdat men dacht dat het allemaal voor de andere hond was? En dan gaat er nergens een belletje rinkelen: gut, misschien wil die andere hond ook wel eten?
Ik ben echt verbijsterd.
Weet je dat ik je eigenlijk bijna geen antwoord hierop meer durf tegen
Maarre ja, daar komt het in het kort op neer, maar who cares!! Ik had een papiertje bij het pension achter moeten laten waar ze al sinds geboorte komen, met hun eigen welbekende standaarddingen, en had ik dat gedaan was bovenstaand dus niet gebeurt, en is het kort gezegd mijn eigen schuld.
Ach ja, wie zijn billen brand moet op de blaren zitten he. Verbaasd me dat ik die opmerking nog niet ben tegengekomen :sst:
Dus ja de hond waar het hier om gaat heeft dus inderdaad 11 dgn niet haar eten gehad, maar he, waarschijnlijk heeft ze heus wel 1 of 2 brokjes frolic of bonzo meegepikt, dus ze heeft niet zonder gezeten, en die 1100 gr dat ze afgevallen is? Men dat maakt toch niet uit voor een hond van net 5000 gr. Dat zit er zo weer aan joh. Hoe langer dit topic duurt hoe meer ik mezelf de vraag stel waarom ik een dergelijke vraag hier heb gesteld. Stelt allemaal niks voor. Wat maakt het tegenwoordig nog uit dat je je hond uitgemergeld uit een pension haal,belangrijker is natuurlijk dat jij (ik dus) als eigenaar beter had moeten weten en een a4 met daarop de tekst SYLL 1x PER DAG CESAR, want he, stel je voor dat je het ze niet goed uitlegt, stel je voor dat ze het niet meer weten ondanks dat ze sinds jaar en dag op de hond past, en stel je voor dat ze niet hoort wat je haar verteld als je de honden brengt
Dat is het enige wat hier schijnt te tellen. Wie is de schuldige. Waar het om gaat maakt niet uit, wel wiens schuld het is, en tja daar zijn de meningen een klein bischen over verdeeld
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hm, ik lees nu op pagina twee dat de hond wellicht wel eten heeft aangeboden gekregen, maar niet heeft gegeten. Ook raar dat dat niet opgevallen is.
Mijn katten gaan ook bijna jaarlijks voor de vakantie naar pension en eentje is dan ook een slechte eter, maar ze houden haar wel goed in de gaten en sluiten haar desnoods een paar uurtjes per dag apart met een bakje brokjes (ze vreet geen blik) om te zorgen dat ze toch de kans krijgt om te eten. Dus laat staan bij honden, daar zie je dat als pensionhouder toch vrij snel dat het niet goed gaat met de hond? Echt, ik zou mijn honden daar nooit, maar dan ook nooit meer naar toe sturen.
Mijn katten gaan ook bijna jaarlijks voor de vakantie naar pension en eentje is dan ook een slechte eter, maar ze houden haar wel goed in de gaten en sluiten haar desnoods een paar uurtjes per dag apart met een bakje brokjes (ze vreet geen blik) om te zorgen dat ze toch de kans krijgt om te eten. Dus laat staan bij honden, daar zie je dat als pensionhouder toch vrij snel dat het niet goed gaat met de hond? Echt, ik zou mijn honden daar nooit, maar dan ook nooit meer naar toe sturen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb er maar een klein gedeelte uitgepikt anders worden de boekwerken nog groter... het gaat dus over het geheel voor de duidelijkheid maar daar heb ik geen zin in om dat allemaal te quoten.smoekie schreef:we hebben later ook royal canin gehad, Eukanuba e.d. De Eukanuba die ik destijds voor Nell had toen ze klein was, was ineens uit de schappen verdwenen (duur, maar ze deed het er goed op) en daarna zijn we op pedigree uitgekomen waar ook alles inzit en daar goed ze het hartstikke goed op, en dat houden we ook lekker zo, haar andere brokken wisselen we gewoon af van bonzo meatballs (waar in principe ook alles inzit) met frolic.
Je noemt nu ook net alle merken op waarvan bekend is dat ze slecht zijn...
Bij de geexpandeerde wil ik alleen nog Caracroc geven indien een hond geen geperste brok kan hebben (zoals mn oudste dober).
En de prijs is toch best belangrijk als je 5 grote honden hebt zoals ik... en er zo'n 20 kg. per week aan voer doorgaat. Nog niet de KVV meegerekent die ze af en toe krijgen of vers. Ik heb niet zo'n mooi boompje in de tuin die van die mooie briefjes laat vallen in de herfst ofzo.
Heb je je nooit afgevraagd waar die oranje drollen vandaan komen bij frolic? Ik snap dat niet hoor, die zijn werkelijk van veraf herkenbaar en geen dier die daarvan wil eten, kraaien bijv. laten die lichtgevende poepjes altijd netjes liggen, die van mijn honden zijn na een paar uur bijna compleet verdwenen...
Ja als een hond oud is en niet zo lang meer heeft krijgt hij hier wat hij wil...maar dan nog altijd eerder blikvoer dan chemische rotzooi maar dat is echt oud en geen jonge hond die nog een lang, sportief en gezond leven moet leiden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik kan het gewoon niet geloven dat een pension willens en wetens een dier uithongert, dus ik weet nog steeds niet hoe ik dit moet begrijpen idd.smoekie schreef:Roelfien schreef:Even terug naar waar het nou over ging. Ik snap er geen hout van. Je hond heeft een week (of langer? zie ik het over het hoofd ergens?) geen eten gehad? Gewoon niets? Omdat men dacht dat het allemaal voor de andere hond was? En dan gaat er nergens een belletje rinkelen: gut, misschien wil die andere hond ook wel eten?
Ik ben echt verbijsterd.
Weet je dat ik je eigenlijk bijna geen antwoord hierop meer durf tegen![]()
Maarre ja, daar komt het in het kort op neer, maar who cares!! Ik had een papiertje bij het pension achter moeten laten waar ze al sinds geboorte komen, met hun eigen welbekende standaarddingen, en had ik dat gedaan was bovenstaand dus niet gebeurt, en is het kort gezegd mijn eigen schuld.
Ach ja, wie zijn billen brand moet op de blaren zitten he. Verbaasd me dat ik die opmerking nog niet ben tegengekomen :sst:
Dus ja de hond waar het hier om gaat heeft dus inderdaad 11 dgn niet haar eten gehad, maar he, waarschijnlijk heeft ze heus wel 1 of 2 brokjes frolic of bonzo meegepikt, dus ze heeft niet zonder gezeten, en die 1100 gr dat ze afgevallen is? Men dat maakt toch niet uit voor een hond van net 5000 gr. Dat zit er zo weer aan joh. Hoe langer dit topic duurt hoe meer ik mezelf de vraag stel waarom ik een dergelijke vraag hier heb gesteld. Stelt allemaal niks voor. Wat maakt het tegenwoordig nog uit dat je je hond uitgemergeld uit een pension haal,belangrijker is natuurlijk dat jij (ik dus) als eigenaar beter had moeten weten en een a4 met daarop de tekst SYLL 1x PER DAG CESAR, want he, stel je voor dat je het ze niet goed uitlegt, stel je voor dat ze het niet meer weten ondanks dat ze sinds jaar en dag op de hond past, en stel je voor dat ze niet hoort wat je haar verteld als je de honden brengt
Dat is het enige wat hier schijnt te tellen. Wie is de schuldige. Waar het om gaat maakt niet uit, wel wiens schuld het is, en tja daar zijn de meningen een klein bischen over verdeeld
Als er voer staat, de hele dag, dan heeft ze de kans om wat mee te pakken idd. wat ze wellicht ook vast gedaan heeft. Als ze honger krijgen eten ze wel een keer lijkt me.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik weet niet of anderen er zo tegenaan kijken, maar als je dat uit mijn reacties opmaakt begrijp je me wederom verkeerd.smoekie schreef:
Ik had een papiertje bij het pension achter moeten laten waar ze al sinds geboorte komen, met hun eigen welbekende standaarddingen, en had ik dat gedaan was bovenstaand dus niet gebeurt, en is het kort gezegd mijn eigen schuld.
Wat ik wilde zeggen is, dat het misschien verstandig is om in het vervolg wel altijd een briefje per hond te maken om dit soort dingen te voorkomen.
Dus dat je wat leert uit de fout die het pension heeft gemaakt, zodat zulke fouten niet meer gemaakt kunnen worden als je er een beetje extra moeite voor doet.
Want ja, het is een grove fout van het pension, maar aan de andere kant zou ik mezelf dus echt voor mijn kop slaan als mij dit was overkomen.
Want hoe dan ook, ik had het kunnen voorkomen door iets meer moeite te doen en voor elke hond afzonderlijk een briefje en doosje/tasje mee te geven.
Zeker na de vorige keer waarbij er ook al iets mis is gegaan.
Ik snap dat je daar niet aan gedacht hebt omdat het pension zelf al aangaf dat het niet meer zou gebeuren, maar zoals je dus nu hebt ervaren, kun je daar niet vanuit gaan.
Daarom zou ik ervoor kiezen om voortaan elke vakantie wél voor elke hond apart iets mee te geven met beschrijving.
Als er dan nog iets fout zou gaan, kun je iig zeggen dat jij echt alles hebt gedaan om ervoor te zorgen dat het goed gaat, en dan pas vind ik dat het pension degene is die alles volledig valt te verwijten.
Neemt trouwens niet weg dat ik het netjes vind dat ze hun fout toe hebben gegeven en jullie tegemoed zijn gekomen in de kosten.

-
Mojuan
- Zeer actief
Om even te reageren op het Frolic gebeuren.
Wat ik vooral gevaarlijk vind aan Frolic als voeding geven, is dat het veel te veel zout bevat.
Er zijn ontzettend veel honden al geweest die nierproblemen hebben gekregen doordat ze Frolic als hoofdvoeding kregen.
Het kan geen kwaad om af en toe één zo'n brokje als snoepje te geven.
Maar elke dag een halve bak, is echt gevaarlijk.
Wat je verder voert zal ik niet over beginnen, maar de zouten in de Frolic vind ik wel zorgwekkend om eerlijk te zijn.
En voordat je dit weer opvat als kritiek: ik zeg dit om je te helpen en je de ellende van een nierprobleem bij je honden te besparen.
Wat ik vooral gevaarlijk vind aan Frolic als voeding geven, is dat het veel te veel zout bevat.
Er zijn ontzettend veel honden al geweest die nierproblemen hebben gekregen doordat ze Frolic als hoofdvoeding kregen.
Wat je verder voert zal ik niet over beginnen, maar de zouten in de Frolic vind ik wel zorgwekkend om eerlijk te zijn.
En voordat je dit weer opvat als kritiek: ik zeg dit om je te helpen en je de ellende van een nierprobleem bij je honden te besparen.

- smoekie
- Zeer actief
Inderdaad, het voer voor de andere 2 werd gewoon neergezet, maar de cesar voor de jongste werd dus vergeten omdat zij dacht dat het reservebakjes waren voor mijn hond.Roelfien schreef:Hm, ik lees nu op pagina twee dat de hond wellicht wel eten heeft aangeboden gekregen, maar niet heeft gegeten. Ook raar dat dat niet opgevallen is.
Ik ben inderdaad al op zoek geweest naar een ander pension, en na de vakantie gaan we daar op ons gemak eens een kijkje nemen hoe het er daar aan toe gaat e.d.
Gr.smoekie
Dit is weer een heel andere discussie die zomaar ook weer 4 pagina’s zou kunnen gaan beslaan en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Carocroc hebben ze trouwens ook nog gehad en daar deden ze het nog wel redelijk goed op, ware het niet dat ze de gehele dag door aan het ruften waren en dat je de drollen toch echt niet zo op kon pakken, en dat is toch ook wel belangrijk lijkt mij persoonlijk. Ik zie het niet zitten om dag in dag uit met een knijper op mijn neus te moeten lopen of na elke drol die er neergelegd wordt te moeten soppen.malinois schreef:
ik heb er maar een klein gedeelte uitgepikt anders worden de boekwerken nog groter... het gaat dus over het geheel voor de duidelijkheid maar daar heb ik geen zin in om dat allemaal te quoten.
Je noemt nu ook net alle merken op waarvan bekend is dat ze slecht zijn...En ja ik heb ook Eukanuba gevoerd en daar deed mn hond het best goed op... Tot ik iets verder ging kijken dan mn neus lang is. En dan kom je bij de brokken uit op de geperste brokken zoals Cavom, Bevo, Prins en Barca.
Bij de geexpandeerde wil ik alleen nog Caracroc geven indien een hond geen geperste brok kan hebben (zoals mn oudste dober).
En de prijs is toch best belangrijk als je 5 grote honden hebt zoals ik... en er zo'n 20 kg. per week aan voer doorgaat. Nog niet de KVV meegerekent die ze af en toe krijgen of vers. Ik heb niet zo'n mooi boompje in de tuin die van die mooie briefjes laat vallen in de herfst ofzo.
Heb je je nooit afgevraagd waar die oranje drollen vandaan komen bij frolic? Ik snap dat niet hoor, die zijn werkelijk van veraf herkenbaar en geen dier die daarvan wil eten, kraaien bijv. laten die lichtgevende poepjes altijd netjes liggen, die van mijn honden zijn na een paar uur bijna compleet verdwenen...![]()
Ja als een hond oud is en niet zo lang meer heeft krijgt hij hier wat hij wil...maar dan nog altijd eerder blikvoer dan chemische rotzooi maar dat is echt oud en geen jonge hond die nog een lang, sportief en gezond leven moet leiden.
Van jou kan ik inderdaad wel begrijpen dat jij naar het prijskaartje kijkt als je 5 grote honden hebt, maar ik heb er maar 1, en mijn moeder maar 2, en allen zijn het kleine jacks, dus dan let je daar niet op, wij kijken dan gewoon waar de honden het goed op doen, en hebben wat dat betreft ook geen boompje met van die mooie briefjes nodig
Tuurlijk weet ik waar die oranje drollen vandaan komen als die er liggen, maar Frolic is voor hun ook geen hoofdvoeding, dat staat in een klein bakje bij.
Wij stonden ook raar te kijken dat alle bakjes van die kleine nog in de tas zaten, en bij navraag bleek dus dat ze die vergeten was omdat ze in de veronderstelling verkeerde dat het reservebakjes voor mijn hond warenmalinois schreef:ik kan het gewoon niet geloven dat een pension willens en wetens een dier uithongert, dus ik weet nog steeds niet hoe ik dit moet begrijpen idd.
Als er voer staat, de hele dag, dan heeft ze de kans om wat mee te pakken idd. wat ze wellicht ook vast gedaan heeft. Als ze honger krijgen eten ze wel een keer lijkt me.
Nou ja, bovenstaand is in ieder geval een indruk die ik krijg van sommige reacties, en nee er is door niemand letterlijk gezegd eigen schuld dikke bult, maar dat is wel wat je er indirect uit op kunt maken, en als je van jezelf weet dat je niks nagelaten hebt (en ook je moeder niet), en vertrouwd op de kundigheid van iemand waar je al jaren komt, en die je duidelijk uitgelegd hebt hoe en wat is dat wel bitter te lezen ja. Zeker omdat dat mijn vraag niet was, maar men het leuker scheen te vinden om daar maar over door te blijven gaanPaulala schreef:Ik weet niet of anderen er zo tegenaan kijken, maar als je dat uit mijn reacties opmaakt begrijp je me wederom verkeerd.smoekie schreef:
Ik had een papiertje bij het pension achter moeten laten waar ze al sinds geboorte komen, met hun eigen welbekende standaarddingen, en had ik dat gedaan was bovenstaand dus niet gebeurt, en is het kort gezegd mijn eigen schuld.
Wat ik wilde zeggen is, dat het misschien verstandig is om in het vervolg wel altijd een briefje per hond te maken om dit soort dingen te voorkomen.
Dus dat je wat leert uit de fout die het pension heeft gemaakt, zodat zulke fouten niet meer gemaakt kunnen worden als je er een beetje extra moeite voor doet.
Want ja, het is een grove fout van het pension, maar aan de andere kant zou ik mezelf dus echt voor mijn kop slaan als mij dit was overkomen.
Want hoe dan ook, ik had het kunnen voorkomen door iets meer moeite te doen en voor elke hond afzonderlijk een briefje en doosje/tasje mee te geven.
Zeker na de vorige keer waarbij er ook al iets mis is gegaan.
Ik snap dat je daar niet aan gedacht hebt omdat het pension zelf al aangaf dat het niet meer zou gebeuren, maar zoals je dus nu hebt ervaren, kun je daar niet vanuit gaan.
Daarom zou ik ervoor kiezen om voortaan elke vakantie wél voor elke hond apart iets mee te geven met beschrijving.
Als er dan nog iets fout zou gaan, kun je iig zeggen dat jij echt alles hebt gedaan om ervoor te zorgen dat het goed gaat, en dan pas vind ik dat het pension degene is die alles volledig valt te verwijten.
Neemt trouwens niet weg dat ik het netjes vind dat ze hun fout toe hebben gegeven en jullie tegemoed zijn gekomen in de kosten.
Soms kun je pas oordelen over iets als je weet hoe het er ergens aan toe gaat, en ik had misschien wel een lijstje bovenop de al jarenlang bekende instructies kunnen geven, die hadden daar gewoon kwijtgeraakt omdat zij nagenoeg alleen met een pc werken, en die papiertjes echt niet gelezen worden al zouden ze niet zoek raken. Maar goed ook daar kun je weer tot in ellende aan toe over door discussiëren.
Ik ben allang al blij dat men de grove fout inziet en inderdaad behalve excuses ook het geld voor haar terugstorten.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kom ik ook nog even
Begin dit jaar zijn mijn 2 honden ook in pension geweest omdat ik een paar dagen weg ging.Niet iedereen heeft de luxe van familie die je dieren kan opvangen dus ja,heel soms moeten huis dieren in pension omdat je buiten je huisdieren om ook nog een leven hebt.
Max en Bente hadden daar een van hun eigen matrassen mee zodat ze iets van thuis hadden.Ook heb ik de pensionhoudster duidelijk gezegd ze zeer matig te voeren en dat schreef ze op.
Een paar dagen later heb ik ze opgehaald en waren ze prima in orde.Nu hoeven ze allebei geen speciaal voer te hebben,maar had een van hen dat wel gemoeten dan had ik het denk ik apart verpakt en duidelijk aangegeven.
Net zo duidelijk als ik gezegd had dat ze matig gevoerd moesten worden.En als je dat doet dan ga je er van uit dat dat ook gebeurt;tenslotte betaal je voor een goede verzorging en daar hoort bij dat een hond niet graatmager wordt.
@Smoekie,even over dat voer:kijk eens of je je hond niet iets anders dan Cesar of zo kunt geven want het is 90% water waar je een kapitaal voor een chique verpakking betaalt.
Frolic is echt heel zout en wordt alleen maar zo veel verkocht doordat heel veel mensen het alleen als beloningsvoer gebruiken.
Google eens op "de waarheid over brokken" en er gaat een wereld voor je open
Begin dit jaar zijn mijn 2 honden ook in pension geweest omdat ik een paar dagen weg ging.Niet iedereen heeft de luxe van familie die je dieren kan opvangen dus ja,heel soms moeten huis dieren in pension omdat je buiten je huisdieren om ook nog een leven hebt.
Max en Bente hadden daar een van hun eigen matrassen mee zodat ze iets van thuis hadden.Ook heb ik de pensionhoudster duidelijk gezegd ze zeer matig te voeren en dat schreef ze op.
Een paar dagen later heb ik ze opgehaald en waren ze prima in orde.Nu hoeven ze allebei geen speciaal voer te hebben,maar had een van hen dat wel gemoeten dan had ik het denk ik apart verpakt en duidelijk aangegeven.
Net zo duidelijk als ik gezegd had dat ze matig gevoerd moesten worden.En als je dat doet dan ga je er van uit dat dat ook gebeurt;tenslotte betaal je voor een goede verzorging en daar hoort bij dat een hond niet graatmager wordt.
@Smoekie,even over dat voer:kijk eens of je je hond niet iets anders dan Cesar of zo kunt geven want het is 90% water waar je een kapitaal voor een chique verpakking betaalt.
Frolic is echt heel zout en wordt alleen maar zo veel verkocht doordat heel veel mensen het alleen als beloningsvoer gebruiken.
Laatst gewijzigd door marian* op 08 jul 2009 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- smoekie
- Zeer actief
Paulala schreef:Om even te reageren op het Frolic gebeuren.
Inderdaad, Frolic bevat in tegenstelling tot veel andere soorten meer zout, en zou je hond hele grote bakken frolic elke dag weer opvreten dan kan je misschien op een dag te maken krijgen met nierproblemen, net zo goed als jou als volwassenen dat kan gebeuren als je te veel zout eet. Maar daar let je bij jezelf op, dus ook bij de hond. Tenminste wij tot een bepaalde hoogte wel.
IK ben van mening dat alles “troep” is, over welk voer je het ook hebt, van vers tot diepvries. Dat wat wij niet meer eten wordt verwerkt voor de hond. Dus waar je het nou ook over hebt, welk soort dan ook tis allemaal troep.
En inderdaad hoef je verder niet te beginnen over de rest (bonzo-pedigree) want zoals ik al meerdere malen heb gezegd, iedereen doet datgene wat hij of zij goed acht, en dat jij van mening bent dat dat wat ik geef niet goed is, is jouw goed recht, net zo goed als dat ik het recht heb om niet alles te geloven wat er verteld wordt over andere soorten voer. Hier doen die van ons het goed op, daar hebben de andere het altijd goed op gedaan dus voor mij geen reden om van voeding te veranderen om andere weer andere soorten voeding gebruiken voor hun hond omdat ze daar meer voordeel van inzien.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Euh...je noemt nu steeds de AH brokken, ongetwijfeld omdat ik die genoemd heb. Ik noemde die omdat het nog altijd beter is dan frolic, bonzo en cesar en ik was in de veronderstelling dat je frolic en bonzo geeft vanwege de prijs. Dit even ter verduidelijking. Het is dus niet zo dat ik AH brokken zo geweldig vind 

Linda, Izzie en Bram
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
smoekie schreef:IK ben van mening dat alles “troep” is, over welk voer je het ook hebt, van vers tot diepvries. Dat wat wij niet meer eten wordt verwerkt voor de hond. Dus waar je het nou ook over hebt, welk soort dan ook tis allemaal troep.
Biefstuk vind ik zelf veel te lekker,dus die eet ik zelf wel op.Mogen mijn honden de slokdarm enz hebben
De enige manier waarop dat houdbaar gemaakt wordt is invriezen.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
En hiermee toon je aan dat je je nog nooit echt verdiept hebt in voeding voor honden. Geeft niet hoor, maar ga dan niet zo hard roepen dat je het zo goed weet en dat iedereen zijn of haar mening heeft. De kwaliteit van voer voor honden heeft geen klap te maken met wat wij wel of niet eten.smoekie schreef:IK ben van mening dat alles “troep” is, over welk voer je het ook hebt, van vers tot diepvries. Dat wat wij niet meer eten wordt verwerkt voor de hond. Dus waar je het nou ook over hebt, welk soort dan ook tis allemaal troep.

Linda, Izzie en Bram
- smoekie
- Zeer actief
Weet je, ik ben die discussie nu zo ongeveer wel een klein beetje beu, niet verkeerd tegenover jou bedoelt hoor, zeker niet.marian* schreef:Kom ik ook nog even![]()
Frolic is echt heel zout en wordt alleen maar zo veel verkocht doordat heel veel mensen het alleen als beloningsvoer gebruikt.
Ik kan volgende week nog wel bezig zijn om uit te leggen waarom ik vind dat zij beter had moeten weten, en waarom ik dit gewoon ontzettend kwalijk vind, maar als het er niet ingaat bij iemand, als men vanachter die bril denkt te weten hoe het er in het pension aan toe gaat, en hoe men daar werkt, komt het toch niet aan, zo simpel is het.
Wat dat cesar gebeuren betreft, die van mij kreeg het enkel omdat ik zeker wist dat ze dat wel goed zou eten, en ze haar gewone voer niet at toen ze ziek was, buiten dat om, krijgt zij zo om de dag – 2 dagen cesar en is het niet haar hoofdvoeding.
Dat mensen hun ervaringen of hun mening ergens over willen geven is prima hoor, maar als iemand aangeeft dat zijn of haar hond het ergens goed op doet moet het wel klaar zijn. Als ik aangeef dat ik verder alles heb gedaan wat ik zou moeten en kunnen doen is het klaar, als mijn moeder daarbij ook nog eens voor de duidelijkheid het voorval van het jaar ervoor naar boven haalt en ze verzekerd krijgt dat ze er op let, is het klaar en moet je met een gerust hart weg kunnen gaan, als dat niet zo blijkt te zijn bij terugkomst en je stelt daarover een vraag op het forum hoe andere zouden reageren zit je er niet op te wachten dat men de schuld jou als eigenaar in de schoenen probeert te douwen en dat je niet genoeg moeite zou hebben gedaan terwijl je weet dat dat wel zo is, en terwijl je er al beroerd genoeg van bent dat je een uitgemergelde hond uit het hotel haalt die je niet zo weggebracht hebt.
Het medeleven is bij sommige forumleden hier ver te zoeken, en als je die dan in andere topics tegenkomt en hun reacties leest is het eigenlijk ook best wel treurig te zien dat sommige hier schijnbaar niet eens opzitten voor de hond maar puur om andere neer te halen, te beledigen, belachelijk te maken of wat dan ook, maar goed, daar ga ik verder niet op in
Googlen op de waarheid over brokken doet mij niet zo heel veel, dit zijn eenzelfde soort dingen als die altijd blijven bestaan zolang er zoveel verschillende soorten voer-voedingen zijn, zo is dat met de honden,en zo is dat ook met zuigelingenvoeding, peutervoeding etc etc etc.
thanks,
groetjes smoekie
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
smoekie schreef:Het medeleven is bij sommige forumleden hier ver te zoeken, en als je die dan in andere topics tegenkomt en hun reacties leest is het eigenlijk ook best wel treurig te zien dat sommige hier schijnbaar niet eens opzitten voor de hond maar puur om andere neer te halen, te beledigen, belachelijk te maken of wat dan ook, maar goed, daar ga ik verder niet op inzij die de schoen passen trekke hem aan zal ik maar zeggen
![]()
Welkom op hondenforum.nl
Weet je,dit forum is vaak heel hard en ook vaak heel rechtlijnig maar als je het wat beter leert kennen zul je zien dat het ook heel andere kanten kan hebben.

- smoekie
- Zeer actief
Was puur om even bij dat voorbeeld te blijven.Zoek stok! schreef:Euh...je noemt nu steeds de AH brokken, ongetwijfeld omdat ik die genoemd heb. Ik noemde die omdat het nog altijd beter is dan frolic, bonzo en cesar en ik was in de veronderstelling dat je frolic en bonzo geeft vanwege de prijs. Dit even ter verduidelijking. Het is dus niet zo dat ik AH brokken zo geweldig vind
]
Ik heb me echt wel eens verdiept in het eten van de honden hoor, en niemand wil denk ik weten wat daar allemaal in verwerkt zit. Ik ben hier niet degene die roept het zo goed te weten want dat laat ik wel aan de andere specialisten hier in dit topic over, die kunnen dat veel beter dan ikZoek stok! schreef:En hiermee toon je aan dat je je nog nooit echt verdiept hebt in voeding voor honden. Geeft niet hoor, maar ga dan niet zo hard roepen dat je het zo goed weet en dat iedereen zijn of haar mening heeft. De kwaliteit van voer voor honden heeft geen klap te maken met wat wij wel of niet eten.smoekie schreef:IK ben van mening dat alles “troep” is, over welk voer je het ook hebt, van vers tot diepvries. Dat wat wij niet meer eten wordt verwerkt voor de hond. Dus waar je het nou ook over hebt, welk soort dan ook tis allemaal troep.
Iedereen heeft hier toch zijn of haar eigen mening, wat is daar mis mee. Jij de jouwe, ik de mijne, ik hoef jou niet te overtuigen dat mijn manier van opvoeden van de hond beter is dan de jouwe, net zo min als dat jij mij moet proberen te overtuigen dat zoals jij het doet, dat veel beter is, ik blijf wat dat betreft het opvoeden van kinderen erbij halen want daar kun je het zo ongeveer wel mee vergelijken, en daarmee doet iedereen datgene wat hij of zij goed acht, prima toch, maar veroordeel een ander toch eens iets minder, en dat lijkt hier meer regel dan uitzondering te zijn, als je het niet doet zoals jij (in het algemeen genomen dan) doe je het niet goed,slecht etc etc etc
Jij vindt de kwaliteit van voer voor honden geen klap te maken hebben met wat wij wel of niet eten, maar ik vindt van wel, er zit in hondenvoer zat verwerkt wat wij als mens niet eten. En zo is er weer een punt bijgekomen waarover wij het niet eens zijn
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Trouwens,over selektief lezen gesproken.Dat kun je zelf ook goed blijkbaar want ik denk dat je dit niet gelezen hebt?
marian* schreef:Net zo duidelijk als ik gezegd had dat ze matig gevoerd moesten worden.En als je dat doet dan ga je er van uit dat dat ook gebeurt;tenslotte betaal je voor een goede verzorging en daar hoort bij dat een hond niet graatmager wordt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een hond is toch geen mens....smoekie schreef:Jij vindt de kwaliteit van voer voor honden geen klap te maken hebben met wat wij wel of niet eten, maar ik vindt van wel, er zit in hondenvoer zat verwerkt wat wij als mens niet eten. En zo is er weer een punt bijgekomen waarover wij het niet eens zijnen gelukkig kan en mag dat in ons oh zo mooi Nederland

- smoekie
- Zeer actief
marian* schreef:smoekie schreef:Het medeleven is bij sommige forumleden hier ver te zoeken, en als je die dan in andere topics tegenkomt en hun reacties leest is het eigenlijk ook best wel treurig te zien dat sommige hier schijnbaar niet eens opzitten voor de hond maar puur om andere neer te halen, te beledigen, belachelijk te maken of wat dan ook, maar goed, daar ga ik verder niet op inzij die de schoen passen trekke hem aan zal ik maar zeggen
![]()
Welkom op hondenforum.nl![]()
Weet je,dit forum is vaak heel hard en ook vaak heel rechtlijnig maar als je het wat beter leert kennen zul je zien dat het ook heel andere kanten kan hebben.
Oh, maar daar was ik in korte tijd al achter hoor. Ben iemand met een heel lang lontje en geenzins van plan te vertrekken dus wat dat betreft kunnen sommige die hoelahoep nog even in de kast laten liggen
Daarentegen kreeg ik vanmiddag ook een ander mailtje in mijn inbox wat die andere kant aangaf waar jij het net over hebt, dusse thanks voor het “warme welkom”
- smoekie
- Zeer actief
marian* schreef:Trouwens,over selektief lezen gesproken.Dat kun je zelf ook goed blijkbaar want ik denk dat je dit niet gelezen hebt?marian* schreef:Net zo duidelijk als ik gezegd had dat ze matig gevoerd moesten worden.En als je dat doet dan ga je er van uit dat dat ook gebeurt;tenslotte betaal je voor een goede verzorging en daar hoort bij dat een hond niet graatmager wordt.
Nee hoor, maar ik zei je ook al direct dat het niet verkeerd naar jou toe bedoelt was, maar dat ik die hele discussie inmiddels wel een klein beetje beu was
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
We kunnen het ook ondanks goed lezen, gewoon niet met je eens zijn, dus je kunt wel blijven uitleggen en je ergeren aan onze berichten, maar dan moet je het gewoon niet plaatsen als je er last van hebtsmoekie schreef:loony schreef:ij dit topic heb ik echt een hangende langspeelplaatgevoel, alles blijft in herhaling vallen
Yep, dat kan wel kloppen. Blijkbaar moet men af en toe dingen 10x lezen of uitgelegd krijgen voor het kwartje eens gaat vallen, en bij sommige zal het kwartje nooit vallen. Maar zolang men reacties plaatst ondanks duidelijke uitleg, blijf ik het toch (is wel zo netjes he) uitleggen tot misschien wel eens begrepen wordt het nou precies zit, want dat blijft voor sommige zo blijkt wel nog steeds heel erg moeilijk. Selectief lezen is ook een vak apart
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- smoekie
- Zeer actief
Een hond is inderdaad geen mens, al lijkt dat voor sommige hier op het forum niet op te gaanmalinois schreef:een hond is toch geen mens....smoekie schreef:Jij vindt de kwaliteit van voer voor honden geen klap te maken hebben met wat wij wel of niet eten, maar ik vindt van wel, er zit in hondenvoer zat verwerkt wat wij als mens niet eten. En zo is er weer een punt bijgekomen waarover wij het niet eens zijnen gelukkig kan en mag dat in ons oh zo mooi Nederland
een wolf eet in de natuur ook 'afval' van dode dieren die wij mensen niet zouden eten, maar geen chemische rotzooi lijkt me toch?
Wat dat eten betreft, ik weet niet wat jij eet, maar ik denk dat iedereen wel chemische troep eet, mens en dier in het wild of in het "gevang"
alles wat de mens eet is bespoten, bewerkt weet ik veel wat nog meer, beesten krijgen hormonen injecties-vaccinaties etc etc toegediend, wat later allemaal lekker nadat het nog een paar keer bewerkt is op jouw bordje terecht komt, met dat heerlijk bespoten kropje sla waar ze alle ongedierte uit verwerkt hebben dmv chemische shit. Die groente vers of uit pot? Idem dito.
Misschien ben je vegetariër (dat zou een hoop verklaren) maar indien jij dat niet bent en wel eens een heerlijk warm balletje bij de slager haalt wil ik jou dat plezier toch echt niet ontnemen door jou te vertellen wat er doorgaans in die ballen verwerkt zitten waardoor ze soms zo verschrikkelijk lekker zijn, net zo min als dat jij zou willen weten hoe en waarvan gehakt af en toe van gemaakt wordt, of hoe het eten in de keuken van die lekker chinees klaar gemaakt wordt.
Allemaal eten we afval, mens en dier
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Drie honden?smoekie schreef:Het kan onmogelijk zo zijn dat zij de dunne ontlasting van Syll (druipshit) niet opgemerkt heeft, een hond heeft niet zomaar diarree, dat krijg je als je ziek bent, of als je niet genoeg eet. En in de ren waren de drollen van de andere 2 te zien, en ja ook die dunne troep van Syll waardoor haar achterkant helemaal onder zat. En geloof me, ook dat was echt niet van 1 dag.
Ik denk al pagina's lang dat het om twee honden gaat: Syll & Nell
De ene eet cesar en frolic, de andere frolic en cesar. Of zoiets
Om hoeveel honden gaat het nou??
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Angelique.
Ik heb echt me best gedaan er een trui van te breien, 4 pagina's lang het is me niet gelukt
Sterkte met uhhh 1 van de hondjes iig
Sterkte met uhhh 1 van de hondjes iig