Hallo,Ingrid48 schreef:Hélemaal mee eens! Natuurlijk moeten er proefdieren zijn, jammergenoeg kan het vaak niet anders...maar ik weet zeker dat 80 % van de dierproeven niet nodig zijn. En worden de dieren goed behandeld? Ahhh, ik denk het niet he? Worden ze uitgelaten, wordt er mee gespeeld, hebben ze onderling contact...ik ben bang van nietiones schreef:Ik hoop dat hij eerst op jou is uitgetest en niet op dieren. Niets persoonlijks hoor, maar daar heb ik nu eenmaal meer aan.tekkel schreef:Ja, erg sneu voor die honden, als ze werkelijk slecht worden behandeld.
Maar als ik iets vreselijks aan m'n hart krijg, hoop ik toch dat het medicijn of de behandeling die ik dan krijg fatsoenlijk is getest. Eerst op dieren, en pas dan op mensen....
Ik heb ondertekend. Niet dat het ook maar een zak zal uithalen vrees ik. In deze wereld bestaat geen gerechtigheid.
Geloof me, dieren willen het net zo min hoor! en ik denk dat ze dat ECHt wel aangeven maar daar doen mensen in hun mega egoistme en arrogantie niets op uit. Ze willen niet inzien dat het ethisch niet verantwoord is. Past niet in hun straatje.veertje schreef:
Ja, ze kunnen beter mensen gebruiken. Maar ik geloof niet dat er iemand te vinden is die graag als proefdier wil fungeren, ook niet tegen betaling.
Zouden ze dagelijks uitgelaten worden of de hele dag in een kleine bench spenderen?LéonieHonden schreef: Maar ik hoop dat er goed voor de honden word gezorgd, want dat verdienen ze wel.
Ik denk trouwens niet dat ze onder de beschreven omstandigheden uitgelaten zouden kunnen worden. En ik denk dat lijden onvermijdelijk is. HEt is onmenselijk en het moest niet mogen![]()
Dus mijn conclusie; jammergenoeg zijn ze nodig, maar alleen voor die proeven die niet anders kunnen en dan de dieren proberen een dierwaardig bestaan, voor zover mogelijk, te geven.
groetjes, Ingrid
Ik praat hier niet voor of tegen de Unimaas en de proeven. Maar ik zou wel wat opheldering kunnen geven ik heb hier namelijk een aantal weken stage gelopen een aantal jaartjes terug. Ten eerste wil ik zeggen dat ik sterk tegen dierproeven was voordat ik daar stage liep. Dat is inmiddels verranderd. De verzorgers die daar rond lopen doen hun keiharde best om steeds weer voor betere leefomstandigheden van de dieren te zorgen. Helaas door allerlei regels en tekorten aan ruimte/geld gaat dit niet zo snel maar er zit wel beweging in. De mensen die daar werken zorgen wel degelijk voor een beter welzijn voor de dieren die helaas (noodzakelijk voor onze eigen gezondheid) aan proeven worden bloodgesteld. Toen ik er stage liep inmiddels al een paar jaar terug was er wel nog een flink verschil te zien in het welzijn van verschillende diersoorten. Zo kan ik zeggen dat de varkens die daar gebruikt worden een veel beter leven leiden dan op menige boerderij deze zaten samen en kregen om de zoveel dagen nieuw speelgoed in hun hokjes om ze te stimuleren. De honden daar ben ik heel eerlijk in kon op dat moment wel beter. Het waren honden die om welke reden dan ook meestal afgekeurd waren tijdens opleidingen tot politie hond (dat gebeurd veel in limburg) waar ze precies vandaan kwamen weet ik niet (een handelaar denk ik zo) het waren honden met vaak enorme gedrags problemen die heel erg moeilijk te plaatsen waren. Ze hadden net als in menig pension een binnen en buiten ren die 2x per dag goed schoongehouden werden. Ze kregen iederedag knaagstaafjes en wat speelgoed en zo vaak als mogelijk werd (als mogelijk) geinteracteerd met de verzorgers. Aangezien er heel veel dieren zitten kan die tijd soms alsnog wat weinig zijn. het is niet mogelijk om met de honden te gaan wandelen. Het terrein is te klein voor zon groot buiten stuk. En buiten t terrein om loop je alleen maar meer gevaar als het gaat om infecties enzenz. Het gaat de verzorgers allemaal aan het hart wat er met de dieren gebeurt en daarom doen ze ook ontzettend hard hun best om nieuwe regels op te laten stellen over de leefomgevingen van de dieren. Ze zetten zich hier echt voor in en meestal resulteerd dit ook in enorme verbeteringen. Ik bedoel dit niet om het goed te praten of als excuus maar gezien de honden die daar komen hadden waarschijnlijk buiten het centrum om niet echt een beter leven.
Ik heb daar zeker 6 weken 5 dagen in de week stage gelopen in die tijd zaten er 5 honden die alle nog in leven waren toen ik ging. Ik twijfel niet aan de boven genoemde getallen maar het lijkt zo misschien gruwlijker dan het werkelijk is.