Sjaak-k. Ik gooide er tot 2x toe een gvd uit. 1x een gvd nadat ie gewoon bleef toekijken zonder zijn hond terug te roepen. En de 2e gvd nadat het geval zich nog een keer herhaalde en hij ook toen zijn hond gewoon "lekker" liet gaan. Nogmaals, het komt volgens mij nog steeeds niet over hier. van "gescheld" totaal geen sprake. Zou jij daar hebben gelopen met je hond weet ik bijna wel zeker dat er geen gvd uit zou zijn gekomen, maar goed jij bent hem niet, en "hem" is een eikel (zacht gezegd) 1e klas.sjaak-k schreef:Tja, geen idee wat voor auto de ts heeft, maar ik zou niet bepaald blij zijn als mijn auto aan twee kanten onder de krassen zou zitten, maar of ik daarom zo zou gaan schelden...? Zie er het positieve maar van in, als het wel gebeurd wordt hij netjes aan 2 kanten weer gespoten op kosten van een ander. Ieder normaal mens is verzekerd dus zo'n probleem zal het niet zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo fokking kwaad net.
Moderator: moderatorteam
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Zo fokking kwaad net.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
tineke
smoekie schreef:Martijn schreef:Nee. Niet. Dat is precies het punt.X mechelaar XL schreef:
Iedereen heeft toch wel eens een moment dat je zo geiritteerd bent dat je iets roept wat eigenlijk niet had moeten zeggen?
Het IS niet normaal of logisch dat je je soms asociaal gedraagt.
Dat is precies waarom er hele campagnes gevoerd moeten worden tegen de verhuftering van de samenleving.
Iedereen vindt het maar normaal om even flink tekeer te gaan omdat ze balen, dan maar op een andere dag de vuilnis buiten te zetten omdat ze gisteren druk waren of tegen je medeweggebruikers te gaan schelden omdat ze natuurlijk rechts hadden moeten blijven met hun hoedjes op de plank.
Mensen zijn zo verschrikkelijk kritiekloos over hun eigen gedrag.
Nee dus, beste X Mechelaar. Het is NIET zo dat iedereen dat heeft.
Het is NIET normaal en het is NIET gewenst.
Je hebt je maar te beheersen. Zeker als je wel graag een beschaafde manier van omgaan ontvangt.
Sorry dat ik hier nu even hartelijk om moet lachen hoor Martijn.
Over “verhuftering” gesprokenDe pot verwijt de ketel zeg.
Edit:Medeforummers uitschelden-beledigen-kwetsen moet ik even doorgaan?
Doe alsjeblieft niet alsof je het toonbeeld van “sociaal” bent zeg. Ik heb (oa) jou hier op het forum dingen zien schrijven waar mijn mond echt van open viel en die valt echt niet zo snel open.
Gut je weer eens verdiept in de forumhistorie
-
*Ellen*
Ik heb een ouwe bedrijfsbus van 10 jaar oud, die heeft al de nodige krassen opgelopen.
Als daar een hond tegenaan zou springen zie je het niet eens denk ik. In dat geval zou ik rustig uitstappen en naar de doorlopende meneer lopen om even samen te bekijken of er diepe krassen in de lak zitten. Maar ik heb ook mooi nieuw autootje, gekregen van mijn moeder, toen ze ongeneeslijk ziek bleek te zijn. Die auto heeft voor mij emotionele waarde. Als daar een hond tegenaan gaat springen en de eigenaar loopt gewoon door, dan verlies ik zeer zeker mijn zelfbeheersing.
Als daar een hond tegenaan zou springen zie je het niet eens denk ik. In dat geval zou ik rustig uitstappen en naar de doorlopende meneer lopen om even samen te bekijken of er diepe krassen in de lak zitten. Maar ik heb ook mooi nieuw autootje, gekregen van mijn moeder, toen ze ongeneeslijk ziek bleek te zijn. Die auto heeft voor mij emotionele waarde. Als daar een hond tegenaan gaat springen en de eigenaar loopt gewoon door, dan verlies ik zeer zeker mijn zelfbeheersing.
- smoekie
- Zeer actief
Daar heb ik me voor waar het Martijn aangaat echt niet in hoeven te verdiepen aangezien dergelijke dingen echt geen uitzonderingen waren en zijn. (schelden-kwetsen-beledigen-neerbuigend noem maar op)tineke schreef:Gut je weer eens verdiept in de forumhistorie![]()
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Marion.
Dus jij vind er 2x een gvd uitkramen plus je bericht hier geen schelden? Oké. Ik dus wel.smoekie schreef:Ik gooide er tot 2x toe een gvd uit. 1x een gvd nadat ie gewoon bleef toekijken zonder zijn hond terug te roepen. En de 2e gvd nadat het geval zich nog een keer herhaalde en hij ook toen zijn hond gewoon "lekker" liet gaan. Nogmaals, het komt volgens mij nog steeeds niet over hier. van "gescheld" totaal geen sprake.
- smoekie
- Zeer actief
*Ellen* schreef:Ik heb een ouwe bedrijfsbus van 10 jaar oud, die heeft al de nodige krassen opgelopen.
Ellen, laat maar heeft geen zin om aan te geven dat jij (en anderen) ook niet al te "aardig" zou reageren. Men leest dingen die niet gezegd zijn maar gedacht zijn. Voor mij zijn dat 2 verschillende dingen. Dat ik er een gvd uitgooit terwijl andere dat een verschrikkelijk woord vinden prima hoor. Kan me van al die moraalridders niet voorstellen in ieder geval dat zij niet dergelijke dingen "denken" of het nu zoiets als dit betreft met de auto. Of op de snelweg of waar dan ook.
Nee ik heb inderdaad geen klein simpel auto'tje die nagenoeg niks waard is. Ik rijd een 300M waar hard voor gewerkt is, ik ben goed verzekerd, ik ga er van uit dat die kerel ook goed verzekerd is, maar de "schade" zelf heb ik al aangegeven viel allerzins mee. IK was (kan het zo weer worden) gewoon kwaad op de manier hoe hij zich nergens iets van aantrekt. Nog hier bij mij afgelopen zaterdag met de auto, maar ook bij anderen totaal niet. En ja, voor dat soort mensen heb je "mooie" woorden. Maar zelfs die "mooie" woorden zijn nog binnensmonds gebleven
- smoekie
- Zeer actief
Nee Maria dat vind ik vloeken. Vloeken of iemand persoonlijk uitschelden wat jij erbij verzon zijn voor mij 2 verschillende dingen. Dat jij dat niet vind. Oké ik dus welMarion. schreef:Dus jij vind er 2x een gvd uitkramen plus je bericht hier geen schelden? Oké. Ik dus wel.smoekie schreef:Ik gooide er tot 2x toe een gvd uit. 1x een gvd nadat ie gewoon bleef toekijken zonder zijn hond terug te roepen. En de 2e gvd nadat het geval zich nog een keer herhaalde en hij ook toen zijn hond gewoon "lekker" liet gaan. Nogmaals, het komt volgens mij nog steeeds niet over hier. van "gescheld" totaal geen sprake.
-
tineke
Ik maak me ook niet druk over mijn busje daar zitten al best wel wat krasjes van honden op.*Ellen* schreef:Ik heb een ouwe bedrijfsbus van 10 jaar oud, die heeft al de nodige krassen opgelopen.
Emotionele waarde hechten aan een auto ken ik ,ik erfde de auto van mijn vader met een kleine 400 kilometer op de teller want hij stierf onverwachts en had net een nieuwe auto.
Niets mocht in die auto ,kinderen stonden in de stromende regen ernaast een ijsje te eten want o wee een vlekje erin.
Ik poetste en verzorgde hem beter dan menig huishouden.
Toen ik er een aanrijding mee kreeg en ik daar zo overstuur was zeiden mijn broer en zus doe aub die auto weg we worden er gek van.
Ik heb hem ingeruild voor een andere ,grotere wat handiger was met de honden en kinderen maar vroeg nog wel aan de meneer of hij wilde zorgen dat het autotje bij leuke mensen terecht zou komen ,geen jongere die erin zouden gaan lopen raggen bijv.
Hij keek me aan of ik gestoord was maar toen ik het uitlegde begreep hij het wel.
Toen ik later nog eens voor een servicebeurt op die garagage kwam zei hij je vorige autotje is naar oudere mensen gegaan met een garage.
Ik weet nooit of die nou gezegd heeft voor mij of dat het echt zo was
-
*Ellen*
Haha, als het niet zo was dat je auto naar oudere mensen met een garage is gegaan, dan is het toch wel erg lief van die garagehouder.
-
tineke
*Ellen* schreef:Haha, als het niet zo was dat je auto naar oudere mensen met een garage is gegaan, dan is het toch wel erg lief van die garagehouder.
Nou dat was zeker zo bedoeld hij zei het echt met zo'n serieus gezicht en ook nog als klap op de vuurpijl ze hebben een eigen garage dus hij staat nooit meer buiten in de regen
-
*Ellen*
Die man had dus echt met je te doen. Eigenlijk is het belachelijk dat je wil dat je auto naar goede eigenaren gaat, het is een levenloos ding !
Maar ik snap het wel, zekers.
Maar ik snap het wel, zekers.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En dat laatste lijkt me een essentieel punt.Martijn schreef:Je hebt je maar te beheersen. Zeker als je wel graag een beschaafde manier van omgaan ontvangt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, en zo.
- smoekie
- Zeer actief
Psies, en daarom zorg ik er ook voor dat mijn hond en kinderen geen overlast veroorzaken of andermans eigendommen bewust kapot maken waar hard voor gewerkt isMarjoleine schreef:En dat laatste lijkt me een essentieel punt.Martijn schreef:Je hebt je maar te beheersen. Zeker als je wel graag een beschaafde manier van omgaan ontvangt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, en zo.
Daarbij, zou het nou een kerel zijn waar je goed mee overweg kunt, waar je wat tegen kunt zeggen wat niet tegen dovenmans oren is gezegd is het ook weer wat anders. Maar alles wat je tegen hem zegt kun je net zo goed tegen een dove zeggen
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dan kan je dus voortaan het vloeken wel laten, heeft toch geen zinsmoekie schreef:Psies, en daarom zorg ik er ook voor dat mijn hond en kinderen geen overlast veroorzaken of andermans eigendommen bewust kapot maken waar hard voor gewerkt isMarjoleine schreef:En dat laatste lijkt me een essentieel punt.Martijn schreef:Je hebt je maar te beheersen. Zeker als je wel graag een beschaafde manier van omgaan ontvangt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, en zo.![]()
Daarbij, zou het nou een kerel zijn waar je goed mee overweg kunt, waar je wat tegen kunt zeggen wat niet tegen dovenmans oren is gezegd is het ook weer wat anders. Maar alles wat je tegen hem zegt kun je net zo goed tegen een dove zeggen
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik weet niet hoe ik reageer denk ik, maar ik kan me voorstellen als je net de verkeerde bui hebt dat een vloek je makkelijk ontsnapt.
Maar ik geloof ook dat ik het niet echt op prijs zou stellen als ik uit gescholden zou worden.
Dus erg dubbel
maar goed na het gevloek kan er altijd nog een gewoon gesprek volgen.
Maar ik geloof ook dat ik het niet echt op prijs zou stellen als ik uit gescholden zou worden.
Dus erg dubbel
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal misschien tegen mezelf vloeken en nog wel hardop ook, maar niet tegen iemand anders.Rhiannon schreef:Ik weet niet hoe ik reageer denk ik, maar ik kan me voorstellen als je net de verkeerde bui hebt dat een vloek je makkelijk ontsnapt.
Dus erg dubbelmaar goed na het gevloek kan er altijd nog een gewoon gesprek volgen.
Dat doe je niet, althans, ik probeer dat te allen tijde te voorkomen bij mezelf.
Inderdaad domweg omdat ik dat zelf ook niet op prijs stel.
Bovendien is actie reactie. Wie zich agressief opstelt kan moeilijk een vredelievende oplossing verwachten van de ander, dat lijkt me wat veel gevraagd.
Je krijgt wat je geeft, nietwaar
-
Marion.
Niet jatten Marjolein, dat is Smoek's stokpaardjeMarjoleine schreef:Bovendien is actie reactie. Wie zich agressief opstelt kan moeilijk een vredelievende oplossing verwachten van de ander, dat lijkt me wat veel gevraagd.
- smoekie
- Zeer actief
Rhiannon schreef:Ik weet niet hoe ik reageer denk ik, maar ik kan me voorstellen als je net de verkeerde bui hebt dat een vloek je makkelijk ontsnapt.
Dus erg dubbelmaar goed na het gevloek kan er altijd nog een gewoon gesprek volgen.
Die hebben ze al tientallen keren met hem gehad met 0 resultaat. die gvd was een reactie doordat het juist "hem" weer betrof,hem/hij die zich nooit iets aantrekt van anderen (hoezo asociaal) ja, nou komt er volgens mij ok wel een keer een eind aan "normaal" iets vragen hoor.
Hem op een normale manier aanspreken en hem vragen of hij de hond in de toekomst wil aanlijnen heeft tot nu toe bij niemand wat uitgehaalt. Wat had ik dan gemoeten. Hem net als voorgangers vragen zou je je hond misschien in de toekomst misschien bij je willen roepen als je ziet dat hij op een auto afgaat om daar tegen aan te springen. zou ik hem vriendelijk moeten vragen zou je je hond alsjeblieft willen aanlijnen (heeft nooit een een riem bij zich) Kortom allemaal vragen die hij al kan dromen en die het ene oor in gaat en het andere oor weer uit gaan
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou het niet weten, vrees ikMarion. schreef:Niet jatten Marjolein, dat is Smoek's stokpaardjeMarjoleine schreef:Bovendien is actie reactie. Wie zich agressief opstelt kan moeilijk een vredelievende oplossing verwachten van de ander, dat lijkt me wat veel gevraagd.
Maar ik gok dat ik dat langer zeg dan zij
Je moet zoiets natuurlijk niet alleen zeggen trouwens, maar er ook naar handelen.
Anders maak je jezelf nogal ongeloofwaardig
- smoekie
- Zeer actief
Klopt. Maar als er geen vredelievende oplossing mogelijk is omdat "mijnheer" in kwestie bananen in zijn oren heeft en schijt heeft aan alles en iedereen om hem heenMarjoleine schreef:Bovendien is actie reactie. Wie zich agressief opstelt kan moeilijk een vredelievende oplossing verwachten van de ander, dat lijkt me wat veel gevraagd.
Je krijgt wat je geeft, nietwaar
-
Mojuan
- Zeer actief
Rhiannon schreef:Ik weet niet hoe ik reageer denk ik, maar ik kan me voorstellen als je net de verkeerde bui hebt dat een vloek je makkelijk ontsnapt.
Ik vloek nooit, heb ik overigens vroeger wel veel gedaan.
Ik heb geleerd me te beheersen, en tegenwoordig denk ik niet eens meer een vloek.
Het enige dat er bij mij nog uitkomt is: oh nee, oh oh, oeps, ed.
En weet je, zelf ben ik daar ook van binnen veel rustiger door geworden.
Ik wind me niet meer zoveel op, maak me niet meer zo kwaad en ga zo maar door.
Heerlijk is dat, en mensen reageren heel anders op me.

-
X mechelaar XL
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox - Locatie: Peize
Over hoe ik het zou willen en over hoe het soms gaat zit bij mij soms een verschil.
Ik ben een mens en ik maak wel eens fouten.
Knap dat hier mensen zijn die nooit hun zelfbeheersing verliezen.
Eigenlijk vraag ik mij af, of die mensen wel echt bestaan
- smoekie
- Zeer actief
Je ziet ze nu hierX mechelaar XL schreef:Knap dat hier mensen zijn die nooit hun zelfbeheersing verliezen.
Edit: Dit is trouwens niet mijn zelfbeheersing verliezen hoor. Als ik mijn zelfbeheersing zou verliezen zou ik er denk ik heel andere dingen uitgooien, en zou ik zeker heel heel anders handelen dan er alleen maar een gdv tegen aan gooien
-
Tiny
- Zeer actief
Ik vind dat als je kinderen hebt je je gewoon moet beheersen, eigenlijk altijd maar als je als voorbeeld wilt dienen helemaal, en dat gaat best hoorsmoekie schreef:Je ziet ze nu hierX mechelaar XL schreef:Knap dat hier mensen zijn die nooit hun zelfbeheersing verliezen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Mojuan
- Zeer actief
Tiny schreef:Ik vind dat als je kinderen hebt je je gewoon moet beheersen, eigenlijk altijd maar als je als voorbeeld wilt dienen helemaal, en dat gaat best hoorsmoekie schreef:Je ziet ze nu hierX mechelaar XL schreef:Knap dat hier mensen zijn die nooit hun zelfbeheersing verliezen.
Eigenlijk vraag ik mij af, of die mensen wel echt bestaanNatuurlijk ben ik ook wel eens boos of geschrokken maar diep in en uitademen doet wonderen
Maar boos zijn, of geschrokken zijn heeft niets te maken met zelfbeheersing.
De reactie die daarop volgt wel.

-
Tiny
- Zeer actief
Dat bedoel ikPaulala schreef:Tiny schreef:
Ik vind dat als je kinderen hebt je je gewoon moet beheersen, eigenlijk altijd maar als je als voorbeeld wilt dienen helemaal, en dat gaat best hoorNatuurlijk ben ik ook wel eens boos of geschrokken maar diep in en uitademen doet wonderen
Maar boos zijn, of geschrokken zijn heeft niets te maken met zelfbeheersing.
De reactie die daarop volgt wel.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- smoekie
- Zeer actief
smoekie schreef:Klopt. Maar als er geen vredelievende oplossing mogelijk is omdat "mijnheer" in kwestie bananen in zijn oren heeft en schijt heeft aan alles en iedereen om hem heenMarjoleine schreef:Bovendien is actie reactie. Wie zich agressief opstelt kan moeilijk een vredelievende oplossing verwachten van de ander, dat lijkt me wat veel gevraagd.
Je krijgt wat je geeft, nietwaarDaar ben ik echt wel benieuwd naar hoor.
Hoe lang blijf je met iemand in gesprek gaan, hoe vaak moet je blijven vragen of hij die hond bij zich wil houden, en als ie dat niet wil of hij dan gewoon simpelweg zijn hond bij zich roept als hij ziet dat mensen de auto gaan parkeren en hij weet dat de hond daar tegen aan springt.
-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik beweer niet dat het me nooit zou kunnen gebeuren, ik zeg dat ik het me kan voorstellen dat zoiets uit je mond kan vliegen.X mechelaar XL schreef:Over hoe ik het zou willen en over hoe het soms gaat zit bij mij soms een verschil.
Wat je kunt doen met zo'n eigenwijze kerel?? buurt bemiddeling,wijkagent ik weet het verder niet ...
-
Marion.
Ik verlies zeker wel eens mijn zelfbeheersing. Dat uit zich dan in geirriteerd doen richting honden, richting manlief, richting mijn familie. Maar daar komt nooit een vloek- of een scheldkannonade aan te pas. En al helemaal niet naar vreemden.X mechelaar XL schreef:Knap dat hier mensen zijn die nooit hun zelfbeheersing verliezen.
Ik scheld niet naar vreemden. Ook niet binnensmonds.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Het hangt er allemaal een beetje vanaf vind ik.
Van de één kun je meer hebben dan van de ander en de één heeft meer met z'n auto dan de ander. Om nog maar te zwijgen van het scenario, bijvoorbeeld een volslagen ongeinteresseerde baas of iemand die erg z'n best deed om het te voorkomen. Het zou op mij allemaal van invloed zijn. Erg hé
Ik vind overigens wel dat deze hond enige goede smaak niet kan worden ontzegt
Met zo'n opzichtige proletenbak vráág je er ook bijna om Smoek
Een vriendinnetje van Felix heeft eens een diepe kras gemaakt op mijn auto waarvan de lak nét droog was na restauratie.
Dat was omdat ze zo blij was om hem te zien, en daarom vond ik het niet erg

Van de één kun je meer hebben dan van de ander en de één heeft meer met z'n auto dan de ander. Om nog maar te zwijgen van het scenario, bijvoorbeeld een volslagen ongeinteresseerde baas of iemand die erg z'n best deed om het te voorkomen. Het zou op mij allemaal van invloed zijn. Erg hé
Ik vind overigens wel dat deze hond enige goede smaak niet kan worden ontzegt
Met zo'n opzichtige proletenbak vráág je er ook bijna om Smoek
Een vriendinnetje van Felix heeft eens een diepe kras gemaakt op mijn auto waarvan de lak nét droog was na restauratie.
Dat was omdat ze zo blij was om hem te zien, en daarom vond ik het niet erg
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.