Badu schreef:Een simplistische voorstelling van zaken wellicht maar vechthonden (en daar reken ik onder de honden met een meer dan normaal ontwikkelde kaken zoals Staffords, Pitbull en alles waarmee gekruist is) zijn gefokt om te vechten. Meer niet dan dat. Genetisch gezien zullen ze dan ook makkelijker het gevecht aan gaan dan een poedel.
Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.
RR en andere 'normalere' rassen zijn voor Johnnie en Anita niet interessant. Nee, die willen imponeren met zo'n klapkaak.
Van mij mogen ze opnieuw verboden worden.
Bovendien zitten de asiels vol met deze happers. Ze kunnen ze lastig herplaatsen omdat degenen die ze willen hebben niet geschikt worden geacht voor zo'n hond en degenen die volgens het asiel wel geschikt zijn willen zo'n hond niet.
Verder ben ik het eens met de stelling dat het lijstje met rassen wat ongenuanceerd is....
Ik zeg het niet gauw. Wat zeg ik, ik heb het hier nog nooit gezegd volgens mij. Maar sorry hoor, jij bent echt Knettergek zeg
De grootste reden dat ze gevaarlijker zijn dan menig ander ras is door de kaakdruk waarmee ze meer schade aan kunnen richten.
Dat jij dit soort honden alleen maar tegenkomt (zonder uitzondering ook nog) met een tokkie zegt dat mij al meer dan genoeg. Jij hebt er hoogstwaarschijnlijk 2 gezien en daar je mening op gebaseerd en daarom in mijn ogen net zo gevaarlijk en idioot als dat mens die waarop dit topic gebasseerd is. Ik ken er persoonlijk veel, heel veel. En er is er in mijn omgeving niet 1 uitgezonderd die het uitermate irriteert als de hond een lip op zou trekken of zou grommen naar een andere hond. Daarbij is het nog eens zo gelegen dat de betreffende honden misschien wat minder goed met andere honden om kunnen maar des te liever zijn ze voor het gezin incl. kinderen in tegenstelling tot de oh zo vele "huishonden"
Ik weet niet hoe jij erbij komt dat het asiel vol zit met deze "happers" maar denk dat je dan verkeerd ingelicht ben en zou als ik jou was eens een bezoekje brengen aan het asiel. Je zou nog een raar op staan te kijken.
Nee, ik blijf erbij, jij bent knettergek.
Jinx schreef:Badu schreef:
Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.
Dank je. Ik nodig je uit op de koffie om eens te bekijken hoe hard wij proberen onze hond dit af te leren. Ik zal mijn trainingspak vast aandoen en mijn gouden kettingen oppoetsen

dat jij nog de moeite neemt om op zoiets te reageren Jinx. Bespraar je de moeite. Trouwens. Wat is dat voor gelul over die gouden kettingen
Naad schreef:Tja sommige mensen hebben altijd hun oordeel klaar. Dan ben ik waarschijnlijk Anita met haar stoere vechthond, ik zal me Aussie en nikies uit de kast halen oh ja en me
koningsschakel niet te vergeten..

Is achterhaald en ouderwets
Emma schreef:ik heb niks tegen stafford-achtigen als er een goede verantwoorde baas mee loopt. maar wel als er jonge stelletjes mee lopen die de hond alles laten doen en de hond nul,nul luistert.
sterker nog, als de stafford hond vriendelijk zou zijn, had ikzelf ook zo`n ras gehad. want het zijn schatten voor mensen. niet minder dan een ander ras.
Is mijn inziens ook ietwat een vooroordeel die nergens op gebasseerd is. Ik zie liever een jong stel met zo'n hond dan een oude bakkeboot die niet weet hoe de hond (ongeacht ras) op te voeden en bij toeval een APB of AMS te hebben. Dat jonge stel neemt 9 van de 10x nog de moeite om op cursus te gaan met zo'n hond terwijl die oude bakkeboot een herplaatser in huis genomen heeft zonder te weten wat hij heeft mee genomen.
Ik moet zeggen, maar dat is puur persoonlijk uiteraard. Dat ik liever een hond heb waarvan ik weet dat zij 10x liever voor mij en mijn gezin zijn, dan voor een hond die wat "liever" is voor zijn soortgenoten. Hij/zij leeft nou eenmaal meer uren hier in huis dan hij/zij doorgaans buiten verblijft.
Tis dat mijn man het er niet mee eens is(komt wel) maar als het aan mij zou liggen had ik hier allang al een mooie pit/staff liggen. Ik vertrouw eerder een pit/staff bij mijn kinderen dan een JR (die ik zelf heb) of welk ander ras.