Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevaarlijke hondenrassen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Gevaarlijke hondenrassen

Ongelezen bericht door Badu »

nicht23 schreef:welk asiel ben jij geweest kom er toch vooral de zogenaamde niet happers tegen van elke hond is een happer te maken alleen bij het ene ras gaat het makkelijker danbij het andere ras
Eens!
Gaat alleen bij een vechthond veel verder dan happen. Hij is daarnaast ook redelijk ongevoelig voor pijn. Moet ook wel anders kan je niet vechten hè?
Maar hierdoor ook weer moeilijker opvoedbaar. Trekt zijn eigen plan zeg maar. Als ie wil dat een kind zich onderdanig moet gedragen en dat kind doet dat niet.... tja....

Maar goed, als iedereen blijkbaar denkt dat een vechthond hetzelfde in elkaar steekt als een colden retriever dan kan ik snappen dat Verburg tot zo'n merkwaardige 'bijtwet' is gekomen.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Badu schreef:knip
Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.
zonder uitzondering nog wel???
wow!

Verder ben ik het eens met de stelling dat het lijstje met rassen wat ongenuanceerd is....
tja dat vind ik ook van sommige antwoorden hier
Badu schreef:Hij is daarnaast ook redelijk ongevoelig voor pijn. Moet ook wel anders kan je niet vechten hè?
mee eens
Maar hierdoor ook weer moeilijker opvoedbaar.
omdat ie ongevoelig voor pijn is? wat voor achterhaalde opvoedmethoden hanteer jij dan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Badu schreef: Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.
:denken: Ik vraag me af waar jij altijd loopt met je honden, want ik ken ook veel hele leuke, goed opgevoede staffies waarvan de eigenaren het niet uitermate amusant vinden als hun hond grommend en blaffend op anderen af komt. Ik ben het wel met je eens dat ze anders zijn dan een Golden, maar dat "zonder uitzondering" vind ik overtrokken. :19:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
renee-uk
Zeer actief

Badu schreef: Maar goed, als iedereen blijkbaar denkt dat een vechthond hetzelfde in elkaar steekt als een colden retriever dan kan ik snappen dat Verburg tot zo'n merkwaardige 'bijtwet' is gekomen.
wat is dat voor een hond?

en wat een onzin, alsof iemand die niet meegaat in de spookverhalen over 'vechthonden' meteen maar denkt dat alle hondenrassen een zelfde karakter hebben.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

renee-uk schreef:omdat ie ongevoelig voor pijn is? wat voor achterhaalde opvoedmethoden hanteer jij dan?
Ik vind juist dat honden als de staff snel een band opbouwen met hun baas. Het is niet mijn type hond, maar ik vind ze buiten hun hond-hond gedrag niet moeilijk opvoedbaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

-Gaby- schreef:
Badu schreef: Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.
:denken: Ik vraag me af waar jij altijd loopt met je honden, want ik ken ook veel hele leuke, goed opgevoede staffies waarvan de eigenaren het niet uitermate amusant vinden als hun hond grommend en blaffend op anderen af komt. Ik ben het wel met je eens dat ze anders zijn dan een Golden, maar dat "zonder uitzondering" vind ik overtrokken. :19:
Het ligt er ook aan waar je woont denk ik :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
renee-uk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
renee-uk schreef:omdat ie ongevoelig voor pijn is? wat voor achterhaalde opvoedmethoden hanteer jij dan?
Ik vind juist dat honden als de staff snel een band opbouwen met hun baas. Het is niet mijn type hond, maar ik vind ze buiten hun hond-hond gedrag niet moeilijk opvoedbaar.
blijkbaar wel voor iemand als Badu die met lijfstraffen opvoedt!
wat een onzin weer zeg.
Afbeelding

-Gaby-
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
-Gaby- schreef:
Het ligt er ook aan waar je woont denk ik :wink:
Jup, maar ik woon aan de rand van een zogenaamde 'Tokkie-buurt' en hier lopen veel mensen met staffords en Amerikaanse bulldoggen. Maar dan nog steeds ben ik bijna niemand tegen gekomen die het uitermate amusant vindt zijn hond er grommend en blaffend aan te laten komen rennen. Één zo iemand ken ik en die heeft een Duitse herder.

Oh, en daarbij heeft mijn zus een stafford, die hond is prima op te voeden en leert heel snel. Is ook erg gericht op de baas en geweldig met kinderen, hij kan alleen niet met andere honden, maar daar houden ze rekening mee. En nee, mijn zus is ook geen Tokkie. ;)
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Badu schreef:
Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.
Dank je. Ik nodig je uit op de koffie om eens te bekijken hoe hard wij proberen onze hond dit af te leren. Ik zal mijn trainingspak vast aandoen en mijn gouden kettingen oppoetsen :wink:
Afbeelding
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

Badu schreef:

ik kom alleen mensen tegen met kleine hondjes die het amusant vinden dat hun hondje gromt en blaft.
echt jammer dat zogenaamde vechthonden worden gediscrimineert.
en badu als je zo bevooroordeelt bent roep je het mischien wel over je af ofzo
want ik heb zelden last gehad van staffords etc.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

[quote="aboutbudha"]

ik kom alleen mensen tegen met kleine hondjes die het amusant vinden dat hun hondje gromt en blaft.[/quote="aboutbudha"]

Verdorie. Ik kom er aan 2 kanten niet goed vanaf :mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jinx schreef:
aboutbudha schreef:

ik kom alleen mensen tegen met kleine hondjes die het amusant vinden dat hun hondje gromt en blaft.[/quote="aboutbudha"]

life is a bitch...deal with it :cool2:
Afbeelding

-Gaby-
Zeer actief

Jinx schreef:
aboutbudha schreef:

:smile: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Jinx schreef:Verdorie. Ik kom er aan 2 kanten niet goed vanaf :mrgreen:
Jij kunt op geen van beide groepen afgeven, da's pas shit :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Nats
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire

Ongelezen bericht door Nats »

Badu schreef:Een simplistische voorstelling van zaken wellicht maar vechthonden (en daar reken ik onder de honden met een meer dan normaal ontwikkelde kaken zoals Staffords, Pitbull en alles waarmee gekruist is) zijn gefokt om te vechten. Meer niet dan dat. Genetisch gezien zullen ze dan ook makkelijker het gevecht aan gaan dan een poedel.

RR en andere 'normalere' rassen zijn voor Johnnie en Anita niet interessant. Nee, die willen imponeren met zo'n klapkaak.
Van mij mogen ze opnieuw verboden worden.

Bovendien zitten de asiels vol met deze happers. Ze kunnen ze lastig herplaatsen omdat degenen die ze willen hebben niet geschikt worden geacht voor zo'n hond en degenen die volgens het asiel wel geschikt zijn willen zo'n hond niet. :hmmm:

Verder ben ik het eens met de stelling dat het lijstje met rassen wat ongenuanceerd is....
Alles m.u.v. van de laatste regel is onzin, bah.
Om zomaar wat te noemen:
Jij zit te verklaren dat ik een tokkie ben en dat ik het amusant vind dat mijn hond grommend en blaffend op andere afkomt?
Waar baseer je dit op en kan het iets genuanceerder misschien??
Hier heb je je vechthond met mijn Sjonniekind!
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Nats schreef:
Badu schreef:Een simplistische voorstelling van zaken wellicht maar vechthonden (en daar reken ik onder de honden met een meer dan normaal ontwikkelde kaken zoals Staffords, Pitbull en alles waarmee gekruist is) zijn gefokt om te vechten. Meer niet dan dat. Genetisch gezien zullen ze dan ook makkelijker het gevecht aan gaan dan een poedel.

RR en andere 'normalere' rassen zijn voor Johnnie en Anita niet interessant. Nee, die willen imponeren met zo'n klapkaak.

Bovendien zitten de asiels vol met deze happers. Ze kunnen ze lastig herplaatsen omdat degenen die ze willen hebben niet geschikt worden geacht voor zo'n hond en degenen die volgens het asiel wel geschikt zijn willen zo'n hond niet. :hmmm:

Alles m.u.v. van de laatste regel is onzin, bah.
Om zomaar wat te noemen:
Jij zit te verklaren dat ik een tokkie ben en dat ik het amusant vind dat mijn hond grommend en blaffend op andere afkomt?
Waar baseer je dit op en kan het iets genuanceerder misschien??
Hier heb je je vechthond met mijn Sjonniekind!
Afbeelding

:N: Dat je dat durft zeg zo dicht bij je kind te laten, dalijk eet hij hem nog op :wink:

Tja sommige mensen hebben altijd hun oordeel klaar. Dan ben ik waarschijnlijk Anita met haar stoere vechthond, ik zal me Aussie en nikies uit de kast halen oh ja en me koningsschakel niet te vergeten.. :roll:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Mijn hondje (chihuahua) speelt altijd met een Amerikaanse Bulldog. Heb nog nooit zo'n lieve hond gezien als die Bulldog.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik denk niet dat een ``vechtras`` gevaarlijker voor mensen is dan een ander ras.

maar wel voor honden. en ik kom ze dus niet graag tegen in losloopgebied.
er lopen hier enorm veel pups van staffordkruisingen. die zijn goedkoper he. en het is legaal.

ik vind dat wel een nadeel van de nieuwe wet.

want andere honden kunnen hier de dupe van worden. en dat interesseert de wetgeving geen drol !

ik heb niks tegen stafford-achtigen als er een goede verantwoorde baas mee loopt. maar wel als er jonge stelletjes mee lopen die de hond alles laten doen en de hond nul,nul luistert.

sterker nog, als de stafford hond vriendelijk zou zijn, had ikzelf ook zo`n ras gehad. want het zijn schatten voor mensen. niet minder dan een ander ras.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Dat zegt ws meer over de kringen waar jij je in begeeft dan over fde hond.
Idd voor tokkies is het een aantrekkelijk patsras maar dat is het niet alleen
Idd voor andere honden is hij meestal onvriendelijk/ agressief maar als je weet wat je in je handen hebt kun je daar prima mee functioneren in de maatschappij.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Het is zooo ongelooflijk zonde dat er mensen zijn die het verpesten voor iedereen; voor zichzelf, voor hun hond, voor andere eigenaren van het ras en voor hondeneigenaren in het algemeen.
Ik ben eigenaar van een Ridgeback en irriteer me er mateloos aan.
En nee, ik zal nooit zeggen dat een RR van nature ontzettend lief, knuffelbaar etc. is. Maar de moordmachine zoals deze (en vele andere rassen) op deze website wordt omschreven, komt ook absoluut niet in de buurt.
Een RR heeft over het algemeen een consequetere opvoeding nodig dan bijvoorbeeld een Golden Retriever.
Zolang deze wordt gegeven en er rekening mee wordt gehouden dat het dus ook geen GT is, is er weinig aan de hand. Maar veel mensen kopen een RR omdat hij een bepaalde uitstraling heeft, mooi is of stoer is en van die opvoeding zie je weinig terug.
In DAT geval, zijn RR inderdaad niet zo heel erg leuk en ontstaan de grote problemen waar iedereen het over heeft.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Irisz schreef:Het is zooo ongelooflijk zonde dat er mensen zijn die het verpesten voor iedereen; voor zichzelf, voor hun hond, voor andere eigenaren van het ras en voor hondeneigenaren in het algemeen.
En nee, ik zal nooit zeggen dat een RR van nature ontzettend lief, knuffelbaar etc. is. Maar de moordmachine zoals deze (en vele andere rassen) op deze website wordt omschreven, komt ook absoluut niet in de buurt.
Een RR heeft over het algemeen een consequetere opvoeding nodig dan bijvoorbeeld een Golden Retriever.
Zolang deze wordt gegeven en er rekening mee wordt gehouden dat het dus ook geen GT is, is er weinig aan de hand. Maar veel mensen kopen een RR omdat hij een bepaalde uitstraling heeft, mooi is of stoer is en van die opvoeding zie je weinig terug.
In DAT geval, zijn RR inderdaad niet zo heel erg leuk en ontstaan de grote problemen waar iedereen het over heeft.

hier in de buurt 4 RR. en ik heb juist een heel leuk beeld van die honden. allemaal heel sociaal eigenlijk :ok:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik zeg het niet gauw. Wat zeg ik, ik heb het hier nog nooit gezegd volgens mij. Maar sorry hoor, jij bent echt Knettergek zeg :piew:

De grootste reden dat ze gevaarlijker zijn dan menig ander ras is door de kaakdruk waarmee ze meer schade aan kunnen richten.

Dat jij dit soort honden alleen maar tegenkomt (zonder uitzondering ook nog) met een tokkie zegt dat mij al meer dan genoeg. Jij hebt er hoogstwaarschijnlijk 2 gezien en daar je mening op gebaseerd en daarom in mijn ogen net zo gevaarlijk en idioot als dat mens die waarop dit topic gebasseerd is. Ik ken er persoonlijk veel, heel veel. En er is er in mijn omgeving niet 1 uitgezonderd die het uitermate irriteert als de hond een lip op zou trekken of zou grommen naar een andere hond. Daarbij is het nog eens zo gelegen dat de betreffende honden misschien wat minder goed met andere honden om kunnen maar des te liever zijn ze voor het gezin incl. kinderen in tegenstelling tot de oh zo vele "huishonden"

Ik weet niet hoe jij erbij komt dat het asiel vol zit met deze "happers" maar denk dat je dan verkeerd ingelicht ben en zou als ik jou was eens een bezoekje brengen aan het asiel. Je zou nog een raar op staan te kijken.

Nee, ik blijf erbij, jij bent knettergek. :piew:

Jinx schreef:
Badu schreef:

Dank je. Ik nodig je uit op de koffie om eens te bekijken hoe hard wij proberen onze hond dit af te leren. Ik zal mijn trainingspak vast aandoen en mijn gouden kettingen oppoetsen :wink:
:piew: dat jij nog de moeite neemt om op zoiets te reageren Jinx. Bespraar je de moeite. Trouwens. Wat is dat voor gelul over die gouden kettingen :scratch: :smile:

Naad schreef:Tja sommige mensen hebben altijd hun oordeel klaar. Dan ben ik waarschijnlijk Anita met haar stoere vechthond, ik zal me Aussie en nikies uit de kast halen oh ja en me koningsschakel niet te vergeten.. :roll:
Is achterhaald en ouderwets :pffff: :wink:

Emma schreef:ik heb niks tegen stafford-achtigen als er een goede verantwoorde baas mee loopt. maar wel als er jonge stelletjes mee lopen die de hond alles laten doen en de hond nul,nul luistert.

sterker nog, als de stafford hond vriendelijk zou zijn, had ikzelf ook zo`n ras gehad. want het zijn schatten voor mensen. niet minder dan een ander ras.

Is mijn inziens ook ietwat een vooroordeel die nergens op gebasseerd is. Ik zie liever een jong stel met zo'n hond dan een oude bakkeboot die niet weet hoe de hond (ongeacht ras) op te voeden en bij toeval een APB of AMS te hebben. Dat jonge stel neemt 9 van de 10x nog de moeite om op cursus te gaan met zo'n hond terwijl die oude bakkeboot een herplaatser in huis genomen heeft zonder te weten wat hij heeft mee genomen.

Ik moet zeggen, maar dat is puur persoonlijk uiteraard. Dat ik liever een hond heb waarvan ik weet dat zij 10x liever voor mij en mijn gezin zijn, dan voor een hond die wat "liever" is voor zijn soortgenoten. Hij/zij leeft nou eenmaal meer uren hier in huis dan hij/zij doorgaans buiten verblijft.

Tis dat mijn man het er niet mee eens is(komt wel) maar als het aan mij zou liggen had ik hier allang al een mooie pit/staff liggen. Ik vertrouw eerder een pit/staff bij mijn kinderen dan een JR (die ik zelf heb) of welk ander ras.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:Het is zooo ongelooflijk zonde dat er mensen zijn die het verpesten voor iedereen; voor zichzelf, voor hun hond, voor andere eigenaren van het ras en voor hondeneigenaren in het algemeen.
Zoiets ja.....
Audiëntieportaal dan maar? Vergunning als de match optimaal is voor de meest risicoloze combinatie baas/hond? :smile:
Afbeelding

Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

* Trekt trainingspak aan, haalt de nike's uit de kast, plakt wat plaatjes op en wil reageren*

Ach nee, laat ik maar op mijn handen gaan zitten, het heeft toch geen nut
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Jane Doe schreef:* Trekt trainingspak aan, haalt de nike's uit de kast, plakt wat plaatjes op en wil reageren*

jee wat ben jij verstandig zeg :wink: Heb je daar les voor gevolgd? :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

smoekie schreef:
Jane Doe schreef:* Trekt trainingspak aan, haalt de nike's uit de kast, plakt wat plaatjes op en wil reageren*

jee wat ben jij verstandig zeg :wink: Heb je daar les voor gevolgd? :engel:
Ach ja, soms geef je de hoop gewoon op en laat je de kortzichtige mensen kortzichtig.

Maar oke, een paar foto's dan maar van mijn gevaarlijke honden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

:O:

jij durft. :pffff:

Kheb ze ook wel, maar die zijn gedateerd, telt dat ook? :denken:
renee-uk
Zeer actief

Badu schreef: Zoiets ja.....
Audiëntieportaal dan maar? Vergunning als de match optimaal is voor de meest risicoloze combinatie baas/hond? :smile:
oh je bent er nog... :ok:
mag ik hier dan ook een antwoord op?
Badu schreef:Hij is daarnaast ook redelijk ongevoelig voor pijn. Moet ook wel anders kan je niet vechten hè?
mee eens
omdat ie ongevoelig voor pijn is? wat voor achterhaalde opvoedmethoden hanteer jij dan?
Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Badu schreef: Zoiets ja.....
oh je bent er nog... :ok:
mag ik hier dan ook een antwoord op?
mee eens
Goed! Honden die ongevoelig zijn voor pijn zijn vanzelf niet zo in voor correctie. Zijn wat onverschillig. Mocht zo'n type aan het matten slaan (met buurhond of -kind) dan is het niet eenvoudig hem op andere gedachten te brengen. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben...
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Badu schreef: Goed! Honden die ongevoelig zijn voor pijn zijn vanzelf niet zo in voor correctie. Zijn wat onverschillig. Mocht zo'n type aan het matten slaan (met buurhond of -kind) dan is het niet eenvoudig hem op andere gedachten te brengen. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben...
ja dan zou je dus inderdaad mooi staan te kijken als je alleen van correcties afhankelijk was.
Maar dat is natuurlijk niet zo, netzomin als de doorsnee vechthond een gevaar is voor je buurkind, ze staan juist bekend om hun mensvriendelijkheid. Ook weer logisch want hoe moeten ze anders gehanteerd worden als ze uitgevochten zijn?
Je voedt een hond niet op met lichamelijke correcties, dat is inmiddels al zo vreselijk achterhaald dus dat probleem heb je al niet
een 'vechthond' is als je hem opvoedt niet anders dan een andere hond die kun je ook zonder lichamelijk geweld leren luisteren.
Het enige dat een 'vechthond' tegen heeft, juist door zijn afstamming, is dat de kans heel groot is dat hij als volwassen hond niet of heel select met andere honden kan, daar anticipeer je dan ook op als goede eigenaar en je geeft hem die kans gewoon niet.
Maar opvoeden kun je ze prima hoor!
Misschien zou je toch eens iets meer over de verschillende rassen kunnen lezen voordat je een zo uitgesproken mening op tafel gooit!

*typo
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”