Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

silken windhound

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: silken windhound

Ongelezen bericht door Kit »

Podenji schreef:
kitty2 schreef:Ook goed, ik bel je zo wel ff om een plek af te spreken :lol:
de honden vragen of het een uurtje later kan, ze slapen graag uit :oohja:

oke, half acht, dan zijn ze genoeg uitgeslapen om flink wat te vangen, met 7 windhonden moet dat lukken
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

kitty2 schreef:
Podenji schreef:
kitty2 schreef:Ook goed, ik bel je zo wel ff om een plek af te spreken :lol:
de honden vragen of het een uurtje later kan, ze slapen graag uit :oohja:

oke, half acht, dan zijn ze genoeg uitgeslapen om flink wat te vangen, met 7 windhonden moet dat lukken
eigenlijk maar 1 windhond :engel: tot morgen dan he? :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

Nog maar even : geen hekel aan eigenaren windhonden maar een algemene hekel aan eigenaren van honden die niet onder appel staan waarbij stropende honden voor mij met stip boven aan staan. In diverse topics wordt aangegeven dat bepaalde rassen bijzonder moeilijk in de hand te houden zijn. Lijkt me ook logisch gezien de achtergrond van deze rassen. Toch nemen mensen deze honden, het waarom is mij een raadsel maar dan even later uithuilen dat de hond niet losgelaten kan worden omdat....... en ze toch hun beweging moeten hebben.
En dan nog iets geheel tegen mijn principe (ga even uit van kennis van het wild) : veel succes met de jacht op een hinde in Drenthe. Bij resultaat haal je daar echt de krant mee.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Veenmug schreef: Toch nemen mensen deze honden, het waarom is mij een raadsel maar dan even later uithuilen dat de hond niet losgelaten kan worden omdat....... en ze toch hun beweging moeten hebben.
en wie doet dat hier dan ?
:U:

de kans dat de windhonden van verantwoorde baasjes een haas of konijn pakken is net zo groot als dat iemand een ree/konijn/haas onder zijn auto krijgt, de kans dat windhonden een ree te pakken krijgen is volgens mij minimaal.

en dan heb ik het dus niet over mensen die bewust gaan stropen, daarbij heb je ook mensen die illegaal met geweer jagen en zo zijn er nog veel meer mensen die illegaal dingen doen die slecht voor de natuur zijn.

Ik snap echt niet wat nu je probleem is, het mag toch duidelijk zijn dat men hier geen windhonden heeft om te stropen , er zijn overigens ook zat andere honden die reeën of ander wild pakken maar dat lijk je voor je gemak te vergeten.

Er zijn zeker plekken waar je windhonden verantwoord los kan laten lopen en andere manieren om ze in hun bewegingsbehoefte te voorzien en verantwoorde baasjes die doen dat en die weten dat ze beter niet in de schemer of in de vroege ochtend het bos in kunnen gaan zonder hun honden aan de lijn. :klaar:

jouw aversie is wel duidelijk en je snapt overduidelijk niet dat je alles maar over 1 kam scheert en enkel reageert met onderuitschoffelende reacties, je vorige reactie op mij is daar een heel goed voorbeeld van.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Als je nu (per ongeluk) hazen stroopt ben je zeer onverantwoord bezig. Daar heeft Veenmug een punt. Als je graag hazen na zit in het najaar dan moet je ze nu op alle manieren beschermen en met rust laten.

L
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”