Veenmug schreef: Toch nemen mensen deze honden, het waarom is mij een raadsel maar dan even later uithuilen dat de hond niet losgelaten kan worden omdat....... en ze toch hun beweging moeten hebben.
en wie doet dat hier dan ?
de kans dat de windhonden van verantwoorde baasjes een haas of konijn pakken is net zo groot als dat iemand een ree/konijn/haas onder zijn auto krijgt, de kans dat windhonden een ree te pakken krijgen is volgens mij minimaal.
en dan heb ik het dus niet over mensen die bewust gaan stropen, daarbij heb je ook mensen die illegaal met geweer jagen en zo zijn er nog veel meer mensen die illegaal dingen doen die slecht voor de natuur zijn.
Ik snap echt niet wat nu je probleem is, het mag toch duidelijk zijn dat men hier geen windhonden heeft om te stropen , er zijn overigens ook zat andere honden die reeën of ander wild pakken maar dat lijk je voor je gemak te vergeten.
Er zijn zeker plekken waar je windhonden verantwoord los kan laten lopen en andere manieren om ze in hun bewegingsbehoefte te voorzien en verantwoorde baasjes die doen dat en die weten dat ze beter niet in de schemer of in de vroege ochtend het bos in kunnen gaan zonder hun honden aan de lijn.
jouw aversie is wel duidelijk en je snapt overduidelijk niet dat je alles maar over 1 kam scheert en enkel reageert met onderuitschoffelende reacties, je vorige reactie op mij is daar een heel goed voorbeeld van.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.