Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de RAD is een lachetje.
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: de RAD is een lachetje.
Ook ik heb een kruising stafford. En ja ik heb Diesel ook uit het asiel gehaald, zonder stamboom. Dus eigenlijk ben ik ook iemand die na de RAD wet een stamboomloze stafford heb aangeschaft.
Toch heb ik wel het idee dat zowel mijn vriend als ik verantwoorde stafford eigenaren zijn. Na het incident met een engelse bulldog laat ik Diesel niet meer tussen allerlei honden los lopen. Ja ik ga nog naar een losloop gebied, maar alleen op de tijden dat er misschien 3 honden zijn. Diesel kent nu ook de commando's "lopen" "nee" en "andere kant op". Als er dan een hond aankomt dan zeg ik tegen Diesel, nee en dan lopen, hij loopt dan de hond voorbij en loopt gewoon door.
Hij speelt af en toe nog met een andere hond (voornamelijk honden die hij kent) en dan niet verder dan 2 meter van mij af en als hij te ver van mij af gaat dan zorg ik dat hij en ik gewoon door lopen. Ook duurt het spelen maar een paar minuten en dan moet hij ook weer door lopen. En als ik het zelf niet vertrouw van een afstand, dan wordt hij gewoon aangelijnd en lopen we er langs.
Verder loopt Diesel ALTIJD aangelijnd op straat. Hij mag niet met andere honden spelen, snuffelen of andersinds als hij aan de lijn zit.
Na het incident heeft hij geen incidenten meer gehad. Ja honden die hem aanvallen van een grote afstand, dan rent hij gauw weg.
Verder lopen hier wel meer staffordachtige honden, maar er is maar 1 iemand waar ik van denk dat het onverantwoord is. Het is een kruising stafford/bullterrier. De eigenaren lopen in het losloopgebied met kinderwagen en bijna altijd aan de telefoon te kleppen, ze letten niet op wat die hond doet.... Bij mij wordt diesel dan ook aangelijnd als ik die hond zie.
Toch heb ik wel het idee dat zowel mijn vriend als ik verantwoorde stafford eigenaren zijn. Na het incident met een engelse bulldog laat ik Diesel niet meer tussen allerlei honden los lopen. Ja ik ga nog naar een losloop gebied, maar alleen op de tijden dat er misschien 3 honden zijn. Diesel kent nu ook de commando's "lopen" "nee" en "andere kant op". Als er dan een hond aankomt dan zeg ik tegen Diesel, nee en dan lopen, hij loopt dan de hond voorbij en loopt gewoon door.
Hij speelt af en toe nog met een andere hond (voornamelijk honden die hij kent) en dan niet verder dan 2 meter van mij af en als hij te ver van mij af gaat dan zorg ik dat hij en ik gewoon door lopen. Ook duurt het spelen maar een paar minuten en dan moet hij ook weer door lopen. En als ik het zelf niet vertrouw van een afstand, dan wordt hij gewoon aangelijnd en lopen we er langs.
Verder loopt Diesel ALTIJD aangelijnd op straat. Hij mag niet met andere honden spelen, snuffelen of andersinds als hij aan de lijn zit.
Na het incident heeft hij geen incidenten meer gehad. Ja honden die hem aanvallen van een grote afstand, dan rent hij gauw weg.
Verder lopen hier wel meer staffordachtige honden, maar er is maar 1 iemand waar ik van denk dat het onverantwoord is. Het is een kruising stafford/bullterrier. De eigenaren lopen in het losloopgebied met kinderwagen en bijna altijd aan de telefoon te kleppen, ze letten niet op wat die hond doet.... Bij mij wordt diesel dan ook aangelijnd als ik die hond zie.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Weet je waarom ik dat vroeg...._Inge_ schreef:Dan zou ik ook wel schrikken jaheidie schreef:Was dat toevallig een bruine pitt en een bonte bull terrrier? Bullterrier nog klein.MARC_S schreef:
Ik zit dus nu met precies hetzelfde probleem. Elk jong stel met een lijkt hier nu een gecoupeerde rednose pitbull of een standerd ambull gehaald te hebben. Ik schijt dus 7 kleuren de laatste tijd. Ben letterlijk gister nog de struiken in moeten lopen en heb de honden door prikkeldraad moeten laten springen omdat er een bulterriër en een pitje de hoek om kwamen hollen al spelend. :
Baasje met tattoo's??
Hier zag ik pas 2 jonge meisjes van een jaar of 8 met een stafford lopen..dan denk ik ook waar ben je mee bezig..misschien is het wel een heel lief beest, maar zo niet.. als die hond zich lostrekt
Dat was dan waarschijnlijk mijn neef... Ik dacht toen hij vertelde dat hij een pitt had gekocht, achgut daar hebben we er weer een. Toen vroeg hij waar ik trainde met denia en toen ik zei kc nijmegen, zei hij, ooh daat heb ik met de pit ook de eg 1 eg2 veg1 veg2 gedaan helemaal super daar!! Ik moet zeggen dat ik nogal stond te kijken daarvan en ineens dacht ik ook met mijn vooroordelen! Heb onlangs een wandeling met hem en zijn honden gedaan en ze zijn echt super lief en goed opgevoed. Hij vertelde er erg goed over hoe zijn honden waren. Als ik hem nu zou zien zou ik idd ook geen blokje om meer lopen. En voortaan niet meteen een oordeel klaar hebben liggen!

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Nee maar als je 2 van die honden op je af ziet rennen schrik je toch wel lijkt mij. Pas kreeg zelfs mijn teckel al bijna een trap toen ze op iemand af kwam rennen, stel dat het 2 van dat soort honden waren, dan was die mevrouw denk ik in een boom geklommen
Iedereen ziet in mijn James ook iets van een stafford terug en zie zelf ook dat mensen daarom soms toch net een ander rondje lopen haha.

Iedereen ziet in mijn James ook iets van een stafford terug en zie zelf ook dat mensen daarom soms toch net een ander rondje lopen haha.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja ook daar kun je je vooroordelen dus bij je houden. Leerde ik uit eigen ervaring.Nanna schreef:heidie schreef: Was dat toevallig een bruine pitt en een bonte bull terrrier? Bullterrier nog klein.
Baasje met tattoo's??What else
Niet iedereen is dan verkeerd bezig.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Zeg ik dat dan?heidie schreef: Niet iedereen is dan verkeerd bezig.
nou als ik zelfs ga denken pfff daar heb je háár weer

-
- Zeer actief
Ach ja..ik loop lekker met mijn getattoeerde armen met een teckel
Heel gevaarlijk hoor!

- M@scha
- Zeer actief
die zie je niet nee, maar ze zitten er wel
als ik nou straks een ander ras heb gaan mijn tattoos niet weg

- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:daar zijn klinieken voormassam schreef: als ik nou straks een ander ras heb gaan mijn tattoos niet weg
maar dan ben ik niet meer getrouwd

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja, ik link ze tegenwoordig meer aan de chihuahua.........Nanna schreef: Tsja, als ik tattoos moet linken aan een hondenras, dan wordt dat al snel een vechtras, ja. Is dat zo raar?
.
:N: Ben al weg

Gr. Aniek

- M@scha
- Zeer actief
Budkes schreef:Ja, ik link ze tegenwoordig meer aan de chihuahua.........Nanna schreef: Tsja, als ik tattoos moet linken aan een hondenras, dan wordt dat al snel een vechtras, ja. Is dat zo raar?
.
:N: Ben al weg
oh help!

-
- Zeer actief
Als deze honden over heel wat jaren er allemaal niet meer zijn, kijk ik wel even welke hond ik moet nemen. Moet natuurlijk wel bij mij passen
Heb het helemaal verkeerd gedaan met deze honden

Heb het helemaal verkeerd gedaan met deze honden

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dan neem je maar een chimassam schreef:die zie je niet nee, maar ze zitten er wel![]()

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ach de chihuahua- en vechthondeigenaren zijn ook zowat gelijk 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Betekent dit dat ik omdat ik een spikkel heb mijn twee tattoo's moet laten weg halen en het hoofd van denia niet op mijn voet mag laten zetten???
Doe ik lekker toch!
Zit wel in de planning om over een paar jaar een bull mastiff erbij te nemen.
dus nanna je hebt gelijk hahaha
Ach ik denk dat de meeste mensen (zoals ik) niet zonodig hoeft te laten zien. Iedereen anders. Ieder zijn/haar ras.
Doe ik lekker toch!
Zit wel in de planning om over een paar jaar een bull mastiff erbij te nemen.

Ach ik denk dat de meeste mensen (zoals ik) niet zonodig hoeft te laten zien. Iedereen anders. Ieder zijn/haar ras.

- M@scha
- Zeer actief
smoekie schreef:Dan neem je maar een chimassam schreef:die zie je niet nee, maar ze zitten er wel![]()
volgens mij heb je een zonnesteek liefje

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
massam schreef:smoekie schreef:Dan neem je maar een chimassam schreef:die zie je niet nee, maar ze zitten er wel![]()
volgens mij heb je een zonnesteek liefje![]()

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Helaas kloppen die vooroordelen wel vaak, het gros wat ik met een staf zie lopen voldoet zo aan het profiel. Dat kun je niet altijd leuk vinden, maar het is nu eenmaal hoe het is. Die vooroordelen maak ik ook wel mee hoor.
Nu passen wij totaal niet in het "standaard" plaatje van staf eigenaren, mensen die ons zonder hond zien zullen ook nooit verwachten dat we een staf hebben.
Ik denk dat wij wel verantwoord bezig zijn. Ten eerste is onze hond netjes opgevoed, we hebben allerlei cursussen gedaan tot aan de GGB toe, we trainen nu wekelijks agility en dat gaat gewoon super.
Omdat Kyra nog gewoon met andere honden kan loop ik regelmatig met haar in een losloopgebied en speelt ze zeer regelmatig nog met andere honden. Zowel groot als wat kleiner, heb hier nog nooit meegemaakt dat mensen van schrik weglopen of scheldpartijen over me heen gekregen.
Ik denk dat het in ons geval ook zeker scheelt hoe wij met de hond omgaan en ons uiterlijk, hoe cliche dan ook.
Als ik een baas zie die aan het typische beeld voldoet, met een hond die totaal niet onder controle staat dan loop ik ook liever een rondje om.
Maar zie ik daar een net stel lopen met een hond die goed luisterd dan maak ik me niet zo'n zorgen.
Vooroordelen? Ja, maar toch klopt het beeld vaak.
Ik hou er wel rekening mee dat de kans groot is dat ze straks niet meer met iedereen kan en dan zal ik de verantwoording nemen. Dan blijf ik weg uit losloopgebieden, is ze verder aangelijnd. Er zijn nog genoeg verlaten plekken waar je nooit een mens tegenkomt, dan laat ik haar daar lekker rennen, ga fietsen etc.
Ik ben niet zo'n baas die maar denkt dat het voor altijd goed blijft gaan.
Helaas kom je tevaak onverantwoorde hondeneigenaren tegen. Vanmorgen nog, ik loop hier door de wijk (geen losloopgebied), ik zie in de verte een man met een Ambul staan (ook aangelijnd), die zie je pal door de struiken lopen van het pad af, hij doet alle moeite om de aandacht van zijn hond vast te houden. Dan zie ik een vrouw met een lab aankomen lopen, lab loopt los. Die man zie je al moeilijk kijken, hij gaat tenslotte niet voor niets midden tussen de struiken staan, doet zijn best om zijn hond zo rustig mogelijk te krijgen.
Vrouw roept lab maar die luisterd niet, omdat ik aan kwam lopen en inmiddels dichter bij was komt lab op ons afgelopen. Gelukkig gaat dat met kyra nog goed, maar kan me daar evengoed aan ergeren.
Als ik zie dat iemand zijn hond aan de lijn heeft (losloopgebied of niet) dan lijn ik kyra ook aan. Zie ik dat iemand met heel veel moeite de struiken in gaat lopen om zijn hond nog enigszins in bedwang te kunnen houden hou ik daar rekening mee, dat zou toch normaal moeten zijn? Ongeacht type baas en hond.
Maar om terug ontopic te komen
Hier valt het mee met de staf's, er lopen er maar 3 en alledrie gelukkig geen problemen mee. Maar als ik door de stad heen loop zie ik ze ook steeds meer. En wat ik zie stemt me niet altijd even vrolijk, dan hou ik mijn hart vast hoe het over een jaar is, maar dat er een vorm van de RAD terugkomt, ja ik denk het wel.
Nu passen wij totaal niet in het "standaard" plaatje van staf eigenaren, mensen die ons zonder hond zien zullen ook nooit verwachten dat we een staf hebben.
Ik denk dat wij wel verantwoord bezig zijn. Ten eerste is onze hond netjes opgevoed, we hebben allerlei cursussen gedaan tot aan de GGB toe, we trainen nu wekelijks agility en dat gaat gewoon super.
Omdat Kyra nog gewoon met andere honden kan loop ik regelmatig met haar in een losloopgebied en speelt ze zeer regelmatig nog met andere honden. Zowel groot als wat kleiner, heb hier nog nooit meegemaakt dat mensen van schrik weglopen of scheldpartijen over me heen gekregen.
Ik denk dat het in ons geval ook zeker scheelt hoe wij met de hond omgaan en ons uiterlijk, hoe cliche dan ook.
Als ik een baas zie die aan het typische beeld voldoet, met een hond die totaal niet onder controle staat dan loop ik ook liever een rondje om.
Maar zie ik daar een net stel lopen met een hond die goed luisterd dan maak ik me niet zo'n zorgen.
Vooroordelen? Ja, maar toch klopt het beeld vaak.
Ik hou er wel rekening mee dat de kans groot is dat ze straks niet meer met iedereen kan en dan zal ik de verantwoording nemen. Dan blijf ik weg uit losloopgebieden, is ze verder aangelijnd. Er zijn nog genoeg verlaten plekken waar je nooit een mens tegenkomt, dan laat ik haar daar lekker rennen, ga fietsen etc.
Ik ben niet zo'n baas die maar denkt dat het voor altijd goed blijft gaan.
Helaas kom je tevaak onverantwoorde hondeneigenaren tegen. Vanmorgen nog, ik loop hier door de wijk (geen losloopgebied), ik zie in de verte een man met een Ambul staan (ook aangelijnd), die zie je pal door de struiken lopen van het pad af, hij doet alle moeite om de aandacht van zijn hond vast te houden. Dan zie ik een vrouw met een lab aankomen lopen, lab loopt los. Die man zie je al moeilijk kijken, hij gaat tenslotte niet voor niets midden tussen de struiken staan, doet zijn best om zijn hond zo rustig mogelijk te krijgen.
Vrouw roept lab maar die luisterd niet, omdat ik aan kwam lopen en inmiddels dichter bij was komt lab op ons afgelopen. Gelukkig gaat dat met kyra nog goed, maar kan me daar evengoed aan ergeren.
Als ik zie dat iemand zijn hond aan de lijn heeft (losloopgebied of niet) dan lijn ik kyra ook aan. Zie ik dat iemand met heel veel moeite de struiken in gaat lopen om zijn hond nog enigszins in bedwang te kunnen houden hou ik daar rekening mee, dat zou toch normaal moeten zijn? Ongeacht type baas en hond.
Maar om terug ontopic te komen

-
- Actief
- Mijn ras(sen): bullterrier
ze moeten de honden eigenaren eens aanpakken. de eigenaar van een hond maakt de hond vals en gevaarlijk.
er zijn veel te veel eigenaren die eigelijk nooit een hond zouden mogen hebben. die verwaarlozen of mishandelen hun hond. en ja dan wordt ie vals. dat zouden wij ook doen.
gewoon iedereen die een hond wil een test laten doen. en kijken of die wel geschikt is om een hond te hebben. nou dan vallen er een hoop af en wordt er een hoop leed bespaard.
er zijn veel te veel eigenaren die eigelijk nooit een hond zouden mogen hebben. die verwaarlozen of mishandelen hun hond. en ja dan wordt ie vals. dat zouden wij ook doen.
gewoon iedereen die een hond wil een test laten doen. en kijken of die wel geschikt is om een hond te hebben. nou dan vallen er een hoop af en wordt er een hoop leed bespaard.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En hoe wil je dat controleren, waar wil je de mensen en het geld vandaan halen?hondenvriend schreef:ze moeten de honden eigenaren eens aanpakken. de eigenaar van een hond maakt de hond vals en gevaarlijk.
Dat is niet te doen en niet te controleren.
Daarnaast wat is geschikt? Ik hou er hele andere manieren op na dan jij? Wat is dan juist?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
ik neem aan dat je zelf wel begrijpt dat je een hond liefde en opvoeding moet geven zonder agrsssie.
de ,mensen een cursis laten doen is zo goed als onmogelijk. maar het zou eigelijk wel moeten. maar dat is mijn mening
de ,mensen een cursis laten doen is zo goed als onmogelijk. maar het zou eigelijk wel moeten. maar dat is mijn mening
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En dan.??hondenvriend schreef:ik neem aan dat je zelf wel begrijpt dat je een hond liefde en opvoeding moet geven zonder agrsssie.
Komt er iemand op het examen die geen kut verstand van honden gedrag heeft.
Maar ze wil gewoon een ouwe sul uit het dieren asiel aanschaffen met geen tand meer in zijn muil en haast te bang om een scheet te laten.
Sorry mevrouw GEZAKT.
\
Komt er 1 op examen en die slaagt met vlag en wimpel.
Komt thuis en trapt zijn hond even in de hoek en schreeuwt het beest toe zo kuthond en nu zal ik je leren om je tanden te gebruiken.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Uitzonderingen vormen niet de regel. De vraag die je jezelf moet stellen is niet of het alle problemen afdekt, maar of het probleem er in z'n totaliteit door vermindert. En dat denk ik eerlijk gezegd wel.bouvierpoedel schreef:En dan.??hondenvriend schreef:ik neem aan dat je zelf wel begrijpt dat je een hond liefde en opvoeding moet geven zonder agrsssie.
Maar ze wil gewoon een ouwe sul uit het dieren asiel aanschaffen met geen tand meer in zijn muil en haast te bang om een scheet te laten.
Sorry mevrouw GEZAKT.
\
Komt thuis en trapt zijn hond even in de hoek en schreeuwt het beest toe zo kuthond en nu zal ik je leren om je tanden te gebruiken.
![]()
![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik niet want het is niet te controleren, als je regels instelt moet het controleerbaar zijn.bennie schreef:Uitzonderingen vormen niet de regel. De vraag die je jezelf moet stellen is niet of het alle problemen afdekt, maar of het probleem er in z'n totaliteit door vermindert. En dat denk ik eerlijk gezegd wel.bouvierpoedel schreef:En dan.??hondenvriend schreef:ik neem aan dat je zelf wel begrijpt dat je een hond liefde en opvoeding moet geven zonder agrsssie.
Sorry mevrouw GEZAKT.
\
![]()
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bennie
- Zeer actief
Dus zonder controle geen vooruitgang? Wat een rare gedachte...
-
- Actief
en ik ookbennie schreef:, maar of het probleem er in z'n totaliteit door vermindert. En dat denk ik eerlijk gezegd wel.bouvierpoedel schreef:En dan.??hondenvriend schreef:ik neem aan dat je zelf wel begrijpt dat je een hond liefde en opvoeding moet geven zonder agrsssie.
Sorry mevrouw GEZAKT.
\
![]()
![]()
-
- Actief
dat vind ik ookbennie schreef:Dus zonder controle geen vooruitgang? Wat een rare gedachte...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ,sinds de rad is afgeschat ,niet vrolijk wordt van wat er allemaal gefokt wordt.
Je wordt dood gegooid met advertenties van pitjes ,ook heel vaak gekruist met andere rassen , oa mastino.
Het lijkt mij gezien het gigantische aanbod wat je nu ziet toch echt niet mogelijk om al deze honden bij een verantwoordelijk baasje te plaatsen,bij het overgrote deel van deze advertenties heb ik ook nog niet eens de illusie dat dat de bedoeling is.
Ik ben absoluut voor het afschaffen van de rad ,maar deze ontwikkeling baart mij toch wel wat zorgen want je kunt erop wachten dat er incidenten gaan komen en dan moet je maar zien wat er uit voorkomt.
Je wordt dood gegooid met advertenties van pitjes ,ook heel vaak gekruist met andere rassen , oa mastino.
Het lijkt mij gezien het gigantische aanbod wat je nu ziet toch echt niet mogelijk om al deze honden bij een verantwoordelijk baasje te plaatsen,bij het overgrote deel van deze advertenties heb ik ook nog niet eens de illusie dat dat de bedoeling is.
Ik ben absoluut voor het afschaffen van de rad ,maar deze ontwikkeling baart mij toch wel wat zorgen want je kunt erop wachten dat er incidenten gaan komen en dan moet je maar zien wat er uit voorkomt.
- bennie
- Zeer actief
Deze ontwikkeling is nog een gevolg van de rad, die de rassen die eronder vielen alleen maar heeft 'gepromoot' bij het type mensen waar je ze juist niet wilt hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee het heeft geen zin... kijk naar het simpele vb van opruimplicht van hondenstront... nou er liggen hier nog hele bergen simpelweg omdat de controle er zo goed als niet is... Kan ook niet, kost veel te veel geld en mensen...bennie schreef:Dus zonder controle geen vooruitgang? Wat een rare gedachte...