Nee dat zeg ik niet, dat is wat jij ervan maakt. Maar als er al in korte tijd 3 pups doodgebeten zijn dan zou ik (lees IK) daar echt niet gaan wandelen. Dan maar wijken voor een aso maar blijft wel mijn pup in levenAnne&Taar schreef:Dat is helemaal de omgekeerde wereld...Dus niemand mag daar meer lopen behalve dat gestoorde mens met dr hond? Anders is t eigen schuld, dode hond?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie hiervan? (art vanmorgen in de krant)
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Re: Wat vinden jullie hiervan? (art vanmorgen in de krant)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Neeltje
Dan hoop ik toch wel dat daar dan afdoende meldingen van zijn gemaakt.chrico schreef:Nee dat zeg ik niet, dat is wat jij ervan maakt. Maar als er al in korte tijd 3 pups doodgebeten zijn dan zou ik (lees IK) daar echt niet gaan wandelen. Dan maar wijken voor een aso maar blijft wel mijn pup in levenAnne&Taar schreef:Dat is helemaal de omgekeerde wereld...Dus niemand mag daar meer lopen behalve dat gestoorde mens met dr hond? Anders is t eigen schuld, dode hond?
-
chrico
- Zeer actief
Het is een gebied wat grenst aan die straat en nog verder loopt.yamie schreef:
ach ja, morgen zijn het er al 8, zo gaat dat, van horen, blaas op enz.
maar, begrijp ik eruit dat het in een straat was? wie weet woont ze daar wel.... dan kan je moeilijk anders als daar ook lopen natuurlijk...
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom veroordeel jij slechts de eigenaar van de York? Wat dacht je ervan niet met die bul daar te wandelen? Moet heel de wereld de verhalen over je hond kennen en dan dus bewust kiezen voor het doodbijten van de pup als je daar gaat lopen?chrico schreef:Ik lees net dit berichtMoos schreef:Maar wie zegt dat de bazen daar niet bij stil stonden? Als die bull terrier opeens aan kwam denderen, dan kan het HAP zijn voordat je het goed en wel doorhebt.chrico schreef: Ik zeg nergens dat zij de kleine bij de bull gezet hebbenik verbaas mij er alleen over dat er niet stil gestaan word bij de kwetsbaarheid van miniaturen
Als het verhaal is dat die mensen tegen hun Yorkie pup hebben staan kirren "ach kijk dat andere hondje, ga maar kijken" en hem een zetje richting BT gegeven hebben. Oke![]()
Maar voor hetzelfde geld kwam die BT opeens aanrennen en dook zo bovenop die pup.
http://www.webregio.nl/noord-kennemerla ... -hond.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
en als je de reacties leest zie je dat de eigenaar heeft gereageerd. Volgens haar is dit de 4e pup in korte tijd die daar is doodgebeten. Sorry hoor maar dan zou je mij al helemaal niet zien daar met een hond of het nu met een pup is of een volwassen hond. Hoeveel recht je ook heb om daar te wandelen, dit is dan het gevaar opzoeken lijkt mij
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Nou, als we zo gaan leven, dan is een straatje verderop de vogende aso al aan het wachten...En bovendien, geloof maar vrijelijk dat deze mensen hun hondje daar niet hadden laten hobbelen met die bull in zn nek, als ze dit verhaal al kenden. Zoals ik al zei, das de achteraf-buurt-tam-tam.chrico schreef:Nee dat zeg ik niet, dat is wat jij ervan maakt. Maar als er al in korte tijd 3 pups doodgebeten zijn dan zou ik (lees IK) daar echt niet gaan wandelen. Dan maar wijken voor een aso maar blijft wel mijn pup in levenAnne&Taar schreef:Dat is helemaal de omgekeerde wereld...Dus niemand mag daar meer lopen behalve dat gestoorde mens met dr hond? Anders is t eigen schuld, dode hond?
Eigen-schuld-dikke-bult gaat wat mij betrft hier echt niet op!
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 04 jun 2010 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
chrico
- Zeer actief
Ons kent ons en ongemerkt blijft dit niet. Ik zou daar dus helemaal niet lopen en hoe vervelend het ook is maar ik zou dus wijken zodat ik het gevaar niet opzoek dat er ineens een hond met mijn pup vandoor gaatMoos schreef:Als het waar is dat het de 4e pup is, wie zegt dat de eigenaren van dit pupje dat wisten dan? En wie zegt dat die hond die doodbijt altijd daar op die plek loopt?chrico schreef: Ik lees net dit bericht
http://www.webregio.nl/noord-kennemerla ... -hond.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
en als je de reacties leest zie je dat de eigenaar heeft gereageerd. Volgens haar is dit de 4e pup in korte tijd die daar is doodgebeten. Sorry hoor maar dan zou je mij al helemaal niet zien daar met een hond of het nu met een pup is of een volwassen hond. Hoeveel recht je ook heb om daar te wandelen, dit is dan het gevaar opzoeken lijkt mij
Als er een hond rondloopt op de dorpsweg tussen 14 en 16 uur die altijd honden doodbijt, nee, dan zou je mij daar ook niet zien dan nee. Maar zo in kaart gebracht zijn dit soort dingen natuurlijk meestal niet.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
honden zijn dieren met instinkten en ze hebben geen boodschap aan "schattig klein pupje " en de fabel volwassen honden
doen een pupje niks kost ook veel pupjes het leven.
Heel dom van de eigenaar van de bijtende hond maar ook super dom van de york eigenaar.
De york van mijn ouders is veel bij ons ze weegt 4 kilo. Als onze honden de gekke 5 minuten hebben gaat ze op de arm en gooien we haar echt niet tussen 100 kilo rennende hond. Als de york bij ons is wordt ze best vaak over het hoofd gezien ze gaat bij je voeten zitten bij het koken en dan gaat het best wel eens mis , ze wordt dan overigens ook erg kwaad en herinnert je er met klapperende tandjes aan dat je moet uitkijken waar je je voeten neer zet
. Verder is het een op en top hondje maar ik laat haar echt niet op een veldje met loslopende grote honden of op het strand los, dan zoeken we net als de hond agressieve hondenmensen een rustige plek waar we haar los kunnen laten.
Heel dom van de eigenaar van de bijtende hond maar ook super dom van de york eigenaar.
De york van mijn ouders is veel bij ons ze weegt 4 kilo. Als onze honden de gekke 5 minuten hebben gaat ze op de arm en gooien we haar echt niet tussen 100 kilo rennende hond. Als de york bij ons is wordt ze best vaak over het hoofd gezien ze gaat bij je voeten zitten bij het koken en dan gaat het best wel eens mis , ze wordt dan overigens ook erg kwaad en herinnert je er met klapperende tandjes aan dat je moet uitkijken waar je je voeten neer zet
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
honden hebben geen boodschap aan "schattig klein pupje " en de fabel volwassen honden
. Verder is het een op en top hondje maar ik laat haar echt niet op een veldje met loslopende grote honden of op het strand los, dan zoeken we net als de hond agressieve hondenmensen een rustige plek waar we haar los kunnen laten.[/quote]
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
Neeltje
Dan zou ik met ons kent ons bij elkaar komen en ervoor zorgen dat dat beest verplicht gemuilkorft moet worden of wat dan ook als de eigenaar niet zijn verantwoording neemt.chrico schreef:Ons kent ons en ongemerkt blijft dit niet. Ik zou daar dus helemaal niet lopen en hoe vervelend het ook is maar ik zou dus wijken zodat ik het gevaar niet opzoek dat er ineens een hond met mijn pup vandoor gaatMoos schreef:Als het waar is dat het de 4e pup is, wie zegt dat de eigenaren van dit pupje dat wisten dan? En wie zegt dat die hond die doodbijt altijd daar op die plek loopt?chrico schreef: Ik lees net dit bericht
Als er een hond rondloopt op de dorpsweg tussen 14 en 16 uur die altijd honden doodbijt, nee, dan zou je mij daar ook niet zien dan nee. Maar zo in kaart gebracht zijn dit soort dingen natuurlijk meestal niet.
- Moos
- Zeer actief
Nou ja, het lijkt mij vrij stug dat je met je pup lekker gaat lopen op de plek waar pas geleden 3 pups dood zijn gebeten, wetende dat de hond die dood bijt daar heel erg veel loopt.chrico schreef: Ons kent ons en ongemerkt blijft dit niet. Ik zou daar dus helemaal niet lopen en hoe vervelend het ook is maar ik zou dus wijken zodat ik het gevaar niet opzoek dat er ineens een hond met mijn pup vandoor gaat
Dat je je hond nog los durft te gooien terwijl hij 3 pups dood heeft gebeten vind ik helemaal schandalig.

-
chrico
- Zeer actief
Zeker, alleen tot die tijd zou ik er dus niet gaan lopen gewoon uit veiligheid voor mijn pup. Waarschijnlijk een heel rare overwegingNeeltje schreef:
Dan zou ik met ons kent ons bij elkaar komen en ervoor zorgen dat dat beest verplicht gemuilkorft moet worden of wat dan ook als de eigenaar niet zijn verantwoording neemt.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
Waarschijnlijk wist deze persoon dat dus niet. Want niemand kan er met z'n verstand bij dat een hond de kans zou krijgen om 4! pups in korte tijd dood te bijten. Dat bestaat domweg niet en dat zal dus wel gelul zijn.
Dan zouden 4 eigenaren het er nl bij hebben laten zitten.
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Persoonlijk vind ik dat ene hondagressieve hond, altijd aan de riem moet, maar ja.En ik ondervindt hier in de buurt ook regelmatig dat mensen hun pup los me elaten hobbelen, want ja een volwassen hond doet een pup niks he??? Niet iedereen heeft verstand van honden helaas,dus ik kan me best voorstellen dat er een yorkie pup loopt, hebben vaak toch al een grote mond,dendert even met zijn volle kilo op ene grote hond af, kefkefkef, grote hond zegt wat jij ukkepuk en het komt te hard aan....
Ik stond met mijn kudde te wachten op manlief, die even de auto ophaalde, stond een straat verderop.Zes Tibetaantjes, waarvan de reu reu-agressief is, en een lekkere lompe Rottweiler, 50 kilo zwaar en lief voor groot en klein. Afijn, er stond een mevrouw op de hoek te wachten met een Maltezer pup onder de arm, dus ik dacht die staat te wachten tot ze er langs kan/durft....Rottweiler in de auto,en mevrouw gooit zo haar Maltezerpup los in de groep Tibetanen, want ja ze moet kennis maken en zij zijn volwassen en dus lief tegen pups....hoe ik het deed met mijn zere rug weet ik nog stedes niet maar snoekduik gemaakt en Maltezer gered, die al vrolijk keffend en plukharend in mijn roedel stond.Die gelukkig te verbouwereerd waren om te reageren....anders weet ik ook niet hoe dat was afgelopen, doodbijten geloof ik nog niet zo maar samen wegen ze ook 70 kilo en dat wil je niet op een Maltezerpup....Heb nog een tijd samen met mevrouw staan praten,geprobeerd uit te leggen dat volwassen honden nou eenmaal niet altijd lief zijn voor pups, een correctie best eens te hard kan aankomen bij zo'n ieniemieniehondje.Helaas heeft het niet geholpen want een dag later stond ze huilend aan d e deur,pupje was doodgebeten, hij wou toch alleen maar spelen en die volwassen Labrador reu beet hem zo maar dood.Nou ken ik die Labrador, is geen schatje maar nou bleek dat pupperd Labrador in zijn edele delen had gebeten, de krassen stonden erop, Labrador haalt uit(logisch), en sloeg zijn hoektand in schedeltje....triest.
Ik ken de situatie van Yorkie puppie en Bullterrier natuurlijk niet, maar kan me dus best voorstellen dat zo'n brutale miniatuur-uk zo op de Bull afstuiterd die daar niet van gediend is....
Ik stond met mijn kudde te wachten op manlief, die even de auto ophaalde, stond een straat verderop.Zes Tibetaantjes, waarvan de reu reu-agressief is, en een lekkere lompe Rottweiler, 50 kilo zwaar en lief voor groot en klein. Afijn, er stond een mevrouw op de hoek te wachten met een Maltezer pup onder de arm, dus ik dacht die staat te wachten tot ze er langs kan/durft....Rottweiler in de auto,en mevrouw gooit zo haar Maltezerpup los in de groep Tibetanen, want ja ze moet kennis maken en zij zijn volwassen en dus lief tegen pups....hoe ik het deed met mijn zere rug weet ik nog stedes niet maar snoekduik gemaakt en Maltezer gered, die al vrolijk keffend en plukharend in mijn roedel stond.Die gelukkig te verbouwereerd waren om te reageren....anders weet ik ook niet hoe dat was afgelopen, doodbijten geloof ik nog niet zo maar samen wegen ze ook 70 kilo en dat wil je niet op een Maltezerpup....Heb nog een tijd samen met mevrouw staan praten,geprobeerd uit te leggen dat volwassen honden nou eenmaal niet altijd lief zijn voor pups, een correctie best eens te hard kan aankomen bij zo'n ieniemieniehondje.Helaas heeft het niet geholpen want een dag later stond ze huilend aan d e deur,pupje was doodgebeten, hij wou toch alleen maar spelen en die volwassen Labrador reu beet hem zo maar dood.Nou ken ik die Labrador, is geen schatje maar nou bleek dat pupperd Labrador in zijn edele delen had gebeten, de krassen stonden erop, Labrador haalt uit(logisch), en sloeg zijn hoektand in schedeltje....triest.
Ik ken de situatie van Yorkie puppie en Bullterrier natuurlijk niet, maar kan me dus best voorstellen dat zo'n brutale miniatuur-uk zo op de Bull afstuiterd die daar niet van gediend is....

-
laeken
- Zeer actief
Dat kan ook best, maar dan blijft het zo dat die bul losliep. Jouw honden niet.Ellepel schreef: Ik ken de situatie van Yorkie puppie en Bullterrier natuurlijk niet, maar kan me dus best voorstellen dat zo'n brutale miniatuur-uk zo op de Bull afstuiterd die daar niet van gediend is....
-
Angelique.
Ik heb iets soortgelijks gehad vorig jaar....
Was lekker aan de wandel met mijn AA teef en ineens zomaar uit het niets 5 van die mini yorkies die de hoek om kwamen razen, nog voor ik het goed en wel besefte stonden ze al voor Lola en zag ik alle mogelijke rampsenarios aan me voorbij schieten, Lola is een teef van toen een kilo of 40 ongeveer :N:
Tot mijn grote verbazing (en blijdschap !!!) ging Lola helemaal plat ligen en heeft zo een tijdje met ze gespeeld, heel zacht, heel lief.
Lola is ook een hele lieve teef voor alles wat klein is, alles moet vertroetelt, beschermd en verzorgd worden al vanaf dat ze pup was.
Maar was ik deze groep met Dallas tegen gekomen (AA reu van 50 kilo) kan ik me voorstellen dat het mis was gegaan, Dallas is niet zachtpotig, wel lief maar gewoon vreselijk lomp, hij kan met alles wat kleiner als hem is prima door 1 deur maar ik heb het toch liever niet want het is gewoon echt een vreselijke lompe boer.
Was lekker aan de wandel met mijn AA teef en ineens zomaar uit het niets 5 van die mini yorkies die de hoek om kwamen razen, nog voor ik het goed en wel besefte stonden ze al voor Lola en zag ik alle mogelijke rampsenarios aan me voorbij schieten, Lola is een teef van toen een kilo of 40 ongeveer :N:
Tot mijn grote verbazing (en blijdschap !!!) ging Lola helemaal plat ligen en heeft zo een tijdje met ze gespeeld, heel zacht, heel lief.
Lola is ook een hele lieve teef voor alles wat klein is, alles moet vertroetelt, beschermd en verzorgd worden al vanaf dat ze pup was.
Maar was ik deze groep met Dallas tegen gekomen (AA reu van 50 kilo) kan ik me voorstellen dat het mis was gegaan, Dallas is niet zachtpotig, wel lief maar gewoon vreselijk lomp, hij kan met alles wat kleiner als hem is prima door 1 deur maar ik heb het toch liever niet want het is gewoon echt een vreselijke lompe boer.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik vind dat iedereeen die een pup loslaat in een loslaatgebied een risiko neemt en dat is ook te lezen in mijn posts.MARC_S schreef:Dus je vindt dat iemand die een York heeft risico's neemt omdat je gewoon een bul tegen kan komen die hem doodbijt? Dan hoef ik ook geen commentaar meer op het feit dat mijn honden vriendelijk komen buurten en dan dus heel erg aangevallen kunnen worden.renee-uk schreef:natuurlijk hoort een hondagressieve hond niet los, denk dat er hier niemand is die daar anders over denkt.
Helaas gebeurt dat blijkbaar toch en als je weet dat niet iedereen zn hond onder appel heeft neem je in mijn ogen zelf een risiko door een pup zomaar ergens los te laten.
Het is niet de schuld van dat pupke, het is de schuld van de bullterrier eigenaar, maar ik zou gewoon zelf -met welke pup dan ook- zo'n risiko nooit nemen.
Ik hou liever zelf de regie in handen dan dat ik afhankelijk ben van onbekende mensen en honden.
Er zijn vast ook wel bekende honden van eenzelfde formaat te vinden waarvan je weet dat het wel goed gaat met puppen.
Je schiet er zo weinig mee op als je in gelijk staat met je dooie puppie in je armen, dan heb ik maar liever geen gelijk en een levende pup.Ze mogen immers niet buurten van veel mensen hier. Puntje bij paaltje liep de bul los en beet hij een york dood toch? Dan is het erg moeilijk te verkroppen dat er hier gezegd wordt dat je met een York dergelijke risico's niet moet lopen. Wat moet je dan? Optillen als er een hond komt en het hondje leren dat alle honden groot gevaar zijn dus dat het lekker gaat keffen vanaf je arm? Dat is wel wat je dan krijgt als je je hond leert dat bij elke hond die op hem af komt hij steun krijgt van de baas en bevestiging van zijn angst. En dan krijgen we weer de topic over dat kleine hondjes zo krijsen als er een grote hond komt. De bul is op de York afgelopen. Weinig pups die van de baas wegrennen naar een vreemde hond toe. Ze bestaan wel maar ik schat zo in dat dat hier misschien helemaal niet het geval was. Ik denk dat de eigenaar van de York zijn hondje op de grond heeft gelaten toen de bul los kwam aanlopen. Als ik dat doe of deed met Dapper dan had de bul ook gaten gehad. Die komt immers los buurten en daarover was laatst dus een enorme discussie. Het lijkt een beetje alsof de mensen met grote honden van standpunt veranderen als dat beter uitkomt. Nu is het immers de mini-hond die doodgebeten werd. Was het hun hond die was gaan knokken dan was de eigenaar van de bul ineens wel fout. Is het een minihondje dan hoor je "had je daar ook nooit moeten uitlaten want dan weet je zelf welke risico's je neemt (ook al was de bul dan wel fout)..." Okeejjjj.....
Ik zou dat nooit doen, met geen enkele pup van geen enkel ras.
Ik koop helemaal niks voor negatieve ervaringen bij mijn pup, zoek bekende honden op voor de broodnodige socialisatie en plaatsen waar het wel veilig is om los te lopen. Da's even zoeken, maar die zijn er heus wel.
Zo heb ik het ook gedaan met Jan toen hij nog pupje was en dat is prima gegaan.
Jan is nooit gebeten of negatief ondergeschoffeld als pup, gewoon omdat ik geen enkel risiko genomen heb met vreemde honden.
Als dat nodig was ging hij gewoon op de arm en buurten met vreemde honden was er niet bij.
Het zal mij toch een enorme zorg zijn wat anderen daarvan vinden, ik doe wat ik denk dat goed is voor mijn hond en in een soort van god zegen de greep houding afhankelijk zijn van andere mensen en andere honden is niet mijn manier, niet met een dh pup en niet met een mini-ras pup. Gewoon met geen enkele pup.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja maar leven zonder risico`s bestaat niet en moet ook niet, want dan zou je veilig in huis moeten blijven en het is niet altijd moedwil als het fout gaat soms
, ik blijf erbij dat shit happens, soms, het is neit anders en het kan overal gebeuren, bij jezelf in de straat tot noem het maar op, je kunt niet alles vermijden al wil je het nog zo graag.
het andere uiterste zie ik ook niet zitten hoor, ik gooi ook geen pup in een groep met honden die vergissing maak ik ook niet meer :N:
het andere uiterste zie ik ook niet zitten hoor, ik gooi ook geen pup in een groep met honden die vergissing maak ik ook niet meer :N:
-
Neeltje
Ik heb het met Tirsa ook niet opgezocht maar hier in de straat woonde een Berner Sennen, best wel lief, maar heel lomp en liep dwars over Tirsa. Had ik Tirsa bijna zover dat het goed ging met grotere honden, had ik met iemand ook met een Franse Bulldog afgesproken om te gaan wandelen. Nemen ze onverwachts ook een Bordeauxdog mee. Lief beest, maar walst ook zo over Tirsa heen. Kon dus weer helemaal opnieuw beginnen, maar helemaal goed gekomen is het nooit meer. Ze most grotere honden gewoonweg niet.
- renee-uk
- Zeer actief
Dat zeg ik ook eerder al, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Maar je kunt de kans op ongelukken wel verkleinen.
Maar je kunt de kans op ongelukken wel verkleinen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
Maar dan ben je toch vrij om niet te gaan wandelen als er buiten de afspraak een andere hond meegaat?Neeltje schreef:Ik heb het met Tirsa ook niet opgezocht maar hier in de straat woonde een Berner Sennen, best wel lief, maar heel lomp en liep dwars over Tirsa. Had ik Tirsa bijna zover dat het goed ging met grotere honden, had ik met iemand ook met een Franse Bulldog afgesproken om te gaan wandelen. Nemen ze onverwachts ook een Bordeauxdog mee. Lief beest, maar walst ook zo over Tirsa heen. Kon dus weer helemaal opnieuw beginnen, maar helemaal goed gekomen is het nooit meer. Ze most grotere honden gewoonweg niet.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk inderdaad dat dat heel vaak aan de hand is, vanmorgen liep er ook een meneer met een soort van klein mixje die Van Gils wel heel erg leuk vondNeeltje schreef:Ik heb het met Tirsa ook niet opgezocht maar hier in de straat woonde een Berner Sennen, best wel lief, maar heel lomp en liep dwars over Tirsa. Had ik Tirsa bijna zover dat het goed ging met grotere honden, had ik met iemand ook met een Franse Bulldog afgesproken om te gaan wandelen. Nemen ze onverwachts ook een Bordeauxdog mee. Lief beest, maar walst ook zo over Tirsa heen. Kon dus weer helemaal opnieuw beginnen, maar helemaal goed gekomen is het nooit meer. Ze most grotere honden gewoonweg niet.
stel dat hij het hondje had bezeerd dan is er dus misschien weer eentje bij die gaat grommen en brommen zodra ze een grote hond ziet
- Moos
- Zeer actief
Ben ik het wel mee eens. Nog even en je mag met je pup of hondje onder de, wat zullen we als grens nemen, 5 kilo?S@ndr@ schreef:ja maar leven zonder risico`s bestaat niet en moet ook niet, want dan zou je veilig in huis moeten blijven en het is niet altijd moedwil als het fout gaat soms, ik blijf erbij dat shit happens, soms, het is neit anders en het kan overal gebeuren, bij jezelf in de straat tot noem het maar op, je kunt niet alles vermijden al wil je het nog zo graag.
Kunnen we het ook omdraaien; misschien moet je lekker wegblijven uit losloopgebieden met je stuiterhond van meer dan 30 kilo, en al helemaaaal met een reuze ras. Kunnen al die pups en kleinere hondjes tenminste niet per ongeluk verwond worden
Onzin natuurlijk. Maar ik vind het ook onzin om te doen alsof je moord en doodslag opzoekt als je je pup of klein hondje los laat in een gemiddeld bezocht losloopgebied. Zondagmiddag op een heel klein hondenstrandje, zou ik ook niet doen nee. In ieder geval niet zonder eigen roedel(tje) erbij. Maar een normaal losloopgebied waar je af en toe eens een andere hond treft. Tja, je kan ze dan misschien maar beter niet verder laten komen dan de tuin, want straks gebeurt er iets in de grote boze buitenwereld.
En ik roep ook altijd om het hardst dat je met bijvoorbeeld je kleine bange hond niet op zondagmiddag naar het strand moet gaan, hoe goed je dan ook 'in je recht staat', en dat vind ik ook nog steeds. Maar je kan het ook overdrijven.

-
chrico
- Zeer actief
Volgens de eigenaar van de york ging het niet om een bull terrier dus je verhaal gaat niet opMARC_S schreef:Dat kan ook best, maar dan blijft het zo dat die bul losliep. Jouw honden niet.Ellepel schreef: Ik ken de situatie van Yorkie puppie en Bullterrier natuurlijk niet, maar kan me dus best voorstellen dat zo'n brutale miniatuur-uk zo op de Bull afstuiterd die daar niet van gediend is....In mijn ogen kunnen slechts enkele bulterriërs goed loslopen. Het zijn en blijven hele moeilijke honden met andere dieren. Ze hebben dier-agressie naast jachtinstinct op kleine dieren. Dus de kans dat ze aanvallen of prooigedrag tonen is zo groot dat je dat risico eigenlijk niet mag en kan nemen. Er zijn wel teefjes die heel mild uitpakken en die best prima los kunnen. Maar meestal is het geen doen want luisteren doen ze ook al niet zo best.
Daarbij ken ik weer aardig wat bullterriers die prima los kunnen wandelen zonder dat er lijken op een grasveld achter blijven
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Het gaat er om dat je met een pup ten alle tijde risico's loopt en zolang je je dat bewust bent is er niets aan de hand. Dan zoek je geen gebieden op die bekend staan dat het vaak fout gaat, dan ga je niet op zondagmiddag naar het strand, dan zoek je bepaalde plaatsen gewoonweg niet op. Kies je voor een miniatuur moet je extra voorzichtig zijn omdat je kiest voor een hond die zo kwetsbaar is dat er voor je het weet ongelukken kunnen gebeuren waar je niet op zit te wachten.Moos schreef:Ben ik het wel mee eens. Nog even en je mag met je pup of hondje onder de, wat zullen we als grens nemen, 5 kilo?S@ndr@ schreef:ja maar leven zonder risico`s bestaat niet en moet ook niet, want dan zou je veilig in huis moeten blijven en het is niet altijd moedwil als het fout gaat soms, ik blijf erbij dat shit happens, soms, het is neit anders en het kan overal gebeuren, bij jezelf in de straat tot noem het maar op, je kunt niet alles vermijden al wil je het nog zo graag.
het andere uiterste zie ik ook niet zitten hoor, ik gooi ook geen pup in een groep met honden die vergissing maak ik ook niet meer :N:, helemaal niet meer losloopgebied in, want als er dan wat gebeurt is het je eigen stomme schuld.
Kunnen we het ook omdraaien; misschien moet je lekker wegblijven uit losloopgebieden met je stuiterhond van meer dan 30 kilo, en al helemaaaal met een reuze ras. Kunnen al die pups en kleinere hondjes tenminste niet per ongeluk verwond wordenOf wat te denken van een rondstruinend dreumesje dat toevalig in de weg stond
![]()
Onzin natuurlijk. Maar ik vind het ook onzin om te doen alsof je moord en doodslag opzoekt als je je pup of klein hondje los laat in een gemiddeld bezocht losloopgebied. Zondagmiddag op een heel klein hondenstrandje, zou ik ook niet doen nee. In ieder geval niet zonder eigen roedel(tje) erbij. Maar een normaal losloopgebied waar je af en toe eens een andere hond treft. Tja, je kan ze dan misschien maar beter niet verder laten komen dan de tuin, want straks gebeurt er iets in de grote boze buitenwereld.
En ik roep ook altijd om het hardst dat je met bijvoorbeeld je kleine bange hond niet op zondagmiddag naar het strand moet gaan, hoe goed je dan ook 'in je recht staat', en dat vind ik ook nog steeds. Maar je kan het ook overdrijven.
Nikan is helemaal verliefd op de Chi van de buren. Die twee voeren hele gesprekken van het terras naar de tuin en komen ze elkaar tegen dan heeft Niek zoiets van ohhhhhhhhhhhhhhh daar is ze. Ze mogen contact hebben maar ik let als een havik op dat er geen poten getikt worden, geen kopstoot gegeven word enz enz. Niet leuk voor Niek maar pech dan maar. 1 mep met de poot van Niek is de dood van die chi. Buren zijn zich dat ook heel goed bewust en het contact tussen die twee gaat onder begeleiding net zoals zij dat doen bij elke grote hond die zij tegen komen ondanks dat de chi met een herder samen woont.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
Om wat voor hond ging het dan? Ik lees hier bulterriër nl en meer kan ik niet weten.chrico schreef:Volgens de eigenaar van de york ging het niet om een bull terrier dus je verhaal gaat niet opMARC_S schreef:Dat kan ook best, maar dan blijft het zo dat die bul losliep. Jouw honden niet.Ellepel schreef: Ik ken de situatie van Yorkie puppie en Bullterrier natuurlijk niet, maar kan me dus best voorstellen dat zo'n brutale miniatuur-uk zo op de Bull afstuiterd die daar niet van gediend is....In mijn ogen kunnen slechts enkele bulterriërs goed loslopen. Het zijn en blijven hele moeilijke honden met andere dieren. Ze hebben dier-agressie naast jachtinstinct op kleine dieren. Dus de kans dat ze aanvallen of prooigedrag tonen is zo groot dat je dat risico eigenlijk niet mag en kan nemen. Er zijn wel teefjes die heel mild uitpakken en die best prima los kunnen. Maar meestal is het geen doen want luisteren doen ze ook al niet zo best.
![]()
Daarbij ken ik weer aardig wat bullterriers die prima los kunnen wandelen zonder dat er lijken op een grasveld achter blijven
HET KARAKTER
Een Bull Terrier is in staat gedurende zijn gehele leven zijn baas voor de meest onverwachte en soms pijnlijke situaties te plaatsen. Hij is niet alleen een clown, maar kan zich ook op een verschrikkelijke manier aanstellen of uitsloven. Hij kan zijn eigenaar vaak tot wanhoop brengen. Dat moet een eigenaar kunnen accepteren, althans zo voelt de Bull Terrier het aan en een goede baas ook. Al is de Bull Terrier geen vechthond meer, hij heeft zijn onnoemelijke kracht en hardheid behouden. Dit betekent dat als hij uitgedaagd wordt tot een gevecht en hiertoe overgaat, de eigenaar vaak zijn eigen hond niet meer herkent. Dan is het een ongekende vastbijter. De eigenaar die het ras kent vermijdt daarom ieder gevecht en gaat liever met zijn hond een straatje om.
Leer uw kinderen dat ze nooit, maar dan ook nooit, een slapende Bull Terrier wakker schudden. In het verleden zijn er teveel ongelukken gebeurd door deze regel te veronachtzamen. Een hond heeft recht op zijn ongestoorde slaap!!!
AANDACHTSPUNTEN BIJ AANSCHAF
Wat men nooit moet doen: Een Bull Terrier reu kopen, als men al een andere reu heeft, ongeacht of deze van een ander ras of een bastaard is. Vroeger of later komt er een botsing. Het kan 6 weken, 6 maanden of 6 jaar goed gaan, de botsing komt en dan is het goed mis! Koop nooit twee pups tegelijk, wat men ook mag beweren. De opvoeding van een pup is al moeilijk genoeg, de opvoeding van twee pups is een regelrechte ramp en eindigt meestal met het wegdoen van een van de honden. Wil men toch twee Bull Terriers; wacht minstens een jaar met de aanschaf van de tweede hond.
- Moos
- Zeer actief
Nee precies, daar ben ik het dus ook mee eenschrico schreef:
Het gaat er om dat je met een pup ten alle tijde risico's loopt en zolang je je dat bewust bent is er niets aan de hand. Dan zoek je geen gebieden op die bekend staan dat het vaak fout gaat, dan ga je niet op zondagmiddag naar het strand, dan zoek je bepaalde plaatsen gewoonweg niet op. Kies je voor een miniatuur moet je extra voorzichtig zijn omdat je kiest voor een hond die zo kwetsbaar is dat er voor je het weet ongelukken kunnen gebeuren waar je niet op zit te wachten.
Nikan is helemaal verliefd op de Chi van de buren. Die twee voeren hele gesprekken van het terras naar de tuin en komen ze elkaar tegen dan heeft Niek zoiets van ohhhhhhhhhhhhhhh daar is ze. Ze mogen contact hebben maar ik let als een havik op dat er geen poten getikt worden, geen kopstoot gegeven word enz enz. Niet leuk voor Niek maar pech dan maar. 1 mep met de poot van Niek is de dood van die chi. Buren zijn zich dat ook heel goed bewust en het contact tussen die twee gaat onder begeleiding net zoals zij dat doen bij elke grote hond die zij tegen komen ondanks dat de chi met een herder samen woont.
Ik vind wel ook dat een mini pup/mini hondje erg kwetsbaar is, en ik zie mezelf ook niet met een chi van 1.5 kilo in het Amsterdamse bos ofzo lopen hoor. Ik vind Saar echt net aan dat ik denk dat het wel verantwoord is, en dan voornamelijk ook omdat ik Vera erbij heb. Toen Saar eventjes alleen was na het overlijden van Moos durfde ik geen drukke onbekende losloopgebieden in. En zoals ik al eerder gezegd heb, hier komt alleen nog maar een echt klein hondje in combinatie met een hond van een redelijk formaat. Puur vanwege het feit dat ik zo veilig mogelijk losloopgebieden in wil.
Maar ik moet zeggen dat ik er toch ook even niet vanuit ga dat een hond die al 3 honden dood heeft gebeten gewoon gezellie losloopt :N:

-
chrico
- Zeer actief
Uhu en lees jij daaruit dat een bull niet kan loslopen en elke hond grijpt die hij ziet?? Je blijft mij verbazenMARC_S schreef:Om wat voor hond ging het dan? Ik lees hier bulterriër nl en meer kan ik niet weten.chrico schreef:Volgens de eigenaar van de york ging het niet om een bull terrier dus je verhaal gaat niet opMARC_S schreef:
Dat kan ook best, maar dan blijft het zo dat die bul losliep. Jouw honden niet.In mijn ogen kunnen slechts enkele bulterriërs goed loslopen. Het zijn en blijven hele moeilijke honden met andere dieren. Ze hebben dier-agressie naast jachtinstinct op kleine dieren. Dus de kans dat ze aanvallen of prooigedrag tonen is zo groot dat je dat risico eigenlijk niet mag en kan nemen. Er zijn wel teefjes die heel mild uitpakken en die best prima los kunnen. Maar meestal is het geen doen want luisteren doen ze ook al niet zo best.
![]()
Daarbij ken ik weer aardig wat bullterriers die prima los kunnen wandelen zonder dat er lijken op een grasveld achter blijvenLeuk dat je veel ontypische bulterriërs kent
HET KARAKTER
Een Bull Terrier is in staat gedurende zijn gehele leven zijn baas voor de meest onverwachte en soms pijnlijke situaties te plaatsen. Hij is niet alleen een clown, maar kan zich ook op een verschrikkelijke manier aanstellen of uitsloven. Hij kan zijn eigenaar vaak tot wanhoop brengen. Dat moet een eigenaar kunnen accepteren, althans zo voelt de Bull Terrier het aan en een goede baas ook. Al is de Bull Terrier geen vechthond meer, hij heeft zijn onnoemelijke kracht en hardheid behouden. Dit betekent dat als hij uitgedaagd wordt tot een gevecht en hiertoe overgaat, de eigenaar vaak zijn eigen hond niet meer herkent. Dan is het een ongekende vastbijter. De eigenaar die het ras kent vermijdt daarom ieder gevecht en gaat liever met zijn hond een straatje om.
Leer uw kinderen dat ze nooit, maar dan ook nooit, een slapende Bull Terrier wakker schudden. In het verleden zijn er teveel ongelukken gebeurd door deze regel te veronachtzamen. Een hond heeft recht op zijn ongestoorde slaap!!!
AANDACHTSPUNTEN BIJ AANSCHAF
Wat men nooit moet doen: Een Bull Terrier reu kopen, als men al een andere reu heeft, ongeacht of deze van een ander ras of een bastaard is. Vroeger of later komt er een botsing. Het kan 6 weken, 6 maanden of 6 jaar goed gaan, de botsing komt en dan is het goed mis! Koop nooit twee pups tegelijk, wat men ook mag beweren. De opvoeding van een pup is al moeilijk genoeg, de opvoeding van twee pups is een regelrechte ramp en eindigt meestal met het wegdoen van een van de honden. Wil men toch twee Bull Terriers; wacht minstens een jaar met de aanschaf van de tweede hond.
Je had meer kunnen weten als je gelezen had ipv hameren om het topic een andere wending tegeven. Er staat een link waar bij staat geschreven dat de eigenaar van de york gereageerd heeft. Je had het dus wel kunnen weten
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Je hoeft geen verlaten plekken op te zoeken, ook een miniatuur moet gesocialiseerd worden. Maar ik vind wel dat je extra op moet letten op de omgeving als baasje.Moos schreef:
Nee precies, daar ben ik het dus ook mee eensMaar ik reageerde op dingen die ik las dat je met een pup/mini hond opeens verlaten plekken op moet gaan zoeken enzo. Dat vind ik dus te ver gaan. De enige keer dat Saar bijvoorbeeld belaagd is was in een woonwijk, dus tja, dan maar niet meer de tuin uit?
![]()
![]()
Ik vind wel ook dat een mini pup/mini hondje erg kwetsbaar is, en ik zie mezelf ook niet met een chi van 1.5 kilo in het Amsterdamse bos ofzo lopen hoor. Ik vind Saar echt net aan dat ik denk dat het wel verantwoord is, en dan voornamelijk ook omdat ik Vera erbij heb. Toen Saar eventjes alleen was na het overlijden van Moos durfde ik geen drukke onbekende losloopgebieden in. En zoals ik al eerder gezegd heb, hier komt alleen nog maar een echt klein hondje in combinatie met een hond van een redelijk formaat. Puur vanwege het feit dat ik zo veilig mogelijk losloopgebieden in wil.
Maar ik moet zeggen dat ik er toch ook even niet vanuit ga dat een hond die al 3 honden dood heeft gebeten gewoon gezellie losloopt :N:
Over het doodbijten, ik weet niet wat ik er van moet denken want ik ken ook iemand die zijn hond los laat lopen, weten dat hij elke hond grijpt die het waagt om zich niet te onderwerpen en daar word ook niets tegen gedaan. Die heeft dan nog geen lijkjes op zijn naam maar wel aardig wat ernstige gaten. Daar blijven veel mensen weg waar hij wandeld, lullig en het moet niet nodig zijn maar ik zou ook het risico niet willen lopen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Dat je met een pup van een miniras extra voorzichtig bent, ja daar ben ik het wel mee eens.
Hera is als pup, en dat is dan een duitseherder pup, eens in botsing gekomen met een dobermann.... konden we fijn naar De Tweede Lijn toe omdat men vermoedde dat ze een afgescheurde kruisband had.
We liepen bij de Hoornseplas waar bij het strandje een doolhofje is gebouwd van houten palen.... Hera liep daar niets vermoedend en ineens kwam die dobermann de bocht om racen, die Hera dus ook niet meer kon ontwijken. Domme pech maar ja.
Wel ben ik het me tMarloes eens dat je ook te ver door kunt slaan in het totaal niet meer los mogen laten lopen van je hond omdat er wellicht iets zou kunnen gebeuren.
Ik blijf erbij dat als mijn honden een keer gaan buurten bij een vreemde hond ik ze niet in stukjes terug verwacht. Dan heb je er als baas met de agressieve hond maar voor te zorgen dat je hond op zo'n moment niks kan uithalen. Ook bij Hera komt er echt weleens een pup of een hond te dichtbij, aan mij de taak om te zorgen dat er niks kan gebeuren.
Hera is als pup, en dat is dan een duitseherder pup, eens in botsing gekomen met een dobermann.... konden we fijn naar De Tweede Lijn toe omdat men vermoedde dat ze een afgescheurde kruisband had.
We liepen bij de Hoornseplas waar bij het strandje een doolhofje is gebouwd van houten palen.... Hera liep daar niets vermoedend en ineens kwam die dobermann de bocht om racen, die Hera dus ook niet meer kon ontwijken. Domme pech maar ja.
Wel ben ik het me tMarloes eens dat je ook te ver door kunt slaan in het totaal niet meer los mogen laten lopen van je hond omdat er wellicht iets zou kunnen gebeuren.
Ik blijf erbij dat als mijn honden een keer gaan buurten bij een vreemde hond ik ze niet in stukjes terug verwacht. Dan heb je er als baas met de agressieve hond maar voor te zorgen dat je hond op zo'n moment niks kan uithalen. Ook bij Hera komt er echt weleens een pup of een hond te dichtbij, aan mij de taak om te zorgen dat er niks kan gebeuren.

Cash v Heiligental en Flow.
- Moos
- Zeer actief
Ik vind ook dat je heel erg op moet letten dan. Maar dat is niet zoals het vaak geleerd wordt, op hondenscholen en in het gemiddelde hondenboekje. Wat dat betreft vind ik ook wel dat dat eens goed aangepast zou mogen worden, want heel veel mini puppenbaasjes laten ze maar op de grond staan als er twee Labjes aan komen denderen omdat ze op cursus zeggen dat dat moetchrico schreef: Je hoeft geen verlaten plekken op te zoeken, ook een miniatuur moet gesocialiseerd worden. Maar ik vind wel dat je extra op moet letten op de omgeving als baasje
Ik zou daar dan ook wegblijven natuurlijk. Maar het is in het geval van dat hele kleine krantenartikeltje gewoon heel erg speculeren hoe het precies zat. Ik kan me namelijk dus niet voorstellen dat je weet dat een bepaalde hond al 3 honden dood heeft gebeten, en je dan niks doet als je die aan ziet komen richting je York pupOver het doodbijten, ik weet niet wat ik er van moet denken want ik ken ook iemand die zijn hond los laat lopen, weten dat hij elke hond grijpt die het waagt om zich niet te onderwerpen en daar word ook niets tegen gedaan. Die heeft dan nog geen lijkjes op zijn naam maar wel aardig wat ernstige gaten. Daar blijven veel mensen weg waar hij wandeld, lullig en het moet niet nodig zijn maar ik zou ook het risico niet willen lopen.