Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hou je rekening met "wat men denkt" van je ras?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Hou je rekening met "wat men denkt" van je ras?

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ja zeker houd ik er rekening mee, immers schijnen alle honden gegrepen te zijn door herders :klaar: Daarom hou ik Noah zoveel mogelijk bij mij. Maar het houd wel een keer op. Zo loopt er bij mij in het park een vrouw die elke keer zegt "ja maar hij is gepakt door een herder" en ondertussen staat hij vrolijk naar Noah te kwispelen. Na ongeveer 10x dit meegemaakt te hebben, heb ik wel gezegd van "misschien moet je zelf niet zo bang zijn, want nou weet ik het ook wel hoor en onze honden spelen gewoon met elkaar". Maar bij de overige gevallen wil ik bets rekening ermee houden, kleine moeite om Noah bij mij te houden
Perry en Noah

Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

duitse herder schreef:Ja zeker houd ik er rekening mee, immers schijnen alle honden gegrepen te zijn door herders :klaar: Daarom hou ik Noah zoveel mogelijk bij mij. Maar het houd wel een keer op. Zo loopt er bij mij in het park een vrouw die elke keer zegt "ja maar hij is gepakt door een herder" en ondertussen staat hij vrolijk naar Noah te kwispelen. Na ongeveer 10x dit meegemaakt te hebben, heb ik wel gezegd van "misschien moet je zelf niet zo bang zijn, want nou weet ik het ook wel hoor en onze honden spelen gewoon met elkaar". Maar bij de overige gevallen wil ik bets rekening ermee houden, kleine moeite om Noah bij mij te houden
Hoe herkenbaar.. inderdaad.. ik hoor het ook allll the time..
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee ik hou daar geen rekening mee.
Maar ik vind dat je dan ook niet moet mauwen dat anderen jou hond liever niet zien.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

duitse herder schreef:Ja zeker houd ik er rekening mee, immers schijnen alle honden gegrepen te zijn door herders :klaar: Daarom hou ik Noah zoveel mogelijk bij mij. Maar het houd wel een keer op. Zo loopt er bij mij in het park een vrouw die elke keer zegt "ja maar hij is gepakt door een herder" en ondertussen staat hij vrolijk naar Noah te kwispelen. Na ongeveer 10x dit meegemaakt te hebben, heb ik wel gezegd van "misschien moet je zelf niet zo bang zijn, want nou weet ik het ook wel hoor en onze honden spelen gewoon met elkaar". Maar bij de overige gevallen wil ik bets rekening ermee houden, kleine moeite om Noah bij mij te houden
Ja, dat wordt echt veel gezegd! Vervelend lijkt me dat! Al is mijn hond als pup wel echt 3keer gebeten door een herder ;) Maar ligt erg aan de baasjes! Lopen genoeg herders in het park en ik heb Fodor er nooit voor terug geroepen als er een herder kwam, die honden worden bang doordat de bazen zo doen. Fodor speelt altijd harstikke met een herder, niks aan de hand :19:

Zelfde als dat mensen hun hondje op gaan tillen als ik eraan kom met Fodor. Dan maak je je eigen hondje toch bang? Heb ik echt een hekel aan!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marie-Josée schreef:Nee ik hou daar geen rekening mee.
Maar ik vind dat je dan ook niet moet mauwen dat anderen jou hond liever niet zien.
:smile: :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee, ik heb er geen rekening mee gehouden, maar ik had (naïef als ik blijkbaar was) ook geen seconde gedacht dat
mensen een Rottweiler vaak een enge hond vinden.

Ik had eerder een kruising Rottweiler gehad, 11 jaar lang, en eigenlijk niks gemerkt hiervan. Pupje Tara ging helaas
natuurlijk al jong dood en toen kwam Kaya...

Ik was stom verbaasd toen ik de eerste keer merkte dat ze eng werd gevonden: op het losloopveld hier vlakbij het huis stond
altijd een vast groepje mensen. Kaya werd daar vanaf haar 8 weekjes welkom onthaald en kreeg van één mevrouw altijd een koekje.
Toen zij iets van 6 maanden was, was het van de ene op de andere dag dat ze eng werd gevonden, weg werd 'gejaagd' (niet letterlijk,
maar wel met woorden) en geen koekjes meer kreeg :oeps:

Voor anderen zou ik ook absoluut een rekening houden met de keuze van mijn hond, voor mezelf in de toekomst echter wel :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Bij de keus van het soort ras wat hier in huis komt absoluut niet, maar ik hou wel rekening tijdens het wandelen enz. met anderen. Maar dat vind ik niet meer dan normaal. Ik baal er wel van als mensen zeggen dat hun hond bang is voor grote zwarte honden, dat vind ik te gemakkelijk. Maar goed, dat is hun probleem, zolang ik maar geen last heb van hun hond.

Wat ik wel mooi vind is dat er een paar kinderen zijn (van vrienden) die erg bang zijn voor honden en dat wij die kinderen rustig laten wennen aan onze hond. Zodat zij in de toekomst minder bang hoeven te zijn. En dat lijkt te helpen, maar dat kan natuurlijk ook niet anders met onze ontzettend leuke en lieve hond. :pffff:
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Nee, ik weet dat alle herders zijn vals en aggressief en onbetrouwbaar. :mrgreen:
Mijn reden om een hond te kiezen is wat kan je er mee doen, en wat een andere er van vindt, daar sta ik niet bij stil bij de keuze van een ras.
Ik probeer wel zo veel mogelijk mensen er van te overtuigen dat herders ook best wel lief en knuffelig kunnen zijn. Grappige is dat mensen reageren ook aan de hand van wat de hond "aan" heeft.
Als ik op een wedstrijd Chic haar dikke zwarte leren halsband om doe met metalen versiersels wil niemand haar aaien, als ze haar roze pluche halsband met strass steentjes om heeft vindt iedereen dat ze een "lieve hond" is. :mrgreen:
In het bos en zo mogen ze niet naar iedereen toe rennen en zo, maar dat mag mijn "rat" ook niet, terwijl alle mensen denken dat zij toch erg lief en schattig is. :piew:
Jazz2009
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door Jazz2009 »

Nee totaal niet, moet er ook nog bijkomen dat ik rekening moet houden wat de voorkeur zou zijn van mensen uit mijn buurt.

Mensen hebben verder geen last van onze herders, staan goed onder appel ( wat ik vaker van sommige oo zo lieve huishondjes niet kan zeggen :roll: )

En zijn ze angstig voor herders.......er is altijd weer een stoep aan de overkant van de straat!! :lol1:

En dan die vooroordelen tegenover herders hangt me ook vaker de strot uit, ze moesten eens weten hoevaak zo'n kleine swiffer begint met keffen en grommen en uitdagen, jaaaa dan is het toch oo zo fijn dat een herder goed is opgevoed.

Dus nee ik houd hier echt geen rekening mee :klaar:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn raskeuze afstemt omdat een ander daar misschien problemen mee zou hebben?

Ik neem een ras voor mijzelf en niet voor de samenleving, en wat de buurt eromheen van mijn ras vind kan me aan mijn r**t roesten. Mijn raskeuze voor de volgende zal toch echt weer een belg worden mechels of tervuerense (kan altijd nog veranderen)
om eerlijk te zijn vind ik het zelfs een beetje prettig dat mensen terughouden tegenover herders reageren (al valt het bij mij mee omdat ik een langhaar heb) want niet iedereen vliegt op je hond af om te aaien...maar idd wat jazz zegt ik word soms ook een beetje ziek van het vooroordeel herders doen het altijd. Aan de andere kant... heb ik een dikke huid gekregen want ik weet bij voorbaat al dat de herders het altijd wel hebben gedaan in de ogen van de mensen... so be it.
Als ik op een wedstrijd Chic haar dikke zwarte leren halsband om doe met metalen versiersels wil niemand haar aaien, als ze haar roze pluche halsband met strass steentjes om heeft vindt iedereen dat ze een "lieve hond" is
daar zeg je me wat, ik had dat ook 1x uitgeprobeerd met een zacht roze halsband en het is echt zo :roll: hoe hypocriet :pffff:

Eerst was Escha een lief puppedupje, toen kreeg ze een 'echt herder' uiterlijk en mensen gingen ineens achterlijk hun handen omhoog trekken als ze voorbij liep

Met wandelen houd ik er rekening mee als iemand echt panisch is en ik houd me hond sowieso vaak (bijna altijd) dichtbij me maar met de aanschaf nee, er komt hier gewoon weer een herder als de tijd er is
Afbeelding
Pino-Powerrr
Actief
Mijn ras(sen): kruising rottweiler

Ongelezen bericht door Pino-Powerrr »

nee eigenlijk niet, als ik een hond aanschaf doe ik het voor mezelf (en de hond) maar zeker niet voor de buren ofzo :neenee:
Afbeelding
Veni Vidi Vici
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Nee en daarbij veroordeel ik ook geen enkel ras.
Nu heb ik dan ook niet zo'n ras waarvoor mensen een blokje om lopen.
Rottweilers , Staffords ed. vind ik prachtige honden.
Ik zou me zeker niet in mijn keuze laten belemmeren als ik een bepaald ras op het oog zou hebben.
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

Vera is per defenitie een :N: "enge" :N: hond
omdat het een duitse herder is qua uiterlijk en dan ook nog eens heel groot Security over het tuig heeft .

maja kan niet met iedereen rekening houden , vera doet geen vlieg kwaad . ( ok een vervelende vlieg mischien wel meer ook niet ) dus de buurt heeft er mee te leven . van de rest speelt ze met de kids in de buurt en andere honden dus het fenomeen :N: "enge" :N: valt best mee
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Leuk topic :ok:

Ja, ik hou er wel rekening mee.
Vaak vinden mensen Bouviers eng.
Dus daar hou ik dan rekening mee.
Kleine moeite lijkt me :wink:

Alleen een buurvrouw een paar deuren verder die is na 11 jaar nog altijd bang
voor Devlin die echt geen vlieg kwaad doet.
Ik hou Devlin nog altijd kort, niet omdat Devlin iets zou doen,
maar meer om haar tegemoet te komen.
Ik begrijp het alleen echt niet hoe ze na 11 jaar nog altijd bang
kan zijn voor een hond die nog nooit naar haar omgekeken heeft :19:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Nee nooit bij stil gestaan bij de aanschaf. Ik woon in een drukbevolkt gebied maar ik heb eigenlijk zelden meegemaakt dat mensen mijn herders 'eng' vinden of angstvallig hun hond(jes)en bij elkaar graaiden.
Afbeelding
Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs

Ongelezen bericht door Quibus »

Nope met de aanschaf hou ik daar zeker geen rekening mee.............ik schaf een hond voor mezelf aan niet voor een ander.

Wel hou ik er rekening mee dat veel mensen onze honden vaak voor enge en aggresieve honden aanzien en als we ze dan al eens los hebben lopen in het bos en er komen mensen aan dan doen we ze netjes aan de lijn.....vindt ik eerlijk gezegd ook niet meer als netjes. :W:
Groetjes Alie.

Afbeelding
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Nee, de 1 houdt hiervan de ander daarvan.
Wel lijn ik hem vaak even aan als er mensen aankomen met kleine hondjes of honden die ik niet ken.
Als jezelf een grote hond hebt zie je de grote niet meer.
Afbeelding
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Ik neem een hond omdat ik hem leuk vind... Een ander hoeft er niks aan te vinden... Ik ga zeker geen rekening houden bij de aanschaf of mijn omgeving het wel leuke honden vind...
Liever een "afschrikwekkende" hond in een dun bevolkt gebied... Heb ik ook geen last van die mensen met hun "aaah" en "oooh" wat is ie toch lief... Heb er een hekel aan als mensen te pas en te onpas mijn hond willen aaien...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

wenche schreef:Ik neem een hond omdat ik hem leuk vind... Een ander hoeft er niks aan te vinden... Ik ga zeker geen rekening houden bij de aanschaf of mijn omgeving het wel leuke honden vind...
Liever een "afschrikwekkende" hond in een dun bevolkt gebied... Heb ik ook geen last van die mensen met hun "aaah" en "oooh" wat is ie toch lief... Heb er een hekel aan als mensen te pas en te onpas mijn hond willen aaien...
Ik bedoel het eigenlijk ook niet op die manier. Ik lees dat veel als antwoord, dat je geen hond aanschaft voor de omgeving. Nee, tuurlijk niet :wink: Maar ik kan me voorstellen dat je bepaalde reacties van die omgeving op je hond voor jezelf niet prettig vind, dat bedoelde ik meer.
Net wat jij nu dus zegt, dat je liever in dun bevolkt gebied een 'afschikwekkende' hond hebt. Dan hou je dus op een bepaalde manier rekening met hoe de omgeving je hond ervaart, ook al heb je die hond voor jezelf :wink: Zeker omdat je dus zegt dat je er een hekel aan hebt als mensen steeds je hond willen aaien. Dan moet je dus geen Cavaliertje ofzo nemen als je in druk gebied woont (en je dat serieus een punt vindt), want dan ga je dat sowieso krijgen, dat ge-aai. Dat bedoel ik.
Afbeelding
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

Ik hou geen rekening met wat de buren, andere honden bezitters, mensen die bang zijn voor honden e.d. bij de aanschaf van mijn hond.
Wij kiezen voor een ras wat wij leuk vinden en wat nog belangrijker is, waarvan wij vinden dat die goed in het gezin past.
Wij hebben altijd wel sterke rassen gehad.
Wel heb ik de gewoonte om mijn hond een grappige of lieve naam te geven. Onze Bull Terriers waren Thijs en Elvis.
Chica had haar naam al omdat ze een herplaatser is en die heb ik zo gehouden want daar luisterd ze gewoon super goed naar. Had ik haar als pup gekregen had ze waarschijnlijk saartje of zo geweest. Door mijn honden een niet zo'n agressieve naam te geven zijn de mensen hier toch minder snel bang of geintimideerd door zo'n grote gespierde hond.

Ik hou met uitlaten en buiten lopen wel altijd rekening met andere mensen en honden. Chica is een onderdanige teef maar ondanks haar lieve rustige karakter weet ik dat mensen door haar formaat bang kunnen zijn voor zichzelf of voor hun kleine viervoeter. Chica loopt los maar als er andere honden of mensen aankomen roep ik haar terug en zit ze (los) naast me. Ik weet, onderdanig of niet, als ze aangevallen zou worden o.i.d. haar beet genadeloos zal zijn. Daar hou ik wel altijd rekening mee. Kijk b.v. bij andere honden naar hun gedrag en hoe Chica daar weer op reageerd.

Bij ons heeft het ook wel geholpen dat wij vaak onze kinderen meenemen met het uitlaten en wandelen van Chica en haar riem ook laten vasthouden tot de loslooproute. De mensen zien die kleine meiden (6, 7 en 8jaar) met een hond van over de 30 kg lopen en zien dat ze haar laten zitten bij de stoeprand dat ze er vanzelf niet meer bang van zijn of haar niet meer angstig vinden. Psychologie ten top haha maar het werkt wel.
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Ja
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 26 okt 2010 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Inge O schreef:
Frederique schreef:Leuk topic :ok:

Ja, ik hou er wel rekening mee.
Vaak vinden mensen Bouviers eng.
Dus daar hou ik dan rekening mee.
Kleine moeite lijkt me :wink:
nee, de vraag was of je er rekening mee hield bij de aanschaf :wink: .
Ja... zekers, ook dat :mrgreen:
Daarom heb ik ze juist ook :cheer: :cheer: :cheer:
Prima toch dat sommige mensen met enig ontzag om ze heen lopen.
Geeft me alleen maar een veilig gevoel :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Daar houd ik geen rekening mee. Maar de rassen waarvan men mogelijk iets denkt, treken mij ook niet aan.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

We hebben thuis gelukkig een hondje waar men alleen vertederd van is. Maar later hoop ik ooit nog een apbt te kunnen nemen en nog wel een aantal andere rassen die ik geweldig vind worden door anderen niet altijd even goed gezien. Daar hou ik met aanschaf beperkt rekening mee. Ook met uitlaten wel iets.

Overigens als ik bij ons herders zie op een smal pad draai ik om. We hebben 1 set van duitse herders die echt vals zijn maar ze lopen niet altijd met twee honden. En hoe stom ook, ik kan duitse herders nog altijd niet uit elkaar houden. Maar niet omdat ik perse duitse herders ontwijk, geeft de eigenaar aan dat zijn hond niks doet speelt die van mij net zo graag met een herder als met wat dan ook.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Maartje schreef:Daar houd ik geen rekening mee. Maar de rassen waarvan men mogelijk iets denkt, treken mij ook niet aan.
Hier hetzelfde.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Dayne
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Dayne »

Wij hebben geen rekening gehouden met wat andere mensen van onze keuze zouden vinden.
We hebben een ras gekozen wat ons aansprak, en natuurlijk eerst veel informatie ingewonnen of hij ook in ons gezin past.
Er zijn wel mensen die bang zijn van Dayne (en hij is zo softie, maar wel lomp en dat schrikt natuurlijk af).
Ik houd ten alle tijde rekening met de mensen die bang zijn van Dayne, ik zal hem dan niet op hen af laten stormen.
Wat ik soms wel vervelend vindt is dat mensen opeens op ons afkomen en Dayne gaan aaien, hij moet dat allemaal maar leuk vinden.....mensen willen toch ook niet door iedereen geaaid worden.
Wat opstandigheid betreft.....Dayne is pas gebeten door de jack russel van de overburen. Dayne is een flinke kerel maar liet het allemaal maar over zich heen komen.
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

Ik heb altijd gezegd als we aan een hond beginnen (want we hebben er dus járen goed over nagedacht voordat we een definitieve beslissing namen!) dan moet het wel echt een HOND zijn!
Ik heb niets met kleine rassen. Ze kunnen heus lief en schattig zijn, maar het past gewoon niet goed bij ons.
En dan ga je dus lezen over hondenrassen, ervaringen van andere mensen, je let op buiten watvoor honden je tegenkomt, etc.
Zodra ik Boerboels had gezien en erover had gelezen was ik eigenlijk verkocht.
Ik vond het beschermen van het gezin en waaks zijn belangrijk, ook met oog op de toekomst,
we hopen binnen 2 jaar te verhuizen naar Suriname , waar wij 5 hectare grond zullen hebben....
Een goede waakhond is daar sowieso onmisbaar. we komen er ook nog best afgelegen te wonen, buiten de stad,
dus aan een hond die álleen maar lief en knuffelig is heb je dan weinig.
We hebben bewust in NL al een pup gekocht, omdat die dan al opgevoed is -grotendeels toch in elk geval, de boerboel is wat laat volwassen- en goed aan ons gewend en gehecht is, bij de grote verhuizing. dat leek ons wel zo verstandig voor de gemoedstoestand van de hond.Bovendien zijn mooie grote honden daar heeeel moeilijk te vinden.
Er zullen in Suriname wel 1 of 2 honden bijkomen, maar dan hebben we onze grote waakhond dus al als we aankomen en hoeven we ons niet te haasten met het aanschaffen maar kunnen daar rustig settelen en rond kijken eerst.

maar ik dwaal af.... sorry slechte gewoonte....

Gentle is niet 100% Boerboel. maar wel grotendeels, en heeft het uiterlijk en karakter wel.

De mensen die bang zijn voor honden zijn vaak ook bang voor teckeltjes lol.
En als men mijn hond imposant vind en daardoor afstand houdt, tja prima. Ik zorg ervoor dat hij nooit los loopt in de woonwijk en zo, omdat ik er wel rekening mee hou dat niet iedereen gediend is van honden laat staan grote honden.
Maar het heeft mijn keuze voor het ras dus niet beïnvloed.
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Dayne schreef:Wij hebben geen rekening gehouden met wat andere mensen van onze keuze zouden vinden.
We hebben een ras gekozen wat ons aansprak, en natuurlijk eerst veel informatie ingewonnen of hij ook in ons gezin past.
Zo denk ik er ook over. Nu is natuurlijk niemand echt bang voor een Chihuahua :wink:
Dayne
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Dayne »

Zo denk ik er ook over. Nu is natuurlijk niemand echt bang voor een Chihuahua :wink:[/quote]

Haha...je weet maar nooit!
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ik heb er ook absoluut geen rekening mee gehouden, echter denken mensen bij mij vaak.

Tuurlijk ze heeft paarden vandaar de russel :oohja: en dat is dus echt niet zo want dat wilde ik echt niet maar het ras vind ik geweldig.

Veel mensen denken wel vaak bij mij o daar heb je weer twee van die zenuwelijers. en dan lopen ze spastisch voorbij met hun honden terwijl die van mij die vaak loslopen geen eens intresse in de honden. Ze luister blijven braaf naast etc. Dan hoor ik altijd die mensen zeggen van nou dat zijn keurig opgevoede jrs die zie je ook niet vaak :smile:

En dat klopt ook wel want hier in de omgeving wonen er wel 100 en er zijn er heel wat die ik zelf al liever uit de weg ga.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”