In 2009 werd gezegt dat het niet zozeer om uiterlijk ging, maar dat een stamboomloze hond ook gewoon goed in elkaar moet zitten. Met gangwerk enz.

Moderator: moderatorteam
Hier nog zo een. Vandaag de brief op de bus gedaan. Hij lag hier al heel lang klaar maar ja ik vergat hem steeds mee te nemen.Marjoleine schreef:fenneke schreef:ik dus ook met bussemans
![]()
![]()
![]()
Mensen wachten altijd tot het laatst. Geen idee waarom, dat doen ze met alles.
Leuk joh!blacky schreef:Hier nog zo een. Vandaag de brief op de bus gedaan. Hij lag hier al heel lang klaar maar ja ik vergat hem steeds mee te nemen.Marjoleine schreef:fenneke schreef:ik dus ook met bussemans
![]()
![]()
![]()
Mensen wachten altijd tot het laatst. Geen idee waarom, dat doen ze met alles.
Nu is hij weg en kan onze Laika laten zien wat ze kan.
moosje schreef:Het wordt gezellig druk!
Enne Zwanet, je weet me te vinden he als je ergens hulp bij nodig hebt.
Tuurlijk past dat wel, gewoon erin proppen.kitty2 schreef:Hahaha ik weet niet of dat nog past, ikzelf, vier meiden, Lilo en nog een kudde Podenco's hahahaah
Ineke schreef:Ik kom misschien ook.![]()
Jij ook!Silmariën schreef:Ineke schreef:Ik kom misschien ook.![]()
Silmariën schreef:Tuurlijk past dat wel, gewoon erin proppen.kitty2 schreef:Hahaha ik weet niet of dat nog past, ikzelf, vier meiden, Lilo en nog een kudde Podenco's hahahaah![]()
En anders heb ik nog wel wat ruimte over in mijn auto.![]()
Wat is uiterlijk anders dan hoe een hond in elkaar zit?Djeek schreef:Wie keurt de retrievers?
In 2009 werd gezegt dat het niet zozeer om uiterlijk ging, maar dat een stamboomloze hond ook gewoon goed in elkaar moet zitten. Met gangwerk enz.
Gewoon doen!*Evie* schreef:Nog steeds in twijfel om Kane in te schrijven![]()
zal zo het email adres eens opzoeken wat ik in het andere topic voorbij zag komen,
wil niet tussen 2 ringen heen en weer moeten rennen voor 2 verschillende honden.
Ach verdorie, daar gaat mijn plannetje om de Podenco's stiekem mee naar huis te nemen.kitty2 schreef:Silmariën schreef:Tuurlijk past dat wel, gewoon erin proppen.kitty2 schreef:Hahaha ik weet niet of dat nog past, ikzelf, vier meiden, Lilo en nog een kudde Podenco's hahahaah![]()
En anders heb ik nog wel wat ruimte over in mijn auto.![]()
Als jij dan bij mij langsrijdt en al die meiden meeneemt, neem ik de Podenco's mee![]()
![]()
Ja, maar of je dat gaat helpenIneke schreef:Shima schreef:Euhhh..... wil je de keurmeesters geen voorkennis verschaffen :M:![]()
Ze heeft hem zelfs al in 't echie gezien. :N: :lol:
Even uit nieuwsgierigheid, hoe beoordeel je dan eigenlijk rasloze honden? En dan in het bijzonder totaal onherleidbare kruisingen.Marjoleine schreef:Of een hond aan de standaard voldoet zegt alles over de bouw en hoe de standaard van dat ras die bouw voorschrijft.
Maar tegelijk is dat dus bepalend voor hoe de hond eruit ziet: uiterlijk dus.
Elk ras heeft specifieke kenmerkend die staan voor het werk dat er ooit mee gedaan is en dat het fysiek nog steeds zou kunnen doen.
Dat is bouw.
En die bouw moet in balans zijn en functioneel, alleen voor elke taak op de eigen wijze.
En dan maakt het mij niks uit of een hond papieren heeft of niet: een hond is sound en in balans of hij is dat niet.
fenneke schreef:ik dus ook met bussemans
Silmariën schreef:Even uit nieuwsgierigheid, hoe beoordeel je dan eigenlijk rasloze honden? En dan in het bijzonder totaal onherleidbare kruisingen.Marjoleine schreef:Of een hond aan de standaard voldoet zegt alles over de bouw en hoe de standaard van dat ras die bouw voorschrijft.
Maar tegelijk is dat dus bepalend voor hoe de hond eruit ziet: uiterlijk dus.
Elk ras heeft specifieke kenmerkend die staan voor het werk dat er ooit mee gedaan is en dat het fysiek nog steeds zou kunnen doen.
Dat is bouw.
En die bouw moet in balans zijn en functioneel, alleen voor elke taak op de eigen wijze.
En dan maakt het mij niks uit of een hond papieren heeft of niet: een hond is sound en in balans of hij is dat niet.
Toch knap, alstie niet meedoet.LéonieHonden schreef:Terry word vast BIS.Ik voel het aan mijn water.
Ineke schreef:Toch knap, alstie niet meedoet.LéonieHonden schreef:Terry word vast BIS.Ik voel het aan mijn water.
Schrijf jij nou je allerbeste en meest charmantste hond niet in?Ineke schreef:Toch knap, alstie niet meedoet.LéonieHonden schreef:Terry word vast BIS.Ik voel het aan mijn water.
LéonieHonden schreef:Schrijf jij nou je allerbeste en meest charmantste hond niet in?Ineke schreef:Toch knap, alstie niet meedoet.LéonieHonden schreef:Terry word vast BIS.Ik voel het aan mijn water.
Nou kinderachtig hoor, dan kun je toch best komen?Wolfgirl schreef: Ik had niet goed opgelet, maar de dag van de show lopen ik en Tibor in de Zwitserse bergen te jodelen, dus dan wordt een ritje naar Hoogeveen me net ff te gek![]()
Waarom niet?Ineke schreef:Wij komen toch niet.
Ineke schreef:Wij komen toch niet.