Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechtende Bordeauxdogs
Moderator: moderatorteam
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Re: Vechtende Bordeauxdogs
Nogmaals succes en ik hoop dat het jullie gaat lukken.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Roompie
- Zeer actief
Ik ben het eens met Jaap. Zodra de toezicht weg is zullen ze hun conflicten toch uit willen vechten en ook met muilkorf kan er genoeg schade toegebracht worden.
Maar niet geschoten is altijd mis en net wat je zegt.. dan weet je iig dat je alles hebt geprobeerd.
Maar niet geschoten is altijd mis en net wat je zegt.. dan weet je iig dat je alles hebt geprobeerd.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
ik heb niet alles gelezen, maar kan je niet beter het teefje herplaatsen?
zal zij niet de bron van alle spanningen zijn tussen de twee heren?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
dat zou ik niet doen, het is nmm een rangorde issue en als je dan de teef herplaatst kun je niet lang daarna alsnog ook nog een van je reuen herplaatsen.tekkel schreef:ik heb niet alles gelezen, maar kan je niet beter het teefje herplaatsen?

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik zou de andere reu ook laten castreren. Vaak brengt dat rust in de roedel, nu gieren er nog bij een hond de hormonen door het lijf en dat geeft ook bij de ander spanning, zeker met een teef erbij. Ik heb ooit een knap staaltje gezien van twee reuen die niet meer samen konden, de ene was ook gecastreerd,de ander niet. Het was of er een schakelaar werd omgedraaid, ze hebben nooit meer geknokt. Het hoeft niet zo te gaan maar het is toch een kans?
Een kans die ik zelf liever zou aangrijpen dan herplaatsen. dat kan altijd nog.
Een kans die ik zelf liever zou aangrijpen dan herplaatsen. dat kan altijd nog.
-
amber81
ik geloof mijn ogen niet, na twee pages ben ik opgehouden met lezen....toen ik vorig jaar na alleen maar gevechten in huis een reu (zoon van ene teef, broer van de andere) wilde herplaatsen kreeg ik het hele forum over me heen en nu zie ik alleen maar: herplaatsen, herplaatsen, herplaatsen, etc(oei, enge bordeauxdogs brrrr). Ik had toen zelf niet eens meer trek om te vertellen hoe we het als mens regelden tussen de honden.
In dit verhaal zou ik helemaal niet meteen herplaatsen, maar eerst de andere reu castreren. Scheiden zou ik ook proberen. En wat ik ook steeds zie; het verschil in leeftijd. Waarom vind men dat een reden tot herplaatsing? Ik opende ooit een topic dat mijn meiden samen nauwelijks uit te laten waren (voor de rest zijn er nul problemen), kreeg ik ook het verwijt dat ze te weinig scheelden (moeder en dochter, komaan zeg) en MOEST ik er ook eentje herplaatsen. De logica hier ontgaat me geregeld hoor, want het is helemaal geen moeite om ze apart van elkaar uit te laten en nog leuker ook, weet ik nu! Maar ik ga verder...
naar wat ik begrijp zijn ze al een behoorlijke tijd samen(heb je alle honden sinds pup af aan?) de reuen en is sinds een tijdje dit nieuwe gedrag. Ik zie niet terug dat er gekeken is naar waarom dit gedrag er is. Men zal er wel vanuit gaan dat het door die ene teef komt, zo te lezen hier en daar, maar is dat al onderzocht? Heb je daar echt al moeite in gestoken? Is er al een (echte EN goede) deskundige bijgeweest? Hoe gaat het buiten? Waarom is de ander nog niet gecastreerd? Wat is er al geprobeerd, buiten er stoer tussen springen? Behoorlijk stom vind ik zelf, al glij je er bij wijze van spreken maar een bezem tussen, je gaat toch niet zelf tussen die beesten staan?! Hebben jullie al korven geprobeerd? Is er een duidelijke hoogste aanwezig in huis? Zijn jullie als mensen allemaal wel rangbepaald? Hoe zijn jullie eigen emoties met de honden? Weet je in welke situatie het dus escaleert? Is men als mensen zijnde zenuwachtig de hele dag? Hoe is degene die er het meeste bij zit? Want duidelijk in je verhaal is dat je vind dat jij de enige bent die ze aan kan. Waaarom zijn de anderen in huis er dan meer bij en waarom steken die geen poot uit? Waarom bellen ze je als het uit de hand loopt? Waarom neem je dan in godsnaam drie honden?! Als er geaaid word op alledrie, degene die aaide (je broer) had ook wel in kunnen grijpen. Nee dat moest jij doen. Waarom in vredesnaam?! En ook nog: als je de tijd nog krijgt om helemaal je bed uit te komen alvorens ze elkaar gaan bijten, hoe moet ik dat dan zien? Dat vind ik niet elkaar naar het leven staan. Ik begrijp echt niet dat er zoveel negatieve reacties zijn hoor, er is maar een enkeling die met een normaal advies komt.
Toen Kazan nog leefde, had hij met Tara ook weleens mot. Dat was vreselijk om te horen, maar ik zag ook op een gegeven moment dat het meer
was. Ze ráákten elkaar niet eens. Er was geen schade en het zag er allemaal serieuzer uit dan het was. Ze waren nl. ook elkaars grote liefde. Tara en Gigi hebben NOOIT gevochten, niet eens zoals Tara met Kazan. Toen Bongo hier was, zag ik een heel ander soort vechten, vanaf dat hij binnenkwam. Bloed, schades, gegil, vast was vast, etc. Wat we ook uitprobeerden, je zag dat het niet goed was. Ze waren ook niet op elkaar gesteld, gaven geen donder om elkaar en kenden elkaar helemaal niet, scheiden in huis werkte niet, korven niet, niets niet. Ook al liet Bongo zien dat hij onderaan stond, het kon Tara niets schelen en ze viel aan zodra hij maar verkeerd ademhaalde. Ze wilde hem er niet bij en daar was ze vanaf moment 1 heel duidelijk in. Op een gegeven moment zag ik wanneer er onheil ging uitbreken en voorkwam ik het (als ik dat in zo'n korte tijd kan bepalen, waarom gebeurt dat niet in deze roedel bij jullie?). Ook ging heus iederen uit elkaar als ik ingreep (lees; hard schreeuwen en er iets tussen zetten, want boven dat gekrijs kwam ik nauwelijks en mijn grootste object was mijn driezits, maar never mezelf!)en soms duurde het even voor ze elkaar loslieten. Gezellig was anders! Toch was ik maar een idioot onmens volgens een groot deel avn het forum. Maar Bordeaux' (dát kaliber, grmppf) moet je dan maar herplaatsen, terwijl het er nog helemaal niet zo afschuwelijk afspat van dit scherm en ik zie niet direct de mank tussen de honden, maar wel de mank in het geheel. Naar mijn idee iig. En, als ik het vergelijk met dus mijn eigen ervaringen, hoe is het de rest van de tijd tussen de honden? Is iedereen opgefokt in meer of mindere mate de hele dag? Zijn er de hele dag frustraties? Hoe wordt er bijvoorbeeld gespeeld? Kunnen ze ontspannen in elkaars buurt? Tara en Kazan konden dat namelijk, maar Bongo en Tara dus niet. Dat was altijd gespannen, die sfeer. Heel anders dus.
Ik zou eerst nog proberen en er flink aan trekken. Een hond is niet alleen maar gezellig en persoonlijk vind ik in een roedel dat je daar ALTIJD mee bezig moet zijn. Het is prettig als een roedel rustig functioneert, maar als dat omslaat zul je ermee aan de slag moeten. En dat is niet ertussen springen en als enige in het gezin 'ze aankunnen'. Neem een weekje vrij zou ik zeggen en kijk wat er nou eigenlijk gebeurt tussen de honden en oordeel dan pas. En werk er met hele gezin aan. En als dan uiteindelijk blijkt dat ze elkaar echt niet (meer) leuk vinden, kun je altijd nog herplaatsen. Maar er wat aan doen lijkt me eerst slimmer.
In dit verhaal zou ik helemaal niet meteen herplaatsen, maar eerst de andere reu castreren. Scheiden zou ik ook proberen. En wat ik ook steeds zie; het verschil in leeftijd. Waarom vind men dat een reden tot herplaatsing? Ik opende ooit een topic dat mijn meiden samen nauwelijks uit te laten waren (voor de rest zijn er nul problemen), kreeg ik ook het verwijt dat ze te weinig scheelden (moeder en dochter, komaan zeg) en MOEST ik er ook eentje herplaatsen. De logica hier ontgaat me geregeld hoor, want het is helemaal geen moeite om ze apart van elkaar uit te laten en nog leuker ook, weet ik nu! Maar ik ga verder...
naar wat ik begrijp zijn ze al een behoorlijke tijd samen(heb je alle honden sinds pup af aan?) de reuen en is sinds een tijdje dit nieuwe gedrag. Ik zie niet terug dat er gekeken is naar waarom dit gedrag er is. Men zal er wel vanuit gaan dat het door die ene teef komt, zo te lezen hier en daar, maar is dat al onderzocht? Heb je daar echt al moeite in gestoken? Is er al een (echte EN goede) deskundige bijgeweest? Hoe gaat het buiten? Waarom is de ander nog niet gecastreerd? Wat is er al geprobeerd, buiten er stoer tussen springen? Behoorlijk stom vind ik zelf, al glij je er bij wijze van spreken maar een bezem tussen, je gaat toch niet zelf tussen die beesten staan?! Hebben jullie al korven geprobeerd? Is er een duidelijke hoogste aanwezig in huis? Zijn jullie als mensen allemaal wel rangbepaald? Hoe zijn jullie eigen emoties met de honden? Weet je in welke situatie het dus escaleert? Is men als mensen zijnde zenuwachtig de hele dag? Hoe is degene die er het meeste bij zit? Want duidelijk in je verhaal is dat je vind dat jij de enige bent die ze aan kan. Waaarom zijn de anderen in huis er dan meer bij en waarom steken die geen poot uit? Waarom bellen ze je als het uit de hand loopt? Waarom neem je dan in godsnaam drie honden?! Als er geaaid word op alledrie, degene die aaide (je broer) had ook wel in kunnen grijpen. Nee dat moest jij doen. Waarom in vredesnaam?! En ook nog: als je de tijd nog krijgt om helemaal je bed uit te komen alvorens ze elkaar gaan bijten, hoe moet ik dat dan zien? Dat vind ik niet elkaar naar het leven staan. Ik begrijp echt niet dat er zoveel negatieve reacties zijn hoor, er is maar een enkeling die met een normaal advies komt.
Toen Kazan nog leefde, had hij met Tara ook weleens mot. Dat was vreselijk om te horen, maar ik zag ook op een gegeven moment dat het meer
Ik zou eerst nog proberen en er flink aan trekken. Een hond is niet alleen maar gezellig en persoonlijk vind ik in een roedel dat je daar ALTIJD mee bezig moet zijn. Het is prettig als een roedel rustig functioneert, maar als dat omslaat zul je ermee aan de slag moeten. En dat is niet ertussen springen en als enige in het gezin 'ze aankunnen'. Neem een weekje vrij zou ik zeggen en kijk wat er nou eigenlijk gebeurt tussen de honden en oordeel dan pas. En werk er met hele gezin aan. En als dan uiteindelijk blijkt dat ze elkaar echt niet (meer) leuk vinden, kun je altijd nog herplaatsen. Maar er wat aan doen lijkt me eerst slimmer.
-
Angelique.
Re: Topicstarter - Vechtende bordeauxdogs
aafke schreef:sávonds hoe raar het ook klinkt lijn ik ze aan in de woonkamer en dan mogen ze tot zo ver
en niet verder.
Slechtste wat je kan doen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
o, oké.Hutsje schreef:dat zou ik niet doen, het is nmm een rangorde issue en als je dan de teef herplaatst kun je niet lang daarna alsnog ook nog een van je reuen herplaatsen.tekkel schreef:ik heb niet alles gelezen, maar kan je niet beter het teefje herplaatsen?
ik weet van vroeger iemand met twee tekkelreutjes, die problemen kreeg toen zij er een teefje bij nam, vandaar.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- erica kok
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik vind dat je gelijk hebt en vooral als je er dan als laatste een teefje bij neemtwendy71 schreef:3 honden van een pittig kaliber, waarvan 2 reuen, en dat allemaal binnen een tijdsbestek van nog geen 3 jaar.
Sorry, maar wat verwacht je nou?
Ik denk dat het op termijn op scheiden of herplaatsen(1 van de twee reuen) aankomt.
Je had wel een beetje op je klompen aan kunnen voelen dat er zich problemen voor zouden kunnen doen.
Dan had je kunnen verwachten dat je problemen krijgt aangezien ze dan juist het teefje willen veroveren en stoer overkomen
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Wat moet je dan als ze gaan vechten? lekker laten gaan?amber81 schreef: Wat is er al geprobeerd, buiten er stoer tussen springen? Behoorlijk stom vind ik zelf, al glij je er bij wijze van spreken maar een bezem tussen, je gaat toch niet zelf tussen die beesten staan?!

- erica kok
- Vaste gebruiker
'Misschien kun je proberen meer tijd in je honden te investeren en ze met geheugentraining ze uit te putten
en de reu met ballen ook casteren
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Denk dat dat weinig zal helpen. Hoe moe mijn hond ook is, als die een hond niet moet, dan moet hij die niet. Ook niet als die moe of ziek is.erica kok schreef:'Misschien kun je proberen meer tijd in je honden te investeren en ze met geheugentraining ze uit te putten

- erica kok
- Vaste gebruiker
Ik vind dat je gelijk hebt als je al weinig tijd heb voor je honden en jij de enige bent die ze aankan waarom neem je dan 3 hondenamber81 schreef:ik geloof mijn ogen niet, na twee pages ben ik opgehouden met lezen....toen ik vorig jaar na alleen maar gevechten in huis een reu (zoon van ene teef, broer van de andere) wilde herplaatsen kreeg ik het hele forum over me heen en nu zie ik alleen maar: herplaatsen, herplaatsen, herplaatsen, etc(oei, enge bordeauxdogs brrrr). Ik had toen zelf niet eens meer trek om te vertellen hoe we het als mens regelden tussen de honden.
Toen Kazan nog leefde, had hij met Tara ook weleens mot. Dat was vreselijk om te horen, maar ik zag ook op een gegeven moment dat het meerwas. Ze ráákten elkaar niet eens. Er was geen schade en het zag er allemaal serieuzer uit dan het was. Ze waren nl. ook elkaars grote liefde. Tara en Gigi hebben NOOIT gevochten, niet eens zoals Tara met Kazan. Toen Bongo hier was, zag ik een heel ander soort vechten, vanaf dat hij binnenkwam. Bloed, schades, gegil, vast was vast, etc. Wat we ook uitprobeerden, je zag dat het niet goed was. Ze waren ook niet op elkaar gesteld, gaven geen donder om elkaar en kenden elkaar helemaal niet, scheiden in huis werkte niet, korven niet, niets niet. Ook al liet Bongo zien dat hij onderaan stond, het kon Tara niets schelen en ze viel aan zodra hij maar verkeerd ademhaalde. Ze wilde hem er niet bij en daar was ze vanaf moment 1 heel duidelijk in. Op een gegeven moment zag ik wanneer er onheil ging uitbreken en voorkwam ik het (als ik dat in zo'n korte tijd kan bepalen, waarom gebeurt dat niet in deze roedel bij jullie?). Ook ging heus iederen uit elkaar als ik ingreep (lees; hard schreeuwen en er iets tussen zetten, want boven dat gekrijs kwam ik nauwelijks en mijn grootste object was mijn driezits, maar never mezelf!)en soms duurde het even voor ze elkaar loslieten. Gezellig was anders! Toch was ik maar een idioot onmens volgens een groot deel avn het forum. Maar Bordeaux' (dát kaliber, grmppf) moet je dan maar herplaatsen, terwijl het er nog helemaal niet zo afschuwelijk afspat van dit scherm en ik zie niet direct de mank tussen de honden, maar wel de mank in het geheel. Naar mijn idee iig. En, als ik het vergelijk met dus mijn eigen ervaringen, hoe is het de rest van de tijd tussen de honden? Is iedereen opgefokt in meer of mindere mate de hele dag? Zijn er de hele dag frustraties? Hoe wordt er bijvoorbeeld gespeeld? Kunnen ze ontspannen in elkaars buurt? Tara en Kazan konden dat namelijk, maar Bongo en Tara dus niet. Dat was altijd gespannen, die sfeer. Heel anders dus.
-
amber81
dat staat er helemaal niet, lekker selectief lezen weer! Maar goed, jij vind het dus prima om tussen je honden te springen als het mis gaat? Lekker zelf weten. Maar dan niet ouwehoeren als je gebeten word door 'dit kaliber hond'. ppffffffffJoera schreef:Wat moet je dan als ze gaan vechten? lekker laten gaan?amber81 schreef: Wat is er al geprobeerd, buiten er stoer tussen springen? Behoorlijk stom vind ik zelf, al glij je er bij wijze van spreken maar een bezem tussen, je gaat toch niet zelf tussen die beesten staan?!
- Hutsje
- Zeer actief
nou, ik heb 2 vechtende teven gehad van "dit kaliber hond" en natuurlijk sprong ik ertussen. dat beter dan 1 dooie hond. dat was dan 100 kg hond tegen 50 kg ik.amber81 schreef:dat staat er helemaal niet, lekker selectief lezen weer! Maar goed, jij vind het dus prima om tussen je honden te springen als het mis gaat? Lekker zelf weten. Maar dan niet ouwehoeren als je gebeten word door 'dit kaliber hond'. ppffffffffJoera schreef:Wat moet je dan als ze gaan vechten? lekker laten gaan?amber81 schreef: Wat is er al geprobeerd, buiten er stoer tussen springen? Behoorlijk stom vind ik zelf, al glij je er bij wijze van spreken maar een bezem tussen, je gaat toch niet zelf tussen die beesten staan?!

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
amber81 schreef: Ik zou eerst nog proberen en er flink aan trekken. Een hond is niet alleen maar gezellig en persoonlijk vind ik in een roedel dat je daar ALTIJD mee bezig moet zijn. Het is prettig als een roedel rustig functioneert, maar als dat omslaat zul je ermee aan de slag moeten. En dat is niet ertussen springen en als enige in het gezin 'ze aankunnen'. Neem een weekje vrij zou ik zeggen en kijk wat er nou eigenlijk gebeurt tussen de honden en oordeel dan pas. En werk er met hele gezin aan. En als dan uiteindelijk blijkt dat ze elkaar echt niet (meer) leuk vinden, kun je altijd nog herplaatsen. Maar er wat aan doen lijkt me eerst slimmer.
ik wil jou wel eens 2 vechtende honden van een "zwaar" kaliber uit elkaar zien te halen, zonder er tussen te "springen", dat is gewoon onmogelijk of je moet ze het zelf maar laten uitzoeken en dan kan het zijn dat er maar 1tje over blijft, of geen 1 van de 2
denk je nu echt dat, als deze mensen een weekje verlof nemen, ze gaan te zien krijgen WAAROM hun reuen vechten?
hier 2 reuen (en 3 teven) die niet bij elkaar kunnen sinds de jongste 10 maanden is (ze zijn nu 5,5 en 8,5) wat er gebeurt is? geen idee, op een gegeven moment ging het gewoon mis en was de oudste die de jongste aanviel, terwijl ze "gewoon" naast elkaar stonden, als mijn vriend er toen niet tussen gesprongen was, hadden we maar 1 reu over gehad
een half jaar terug, toch nog de reuen bij elkaar gelaten (allebei met muilkorf om) toen ze beide naast mijn vriend stonden en Darko (de jongste) met de korf bezig was (heeft hij niet graag om en ook niet heel veel) en Shadow totaal negeerde, knalde Shadow er toch boven op, dan kan je zeggen, ze hebben een korf om, laat ze maar doen, maar zelfs met korf hadden ze beide, in 3seconden tijd, elks een schram opgelopen, beide gekalmeerd, eerst Darko terug los gelaten en iets later Shadow (omdat hij later kalm was als Darko), Darko stond te plassen met zijn rug naar Shadow en toch knalde Shadow er terug op
nu na 5 jaar hebben wij nog altijd geen idee WAAROM Shadow Darko niet moet, of waarom Shadow ook de teven en pups aanvalt
dus op een "weekje" kom je daar niet altijd achter
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Je weet gewoon niet wat er in die hondenkoppen omgaat. Zeven jaar twee reuen gehad die elkaar niet konden luchten noch zien.
Puber jongen was wel op een dag binnen komen wandelen, dat Frans toch sterker was dan Brand. Voorheen speelden de honden. Nadien konden ze elkaars bloed wel drinken. En ik maar zitten denken, hebben ze toch die twee zitten opruien? Het ging hier om een gecastreerde en een volle reu.
En ja, ik ben er ook een paar maal tussen gesprongen en het is geen pretje.
Puber jongen was wel op een dag binnen komen wandelen, dat Frans toch sterker was dan Brand. Voorheen speelden de honden. Nadien konden ze elkaars bloed wel drinken. En ik maar zitten denken, hebben ze toch die twee zitten opruien? Het ging hier om een gecastreerde en een volle reu.
-
amber81
en nu voel je je daar beter onder? Nog steeds vind ik dat behoorlijk stom, dat moet ik toch weten? Het kan mij geen bal schelen wat voor 'kaliber' het allemaal is, ik ga mezelf echt niet tussen twee vechtende grootheden zetten!Alles behalve mezelf, heb je lekker wat aan zeg zeker als je dan zo mini bent en weinig weegt. Dat is geen verwijt hoor, maar ik vind het écht stom. Wat heb je er nou aan als je aan barrels leg? Kunnen zeggen dat jij er wel tussen springt? Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten hoor. Ik snap alleen die ophef niet over een Bordeaux, een kaliber hond. Ik krijg daar zo'n jeuk van iedere keer!Hutsje schreef:nou, ik heb 2 vechtende teven gehad van "dit kaliber hond" en natuurlijk sprong ik ertussen. dat beter dan 1 dooie hond. dat was dan 100 kg hond tegen 50 kg ik.
ehm, dat is al zo vaak gebeurd, dat 'dit kaliber' op elkaar klapte als ik erbij was en als een schreeuw niet hielp, de gewone correctiemoves niet hielpen, heb je altijd nog truken, emmers water als voorhanden, aanlijnen, voorwerpen, etc. Dat hoef ik toch niet tot in den treure uit te leggen?! Maar ik zal er de volgende keer een fimpje van maken,speciaal voor jou, ik ben van geen enkele hond van welk kaliber dan ook onder de indruk, heb alleen geen trek in bijtwonden etc. Ik ga dat dus niet opzoeken. Het is echt een rare stelling hoor, dat ik dat niet zou kunnen zonder ertussen te springen. Want wat stel je nou voor, tussen twee vechten HONDEN, van welk kaliber dan ook? Niets toch? Nutteloos om te denken dat je het zo wel oplost, ik zie dat te vaak fout gaan en dan ligt het steevast aan de honden, die dan per ongeluk de mens bijten in zo'n geval. Maar goed, ik krijg hier weer een erg 'ik wil gelijk en zal dat ook krijgen'gevoel van. Wat is dat competitieve toch joh? We zijn het gewoon niet eens en ik geef mijn mening poeh hee!vania schreef:ik wil jou wel eens 2 vechtende honden van een "zwaar" kaliber uit elkaar zien te halen, zonder er tussen te "springen", dat is gewoon onmogelijk of je moet ze het zelf maar laten uitzoeken en dan kan het zijn dat er maar 1tje over blijft, of geen 1 van de 2
denk je nu echt dat, als deze mensen een weekje verlof nemen, ze gaan te zien krijgen WAAROM hun reuen vechten?
hier 2 reuen (en 3 teven) die niet bij elkaar kunnen sinds de jongste 10 maanden is (ze zijn nu 5,5 en 8,5) wat er gebeurt is? geen idee, op een gegeven moment ging het gewoon mis en was de oudste die de jongste aanviel, terwijl ze "gewoon" naast elkaar stonden, als mijn vriend er toen niet tussen gesprongen was, hadden we maar 1 reu over gehad![]()
een half jaar terug, toch nog de reuen bij elkaar gelaten (allebei met muilkorf om) toen ze beide naast mijn vriend stonden en Darko (de jongste) met de korf bezig was (heeft hij niet graag om en ook niet heel veel) en Shadow totaal negeerde, knalde Shadow er toch boven op, dan kan je zeggen, ze hebben een korf om, laat ze maar doen, maar zelfs met korf hadden ze beide, in 3seconden tijd, elks een schram opgelopen, beide gekalmeerd, eerst Darko terug los gelaten en iets later Shadow (omdat hij later kalm was als Darko), Darko stond te plassen met zijn rug naar Shadow en toch knalde Shadow er terug opweer uit elkaar gehaald en er mee gestopt, waarom? omdat Darko nu prima sociaal is, zolang ze hem niet uitdagen en we (vooral ik dan) dat graag zo zouden houden en het niet door Shadow naar de knoppen willen helpen
nu na 5 jaar hebben wij nog altijd geen idee WAAROM Shadow Darko niet moet, of waarom Shadow ook de teven en pups aanvalt
Over dat weekje vrij: waarom zou je dan niet kunnen bepalen wat er vooraf gaat aan op elkaar klappen?! Als al die zogenaamde deskundigen dat in een uurtje kunnen, waarom een eigenaar dan niet zijn/haar eigen hond? Begrijp ik effe niet hoor. Je kunt best bepalen wat er met de honden gebeurt op zo'n moment en wat ze doen alvorens er een klapper aankomt. Waarom ze zo doen, want dat heb ik nergens neergezet, dat hoeft ook niet bekend te raken. Honden hoeven elkaar niet aardig te vinden. Maar ik vind wel en zeker bij je eigen honden, dat je toch wel kunt bepalen wanneer de een op de ander knalt. Er is niets mis met het observeren van het gedrag van je honden. Er gaat altijd iets aan vooraf. Maar...dat is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring, met eigen honden, andermans honden en verschillende rassen van verschillende 'kalibers'. Ook je eigen verhaal, je maakt me niet wijs dat er niets vooraf gaat in het gedrag van bijv. Shadow alvorens hij overgaat tot de aanval? Als ik naar mijn honden kijk en ook wat betreft Kazan toen hij nog leefde, ik kon altijd bepalen dat er iets ging gebeuren. Dan hoefde ik de reden niet eens te weten, ik zag het aan zijn houding en uitdrukking etc. (was iedereen ook altijd zo: dat kaliber hond, grmmppff) en dat zie ik met mijn meiden ook. Er is bijvoorbeeld een hond waar Tara een afgrijselijke hekel aan heeft. Waarom? Ik zou het niet weten. Maar ik weet wel wat er gebeurt op welk moment en hoe ze dan is. Dan voorkomen is geen zware taak hoor, en als het dan toch misgaat is het laatste wat ik of die betreffende eigenaar doen ertussen springen. Ik ben me daar gek zeg! Wil toch niet zeggen dat ik het niet probeer op te lossen? Want dat heb ik nergens gezegd hoor.
Dat weet men ook niet, maar wat is er moeilijk aan bepalen van gedrag? Er is een reden, anders doen ze het niet. Kun je niet vinden welke reden, kun je toch bepalen op welk moment er mis gaat door simpelweg te zien wat er gebeurt? Nogmaals; mijn twee teven misdragen zich vreselijk als ik ze samen uitlaat. Wat er wanneer gebeurt kan ik prima bepalen, maar waarom het gebeurt, heb ik geen notie van. Gewoon iets simpels: achterwerk snuffen. Vinden de meiden heel vaak prima met al dan niet vreemde honden, maar soms is er een van wie ze dat dus niet oke vinden. Ik zie precies wat er vooraf gaat aan uitvallen van mijn meiden. Waarom de ene wel mag en de ander niet, weet ik veel, maar ik weet wel wat er gebeurt om iets te kunnen voorkomen.nyckle schreef:Je weet gewoon niet wat er in die hondenkoppen omgaat. Zeven jaar twee reuen gehad die elkaar niet konden luchten noch zien.
Ik geloof graag dat dat geen pretje was, ertussen springen. Daarom doe IK het dus niet. Je hebt er niets aan om gewond te raken. En de honden doe je er geen plezier mee.
En ja, dat mag ik best zeggen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou ik heb misschien wel geen kaliber honden maar ook ik ben er altijd tussengesprongen, wat moet je dan, ze elkaar af laten maken? Want dat gebeurde, 1 moest en zou het loodje leggen.
En ja ik ben ook weleens gebeten, shit happens, beter ik dan een dode hond... en ik doe het zo weer indien nodig.
En ja ik ben ook weleens gebeten, shit happens, beter ik dan een dode hond... en ik doe het zo weer indien nodig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
amber81
en ook dat moet je helemaal zelf weten. Maar het is toch geen wedstrijdje?! Ik doe dat niet, moet ik ook zelf weten.malinois schreef:Nou ik heb misschien wel geen kaliber honden maar ook ik ben er altijd tussengesprongen, wat moet je dan, ze elkaar af laten maken? Want dat gebeurde, 1 moest en zou het loodje leggen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee en dan, dan heb je een dode hond? Daar schiet je iets mee op?amber81 schreef:en ook dat moet je helemaal zelf weten. Maar het is toch geen wedstrijdje?! Ik doe dat niet, moet ik ook zelf weten.malinois schreef:Nou ik heb misschien wel geen kaliber honden maar ook ik ben er altijd tussengesprongen, wat moet je dan, ze elkaar af laten maken? Want dat gebeurde, 1 moest en zou het loodje leggen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
amber81 schreef: ehm, dat is al zo vaak gebeurd, dat 'dit kaliber' op elkaar klapte als ik erbij was en als een schreeuw niet hielp, de gewone correctiemoves niet hielpen, heb je altijd nog truken, emmers water als voorhanden, aanlijnen, voorwerpen, etc. Dat hoef ik toch niet tot in den treure uit te leggen?! Maar ik zal er de volgende keer een fimpje van maken,speciaal voor jou, ik ben van geen enkele hond van welk kaliber dan ook onder de indruk, heb alleen geen trek in bijtwonden etc. Ik ga dat dus niet opzoeken. Het is echt een rare stelling hoor, dat ik dat niet zou kunnen zonder ertussen te springen. Want wat stel je nou voor, tussen twee vechten HONDEN, van welk kaliber dan ook? Niets toch? Nutteloos om te denken dat je het zo wel oplost, ik zie dat te vaak fout gaan en dan ligt het steevast aan de honden, die dan per ongeluk de mens bijten in zo'n geval. Maar goed, ik krijg hier weer een erg 'ik wil gelijk en zal dat ook krijgen'gevoel van. Wat is dat competitieve toch joh? We zijn het gewoon niet eens en ik geef mijn mening poeh hee!
Over dat weekje vrij: waarom zou je dan niet kunnen bepalen wat er vooraf gaat aan op elkaar klappen?! Als al die zogenaamde deskundigen dat in een uurtje kunnen, waarom een eigenaar dan niet zijn/haar eigen hond? Begrijp ik effe niet hoor. Je kunt best bepalen wat er met de honden gebeurt op zo'n moment en wat ze doen alvorens er een klapper aankomt. Waarom ze zo doen, want dat heb ik nergens neergezet, dat hoeft ook niet bekend te raken. Honden hoeven elkaar niet aardig te vinden. Maar ik vind wel en zeker bij je eigen honden, dat je toch wel kunt bepalen wanneer de een op de ander knalt. Er is niets mis met het observeren van het gedrag van je honden. Er gaat altijd iets aan vooraf. Maar...dat is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring, met eigen honden, andermans honden en verschillende rassen van verschillende 'kalibers'. Ook je eigen verhaal, je maakt me niet wijs dat er niets vooraf gaat in het gedrag van bijv. Shadow alvorens hij overgaat tot de aanval? Als ik naar mijn honden kijk en ook wat betreft Kazan toen hij nog leefde, ik kon altijd bepalen dat er iets ging gebeuren. Dan hoefde ik de reden niet eens te weten, ik zag het aan zijn houding en uitdrukking etc. (was iedereen ook altijd zo: dat kaliber hond, grmmppff) en dat zie ik met mijn meiden ook. Er is bijvoorbeeld een hond waar Tara een afgrijselijke hekel aan heeft. Waarom? Ik zou het niet weten. Maar ik weet wel wat er gebeurt op welk moment en hoe ze dan is. Dan voorkomen is geen zware taak hoor, en als het dan toch misgaat is het laatste wat ik of die betreffende eigenaar doen ertussen springen. Ik ben me daar gek zeg! Wil toch niet zeggen dat ik het niet probeer op te lossen? Want dat heb ik nergens gezegd hoor.
jij mag hier (zonder er tussen te springen) komen proberen om Shadow van bv Tara af te halen, laat er desnoods een bom naast ontploffen, los laten doet hij niet, op dat moment hoort/ziet hij niets, buiten het feit dat die andere hond DOOD moet
je zal hem moeten vastpakken en zijn bek met een breakstick open moeten maken, anders ga je Tara er niet uitkrijgen en dan "spring" je er dus tussen
wat ik stel, niets hoor, ik zou het je alleen graag zien doen, zonder er "tussen" te springen
jij "brult" hier hoor, ik zei alleen hoe het hier gaat en waarschijnlijk ook bij de meeste molosser/stafford gevechten, die krijg je (als ze echt doorvechten) niet uit elkaar met een brul of een emmertje water, die blijven doorgaan, misschien dat ze wel lossen als je stroom op hun kont zet, dan moet je er dus niet "tussen" springen, maar dan spring ik er liever tussen dan dat ik stroom op mijn honden ga zetten
het zou het wel zijn, dat wij met Shadow wandelen en er een pupje/jonge hond los op hem af komt en hij dat (ondanks mijn pogingen tot het neit zo ver te laten komen) hondje vast heeft, niet meer los laat en ik er niet "tussen" mag springen omdat het, volgens jou gewoon fout gaat, als Shadow mij dan bijt, is dat gewoon mijn probleem, maar ik ga hem echt niet mijn andere honden laten afmaken omdat ik gebeten kan worden en al helemaal niet iemand anders zijn honden
bij Shadow ben je altijd te laat als hij los is, toen met Darko en de muilkorven stonden ze naast elkaar met mijn vriend er tussen in, Darko had totaal geen aandacht voor Shadow, Shadow de eerste 5min ook niet voor Darko, Shadow kijkt en een halve seconde later hangt hij er in, niets van zijn lichaamstaal verandert, net zijn blik, maar dan ben je al te laat
hij kan dus bij wijze van, staan ruiken aan het gras, het in zijn kop krijgen en ineens op een andere hond knallen (netzoals hij ineens op Darko knalde toen die stond te plassen, geen blik niets, gewoon er boven op)
waarom hij dit doet, geen idee? moesten het alleen reuen zijn zou je nog kunnen zeggen, "hij houd niet van reuen", maar hij doet het ook bij pups (van alle leeftijden, vanaf dat ze kunnen lopen tot ze pupaf zijn) en teven
ik ben een keer gebeten geweest, door een hond NADAT ik ze uit elkaar had gehaald, de hond beet mij en Shadow knalde terug op de hond, tuinslang er op, potten letterlijk op zijn kop gegooid, aan zijn staart getrokken, maar met geen mogelijkheid dat ik hem er af kreeg, uiteindelijk is mijn schoonbroer komen helpen en toen ging het wel, maar dat kwam ook omdat Shadow al compleet uitgeput was (gevecht heeft redelijk lang geduurd) en de andere hond zo goed als dood was
- Floridian68
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse Staffordshire Bull Terrier
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik op dat moment stroom zou gebruiken (TT) dan zouden ze alleen nog maar heftiger gaan bijten... de enige manier, en geloof me, ik heb alles al geprobeerd is gewoon uit elkaar halen... met de kans op een beet anders heb ik gewoon een dode hond... punt. Dus dat wil ik niet.vania schreef:amber81 schreef: ehm, dat is al zo vaak gebeurd, dat 'dit kaliber' op elkaar klapte als ik erbij was en als een schreeuw niet hielp, de gewone correctiemoves niet hielpen, heb je altijd nog truken, emmers water als voorhanden, aanlijnen, voorwerpen, etc. Dat hoef ik toch niet tot in den treure uit te leggen?! Maar ik zal er de volgende keer een fimpje van maken,speciaal voor jou, ik ben van geen enkele hond van welk kaliber dan ook onder de indruk, heb alleen geen trek in bijtwonden etc. Ik ga dat dus niet opzoeken. Het is echt een rare stelling hoor, dat ik dat niet zou kunnen zonder ertussen te springen. Want wat stel je nou voor, tussen twee vechten HONDEN, van welk kaliber dan ook? Niets toch? Nutteloos om te denken dat je het zo wel oplost, ik zie dat te vaak fout gaan en dan ligt het steevast aan de honden, die dan per ongeluk de mens bijten in zo'n geval. Maar goed, ik krijg hier weer een erg 'ik wil gelijk en zal dat ook krijgen'gevoel van. Wat is dat competitieve toch joh? We zijn het gewoon niet eens en ik geef mijn mening poeh hee!
jij mag hier (zonder er tussen te springen) komen proberen om Shadow van bv Tara af te halen, laat er desnoods een bom naast ontploffen, los laten doet hij niet, op dat moment hoort/ziet hij niets, buiten het feit dat die andere hond DOOD moet
je zal hem moeten vastpakken en zijn bek met een breakstick open moeten maken, anders ga je Tara er niet uitkrijgen en dan "spring" je er dus tussen
wat ik stel, niets hoor, ik zou het je alleen graag zien doen, zonder er "tussen" te springen
jij "brult" hier hoor, ik zei alleen hoe het hier gaat en waarschijnlijk ook bij de meeste molosser/stafford gevechten, die krijg je (als ze echt doorvechten) niet uit elkaar met een brul of een emmertje water, die blijven doorgaan, misschien dat ze wel lossen als je stroom op hun kont zet, dan moet je er dus niet "tussen" springen, maar dan spring ik er liever tussen dan dat ik stroom op mijn honden ga zetten
het zou het wel zijn, dat wij met Shadow wandelen en er een pupje/jonge hond los op hem af komt en hij dat (ondanks mijn pogingen tot het neit zo ver te laten komen) hondje vast heeft, niet meer los laat en ik er niet "tussen" mag springen omdat het, volgens jou gewoon fout gaat, als Shadow mij dan bijt, is dat gewoon mijn probleem, maar ik ga hem echt niet mijn andere honden laten afmaken omdat ik gebeten kan worden en al helemaal niet iemand anders zijn honden
bij Shadow ben je altijd te laat als hij los is, toen met Darko en de muilkorven stonden ze naast elkaar met mijn vriend er tussen in, Darko had totaal geen aandacht voor Shadow, Shadow de eerste 5min ook niet voor Darko, Shadow kijkt en een halve seconde later hangt hij er in, niets van zijn lichaamstaal verandert, net zijn blik, maar dan ben je al te laat
hij kan dus bij wijze van, staan ruiken aan het gras, het in zijn kop krijgen en ineens op een andere hond knallen (netzoals hij ineens op Darko knalde toen die stond te plassen, geen blik niets, gewoon er boven op)
waarom hij dit doet, geen idee? moesten het alleen reuen zijn zou je nog kunnen zeggen, "hij houd niet van reuen", maar hij doet het ook bij pups (van alle leeftijden, vanaf dat ze kunnen lopen tot ze pupaf zijn) en teven
ik ben een keer gebeten geweest, door een hond NADAT ik ze uit elkaar had gehaald, de hond beet mij en Shadow knalde terug op de hond, tuinslang er op, potten letterlijk op zijn kop gegooid, aan zijn staart getrokken, maar met geen mogelijkheid dat ik hem er af kreeg, uiteindelijk is mijn schoonbroer komen helpen en toen ging het wel, maar dat kwam ook omdat Shadow al compleet uitgeput was (gevecht heeft redelijk lang geduurd) en de andere hond zo goed als dood was, NOOIT meer dat ik dat laat gebeuren, een hond "laten" dood bijten, dat vergeef je jezelf nooit niet, echt niet, en aluwel ik er (in mijn ogen) toen alles aan gedaan heb om Shadow er af te krijgen, is het nog altijd "mijn" schuld dat ik hem er niet afkreeg, is het nog atlijd mijn schuld dat die andere dood is

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Nou het lost je probleem wel meteen op natuurlijk.malinois schreef:nee en dan, dan heb je een dode hond? Daar schiet je iets mee op?amber81 schreef:en ook dat moet je helemaal zelf weten. Maar het is toch geen wedstrijdje?! Ik doe dat niet, moet ik ook zelf weten.malinois schreef:Nou ik heb misschien wel geen kaliber honden maar ook ik ben er altijd tussengesprongen, wat moet je dan, ze elkaar af laten maken? Want dat gebeurde, 1 moest en zou het loodje leggen.
-
Inc
Ik heb dan wel niet van zulk kaliber honden, maar als ze hier knokken is het in de tuin - dan zet ik er een tuinslang op en is het in een paar seconden opgelost.malinois schreef:Nou ik heb misschien wel geen kaliber honden maar ook ik ben er altijd tussengesprongen, wat moet je dan, ze elkaar af laten maken? Want dat gebeurde, 1 moest en zou het loodje leggen.
Heb ik overigens nog maar een keer hoeven doen, de rest van de akkefietjes was met een brul opgelost.
Ik zou ook niet weten wat te doen met zulke honden moet ik zeggen
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Bij mijn honden werkt dat nietInc schreef:Ik heb dan wel niet van zulk kaliber honden, maar als ze hier knokken is het in de tuin - dan zet ik er een tuinslang op en is het in een paar seconden opgelost.malinois schreef:Nou ik heb misschien wel geen kaliber honden maar ook ik ben er altijd tussengesprongen, wat moet je dan, ze elkaar af laten maken? Want dat gebeurde, 1 moest en zou het loodje leggen.
Heb ik overigens nog maar een keer hoeven doen, de rest van de akkefietjes was met een brul opgelost.
Ik zou ook niet weten wat te doen met zulke honden moet ik zeggen
Ook tussen vreemde vechtende honden trouwens. Erom heen gaan staan gillen heeft geen zin.
En ja ik heb redelijk wat littekens inmiddels maar daar word je ook niet slechter van.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja ieder nadeel heb een voordeel heValerie schreef:Nou het lost je probleem wel meteen op natuurlijk.malinois schreef:
nee en dan, dan heb je een dode hond? Daar schiet je iets mee op?
- Hutsje
- Zeer actief
nee, een hond die uit elkaar getrokken is is een pretjeamber81 schreef:en nu voel je je daar beter onder? Nog steeds vind ik dat behoorlijk stom, dat moet ik toch weten? Het kan mij geen bal schelen wat voor 'kaliber' het allemaal is, ik ga mezelf echt niet tussen twee vechtende grootheden zetten!Alles behalve mezelf, heb je lekker wat aan zeg zeker als je dan zo mini bent en weinig weegt. Dat is geen verwijt hoor, maar ik vind het écht stom. Wat heb je er nou aan als je aan barrels leg? Kunnen zeggen dat jij er wel tussen springt? Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten hoor. Ik snap alleen die ophef niet over een Bordeaux, een kaliber hond. Ik krijg daar zo'n jeuk van iedere keer!Hutsje schreef:nou, ik heb 2 vechtende teven gehad van "dit kaliber hond" en natuurlijk sprong ik ertussen. dat beter dan 1 dooie hond. dat was dan 100 kg hond tegen 50 kg ik.
wat heb ik daaraan? dat ik op dat moment niet met een dooie hond zit, dat lijkt me duidelijk.
ehm, dat is al zo vaak gebeurd, dat 'dit kaliber' op elkaar klapte als ik erbij was en als een schreeuw niet hielp, de gewone correctiemoves niet hielpen, heb je altijd nog truken, emmers water als voorhanden, aanlijnen, voorwerpen, etc. Dat hoef ik toch niet tot in den treure uit te leggen?! Maar ik zal er de volgende keer een fimpje van maken,speciaal voor jou, ik ben van geen enkele hond van welk kaliber dan ook onder de indruk, heb alleen geen trek in bijtwonden etc. Ik ga dat dus niet opzoeken. Het is echt een rare stelling hoor, dat ik dat niet zou kunnen zonder ertussen te springen. Want wat stel je nou voor, tussen twee vechten HONDEN, van welk kaliber dan ook? Niets toch? Nutteloos om te denken dat je het zo wel oplost, ik zie dat te vaak fout gaan en dan ligt het steevast aan de honden, die dan per ongeluk de mens bijten in zo'n geval. Maar goed, ik krijg hier weer een erg 'ik wil gelijk en zal dat ook krijgen'gevoel van. Wat is dat competitieve toch joh? We zijn het gewoon niet eens en ik geef mijn mening poeh hee!vania schreef:ik wil jou wel eens 2 vechtende honden van een "zwaar" kaliber uit elkaar zien te halen, zonder er tussen te "springen", dat is gewoon onmogelijk of je moet ze het zelf maar laten uitzoeken en dan kan het zijn dat er maar 1tje over blijft, of geen 1 van de 2
hier 2 reuen (en 3 teven) die niet bij elkaar kunnen sinds de jongste 10 maanden is (ze zijn nu 5,5 en 8,5) wat er gebeurt is? geen idee, op een gegeven moment ging het gewoon mis en was de oudste die de jongste aanviel, terwijl ze "gewoon" naast elkaar stonden, als mijn vriend er toen niet tussen gesprongen was, hadden we maar 1 reu over gehad![]()
een half jaar terug, toch nog de reuen bij elkaar gelaten (allebei met muilkorf om) toen ze beide naast mijn vriend stonden en Darko (de jongste) met de korf bezig was (heeft hij niet graag om en ook niet heel veel) en Shadow totaal negeerde, knalde Shadow er toch boven op, dan kan je zeggen, ze hebben een korf om, laat ze maar doen, maar zelfs met korf hadden ze beide, in 3seconden tijd, elks een schram opgelopen, beide gekalmeerd, eerst Darko terug los gelaten en iets later Shadow (omdat hij later kalm was als Darko), Darko stond te plassen met zijn rug naar Shadow en toch knalde Shadow er terug opweer uit elkaar gehaald en er mee gestopt, waarom? omdat Darko nu prima sociaal is, zolang ze hem niet uitdagen en we (vooral ik dan) dat graag zo zouden houden en het niet door Shadow naar de knoppen willen helpen
nou nee, ruinslangen erop, bij de achterpoten pakken, voerbakken erop, een grote deken erop, aanlijnen etc. etc. werkt dan allemaal niet hoor. vast is vast en als je dan gaat lopen trekken krijg je alleen maar ergere wonden. wat denk je nou, dat de mensen die hier ervaring mee hebben dat allemaal niet hebben geprobeerd? maar als je een tip hebt hoe je ze uit elkaar krijgt zonder er zelf tussen te springen hoor ik het graag hoor![]()
Dat weet men ook niet, maar wat is er moeilijk aan bepalen van gedrag? Er is een reden, anders doen ze het niet. Kun je niet vinden welke reden, kun je toch bepalen op welk moment er mis gaat door simpelweg te zien wat er gebeurt? Nogmaals; mijn twee teven misdragen zich vreselijk als ik ze samen uitlaat. Wat er wanneer gebeurt kan ik prima bepalen, maar waarom het gebeurt, heb ik geen notie van. Gewoon iets simpels: achterwerk snuffen. Vinden de meiden heel vaak prima met al dan niet vreemde honden, maar soms is er een van wie ze dat dus niet oke vinden. Ik zie precies wat er vooraf gaat aan uitvallen van mijn meiden. Waarom de ene wel mag en de ander niet, weet ik veel, maar ik weet wel wat er gebeurt om iets te kunnen voorkomen.nyckle schreef:Je weet gewoon niet wat er in die hondenkoppen omgaat. Zeven jaar twee reuen gehad die elkaar niet konden luchten noch zien.
Ik geloof graag dat dat geen pretje was, ertussen springen. Daarom doe IK het dus niet. Je hebt er niets aan om gewond te raken. En de honden doe je er geen plezier mee.
En ja, dat mag ik best zeggen.