Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verwaarloosde lhasa apso, is geadopteerd!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: verwaarloosde lhasa apso, nu voorlopig bij mij, met foto
Ik ben het eens met Marc en Whera, niet gelijk de ballen eraf maar voor een ander alternatief gaan. Bij Beau is het wel gedaan om dit zelfde gedrag en oh wat heb ik daar een spijt van. Hij is gewoon niet lief voor andere honden geworden en ik heb moeite om hem op gewicht te houden en met zijn verrotte gewrichten moet hij gewoon schraal blijven. Als ik toen had geweten, en als er toen zo'n spuit bestond, had ik hem nooit laten castreren maar voor een andere optie gekozen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Het staat zijn functioneren nu in de weg, wil niet zeggen dat dat ook blijvend is. Waarom dan meteen radicaal grijpen naar iets wat pas werkt over enkele maanden terwijl het ook een uiting van stress kan zijn en je daar vrij snel achter kan komen zonder radicaal ingrijpen voor jan doedel.bouvierpoedel schreef:Of je er nu een stoot hormomen in propt of je haalt ze weg door zijnn ballen in te leveren.?
Ben niet zo'n pro castreren ,maar de nuchterheid om het wel te doen als het het hondje zijn functioneren in de weg staat dan zou ik niet aarzelen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wat een schattig hondje zeg 
Ik vraag me altijd af of steriliseren niet ook een optie is ipv castreren?
Daarnaast heeft Frenk ook echt een periode gehad (rond die leeftijd) dat ik met mijn handen in mijn haar zat en castratie echt wel eens in me opkwam.
Toevoeging: ik heb het nog eens gelezen en het gaat je dus inderdaad om het rijen en het markeren en niet om zijn vruchtbaarheid. Dat lijkt dus wel heel erg op Frenk. En bij Frenk ging het over. Door hem er consequent op aan te spreken. Maar ja, ik had geen gecastreerde reu thuis. Zou dat het geval zijn geweest had ik misschien ook wel voor castratie gekozen. Alleen niet meteen de eerste week. Ik zou het wel even de tijd hebben gegeven om te settelen. Want het kan heel goed ook door de spanning en het verhuizen komen.

Ik vraag me altijd af of steriliseren niet ook een optie is ipv castreren?
Daarnaast heeft Frenk ook echt een periode gehad (rond die leeftijd) dat ik met mijn handen in mijn haar zat en castratie echt wel eens in me opkwam.
Toevoeging: ik heb het nog eens gelezen en het gaat je dus inderdaad om het rijen en het markeren en niet om zijn vruchtbaarheid. Dat lijkt dus wel heel erg op Frenk. En bij Frenk ging het over. Door hem er consequent op aan te spreken. Maar ja, ik had geen gecastreerde reu thuis. Zou dat het geval zijn geweest had ik misschien ook wel voor castratie gekozen. Alleen niet meteen de eerste week. Ik zou het wel even de tijd hebben gegeven om te settelen. Want het kan heel goed ook door de spanning en het verhuizen komen.

-
- Zeer actief
Jij mist elk respect voor de hond zelf. Ik vind het sneu dat mensen honden nemen en opvangen om ze vervolgens binnen nog geen week te gaan castreren. Om te kotsen om precies te zijn.Lillith schreef: Wat een bescheur verhaal, ga nog even door kunnen we nog meer lachen

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Nou. Helemaal mee eens.laeken schreef:Jij mist elk respect voor de hond zelf. Ik vind het sneu dat mensen honden nemen en opvangen om ze vervolgens binnen nog geen week te gaan castreren.Lillith schreef: Wat een bescheur verhaal, ga nog even door kunnen we nog meer lachen

- dagmar88
- Zeer actief
Vind het ook nogal wat... En nog voor hij de tijd heeft gehad om echt 'zichzelf' te worden...alm@ schreef:Nou. Helemaal mee eens.laeken schreef:Jij mist elk respect voor de hond zelf. Ik vind het sneu dat mensen honden nemen en opvangen om ze vervolgens binnen nog geen week te gaan castreren.Lillith schreef: Wat een bescheur verhaal, ga nog even door kunnen we nog meer lachen
Dat heeft hier echt wel aardig lang geduurd.
Ik zou trouwens liever een leuk nieuw baasje zoeken en als je echt een tweede hondje ziet zitten wachten tot je een leuk teefje vindt/in opvang krijgt waar jij en Browny een klik mee hebben.
Lijkt mij veel leuker voor allebei de hondjes.
-
- Zeer actief
Gelukkig blijk ik toch weer niet de enige debiel te zijn goddank.
Weet je.... waar is het respect voor die hond? Waar is de inzet om hem iets te leren? Waar is je geduld mens! Dit is niet te geloven hoor. Beest weggerukt uit zijn omgeving en castreren maar. Waar is het zoeken naar de beste plaats voor dat dier zoals het is. Dus niet na weghalen van zijn hormonen maar hem plaatsen waar hij past. Neem GVD gewoon de tijd voor dat arme ontheemde beestje.
Als ik elke hond die niet na 1 week ideaal is ga opereren ben ik domweg geen hond waard. Ik vind het dus een walgelijke vertoning en ik denk dat ik er niet ver naast zat toen ik insinueerde dat die hele hond niet uit een verwaarloosde toestand kwam maar gewoon aangeschaft is uit hebzucht en gebrek aan capaciteit om nee te zeggen tegen alles wat hond is en wat weg mag.
Weet de vorige eigenaar dat "de opvang" haar hond meteen onder het mes legt? Dat de opvang stiekem zelf een oogje op haar hond heeft en hem bij haar hond gaat houden al klikt dat niet ideaal? Dat hij niet goed is zoals hij is? Kom zeg! Handel naar het welzijn van de hond. Dit soort hondjes doen het prima met balletjes. Ze zijn lief, sociaal en makkelijk. Alleen moet het blijkbaar nog beter en dan ook al binnen enkele dagen want anders moeten we er gewoon even wat aan amputeren voor het gemak

Weet de vorige eigenaar dat "de opvang" haar hond meteen onder het mes legt? Dat de opvang stiekem zelf een oogje op haar hond heeft en hem bij haar hond gaat houden al klikt dat niet ideaal? Dat hij niet goed is zoals hij is? Kom zeg! Handel naar het welzijn van de hond. Dit soort hondjes doen het prima met balletjes. Ze zijn lief, sociaal en makkelijk. Alleen moet het blijkbaar nog beter en dan ook al binnen enkele dagen want anders moeten we er gewoon even wat aan amputeren voor het gemak

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk dat de voornaamste reden van castratie is dat TS dit hondje wil houden en dat ze een gecastreerde reu makkelijker vindt, en dat ze hoopt dat het dan wel gaat met Browny. Dat hij zelf zo ongelofelijk last van die ballen heeft geloof ik niet. Daarnaast is het beestje er net, over een maand is hij vast veel relaxter
Ik vind een reu castreren erg zonde, ze worden vaak wat makkelijker maar echt niet mooier. Soms is het wel beter en ik ben niet heel erg anti-castratie maar een opvanghondje castreren na een paar dagen omdat je hem perse zelf wil houden terwijl het niet echt klikt met je andere hond vind ik geen goede reden.
Zoek een fijn baasje waar hij gewoon reu mag zijn, en ga voor jezelf en Browny op zoek naar een leuk teefje.
Wat ik trouwens lees over het zogenaamde probleemgedrag lijkt mij heel normaal reuengedrag. Met wat tijd en energie is dat echt wel in goede banen te leiden.
Als je niet van reuengedrag houdt neem dan ook geen reu

Zoek een fijn baasje waar hij gewoon reu mag zijn, en ga voor jezelf en Browny op zoek naar een leuk teefje.
Wat ik trouwens lees over het zogenaamde probleemgedrag lijkt mij heel normaal reuengedrag. Met wat tijd en energie is dat echt wel in goede banen te leiden.
Als je niet van reuengedrag houdt neem dan ook geen reu

- alm@
- moderator
En het andere adresje, de mensen die alleen een gecastreerd hondje willen, zou ik ook aan mijn neus voorbij laten gaan.dagmar88 schreef:
Ik zou trouwens liever een leuk nieuw baasje zoeken en als je echt een tweede hondje ziet zitten wachten tot je een leuk teefje vindt/in opvang krijgt waar jij en Browny een klik mee hebben.
Hoe meer ik terug lees hoe maffer ik het vind. Corrigeren voor dit, corrigeren voor dat, enorme klitten die ik niet terug zie in het keurig geknipte hondje, wonden die ik ook niet zie

-
- Zeer actief
Ik heb meteen mijn vraagtekens geplaats en wordt nu slechts bevestigd in mijn vermoeden. Die hond was geen grote mat van vacht want zelfs de beste trimmer krijgt er niet zo'n mooi vachtje onderuit. Kom op zeg! Opvangster zag, werd verliefd en werd hebberig. Verhaal kwam erbij zodat er een vangnet was en een heleboel veren in haar reet. Heerlijk, jammer voor het hondje. Er zijn zat mensen die dit hondje willen zoals het is. Gun hem dat gewoon. Hij is op termijn veel beter af met zijn balletjes gezien zijn pootjes en bouw.alm@ schreef:En het andere adresje, de mensen die alleen een gecastreerd hondje willen, zou ik ook aan mijn neus voorbij laten gaan.dagmar88 schreef:
Hoe meer ik terug lees hoe maffer ik het vind. Corrigeren voor dit, corrigeren voor dat, enorme klitten die ik niet terug zie in het keurig geknipte hondje, wonden die ik ook niet ziebang voor mannen wat zoveel honden hebben die nooit mishandeld zijn, hup meteen de ballen eraf zonder dat ie de tijd gehad heeft om te acclimatiseren. Vaag.

Mensen die een gecastreerd hondje willen moeten een gecastreerd hondje zoeken. Maar ik hou sowieso niet van goede nieuwe huizen met dergelijke eisen. Want dat betekent dat het hondje niet veel hond mag zijn maar lekker makkelijk en aangepast moet zijn. Dat is een voorteken van verwaarlozing die gaat komen. Reutjes zijn net wat veeleisender en wat eisen mag een herplaatser gewoon stellen. Dat verdient de hond nu eenmaal

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Ikzelf ga er verder niet meer op in. Het is de keus van TS en thats it.
Enige wat ik even kwijt wil is dat dit hondje zeker wel een dikke viltvacht had. Zelfs kort geknipt zaten er flinke vilten in die we er samen nog uitgehaald hebben. Dat men dan een goed geknipt hondje zit, tsja een foto vertekend het beeld.
Jammer dat er nu, naar mijn idee, verkondigd wordt dat TS een ?leugenaar? is en het alleen maar doet omdat ze dit hondje persee wilt houden (wat niet waar is!).
Oke niemand heeft die woorden gebruikt maar zo komt het op mij wel over.
Hondje had ook bij de baasjes kunnen blijven, zonder aandacht, hele dag in bench en weet ik wat nog meer.
Enige wat ik even kwijt wil is dat dit hondje zeker wel een dikke viltvacht had. Zelfs kort geknipt zaten er flinke vilten in die we er samen nog uitgehaald hebben. Dat men dan een goed geknipt hondje zit, tsja een foto vertekend het beeld.
Jammer dat er nu, naar mijn idee, verkondigd wordt dat TS een ?leugenaar? is en het alleen maar doet omdat ze dit hondje persee wilt houden (wat niet waar is!).
Hondje had ook bij de baasjes kunnen blijven, zonder aandacht, hele dag in bench en weet ik wat nog meer.
-
- Zeer actief
Niemand die zegt dat ze dit hondje niet op had moeten vangen, daar staan zat complimenten over in dit topicforestmeisje schreef:Ikzelf ga er verder niet meer op in. Het is de keus van TS en thats it.

Maar een ziek en verwaarloosd hondje opvangen en hem dan na een paar dagen laten casteren, daar vallen mensen over.
En ze wil dit hondje wel erg graag zelf houden en ze hoopt dat het door de castratie wel met Browny gaat klikken.
En tussen de regels door merk je wel dat ze zijn gedrag lastig vindt en dat het teveel energie kost, en dat ze hem daarom ook wil laten castreren.
Ik lees echter helemaal niets vreemds en durf te wedden dat hij over een maand al veel meer ontspannen is. Hij gedraagt zich gewoon als een reu, en ja dat kost inderdaad tijd en energie om dat in goede banen te leiden maar het is echt geen onmogelijke opdracht hoor. En wat ook zonde is van die castratie is dat zo'n kleine reu al snel te zwaar wordt. Daar gaat hij echt last van krijgen.
Ik zou een baas zoeken die hem respecteert als reu en het geen probleem vindt om wat extra energie in dat hondje te steken

- dagmar88
- Zeer actief
Maar omdat die optie slechter was geweest is, maakt het dat toch niet per definitie goed om hem zo snel (onnodig) onder narcose te brengen en een operatie te laten ondergaan?forestmeisje schreef:Ikzelf ga er verder niet meer op in. Het is de keus van TS en thats it.
Over de situatie/verwaarlozing kan ik helemaal geen oordeel geven; maar mij lijkt het gewoon voor allebei leuker als Browny een gezellig vriendinnetje krijgt en het opvangertje met ballen en in goede gezondheid naar een leuke baas kan

Waarom kan dat beestje niet lekker tot rust komen en verder opgelapt tot die perfecte baas voorbij komt?
Denise. schreef: Ik lees echter helemaal niets vreemds en durf te wedden dat hij over een maand al veel meer ontspannen is. Hij gedraagt zich gewoon als een reu, en ja dat kost inderdaad tijd en energie om dat in goede banen te leiden maar het is echt geen onmogelijke opdracht hoor. En wat ook zonde is van die castratie is dat zo'n kleine reu al snel te zwaar wordt. Daar gaat hij echt last van krijgen.
Ik zou een baas zoeken die hem respecteert als reu en het geen probleem vindt om wat extra energie in dat hondje te steken

- alm@
- moderator
Ik denk dat de interpretaties van klitten en vilten verschillen. Bij een écht verwaarloosde vacht zit er maar 1 ding op en dat is rigoreus kaalscheren.forestmeisje schreef:
Enige wat ik even kwijt wil is dat dit hondje zeker wel een dikke viltvacht had. Zelfs kort geknipt zaten er flinke vilten in die we er samen nog uitgehaald hebben.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ach kom allemaal zwaar overdreven zoals Marc al zei.
Een hond met een zwaar verwaarloosde vacht wat eigenlijk een paar klitten zijn en wat kale plekjes waar een groot verwaarloos drama achter zit .
Plus zogenaamd bang, nou die kun jij niet gelijk los gooien op een wandeling.
Dus ik denk dat het allemaal best wel mee valt met het hondje zijn verleden.
Dus zal het met het gedrag ook wel mee zitten.
En dat castreren zou ik niet zo heel erg mee zitten als dat kan zorgen voor een leuk tehuis.
.
Een hond met een zwaar verwaarloosde vacht wat eigenlijk een paar klitten zijn en wat kale plekjes waar een groot verwaarloos drama achter zit .
Plus zogenaamd bang, nou die kun jij niet gelijk los gooien op een wandeling.
Dus ik denk dat het allemaal best wel mee valt met het hondje zijn verleden.
Dus zal het met het gedrag ook wel mee zitten.
En dat castreren zou ik niet zo heel erg mee zitten als dat kan zorgen voor een leuk tehuis.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
- Aantal honden: 1
Ik heb even wat reacties overgeslagen ts, mijn hond is ook gecastreerd en het is me duidelijk dat de mening hierover (even over de staat van het hondje) verschillen. Mijn vorige reu vertoonde probleemgedrag en die heb ik toen eerst chemisch laten castreren, werkte snel en je ziet wat het resultaat is op zijn gedrag. Mocht dit toch niet zijn wat je hoopte is het tenminste niet onomkeerbaar.
En mishandeling / slechte of een gebrek aan verzorging kan altijd erger. Gelukkig is dit niet verder gekomen, alleen maar super voor het beestje. Dat jij dit al erg vindt pleit alleen maar voor je. En wat een heerlijk ding
En mishandeling / slechte of een gebrek aan verzorging kan altijd erger. Gelukkig is dit niet verder gekomen, alleen maar super voor het beestje. Dat jij dit al erg vindt pleit alleen maar voor je. En wat een heerlijk ding

-
- Zeer actief
Het te bescheuren feit vind ik dat jij ageert op wat een opvanger wel of niet zou mogen doen.laeken schreef:Jij mist elk respect voor de hond zelf. Ik vind het sneu dat mensen honden nemen en opvangen om ze vervolgens binnen nog geen week te gaan castreren. Om te kotsen om precies te zijn.Lillith schreef: Wat een bescheur verhaal, ga nog even door kunnen we nog meer lachenDat is geen helpen. Dat heet hebzucht en gebrek aan inzet!
Dat hondje is de deur uitgebonjourd, en zij neemt hem voor zich zelf of een ander, zij is nu de eigenaar!
Dat soort hondjes, daar is zeker 50% van gecastreerd en waarom niet, ze worden er heus niet ongelukkig van.
Ik heb zelf ooit zo'n wipkip gehad en dat stopte gelijk, zou mijn huidige hondje dit gaan doen wordt hij gecastreerd.
Alle buitenlandertjes worden gecastreerd, waarom, omdat ze zich niet voortplanten en toch ook beter plaatsbaar zijn.
Zal ik geen respect voor beesten hebben.... dat klopt ik heb geen respect voor de heilige hondenballetjes.

Mijn kater wordt op de goede leeftijd gecastreerd en verrek... de hondjes zijn OPEN.

- alm@
- moderator
Maar zeg dat dan gewoon. Hang er dan niet een heel flauwekulverhaal omheen. Ik zou het zeer sneu voor 't hondje vinden als hij geopereerd wordt, terwijl het rijden gewoon zijn uiting van spanning blijkt te zijn. Wat dan als ie nog steeds rijdt als ie gecastreerd is? Bah, ik snap echt niet waarom dat castreren op stel en sprong moet gebeuren. Het beestje krijgt totaal geen kans zo.bouvierpoedel schreef: En dat castreren zou ik niet zo heel erg mee zitten als dat kan zorgen voor een leuk tehuis.
.

-
- Zeer actief
Geen flauwekul verhaal.alm@ schreef:Maar zeg dat dan gewoon. Hang er dan niet een heel flauwekulverhaal omheen. Ik zou het zeer sneu voor 't hondje vinden als hij geopereerd wordt, terwijl het rijden gewoon zijn uiting van spanning blijkt te zijn. Wat dan als ie nog steeds rijdt als ie gecastreerd is? Bah, ik snap echt niet waarom dat castreren op stel en sprong moet gebeuren. Het beestje krijgt totaal geen kans zo.bouvierpoedel schreef: En dat castreren zou ik niet zo heel erg mee zitten als dat kan zorgen voor een leuk tehuis.
.
Gewoon wat ik ervan denk te denken.

En er worden miljoenen honden gecastreert.

En of dat nu of over 10 maanden gebeurt ,de hond zal dat niets uit maken.
Ballen kwijt is kwijt .

- alm@
- moderator
Niet jij. Tsbouvierpoedel schreef:Geen flauwekul verhaal.alm@ schreef:Maar zeg dat dan gewoon. Hang er dan niet een heel flauwekulverhaal omheen. Ik zou het zeer sneu voor 't hondje vinden als hij geopereerd wordt, terwijl het rijden gewoon zijn uiting van spanning blijkt te zijn. Wat dan als ie nog steeds rijdt als ie gecastreerd is? Bah, ik snap echt niet waarom dat castreren op stel en sprong moet gebeuren. Het beestje krijgt totaal geen kans zo.bouvierpoedel schreef: En dat castreren zou ik niet zo heel erg mee zitten als dat kan zorgen voor een leuk tehuis.
.
Gewoon wat ik ervan denk te denken.![]()

-
- Zeer actief
Maar zeg dat dan gewoon. Hang er dan niet een heel flauwekulverhaal omheen. Ik zou het zeer sneu voor 't hondje vinden als hij geopereerd wordt, terwijl het rijden gewoon zijn uiting van spanning blijkt te zijn. Wat dan als ie nog steeds rijdt als ie gecastreerd is? Bah, ik snap echt niet waarom dat castreren op stel en sprong moet gebeuren. Het beestje krijgt totaal geen kans zo.[/quote]
Geen flauwekul verhaal.
[/quote]
Niet jij. Ts
[/quote]
========================================================
dan moet je haar klooten
eehh quoten en niet mij.
Dus kan mijn tranen weer drogen.
Geen flauwekul verhaal.

[/quote]
Niet jij. Ts

dan moet je haar klooten

- alm@
- moderator
Niet jij. Tsbouvierpoedel schreef:Geen flauwekul verhaal.alm@ schreef:Maar zeg dat dan gewoon. Hang er dan niet een heel flauwekulverhaal omheen. Ik zou het zeer sneu voor 't hondje vinden als hij geopereerd wordt, terwijl het rijden gewoon zijn uiting van spanning blijkt te zijn. Wat dan als ie nog steeds rijdt als ie gecastreerd is? Bah, ik snap echt niet waarom dat castreren op stel en sprong moet gebeuren. Het beestje krijgt totaal geen kans zo.
Gewoon wat ik ervan denk te denken.![]()

dan moet je haar klooten

Hé Kees jij had mij gekwoot

-
- Zeer actief
Nee dus.alm@ schreef:Maar zeg dat dan gewoon. Hang er dan niet een heel flauwekulverhaal omheen. Ik zou het zeer sneu voor 't hondje vinden als hij geopereerd wordt, terwijl het rijden gewoon zijn uiting van spanning blijkt te zijn. Wat dan als ie nog steeds rijdt als ie gecastreerd is? Bah, ik snap echt niet waarom dat castreren op stel en sprong moet gebeuren. Het beestje krijgt totaal geen kans zo.bouvierpoedel schreef: En dat castreren zou ik niet zo heel erg mee zitten als dat kan zorgen voor een leuk tehuis.
.

Kijk maar hier boven .

Jij begon.

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
mensen rustig aan zeg
, denk om u hart
oke even over de verwaarlozing van het hondje, het is inderdaad hoe je het intepreteert, zo heb ik niet gezegd dat hij ZWAAR verwaarloosd of mishandeld is, en slecht verzorgt vind ik al een verwaarlozing.. en heb getypt dat hij VERMOEDELIJK (volgens mijn buurman) tikken heeft gekregen.. dus ik ben niet degene die hier overdrijft
verder heb ik een meskam (of hoe je het noemt) daarmee heb ik alle grote vilten eruit gesneden hierdoor heeft hij nu een dun ielig vachtje, maar kon het wel langer blijven
als ik een tondeuse in huis had gehad, denk ik dat ik het 2 uur werk mezelf had bespaart en deze eroverheen had gehaald.. nu ben ik achteraf blij dat ik deze niet in huis had
het is een trouw hondje en zodra er andere mensen aankomen moet ik hem soms even aanlijnen omdat hij anders weg kan rennen ( hij komt uiteindelijk wel weer naar mij terug of rent naar huis), ik kom ook mensen tegen waarbij het wel goed gaat hoor, is niet een panisch hondje maar dat schrijf ik ook niet.. hij wordt ook steeds opener naar andere mensen omdat ik hem overal mee naar toe neem, net als met mijn eigen hond..
ik heb het hondje in eerste instantie niet opgevangen om zelf te houden, dit kan je ook in het begin van het topic lezen op de reactie dat ik straks 40 honden heb
Boeddha heeft mij samen met andere mensen om mij heen overgehaald om hem nu wel bij mezelf een kans te geven.. en ja ik ging voor een vriendinnetje voor Browny maar is nu een vriendje geworden
bedankt voor de tip van chemische castratie, ik dacht dat dit voor andere doeleinden gebruikt werd.. ik heb dus nog even over dit advies met mijn dierenarts gesproken en alle redenen genoemd waarvoor ik Boeddha zou willen castreren.. de dierenarts adviseert mij om voor de genoemde redenen Boeddha toch volledig te castreren.. dat mijn hond hem anders sowieso niet zal accepteren bij chemische castratie en hun zeggen dat ik er goed aan doe om de balletjes weg te halen..
maar volgens jullie moet ik hem in plaats van castreren maar sowieso weg doen omdat hij met balletjes hier niet past en dus niet geschikt voor mij zal zijn???
het rij gedrag kan ik afleren en met een euh of nee heeft hij dat wel door, buiten en binnen het schuimbekken en klappertanden waar een andere hond heeft gelegen of gepiest is misschien ook nog wel af te leren.. maar als het hier in huis beter gaat zonder waarom zou ik het dan niet doen
het is dus niet dat ik geen geduld heb of in staat ben het reuen gedrag af te leren, wel vind ik dat ik hem vertrouwen moet geven in plaats van alleen maar bezig zijn met corrigeren voor iets wat in zijn genen zit en er zelf niets aan kan doen, dat vind ik gewoon niet eerlijk tegenover het hondje dat hier al zijn best moet doen om te wennen..
ik weet dat castreren en steriliseren bij sommige mensen tegen het zere been zit en tegen zijn, ik denk daar inderdaad veel makkelijker over en als je het niet gebruikt (fokken) en het beesje de hormonen in huis wel gebruikt dan ben ik daar makkelijk in om ze eraf te halen... hoeveel mensen zijn er wel niet die een pupje laten castreren omdat ze bij voorbaat al bang zijn voor reuen gedrag
oja en echt zwaar mishandelde en verwaarloosde honden uit het buitenland die meteen onder het mes gaan (alleen voor het door fokken) dat is zeker wel oke
voor alsnog iedereen mag zijn/haar eigen mening geven en respecteer ik ook, al kan het bij sommige een toontje lager
je bent het er niet mee eens oke klaar basta, is duidelijk genoeg...
dus voor de duidelijkheid, ja ik doe het nu voor mezelf en mijn situatie met Boeddha ik kan de voor en nadelen nog wel opsommen maar dat zou wel duidelijk moeten zijn nu
ik ben een egoïstisch kreng, want ipv dat ik hem gewoon door verkoop voor minimaal 250,- nee hoor, ga ik hem zelf houden

oke even over de verwaarlozing van het hondje, het is inderdaad hoe je het intepreteert, zo heb ik niet gezegd dat hij ZWAAR verwaarloosd of mishandeld is, en slecht verzorgt vind ik al een verwaarlozing.. en heb getypt dat hij VERMOEDELIJK (volgens mijn buurman) tikken heeft gekregen.. dus ik ben niet degene die hier overdrijft

verder heb ik een meskam (of hoe je het noemt) daarmee heb ik alle grote vilten eruit gesneden hierdoor heeft hij nu een dun ielig vachtje, maar kon het wel langer blijven

als ik een tondeuse in huis had gehad, denk ik dat ik het 2 uur werk mezelf had bespaart en deze eroverheen had gehaald.. nu ben ik achteraf blij dat ik deze niet in huis had

het is een trouw hondje en zodra er andere mensen aankomen moet ik hem soms even aanlijnen omdat hij anders weg kan rennen ( hij komt uiteindelijk wel weer naar mij terug of rent naar huis), ik kom ook mensen tegen waarbij het wel goed gaat hoor, is niet een panisch hondje maar dat schrijf ik ook niet.. hij wordt ook steeds opener naar andere mensen omdat ik hem overal mee naar toe neem, net als met mijn eigen hond..
ik heb het hondje in eerste instantie niet opgevangen om zelf te houden, dit kan je ook in het begin van het topic lezen op de reactie dat ik straks 40 honden heb

bedankt voor de tip van chemische castratie, ik dacht dat dit voor andere doeleinden gebruikt werd.. ik heb dus nog even over dit advies met mijn dierenarts gesproken en alle redenen genoemd waarvoor ik Boeddha zou willen castreren.. de dierenarts adviseert mij om voor de genoemde redenen Boeddha toch volledig te castreren.. dat mijn hond hem anders sowieso niet zal accepteren bij chemische castratie en hun zeggen dat ik er goed aan doe om de balletjes weg te halen..
maar volgens jullie moet ik hem in plaats van castreren maar sowieso weg doen omdat hij met balletjes hier niet past en dus niet geschikt voor mij zal zijn???

het rij gedrag kan ik afleren en met een euh of nee heeft hij dat wel door, buiten en binnen het schuimbekken en klappertanden waar een andere hond heeft gelegen of gepiest is misschien ook nog wel af te leren.. maar als het hier in huis beter gaat zonder waarom zou ik het dan niet doen

ik weet dat castreren en steriliseren bij sommige mensen tegen het zere been zit en tegen zijn, ik denk daar inderdaad veel makkelijker over en als je het niet gebruikt (fokken) en het beesje de hormonen in huis wel gebruikt dan ben ik daar makkelijk in om ze eraf te halen... hoeveel mensen zijn er wel niet die een pupje laten castreren omdat ze bij voorbaat al bang zijn voor reuen gedrag

oja en echt zwaar mishandelde en verwaarloosde honden uit het buitenland die meteen onder het mes gaan (alleen voor het door fokken) dat is zeker wel oke

voor alsnog iedereen mag zijn/haar eigen mening geven en respecteer ik ook, al kan het bij sommige een toontje lager

dus voor de duidelijkheid, ja ik doe het nu voor mezelf en mijn situatie met Boeddha ik kan de voor en nadelen nog wel opsommen maar dat zou wel duidelijk moeten zijn nu

ik ben een egoïstisch kreng, want ipv dat ik hem gewoon door verkoop voor minimaal 250,- nee hoor, ga ik hem zelf houden

-
- Zeer actief
Opvangen doe je met inzet.Lillith schreef: Het te bescheuren feit vind ik dat jij ageert op wat een opvanger wel of niet zou mogen doen.
Dat hondje is de deur uitgebonjourd, en zij neemt hem voor zich zelf of een ander, zij is nu de eigenaar!

.Dat soort hondjes, daar is zeker 50% van gecastreerd en waarom niet, ze worden er heus niet ongelukkig van
Wie zegt dat? Lees jij het verhaal van de ervaringen hier maar eens. Weet je hoe snel die hondjes dik, lui en onbespierd raken? Heb je die pootjes en rugjes wel eens gezien als daar vet op komt en ze wat ouder worden? Jij hebt geen verstand van de gevolgen van castratie. Daarnaast is dit geen rete-lastige mechelaar met ballen 1 week voor de roze spuit. Natuurlijk moet je die castreren als dat helpt. Dit hondje is schijt en schijt gemakkelijk gezien de foto's. Hoe ga je in vredesnaam verantwoorden dat je daar binnen de week de ballen van af moest halen. Ik vind het ziek!

Ik ook. Was na 2 weken toen hij gewend was en ik hem dat afgeleerd had 100% over. Dat jij daarvoor castreert is onnodig en ziek. Gebrek aan inzet en inzicht heet dat. EN gebrek aan respect voor de hond. Deze hond is gezonder met ballen alleen wel wat minder makkelijk. Duidelijk is wat de voorkeur heeft en wat zwaarder weegt en dat maakt dat de hond nu al niet op de juiste plaats zit. Als deze hond weg moet, ik weet er wel iemand voor. Met de ballen inclusief. Interesse? Vast niet. Het is nl geen opvang maar gewoon een impulsaanschaf met als uitvalmogelijkheid opvang. Wedden? Ik zag al meteen dat het erg meeviel en dat ze wel erg graag dit hondje moest en zou hebben als eigen hondje. Jeetje, en dan nog veren in je reet laten steken ook. Hoe bizar.Ik heb zelf ooit zo'n wipkip gehad en dat stopte gelijk, zou mijn huidige hondje dit gaan doen wordt hij gecastreerd.
-
- Zeer actief
Gek joh dat een DA vindt dat je hem maar moet laten opereren, zal vast niets te maken hebben met de centenBrowny schreef:de dierenarts adviseert mij om voor de genoemde redenen Boeddha toch volledig te castreren.. dat mijn hond hem anders sowieso niet zal accepteren bij chemische castratie en hun zeggen dat ik er goed aan doe om de balletjes weg te halen..
maar volgens jullie moet ik hem in plaats van castreren maar sowieso weg doen omdat hij met balletjes hier niet past en dus niet geschikt voor mij zal zijn???![]()
het rij gedrag kan ik afleren en met een euh of nee heeft hij dat wel door, buiten en binnen het schuimbekken en klappertanden waar een andere hond heeft gelegen of gepiest is misschien ook nog wel af te leren.. maar als het hier in huis beter gaat zonder waarom zou ik het dan niet doenhet is dus niet dat ik geen geduld heb of in staat ben het reuen gedrag af te leren, wel vind ik dat ik hem vertrouwen moet geven in plaats van alleen maar bezig zijn met corrigeren voor iets wat in zijn genen zit en er zelf niets aan kan doen, dat vind ik gewoon niet eerlijk tegenover het hondje dat hier al zijn best moet doen om te wennen..

En ja ik vind inderdaad dat je hem moet herplaatsen. Je wil hem nu perse houden dus moeten die ballen er af, terwijl Browny helemaal niet zit te springen om een reu in huis.
Wat betreft het rijgedrag, dat kun je inderdaad gewoon afleren. Kost meer tijd en moeite dan die ballen er af laten snijden maar dat kan prima.
Maar waarom zou je in vredesnaam klappertanden buiten af willen leren? Het is een reu, dus ja hij snuffelt en klappertand en schuimbekt. Dat doet Kenzo ook gewoon hoor, hij staat regelmatig 2 minuten ergens te schuimbekken, snuffelen en te likken aan gras. Daar heeft hij echt geen last van.
Ik vind het meer lijken dat hij van jou geen reu mag zijn, je vindt dat reuengedrag maar lastig en het moet volgens jou gecorrigeerd worden.
Dan vraag ik mij af waarom je in vredesnaam een reu wil

-
- Zeer actief
Je vergeet AMEN, oh alziende

laeken schreef:Opvangen doe je met inzet.Lillith schreef: Het te bescheuren feit vind ik dat jij ageert op wat een opvanger wel of niet zou mogen doen.
Dat hondje is de deur uitgebonjourd, en zij neemt hem voor zich zelf of een ander, zij is nu de eigenaar!Opvangen zijn er genoeg voor dit hondje. Dus opvangen is geen vrijbrief voor castratie ed. Er moet niet net gedaan worden alsof dit de enige en laatste kans voor dit hondje was. Hondje ging weg, TS bood zich graag en snel aan om het te nemen. Hondje was gewoon thuis. Dus niet net gaan doen alsof het hier om een laatste kans hondje van de straat in Spanje gaat. Het gaat om een zeer leuk snel plaatsbaar diertje wat morgen ergens kan wonen MET ballen. Maw er speelt veel meer mee dan opvang. Eigen belang om precies te zijn. Toch wel leuk zo'n gratis Lhasa. Moet wel makkelijk doen dus daar snijden we even de balletjes voor weg.
.Dat soort hondjes, daar is zeker 50% van gecastreerd en waarom niet, ze worden er heus niet ongelukkig van
Wie zegt dat? Lees jij het verhaal van de ervaringen hier maar eens. Weet je hoe snel die hondjes dik, lui en onbespierd raken? Heb je die pootjes en rugjes wel eens gezien als daar vet op komt en ze wat ouder worden? Jij hebt geen verstand van de gevolgen van castratie. Daarnaast is dit geen rete-lastige mechelaar met ballen 1 week voor de roze spuit. Natuurlijk moet je die castreren als dat helpt. Dit hondje is schijt en schijt gemakkelijk gezien de foto's. Hoe ga je in vredesnaam verantwoorden dat je daar binnen de week de ballen van af moest halen. Ik vind het ziek!![]()
Ik ook. Was na 2 weken toen hij gewend was en ik hem dat afgeleerd had 100% over. Dat jij daarvoor castreert is onnodig en ziek. Gebrek aan inzet en inzicht heet dat. EN gebrek aan respect voor de hond. Deze hond is gezonder met ballen alleen wel wat minder makkelijk. Duidelijk is wat de voorkeur heeft en wat zwaarder weegt en dat maakt dat de hond nu al niet op de juiste plaats zit. Als deze hond weg moet, ik weet er wel iemand voor. Met de ballen inclusief. Interesse? Vast niet. Het is nl geen opvang maar gewoon een impulsaanschaf met als uitvalmogelijkheid opvang. Wedden? Ik zag al meteen dat het erg meeviel en dat ze wel erg graag dit hondje moest en zou hebben als eigen hondje. Jeetje, en dan nog veren in je reet laten steken ook. Hoe bizar.Ik heb zelf ooit zo'n wipkip gehad en dat stopte gelijk, zou mijn huidige hondje dit gaan doen wordt hij gecastreerd.
-
- Zeer actief
Waarom verzin je dat je je nieuwe hondje opvangt? Is dat om hem goed weg te kunnen doen als castratie straks niet helpt tegen elk probleem dat een normaal hondje kan hebben? Neem gewoon je verantwoordelijkheid voor je keuzes zou ik zeggen. Je hebt een nieuwe hond genomen en je castreert hem binnen de week omdat je zo gaat forceren dat het klikt met je eigen hond omdat jij hem perse moet en zal hebben. Ongeacht wat. Daarom geef je dat beest nog geen week om te wennen. Echt ziek! Hoe durf je dit eigenlijk te doen onder zoveel gedraai? Opvang dus...rijden dus.....moest wel dus.... Niks dus. Jouw hondje, toon wat inzet mens! Ga je hondje opvoeden nadat je hem wat tijd geeft om te wennen. Klikt het niet met je hond dan gun je beide honden een beter en ander leven door de nieuwe weer weg te doen. Doe eens normaal joh! 

-
- Zeer actief
Het is dat het echt maar dan ook echt niet kan maar anders had ik er heel graag een Lhasa bij willen hebben. Die beestjes zijn altijd vrolijk en kilometervreters, mits niet te dik natuurlijk. Besef je wel dat als dat beestje inderdaad altijd in de bench heeft gezeten dat dit een uiting kan zijn van veel prikkels opeens. Ik wilde Akira ook laten steriliseren, deels om haar gedrag voor en tijdens de loopsheid en deels om mijn eigen angst door wat er met Jeda is gebeurt. Haar gedrag is met heel veel geduld en en het feit dat ze zichzelf mag zijn hier in huis verbeterd. Mijn eigen angst is onbelangrijk geworden, je kunt niet alles voor zijn en en zou oneerlijk voor haar zijn. Ik ben nog wel bang, natuurlijk wel maar zij is nu een stabiele hond en dat wil ik heel graag zo houden.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- stefanie
- Zeer actief
Hoe kan je DA nou weten of je hond hem wel of niet zal accepteren?Browny schreef: de dierenarts adviseert mij om voor de genoemde redenen Boeddha toch volledig te castreren.. dat mijn hond hem anders sowieso niet zal accepteren bij chemische castratie en hun zeggen dat ik er goed aan doe om de balletjes weg te halen..

het rij gedrag kan ik afleren en met een euh of nee heeft hij dat wel door, buiten en binnen het schuimbekken en klappertanden waar een andere hond heeft gelegen of gepiest is misschien ook nog wel af te leren.. maar als het hier in huis beter gaat zonder waarom zou ik het dan niet doenhet is dus niet dat ik geen geduld heb of in staat ben het reuen gedrag af te leren, wel vind ik dat ik hem vertrouwen moet geven in plaats van alleen maar bezig zijn met corrigeren voor iets wat in zijn genen zit en er zelf niets aan kan doen, dat vind ik gewoon niet eerlijk tegenover het hondje dat hier al zijn best moet doen om te wennen..
Maar je zegt het al zelf. Beestje heeft nog geen kans gekregen om te wennen en hij heeft vertrouwen nodig. Waarom geef je hem dan niet eerst een kans?
Ik had pas een opvanger die constant op mijn been wilde rijden. Nooit eerder bij een opvanger gehad maar deze hond uitte zijn stress gewoon door te rijden. Ik was er niet blij mee maar kon het wel begrijpen. Hond was trouwens al gecastreerd dus castreren geeft echt niet de garantie dat het rijden over is.

Dat rijden was echt niet binnen een dag over. Het heef teen weekje geduurd maar daarna was het klaar. Ik maakte hem duidelijk dat ik het niet wilde en hij werd rustiger in zijn kop dus het rijden was ook voorbij.