Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls the truth your not told.. beelden zijn schokkend!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: Pitbulls the truth your not told.. beelden zijn schokken

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Iris123 schreef:De wending die de discussie neemt stemt mij een beetje misselijk. Het ging hier over de dierenmishandeling, niet of iemands hond al dan niet "terecht" !!!! wordt aangevallen. Erg teleurstellend van sommigen die ik best hoog in het vaandel heb staan.
Het filmpje durf ik niet te kijken, uit de reacties begrijp ik dat de honden daarin vreselijk mishandeld worden, uiteraard vind ik dat afschuwelijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Iris123 schreef:De wending die de discussie neemt stemt mij een beetje misselijk. Het ging hier over de dierenmishandeling, niet of iemands hond al dan niet "terecht" !!!! wordt aangevallen. Erg teleurstellend van sommigen die ik best hoog in het vaandel heb staan.
In een topic dat over dierenmishandeling gaat kun je er ook gewoon voor kiezen je grote snater te houden ipv het hele topic maar weer eens een keer misbruiken om je punt te maken.

Zo'n reactie met smiley, in zo'n topic, daar wordt ík misselijk van :U:
BAILEYSBAASJE schreef:
Nakisha schreef: Al met al; de enige manier om pitts écht te beschermen, is ze niet langer te fokken....
Exact, helemaal mee eens. :E:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Amy schreef:
wenmart20 schreef:ik loop met 3 staffords en ondervind vrijwel geen problemen.
en dat is denk ik puur omdat ik gewoon mijn honden bij me houd.
En niet persee mijn honden moet laten snuffelen aan andere honden.
Ik hou er dus ook totaaaal niet van als mensen hun hondje lekker los laten lopen en die dan niet luistert naar het baasje en maar gewoon op mijn honden komt af hobbelen.
En dat is ook vaak het probleem :wink: Ik merk het nu weer op puppycursus ook, iedereen wil z'n pupje met elk hondje laten spelen want dat is zo lief/leuk/schattig en daar worden ze zoooo sociaaaaaal vannnn!! Totdat het mis gaat :ugh: En dan is iedereen slecht, die hond is een kuthond en de baas is een nog grotere kuthond :boos: Vervolgens ligt het gewoon aan dat ras en moeten ze allemaal een spuit :pffff: Die van mij hoeven niet met elke buurthond te spelen, sterker nog, liever niet zelfs! Ik weet dat er hier zat onkundig volk loopt met honden, de enigen die ik me zo kan indenken is een jongedame met een stafford en een oudere dame met een DH en een swiffer.. typisch he :wink:

Ik ben zelf 23 en loop er met 3 hihi.
Ik wil dat zelf ook helemaaaal niet hoor.. mn hondjes hebben genoeg aan elkaar ( daarom heb ik er ook 3 )
Ze hoeven niet met andere buurthondjes te spelen.

Als iedereen nou eens zo dacht he :blont: haha
Afbeelding
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

dagmar88 schreef: In een topic dat over dierenmishandeling gaat kun je er ook gewoon voor kiezen je grote snater te houden ipv het hele topic maar weer eens een keer misbruiken om je punt te maken.
Maar ook vooral NOOIT iets onderbouwen, alleen maar zeggen hoevaal Bailey is gebeten door andere honden, wat voor conclusies moet ik hier anders nog uit trekken :piew:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

dagmar88 schreef:
In een topic dat over dierenmishandeling gaat kun je er ook gewoon voor kiezen je grote snater te houden ipv het hele topic maar weer eens een keer misbruiken om je punt te maken.

Zo'n reactie met smiley, in zo'n topic, daar wordt ík misselijk van :U:
BAILEYSBAASJE schreef:
Nakisha schreef: Al met al; de enige manier om pitts écht te beschermen, is ze niet langer te fokken....
Exact, helemaal mee eens. :E:

Eensch....S :ok: cheelt mij typen.

Annemarie FL, zoals je kunt zien was er ook een redelijke discussie aan de gang maar was ik oprecht verbaasd over die smiley en die reactie...
De uitleg die daarop volgde kan ik nog steeds niet plaatsen in dit topic.
Waarom vond BB het nodig om uitgerekend in dit topic weer eens te mekkeren over haar mening/ervaringen met een stafford?

Nogmaals; dat gemekker doe je maar in een topic waar van meet af aan gemekkerd wordt.
Dit was misplaatst in mijn ogen.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Judith-Diesel schreef:
BAILEYSBAASJE schreef:
Nee, nee en nog eens nee. Projecteer wat je wilt, maar anders dan 1 ander persoon hier die wel de meest walgelijke dingen verzon (inbraak, poot afgesneden, hond dood door messteken etc.) lieg of overdrijf ik niet.
Denk je dat ik het fijn vind om, nu we een hond hebben, pas echt te merken wat hier in de wijken speelt qua hondagressie? Daar hadden wij voorheen totaal geen weet van, omdat wij nu eenmaal niet door de parken liepen: geen hond om uit te laten. Maar nu we deel uitmaken van de gemeenschap hondeneigenaren komen we daar dus achter.

En ja, natuurlijk zijn niet alleen de pitbullachtigen (potentieel) gevaarlijk: de eerste aanvallers van Bailey waren een duo: Saarlooswolfhond en Duitse Herder. Ook heb ik al vele malen verteld over een andere, door de baas opgefokte, Duitse Herder die als berucht bekend staat in de wijk. Duitse Herders zijn nog steeds mijn lievelingshonden, ik vind ze (vooral die niet een aflopende achterhand hebben) de mooiste honden die er bestaan, maar de genoemde DH's gaan bijna alle hondeneigenaren in onze wijk bewust uit de weg. Waarom: het gebrek aan controle van de eigenaars en/of het opfok gedrag van de eigenaars.

De Husky waar Bailey perfect mee omgaat was de eerste hond die haar hielp te rehabiliteren na het 1e bijtincident; wij wisten dus niet beter (en nog steeds) dan dat dit een schat van een hond is. Maar wij werden wel door een boel andere hondeneigenaren gewaarschuwd voor "die enge Husky die hartstikke agressief is". Wij hebben dat nooit ervaren of gezien (ten opzichte van andere honden). Er bestaat dus een verschillend beeld over die hond, maar over de genoemde pitbullachtigen en DH's in onze wijk zijn de meningen en ervaringen onverdeeld negatief.

Aan de andere kant loopt er ook wel eens een ouder mannetje dat met zijn auto komt om zijn Boston Terrier in een van de parkdelen uit te laten; in zijn ogen is elke grotere hond een "rotzak". Toen Bailey boven zijn hond begon uit te groeien voegde hij er dan aan toe "Ja, die van jullie is een aardig beestje, die kent hij al". Gesprekken met hem gaan meestal zo dat zodra hij een grote hond ziet aankomen, hij zijn hond bij zich roept en begint verder te lopen "Voor die moet je oppassen, dat is een rotzak, een vuil beest", daar zitten genoeg honden van verschillende makelijk tussen waar ik nooit iets negatiefs van geobserveerd heb, maar misschien heeft die man wel vervelende dingen meegemaakt.

Duimzuigen heb ik nooit gedaan, niet fysiek en ook niet op fora of in het echte leven, dat zonder dat soort fratsen al vermoeiend en af en toe verwarrend genoeg is. Ik blijf het gewoon erg vinden dat honden op allerlei manieren kapot gefokt worden op allerlei rare en extreme raseigenschappen en karaktereigenschappen. Ze worden eigenlijk doodgefokt door mensen met kwalijke motieven. Helaas moeten hele rassen totdat ze daadwerkelijk als ras uitsterven ook nog een lijdensweg als bijvoorbeeld vechthond doorstaan met daarbij behorende slechte reputatie vanwege dezelfde soort mensen en in die fase lijken we nu te zitten.
1. Heb je misschien ooit wel eens bedacht dat het misschien niet alleen aan de andere honden c.q. eigenaren ligt? Maar dat het misschien ook aan het gedrag van jou of je hond ligt?Ik heb ook een staff en nu ook een poedel pup. Maar als ik buiten loop en ik zie honden aankomen die ik niet ken. Dan roep ik ze bij me. Ik bepaal voor Diesel met welke hond hij mag spelen/ruiken en niet hij. Ik zie aan Diesel als hij begint te patsen tegen over een andere patsende onbekende hond, ik weet dat hij de confrontatie niet aan gaat, maar ik ga het ook niet uitproberen. Dus Diesel bij mij en doorlopen, gaat prima.

Dana daarintegen is een pup die nog alles leuk en lief vind, ook bij haar ben ik bezig om te laten zien dat ze niet naar iedere hond toe hoeft te rennen. Sommige honden zijn er nou eenmaal niet van gediend om een drukke springende pup om zich heen te hebben. Ik anticipeer op wat ik zie, ja honden vinden het leuk om te spelen, maar niet alle honden vinden het leuk.

2. Ik krijg bij jou ernstig het idee dat jou hond maar met iedere hond moet kunnen spelen en ik krijg ook het idee dat je een ontzettend drukke doodle ding heb. En niet iedere hond is daar van gediend.
3. Leer anticiperen op wat je ziet, je hond hoeft niet met iedere hond te spelen, en volgens mij denk jij bij iedere snauw dat je hond in 100 stukjes gebeten wordt.
En nee hier bedoel ik niet mee dat alle bijt incidenten die jij met bailey heb gehad dat die aan bailey liggen, maar je moet wel eens een keer leren inzien dat je ook zwaar kunt overdrijven met rassen/honden over 1 kam te scheren, en dat het voor een gedeelte ook behoorlijk aan je eigen gedrag ligt.
Want geef nou toe een hond van die leeftijd die al tot 3x toe zodanig gebeten is, dat geeft mij eerder het idee dat je niet anticipeert dan dat het daadwerkelijk aan de andere hond ligt.
ad 1. Ja, in het begin dachten we zeker dat het aan ons lag. Totdat we van vele andere eigenaren van allerlei soorten en maten honden soortgelijke ervaringen te horen kregen.
ad 2. Nee. Bailey hoeft en hoefde helemaal niet met elke hond vriendjes te worden. Je merkt al gauw genoeg of honden elkaar liggen of niet. De meest duidelijke manier om daar achter te komen is als baasjes je al van verre toeroepen "Ik steek over hoor, hij houdt niet van pups/witte honden/kleine honden/andere honden". Duidelijk. Er zijn er ook die haar totaal niet interesseren, even snuffelen en een lauwe reactie en omgekeerd snuffelen en geen interesse in haar. Ze heeft haar springerige buien en haar rustige buien. Ze is pas 1 geworden. Met haar beste vriendjes rent en speelt ze zich helemaal bewusteloos in volledige stilte, apporteren doet ze in stilte. Ze is over het algemeen geen blafferige hond, al zijn er wel een paar hondjes waarmee ze wel eens speelt waarbij ze wel af en toe blaft. Vaak genoeg lopen we langs spelende groepjes, ook als er bekende hondjes bij zitten en hoeft ze niet mee te spelen. Ze is niet eenkennig, maar ze is ook geen allemansvriend, niet bij honden en niet bij mensen, maar onvriendelijk is ze niet. Bij de een is ze gewoon meer op haar gemak dan bij de ander.
ad 3. Nee, ze speelt al niet met elke hond en nee, ik denk al helemaal niet dat ze bij elke snauw gebeten wordt (of zal bijten: want zelf snauwt ze ook als ze dat nodig vindt).
En als je mijn posts gelezen hebt weet je dat ik noch de pitbulls, noch de Saarlooswolfhonden, noch de Duitse Herders over 1 kam scheer, ongeacht de negatieve ervaringen (al dan niet persoonlijk). Op cursus zat een schat van een Saarlooswolfhond, Duitse Herders zijn en blijven mijn lievelingshonden en uit vriendenkring en van TV (Cesar Millan) weet ik dat pitbulls ook anders kunnen zijn. Maar HIER in deze wijk/omgeving met de specifiek daarin levende/uitgelaten wordende pitbullachtigen ligt dat anders.
Gelukkig zijn hier in de buurt genoeg getuigen van de incidenten met Bailey en met andere honden die weten hoe de vork precies in de steel zit. Het blijft kennelijk moeilijk om een eerlijk oordeel te vellen als je er niet bij bent geweest.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Snap je dan niet dat het in dit soort topics niet om jou en je mislukte poedel hoort te draaien? Dat dat geen pas geeft?

Open dan je eigen topic om whatever te spuien :U:
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

dagmar88 schreef:Snap je dan niet dat het in dit soort topics niet om jou en je mislukte poedel hoort te draaien? Dat dat geen pas geeft?
Mislukte Golden bedoel je :pffff:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

BAILEYSBAASJE schreef:heel veel :blah: :blah:
mens donder toch eens op uit dit topic met je gezanik en je eeuwig lange lappen tekst.
begin je eigen anti vechthond pro bailey topic :S:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Ik denk dat als je zelf een pitbullachtige of stafford hebt dat je het dan van alle twee kanten kan bekijken, ik kom mensen tegen met een pit of staff die wel even stoer willen komen doen en dan verkondigen.. De mijne is toch sterker dan de jouwe!! Ik moet zeggen dat ik voor dat soort leeghoofden de benen neem, die menen het serieus en komt niks goeds van terecht. Dan heb je nog de mens met een ander soort hond, die doodleuk hun hond voor de mijne neerplant onder het motto van: Als jou hond bijt, krijgt ie een spuitje!! Ook dan smeer ik hem, ik wil mijn honden niet in gevaar brengen..

Mijn hart huilt als ik de verhalen hoor zoals in dit filmpje, deze pitjes hebben niet gevraagd om hun ellendige leventje :(:
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

BAILEYSBAASJE schreef:
Nee, nee en nog eens nee. Projecteer wat je wilt, maar anders dan 1 ander persoon hier die wel de meest walgelijke dingen verzon (inbraak, poot afgesneden, hond dood door messteken etc.) lieg of overdrijf ik niet.
Denk je dat ik het fijn vind om, nu we een hond hebben, pas echt te merken wat hier in de wijken speelt qua hondagressie? Daar hadden wij voorheen totaal geen weet van, omdat wij nu eenmaal niet door de parken liepen: geen hond om uit te laten. Maar nu we deel uitmaken van de gemeenschap hondeneigenaren komen we daar dus achter.

En ja, natuurlijk zijn niet alleen de pitbullachtigen (potentieel) gevaarlijk: de eerste aanvallers van Bailey waren een duo: Saarlooswolfhond en Duitse Herder. Ook heb ik al vele malen verteld over een andere, door de baas opgefokte, Duitse Herder die als berucht bekend staat in de wijk. Duitse Herders zijn nog steeds mijn lievelingshonden, ik vind ze (vooral die niet een aflopende achterhand hebben) de mooiste honden die er bestaan, maar de genoemde DH's gaan bijna alle hondeneigenaren in onze wijk bewust uit de weg. Waarom: het gebrek aan controle van de eigenaars en/of het opfok gedrag van de eigenaars.

De Husky waar Bailey perfect mee omgaat was de eerste hond die haar hielp te rehabiliteren na het 1e bijtincident; wij wisten dus niet beter (en nog steeds) dan dat dit een schat van een hond is. Maar wij werden wel door een boel andere hondeneigenaren gewaarschuwd voor "die enge Husky die hartstikke agressief is". Wij hebben dat nooit ervaren of gezien (ten opzichte van andere honden). Er bestaat dus een verschillend beeld over die hond, maar over de genoemde pitbullachtigen en DH's in onze wijk zijn de meningen en ervaringen onverdeeld negatief.

Aan de andere kant loopt er ook wel eens een ouder mannetje dat met zijn auto komt om zijn Boston Terrier in een van de parkdelen uit te laten; in zijn ogen is elke grotere hond een "rotzak". Toen Bailey boven zijn hond begon uit te groeien voegde hij er dan aan toe "Ja, die van jullie is een aardig beestje, die kent hij al". Gesprekken met hem gaan meestal zo dat zodra hij een grote hond ziet aankomen, hij zijn hond bij zich roept en begint verder te lopen "Voor die moet je oppassen, dat is een rotzak, een vuil beest", daar zitten genoeg honden van verschillende makelijk tussen waar ik nooit iets negatiefs van geobserveerd heb, maar misschien heeft die man wel vervelende dingen meegemaakt.

Duimzuigen heb ik nooit gedaan, niet fysiek en ook niet op fora of in het echte leven, dat zonder dat soort fratsen al vermoeiend en af en toe verwarrend genoeg is. Ik blijf het gewoon erg vinden dat honden op allerlei manieren kapot gefokt worden op allerlei rare en extreme raseigenschappen en karaktereigenschappen. Ze worden eigenlijk doodgefokt door mensen met kwalijke motieven. Helaas moeten hele rassen totdat ze daadwerkelijk als ras uitsterven ook nog een lijdensweg als bijvoorbeeld vechthond doorstaan met daarbij behorende slechte reputatie vanwege dezelfde soort mensen en in die fase lijken we nu te zitten.
[/quote][/quote][/quote]

Ach houd toch op zeg.

Als jouw hond zo vaak een aanvaring heeft gehad met honden moet je eens goed kijken naar het gedrag van je eigen hond. Leuk dat dat beest van jou zo schattig eruit zien, maar heb je wel eens naar de lichaamstaal van jouw hond gekeken? Of denk je dat die honden 'zomaar' jouw hond corrigeren.

En dat geroddel wat er gebeurt in jouw wijk laat precies zien hoe dom jij bent. Oh die DH en echt slecht, blabla. Lekker vanalles aannemen. Ik wed dat al die eigenaren met al die 'kut' joekels genoeg te zeggen hebben over jou, en ik wed dat zij meer verstand hebben dan dat jij hebt met je doodletje.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Fafo schreef: Ach houd toch op zeg.

Als jouw hond zo vaak een aanvaring heeft gehad met honden moet je eens goed kijken naar het gedrag van je eigen hond. Leuk dat dat beest van jou zo schattig eruit zien, maar heb je wel eens naar de lichaamstaal van jouw hond gekeken? Of denk je dat die honden 'zomaar' jouw hond corrigeren.

En dat geroddel wat er gebeurt in jouw wijk laat precies zien hoe dom jij bent. Oh die DH en echt slecht, blabla. Lekker vanalles aannemen. Ik wed dat al die eigenaren met al die 'kut' joekels genoeg te zeggen hebben over jou, en ik wed dat zij meer verstand hebben dan dat jij hebt met je doodletje.
1. Lichaamstaal van mijn hond bij bijtincidenten: 1e keer stond te snuffelen om te plassen, 2e keer stond stil achter speelvriendje, 3e keer zat naast me te wachten om over te steken.
2. Elkaar waarschuwen na incidenten te hebben gezien vind ik geen roddelen en ik ben blij dat mensen dat doen anders zouden er misschien nog meer incidenten plaatsvinden; een gewaarschuwd mens telt voor 2, toch? Of zou jij liever hebben dat jouw hond onbevangen op een bewezen bijter afloopt en kans loopt op gaatjes?
3. Die weddenschap is zo makkelijk, kijk op dit forum maar.
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ach mens houd toch op met je gezeik.
Kijk jij nou maar lekker eerst naar je eigen hond voordat je die van een ander af loopt te katten :S:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Misschien moeten we ras-afzeiktopics gaan openen ?

Daar kunnen mensen dan ongeneerd klagen over hoe walgelijk, eng, vies, mismaakt etc ze een ras wel niet vinden.
En tevens kunnen ze in die topics hun slechte ervaringen met een ras dan kwijt.

Ik stel voor dat we beginnen met

- pittjes en aanverwanten
- Enge heddders
- keffers en swiffers
- Misbaksels zoals de Sharpei en bullen
dagmar88
Zeer actief

Je vergeet ordinaire kruisinkjes die verkocht met één of andere chique naam :D
Ήυs

BAILEYSBAASJE schreef:
ad 1. Ja, in het begin dachten we zeker dat het aan ons lag. Totdat we van vele andere eigenaren van allerlei soorten en maten honden soortgelijke ervaringen te horen kregen.
ad 2. Nee. Bailey hoeft en hoefde helemaal niet met elke hond vriendjes te worden. Je merkt al gauw genoeg of honden elkaar liggen of niet. De meest duidelijke manier om daar achter te komen is als baasjes je al van verre toeroepen "Ik steek over hoor, hij houdt niet van pups/witte honden/kleine honden/andere honden". Duidelijk.

Ja, en een andere duidelijke manier is lichaamstaal, waarvan ik echt serieus denk dat jij die niet kan herkennen. Heeft de baas de hond onder controle? Hoe loopt de hond? Let de hond op de baas, of ligt de focus bij jullie? Zijn voor mij belangrijkere zaken of ik kan weten of ik er normaal langs kan lopen of niet.

Er zijn er ook die haar totaal niet interesseren, even snuffelen en een lauwe reactie en omgekeerd snuffelen en geen interesse in haar. Ze heeft haar springerige buien en haar rustige buien. Ze is pas 1 geworden. Met haar beste vriendjes rent en speelt ze zich helemaal bewusteloos in volledige stilte, apporteren doet ze in stilte. Ze is over het algemeen geen blafferige hond, al zijn er wel een paar hondjes waarmee ze wel eens speelt waarbij ze wel af en toe blaft. Vaak genoeg lopen we langs spelende groepjes, ook als er bekende hondjes bij zitten en hoeft ze niet mee te spelen. Ze is niet eenkennig, maar ze is ook geen allemansvriend, niet bij honden en niet bij mensen, maar onvriendelijk is ze niet. Bij de een is ze gewoon meer op haar gemak dan bij de ander.

Ja en? :19:

ad 3. Nee, ze speelt al niet met elke hond en nee, ik denk al helemaal niet dat ze bij elke snauw gebeten wordt (of zal bijten: want zelf snauwt ze ook als ze dat nodig vindt).

Tja, en dat is dus iets wat JIJ uit hoort te maken.

En als je mijn posts gelezen hebt weet je dat ik noch de pitbulls, noch de Saarlooswolfhonden, noch de Duitse Herders over 1 kam scheer, ongeacht de negatieve ervaringen (al dan niet persoonlijk). Op cursus zat een schat van een Saarlooswolfhond, Duitse Herders zijn en blijven mijn lievelingshonden en uit vriendenkring en van TV (Cesar Millan) weet ik dat pitbulls ook anders kunnen zijn. Maar HIER in deze wijk/omgeving met de specifiek daarin levende/uitgelaten wordende pitbullachtigen ligt dat anders.
Gelukkig zijn hier in de buurt genoeg getuigen van de incidenten met Bailey en met andere honden die weten hoe de vork precies in de steel zit. Het blijft kennelijk moeilijk om een eerlijk oordeel te vellen als je er niet bij bent geweest.

Ik kan prima een oordeel vellen over je geschreven teksten, en al helemaal over de tekst die hieronder komt
BAILEYSBAASJE schreef:
1. Lichaamstaal van mijn hond bij bijtincidenten: 1e keer stond te snuffelen om te plassen, 2e keer stond stil achter speelvriendje, 3e keer zat naast me te wachten om over te steken.

En wat is precies de lichaamstaal dan? :19: Mijn hond loopt ook keurig naast me, maar fixeert wel enorm naar andere honden. Hoe is de neutrale houding van je hond? Hoe is de houding als je een andere hond naderd? Hoe zijn de oren? De staart? De gehele houding? Hoog? Laag?

Of wil je beweren dat een hond naar jouw hond rende en meteen aanviel zonder te snufelen of contact te maken? 3x? Daar geloof ik dan nu al helemaal niets van.

2. Elkaar waarschuwen na incidenten te hebben gezien vind ik geen roddelen en ik ben blij dat mensen dat doen anders zouden er misschien nog meer incidenten plaatsvinden; een gewaarschuwd mens telt voor 2, toch? Of zou jij liever hebben dat jouw hond onbevangen op een bewezen bijter afloopt en kans loopt op gaatjes?

Oh je past je verhaal aan? Maakt het íets mooier om je gelijk te halen? Ik weet precies hoe dat gaat. Er loopt bij ons in het park al jaren een Kuvasz, toen ik Fo net had, gingen mensen mij uit de weg. En toen ik die eigenaar van de andere kuvasz sprak snapte ik waarom, want die hond had al een paar keer gevochten, met honden die los liepen, want die van hem is overigens áltijd aangelijnd. Tja 1 kut DH, zijn ze allemaal kut, en 1 kut pitbull, zijn ze allemaal kut. Misschien eerst gewoon de eigenaar van die honden uit laten leggen hoe het zit, ipv zomaar iets aan te nemen. Mijn hond loopt overigens niet zomaar op een hond af, want als mijn hond dat doet, gaat hij niet los. Want een hond moet bij je blijven, en niet op elke hond afstormen.

3. Die weddenschap is zo makkelijk, kijk op dit forum maar.

:19:
Ήυs

Even offtopic..

Dat verhaal over dat er ingebroken was, de labrador kruising werd meegenomen en teruggevonden was met een afgesneden poot die toen ingeslapen is, was dat verzonnen?!
renee-uk
Zeer actief

Fafo schreef:Even offtopic..

Dat verhaal over dat er ingebroken was, de labrador kruising werd meegenomen en teruggevonden was met een afgesneden poot die toen ingeslapen is, was dat verzonnen?!
ja en de schrijfster heeft een maandban gekregen.
beetje erg de weg kwijt vrees ik :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ήυs

renee-uk schreef:

Jemig :80: heb dit verhaal zelfs nog verbijsterd zitten vertellen tegen mensen. Wie kwam erachter dat dit niet waar was dan?
renee-uk
Zeer actief

Fafo schreef:
renee-uk schreef:

Jemig :80: heb dit verhaal zelfs nog verbijsterd zitten vertellen tegen mensen. Wie kwam erachter dat dit niet waar was dan?
dat staat volgens mij allemaal in dat topic of in dat andere topic van haar, er liepen er twee
het is alweer een tijdje geleden en ik weet het niet allemaal precies meer :U:
Afbeelding

kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Vreselijk, helaas zie je dit soort beelden ook geregeld bij de animal cops op animal planet :(

Maar hoe je dit kan stoppen... geen idee...

Dat het moet stoppen, duidelijk!
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

Ik weet hoe wreed mensen kunnen zijn, dus als je het niet erg vind sla ik zulke filmpjes liever over.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Het filmpje bevat geen bewegende beelden, maar foto's gecombineerd en afgewisseld met teksten/oneliners zoals 'Laat me alsjeblieft niet meer vechten' en feitelijke informatie over hoeveel van deze honden in de VS de pineut zijn.
De foto's spreken wel voor zich. Deze tonen honden waarvan de ribben door de huid steken door te weinig voedsel, honden bij wie de snuit is verbrand, honden waarvan de ribbenkast open ligt nadat ze aan de trekhaak van een auto hebben gehangen etc. Je kunt je er ook zonder die foto's ene voorstelling van maken.

Niet om aan te zien. Maar wel realiteit, helaas :ugh: En ik vrees dat je er uiteindelijk met de beste wil van de wereld (fokverboden...) niet zo veel tegen kunt doen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
sads
Actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sads »

[Sandra] schreef:Het filmpje bevat geen bewegende beelden, maar foto's gecombineerd en afgewisseld met teksten/oneliners zoals 'Laat me alsjeblieft niet meer vechten' en feitelijke informatie over hoeveel van deze honden in de VS de pineut zijn.
De foto's spreken wel voor zich. Deze tonen honden waarvan de ribben door de huid steken door te weinig voedsel, honden bij wie de snuit is verbrand, honden waarvan de ribbenkast open ligt nadat ze aan de trekhaak van een auto hebben gehangen etc. Je kunt je er ook zonder die foto's ene voorstelling van maken.

Niet om aan te zien. Maar wel realiteit, helaas :ugh: En ik vrees dat je er uiteindelijk met de beste wil van de wereld (fokverboden...) niet zo veel tegen kunt doen.
We kunnen beginnen om iedereen die bij zo'n gevecht aanwezig is een niet meer wakker worden spuitje te geven..... :goeie:
Dat snapt de rest het misschien...... :denken:
Misschien een beetje radicaal, maar ieder die erbij aanwezig is, is medeplichtig aan dit dierenleed. :boos:
En persoonlijk vindt ik dat ze met dat spuitje er erg mild vanaf komen............
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
sads
Actief

Nanna schreef:
sads schreef: We kunnen beginnen om iedereen die bij zo'n gevecht aanwezig is een niet meer wakker worden spuitje te geven..... :goeie:
Misschien een beetje radicaal, maar ieder die erbij aanwezig is, is medeplichtig aan dit dierenleed. :boos:
En persoonlijk vindt ik dat ze met dat spuitje er erg mild vanaf komen............
Wat een onzin. Gaan we dan ook alle mensen die betrokken zijn bij DIT een spuitje geven? Of is dat toch sociaal wenselijker omdat we dan voor een koopje bij de kiloknaller terecht kunnen?
Je gaat pitbullgevechten gewoon nooit kunnen verbieden. Zolang er hersenloze mongolen bestaan die een harde plasser krijgen van hondengevechten hou je dit.
We eten voornamelijk scharrelvlees. Hebben we toch een betere gedachte bij en het smaakt beter. En JA, mensen die zo met dieren omgaan mogen van mij het leven laten en het liefste op dezelfde manier als ze deze dieren behandelen.....maar dan zal ik wel weer niet sporen :lekkerpuh:
sads
Actief

sads schreef:
Nanna schreef:
sads schreef: We kunnen beginnen om iedereen die bij zo'n gevecht aanwezig is een niet meer wakker worden spuitje te geven..... :goeie:
Wat een onzin. Gaan we dan ook alle mensen die betrokken zijn bij DIT een spuitje geven? Of is dat toch sociaal wenselijker omdat we dan voor een koopje bij de kiloknaller terecht kunnen?
Je gaat pitbullgevechten gewoon nooit kunnen verbieden. Zolang er hersenloze mongolen bestaan die een harde plasser krijgen van hondengevechten hou je dit.
We eten voornamelijk scharrelvlees. Hebben we toch een betere gedachte bij en het smaakt beter. En JA, mensen die zo met dieren omgaan mogen van mij het leven laten en het liefste op dezelfde manier als ze deze dieren behandelen.....maar dan zal ik wel weer niet sporen :lekkerpuh:
Ik schrok trouwens wel van de beelden, ondanks dat ik 't al eerder gezien heb....... :eek:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

sads schreef:We eten voornamelijk scharrelvlees. Hebben we toch een betere gedachte bij en het smaakt beter. En JA, mensen die zo met dieren omgaan mogen van mij het leven laten en het liefste op dezelfde manier als ze deze dieren behandelen.....maar dan zal ik wel weer niet sporen :lekkerpuh:
Tis maar goed dat je het van jezelf al weet :J:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
sads
Actief

Nanna schreef:
sads schreef: We eten voornamelijk scharrelvlees. Hebben we toch een betere gedachte bij en het smaakt beter. En JA, mensen die zo met dieren omgaan mogen van mij het leven laten en het liefste op dezelfde manier als ze deze dieren behandelen.....maar dan zal ik wel weer niet sporen :lekkerpuh:
Ik vind wel dat ze gestraft moeten worden omdat het gewoon niet kán. Maar afspuiten is natuurlijk te zot voor woorden.
En weet jij veel hoe die lui zo geworden zijn. Ik ga er meestal maar zo van uit dat die geen normale jeugd gehad hebben, maar eentje met veel buitensporig geweld en vernederingen. Nu kunnen ze dit middels een beest uitleven. Een beest dat er geloof ik ook niet al teveel moeite mee heeft een tegenstander vlak uit te schakelen. :19: Die staat echt niet te bidden en te smeken of ie maar alsjeblieft niet hoeft te vechten.
Dus een slechte jeugd is een excuus????? :scratch:
Zou je het dan niet net beter moeten doen???? :hmmm:
Als het tegenwoordig op een slechte jeugd kunnen gooien is het gedrag ineens verklaarbaar. :oohja:
Vind ik eerlijk gezegd belachelijk :piew:
sads
Actief

Nanna schreef:
sads schreef:
Nanna schreef:
sads schreef: We eten voornamelijk scharrelvlees. Hebben we toch een betere gedachte bij en het smaakt beter. En JA, mensen die zo met dieren omgaan mogen van mij het leven laten en het liefste op dezelfde manier als ze deze dieren behandelen.....maar dan zal ik wel weer niet sporen :lekkerpuh:
Ik vind wel dat ze gestraft moeten worden omdat het gewoon niet kán. Maar afspuiten is natuurlijk te zot voor woorden.
En weet jij veel hoe die lui zo geworden zijn. Ik ga er meestal maar zo van uit dat die geen normale jeugd gehad hebben, maar eentje met veel buitensporig geweld en vernederingen. Nu kunnen ze dit middels een beest uitleven. Een beest dat er geloof ik ook niet al teveel moeite mee heeft een tegenstander vlak uit te schakelen. :19: Die staat echt niet te bidden en te smeken of ie maar alsjeblieft niet hoeft te vechten.
Dus een slechte jeugd is een excuus????? :scratch:
Nee. Maar van daaruit kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Ik zeg ook dat het niet kan en dat pitbullgevechten bestraft moeten worden.
Maar mensen euthanaseren omdat ze hondjes laten vechten is natuurlijk ook te zot voor woorden, vind je zelf ook niet?
Nee,
:evil:
sads
Actief

Nanna schreef:
sads schreef:
Nanna schreef: Ik zeg ook dat het niet kan en dat pitbullgevechten bestraft moeten worden.
Maar mensen euthanaseren omdat ze hondjes laten vechten is natuurlijk ook te zot voor woorden, vind je zelf ook niet?
Nee,
:evil:
:19: Ook prima. Dan hoop ik maar dat je er ook geen moeite mee zult hebben dat ik je in één beweging door bij de afdeling hersenloze vechthondbezitters schaar :engel:
Tja, als je daar gelukkig van wordt. :cheer:
Ik zal er niet slechter van :slaap2:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”