Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond gezocht (niet voor mij)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: hond gezocht (niet voor mij)

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nee die blaken van zoveel gezondheid :(:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Nanna schreef:
sTefaniA schreef: Leuk is het natuurlijk niet. Voor niemand. Maar beter zo, dan halen ze de volgende keer hun hond misschien wel bij een fatsoenlijke fokker.
Ja, want franse bullen van fatsoenlijke fokkers donderen totaal niet uit elkaar van ellende :19:
Nee, pas met 14mnd. :( :(
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Nanna schreef:
sTefaniA schreef: Leuk is het natuurlijk niet. Voor niemand. Maar beter zo, dan halen ze de volgende keer hun hond misschien wel bij een fatsoenlijke fokker.
Ja, want franse bullen van fatsoenlijke fokkers donderen totaal niet uit elkaar van ellende :19:
Wie weet overwegen ze wel een ander ras. Ik hoorde vandaag dat ze er erg van geschrokken zijn, en dit niet meer willen meemaken. Ze hebben hun geld terug gekregen. Ik ga nu weer eens kijken of ze nu misschien wel mijn hulp willen bij de aanschaf van een hond.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Ze willen dus echt een franse bull. En ze willen ook graag mijn hulp, hebben ze zelf om gevraagd. Ik heb ze nu al aan het verstand kunnen brengen dat morgen een pup in huis er niet zal inzitten. Dat het veel leuker is om op een nestje te wachten, reu en teef te zien, de dracht te volgen, puppieknuffelen, en dan uiteindelijk eentje te kiezen die goed bij hun past.

De raskeuze is niet mijn keuze maar daar kan ik weinig aan doen. Ik kan iemand toch niet verbieden om een bepaalde rashond te nemen.

Ik heb enkele fokkers bekeken en ik ga ze een lijstje sturen. Maar ik ben zelf nu ook weer geen franse bull kenner dus ik zet even de fokkers hier neer, zodat jullie ook kunnen kijken. Het lijken mij toch allemaal fokkers die goed met hun honden omgaan, testen, enz.

Allegra nobile
Marver's fortuna
Jerfva de fleur
De petite farouch
Van kezona
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Mensen, ik zit hier zelf nog met mijn mond open, maar ze hebben het opnieuw geflikt :gvd:

De nieuwe pup ligt nu bij de DA en ze weten niet of hij het red. Ik heb dit viavia moeten horen, omdat ze dit waarschijnlijk niet aan mij persoonlijk durven te vertellen.

De eerste pup had parvo en dat heeft de nieuwe nu dus ook. Hoe oerdom en achterlijk kan je zijn???

Vanzelfsprekend wil ik met deze mensen NIKS maar dan ook helemaal geen ene moer meer te maken hebben. Ze zoeken het maar uit en ik hoop dat dit hele grapje hun duizenden euro's kost. Ik heb zelfs op voorhand de advertentie bekeken en gezegd dat het een broodfokker was en dat ze hier zeker geen pup van mogen kopen, en dan toch doen. Ik kan en wil het niet snappen.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

sTefaniA schreef:Mensen, ik zit hier zelf nog met mijn mond open, maar ze hebben het opnieuw geflikt :gvd:

De nieuwe pup ligt nu bij de DA en ze weten niet of hij het red. Ik heb dit viavia moeten horen, omdat ze dit waarschijnlijk niet aan mij persoonlijk durven te vertellen.

De eerste pup had parvo en dat heeft de nieuwe nu dus ook. Hoe oerdom en achterlijk kan je zijn???

Vanzelfsprekend wil ik met deze mensen NIKS maar dan ook helemaal geen ene moer meer te maken hebben. Ze zoeken het maar uit en ik hoop dat dit hele grapje hun duizenden euro's kost. Ik heb zelfs op voorhand de advertentie bekeken en gezegd dat het een broodfokker was en dat ze hier zeker geen pup van mogen kopen, en dan toch doen. Ik kan en wil het niet snappen.
OMG hoe dom zijn die mensen?

Arm pupje.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Sommige mensen willen niets leren, het enige wat je daarmee kunt, is laten gaan. Je hebt gedaan wat je kunt, je kunt onmogelijk de verantwoording voor hun gedrag op je nemen. Het is jammer van de pup(s) en heel sneu voor hun moeder, maar tegen zo'n bord voor de kop kun je toch niet op.
sTefaniA
Zeer actief

Even voor de duidelijkheid, parvo blijft toch zes maanden in je huis? Hun familie heeft ook honden dus als ik ze waarschuw dat ze die kunnen besmetten dan gaat er misschien geen hond van een ander dood.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Parvo blijft idd lang hangen, ik zou er niet met mijn honden op bezoek gaan. Overigens, de vaccinatie tegen parvo biedt wel goede bescherming (al heb je wel eens een uitzondering, een hond die geen antistoffen opbouwt na vaccinatie).
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

toots schreef:nou de enige manier wat mensen kan weerhouden om geen broodfok meer te kopen is om broodfok te verbieden en echt niet meer toe te laten.
zo lang er zo gefokt word blijft er ook markt voor.

Deze mensen hebben heel kort van hun hondje kunnen genieten die hebben er toch niks bij gevoeld schat ik zo dus zullen niet veel wijzer zijn.
als ze de deur plat hebben moeten lopen bij de da dan voelen ze pas in hun knip wat het is.

Nu zijn deze mensen hun geld kwijt niets meer en niets minder , en de fokker die fokt gewoon vrolijk verder.
triest. nee onacceptabel.
de enigen die dit in stand houden zijn de mensen die er honden kopen.
Als er niemand meer koopt is er ook geen broodfok meer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

toots schreef:als het fokken gewoon legaal blijft zal er markt voor blijven. want mensen willen nou eenmaal alles zo goedkoop mogelijk.
als het fokken dus stopt. zal de markt ook moeten stoppen.
en je denkt echt dat mensen dan niet in het illegale circuit honden gaan kopen? Verbieden werkt niet dat is al met zoveel dingen gebleken, mensen moeten er niet meer kopen, dat is het enige.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sTefaniA
Zeer actief

malinois schreef:
toots schreef:nou de enige manier wat mensen kan weerhouden om geen broodfok meer te kopen is om broodfok te verbieden en echt niet meer toe te laten.
zo lang er zo gefokt word blijft er ook markt voor.

Deze mensen hebben heel kort van hun hondje kunnen genieten die hebben er toch niks bij gevoeld schat ik zo dus zullen niet veel wijzer zijn.
als ze de deur plat hebben moeten lopen bij de da dan voelen ze pas in hun knip wat het is.

Nu zijn deze mensen hun geld kwijt niets meer en niets minder , en de fokker die fokt gewoon vrolijk verder.
triest. nee onacceptabel.
de enigen die dit in stand houden zijn de mensen die er honden kopen.
Als er niemand meer koopt is er ook geen broodfok meer.

Toots heeft wel meer onrealistische denkwijzen. Broodfok blijft alleen bestaan omdat mensen er kopen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

sTefaniA schreef:Mensen, ik zit hier zelf nog met mijn mond open, maar ze hebben het opnieuw geflikt :gvd:

Hoe ontzettend stom kun je zijn.. :kotz: :kotz:
Wat triest voor het pupje..
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Zulke mensen verdienen het gewoon om genaaid te worden.
We kennen allemaal wel het gezegde van de ezel en de steen maar dit zijn toch wel een paar échte onvervalste steenezels. (sorry voor de uitdrukking).
Arme hondjes die moeten lijden omdat sommige mensen niet eens het geduld kunnen opbrengen om iets fatsoenlijks te kopen.
Als men een computer of een laptop koopt dan lopen ze vaak alles af, doen prijsvergelijkingen enz maar een dier wat toch heel lang je kameraadje hoort te zijn moet ala minute er komen tussen beslissen en aanschaf, bah bah en nog eens bah.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Ptje
Zeer actief

Wedden, ze zullen hoogstens zelfmedelijden hebben omdat ze bedonderd zijn.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Ik voel me nu wel een bemoeizuchtige hondenforumtrut. Op facebook huilen dat deze ook dood gaat, en ik kon het niet laten om er een nijdige opmerking onder te zetten, dat ze het toch aan haar zelf te danken heeft.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

sTefaniA schreef:Ik voel me nu wel een bemoeizuchtige hondenforumtrut. Op facebook huilen dat deze ook dood gaat, en ik kon het niet laten om er een nijdige opmerking onder te zetten, dat ze het toch aan haar zelf te danken heeft.
Wat ben jij gemeen :tongue:
sTefaniA
Zeer actief

kipo schreef:
sTefaniA schreef:Ik voel me nu wel een bemoeizuchtige hondenforumtrut. Op facebook huilen dat deze ook dood gaat, en ik kon het niet laten om er een nijdige opmerking onder te zetten, dat ze het toch aan haar zelf te danken heeft.
Wat ben jij gemeen :tongue:
Gut ja erg he. Ik ben echt wel pissed. Niet alleen omdat ze gewoon oerdom is. Maar ook omdat ze dus mijn hulp gevraagd heeft en ik dus mijn tijd er in heb gestoken om fokkers te zoeken, lijstjes op te maken, advertenties nakijken, uitleg geven waar ze op moet letten enzovoort. Als je toch je zin gaat doen doe dat dan, en verspil mijn tijd niet.

Nouja ze heeft de hele reactie verwijderd en is gaan klagen bij een vriend van me, dat ik zo ongepast gereageerd heb. Tegen mij durft ze niks meer te zeggen.

Ik hoop dat dit hele gedoe duizenden euros kost.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief

Hoe onbeleefd van je.
Je had naar ze toe moeten gaan en medeleven tonen dat ze toch alweer pech hebben gehad met hun pupje.
Zullen we morgen dan samen weer terug naar die mensen een een nieuwe kopen.
Zoooo zákdoekje erbij , so dear dear,(klop klop op de schouder) en nu niet meer huilen, je bent gewoon een goeie dierenliefhebber met pech, mogen gaan we een ander halen oké
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

en die beste man werkt in een dierenwinkel..... Jee blij dat er zulke heldere lichten in dierenwinkels werken, mag hopen dat hij alleen vakken vult en geen advies aan klanten geeft, want je kan alle schuld op haar schuiven, deze kerel wilde het niet, maar laat het wel allemaal in zijn huis gebeuren....
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

gyanty schreef:en die beste man werkt in een dierenwinkel..... Jee blij dat er zulke heldere lichten in dierenwinkels werken, mag hopen dat hij alleen vakken vult en geen advies aan klanten geeft, want je kan alle schuld op haar schuiven, deze kerel wilde het niet, maar laat het wel allemaal in zijn huis gebeuren....
Sterker nog, ze hebben hun geld terug gekregen omdat de winkel waar hij werkt alle mensen die een hondje zoeken doorstuurt naar de broodfokker in het volgende dorp. Dus omdat ze zo'n goeie samenwerking hebben met elkaar :ugh:

Vent heeft niks te zeggen ook. Zij wil nu een pup en dan zal het zo gebeuren. Hij mag ook helemaal niks. Hij heeft hier vaak tot 's avonds laat gezeten zonder dat zij het wist. Want dat mag hij niet, alleen naar vrienden.

Ik vind dat hij net zoveel schuld heeft hoor!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gyanty schreef:en die beste man werkt in een dierenwinkel..... Jee blij dat er zulke heldere lichten in dierenwinkels werken, mag hopen dat hij alleen vakken vult en geen advies aan klanten geeft, want je kan alle schuld op haar schuiven, deze kerel wilde het niet, maar laat het wel allemaal in zijn huis gebeuren....

fijn, dan kan hij die parvo ook nog mooi verspreiden onder argeloze pupkopers die in de winkel het eea voor hun pup aan komen schaffen....lijkt me toch wel info om meer mensen over in te lichten...
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

jeetje .. wat een verhaal.. gatver dat soort mensen weten echt niet waar ze mee bezig zijn en wat ze aanrichten..
Vooral als je al gewaarschuwd bent. Niet te geloven, echt oerstom!
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Wat een verschrikkelijke trieste, stomme, domme mensen! Ongelofelijk dat er zulke stomme mensen bestaan.. Pfff!!!!!!
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat vreselijk, onbeschrijflijk dom en triest :ugh: Die arme hondjes en hun arme moeders :roos:
Ik kan me voorstellen dat je niets meer te maken wilt hebben met deze mensen :boos:
sTefaniA
Zeer actief

Het tweede pupje is nu ook gestorven. En wederom zeggen ze dat ze dit nooit meer willen meemaken en dat ik toch gelijk had. Of ik niet wil helpen zoeken. Nou ze zoeken het maar uit. Ik ben niet achterlijk, straks halen ze volgende week weer een pup bij een broodfokker ook al gingen ze dat echt echt niet doen.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Nanna schreef:
sTefaniA schreef:Het tweede pupje is nu ook gestorven..
Ze jagen ze er aardig doorheen ;-)
Ik zou me er ook niet meer mee bemoeien. Tegen zoveel überdomheid is toch geen kruid gewassen.
Nou nee, ze hadden hun geld terug gekregen en daarvan hebben ze gewoon weer een nieuwe gekocht. Ik weet niet of ze dat geld nu kwijt zijn, ik hoop het wel. Anders voelen ze het toch niet. En ik gok zomaar dat een parvo pup in isolatie bij de DA ook een aardige duit kost.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Maar als er net 2 pups met parvo in huis geweest zijn, is het volgens mij sowieso slimmer om voorlopig geen pup in huis te halen.
Groetjes, Marjan
sTefaniA
Zeer actief

Nawosh schreef:Maar als er net 2 pups met parvo in huis geweest zijn, is het volgens mij sowieso slimmer om voorlopig geen pup in huis te halen.
Heb ik ze op voorhand ook gezegd, en er ook voor gewaarschuwd omdat de man in een dierenwinkel werkt. Maar hij had toch zijn handen al gewassen :19:
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

sTefaniA schreef:
Nawosh schreef:Maar als er net 2 pups met parvo in huis geweest zijn, is het volgens mij sowieso slimmer om voorlopig geen pup in huis te halen.
Heb ik ze op voorhand ook gezegd, en er ook voor gewaarschuwd omdat de man in een dierenwinkel werkt. Maar hij had toch zijn handen al gewassen :19:
Nee, dat scheelt...handenwassen... Dat niemand daar ooit op is gekomen!
Triest.
Groetjes, Marjan
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”