oh maar dat ben ik met je eens hoor.Nanna schreef:Daar heeft het ook niks mee te makenrenee-uk schreef: maar FYI, ook ik heb bastaardjes gehad hoor en look-a-likes en die waren niks minder waardevol voor me dan mijn stamboomhonden.Je hoort mij niet zeggen dat stamboomhonden minder leuk zijn dan bastaardjes of vice versa.
Het is puur het gesloten zijn van de stamboeken dat mij tegenstaat.
Je kunt toch niet straffeloos een hek rond Delfzijl zetten en tegen de mensen zeggen: wip voortaan alleen nog maar met elkaar? Dat zal gerust een hele poos goed gaan maar op een gegeven ogenblik zullen de problemen je om de oren gaan vliegen. En dan is een Amsterdammer die over dat hek komt zetten méér dan welkom
Met rashonden werkt dat écht niet anders hoor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meedenken.??
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: meedenken.??

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat kan geen poedel x bouvier eerste generatie xsing zijn met die kleur.Frederique schreef:Ik vind ze leukCleva schreef:Hoe zijn de bouvierxpoedels? We hebben er vroeger een gehad en die was enig.![]()
De leukste kruising overigens die ik ooit gezien heb was een kruising Bouvier x Saluki.
We hadden 2 broertjes op de hondenschool waar ik trainde lopen.
Zo leuk, redelijk leergierig![]()
en razendsnel
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Dalmaat x poedel. geeft waarschijnlijk platen en tics. zijn er in het wit-zwart en wit-bruin.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Waarom fok je niet gewoon leuke poedels? Het komt bij mij over van, u vraagt, wij draaien...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
En als er dan minder gefokt gaat worden wat gebeurt er dan .??renee-uk schreef:ik heb ook niks tegen bastaards, ik heb er alleen wat tegen als die met het overschot aan honden dat er al is bewust gefokt gaan worden.
maar ik heb ook nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik vind dat er sowieso veel te veel gefokt wordt, met stamboomhonden net zo goed.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dan wordt misschien het overschot aan hondjes eens opgebruikt en zo niet zal er op den duur een minder groot overschot aan hondjes zijn.
win/win situatie lijkt mij!
win/win situatie lijkt mij!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Had je toch beter moeten lezen.duitse herder schreef:Waarom fok je niet gewoon leuke poedels? Het komt bij mij over van, u vraagt, wij draaien...
Maar als ik poedels fok dan is het toch ook u vraagt en wij draaien.
Want zou jij fokken als er geen vraag was.??.

-
duitse herder
- Zeer actief
Je wilt graag kruisingen omdat je de poedelinvloed goed vind voor de meeste rassen. Als de poedel nou zo leuk is, waarom gewoon niet bij de poedels houden? Nu lijkt het alsof je gaat zoeken naar wat mensen leuk vinden om dan te gaan fokken naar de vraag. Ik mag toch hopen dat je fokt niet fokt omdat er veel vraag naar is?bouvierpoedel schreef:Had je toch beter moeten lezen.duitse herder schreef:Waarom fok je niet gewoon leuke poedels? Het komt bij mij over van, u vraagt, wij draaien...![]()
Maar als ik poedels fok dan is het toch ook u vraagt en wij draaien.![]()
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Iedereen fokt omdat er vraag naar is anders ben je snel uitgefokt lijkt mij.duitse herder schreef:Je wilt graag kruisingen omdat je de poedelinvloed goed vind voor de meeste rassen. Als de poedel nou zo leuk is, waarom gewoon niet bij de poedels houden? Nu lijkt het alsof je gaat zoeken naar wat mensen leuk vinden om dan te gaan fokken naar de vraag. Ik mag toch hopen dat je fokt niet fokt omdat er veel vraag naar is?bouvierpoedel schreef:Had je toch beter moeten lezen.duitse herder schreef:Waarom fok je niet gewoon leuke poedels? Het komt bij mij over van, u vraagt, wij draaien...![]()
En aangaande xsingen kun je terug lezen dat ik als eerste insteek het doel heb om er een leuke werkhond uit te halen die geschikt is als hulphond die er ook nog leuk uitziet.
.

-
duitse herder
- Zeer actief
Je fokt mag ik toch hopen ook omdat je iets wil bijdragen, of het nou is om een bepaalde kleur te fokken of omdat je er zelf 1 wilt aanhouden, niet omdat mensen graag een kruising poedel willen. Nogmaals mijn vraag, waarom perse een kruising en niet gewoon een leuke poedel? Wat is er mis met de poedel? En nogmaals, het komt bij mij over of je met de hype doodle mee wilt doen, hopelijk zie ik dat verkeerdbouvierpoedel schreef:Iedereen fokt omdat er vraag naar is anders ben je snel uitgefokt lijkt mij.duitse herder schreef:Je wilt graag kruisingen omdat je de poedelinvloed goed vind voor de meeste rassen. Als de poedel nou zo leuk is, waarom gewoon niet bij de poedels houden? Nu lijkt het alsof je gaat zoeken naar wat mensen leuk vinden om dan te gaan fokken naar de vraag. Ik mag toch hopen dat je fokt niet fokt omdat er veel vraag naar is?bouvierpoedel schreef:Had je toch beter moeten lezen.duitse herder schreef:Waarom fok je niet gewoon leuke poedels? Het komt bij mij over van, u vraagt, wij draaien...![]()
En aangaande xsingen kun je terug lezen dat ik als eerste insteek het doel heb om er een leuke werkhond uit te halen die geschikt is als hulphond die er ook nog leuk uitziet.
.
-
Lillith
- Zeer actief
Denk je mee...is het weer niet goedLillith schreef:Ik zal wel heel saai zijn maar wat ik hier af en toe lees zijn poedels best wel druk...
Ik zou daar geen druk of wat labiel ras bij gebruiken. Niet voor niets zullen de retrievers al wel in die combi zijn gebruikt zijn altijd leuke honden die daar uitkomen en een Bouvier/poedel lijkt MIJ helemaal top.
Ik snap je idee niet zo, wat is er mis met het gewoon fokken met je honden???
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Had je toch beter moeten lezen.
[/quote]
Je wilt graag kruisingen omdat je de poedelinvloed goed vind voor de meeste rassen. Als de poedel nou zo leuk is, waarom gewoon niet bij de poedels houden? Nu lijkt het alsof je gaat zoeken naar wat mensen leuk vinden om dan te gaan fokken naar de vraag. Ik mag toch hopen dat je fokt niet fokt omdat er veel vraag naar is?[/quote]
Iedereen fokt omdat er vraag naar is anders ben je snel uitgefokt lijkt mij.
.[/quote]
Je fokt mag ik toch hopen ook omdat je iets wil bijdragen, of het nou is om een bepaalde kleur te fokken of omdat je er zelf 1 wilt aanhouden, niet omdat mensen graag een kruising poedel willen. Nogmaals mijn vraag, waarom perse een kruising en niet gewoon een leuke poedel? Wat is er mis met de poedel? En nogmaals, het komt bij mij over of je met de hype doodle mee wilt doen, hopelijk zie ik dat verkeerd[/quote]
=======================================================================
Je wilt hem niet snappen of je leest niet goed blijkbaar.
Je kunt 2 rassen bij elkaar brengen om hun eigenschappen die een doel als werkhond kunnen hebben ,wat al heel lang word gedaan in verschillende diciplines africhting en jacht bv.
Maar ook voor hulphond.
Poedels zijn voor veel doeleinden geschikt maar zijn ook niet perfect voor alles.
Waarom denk je dat er zoveel rassen zijn voor zowat dezelfde doeleinden.??
Dus ook met een xsing kun je wat toevoegen dan alleen maar een xsing maken net als met een rashond.
Als ik geld wilde verdienen ging ik labradoodles fokken voor 18oo euro per pup.
Je wilt graag kruisingen omdat je de poedelinvloed goed vind voor de meeste rassen. Als de poedel nou zo leuk is, waarom gewoon niet bij de poedels houden? Nu lijkt het alsof je gaat zoeken naar wat mensen leuk vinden om dan te gaan fokken naar de vraag. Ik mag toch hopen dat je fokt niet fokt omdat er veel vraag naar is?[/quote]
Iedereen fokt omdat er vraag naar is anders ben je snel uitgefokt lijkt mij.
.[/quote]
Je fokt mag ik toch hopen ook omdat je iets wil bijdragen, of het nou is om een bepaalde kleur te fokken of omdat je er zelf 1 wilt aanhouden, niet omdat mensen graag een kruising poedel willen. Nogmaals mijn vraag, waarom perse een kruising en niet gewoon een leuke poedel? Wat is er mis met de poedel? En nogmaals, het komt bij mij over of je met de hype doodle mee wilt doen, hopelijk zie ik dat verkeerd[/quote]
=======================================================================
Je wilt hem niet snappen of je leest niet goed blijkbaar.
Je kunt 2 rassen bij elkaar brengen om hun eigenschappen die een doel als werkhond kunnen hebben ,wat al heel lang word gedaan in verschillende diciplines africhting en jacht bv.
Maar ook voor hulphond.
Poedels zijn voor veel doeleinden geschikt maar zijn ook niet perfect voor alles.
Waarom denk je dat er zoveel rassen zijn voor zowat dezelfde doeleinden.??
Dus ook met een xsing kun je wat toevoegen dan alleen maar een xsing maken net als met een rashond.
Als ik geld wilde verdienen ging ik labradoodles fokken voor 18oo euro per pup.

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Geen idee of het er echt eentje is, deze komt ook van die site waar die blue merle Collie x Poedel vanaf kwam.bouvierpoedel schreef:Dat kan geen poedel x bouvier eerste generatie xsing zijn met die kleur.Frederique schreef:Ik vind ze leukCleva schreef:Hoe zijn de bouvierxpoedels? We hebben er vroeger een gehad en die was enig.![]()
De leukste kruising overigens die ik ooit gezien heb was een kruising Bouvier x Saluki.
We hadden 2 broertjes op de hondenschool waar ik trainde lopen.
Zo leuk, redelijk leergierig![]()
en razendsnel
.
Daar stond dat het deze kruising was
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Lillith schreef:Denk je mee...is het weer niet goedLillith schreef:Ik zal wel heel saai zijn maar wat ik hier af en toe lees zijn poedels best wel druk...
Ik zou daar geen druk of wat labiel ras bij gebruiken. Niet voor niets zullen de retrievers al wel in die combi zijn gebruikt zijn altijd leuke honden die daar uitkomen en een Bouvier/poedel lijkt MIJ helemaal top.
Ik snap je idee niet zo, wat is er mis met het gewoon fokken met je honden???![]()
![]()
![]()

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Fok je normaal niet omdat je het beste wilt halen uit het ras?
En hoort het vraag aanbod gedeelte daar niet aan ondergeschikt te zijn?
Ik snap die verlangens naar dat gekruis niet helemaal, het is natuurlijk heel grappig en leuk, dat wel.
Maar heb het idee dat dat 'leuk er uit zien' wel erg hoog op de lijst staat bij jou.
Ik snap die verlangens naar dat gekruis niet helemaal, het is natuurlijk heel grappig en leuk, dat wel.
Maar heb het idee dat dat 'leuk er uit zien' wel erg hoog op de lijst staat bij jou.
-
Lillith
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Lillith schreef:Denk je mee...is het weer niet goedLillith schreef:Ik zal wel heel saai zijn maar wat ik hier af en toe lees zijn poedels best wel druk...
Ik snap je idee niet zo, wat is er mis met het gewoon fokken met je honden???![]()
![]()
![]()
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Boutje schreef:Bijvoorbeeld:
bij collies en shelties heb je mdr-gen defect, bij poedels niet
dus kruisingen daaruit kunnen al geen lijder zijn
collies zijn heel lief, baasgericht zacht en trouw maar mogen wat mij betreft wat actiever en opener, poedels zijn voor zover ik er ken actiever en speelser
een "doe maar wat" kruisinkje of een asielhondje heeft over het algemeen geen testen/onderzoeken etc gehad en is niet specifiek voor een bepaald doel gefokt
een zuivere poedel heeft voor zover ik ze zie lopen een andere spingtechniek, meer hoog dan ver, dat mag wat verder en dat kan met vb een collie er door wel denk ik
collies verharen, poedels niet, een fluffy, aaibare hond die minder verhaart lijkt me ook leuk (trimmer doe ik nu ook al nu en dan)
bij iemand die ik ken met poedels (die ook vroeer wel fokte) is een erfelijke vorm van nagelproblemen, ma heeft het, pups en kleinpups op latere leeftijd ook, bij e collie ken ik dit niet
in het ideale geval kan je de beste eigenschappen van beide rassen combineren
je kan zeker ziekten en aandoeningen die bij een van de rassen veel voorkomen vermijden
en in het slechtste geval houd je de minst goede eigenschappen van de 2 over, dit zou dan kunnen een bladerige zenuwachtige hyperactieve springveer kunnen zijn maar ook daar kan ik mee leven
Mee eens, Gudrun. Als minder goede eigenschap van de collie kan ik er aan toevoegen dat ze minder stabiel kunnen zijn (schrikachtig) en bovendien als hulphond niet zo erg geschikt omdat ze daarvoor te onafhankelijk zijn en geneigd zijn om hun taak zelfstandig te interpreteren. Daarom zie je maar weinig collies als blindegeleidehond (ik ken zelf maar één korthaar die dat is).
Mijn trainster heeft 3 grote poedels en die hebben fantastische karakters want ze zijn heel slim, heel lief en heel sportief. Een combinatie van die twee rassen qua karakter zou mij persoonlijk ook heel erg trekken. Ik heb maar één ding tegen op de poedel: hun vacht. Het zou voor mij niks zijn zo'n scheervacht.
En voor heel veel mensen schrikt juist de langhaarvacht van een collie af. Als je dus een combinatie hebt van die twee vachten: dus je hoeft niet meer te scheren en het is ook niet zo bewerkelijk als een langhaarvacht dan heb je wat mij betreft een ideale combinatie v.w.b. karakter én vacht.
En wat is er in vredesnaam op tegen om bewust een gezonde kruising te fokken die ook nog een keer het ideaalbeeld van een hond voor heel veel mensen benaderd?
Alle huidige rassen zijn tenslotte ook ontstaan uit de behoefte van mensen voor het uitvoeren van een bepaalde taak en/of schoonheid.
Toevallig is er geen behoefte in onze maatschappij aan een nieuwe herdershond of jachthond maar wel aan nieuwe hulphonden.

-
Muk
Ben het hier wel mee eens. Het klinkt mij allemaal te amateuristisch. Bovendien kun je zoiets niet voor de lol even erbij doen. Een eerste generatie kruising is niet echt een stabiel voorbeeld voor hoe alle kruisingen in elkaar steken.Apple schreef:Fok je normaal niet omdat je het beste wilt halen uit het ras?
Het klinkt meer van "fok maar wat aan voor de leuk."
Maar goed, misschien is Kees wel een visionair die een heel nieuw ras ontwikkelt wat ook echt een toevoeging is op de bestaande rassen.
Laatst gewijzigd door Muk op 01 jan 2012 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- senna en odin
- Zeer actief
Jaaaaaaahhh ik ga ook voor een Otto. Mooie qua grootte ookbouvierpoedel schreef:Krijg je zoiets als Otto van Sandra.Mit schreef:Met een Boxer of Amerikaanse Bulldog![]()
![]()
Oh dan zou ik meteen een pup bestellen!
Er wordt me hier nog een reu erbij afgeraden dus dan ga ik voor een Ottelotje.
Heeft Senna eindelijk rust van het Morrismormel.
Groetjes Belinda

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik ben razendbenieuwd wat de beslissing zal worden. Ik sta wel positief tegenover bewust kruisen van twee verschillende rassen, mits dat zorgvuldig gebeurd met oog op karakter en gezondheid.
Fokken is altijd gokken, dat heeft de rashondenfok al iets te vaak bewezen. Dus of je nou twee stamboomhonden van hetzelfde ras of twee stamboomhonden van twee verschillende rassen kruist... tja.
Zo te horen wil hij graag hulphonden fokken met gewenste eigenschappen, daar is toch weinig mis mee. Voor het geld kan je gewoon labradoodle's fokken, toch?
Fokken is altijd gokken, dat heeft de rashondenfok al iets te vaak bewezen. Dus of je nou twee stamboomhonden van hetzelfde ras of twee stamboomhonden van twee verschillende rassen kruist... tja.
Zo te horen wil hij graag hulphonden fokken met gewenste eigenschappen, daar is toch weinig mis mee. Voor het geld kan je gewoon labradoodle's fokken, toch?

- senna en odin
- Zeer actief
Ik moet wel zeggen dat ik de poedel van nu heel leuk vind. En dat vond ik echt niet.
Mijn idee van een poedel was altijd zo'n truttig oma hondje met heel veel krulletjes en een spitse snoet. En van die pinnige dingen die bij het minste of geringste stonden te keffen.
Ik vind ze leuk opgedroogd anno 2012
Mijn idee van een poedel was altijd zo'n truttig oma hondje met heel veel krulletjes en een spitse snoet. En van die pinnige dingen die bij het minste of geringste stonden te keffen.
Ik vind ze leuk opgedroogd anno 2012
Groetjes Belinda

-
Muk
Dat lijkt mij weer niet. Kees zoekt werkhonden met extra eigenschappen die de poedel nu niet heeft. En dan heb je aan F1 honden weinig, want dan is de uitkomst niet stabiel genoeg.Nanna schreef:Ik denk maar zo dat het niet de bedoeling is een nieuw ras te ontwikkelen. Soms is het zelfs beter om te blijven steken bij het steeds maar weer opnieuw fokken van F1 hondjes.Muk schreef: Een eerste generatie kruising is niet echt een stabiel voorbeeld voor hoe alle kruisingen in elkaar steken.
Maar goed, misschien is Kees wel een visionair die een heel nieuw ras ontwikkelt wat ook echt een toevoeging is op de bestaande rassen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Precies! Leuke kruisingen zijn er echt te kust en te keur, in binnen- en buitenlandse asiels. Wat mij betreft hoeven ze dus ook niet gemaakt te worden.renee-uk schreef:nou ik niet hoor, tenminste niet als ze speciaal gefokt gaan worden.bouvierpoedel schreef:H;e gadver denk je op een rashonden sitte te zitten willen ze allemaal een bastaard.![]()
![]()
![]()
dan neem ik liever een kruisinghondje dat er al is, asiels zitten er vol mee!
-
Muk
Mee eens.Rami schreef:Precies! Leuke kruisingen zijn er echt te kust en te keur, in binnen- en buitenlandse asiels. Wat mij betreft hoeven ze dus ook niet gemaakt te worden.
- Rami
- Zeer actief
Oh, ik schrijf helemaal niets voor. Ik ben op het gebied van honden echt een allesvreter. Vind het wezen hond gewoon erg leuk. Gisteren nog uitgebreid zitten zoenen met een stamboom Engelse bulldog.Cleva schreef:Rami schreef:Precies! Leuke kruisingen zijn er echt te kust en te keur, in binnen- en buitenlandse asiels. Wat mij betreft hoeven ze dus ook niet gemaakt te worden.renee-uk schreef:nou ik niet hoor, tenminste niet als ze speciaal gefokt gaan worden.bouvierpoedel schreef:H;e gadver denk je op een rashonden sitte te zitten willen ze allemaal een bastaard.![]()
![]()
![]()
dan neem ik liever een kruisinghondje dat er al is, asiels zitten er vol mee!
Ik vind het geweldig om een herplaatser te nemen maar dat geld ook voor rashonden.
Ik word er soms een beetje moe van dat je of totale controle of kliekjes moet willen.
Dat je geen rashond blieft betekent niet dat je evrder geen wensen hebt, hoor.
Neem een herplaatser als je dat wil. Dat deed ik en zal ik ook vast weer doen maar ik laat me niet voorschrijven dat je bij een kruising ineens op het overschot moet letten en bij een rashond niet.
Overigens zal ik vooral bij de volgende rashond voor een volwassen herplaaster kiezen. Dan weet je tenminste dat je geen kneus krijgt.
Maar er liep ook een zwart Franse vuilnisbakkie rond en die vind ik dan net zo leuk.
Tel daar bij op dat ik het het echt heel sneu dat er ontzettend veel leuke, helaas baasloze, honden rondscharrelen op de wereld. Vandaar dat ik tot mijn uitspraak kwam.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dat snap ik, maar het maakt dan toch niet uit of er een nest met stamboomhonden gefokt wordt of een nest pups uit gesteste ouders zonder zo'n papiertje?Rami schreef: Tel daar bij op dat ik het het echt heel sneu dat er ontzettend veel leuke, helaas baasloze, honden rondscharrelen op de wereld. Vandaar dat ik tot mijn uitspraak kwam.
- dagmar88
- Zeer actief
Machie schreef:Dat snap ik, maar het maakt dan toch niet uit of er een nest met stamboomhonden gefokt wordt of een nest pups uit gesteste ouders zonder zo'n papiertje?Rami schreef: Tel daar bij op dat ik het het echt heel sneu dat er ontzettend veel leuke, helaas baasloze, honden rondscharrelen op de wereld. Vandaar dat ik tot mijn uitspraak kwam.
Snap niet zo goed waarom je opeens geen eisen meer zou mogen hebben wanneer je om wat voor reden dan ook een bepaalde kruising boven een stamboom pup verkiest.
- Rami
- Zeer actief
Nou, ik kan me voorstellen dat als je echt iets heel graag wilt met je hond: behendigheid, jacht, speuren, waterwerk, ik zeg maar wat, dat je dan wel heel bewust kiest voor een rashond. De kans dat je dan een hond treft die dat in zich heeft is natuurlijk wel een stuk groter dan bij een bastaard/kruising.Machie schreef:Dat snap ik, maar het maakt dan toch niet uit of er een nest met stamboomhonden gefokt wordt of een nest pups uit gesteste ouders zonder zo'n papiertje?Rami schreef: Tel daar bij op dat ik het het echt heel sneu dat er ontzettend veel leuke, helaas baasloze, honden rondscharrelen op de wereld. Vandaar dat ik tot mijn uitspraak kwam.
Maar als je 'gewoon' een leuke huishond wilt hebben, zijn er zo veel leuke rasloze/kruisingen/bastaarden te vinden. Dat geldt dat in ieder geval voor mij. Ik wil gewoon een leuke hond, verder ben ik niet zo kieskeurig.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
idddagmar88 schreef:Daarbij kun je toch ook graag een kruising pup willen waarvan je wilt weten hoe de ouders zijn, dat de pup de eerste weken fatsoenlijk behandeld is...
Snap niet zo goed waarom je opeens geen eisen meer zou mogen hebben wanneer je om wat voor reden dan ook een bepaalde kruising boven een stamboom pup verkiest.
Ik heb een kruising uit stamboomhonden (vader had papier en van moedeers kant de ouders ook) en er waren hd uitslagen